Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Elektromobily mají nižší nároky na údržbu. Jeden drahý strašák ale zůstal

56 komentářů

Avatar - abacus
abacus
Jedno z mojich áut: SUV Tiguan 2,0 TSI DSG normohodina na všetky úkony v autorizáku je momentálne cca 42 - 45 eur/ hod.

To isté pre Enyaq, ID5, ID4 v tom istom servise😒br /> Servisné práce 90€/hod.
Klampiarske práce 90€/hod.
Lakovnícke práce 90€/hod.

Áno cena dvojnásobná, pretože autorizák musí investovať do servisu električiek minimálne od 50 000,- eur a viac ( vraj sa to pohybuje okolo 100 000,- eur) - iné náradie, zabezpečenie pracoviska, bezpečnosť práce, školenie, práca s vysokým napätím, investície do softwaru a pod.
Lacno už bolo....
Freddka
Je to tak, nedavno jsem byl na klasickem planovanem servisu u Mercedesu a zrovna tam meli tabulku tak koukam EQA byla hodinovka drazsi nez moje Ecko (!) a EQE bylo drazsi nez plnotucny osmivalcovy GLS … :-!
Hendly
Ty ceny jsou dukaz toho, ze koncern stale nebere EV vazne
ericn
Spíš to dokazuje to, že pokud chce servis servisovat EV musí nakoupit jiné nářadí a financovat školení lidí. Tím, že jezdí EV na servis méně, tak tím je sazba dražší, aby se jim všechny náklady vrátili…
Hendly
To je jeden pohled a logicky pro vyrobce.

Jen to ma i druhy pohled zakaznika. V EV je konkurence novych znacek ktere jdou opacnou cestou a servisni a prodejni sit se spise snazi odbourat a v servisu nejsou zatizeni spalovaky.

Koupis od VW drahy EV a jsi jeste potrestany drahym servisem.
Arese
EV si koupí jen rádobyzelený korporát, nebo magor. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Je to důkaz toho že servis EV není levnější. Ne v záruce a autorizovaném servisu.
Xylo
V rámci údržby je potřeba myslet na brzdy/brzdovou kapalinu, kabinový filtr a chlazení baterie (kapalina). Hlavní strašák je, jak je přesně uvedeno v článku, trakční baterie, ale s tou vám autorizák nijak nepomůže mimo jakéhosi, podle mého názoru, naprosto nepotřebného proměření. Moje docela zajímavá zkušenost z áček je, že v rámci výkupních pravidel požadovali kapacitu baterie vyšší než 85 %. Poměrně nedávno tady proběhla informace/fotka o ceně práce autorizáku pro eCitiGo - byla tam nějaká nesmyslná cena pro klempířinu. Samozřejmě poměrně výživná byla diskuze okolo 12V baterie v rámci problémů u Zettiho bZ4X. Za sebe můžu říct, že další aut👋elektroauto již kupovat neplánuju.
PowerHouse
Ten pokles kapacity není po přímce, ale po 7 letech po strmé křivce.

Tedy pokud si kupuješ baterky na počátku strmého pádu kapacity, tak ty baterky budeš brzy měnit, i když zaplatíš za 85%ní baterky.

Kdybych kupoval ojeté EV, tak bych počítal i s výměnou baterek.
Xylo
Asi je to baterka od baterky - auto od auta. Problém u ojetého elektroauta je, že nevíš jak se předchozí majitel choval-nabíjel, proto si myslím, že áčka mají tuhle podmínku pro výkup. Zetti si jednou stěžoval na překvapivě rychlý pokles kapacity trakční baterie u svého Outlandera, jinak se o tom moc nemluví, protože každý majitel EV samozřejmě nechce vyděsit kupce své budoucí ojetiny. Před tím než jsem koupil Smarta jsem si ho půjčil v Protechu, abys si ověřil že i starší baterie je použitelná - osm let starý Fortwo s nájezdem 70 tisíc měl po plném nabití dojezd 100 km což v reálu mohlo být okolo 80 km. Je všeobecně známé, že ForTwo electric drive typ 451 měl baterku vyvinutou s Teslou. Moje bývalá 453 už měla německý bateriový blok.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Zajimal by me zdroj informaci o vymene baterie jiz od 200.000km. Redakce?
😁 😁
U prvni generace EV snad.

Ja predpokladam vymenu baterie u suocasnych EV (ne nejnizsi tridy) za 500.000km.
Zdrojem pro me jsou realna data.
Treba od Tesly.

https😐/optiwatt.com/…tery-really-last
Battery life is one of the top concerns for both current and prospective owners of electric vehicles. Tesla is the pioneer of technology and innovation with its battery longevity ranging between 300,000 to 500,000 miles. According to an Impact Report released by Tesla in 2019, Tesla Model S and X batteries retain over 80% of their range even after driving 200,000 miles.
PowerHouse
Ty miles musíš ale urazit do 8mi let.
Milos_S
"8mi"? To je v jakém jazyce?
DonVito
To je zaruka.
U spalovaku mas zaruku na motor obvykle dva roky.

A taky to neznamena, ze je treba vymenit...
jirik_kirij
Dáváš dohromady hrušky a jablka.
2 roky jsou na celé auto a to auto včetně motoru a nádrže může pak sloužit dalších15-20 let bez omezení použitelnosti.
8 let je na baterku, ale na dalších 9-14 let (prostý součet podle předchozího odstavce) by si elektromobil jako "auto" koupil snad jen elektro taťka nebo tesláček. A to jen proto, aby nebyli pro smích a dokázali svou pravdu. I když tesláček asi ne, ten na to nemá.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 Jeden fanatik lepší jak druhej 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nižší náklady proti spalováku jsou iluze EV hujerů.

Viz třeba výměna chladící kapaliny do baterií atp. Něco se samozřejmě ušetří proti spalováku, ale rozhodně to nevede k tomu, že servis je výrazně levnější.

A až tu nějaký hujer vytáhne Teslu, tak možná to někdo nechápe ale Tesla nevyrábí spalováky 😒]
DonVito
Mas nejakou zkusenost?

Ja jsem vlastnik a na naklady si nestezuji....
jirik_kirij
Najdi si test elektro taťky na Hyundai Konu. na konci testu ti to sám prozradí.
DonVito
Myslis 1500Kc rocne za servis?
Nebo to, ze baterka prezije auto?

O vysoke porizovaci cene novych EV nepolemizuji. I kdyz i to se ted meni a treba TM3 je vyhodna i v porovnani s lepsimi oktavkami...
Vsiml sis vubec o cem je clanek?
Avatar - Anonym
Anonym
Baterka přežije auto? Která baterka vydrží 60 let?

😄 😄 😄 😄


Měl bys konečně vylézt ze svý bubliny a vyáhnout svojí línou zádel na sraz veteránů. Vono by ti možná něco došlo, i když u tebe pochybuju no 😄 😄 😄
ryccardo
Hele to ja bych si skoro tipnul ze ten servis skutecne levnejsi bude. Takovy majitel EV se poveze na vlne nizkych nakladu az do doby nez se mu neco stane s baterii. Pak vytresti oci a pujde si to hodit 😁

Nicmene casem se jiste rozvine trh druhovyroby baterii a pujdou sehnat a vymenit levneji. Se spalovakem taky muzes jet do autorizaku kde te oberou a zaplatis ranec nebo si senat normalni cenove prijatelnej servis a pouzit druhovyrobu. U EV a jejicjh baterii to bude stejny.
Th0r
Ze elektro vozitko taky potrebuje menit pneumatiky, sterace, kabinovy filtr, atd. Prekvapeni a moudro roku 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono jde spíš o to že ten servis z majitele EV vytáhne na garančce co se týká práce naprosto obdobné peníze. Jen to nebude za výměnu oleje, ale za "kontrolu baterie" 😉 :-!
DonVito
Baterie se na servisu nekontroluje.

Jak jsi na to prisel???
KIaudius
Hoci lacnejšia prevádzka aj servis, cena EV to s rezervou kompenzuje. Musíš najazdiť naozaj dosť, aby to dávalo aj finančný zmysel.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a nebo si koupíš Teslu a na garančky nejezdíš ... kabinový filtr a stěrače si vyměníš sám. Tesla na to má i uživatelské video návody.
Dokonce nechtějí ani, abys k nim jezdil na výměnu pneumatik, protože jim to vytěžuje kapacity servisu a tuhle činnost může udělat specializovaný servis - pneuservis.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proboha co to meleš za kraviny zase? Neznám ŽÁDNOU značku která by vyžadovala nebo chtěla, aby u ní zákazníci řešili výměnu pneu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
zase se chytáš takové voloviny a to jen díky tomu, že nechápeš.
Ostatní automobilky tě velice rády v tomto ohledu obslouží. Mají "zvýhodněné" sety gum atp. U Tesly naopak přímo zákazníkům říkají "nejezděte k nám s tímto, máme to extra předražené, aby Vás to ani nenapadlo".
ryccardo
A ona nejaka automobilka snad vyzaduje, aby si k nim jezdil na vymenu pneumatik?
Avatar - Stejsn
Stejsn
JJ, musíš v nich mít dokonce i autorizovaný vzduch, kvůli záruce 😉
ryccardo
:yes: 😁 😁
Hendly
Proc se tolik lidi nedokaze zbavit predstav, ze s autem musi kazdy rok na garancku a platit?

Tenhle model drzi vyrobci spalovaku a snazi se ho aplikovat na EV aby byl financovan provoz servisu.

To ale znacky s vyrobou pouze EV nemusi. Pak se servisni sit zacne stavat pro klasicke vyrobce dalsi kouli na noze.
ryccardo
Tak menit olej aspon 1x za rok je nutnost. U EV ti to samosebou odpada. Se spalovakem ale fakt minimalne 1 rocne na servis musis.
Avatar - Anonym
Anonym
olej si můžeš vyměnit doma na dvorku když nějaký máš . Já si to měním sám x let a pohoda. To samý brzdy atd.

Kdo musí jezdit do autorizáku kvůli záruce at platí a kdo je levej, nemá prostory a kamarády tak holt taky.
Mr.Murphy
presne, uplne jsem cumel.... :yes: :yes: :yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
A to jako proč? Moje Tesla má po 8 letech a 220k km opotřebení 7,5%. Ve 180k km měla 7,2%. Než se to dostane k 20% opotřebení ...
DonVito
Ano, takto vypada realita.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Máš pravdu v tom, že životnost baterie je v zásadě mnohem delší než životnost zbytku Tesly. Tím ale neříkám že Tesla má nějakou smysluplnou životnost.


Viz např. Nejhůře si ve srovnání čtyř elektromobilů vedla Tesla Model S. I v jejím případě se vyskytovaly problémy se světlomety, ale také závady na podvozku, které mají za následek obrovskou míru neúspěšnosti 10,7 %! To znamená, že přibližně každá desátá Tesla neprojde napoprvé technickou kontrolou. Tím se dostala nejen do spodní „červené“ části žebříčku, ale také celkově na třetí místo od konce. Hůře jsou na tom pouze Dacia Duster a Dacia Logan.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jasně a podvozek se u aut neopravuje? Nebo se neopravuje jen u těch elektrických? Nebo jak to u mám rozumět?
Ano, u Tesel model S umírají přední světlomety, resp. LED pásky. Opravitelná záležitost. Že s tím někdo jede na STK je bohužel odraz hloupnoucí populace. Normální člověk by si to nechal vyměnit / opravit.
Že Tesla neprojde STK je dáno tím, že je to první "servis", co to auto leckdy vidí. Leckdy po statisících kilometrů. Nic to neříká o spolehlivosti, nebo kilometrovém proběhu ...
Lubo
Žiaden ekonomický zázrak by som od toho nečakal. Proste si automobilky a servisy nájdu cestu ako vytiahnuť viac peňazí aj pri elektromobiloch. Ekonomika nepustí, proste treba živiť ľudí, majiteľov, budovy, vybavenie, dodávateľov dielov... Lepšie to určite nebude, skôr naopak, keďže na začiatku budú špecializované servisy, do ktorých treba investovať a zaplatiť / preškoliť ľudí s novými zručnosťami. Prípadne to použiť ako zámienku - kde je menej konkurencie ceny rastú.
A stále je tu zostatková cena, kde sa strach z neznámeho a nižší okruh kupujúcich kompenzuje výrazne nižšou predajnou cenou.

Čo sa týka baterky, záleží na čo to auto využívaš. Ak druhé auto do rodiny pre cesty po Prahe, tak podobne ako kamarátovi stačí 12 či koľko ročné lacné autíčko s dojazdom 60-80 km. Funguje už tretí rok, tak sa zaplatilo. Len si dával dieselové nezávislé vykurovanie, inak klesá dojazd na polovicu 😁.
Hendly
Zdroj:” A stále je tu zostatková cena, kde sa strach z neznámeho a nižší okruh kupujúcich kompenzuje výrazne nižšou predajnou cenou.”
?
Dik
Avatar - Stejsn
Stejsn
mi příjde asi jako výměna motoru u spalovacích aut. Jestli reálně baterie vydrží půl milionu, aby byla na výměnu, tak to je cca životnost celého auta. Stejně jako motor u spalováku. Tam prostě problém nevidím. Elektrická a spalovací auta se daleko víc liší uživatelsky (dojezd, nabíjení) než servisně.
Xylo
Těch půl milionu je jedna zpráva někde od Tesly (není to oficiální ubezpečení dané výrobcem). Neslyšel jsem, že by někdo zvyšoval záruku nad 8 let.
Avatar - eLzyx
eLzyx
těch půl milionu km je ověřeno již stovkami Tesel, že to dají. Samozřejmě je nutné vyfiltrovat první ročníky 2012-počátek 2015, kdy tam byly jisté problémy s těsností a následnou vnitřní korozí
K té záruce - spalováky také nemají záruky na půlmilionu km na motor
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně. Když vyfiltrujeme všechny problematické Tesly, tak je životnost 1 mil. km. Akorát už se neřekne že to je jedna z tisíce že.... 😒]
Avatar - eLzyx
eLzyx
hele, ty sice umíš číst, ale jinak jsi evidentně funkčně negramotný, protože text nechápeš. Zkoušel jsi s tím něco dělat? Třeba si to přečíst 2x či vícekrát?
Xylo
Já osobně považuju Teslu za jasného leadera v rámci elektromobility a i když neplánuju nákup dalšího auta/elektroauta, tak se přiznám (bez mučení), že se mi líbí Cybertruck. Problémem je, že základní cena nové Tesly je pro většinu lidí příliš vysoká a informace o možnosti výměny baterie (za přijatelnou cenu) nejsou veřejně známé a jsou "nahrazovány" informací o tom, že baterie vydrží věky od lidí, kteří pravděpodobně plánují prodat ojeté elektroauto.
Avatar - eLzyx
eLzyx
informace o cenách výměny baterií jsou známy. Do mého modelu S je repas za cenu cirka 9500€. Nová nemá smysl, resp. když už, tak bych si nechal udělat neofiko upgrade z 85 na 100kWh.
Svoji Teslu neplánuji prodat, ale najezdit na ní 1M km.
Co s týče ceny, TM3 se dá už za 950k Kč jako skladovka přímo od Tesly. Chce to sledovat jejich nabídku skladovek.
Xylo
Proč není někde na teslacké webové stránce uvedena cena za battery pack. Když použiju Strýčka Goo najdu😒br /> the Model S battery itself costs somewhere in the realm of $12,000-$15,500
battery replacement in Tesla costs between $5,000 and $20,000
In 2019, Elon Musk said it would cost $5,000 to $10,000 to replace a Tesla battery
The lowest fair estimate for a Tesla battery replacement is $12,000 or more
Co si uděláš se svým autem je Tvoje věc. Milion kaček za auto je prostě hodně peněz i pro mě, který jsem od 42 let důchodcem-samoplátcem 😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč by měly být? Najdeš ceny třeba BMW motorů? A jak si to představuješ? Si konfigurátoru na stránce naklikáš nové auto, BMW 7 za 4,5M, a v sumáři by se ti mělo ještě ukázat "když Vám v tom chcípne motor, tak je za 320k Kč, převodovka za 160k Kč, hybridní pohon za 200k Kč, hybridní baterka za 500k Kč"?
Kdo chce, ten si to najde. I u té Tesly. Založ si účet, přihlas se na epc.tesla.com, vyplň si žádost o zpřístupnění cen (budeš potřebovat IČO, protože koncového zákazníka obsluhují servisy) a k cenám se taky dostaneš.
Informace z google jsou zastaralé, ceny baterií neustále klesají. Navíc je tam i nějaký vývoj. Často nejde koupit slabší jak 90kWh baterii, takže zároveň s tím děláš i upgrade auta.
Avatar - lyon667
lyon667
U spalováku jen výjimečně měníš komplet celý motor, pokud ho nezadřeš, nebo nezanedbáš údržbu. I generálka motoru znamená obvykle jen výměnu pohyblivých částí, zatímco blok a hlava zůstanou původní. Naopak u baterky ti výměnu půlky nikdo dělat nebude, měníš kus za kus a ušetřit nemáš kde.
Hendly
Myslím, ze majitele nekterych typu motoru nejen BMW by ti vysvětlili velice nazorne ze nemas pravdu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
když vidím moderní motor po smrti, tak je to obvykle na komplet motor. Buďto se ti "nasypou" ventily do spalovacího prostoru (časování, materiálové vady atp.). To jsem nedávno viděl u RS4 AUDI, kde vodítka ventilů měly takovou vůli, až se ventil uklepal/ustřihl, spadl do spalovacího prostoru a tam nadělal paseku, včetně likvidace válce. Časté jsou popraskané válce. Teoreticky jdou válce odfrézovat a dát ocelové vložky. Ale to je někdo musí dělat. Občas u těch mrtvých motorů vidím píst skrz blok. Stejně tak třeba prasklou kliku. Což je časté u motorů, kde byla dvouhmota nahrazena jednohmotnostím setrvačníkem a ještě pro jistotu proveden čiptuning. Leckdy jsou motory uvařené, kdy je celý blok i hlava zprohýbaný a s tím už taky nic neuděláš.
Někdy je nový polomotor lepším řešením ...
Avatar - Anonym
Anonym
Věntily bývaj většinou jen podpálený, další typický závady a kor dnes sou zapečený a zalepený pístní kroužky karbonem, takže špatný komprese. Občas se vyskytne i prasklý pístní krožek.
Další typická věc je prasklá hlava nebo těsnění pod hlavou.

Zbytek už není moc častej, jako poškozený stěny válců, vadný písty atd atd.