Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jeep Compass e-Hybrid S-Limited – Městský dobrodruh má co zlepšit

20 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Bylo to zobecnění. Je jedno jestli základ, motor, převodovka, prostě je to dle popisu degradace pri pouziti hybridu, protoze nějaký článek řetězce to proste nedává.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bylo to obrazně řečeno, zobecněno. Nemusí být problém s platformou jako takovou, ale s motorem, nebo převodovkou, prostě něco tam nezvlada novou technologii. Nebo chceš říct, že to není horší než bez hybridu?
Avatar - Anonym
Anonym
Arese
Takže když si to shrneme, tak ***ská hybridizace dříve příjemně jezdící auto totálně podělala... To by ještě nebylo tak strašné, pokud by v nabídce byly i normàlní, nehybridizované motory. Jenže nejsou! 😲 :no: :no: :no:
R.I.P. Compass, ekoterorismus má na svědomí další dříve příjemné a atraktivní auto .. 😒 :no:
Avatar - iudex
iudex
Feceliftovaný Compass som mal požičaný nedávno, spravil som na ňom cca. 800 km. Mal som ale plugin verziu 4Xe, teda spolu 240 koní. Ale keďže v požičovni mi ho dali nenabité, tak som reálne mal bez baterky len 180 a dynamika bola len taká vlažná (škoda, že som nemohol skúsiť, ako funguje nabitý a teda do akej miery tie baterky pomáhajú dynamike a spotrebe). Takže testovaná motorizácia so 129k musí byť len tak-tak. Mne nedostatok dynamiky vlastne nevadil, na švédskych okreskách je limit 70, resp. 80 kmh a na diaľniciach 100, resp. 110 kmh. To zase malo pozitívny vplyv na spotrebu, celkovo som spravil priemer 6,4l, čo je na 1,8t SUV so štvorkolkou a automatom super hodnota.
Čo sa týka podvozka a jazdných vlastností, potvrdzujem, že podvozok je komfortný, na môj vkus ale tá orientácia na komfort bola až prílišná, auto má agilitu parníka, zmeny smeru nemá rado a veľmi sa nakláňa, tu je konkurenčná Kuga úplne inde. Síce rozumiem, že od hybridného SUV sa nejaká agilita nečaká, ale pri tom výkone 240 koní by nebolo viac istoty a schopnosti zatáčať na škodu.
Odmysliac od stránky jazdnej dynamiky nie je Compass zlé auto, technika je na úrovni, výbava kompletná, ovládanie v interiéri zdvojené, jednak cez dotykáč, ale všetko má aj fyzické ovládače, takže si človek môže vybrať a ovládanie je príjemné a logické. Spracovanie interiéru celkom slušné, materiály v kabíne kvalitné, po tejto stránke veľmi fajn. A keďže je to Jeep, pohon 4x4 mal rôzne režimy, od automatického cez stály 4x4 až po uzamknutie uzávierky (zrejme elektronické), rôzne režimy pre štrk, sneh a pod. Priestor vnútri aj v kufri ako píšu v teste je slušný. Vzhľadovo sa mi vcelku páčil, vyzerá presne tak, ako Jeep má, auto pôsobí robustnejším a väčším dojmom, než v skutočnosti je (príbuznosť s Fiatom je úspešne maskovaná).
Ota4
Motor a převodovka na to byly přímo vyvinutý. Nedopadlo zřejmě konečné odladění. S platformou to nemá vůbec nic společného.
lukas13
OK, takhle to beru 👍

Jak píši výše, projedu si ho. Dám vědět.
adamzprahy
Jel jsem tu 150k verzi s automatem a měl jsem pocit jak kdyby ty koně někam utekli, nevím jestli to ovlivňovala převodovka. Jinak dobrý auto 😊 jen škoda motorů…
lukas13
Jo, jasně. To už jsme spolu probírali. MT mi tento, evidentně zdaleka největší problém tohoto auta, úspěšně eliminuje (BTW - MT řadí výborně, chod páky super). Proto jsem AT ve spojení s tímto vozem ani neřešil... Naopak všechny další možné příplatky, vyjma kuřácké sady, v mém NE mám.
lukas13
Jo, bohužel souhlas.
lukas13
Mám ho. 1/2 facelift ("nové" nastavení podvozku a řízení pro Evropu, starý interiér). Vyrobený již v Melfi. Automat byl problém již tehdy, manuál je absolutně cajk, opravdu velmi dobrý v dané třídě. 1.33 FF má sice papírově 130 Hp (150 s automatem), ale je to motor s useklým výkonem, takže jede jako 180Hp motor. Teoreticky by měl končit lehce pod 5000 ot, v praxi, alespoň ten můj, táhne mnohem déle, takže těch 150Hp tam minimálně je. A 270Nm krouťáku lehce nad 1500 ot.

V téhle konfiguraci, na 18kách kolech, je to skvěle fungující auto. BTW - nevšiml jsem si, zda to je uvedeno v testu, ale standardně to má FSD tlumiče. Je zajímavé, že ho dokáží zabít příplatkové věci, resp. věci z vyšších výbav (viz. 19ky kola)...

Jako není to auto za mega. Ale za těch cca 750 (viděl jsem přímo v showroomu slevu na NightEagle - od 739) je to docela dobrý kup. Smutné je, že před třemi lety byl NE s Firefly za 550-600 super kup, a změny tomu jen ubližují a zdražují to...

Ps. Dlouhodobě jezdím za cca 8l. Převážně Praha a dálnice, kdo jezdí více intravilán, bude okolo 7-7.5, možná pod 7. Tzn. oproti hybridu o 1-1.5l víc...? To se mi ten cenový rozdíl opravdu nevyplatí, resp. nikdy nevrátí...

Pps.: Zajímavá zmínka o volantu - já jeho tvar a tlustší věnec považuji za úplně super, manželka též. Pokud bych měl něco vytknout, byla by to příliš velká vzdálenost mezi volantem a páčkou blinkrů - na to jsem si nezvykl ani po letech.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Některá auta bohužel jsou na zastaralé platformě a když do nich dáš moderní nové technologie, daná platforma s nimi nedokáže optimálně spolupracovat.
To bylo stejné jako když letadla přechazela na proudové motory. Pokud jen vyměnili pístové motory s vrtulí za proudový motor, nějak to fungovalo, ale jako celek to bylo ve všem horší.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm.
Protoze doladit to potrebovalo uz pod vladou Francouzu.
😒
Arese
Automat nebrat. 😄 :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Určitě. Jsem zvědav na srovnání.
Mr.Murphy
obecne muzes mit pravdu ale tady je proste problem sladeni motoru a prevodovky a to s platformou nesouvisi ne? Mimochodem u Tonale jsem stiznosti nezaznamenal a pritom je to uplne ten samy motor a prevodovka ne?
Ota4
Nevím co na této platformě vidíš jako zastaralé. Vzadu víceprvek i pouze s předním náhonem. Platforma umožňuje jak čistý spalovací motor, hybrid i plug in hybrid. Navíc alfa na této platformě postavila nejlépe jezdící auto kategorie. . . . .
lukas13
Mno, a já mám tu verzi s MT a mě se naopak zdá, že těch 130 Hp (papírových) je volovina - je jich tam víc...

Ne, OK, myslím že se shodneme - zabíjí to ten automat...
Ota4
Jo ten automat je docela tragický. Jinak auto jako celek super.
lukas13
Jasně že máš pravdu. Jinak - po testech Tonale mě to dost nepříjemně překvapilo. Musím si ho projet.

Ps.: Vozíme v tom už dva roky kočárek a nějaké náchylnosti plastů k poškrábání (v kufru) jsem si tedy nevšiml. A po faceliftu jsou stejné, mám to projité.