Největší čínská automobilka SAIC Motor má v plánu postavit svou továrnu v Evropě. Vyrábět se v ní mají pouze automobily na elektrický pohon, píše server BBC News.
Jediná možnosť? Ale kdeže. Sú aj iné možnosti. Napríklad recipročne zaviesť rovnaké podmienky pre čínske firmy u nás, aké platia pre zahraničné firmy v Číne. Striktne kontrolovať dodržiavanie všetkých predpisov a nariadení platných v EU ohľadne konštrukcie vyrábaných áut, použitých materiálov, environmentu, ppracovných podmienok atď, atď... Neposkytovať žiadnu štátnu pomoc, daňové prázdniny a podobné nezmysly. Nepovoliť akékoľvek nehnuteľné vlastníctvo cudzincom. A tak ďalej.
Tady budu souhlasit. Je trochu podivné, že domácí výrobci jsou neuvěřitelně buzerováni různými deb.i.l.ními předpisy a byrokracií a pro dovozové zboží to neplatí. Příkladem může být dovoz léčivých přípravků. Obecně se ví, že jak indické tak i čínské farmafirmy používají jako vstupní zemi do EU Irsko, protože jejich nastavené vstupní kontrolní mechanismy jsou poněkud měkké.
Problém je v tom, že třeba CATL postavil továrnu v Německu a zásobuje evropské výrobce a bude zásobovat i ten SAIC a hledá další lokalitu v EU. BYD si bude vyrábět baterie v EU sám a pro Teslu. Tím získá Čína absolutní moc nad automotive v EU. Dokonce tak velkou, že za pár let bude schopna ze dne na den výrobu automobilů v EU prakticky ukončit.
Jediný, kdo umí vyrábět vlastní baterie je VW - PowerCo. Jenže CATL představil během jednoho roku 2 zásadní inovace v chemii. PowerCo nikdy ani jednu.
Nedávne rozhodnutie Číny obmedziť vývoz dvoch kovov - gália a germánia - používaných v polovodičoch a elektrických vozidlách by malo európskych predstaviteľov varovať, povedal šéf Renaultu Jean-Dominique Senard.
BYD už koupil halu v Německu od Fordu, která původně vyráběla automobily. Takže výstavba a všechny schvalovací procesy, které si užila Tesla v Berlíně a do té doby se s tím nikdy nesetkala, tak tomu se BYD vyhne...
No, ale uvidíme, až narazí na mocného evropského odborářského ďábla který potápí už stávající průmysl, vysoké platy, 8 hodin šichty včetně půl hodinové přestávky, subky pomalu na opačném konci Evropy,...
Ano, koupit, ale jen 49%....tak jak nutily v Číně evropské, americké i asijské automobilky, které tam chtěly podnikat. Kontrolu si nad firmou tak udrželi Číňané.
Přesně! Teprve potom se uvidí, jací jsou Číňané borci. A dále, jak píše nahoře Traveldrive....Napríklad recipročne zaviesť rovnaké podmienky pre čínske firmy u nás, aké platia pre zahraničné firmy v Číne. Striktne kontrolovať dodržiavanie všetkých predpisov a nariadení platných v EU ohľadne konštrukcie vyrábaných áut, použitých materiálov, environmentu, ppracovných podmienok atď, atď... Neposkytovať žiadnu štátnu pomoc, daňové prázdniny a podobné nezmysly. Nepovoliť akékoľvek nehnuteľné vlastníctvo cudzincom. A tak ďalej.
Čína začíná drtit evropskou automotive. Přesně jak jsem předpovídal...
Do pěti let 30% prodejů budou čínské EV, které budou stejné nebo lepší jak evropské ale min. o 20٪ levnější.
A protože si Evropa s Euro7 podřezává větev a politici dělají že spalováků neprodejné zboží, tak je jasné co bude následovat...
Euro7 nic nepodřezává. Čína musí taky buď vozit ICE plnící stejnou normu a nebo je dovážet přestane. Platí logicky to druhé, protože Čína pochopila budoucnost v EV a 10 let na tom pilně pracovala. Tady se nedělalo nic. Dřív jsme neuměli vyrobit čipy do aut. Teď už neumíme vyrobit ani baterie a dělají to KR/JP a výhledově převálcuje dost možná všechny Čína. A je otázkou času, kdy nebudeme vyrábět ani elektrické motory, protože Čína je vyrobí levněji.
Podřezává a to zcela zásadně. Protože Euro7 znamená realně neprodejné spalováky. Nebude je vyrábět Čína. Nebude je vyrábět ani Evropa. Budou se vyrábět jen starší emisní normy na export do zemí kde nestrčili hlavu do zelené prd€le :-!
... tam bude ešte šanca zmierniť alebo zastaviť šialenstvo okolo Green deal a hlavne plánovanú závistlosť od Číny a likvidáciu automotive v Európe . Na nás bude závisieť koho si tam zvolíme a ako to bude ďalej s výrobou áut v EU vyzerať. Znížiť CO 2 je nutné ale nie za takúto cenu . Biopaliva , hybrid , LPG alebo CNG je cesta .