Bezpečnost
Veľmi slabý a neodborný článok. Držanie volantu trištvrte na tri nie je módny.výmysel, ale odkedy sú vo volante airbagy, je to nutnosť. Ak vybuchne airbag a ja držím volant za 10 minút dve, airbag mi ich odrazí do tvare. Preto trištvrte na tri. A palce vonku. Ak objímam palcami veniec volantu a airbag vybuchne, tak mi palce ostanú uväznené na volante a airbag mi môže popáliť ruky.
Airbag mě nevzrušuje. Moje airbagy zůstavají vždy schované a nikdy nepoznají denní světlo. Airbag venku vidět nechceš, to není žádná parádička nikdy.
To sice ano. Ale i když tohle budeš ctít, tak stejně nezaručíš že ti airbagy neprásknou když zrovna zatáčíš nebo se v krizovce budeš přeci jen snažit střetu zabránit a vyhnout. Takže ono je to stejně takové idealizované.
Měl jsem s autem malou nehodu, při které mě vystřelil airbag řidiče a držel jsem jako vždy u mne volant v poloze za deset minut dvě, no a ruce mě vystřelený airbag nikde neodrazil.
Pokud připustíme tento argument, budeme muset v zatáčce přehmatávat a ne křížit ruce jak je taky v dnešní době jedinné správné.
Zasunutý mezi sedačky a levá ruka na druhé hodině (případně jen předloktí položené na "dvanáctce"). Samozřejmě, absolutní odpor k používání levé páčky. Tak jezdí ti nejvíc nejhustější driveři.
https😐/m.imdb.com/…er/rm3882393089/?…
https😐/m.imdb.com/…er/rm3882393089/?…
Nie je to tak davno, co multilink bol hlavny marketingovy artikel, ved bezpecnost a jazdne vlastnosti su zaklad, teraz novinari pisu, ze staci torzka a nikto nic nepozna.
Nebolo to tak davno co novinari pisali, ze nastavit si spravne opierku hlavy je zaklad bezpecnosti a pri havarii nam to moze zachranit zivot. Zrazu kazdy dodava sedadla s integrovanymi opierkami a vobec to nevadi, vsetko je tak ako ma byt.
A tento nas tu uci ako drzat volant...
Nebolo to tak davno co novinari pisali, ze nastavit si spravne opierku hlavy je zaklad bezpecnosti a pri havarii nam to moze zachranit zivot. Zrazu kazdy dodava sedadla s integrovanymi opierkami a vobec to nevadi, vsetko je tak ako ma byt.
A tento nas tu uci ako drzat volant...
když vidím někoho, kdo se označuje (nejlépe v hlavním zpravodajství) "dopravní e😜ert". Jako Budský apod. A tyhle jejich moudra... no comment. BTW jak se "správně" drží ta věc, co má nová Tesla?
Volant držím tam kde chci a na moudra specialistů kašlu. Chci vidět někoho, kdo bude držet pracky 1.000 km na jednom místě. Hlavní je udržet pozornost a kontrolu nad situací a ne čumět do dementních infotainmentů a spoléhat na asistenty.
Mám pocit, že 1000 km v tvém autě nedáš ani na 3x 😒] 😒]
Jak to myslíš? Když jezdím 500, tak zastavuju max. jednou na sváču a záchod. A když jedu dál, třeba těch 1.000, tak podle potřeby. Ale většinou tak 2x až 3x zase na záchod a sváču.
Takže takhle ano. Každopádně si ty ruce za těch pár minut neodpočnou natolik, abych je zbylé hodiny trápil v předepsané poloze. Prostě tu polohu měním podle nálady. Při těhle štrekách už mě bolí celej člověk.
Kvůli tankování stavět nemusím :-!
Nicméně i když jedu 100 tam a 100 zpět, tak stejně držím volant podle nálady a situace.
Jinak při rychlé jízdě zakroucenou úzkou nepřehlednou cestou a jinak na dálnici, nebo široké státovce, kde vidíš 3 km před sebe. A losy tu nemáme, leda ty od Sazky. :-!
Takže takhle ano. Každopádně si ty ruce za těch pár minut neodpočnou natolik, abych je zbylé hodiny trápil v předepsané poloze. Prostě tu polohu měním podle nálady. Při těhle štrekách už mě bolí celej člověk.
Kvůli tankování stavět nemusím :-!
Nicméně i když jedu 100 tam a 100 zpět, tak stejně držím volant podle nálady a situace.
Jinak při rychlé jízdě zakroucenou úzkou nepřehlednou cestou a jinak na dálnici, nebo široké státovce, kde vidíš 3 km před sebe. A losy tu nemáme, leda ty od Sazky. :-!
...pravidelné letní články, pravidelná diskuze. Zapomíná se na to, jak se sedělo v autech před x lety, jak se sedí dnes. Poloha volantu, pedálů a sedačky se časem mění a s ní i pohodlné a bezpečné držení volantu. Sám držím třičtvrtě na tři, už nějakou tu dekádu jsou volanty k tomu přímo stvořené.
Diskuze nad tím, že jinak je to lepší bude vždy obrovská, fakt je ten, že bez přehmatávání tak zvládneš větší oblouky.
Každopádně i za 10m 2 je pořád lepší než šestá hodina jednou rukou, nebo levá na druhé, jak tu někdo správně popsal spoustu cápků s obrácenou kšiltovkou, ale i mnoho "obchoďáků", kteří takto asi nachází jakousi relaxovací polohu.
Diskuze nad tím, že jinak je to lepší bude vždy obrovská, fakt je ten, že bez přehmatávání tak zvládneš větší oblouky.
Každopádně i za 10m 2 je pořád lepší než šestá hodina jednou rukou, nebo levá na druhé, jak tu někdo správně popsal spoustu cápků s obrácenou kšiltovkou, ale i mnoho "obchoďáků", kteří takto asi nachází jakousi relaxovací polohu.
No jet 1000km a drzet u toho volant obema rukama, tak sance ze vystreli pytel je docela slusna, protoze to je na dlouhe trase tak zoufale unavujici poloha, ze to skoro jiste nekde bodnete do stromu.
Znal jsem jednoho, ten držel mobil pravou rukou na levém uchu, levou rukou řadil a kolenem držel volant rovně.