Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorky

Zpět na článek

Mototest Jawa 300 CL Forty Two: Jawa na kari

19 komentářů

Xylo
Pane Slováčku děkuji moc za pěkný test a podané informace. Zejména tahle část je pro mě velmi zajímavá: : "je k mání v přepočtu asi za šedesát tisíc. A pokud jich chcete dovézt do Evropy kontejner pro první nedočkavce, sice ušetříte, ale máte pak stroje neplnící emisní homologace, bez evropských štítků na světlometech a všech vyžadovaných partiích. A přesto se daří dostat je na značky. Zákazníci ale nemohou čekat záruku od týnecké fabriky, spíš vůbec žádnou." Na záruku s.e.r.e pes. Podle mého názoru (a zkušeností) je třístovka jednoválec velmi příjemná pohonná jednotka. V současné době je vedle šedého dovozu bohudík u možnost si koupit ojetou motorku dle gusta "každého soudruha", ať už něco z osmdesátek nebo závoďák z devadesátek za velmi příjemnou cenu, takže Jawa plnící ***ské normy nebo se znáčkem EU na světle za příplatek 60 tisíc je spíše k pousmání.
Avatar - Barrichello
Barrichello
přesto se ta indická a čínská Jawa slušně prodává, letos za 6 měsíců 159 ks, loni za celý rok 701 ks.
Xylo
To je dost velký sešup z 700 za rok na 159 za prvním šest měsíců. Samozřejmě podnikatelé kupují motorky celoročně, ale normální člověk si jí koupí na jaře nebo v předjaří. Moc se nedivím, protože si tyhle nostalgické Jawy pořídili starší ročníky, které ještě zvládají jízdu na motorce.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ona Jawa ty číny a Indie neprodává jenom u nás, ale světě div se má pod palcem i trhy na Slovensku, Litva, Lotyško, Finsko, Turecko a ještě nějaké další + dovoz starých dvoutaktů Kuba, Mongolsko a dříve i Rusko.

Takže to není tak, že za rok prodaj 700 ks nebo 300, to by je asi moc neuživilo :-)
mufalon
v těch cizích zemích má jen pár dealerů (kusové prodeje) a dvoutaktů dělá už jen několik málo desítek, takže letos jí celkové prodeje klesnou zase pod 1t.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Brzy přijde nová 650, ta zas prodejní čísla zvedne...
Xylo
Docela mě překvapuje že Enfield má vyšší prodejní čísla takže potenciál na dalších 200 kusů za půl rok tu asi je.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jinak zajímavé že ti nevadí, že auto co stojí v USA 1 085 000 Kč zde stoji 1 488 000 Kč :-):-):-):-)
Xylo
To mi nevadí, protože jsem se o americká auta nikdy nezajímal.
Jan Pelcman
bez tech "***skych" norem bysme se tady vsichni udusili. Navic 60 tisic je priplatek za dovoz, homologaci, neco pro fabriku. Asi necekas, ze ta motorka bude stat 60000.
Xylo
To si nemyslím, protože mám doma sněhovou frézu a traktůrek na sečení trávy s podobným motorem bez protiemisních opatření a nijak se u práce (s nimi) nedusím. 60 tisíc za takovou Jawu by bylo dost, ale za novou motorku by to asi akceptovatelné bylo. Jedinou Jawu, kterou jsem kdy vlastnil jsem koupil (novou) za (tuším že) 35 tisíc Kč, byla to Jawa 125 Travel. Mohlo to být někdy okolo roku 2003.
argejev
ako často chodíš s tou frézov do mesta?
Xylo
Do města nechodím skoro vůbec. Můžu se zeptat jestli máš nějaké zkušenosti s motorkama? Já osobně vlastnil a provozovat (z těhle malých 4T jednoválců) výše zmíněnou Travelku, Kawu KLR 250 a Husky 400 TE. Nikdy jsem neměl pocit, že by nějak smrděly nebo dýmem zamořovaly životní prostředí. Fréza i traktůrek jsou trochu otravnější, protože nemají tak kvalitní výfuk = dělají větší kravál.
argejev
malú...teda v porovnaní s autom. vlastnil som len veľké motorky...cca 50000km.
Xylo
50 tisíc není málo. Já jich měl 35, ale kilometry nemám spočítané. Teď už jezdím jen na kole, takže to mám trochu načuchané. Občas smrdí nějaký starší čópr nebo hodně starej čtyřvál z Japonska, ale tyhle čtyřtaktní prdítka cítit nejsou a ani nedělají žádný rachot, proto se asi používají v zahradní technice nebo v elektrocentrálách.
Oprava: Ta Husqvarna měla označení 410 ne 400, byla to přesně TE410E, ale objem byl 399cm3.
argejev
vráťme sa nazad k podstate. pravdou je, že máme zlepšujúcu sa kvalitu ovzdušia aj vďaka zavádzanie prísnejšie noriem najmä EURO...moja reakcia bola o tom. vďaka týmto normám sa nedusime-a že ja si to ako astmatik pamätám. motorky sú v týchto normách hodne pozadu, čo s ohľadom na ich podiel na mobilite je ok, ale nemali by sme ekologické normy zapracovať. je to spiatocnicke...
Xylo
Podle mého názoru je fajn, že staré náklaďáky a autobusy jsou už většinou ve šrotu. Z benzínových aut velmi smrdí veteráni včetně těch z dob socialismu. U dýzlů pozoruju čoud a cítím smrad i u novějších aut. Z motorek občas zasmrdí starej čópr nebo něco jako boldorka. Pokud vím tak se emise u motorek neměří a omezení pro provoz jsou dány už ve výrobě - jak píše mufalon "pochybuju, že pro čr něco předělávají (i emise má indická jednotka stejné)" .
mufalon
Forty začal Týnec prodávat už na podzim 2022, až teď ho slevil, protože ho nikdo nechce. Šeďáka co začal dřív, se bát nemusí, ten tu prodá tak do 20ks péráka + pár CL ročně.

Jinak jsem ečko viděl i na světlometu kusu pro indii, pochybuju, že pro čr něco předělávají (i emise má indická jednotka stejné). Také hnusné svary zůstaly i na letošních modelech v eu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Počítač Hlubina myšlení původní otázku "života, vesmíru a vůbec" nezapomněl. On vůbec neznal její znění ;-) Na hledání otázky se pak musel postavit nový superpočítač a o hledání té otázky, pro kterou je definitivní odpověď "42", je celá sága Stopařův průvodce.