Nesprávné držení volantu je způsobeno neznalostí i ignorancí a přitom se jedná o esenciální složku bezpečného řízení automobilu. Pojďme si jednou pro vždy říct, jak to má skutečně vypadat.
Řídím auto skoro 50 roků a od začátku mně bylo vštěpováno v autoškole, mým otcem a i mnohdy profesionálními řidiči, že za deset minut 2 je ta správná poloha. Když se to před cca 20-ti lety začalo měnit a prosazovat na pozici třičtvrtě na 3, tak jsem to zkoušel a kvůli své vlastní bezpečnosti raději zavrhl. Prostě měl jsem to za těch předcházejících 30 let tak zažito, že jakákoliv změna byla pro mne značně diskomfortní a musel jsem na to při jízdě neustále myslet a opravovat se, což mně spíše řidičsky rozhazovalo, otravovalo, prostě bylo to značně nepříjemné a až nebezpečné, jak člověk myslel spíše než na jízdu na tzv. správnou polohu rukou na volantu. Takže pro začínající řidiče určitě za deset minut dvě, ostatním co mají se změnou polohy rukou na volantu problémy, doporučuji to, co je pro ně přirozenější a mají naučené, je to podle mne bezpečnější, než se násilně přeorijentovávat.
Přesně tak. Tahle novinářská moudra tzv expertů jsou mor. Každý ať si řídí jak mu vyhovuje. Ještě horší je, když nám servírují moudra z oblasti financi, rodinných vztahů a politiky.
A proč ne? Fyziologicky je daleko lepší si občas odpočnout změnou pozice, než držet nepohodlně ve tři čtvrtě. Vždyť to je ubíjející svírat tam ty ruce, aby z volantu nespadly dolů.
Znal jsem jednoho, ten držel mobil pravou rukou na levém uchu, levou rukou řadil a kolenem držel volant rovně.
Ja jsem ještě stále nepřišel na to, co je na téhle poloze nepohodlné. Od autoškoly jsem se učil takto, proroze za 10 dvě je nebezpečné kvůli airbagu a zároveň nemožnost vykonat rychlou a přesnou korekci auta. Takto to mám naučené já a nikdy mi tato poloha nepřišla nepohodlná. Spis to bude tím, že se někdo nechce učit podle nových poznatků nebo technologií a svádí to na pohodlí. Držení za 10 dvě mi přijde to držet jako prase kost.
Mě to nadměrně namáhá protože ty ruce na ničem samy nedrží a padají dolů, když se uvolní. Nechápu, jak to někdo může vydržet. Navíc je zatáčení s rukama v této pozici takové nepříjemně tuhé, neobratné, nevím jak to popsat.
Veľmi slabý a neodborný článok. Držanie volantu trištvrte na tri nie je módny.výmysel, ale odkedy sú vo volante airbagy, je to nutnosť. Ak vybuchne airbag a ja držím volant za 10 minút dve, airbag mi ich odrazí do tvare. Preto trištvrte na tri. A palce vonku. Ak objímam palcami veniec volantu a airbag vybuchne, tak mi palce ostanú uväznené na volante a airbag mi môže popáliť ruky.
To sice ano. Ale i když tohle budeš ctít, tak stejně nezaručíš že ti airbagy neprásknou když zrovna zatáčíš nebo se v krizovce budeš přeci jen snažit střetu zabránit a vyhnout. Takže ono je to stejně takové idealizované.
Měl jsem s autem malou nehodu, při které mě vystřelil airbag řidiče a držel jsem jako vždy u mne volant v poloze za deset minut dvě, no a ruce mě vystřelený airbag nikde neodrazil.
Zasunutý mezi sedačky a levá ruka na druhé hodině (případně jen předloktí položené na "dvanáctce"). Samozřejmě, absolutní odpor k používání levé páčky. Tak jezdí ti nejvíc nejhustější driveři. https://m.imdb.com/…er/rm3882393089/?…
Nie je to tak davno, co multilink bol hlavny marketingovy artikel, ved bezpecnost a jazdne vlastnosti su zaklad, teraz novinari pisu, ze staci torzka a nikto nic nepozna.
Nebolo to tak davno co novinari pisali, ze nastavit si spravne opierku hlavy je zaklad bezpecnosti a pri havarii nam to moze zachranit zivot. Zrazu kazdy dodava sedadla s integrovanymi opierkami a vobec to nevadi, vsetko je tak ako ma byt.
A tento nas tu uci ako drzat volant...
když vidím někoho, kdo se označuje (nejlépe v hlavním zpravodajství) "dopravní expert". Jako Budský apod. A tyhle jejich moudra... no comment. BTW jak se "správně" drží ta věc, co má nová Tesla?
Volant držím tam kde chci a na moudra specialistů kašlu. Chci vidět někoho, kdo bude držet pracky 1.000 km na jednom místě. Hlavní je udržet pozornost a kontrolu nad situací a ne čumět do dementních infotainmentů a spoléhat na asistenty.
Jak to myslíš? Když jezdím 500, tak zastavuju max. jednou na sváču a záchod. A když jedu dál, třeba těch 1.000, tak podle potřeby. Ale většinou tak 2x až 3x zase na záchod a sváču.
Takže takhle ano. Každopádně si ty ruce za těch pár minut neodpočnou natolik, abych je zbylé hodiny trápil v předepsané poloze. Prostě tu polohu měním podle nálady. Při těhle štrekách už mě bolí celej člověk.
Kvůli tankování stavět nemusím :-!
Nicméně i když jedu 100 tam a 100 zpět, tak stejně držím volant podle nálady a situace.
Jinak při rychlé jízdě zakroucenou úzkou nepřehlednou cestou a jinak na dálnici, nebo široké státovce, kde vidíš 3 km před sebe. A losy tu nemáme, leda ty od Sazky. :-!
...pravidelné letní články, pravidelná diskuze. Zapomíná se na to, jak se sedělo v autech před x lety, jak se sedí dnes. Poloha volantu, pedálů a sedačky se časem mění a s ní i pohodlné a bezpečné držení volantu. Sám držím třičtvrtě na tři, už nějakou tu dekádu jsou volanty k tomu přímo stvořené.
Diskuze nad tím, že jinak je to lepší bude vždy obrovská, fakt je ten, že bez přehmatávání tak zvládneš větší oblouky.
Každopádně i za 10m 2 je pořád lepší než šestá hodina jednou rukou, nebo levá na druhé, jak tu někdo správně popsal spoustu cápků s obrácenou kšiltovkou, ale i mnoho "obchoďáků", kteří takto asi nachází jakousi relaxovací polohu.
No jet 1000km a drzet u toho volant obema rukama, tak sance ze vystreli pytel je docela slusna, protoze to je na dlouhe trase tak zoufale unavujici poloha, ze to skoro jiste nekde bodnete do stromu.