Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní závodní Ferrari je na prodej. Už brzy se prodá za až neuvěřitelnou částku

Lukáš Volšický
Diskuze (7)

Hledáte opravdu jedinečné závodní Ferrari do vaší sbírky exkluzivních veteránů? Už v srpnu se bude v Americe prodávat originální Ferrari 412P z roku 1967, které vzniklo v pouhých dvou kusech. Prodejní cena bude extrémní!

Už v srpnu se v americkém Monterey v Kalifornii setká světová smetánka nejbohatších a nejváženějších sběratelů, aby se společně zúčastnili tradičních setkání Monterey Car Week a Pebble Beach Concours d’Elegance. I letos se během největšího automobilového svátku v Americe uskuteční dražby vysoce exkluzivních veteránů, jejichž finální prodejní ceny pravidelně trhají aukční rekordy a dnes jsou očekávání minimálně stejná.

V minulých týdnech jsme vás informovali o blížícím se prodeji dvaceti poškozených Ferrari z kolekce „Lost & Found“ a originálním Jaguaru XK SS a teď pro vás máme další specialitu. Na letošní kalifornské aukci se bude prodávat i historický vytrvalostní speciál Ferrari 412P s jedinečnou historií. V roce 1967 v rukách soukromého závodního týmu pomohl značce k vítězství v šampionátu World Championship of Makes.

Ferrari 412P bylo „zákaznickou“ variantou továrního speciálu Ferrari P3/4 a technicky bylo spojením techniky závodních prototypů P3 z roku 1966 s modernějším aerodynamičtějším tělem. Srdcem extrémně nízkého závoďáku byl atmosférický čtyřlitrový dvanáctiválec se šesti karburátory Weber o 309 kW (420 koních), díky němuž se uměl rozjet až na 310 kilometrů v hodině.

Oficiálně továrnu opustily pouze dva originální kusy a jeden z nich teď může být váš. Má sériové číslo podvozku 0854 a v roce 1967 zvládl dojet třetí v náročném vytrvalostním závodě na 1000 kilometrů v belgickém Spa. Díky tomu pomohl s ovládnutím tehdejšího šampionátu a následně se zúčastnil i podniků 24 hodin Le Mans, 6 hodin Brands Hatch nebo 9 hodin Kyalami.

Video se připravuje ...

Už koncem šedesátých let se vysloužilý úspěšný závoďák odebral do automobilového důchodu a postupně byl klenotem různých automobilových sbírek. Jedním z bývalých majitelů je i Chris Cord, vnuk zakladatele už zapomenuté automobilky Cord. Dnešní majitel jej pak během pečlivé devítileté renovace nechal vrátit do originálního stavu ze šedesátých let.

Jedno z nejvzácnějších závodních Ferrari všech dob se bude prodávat už v srpnu a odborníci očekávají, že najde nový domov za opravdu velkou sumu peněz. Ferrari 412P se může prodat za až 40 milionů amerických dolarů, tedy přibližně 870 milionů korun!

Lukáš Volšický
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
25. 7. 2023 13:53
Re: Dost dobře nechápu...
Pouze do roku 1955, pak už byla rezerva jen možnost. Její využívání skončilo začátkem 70. let se zavedením utahovacích pistolí.
Avatar - lordlord
25. 7. 2023 12:15
Re: Dost dobře nechápu...
rezervu nařizovala pravidla
Avatar - Dinar
25. 7. 2023 08:15
Re: Dost dobře nechápu...
Ta rezerva je plnohodnotná, je v rozměru předních kol, logicky, dát tam rozměr zadního kola, tak by byl při defektu předního problém, přední kolo šlo dozadu dát na dojetí do depa. Bylo to běžné, jde o rok 67, jezdci sebou vozili kolo i zvedák a v případě defektu na vzdálené straně okruhu kolo měnili, dojet s defektem do depa s těmi auty skoro nešlo, boční profil tehdejších pneu byl podstatně vyšší. Jinými slovy, to auto je zrestaurováno věrně, rezerva do něj patří. ;-)
Avatar - Stejsn
25. 7. 2023 08:04
Je to krásné auto
dokonale elegantní a ten motor spolu se zadními balony... nádhera. Doporučuju fotku 27, v pozadí ten Chaparral 2F s absurdně vysokým křídlem :yes:
24. 7. 2023 22:56
Re: Dost dobře nechápu...
Plnohodnotné kolo možná na jiné auto. Pneumatika není rozměrově shodná ani na přední, ani na zadní kola. Šířka minimálně zadních ráfků je na autě výrazně větší. Tomu se neříká plnohodnotné....

A tu esej o výměnách rezervy v závodě Le Mans nebo o servisních off roadech co jezdí pomáhat závodníkům v potížích po poli, aby se nepletli do cesty... ani nekomentuji. Ani jak desetiletá holka povoluje centrální křídlovou matici.

Servisní vozidlo při závodě? Není náhodou v předpisech zakázaná jakákoliv technická cizí pomoc mimo boxy?

Je zřejmé, že jsi znalec.