Elektromobily
V rámci údržby je potřeba myslet na brzdy/brzdovou kapalinu, kabinový filtr a chlazení baterie (kapalina). Hlavní strašák je, jak je přesně uvedeno v článku, trakční baterie, ale s tou vám autorizák nijak nepomůže mimo jakéhosi, podle mého názoru, naprosto nepotřebného proměření. Moje docela zajímavá zkušenost z áček je, že v rámci výkupních pravidel požadovali kapacitu baterie vyšší než 85 %. Poměrně nedávno tady proběhla informace/fotka o ceně práce autorizáku pro eCitiGo - byla tam nějaká nesmyslná cena pro klempířinu. Samozřejmě poměrně výživná byla diskuze okolo 12V baterie v rámci problémů u Zettiho bZ4X. Za sebe můžu říct, že další aut👋elektroauto již kupovat neplánuju.
Ten pokles kapacity není po přímce, ale po 7 letech po strmé křivce.
Tedy pokud si kupuješ baterky na počátku strmého pádu kapacity, tak ty baterky budeš brzy měnit, i když zaplatíš za 85%ní baterky.
Kdybych kupoval ojeté EV, tak bych počítal i s výměnou baterek.
Tedy pokud si kupuješ baterky na počátku strmého pádu kapacity, tak ty baterky budeš brzy měnit, i když zaplatíš za 85%ní baterky.
Kdybych kupoval ojeté EV, tak bych počítal i s výměnou baterek.
Asi je to baterka od baterky - auto od auta. Problém u ojetého elektroauta je, že nevíš jak se předchozí majitel choval-nabíjel, proto si myslím, že áčka mají tuhle podmínku pro výkup. Zetti si jednou stěžoval na překvapivě rychlý pokles kapacity trakční baterie u svého Outlandera, jinak se o tom moc nemluví, protože každý majitel EV samozřejmě nechce vyděsit kupce své budoucí ojetiny. Před tím než jsem koupil Smarta jsem si ho půjčil v Protechu, abys si ověřil že i starší baterie je použitelná - osm let starý Fortwo s nájezdem 70 tisíc měl po plném nabití dojezd 100 km což v reálu mohlo být okolo 80 km. Je všeobecně známé, že ForTwo electric drive typ 451 měl baterku vyvinutou s Teslou. Moje bývalá 453 už měla německý bateriový blok.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zajimal by me zdroj informaci o vymene baterie jiz od 200.000km. Redakce?
😁 😁
U prvni generace EV snad.
Ja predpokladam vymenu baterie u suocasnych EV (ne nejnizsi tridy) za 500.000km.
Zdrojem pro me jsou realna data.
Treba od Tesly.
https😐/optiwatt.com/…tery-really-last
Battery life is one of the top concerns for both current and prospective owners of electric vehicles. Tesla is the pioneer of technology and innovation with its battery longevity ranging between 300,000 to 500,000 miles. According to an Impact Report released by Tesla in 2019, Tesla Model S and X batteries retain over 80% of their range even after driving 200,000 miles.
😁 😁
U prvni generace EV snad.
Ja predpokladam vymenu baterie u suocasnych EV (ne nejnizsi tridy) za 500.000km.
Zdrojem pro me jsou realna data.
Treba od Tesly.
https😐/optiwatt.com/…tery-really-last
Battery life is one of the top concerns for both current and prospective owners of electric vehicles. Tesla is the pioneer of technology and innovation with its battery longevity ranging between 300,000 to 500,000 miles. According to an Impact Report released by Tesla in 2019, Tesla Model S and X batteries retain over 80% of their range even after driving 200,000 miles.
Ty miles musíš ale urazit do 8mi let.
To je zaruka.
U spalovaku mas zaruku na motor obvykle dva roky.
A taky to neznamena, ze je treba vymenit...
U spalovaku mas zaruku na motor obvykle dva roky.
A taky to neznamena, ze je treba vymenit...
Dáváš dohromady hrušky a jablka.
2 roky jsou na celé auto a to auto včetně motoru a nádrže může pak sloužit dalších15-20 let bez omezení použitelnosti.
8 let je na baterku, ale na dalších 9-14 let (prostý součet podle předchozího odstavce) by si elektromobil jako "auto" koupil snad jen elektro taťka nebo tesláček. A to jen proto, aby nebyli pro smích a dokázali svou pravdu. I když tesláček asi ne, ten na to nemá.
2 roky jsou na celé auto a to auto včetně motoru a nádrže může pak sloužit dalších15-20 let bez omezení použitelnosti.
8 let je na baterku, ale na dalších 9-14 let (prostý součet podle předchozího odstavce) by si elektromobil jako "auto" koupil snad jen elektro taťka nebo tesláček. A to jen proto, aby nebyli pro smích a dokázali svou pravdu. I když tesláček asi ne, ten na to nemá.
Nižší náklady proti spalováku jsou iluze EV hujerů.
Viz třeba výměna chladící kapaliny do baterií atp. Něco se samozřejmě ušetří proti spalováku, ale rozhodně to nevede k tomu, že servis je výrazně levnější.
A až tu nějaký hujer vytáhne Teslu, tak možná to někdo nechápe ale Tesla nevyrábí spalováky 😒]
Viz třeba výměna chladící kapaliny do baterií atp. Něco se samozřejmě ušetří proti spalováku, ale rozhodně to nevede k tomu, že servis je výrazně levnější.
A až tu nějaký hujer vytáhne Teslu, tak možná to někdo nechápe ale Tesla nevyrábí spalováky 😒]
Mas nejakou zkusenost?
Ja jsem vlastnik a na naklady si nestezuji....
Ja jsem vlastnik a na naklady si nestezuji....
Najdi si test elektro taťky na Hyundai Konu. na konci testu ti to sám prozradí.
Myslis 1500Kc rocne za servis?
Nebo to, ze baterka prezije auto?
O vysoke porizovaci cene novych EV nepolemizuji. I kdyz i to se ted meni a treba TM3 je vyhodna i v porovnani s lepsimi oktavkami...
Vsiml sis vubec o cem je clanek?
Nebo to, ze baterka prezije auto?
O vysoke porizovaci cene novych EV nepolemizuji. I kdyz i to se ted meni a treba TM3 je vyhodna i v porovnani s lepsimi oktavkami...
Vsiml sis vubec o cem je clanek?
Hele to ja bych si skoro tipnul ze ten servis skutecne levnejsi bude. Takovy majitel EV se poveze na vlne nizkych nakladu az do doby nez se mu neco stane s baterii. Pak vytresti oci a pujde si to hodit 😁
Nicmene casem se jiste rozvine trh druhovyroby baterii a pujdou sehnat a vymenit levneji. Se spalovakem taky muzes jet do autorizaku kde te oberou a zaplatis ranec nebo si senat normalni cenove prijatelnej servis a pouzit druhovyrobu. U EV a jejicjh baterii to bude stejny.
Nicmene casem se jiste rozvine trh druhovyroby baterii a pujdou sehnat a vymenit levneji. Se spalovakem taky muzes jet do autorizaku kde te oberou a zaplatis ranec nebo si senat normalni cenove prijatelnej servis a pouzit druhovyrobu. U EV a jejicjh baterii to bude stejny.
Ze elektro vozitko taky potrebuje menit pneumatiky, sterace, kabinovy filtr, atd. Prekvapeni a moudro roku 👍
Ono jde spíš o to že ten servis z majitele EV vytáhne na garančce co se týká práce naprosto obdobné peníze. Jen to nebude za výměnu oleje, ale za "kontrolu baterie" 😉 :-!
Baterie se na servisu nekontroluje.
Jak jsi na to prisel???
Jak jsi na to prisel???
a nebo si koupíš Teslu a na garančky nejezdíš ... kabinový filtr a stěrače si vyměníš sám. Tesla na to má i uživatelské video návody.
Dokonce nechtějí ani, abys k nim jezdil na výměnu pneumatik, protože jim to vytěžuje kapacity servisu a tuhle činnost může udělat specializovaný servis - pneuservis.
Dokonce nechtějí ani, abys k nim jezdil na výměnu pneumatik, protože jim to vytěžuje kapacity servisu a tuhle činnost může udělat specializovaný servis - pneuservis.
Proboha co to meleš za kraviny zase? Neznám ŽÁDNOU značku která by vyžadovala nebo chtěla, aby u ní zákazníci řešili výměnu pneu.
Proc se tolik lidi nedokaze zbavit predstav, ze s autem musi kazdy rok na garancku a platit?
Tenhle model drzi vyrobci spalovaku a snazi se ho aplikovat na EV aby byl financovan provoz servisu.
To ale znacky s vyrobou pouze EV nemusi. Pak se servisni sit zacne stavat pro klasicke vyrobce dalsi kouli na noze.
Tenhle model drzi vyrobci spalovaku a snazi se ho aplikovat na EV aby byl financovan provoz servisu.
To ale znacky s vyrobou pouze EV nemusi. Pak se servisni sit zacne stavat pro klasicke vyrobce dalsi kouli na noze.
Tak menit olej aspon 1x za rok je nutnost. U EV ti to samosebou odpada. Se spalovakem ale fakt minimalne 1 rocne na servis musis.
A to jako proč? Moje Tesla má po 8 letech a 220k km opotřebení 7,5%. Ve 180k km měla 7,2%. Než se to dostane k 20% opotřebení ...
Máš pravdu v tom, že životnost baterie je v zásadě mnohem delší než životnost zbytku Tesly. Tím ale neříkám že Tesla má nějakou smysluplnou životnost.
Viz např. Nejhůře si ve srovnání čtyř elektromobilů vedla Tesla Model S. I v jejím případě se vyskytovaly problémy se světlomety, ale také závady na podvozku, které mají za následek obrovskou míru neúspěšnosti 10,7 %! To znamená, že přibližně každá desátá Tesla neprojde napoprvé technickou kontrolou. Tím se dostala nejen do spodní „červené“ části žebříčku, ale také celkově na třetí místo od konce. Hůře jsou na tom pouze Dacia Duster a Dacia Logan.
Viz např. Nejhůře si ve srovnání čtyř elektromobilů vedla Tesla Model S. I v jejím případě se vyskytovaly problémy se světlomety, ale také závady na podvozku, které mají za následek obrovskou míru neúspěšnosti 10,7 %! To znamená, že přibližně každá desátá Tesla neprojde napoprvé technickou kontrolou. Tím se dostala nejen do spodní „červené“ části žebříčku, ale také celkově na třetí místo od konce. Hůře jsou na tom pouze Dacia Duster a Dacia Logan.
jasně a podvozek se u aut neopravuje? Nebo se neopravuje jen u těch elektrických? Nebo jak to u mám rozumět?
Ano, u Tesel model S umírají přední světlomety, resp. LED pásky. Opravitelná záležitost. Že s tím někdo jede na STK je bohužel odraz hloupnoucí populace. Normální člověk by si to nechal vyměnit / opravit.
Že Tesla neprojde STK je dáno tím, že je to první "servis", co to auto leckdy vidí. Leckdy po statisících kilometrů. Nic to neříká o spolehlivosti, nebo kilometrovém proběhu ...
Ano, u Tesel model S umírají přední světlomety, resp. LED pásky. Opravitelná záležitost. Že s tím někdo jede na STK je bohužel odraz hloupnoucí populace. Normální člověk by si to nechal vyměnit / opravit.
Že Tesla neprojde STK je dáno tím, že je to první "servis", co to auto leckdy vidí. Leckdy po statisících kilometrů. Nic to neříká o spolehlivosti, nebo kilometrovém proběhu ...
Žiaden ekonomický zázrak by som od toho nečakal. Proste si automobilky a servisy nájdu cestu ako vytiahnuť viac peňazí aj pri elektromobiloch. Ekonomika nepustí, proste treba živiť ľudí, majiteľov, budovy, vybavenie, dodávateľov dielov... Lepšie to určite nebude, skôr naopak, keďže na začiatku budú špecializované servisy, do ktorých treba investovať a zaplatiť / preškoliť ľudí s novými zručnosťami. Prípadne to použiť ako zámienku - kde je menej konkurencie ceny rastú.
A stále je tu zostatková cena, kde sa strach z neznámeho a nižší okruh kupujúcich kompenzuje výrazne nižšou predajnou cenou.
Čo sa týka baterky, záleží na čo to auto využívaš. Ak druhé auto do rodiny pre cesty po Prahe, tak podobne ako kamarátovi stačí 12 či koľko ročné lacné autíčko s dojazdom 60-80 km. Funguje už tretí rok, tak sa zaplatilo. Len si dával dieselové nezávislé vykurovanie, inak klesá dojazd na polovicu 😁.
A stále je tu zostatková cena, kde sa strach z neznámeho a nižší okruh kupujúcich kompenzuje výrazne nižšou predajnou cenou.
Čo sa týka baterky, záleží na čo to auto využívaš. Ak druhé auto do rodiny pre cesty po Prahe, tak podobne ako kamarátovi stačí 12 či koľko ročné lacné autíčko s dojazdom 60-80 km. Funguje už tretí rok, tak sa zaplatilo. Len si dával dieselové nezávislé vykurovanie, inak klesá dojazd na polovicu 😁.
mi příjde asi jako výměna motoru u spalovacích aut. Jestli reálně baterie vydrží půl milionu, aby byla na výměnu, tak to je cca životnost celého auta. Stejně jako motor u spalováku. Tam prostě problém nevidím. Elektrická a spalovací auta se daleko víc liší uživatelsky (dojezd, nabíjení) než servisně.
Těch půl milionu je jedna zpráva někde od Tesly (není to oficiální ubezpečení dané výrobcem). Neslyšel jsem, že by někdo zvyšoval záruku nad 8 let.
těch půl milionu km je ověřeno již stovkami Tesel, že to dají. Samozřejmě je nutné vyfiltrovat první ročníky 2012-počátek 2015, kdy tam byly jisté problémy s těsností a následnou vnitřní korozí
K té záruce - spalováky také nemají záruky na půlmilionu km na motor
K té záruce - spalováky také nemají záruky na půlmilionu km na motor
Přesně. Když vyfiltrujeme všechny problematické Tesly, tak je životnost 1 mil. km. Akorát už se neřekne že to je jedna z tisíce že.... 😒]
Já osobně považuju Teslu za jasného leadera v rámci elektromobility a i když neplánuju nákup dalšího auta/elektroauta, tak se přiznám (bez mučení), že se mi líbí Cybertruck. Problémem je, že základní cena nové Tesly je pro většinu lidí příliš vysoká a informace o možnosti výměny baterie (za přijatelnou cenu) nejsou veřejně známé a jsou "nahrazovány" informací o tom, že baterie vydrží věky od lidí, kteří pravděpodobně plánují prodat ojeté elektroauto.
informace o cenách výměny baterií jsou známy. Do mého modelu S je repas za cenu cirka 9500€. Nová nemá smysl, resp. když už, tak bych si nechal udělat neofiko upgrade z 85 na 100kWh.
Svoji Teslu neplánuji prodat, ale najezdit na ní 1M km.
Co s týče ceny, TM3 se dá už za 950k Kč jako skladovka přímo od Tesly. Chce to sledovat jejich nabídku skladovek.
Svoji Teslu neplánuji prodat, ale najezdit na ní 1M km.
Co s týče ceny, TM3 se dá už za 950k Kč jako skladovka přímo od Tesly. Chce to sledovat jejich nabídku skladovek.
Proč není někde na teslacké webové stránce uvedena cena za battery pack. Když použiju Strýčka Goo najdu😒br />
the Model S battery itself costs somewhere in the realm of $12,000-$15,500
battery replacement in Tesla costs between $5,000 and $20,000
In 2019, Elon Musk said it would cost $5,000 to $10,000 to replace a Tesla battery
The lowest fair estimate for a Tesla battery replacement is $12,000 or more
Co si uděláš se svým autem je Tvoje věc. Milion kaček za auto je prostě hodně peněz i pro mě, který jsem od 42 let důchodcem-samoplátcem 😁
battery replacement in Tesla costs between $5,000 and $20,000
In 2019, Elon Musk said it would cost $5,000 to $10,000 to replace a Tesla battery
The lowest fair estimate for a Tesla battery replacement is $12,000 or more
Co si uděláš se svým autem je Tvoje věc. Milion kaček za auto je prostě hodně peněz i pro mě, který jsem od 42 let důchodcem-samoplátcem 😁
proč by měly být? Najdeš ceny třeba BMW motorů? A jak si to představuješ? Si konfigurátoru na stránce naklikáš nové auto, BMW 7 za 4,5M, a v sumáři by se ti mělo ještě ukázat "když Vám v tom chcípne motor, tak je za 320k Kč, převodovka za 160k Kč, hybridní pohon za 200k Kč, hybridní baterka za 500k Kč"?
Kdo chce, ten si to najde. I u té Tesly. Založ si účet, přihlas se na epc.tesla.com, vyplň si žádost o zpřístupnění cen (budeš potřebovat IČO, protože koncového zákazníka obsluhují servisy) a k cenám se taky dostaneš.
Informace z google jsou zastaralé, ceny baterií neustále klesají. Navíc je tam i nějaký vývoj. Často nejde koupit slabší jak 90kWh baterii, takže zároveň s tím děláš i upgrade auta.
Kdo chce, ten si to najde. I u té Tesly. Založ si účet, přihlas se na epc.tesla.com, vyplň si žádost o zpřístupnění cen (budeš potřebovat IČO, protože koncového zákazníka obsluhují servisy) a k cenám se taky dostaneš.
Informace z google jsou zastaralé, ceny baterií neustále klesají. Navíc je tam i nějaký vývoj. Často nejde koupit slabší jak 90kWh baterii, takže zároveň s tím děláš i upgrade auta.
U spalováku jen výjimečně měníš komplet celý motor, pokud ho nezadřeš, nebo nezanedbáš údržbu. I generálka motoru znamená obvykle jen výměnu pohyblivých částí, zatímco blok a hlava zůstanou původní. Naopak u baterky ti výměnu půlky nikdo dělat nebude, měníš kus za kus a ušetřit nemáš kde.
Myslím, ze majitele nekterych typu motoru nejen BMW by ti vysvětlili velice nazorne ze nemas pravdu.
když vidím moderní motor po smrti, tak je to obvykle na komplet motor. Buďto se ti "nasypou" ventily do spalovacího prostoru (časování, materiálové vady atp.). To jsem nedávno viděl u RS4 AUDI, kde vodítka ventilů měly takovou vůli, až se ventil uklepal/ustřihl, spadl do spalovacího prostoru a tam nadělal paseku, včetně likvidace válce. Časté jsou popraskané válce. Teoreticky jdou válce odfrézovat a dát ocelové vložky. Ale to je někdo musí dělat. Občas u těch mrtvých motorů vidím píst skrz blok. Stejně tak třeba prasklou kliku. Což je časté u motorů, kde byla dvouhmota nahrazena jednohmotnostím setrvačníkem a ještě pro jistotu proveden čiptuning. Leckdy jsou motory uvařené, kdy je celý blok i hlava zprohýbaný a s tím už taky nic neuděláš.
Někdy je nový polomotor lepším řešením ...
Někdy je nový polomotor lepším řešením ...
Věntily bývaj většinou jen podpálený, další typický závady a kor dnes sou zapečený a zalepený pístní kroužky karbonem, takže špatný komprese. Občas se vyskytne i prasklý pístní krožek.
Další typická věc je prasklá hlava nebo těsnění pod hlavou.
Zbytek už není moc častej, jako poškozený stěny válců, vadný písty atd atd.
Další typická věc je prasklá hlava nebo těsnění pod hlavou.
Zbytek už není moc častej, jako poškozený stěny válců, vadný písty atd atd.
To isté pre Enyaq, ID5, ID4 v tom istom servise😒br /> Servisné práce 90€/hod.
Klampiarske práce 90€/hod.
Lakovnícke práce 90€/hod.
Áno cena dvojnásobná, pretože autorizák musí investovať do servisu električiek minimálne od 50 000,- eur a viac ( vraj sa to pohybuje okolo 100 000,- eur) - iné náradie, zabezpečenie pracoviska, bezpečnosť práce, školenie, práca s vysokým napätím, investície do softwaru a pod.
Lacno už bolo....
Jen to ma i druhy pohled zakaznika. V EV je konkurence novych znacek ktere jdou opacnou cestou a servisni a prodejni sit se spise snazi odbourat a v servisu nejsou zatizeni spalovaky.
Koupis od VW drahy EV a jsi jeste potrestany drahym servisem.