Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jeep Compass e-Hybrid S-Limited – Městský dobrodruh má co zlepšit

20 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Feceliftovaný Compass som mal požičaný nedávno, spravil som na ňom cca. 800 km. Mal som ale plugin verziu 4Xe, teda spolu 240 koní. Ale keďže v požičovni mi ho dali nenabité, tak som reálne mal bez baterky len 180 a dynamika bola len taká vlažná (škoda, že som nemohol skúsiť, ako funguje nabitý a teda do akej miery tie baterky pomáhajú dynamike a spotrebe). Takže testovaná motorizácia so 129k musí byť len tak-tak. Mne nedostatok dynamiky vlastne nevadil, na švédskych okreskách je limit 70, resp. 80 kmh a na diaľniciach 100, resp. 110 kmh. To zase malo pozitívny vplyv na spotrebu, celkovo som spravil priemer 6,4l, čo je na 1,8t SUV so štvorkolkou a automatom super hodnota.
Čo sa týka podvozka a jazdných vlastností, potvrdzujem, že podvozok je komfortný, na môj vkus ale tá orientácia na komfort bola až prílišná, auto má agilitu parníka, zmeny smeru nemá rado a veľmi sa nakláňa, tu je konkurenčná Kuga úplne inde. Síce rozumiem, že od hybridného SUV sa nejaká agilita nečaká, ale pri tom výkone 240 koní by nebolo viac istoty a schopnosti zatáčať na škodu.
Odmysliac od stránky jazdnej dynamiky nie je Compass zlé auto, technika je na úrovni, výbava kompletná, ovládanie v interiéri zdvojené, jednak cez dotykáč, ale všetko má aj fyzické ovládače, takže si človek môže vybrať a ovládanie je príjemné a logické. Spracovanie interiéru celkom slušné, materiály v kabíne kvalitné, po tejto stránke veľmi fajn. A keďže je to Jeep, pohon 4x4 mal rôzne režimy, od automatického cez stály 4x4 až po uzamknutie uzávierky (zrejme elektronické), rôzne režimy pre štrk, sneh a pod. Priestor vnútri aj v kufri ako píšu v teste je slušný. Vzhľadovo sa mi vcelku páčil, vyzerá presne tak, ako Jeep má, auto pôsobí robustnejším a väčším dojmom, než v skutočnosti je (príbuznosť s Fiatom je úspešne maskovaná).
lukas13
Mám ho. 1/2 facelift ("nové" nastavení podvozku a řízení pro Evropu, starý interiér). Vyrobený již v Melfi. Automat byl problém již tehdy, manuál je absolutně cajk, opravdu velmi dobrý v dané třídě. 1.33 FF má sice papírově 130 Hp (150 s automatem), ale je to motor s useklým výkonem, takže jede jako 180Hp motor. Teoreticky by měl končit lehce pod 5000 ot, v praxi, alespoň ten můj, táhne mnohem déle, takže těch 150Hp tam minimálně je. A 270Nm krouťáku lehce nad 1500 ot.

V téhle konfiguraci, na 18kách kolech, je to skvěle fungující auto. BTW - nevšiml jsem si, zda to je uvedeno v testu, ale standardně to má FSD tlumiče. Je zajímavé, že ho dokáží zabít příplatkové věci, resp. věci z vyšších výbav (viz. 19ky kola)...

Jako není to auto za mega. Ale za těch cca 750 (viděl jsem přímo v showroomu slevu na NightEagle - od 739) je to docela dobrý kup. Smutné je, že před třemi lety byl NE s Firefly za 550-600 super kup, a změny tomu jen ubližují a zdražují to...

Ps. Dlouhodobě jezdím za cca 8l. Převážně Praha a dálnice, kdo jezdí více intravilán, bude okolo 7-7.5, možná pod 7. Tzn. oproti hybridu o 1-1.5l víc...? To se mi ten cenový rozdíl opravdu nevyplatí, resp. nikdy nevrátí...

Pps.: Zajímavá zmínka o volantu - já jeho tvar a tlustší věnec považuji za úplně super, manželka též. Pokud bych měl něco vytknout, byla by to příliš velká vzdálenost mezi volantem a páčkou blinkrů - na to jsem si nezvykl ani po letech.
Ota4
Jo ten automat je docela tragický. Jinak auto jako celek super.
lukas13
Jo, jasně. To už jsme spolu probírali. MT mi tento, evidentně zdaleka největší problém tohoto auta, úspěšně eliminuje (BTW - MT řadí výborně, chod páky super). Proto jsem AT ve spojení s tímto vozem ani neřešil... Naopak všechny další možné příplatky, vyjma kuřácké sady, v mém NE mám.
Arese
Automat nebrat. 😄 :yes:
adamzprahy
Jel jsem tu 150k verzi s automatem a měl jsem pocit jak kdyby ty koně někam utekli, nevím jestli to ovlivňovala převodovka. Jinak dobrý auto 😊 jen škoda motorů…
lukas13
Mno, a já mám tu verzi s MT a mě se naopak zdá, že těch 130 Hp (papírových) je volovina - je jich tam víc...

Ne, OK, myslím že se shodneme - zabíjí to ten automat...
Arese
Takže když si to shrneme, tak ***ská hybridizace dříve příjemně jezdící auto totálně podělala... To by ještě nebylo tak strašné, pokud by v nabídce byly i normàlní, nehybridizované motory. Jenže nejsou! 😲 :no: :no: :no:
R.I.P. Compass, ekoterorismus má na svědomí další dříve příjemné a atraktivní auto .. 😒 :no:
Avatar - Anonym
Anonym
lukas13
Jo, bohužel souhlas.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Některá auta bohužel jsou na zastaralé platformě a když do nich dáš moderní nové technologie, daná platforma s nimi nedokáže optimálně spolupracovat.
To bylo stejné jako když letadla přechazela na proudové motory. Pokud jen vyměnili pístové motory s vrtulí za proudový motor, nějak to fungovalo, ale jako celek to bylo ve všem horší.
Mr.Murphy
obecne muzes mit pravdu ale tady je proste problem sladeni motoru a prevodovky a to s platformou nesouvisi ne? Mimochodem u Tonale jsem stiznosti nezaznamenal a pritom je to uplne ten samy motor a prevodovka ne?
lukas13
Jasně že máš pravdu. Jinak - po testech Tonale mě to dost nepříjemně překvapilo. Musím si ho projet.

Ps.: Vozíme v tom už dva roky kočárek a nějaké náchylnosti plastů k poškrábání (v kufru) jsem si tedy nevšiml. A po faceliftu jsou stejné, mám to projité.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bylo to zobecnění. Je jedno jestli základ, motor, převodovka, prostě je to dle popisu degradace pri pouziti hybridu, protoze nějaký článek řetězce to proste nedává.
lukas13
OK, takhle to beru 👍

Jak píši výše, projedu si ho. Dám vědět.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Určitě. Jsem zvědav na srovnání.
Ota4
Nevím co na této platformě vidíš jako zastaralé. Vzadu víceprvek i pouze s předním náhonem. Platforma umožňuje jak čistý spalovací motor, hybrid i plug in hybrid. Navíc alfa na této platformě postavila nejlépe jezdící auto kategorie. . . . .
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bylo to obrazně řečeno, zobecněno. Nemusí být problém s platformou jako takovou, ale s motorem, nebo převodovkou, prostě něco tam nezvlada novou technologii. Nebo chceš říct, že to není horší než bez hybridu?
Ota4
Motor a převodovka na to byly přímo vyvinutý. Nedopadlo zřejmě konečné odladění. S platformou to nemá vůbec nic společného.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm.
Protoze doladit to potrebovalo uz pod vladou Francouzu.
😒