Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Škoda Kodiaq II, za volantem Martin Vaculík. Exkluzivní video! Víme téměř vše
62 komentářů
šofér
5
poplive svého chlebodárce z Boleslavi? Já tedy ne! :-):-):-)
Emel
- "automobilka slibuje ještě širší paletu pohonných jednotek" - aktuálně je 1.5TSI - 2.0TSI 140kW - 2.0TSI RS 180kW, 2.0TDI 110 a 147kW = 5. V budoucnu 1.5PHEV - 2.0TSI 150kW - 2.0TDI 110 a 142kW = 4. Zřejmě zůstane i samotná 1.5TSI... pak je to tedy remíza?
- "Konečně i do škodovek se dostávají vynikající ortopedické sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a jeho sklonem známé z vozů Volkswagen pod označením ErgoActive" - ErgoActive jsou už v Octavii, akorát myslím jen kožené & drahé
- "S koženými potahy (dostupnými v černé koňakové barvě" - černé A koňakové?
- "Konečně i do škodovek se dostávají vynikající ortopedické sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a jeho sklonem známé z vozů Volkswagen pod označením ErgoActive" - ErgoActive jsou už v Octavii, akorát myslím jen kožené & drahé
- "S koženými potahy (dostupnými v černé koňakové barvě" - černé A koňakové?
Podle slovenského Motoringu bude Kodiaq RS s 2.0TSI 195kW / 265 PS
Jan Severa
Že dají dřív ven SUV na kolech jen ukazuje jak automobilka tlačí tyhle cihly na kolech před klasickýma autama... Mě zajímá daleko víc superb, to je daleko praktičtější auto. neboptřebuju si nic kompenzovat SUVéčkem... Stejně tak s těma elektroautama... kdyby radší udělali elektroliftback a combi... Ne to radší SUV s větší hmotností a odporem vzduchu (tzn. menším dojezdem) o kufru těch elroqů nemluvě...
Škoda loni vyrobila 100t Kodiaqů a 65t Superbů... to je volba zákazníků.
Kodiaq si dobře drží cenu, což zlevňuje splátku operáku. Kodiaq tak vyšel levněji než Superb a to se počítá. U nás ve firmě taky všichni fasovali Kodiaq, i když spíš tíhnuli k Superbu, jednoduše se tak v rámci cenového limitu dostali k lepší výbavě.
To je další aspekt, ale co vidím okolo, tak to "tíhnutí k Superbu" je spíš výjimka a většina by brala za stejnou cenu radši ten Kodiaq.
mám to stejně, jezdím Supem, Kodiaka fakt nepotřebuji, nechci, nelíbí se mi. Ale jak ti píše Emel níže.... lidi to kupují.... a navíc na tom má asi Škodovka větší marži.... tak čemu se divit?
honzaHK
Plastová plocha vyplňující celý D sloupek, poměrně zásadní informace, pro mě osobně jeden z nejodpornějších designových prvků. Vždy, když vidím megane combi, tak od toho nemohu odtrhnout oči a jen kroutím hlavou, něco jako falešná koncovka výfuku.
Mr.Murphy
.... děkujeme za takovou upřímnost p.Vaculíkovi na závěr životního cyklu toho auta. A říkali to novináři i předtím nebo je to taková ta klasika že až to auto končí, tak teprve si dovolíme ho kritizovat, abychom umetli cestičku novému? ;-)
Mimochodem docela slušné ponížení řidičů Kodiaqu když o nich novinář řekne že část z nich jsou pantátové co se bojí.... to mi připadá celkem trapné a nemám pocit, že bych potkával Kodiaqy s vykulenými důchodci za volantem....
Mimochodem docela slušné ponížení řidičů Kodiaqu když o nich novinář řekne že část z nich jsou pantátové co se bojí.... to mi připadá celkem trapné a nemám pocit, že bych potkával Kodiaqy s vykulenými důchodci za volantem....
Jeden 4x4 2tdi pred fl mame doma a mne najviac vadi, ze pri aute tejto cenovej, coho sa dotknes vrze, 7 golf bol v najvyssej vybave za polovicu a ma lepsi interier
A tak... ona to tak úplně kritika není. Já jsem v tomhle s Vaculíkem, radši u SUVka měkčí podvozek, pokud to není na úkor bezpečnosti a nekončí to třeba nekontrolovatelným rozhoupáním auta při losím testu. Kodiaq si ale při losu počíná akceptovatelně - důstojně (i když rychlost je max průměr).
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
... obecně mi to taky nevadí.... SUV si nekupuješ na vymetání zatáček (většinou, teda...). A holt ne všechno je Stelvio aby to bylo pohodlné a zároveň jezdilo líp než skoro jakýkoliv kombík.... ;-) Píšu jen o tom paradoxu že teď se odcházející Kodiaq kritizuje za něco, co jsem nikdy dřív nezaznamenal.
No vzhledem k tomu, že řada HB nižší střední (lehčích, nižších, užších a s daleko kratším rozvorem) má velký problém dostat se na těch 77km/h Kodiaqu, tak bych tu rychlost u stodoloidního SUV na práskačkách od Hankooku hodnotil spíše jako nadprůměr.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
kecy vaculika, kodiaq jezdi na pomery mainstreamovych suv dost nadprumerne a jak jsem psal projede zatacku urcite rychlejc nez superb.
kodiaq jsem jezdil s dcc i bez nej (2,0 nafta i benzin) a jezdi to docela slusne. Rozhodne mnohem ale mnohem lip nez uhoupanej superb
Já myslel, že novej Superb je měkkej ? Tedy, takovej ten obyčejnej určitě, kterym jsem jezdil, proti uhopsany dvojce. Edit ty píšeš uhoupanej, moje chyba, už sem slepej
no právě.... já v tom nikdy nejel ale fakt jsem nezaznamenal kdekoliv v tisku, že by to byla "kachna".... Naopak Superb, to je teda houpačka par excellence :D mě to až tak nevadí, mám to jako pixlu na převoz z A do B.... ale lidi co to někde nafásnou a jsou zvyklí jezdit rychle docela čumí, že to je v tomto ohledu fakt o ničem....
rohYpnol
Tak se opět dozvídáme, že stávající Kodiaq jezdil na prd, měl nepohodlné sedadla s málo místa vzadu na hlavu a mizernou aerodynamiku...
Zvláštní, že ve všech testech až doteď byl stávající Kidiaq pohodlný, se skvělými jízdními vlastnostmi a spoustou místa :-[] :-[] :-[]
A jestli má být DCC tím největším přínosem, tak to pro většinu majitelů neznamená vůbec nic. Protože DCC bude mít jen zlomek výroby.
Zvláštní, že ve všech testech až doteď byl stávající Kidiaq pohodlný, se skvělými jízdními vlastnostmi a spoustou místa :-[] :-[] :-[]
A jestli má být DCC tím největším přínosem, tak to pro většinu majitelů neznamená vůbec nic. Protože DCC bude mít jen zlomek výroby.
Sorry, ale do nějaké křeče se tlačíš spíš ty. Například... málo místa na hlavu v TŘETÍ řadě - jako asi všichni tušíme, že auto tohohle layoutu není plnohodnotně sedmimístné, ne? Nová verze bude mít o 15mm víc - takže taky málo, žejo.
Hele, hádej kdo Kodiaq prezentuje jako 7-místný... Jsem to já?? Nebo Škoda????? :-[] :-[] :-[]
A ty si stěžuješ na Škodu nebo na novináře? Četl jsi snad někdy na auto.cz, že by Kodiaq poskytoval komfort a prostor sedmi cestujícím? Odcituju ti k tomu třeba první test tady na auto.cz:
"Nebyl problém se do třetí řady nasoukat, spíše mi vadilo velmi nízké uložení sedáků (pouze 22 centimetrů nad podlahou), kolena pod bradou a nulový prostor nad hlavou. Abych se dozadu vůbec vešel, bylo potřeba posunout prostřední sedadla o zhruba deset centimetrů dopředu (rozsah posuvu je 18 centimetrů), což znamená, že se na ně už nikdo mých tělesných proporcí pohodlně neusadí".
Škoda to má jako sedmimístné schválené, sedm lidí (už ale prakticky bez zavazadel) to uveze... nic víc, nic míň, nikdo příčetný od toho ani nic víc nečeká.
"Nebyl problém se do třetí řady nasoukat, spíše mi vadilo velmi nízké uložení sedáků (pouze 22 centimetrů nad podlahou), kolena pod bradou a nulový prostor nad hlavou. Abych se dozadu vůbec vešel, bylo potřeba posunout prostřední sedadla o zhruba deset centimetrů dopředu (rozsah posuvu je 18 centimetrů), což znamená, že se na ně už nikdo mých tělesných proporcí pohodlně neusadí".
Škoda to má jako sedmimístné schválené, sedm lidí (už ale prakticky bez zavazadel) to uveze... nic víc, nic míň, nikdo příčetný od toho ani nic víc nečeká.
No vidíš. A za mě je to 5+2, nikoliv 7.
A připomeňme si co zaznělo v testu 2.0 TDI 147 kW DCC:
Na podvozek se v rámci modelové péče nesahalo, nebylo vlastně proč. Od uvedení kodiaqu jej považujeme za jednu z nejkomfortnějších škodovek. V našem sportline navíc pomáhá také příplatkový adaptivní podvozek DCC. Svoji hmotnost auto celkem solidně skrývá - i po rozbitých cestách se pohybuje s jistotou a lehkostí a skvěle tlumí obrovské množství nerovností, zejména když přepneme do komfortního režimu. V tom přitom nedochází ani k přehnanému naklánění karoserie v zatáčkách, jak by se to dalo od podobně velkého SUV očekávat. Při jízdě je auto i díky pohonu všech kol sympaticky neutrální, třebaže při svižnější jízdě samozřejmě míří k nedotáčivosti.
A tes se opět dozvídáme jak jezdil současný model ba prd jak kachna,?!?!? .. :-[] :-[] :-[]
A připomeňme si co zaznělo v testu 2.0 TDI 147 kW DCC:
Na podvozek se v rámci modelové péče nesahalo, nebylo vlastně proč. Od uvedení kodiaqu jej považujeme za jednu z nejkomfortnějších škodovek. V našem sportline navíc pomáhá také příplatkový adaptivní podvozek DCC. Svoji hmotnost auto celkem solidně skrývá - i po rozbitých cestách se pohybuje s jistotou a lehkostí a skvěle tlumí obrovské množství nerovností, zejména když přepneme do komfortního režimu. V tom přitom nedochází ani k přehnanému naklánění karoserie v zatáčkách, jak by se to dalo od podobně velkého SUV očekávat. Při jízdě je auto i díky pohonu všech kol sympaticky neutrální, třebaže při svižnější jízdě samozřejmě míří k nedotáčivosti.
A tes se opět dozvídáme jak jezdil současný model ba prd jak kachna,?!?!? .. :-[] :-[] :-[]
Ano, pro sedm je to nouzovka. A nikdo nikdy nic jinýho netvrdil. Jestli ses to, že v něm bylo v třetí řadě málo místa na hlavu, dozvěděl až teď, no tak prostě nečteš ty testy pořádně. Žádná senzace typu "až teď nám řeknou pravdu" se nekoná.
Umíš číst?
Vztekáš se zbytečně, z tohohle senzaci neuděláš. Kdykoli tady byl v testu sedmimístný Kodiaq, tak se k tomu napsalo něco jako nahoře... místa ve třetí řadě spíše pro děti apod.
Jo, možná sis někde přečetl větu, že v Kodiaqu je místa dost... ale pro 4-5 lidí, ne pro 7. To je rozdíl mezi čtením a chápáním textu. To druhé ti holt asi chybí ;-)
Jo, možná sis někde přečetl větu, že v Kodiaqu je místa dost... ale pro 4-5 lidí, ne pro 7. To je rozdíl mezi čtením a chápáním textu. To druhé ti holt asi chybí ;-)
Chybí to evidentně tobě. Protože gro mého příspěvku vůbec není o nějaké prostornosti.
Gro tvého příspěvku je, že se o Kodiaqu psalo v superlativech a teď se to rozporuje - na příkladě sedaček, jízdy a prostornosti. No a není to pravda, ta prostornost je nejjednoznačnější příklad toho, že děláš senzaci z ničeho... o prostornosti třetí řady v Kodiaqu se v superlativech nikdy nepsalo, konec příběhu, žádná změna hodnocení se nekoná.
Je to marné, je to marné, je to marné. Ocitoval jsem ti co psali o jízdních vlastnostech. Vidím jen chválu. Žádné pochyby, přání ke zlepšení. Chápeš?
Proč utíkáš k jízdním vlastnostem? Bavíme se o prostornosti ve třetí řadě.
Ani s těma jízdníma vlastnostma nemáš pravdu, ale zkus to chvíli bez kličkování.
Ani s těma jízdníma vlastnostma nemáš pravdu, ale zkus to chvíli bez kličkování.
To myslíš vážně??? Jak proč utikáš... ty fakt neumíš číst. Přečti so znovu po stopadesáté o čem jsem psal když ti to nestačí ani desetkrát :-!
V původním příspěvku píšeš o čtyřech věcech, jedna z nich je prostornost vzadu. Tak ti na příkladu té prostornosti vzadu ukazuju, že si vymýšlíš.
Tak se zamysli nad těmi 3mi hlavními.
Jízdní vlastnosti se nám líbily stejně jako v případě benzinové verze. Kodiaq je velice stabilní a nechá si líbit i ostřejší tempo.
A k té prostprnosti:
Vstup na zadní sedadla není právě snadný, je patrné, že je to hlavně řešení určené pro děti. Dospělý zde ale kratší jízdu zvládne, musí ale počítat s nepohodlným posazem kvůli nízko uloženému sedáku. Nad hlavou jsem se svými 183 centimetry měl ještě lehkou rezervu, zatímco před koleny bylo místa dost.
Takže nad hlavou bylo místa dost, ale teď se dozvídáme že +1,5 cm má někdo ocenit?!?
Ne, naprosto jsem se se svým hodnocením trefil :-!
Jízdní vlastnosti se nám líbily stejně jako v případě benzinové verze. Kodiaq je velice stabilní a nechá si líbit i ostřejší tempo.
A k té prostprnosti:
Vstup na zadní sedadla není právě snadný, je patrné, že je to hlavně řešení určené pro děti. Dospělý zde ale kratší jízdu zvládne, musí ale počítat s nepohodlným posazem kvůli nízko uloženému sedáku. Nad hlavou jsem se svými 183 centimetry měl ještě lehkou rezervu, zatímco před koleny bylo místa dost.
Takže nad hlavou bylo místa dost, ale teď se dozvídáme že +1,5 cm má někdo ocenit?!?
Ne, naprosto jsem se se svým hodnocením trefil :-!
"Je to hlavně řešení určené pro děti, dospělý zde kratší jízdu zvládne" - jo, to je ta hlavní message, jasná a pochopitelná. Aby ses tam vešel, sedí se hodně nízko s kolenama pod bradou. Nevím přesně který rozměr u nové generace narostl, zřejmě sedák - strop... ale je evidentní, že 1,5cm na věci nic nemění (pořád to plnohodnotně sedmimístné auto nebude).
Takže k meritu věci o čem jsem psal opět nic nemáš , viď?
Jestli jsi doteď nepochopil, že se tvé konspirační teorie nezakládají na realitě, tak nemám, už by to bylo plýtvání časem.
Vzhledem k tomu že jsem uvedl konkrétní citace ze kterých vycházím a které zcela potvrzují můj příspěvek, zatimco ty jsi mi nedokázal vyvrátit ani tu prostornost, tak se můžeš jít jedině bodnout :-!
Anonym
Kodiaq si asi nekoupí člověk, který má rád auta a jejich řízení. S generačním posunem bude typický majitel (či častěji uživatel firemního auta) asi spokojen.
Otázkou je, co Superb. Už jen to, že jeho výroba bude přesunuta na Slovensko, ukazuje jeho pozici v rámci Škody Auto. Pravděpodobně i on bude bez manuálních převodovek. Žádná verze s jednoduchým motorem a pohonem (1.5 TSI pouze s povinně složitým a nic nešetřícím MHEV a DSG, diesely s několika katalyzátory SCR). Naopak sedačky ErgoActive nebo panel ovládání klimy budou velkým plusem. Důležitá bude také cena. Pokud by byla blízko Octavii, tak ta se v lepších verzích stane neprodejným zbožím.
Otázkou je, co Superb. Už jen to, že jeho výroba bude přesunuta na Slovensko, ukazuje jeho pozici v rámci Škody Auto. Pravděpodobně i on bude bez manuálních převodovek. Žádná verze s jednoduchým motorem a pohonem (1.5 TSI pouze s povinně složitým a nic nešetřícím MHEV a DSG, diesely s několika katalyzátory SCR). Naopak sedačky ErgoActive nebo panel ovládání klimy budou velkým plusem. Důležitá bude také cena. Pokud by byla blízko Octavii, tak ta se v lepších verzích stane neprodejným zbožím.
- Kde se to auto vyrábí je v konečném důsledku jedno. V Bratislavě se dělá i Cayenne, ne?
- 1.5TSI je pro auto velikosti Superbu základní motorizace. Pro lidi mající rádi auta vcelku nezajímavá. Bude, nebude... podle mě bude (i v tom Kodiaqu), ale v zásadě mi to je fuk.
- 2.0TSI evidentně bude. Ta 150kW verze by mohla být fajn. Jestli ale bude něco silnějšího... osobně tipuju že ano, ale možná ne hned.
- Manuál nebude. Spekuluje se o tom, že kvůli Euro 7 vypadne i z Golfu, pro větší / dražší Superb už asi nedává smysl si s tím lámat hlavu. Maximálně v nějaké entry verzi Active se slabou naftou nebo tak (jak mainstream následuje prémii... takhle nějak to mělo BMW 3).
- 1.5TSI je pro auto velikosti Superbu základní motorizace. Pro lidi mající rádi auta vcelku nezajímavá. Bude, nebude... podle mě bude (i v tom Kodiaqu), ale v zásadě mi to je fuk.
- 2.0TSI evidentně bude. Ta 150kW verze by mohla být fajn. Jestli ale bude něco silnějšího... osobně tipuju že ano, ale možná ne hned.
- Manuál nebude. Spekuluje se o tom, že kvůli Euro 7 vypadne i z Golfu, pro větší / dražší Superb už asi nedává smysl si s tím lámat hlavu. Maximálně v nějaké entry verzi Active se slabou naftou nebo tak (jak mainstream následuje prémii... takhle nějak to mělo BMW 3).
Vlajkové lodě se vždy vyrábějí "doma". Porsche 911 v Zuffenhausenu, BMW 7 v Dingolfingu, Mercedes S v Sindelfingenu. Passat a Superb jsou snad první vlajková auta nějakého německého koncernu, které se nebudou vyrábět "doma". Jsou prostě na vedlejší koleji.
1.5 TSI je samozřejmě z pohledu celkových prodejů spíše na okraji zájmu, ale pro soukromého kupujícího docela přitažlivá volba. 2.0 TSI určitě bude, ale pravděpodobně vždy s 4x4 a vyšší výbavou za velmi tučnou cenu.
Euro 7 se manuálů nijak netýká. Koncern VW prostě chce povinným DSG zvýšit marže, nic jiného za tím nehledejme. Samozřejmě je pravdou, že těch manuálů se prodá málo. Ale u soukromých kupujících, právě třeba s tím základním benzínem, to může být zajímavý pohon.
1.5 TSI je samozřejmě z pohledu celkových prodejů spíše na okraji zájmu, ale pro soukromého kupujícího docela přitažlivá volba. 2.0 TSI určitě bude, ale pravděpodobně vždy s 4x4 a vyšší výbavou za velmi tučnou cenu.
Euro 7 se manuálů nijak netýká. Koncern VW prostě chce povinným DSG zvýšit marže, nic jiného za tím nehledejme. Samozřejmě je pravdou, že těch manuálů se prodá málo. Ale u soukromých kupujících, právě třeba s tím základním benzínem, to může být zajímavý pohon.
Ad vlajkové lodi - je vlajková loď Passat, Arteon nebo Touareg?
Z hlavy mě napadá Mondeo, ale dobře, formálně je Ford americký koncern a ne německý...
Jinak to ale beru, však se o tom taky notně diskutovalo, odboráři se bouřili... ale holt v dnešní turbulentní době staré zvyklosti zřejmě už nehrajou takovou roli. Já bych taky radši viděl Superba "doma".
Soukromí kupci zase ale nehrajou takovou roli u Superbu. DSG určitě, to bude nejspíš všude. A 4x4... těžko říct, v aktuálním Superbu je to 2.0TSI 140kW jako FWD a rozdíl oproti 1.5TSI je 68t, to bych bez váhání dal.
Z hlavy mě napadá Mondeo, ale dobře, formálně je Ford americký koncern a ne německý...
Jinak to ale beru, však se o tom taky notně diskutovalo, odboráři se bouřili... ale holt v dnešní turbulentní době staré zvyklosti zřejmě už nehrajou takovou roli. Já bych taky radši viděl Superba "doma".
Soukromí kupci zase ale nehrajou takovou roli u Superbu. DSG určitě, to bude nejspíš všude. A 4x4... těžko říct, v aktuálním Superbu je to 2.0TSI 140kW jako FWD a rozdíl oproti 1.5TSI je 68t, to bych bez váhání dal.
Manuál s benzínem, komická volba.
Komická volba benzin a manual jako třeba tohle?
https://www.auto.cz/…-to-jinak-137842
https://www.auto.cz/…na-okruhy-144126
https://www.auto.cz/…-to-jinak-137842
https://www.auto.cz/…na-okruhy-144126
A Superba si kupuje niekto kto rád jazdí? A ja že sa hlavne fasuje a hltajú sa v ňom a podobných autách prevažne diaľničné kilometre. Trochu zbytočný povzdych.
3_diamanty
Novy dizajnovy jazyk je jasny ( fabia, enyaq ) .. takze aj tu cakam opat pekne auto... a s nejakym tym 2,0 tsi v 4kolke bude fakticky bez chyby... skoda bude mat opat zarobene ... kodiaq :yes:
Nový designový jazyk je jasný... Ano, ale BOHUŽEL.
Za mě vše co je po O IV stojí za prd. Design je otylý, přetékající do všech stran, plný laciných pozlátek o ničem.
Jinými slovy - od odchodu Kabaně to jde z kopce. A i tady už vidím, že vše rozhodně není jak má být. Boční hrana oken a kapota je neuvěřitelně vysoko, boční profil těžkopádný. Samozřejmě, s hodnocením si ještě počkám. Ale tuším posun špatným směrem.
Za mě vše co je po O IV stojí za prd. Design je otylý, přetékající do všech stran, plný laciných pozlátek o ničem.
Jinými slovy - od odchodu Kabaně to jde z kopce. A i tady už vidím, že vše rozhodně není jak má být. Boční hrana oken a kapota je neuvěřitelně vysoko, boční profil těžkopádný. Samozřejmě, s hodnocením si ještě počkám. Ale tuším posun špatným směrem.
Zrovna suv tento dizajn sedi.... aj ta palubka este sucasneho kodiaqa je ok... vsetko ladi... uz napr nova octavka mi nestimuje nicim... aj ked vyslovene skareda nie je jasne... som zvedavy na novy superb... to nebude sranda ho spravit este krajsi a pritom ho nepokazit.... lad je tu tenky ... ved vidime to uz prave na octavke... a aj golfik sa v novej generacii az necakane popalil ... tu koncern v tomto musi zabrat a prestat si kazit legendy... ale inak novy amarok opat pecka... a asi aj tigi bude paradny... a kodiaq to iste... terenne vozy uz koncernu akosi lepsie idu ... ale nedivim sa... kodiaq :yes:
Barry Lyndon
což je v kategorii SUV trochu blamáž... Vláčet tu těžkou baterii 25 kWh pomocí FWD bude asi zajímavé...
Snad dostane phev 4kolku ... lebo uz teraz sa tesim na porovnanie s phev outlanderom ... uz za rok takyto test bude realny aj u nas :yes:
GustavGust
Příspěvek podléhá schvalování.