Ekonomika
Český trh v únoru 2010: Nižší střední vyrostla meziročně o 23 %, vede Octavia, Megane a Golf
127 komentářů
Ve Skodovoce konecne pochopili, ze cesky zakaznik neni vetsinou uplny blb a nenecha se oskubavat - v dobe krize ma i "vlastenectvi" sve meze.
Uprava ceniku zacina prinaset ovoce.
Cast prodeju Octavii je tvorena zakazniky, kteri se diky poklesu ceny misto Fabie rozhodli koupit vetsi Octavii Tour/Octavii II.
Podil dieselovych motoru ovsem pomerne jasne naznacuje, ze vetsina prodeju smeruje k firemnim zakaznikum. Soukroma klientela vybira i jinde.
Je dobre, ze se domaci znacce dari, uvidime, jak si bude vest po zbytek roku.
Jinak samozrejme vsem kteri rostou a specialne Renaultu :yes:
Uprava ceniku zacina prinaset ovoce.
Cast prodeju Octavii je tvorena zakazniky, kteri se diky poklesu ceny misto Fabie rozhodli koupit vetsi Octavii Tour/Octavii II.
Podil dieselovych motoru ovsem pomerne jasne naznacuje, ze vetsina prodeju smeruje k firemnim zakaznikum. Soukroma klientela vybira i jinde.
Je dobre, ze se domaci znacce dari, uvidime, jak si bude vest po zbytek roku.
Jinak samozrejme vsem kteri rostou a specialne Renaultu :yes:
První trojce gratulace. První místo celoročně zamluveno, na druhém a třetím místě bude tuhý boj o každého zákazníka. Kdo si vsadí na druhé a třetí místo celkově? Před pár lety by nikdo neřekl, že jednou bude Dachna bodovat v první pětce a bude zdatně potírat korejské parodie na auta. Dacia :yes:
Úspěch Octavie je na zlatou sochu nahoře na Letné. A tam by to Octavii určitě slušelo. Udělal bych ji z ryzího zlata ve velikosti 8:1. Zlato by mohla zapůjčit ČNB...
Být méganem, jásám. Konečně se Renault našel. Výrazem i cenou.
A fajnšmekři? Ti se nemuseli hledat, ti tu byli, jsou a nepochybně i budou - Golf, A3, BMW1, C30.
Číslem měsíce je číslo 2.134. Číslo kontextově neuvěřitelné, přitom zasloužené. Smekni před Octavií hučku, opři koloběžku o klandr a dívej se na auto, které (doufej) budeš jednou možná i vlastnit. Co na tom, že v páté či šesté generaci, stále to bude to jedno auto z nejlepších, co lze ve třídě koupit.
BRAVO OCTAVIA :yes:
Být méganem, jásám. Konečně se Renault našel. Výrazem i cenou.
A fajnšmekři? Ti se nemuseli hledat, ti tu byli, jsou a nepochybně i budou - Golf, A3, BMW1, C30.
Číslem měsíce je číslo 2.134. Číslo kontextově neuvěřitelné, přitom zasloužené. Smekni před Octavií hučku, opři koloběžku o klandr a dívej se na auto, které (doufej) budeš jednou možná i vlastnit. Co na tom, že v páté či šesté generaci, stále to bude to jedno auto z nejlepších, co lze ve třídě koupit.
BRAVO OCTAVIA :yes:
Renault se našel výrazem? Dneska jseš k němu nějaký laskavý, že by jarní nálada? >😒]
Poslední odstavec je tvoje autobiografie? >😒] Takhle se rozepsat o svých pocitech... málem sem uronil slzu. Zkus se někdy povozit v Renaultu, přijdeš na jiné myšlenky a nebudeš tak upjatý na FauVé.
Proč si lidé nekupují Golfa? Protože se vyrábí cca 36 let a vždycky nám bylo předsouváno jak je výjimečně kvalitní. Čas ale vždycky ukázal, že je to naprosto průměrné auto srovnatelné s danou generací a danou třídou. Kdy už se VW potažmo GOLF konečně změní a dodrží své marketingové sliby?? Nevzpomínám si na jedinou generaci GOLFU, která by byla tak výjimečná, jak se nám tady mnozí snaží tvrdit, ale dobře si vzpomínám, že u každé generace se používá to samé KLIŠÉ. :no:
Ale lidé si Golfa kupují... i přes generační obměny je stabilně v TOP 5 své třídy u nás. A to i přesto, že ještě před rokem či dvěma byl hodně drahý.
Nižší střední je spotřební třída, tady se nehraje na výjimečná auta...
Nižší střední je spotřební třída, tady se nehraje na výjimečná auta...
tu poslední část ti holt za chvíli někdo rozmluví >😒]
Rozmlouvat mu to sice muzou, muzou s tim dokonce nesouhlasit ci to dokonce zpochybnovat, ale to je tak jediny, co se s tim da delat. 😉
Teď jsem četl průzkum od STEM ohledně toho, podle čeho se u nás vybírají auta. Je to zejména o ceně a pak o vztahu k modelu a značce.
Vezmi si třeba tolik opěvované jízdní vlastnosti... vyber si nejhorší a nejlepší podvozek ve třídě, řekněme Focus a C4. Zvol ekvivalentní motorizace, obuj na obě auta stejné gumy a pak zkus na silnici prokázat převahu toho lepšího. A pak se na ten rozdíl podívej okem běžného spotřebitele...
Vezmi si třeba tolik opěvované jízdní vlastnosti... vyber si nejhorší a nejlepší podvozek ve třídě, řekněme Focus a C4. Zvol ekvivalentní motorizace, obuj na obě auta stejné gumy a pak zkus na silnici prokázat převahu toho lepšího. A pak se na ten rozdíl podívej okem běžného spotřebitele...
zhrnute velmi presne...pri normalnej, resp. beznej jazde clovek rozdiely neuvidi. Predpokladam, ze sa jedna o drvivu vacsinu uzivatelov, aj ked mozem sa mylit
já si to taky myslím. 90% běžných řidičů rozezná maximálně jak moc ti podvozek utlmí výmol případně jak moc se to auto naklání v zatáčce.
a proč tě trápí Golf? Nelíbí se ti, máš na výběr x-jiných. Jseš snad míň spokojen se svým vozem kvůli tomu že někdo napíše že Golf je nejlepší? Jsou to jen čísla v tabulkách 😉
Byl bych rád, kdyby to tak bylo "jen čísla v tabulkách". Bohužel není. Zkus někdy jezdit po Čechách třeba v Alfě Romeo. Kolik si vyslechneš narážek, v servisu, v hospodě, na internetu, vyprávějí se tady úplné bajky ... A hádej od jaké skupiny řidičů tyhle bajky pocházejí. Myslím, že je to dobré téma na diskusi. Mám takové pravidlo, jak narazím na prodejce, prodejce čehokoliv, který začne pomlouvat konkurenci, nikdy si u něho nic nekoupím.
hele, já jezdím v Renaultu a Citroenu. Nepovažuji je za dokonalé, ale vyhovují mi, mám prostě rád pohodlíčko, tichý motor, přeposilované řízení, měkké sedačky a pod.
Když jse mě naposled soused s 3-er ptal, proč si nekoupím něco, kde si to řízení užiju, usmál jsem se a řekl mu, že já si to právě v těchto autech užívám. Každý máme jiné priority.
A hospodské řeči od nějakých troubů s vylítanou bazarovou oktávkou, která táhne vodspodu a jezdí za 3.2458litru? Naštěstí se v takovéto společnosti nepohybuji. O spolehlivosti si dělám obrázek na základě vlastních zkušeností (+ zkušeností z rodiny a přátel). Kdybych věřil všemu co se řekne v hospodě a napíše na internetu koupil bych si asi koně a sedlo >😒]
Každý ať si koupí co se mu líbí/vyhovuje. S rozumným člověkem se i o autech pobavíš normálních spůsobem, bez různých předsůdků, s "odborníkama" to pak stejně nemá cenu
😉
Když jse mě naposled soused s 3-er ptal, proč si nekoupím něco, kde si to řízení užiju, usmál jsem se a řekl mu, že já si to právě v těchto autech užívám. Každý máme jiné priority.
A hospodské řeči od nějakých troubů s vylítanou bazarovou oktávkou, která táhne vodspodu a jezdí za 3.2458litru? Naštěstí se v takovéto společnosti nepohybuji. O spolehlivosti si dělám obrázek na základě vlastních zkušeností (+ zkušeností z rodiny a přátel). Kdybych věřil všemu co se řekne v hospodě a napíše na internetu koupil bych si asi koně a sedlo >😒]
Každý ať si koupí co se mu líbí/vyhovuje. S rozumným člověkem se i o autech pobavíš normálních spůsobem, bez různých předsůdků, s "odborníkama" to pak stejně nemá cenu
😉
Takže dnes, přátelé, opravdové BRAVO! Jistě víte, pro koho 😉
Pre Octaviu?
Proč Avantime? Měl jsi nějaký pracovní úspěch? Koupil sis nové auto? Narodilo se ti dítě? 😉
Je fajn, že Megane je druhý, ale za jakou cenu a tím nemyslím peníze, ono dneska i ten Focus koupíš pod třista a i na Golfa se zajdi mrknout do Vaňkovky za 299 000 Kč a to věřím, že by se je dalo klidně ještě ukecat níže. Cenou myslím to, že Megane se stává symbolem levného auta a lidi automaticky berou, že co je levné, to je špatné, což v případě Meganu pravdou není.
Takže happy můžeš být, ale spíše z přicházejícího jara 😉 ... budou zase k vidění minisukně :yes:
Je fajn, že Megane je druhý, ale za jakou cenu a tím nemyslím peníze, ono dneska i ten Focus koupíš pod třista a i na Golfa se zajdi mrknout do Vaňkovky za 299 000 Kč a to věřím, že by se je dalo klidně ještě ukecat níže. Cenou myslím to, že Megane se stává symbolem levného auta a lidi automaticky berou, že co je levné, to je špatné, což v případě Meganu pravdou není.
Takže happy můžeš být, ale spíše z přicházejícího jara 😉 ... budou zase k vidění minisukně :yes:
To si napsal pěkně. To si myslím já, že toho kreditu "levnosti" se budou těžko zbavovat. Někdy mi to připadá, že už stojí stejně, jako dacia.
Radovat se budou v Renaultu ČR až tehdy, když za 10 let budou mít zase o 10 Meganů více či méně v únoru prodaných ze stejným ziskem jako se prodaly ty Golfy.
Bude se ho těžce zbavovat, jestli se to povede, těžko říci. Vše záleží na tom, zda budou ve statistikách spolehlivosti v první nebo v druhé polovině, jestli dostanou povědomí kvalitních aut a pak můžou s cenou zpět tam, kde byli před 10 lety.
Mimochodem, Dacia výjde ještě levněji 😉 Ale může být dobrý příklad. Vem si, že za tak málo peněz je Logan MVC spolehlivý pracant a v testech spolehlisti taky obstojí.
Bude se ho těžce zbavovat, jestli se to povede, těžko říci. Vše záleží na tom, zda budou ve statistikách spolehlivosti v první nebo v druhé polovině, jestli dostanou povědomí kvalitních aut a pak můžou s cenou zpět tam, kde byli před 10 lety.
Mimochodem, Dacia výjde ještě levněji 😉 Ale může být dobrý příklad. Vem si, že za tak málo peněz je Logan MVC spolehlivý pracant a v testech spolehlisti taky obstojí.
Jsou tady jen dvě otázky😒br />
1) Vrátí se vůbec někdy doba, u "všech" automobilek, s cenami před 2 natož před 10 lety???
2) Vnímá "cenové podbízení" u Renaultu široká veřejnost, budoucí potenciální kupci?
Ještě bych zmínil další důležitou věc a to je „špinavá hra“ ve formě placených článků (PR). Všiml si vůbec někdo, že naprostá většina článků o Renaultu třeba zrovna na auto.cz začíná vždy informací o první ceně.?? Nebo se všichni necháte tak snadno obalamutit?
2) Vnímá "cenové podbízení" u Renaultu široká veřejnost, budoucí potenciální kupci?
Ještě bych zmínil další důležitou věc a to je „špinavá hra“ ve formě placených článků (PR). Všiml si vůbec někdo, že naprostá většina článků o Renaultu třeba zrovna na auto.cz začíná vždy informací o první ceně.?? Nebo se všichni necháte tak snadno obalamutit?
Je úplně jedno, jestli to veřejnost vnímá, nebo ne. Renault se tam podle mě dostává sám a přirozeně právě tím stahováním "takových" zákazníků z lowendu. A to PR o ceně? O to jde především snad renaultu, ne? To je nějaký balamutění?
Pre Škodovku super reklamný ťah, čitatelia sa však ani nedozvedia aké auto vyhralo : (.
Bez rozlíšenia Touru a O2 je táto tabuľka akosi o ničom ...
Bez rozlíšenia Touru a O2 je táto tabuľka akosi o ničom ...
To víš, to je stejný, jako stejný tabulky jinde v EU, kde je Renault s Dacií dohromady, takže to je možno o větším ničom, že?
A co má nějaká tabulka s EU společné s českým trhem? 😉
Doufám, že takto důsledně budeš vyžadovat tabulky z EU i když se bude probírat fenomenální úspěch nějakého subjektu v ČR 😄
Doufám, že takto důsledně budeš vyžadovat tabulky z EU i když se bude probírat fenomenální úspěch nějakého subjektu v ČR 😄
To je trošku něco jiného... pokud sleduješ prodeje po modelech, nevěřím, že by kdekoliv v EU byla počítána Dacia dohromady s Renaultem (třeba Logan + Megan zní podobně, ale ani úředníky v EU to snad nezmate).
je to škoda, byly by to zajímavé čísla... teď je jen otázka, jestli to je pisatelův záměr, nebo to jen přehlédl... každopádně mohl by na to v článku alespoň upozornit :no:
Samozřejmě to zas dneska bude diskuze, přitom rozdíl je 10ks v prospěch Megane, minulý měsíc vedl pro změnu Golf.
Spíš mě překvapil u Megoše velice nízký podíl naftových verzí. Přitom mají docela širokou nabídku těchto motorizací, v benzinech je to trošku nesmyslně poskládané v kombinaci s výbavou, ale asi většina prodejů budou základní 1.6.
2 šálky polohrubej múky
2 šálky masla (najlepšie arašidového)
2-3 vajcia
3 šálky medu alebo cukru
čajová lyžička prášku do pečiva
štipka soli
60 g najemno posekanej marihuany (rovnako dobre poslúži hašiš alebo haš olej)
Všetky ingrediencie vsypeme, vlejeme, či vložíme do misy a začneme miešať. Miešame, miešame, až všetko splynie v jeden súdržný celok. Plech na pečenie vymastíme a posypeme múkou. Rúru rozohrejeme na 190°C. Medzitým polievkovú lyžicu vnoríme do cesta a to, čo ňou naberieme, prenesieme na pripravený plech. Kopček, ktorý vznikne, roztlačíme vidličkou (alebo prstami). Takto pracujeme dovtedy, kým cesto z misy nezmizne. Posledným krokom je pečenie. Plech vložíme do rúry na desať až dvanásť minút, podľa vlastného uváženia a schopností sporáku i na dlhšie. Dôležité je, aby koláčiky nezostali bez dozoru, takže misu od cesta radšej nevylizovať.
Kdepak sháníš tu poslední ingredienci? 😄
Je to prostě jiný přístup k produktu, jiná strategie. Mně je osobně přístup žabáků dát hodně denně využitelné výbavy do základu příjemný, ale já lovím právě v těch "základnějších" vodách.
A nezdá se mi, že by přes modelové stáří Golf zákazníky nějak netáhl. Od uvedení nové generace (pologenerace, F/L, jak je libo >😒] ) se drží na 1.místě evropských prodejů. Když přihlédnu k tahanicím kolem generace-F/L docela slušný výsledek ne?
A tady vidíš jak pevně ho má vybudované (potažmo celé VW), jak je ve společnosti zakořeněná víra v dokonalost a kvalitu alá VW.
Porovnej právě s Renckem, který si zadělal na špatné jméno (a přiznejme si to vlastní blbostí, uspěchaností a opojným pocitem vlastní dokonalosti) začátkem tisíciletí a přes evidentní změnu v posledních 3-4 letech, se této pověsti asi ještě dlouho nezbaví.
A každý výrobce občas taky udělá nějakou konstrukční chybu. Prostě nebrat první ročník, starat se o auto a doufat, že všechno bude ok, víc s tím neuděláš >😒]
[odkaz]
"Držím hubu"...a "pouze" tleskám... :-! 😉
i díky tomu se pak můžou cenově podbízet. Vždy máš něco za něco - Golf ti nabídne široký výběr ve všem, samozřejmě za to musíš připlatit. Já to nespochybňuji, tohle je fakt. Když budu chtít 4x4 Rencek (a vlastně asi nikdo jiný, krom Oktávky) nemá šanci. Když budu chtít základní atmosféru (nebo spíš budu mít jen na základní atmosféru), porovnám si třeba GURU a Megoše a reálně si zhodnotím, jestli mi ten příplatek přinese odpovídající přidanou hodnotu.
Golf je jistota, špičková technika, špičkový interiér a střízlivý design. Megane je sázka do loterie.
Technicky částečně a interiérem Megoš minimálně zdatně konkuruje. Design je věc názoru, u hatche bych upřednostnil GURU, v kombi Megoše 😄
Bez ohľadu na kvalitu a techniku mňa Golf nijak neoslovuje, takže by som medzi ním a Meganom ani neuvažoval. Aj to môže byť dôvod, prečo dať Renaultu prednosť.
Rencek prostě zvolil velice agresivní strategii v ČR. Místo širokospektrální nabídky (Golfa koupíš prakticky všechny motorizace, výbavy a pod. jak v ČR tak v Reichu) se soustředil na hlavní "taháky" a i díky tomu pak může tlačit cenu dolů.
Cenou za to je pak omezení nabídky ve vyšších cenových segmentech, kde např. motor 1.4Tce prostě v základní verzi výbavy nekoupíš. Je to správné/špatné? To ukáže čas.
Postavení Golfa bude na trhu v ČR vždy silné, je to přecejenom německá značka a stále je v myslích většiny populace spojeno s pojmem "kvalita".
Golf stále může nabídnout technické vychytávky které Megoš (a často nikdo jiný) zatím ne. Tady si myslím, že Renault silně podcenil vývoj malých turbobenzinů (zas ono žabáci dlouho ujížděli na naftovém opojení, díky čemuž mají jedny z nej dCI :yes: ), nebo třeba moderních automatů a pod. Tohle jsou věci, které dokáže ocenit běžný uživatel, multilink tam už je to sporný. Samozřejmě nabízí proti klasickému podvozku výhody, ale troufám si tvrdit, že 90% běžných řidičů by rozdíl (pocitový) hledala velice těžko.
Ale tohle je pouze jeden příklad určitých "základních" znalostí, které jsou podmínkou k tomu aby ses mohl pouštět do podobných rádoby "závěrů"... 😲 :😉 😉
Design mi úžasný nepřijde, GrandTour je supr, ale hatch je to barva od barvy.
No a subjektivní věci ponechám stranou - přistrojovka, pohodlnější podvozek a pod.
Samozřejmě tím netvrdím, že Megan je komplexně lepší vůz. Ale v některých věcech dokáže nabídnout víc. 😉
Škodovka je pořád domácí/česká značka na rozdíl od těch které jsi vyjmenoval. Nebo chceš taky tvrdit, že Jag je značka indická, Lambo něměká a Vlovo bude asi čínská, že?
A takový "Plzeňský Prazdroj" už taky není nějakou chvilí "české pivo", viď? 😉
Ale pokud je někdo vlastníkem "plzeňského pivovaru", nemusí mít "problém" s tím, že u nás na trhu není jeho zahraniční značka piva hned druhá, za jeho "Plzní"...
" Stejně tak mě budou vždycky těšit prodeje dalších Českých! aut – Peugeot, Hyundai, Toyota, Citroen ..." 😉
Citroen C1 - České auto
Toyota - IQ - České auto
... myslím, žes to pochopil dobře
Nemluvě o tom, že spousta kupujících si umí spočítat, že teď dají za stejně vybaveného Golfa třeba o 30 tis. více, ale za pár let ho o 30 tis. dráže prodají.
Megane se dobře prodává samozřejmě díky ceně, ale celkově to je auto, které v ničem nějak výrazně nekulhá za konkurenci, má příjemný interiér, kombi má velký kufr, je tady verze RS atd.
Spíš je zajímavé, že se stále nějak výrazněji nechytá Bravo. Ok, absence kombi je citelná, ale má slušné motory (turbobenziny možná i lepší než Megoš, ale teda min. širší nabídku), nafťáky fajn, výbava fajn, cena +/- stejná (nějaké slevička z oficiálních by se určitě ještě dala vydolovat). ;-\
Tohle je další faktor, který hodně lidí opomíjí - Renault je s cenama nízko, ale ty jsou (v tom momentu) prakticky definitivní, prostě si nemůžeš vyjednat dalších 5,6,10% slevu.
Starší samozřejmě je, ale on neudělal díru do ČR ani ze začátku 😉
EDIT: Veselej a prosvětlenej interiér už jmenovat nemusíš, o tom už víme 😄
Takový perly se lehce pamatují, tak se nesmíš divit, že se ti to občas vrátí 😉