Ojetiny
Zpět na článek
Unikátní závodní Ferrari je na prodej. Už brzy se prodá za až neuvěřitelnou částku
7 komentářů
Stejsn
1
dokonale elegantní a ten motor spolu se zadními balony... nádhera. Doporučuju fotku 27, v pozadí ten Chaparral 2F s absurdně vysokým křídlem :yes:
Přejít do diskuze
Dinar
Pouze do roku 1955, pak už byla rezerva jen možnost. Její využívání skončilo začátkem 70. let se zavedením utahovacích pistolí.
gil54
Plnohodnotné kolo možná na jiné auto. Pneumatika není rozměrově shodná ani na přední, ani na zadní kola. Šířka minimálně zadních ráfků je na autě výrazně větší. Tomu se neříká plnohodnotné....
A tu esej o výměnách rezervy v závodě Le Mans nebo o servisních off roadech co jezdí pomáhat závodníkům v potížích po poli, aby se nepletli do cesty... ani nekomentuji. Ani jak desetiletá holka povoluje centrální křídlovou matici.
Servisní vozidlo při závodě? Není náhodou v předpisech zakázaná jakákoliv technická cizí pomoc mimo boxy?
Je zřejmé, že jsi znalec.
A tu esej o výměnách rezervy v závodě Le Mans nebo o servisních off roadech co jezdí pomáhat závodníkům v potížích po poli, aby se nepletli do cesty... ani nekomentuji. Ani jak desetiletá holka povoluje centrální křídlovou matici.
Servisní vozidlo při závodě? Není náhodou v předpisech zakázaná jakákoliv technická cizí pomoc mimo boxy?
Je zřejmé, že jsi znalec.
Dinar
Ta rezerva je plnohodnotná, je v rozměru předních kol, logicky, dát tam rozměr zadního kola, tak by byl při defektu předního problém, přední kolo šlo dozadu dát na dojetí do depa. Bylo to běžné, jde o rok 67, jezdci sebou vozili kolo i zvedák a v případě defektu na vzdálené straně okruhu kolo měnili, dojet s defektem do depa s těmi auty skoro nešlo, boční profil tehdejších pneu byl podstatně vyšší. Jinými slovy, to auto je zrestaurováno věrně, rezerva do něj patří. ;-)
Jaromír Ticháček
Ano.
Netuším, jak je to řešeno dnes, ale v tehdejších pneumatikách se vyskytovala i duše. Čili píchl li jezdec, nezbylo mu nic jiného, nežli nasadit rezervu a upalovat dál. Navíc šlo o auto pro vytrvalostní závody, ve kterých bývalo zvykem to, že některé servisní úkony má na triku posádka. Už třeba jen proto, že například okruh Le Mans má skoro 14km, většinou po běžných silnicích, takže nežli se tam dostane případné servisních vozidlo, patrně nějaký off road, aby se nepletl do cesty závodníkům, to kolo vymění i desetiletá holka, která se umí postarat o svůj bicykl.
A není to dojezdová rezerva. Je to plnohodnotně kolo.
Netuším, jak je to řešeno dnes, ale v tehdejších pneumatikách se vyskytovala i duše. Čili píchl li jezdec, nezbylo mu nic jiného, nežli nasadit rezervu a upalovat dál. Navíc šlo o auto pro vytrvalostní závody, ve kterých bývalo zvykem to, že některé servisní úkony má na triku posádka. Už třeba jen proto, že například okruh Le Mans má skoro 14km, většinou po běžných silnicích, takže nežli se tam dostane případné servisních vozidlo, patrně nějaký off road, aby se nepletl do cesty závodníkům, to kolo vymění i desetiletá holka, která se umí postarat o svůj bicykl.
A není to dojezdová rezerva. Je to plnohodnotně kolo.
gil54
...u závodního auta této kategorie tu dojezdovou rezervu. To jako při závodě, když má defekt, vytáhne pilot v Eau Rouge nebo na rovince La Hunaudières hever, tuhle rezervu a paličkou začne povolovat centrální matici kola, pak tam nasadí rezervu jen aby dojel do boxů?
Spíš mám pocit, že tu pečlivou devítiletou renovaci, co měla vrátit auto do originálního stavu ze šedesátých let někdo trochu přehnal, nedomyslel nebo mělo jít o pokus to upravit pro běžný provoz.
Spíš mám pocit, že tu pečlivou devítiletou renovaci, co měla vrátit auto do originálního stavu ze šedesátých let někdo trochu přehnal, nedomyslel nebo mělo jít o pokus to upravit pro běžný provoz.