Uff, takze
1. Dodavatelov motorov bude v F1 od roku 2026 presne 6: Ferrari, Mercedes, Honda, Alpine, Audi a Red Bull-Ford. Vyhladovo netreba zabudat na GM/Cadillac.
2. Do WEC treba pridat este projekty Isotta Fraschini a Vanwall, spolu to znamena ca 20 aut v top kategorii, co je doslova nevidana situacia. Na druhej strane Glickenhaus bude prvy, kto kategoriu hypercars opusti.
3. Pravidla FIA vyzaduju ucast aspon troch automobiliek na to, aby mohli byt vyhlasene majstrovstva sveta.
4. Rally2 su koncipovane ako zakaznicke auta s urcitymi obmedzeniami. Myslim si, ze prechod na tuto kategoriu by znamenal koniec WRC, podobne ako sa WTCC zmenilo na svetovy pohar WTCR po prechode na kategoriu TCR.
5. Neviem, co autor mysli "skorepinami". WRC auta boli postavene na seriovych karoseriach vystuzenych klietkou, nemali karbonovy monokok. Vyrobcov to do istej miery limitovalo pri vybere homologizacneho modelu. Rally1 umoznuje auto postavit takpovediac ako prototyp s nosnym rurkovym ramom a tak napriklad adaptovat vacsi model (napr. Ford Puma, ale vyuzivaju to vsetci).
Autor píše....Aktuální situace tak trochu vypadá jako začarovaný kruh.
Organizátoři jsou jednoduše slaboši. Bojí se nasrštvat 2 hlavní protagonisty a tím pak celá WRC trpí.
Očividně, pokud se podstatně nesníží celkové náklady pro účast továren v WRC, tak se situace nezlepší. :-[]