Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model Y ovládla prodeje aut v Evropě za první pololetí, výrazně roste i MG

Evropské prodeje aut meziročně výrazně vzrostly. Největšími skokany v pokrytí trhu jsou Tesla, MG a Škoda.
Zpět na článek
2. 8. 2023 14:33
1. 8. 2023 09:44
31. 7. 2023 19:30
1. 8. 2023 10:12
2. 8. 2023 10:04
31. 7. 2023 19:33
31. 7. 2023 19:40
31. 7. 2023 19:49
31. 7. 2023 19:52
1. 8. 2023 09:22
31. 7. 2023 19:47
31. 7. 2023 20:09
31. 7. 2023 20:12
1. 8. 2023 06:55
1. 8. 2023 13:59
1. 8. 2023 14:45
1. 8. 2023 15:18
1. 8. 2023 15:31
1. 8. 2023 11:02
1. 8. 2023 14:16
31. 7. 2023 19:23
Blahoprani Elonovi
TMY je nejprodavanejsim autem Evropy.
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
22
31. 7. 2023 19:29
Re: Blahoprani Elonovi
Aj ja gratulujem Elonovi k jeho nazorom a pohledu na dnesny chory svet :yes: :yes: :yes:
31. 7. 2023 20:03
Re: Blahoprani Elonovi
:yes:
https://insideevs.com/…-sustainability/

mass shift away from fossil fuels
:yes: :yes: :yes:
31. 7. 2023 22:40
Re: Blahoprani Elonovi
Mne tiež niektoré jeho názory neprídu celkom zdravé.
1. 8. 2023 01:42
Re: Blahoprani Elonovi
Hlavne to bude napicu auto, ked ho vidim na dialnici, je v pravom pruhu. Plus je fakt osklive (no dobre, nie az tak ako ja), toto si moze kupit len debil.
1. 8. 2023 06:51
Re: Blahoprani Elonovi
Pre Teslu je pravý pruh zakázaný? Ja neviem, čo s tým furt podaktorí máte. Tesly tiež stretávam na cestách už docela bežne, aj na diaľnici, a jazdia normálne, tak ako ostatné autá.
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 10:10
Re: Blahoprani Elonovi
Nejezdí normálně. Jezdí spořivě, to znamená v pravém pruhu. Čas od času zasprintují a potom zase rychle stáhnou ocas. A my ostatní je objíždíme.
Avatar - eLzyx
1. 8. 2023 13:51
Re: Blahoprani Elonovi
a pak jsi se probudil s rukou v nočníku, že?
Avatar - wakantanka
1. 8. 2023 14:29
Re: Re: Blahoprani Elonovi
Ale prd makový, predvčerom som prešiel durch Maďarsko aj Rumunsko až k moru do Bulharska, stretol som kopu tých TMY a ani jedna sa neslintala s kamiónmi. Väčšinou to držali medzi 120-130, zopár borcov s TMS a TMX to valili vysoko nad limit.
1. 8. 2023 14:34
Re: Re: Blahoprani Elonovi
:yes:
Avatar - eLzyx
1. 8. 2023 14:39
Re: Re: Blahoprani Elonovi
já třeba se starou TMS lítám obvykle těch 150 v ČR a 200+ v DE. Jet za kamionem se časově nevyplatí.
2. 8. 2023 10:03
Re: Re: Blahoprani Elonovi
To nemôžeš, búraš petrolheadom ich zažitú predstavu. Tesla patrí do pravého pruhu medzi kamióny. :-D
2. 8. 2023 10:17
Re: Re: Re: Blahoprani Elonovi
Mam cerstvych 2500km po eu a nesuhlasim, vatsina teslakov zavadzala v rychlostiach vyrazne pod limit v strednom jazdnom pruhu. :-D
Avatar - eLzyx
1. 8. 2023 14:06
Re: Blahoprani Elonovi
skoro jak kdysi VW Brouk při poválečné automobilizaci světa. Teď je tahounem doby elektrické TMY.
Jestli je to dobře, nebo špatně, je otázka. TMY se mi moc nelíbí. A mám rád na silnici určitou pestrost.
Avatar - .StenLi.
2. 8. 2023 14:36
Re: Blahoprani Elonovi
Dost ma bavia tie zufale reakcie uctievacov fosilu :D , hlavne ked viem ze to budu mat stale tazsie. Kazde 7me predane auto na svete je dnes nabijatelny elektromobil, kazdy mesiac sa ich preda milion, uz ich jazdi po svete cca 30 milionov a stale to stupa, aj v krajinach kde zrusili dotacie, ten najdolezitejsi argument v EVhate prispevkoch :) Musim povedat ze ma netesi popularita do mesta nepraktickych SUV najma v EU, kde Tesla Model Y, obrovske auto s vacsim kufrom ako skoro vsetky ostatne auta nahradila maly Peugeot 208 a preto dufam ze Model 2 pride co najskor a v predajoch velmi rychlo predbehne Y.
To ze ludia v CSSR si kvoli nizkej zivotnej urovni nemozu dovoli spravat sa rozumne, zodpovedne a investovat do seba a lepsieho zivotneho prostredia este chapem, ale to, ze kydaju na tuto prelomovu technologiu a este tak trapnymi hoaxami a nevzdelanostou najhrubsieho zrna, je proste iba o schopnosti prisposobovat sa novym situaciam a informaciam - vlastne definicia inteligencie :) . Analyza predpoklada, ze v roku 2035 sa budu v BEV tvorit v EU namiesto dnesnych 21% predajov az 93%, zakaz spalovakov je teda zbytocna formalita, takze pre uctievacov fosilu to pojde teraz dolu vodou velmi rychlo, treba s nimi mat sucit, poskytnut fakty, ale ked ich nepochopia, nestracat cas ;) .
Avatar - Barrichello
2. 8. 2023 15:52
Re: Blahoprani Elonovi
My se ničemu přizpůsobovat nechceme, nové technologie si narvi za klobouk, my ti o ně nestojíme.

My máme rádi ty staré, poctivé technologie, my chceme jezdit nadále v našich spalovacích autech, co mají krásné interiéry, zvuk, historii, tradici.

Já sem člověk, co vyrůstal na filmech typu Senzační prázdniny, Fantomas, Smolař, Grand Resturant Pana Septima, Policajt nebo Rošták , Profesionál, atd takže sem vždycky obdivoval ty Citroeny DS, Rollsy Silver Shadow, Silver Cloud, Caterhamy, ameriky jako Cadillac, Lincoln, Imperial atd, Jaguary E-type kterých byly tyto filmy plné.

Takže já si určitě půjdu koupit Teslu, proboha proč bych to dělal?

500 koní a zrychlení za 5 s umí hafo V8, kvůli tomu si fakt nebudu kupovat EV s designem žabotlamu a interiérrem z petky narýsovanej úhelníkem s tabletem uprostřed.
To je designová zoufalost :-)
Ne auto.
Navíc vaši neobolševický kámoši placený bůhví kým, co demonstrují za 30ku ve městech a tvoří blokády, tak to má smysl auto co má zrychlení za 3 s. K čemu? Kde to využiju? :-) :-) :-)
Avatar - .StenLi.
3. 8. 2023 09:52
Re: Blahoprani Elonovi
Povedal som si ze cloveku s diagnouzou aku mas ty, je zbytocne odpisovat, ale mam pocas telekonferencie cas, takto s nim plytvat..

Z komunistickeho stylu vyjadrovania a neovladania faktov, mi je jasne si starsi rocnik a je citelne, ze zijes v omyle/pocite, ze spalovaky, to su "Citroeny DS (pre mna asi najlepsie auto doby), Rollsy Silver Shadow, Silver Cloud, Caterhamy, ameriky jako Cadillac, Lincoln, Imperial atd, Jaguary E-type", ale to neplatilo ani vtedy a hlavne nie dnes. Dnesny spalovak, to je z drvivej vacsiny v EU maloobjemovy 3-4 valec s otrasnym zvukom, bez charakteru a akejkolvek poctivosti poriadneho stroja, len kopa kazitok drziaca pri zivote super neefektivnu a skodlivu technologiiu. Interier je lacny, plastovy, skaredy a bez napadu, s nulovou historiou/tradiciou, ostali len mena a rozmery narastli o 2-3 triedy uplne mimo. V US su to hlavne Altimy a spol, a nezmyselne pickupy bez charakteru so zastaralou technikou a samozrejme v kazdej krajine po novom velke mnozstvo po meste jazdiacich nezmyselnych SUV ktore navysili spotrebu spalovakov. Kedze ICE nema najmensiu sancu konkurovat v akomkolvek vykonovom, spolahlivostnom a ekologickom parametri elektromotoru, jedina jeho vyhoda je zvuk, aj to iba ak je to sportove auto, ktore tvoria iba asi mizerne 2% spalovakov, aj to tie nove preturbovane maloobjemy su na tom casto zufalo + nejake male % nesportovych aut, s akym takym charakterom. Takze ked hovorime dnes o nahradeni spalovakov ovela efektivnejsimi BEV, tak hovorime hlavne o nahradeni tych masovych nudnych >95% spalovakov ktore neimponuju dokonca ani tebe a prave ich vymenou za bezemisne BEV, mozeme dosiahnut to, ze ICE povolime v autach, v ktorych to bude davat zmysel, ktorych je tak malo a maju tak male najazdy, ze ich emisie su zanedbatelne. Ty a mnoo tebe podobnych si proste myslite ze tato nezadrzatelna transformacia je o vymene poctivej V8 za Daciu Spring, v skutocnosti sa ale v EU meni nudny 3 vlacovy vibrujuci Peugeot 208 so 130k, za 500k Teslu ktora plni internety videami nadsenych ludi zo zrychlenia aut, nie ze by to bol primarny ucel, ale ovorili sme o charaktere a radosti z aut, pripadne nudne 1.2 Fabie, Golfy a Octavky sa vymienaju za driftujuci MG.
Asi si sa este nikdy neviezol v Tesle a ako zastanca velkych a vykonnych spalovakov, sa hras teraz na velkeho alibistu, ked sa tvaris ze ten vykon a zrychlenie hlavne v krajinach ako SR, bez dialnic nedodava ovela bezpecnejsie predbiehanie v protismere, resp. velmi prijemne a sebavedome vytiahnutie z neprijemnych dopravnych situacii. Proste zaslepeny hate, kde fakty nepomozu. Budes to mat tazke aj s interiermy novych aut, kedze vsetky znacky idu smerom Tesly a tabletov.

Takze mysli na to, ze elektrifikacia, je o nahradzovani hlavne tych spalovakov, ktore teba ani teba ani ziadneho petrolheada nezaujimaju a preto je dobra a pomaha znackam ako Porsche zachovat skutocne zaujimave spalovaky, ako 911 a nezmyselne V6 SUV budu vymenene za elektricke, lebo ich biju bestselleri ako Y.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 11:33
Re: Blahoprani Elonovi
To je každýho volba, co si za spalovák koupí.

Já sem měl jediný 3válec Smart do města a taky sem s ním mimo papírové hranice Prahy najel tak 200 km. Všechno ostatní město.
Pak sem měl 3x R4 - 1,6 Mini 3/4 roku - protože sem vždycky chtěl Mini, 1 měsíc dvoulitrovýho Calibera protože Smart, úžasné evropské auto do města, po kompletní výměně spojky, nových pružinách a dalším servisu nešel rok prodat a tak sem ho musel vyměnit za Caliber, který sem prodal za 3 týdny, nebot ameriky nikdo neche :)
a 3 roky Alero 2,4, což bylo záložní auto a auto na dovoz materiálu a borčusu, když sem opravoval sklepy na chatě a dělal částečnou rekonstrukci paneláku, kde sem tehdá bydlel. To pro mě nebyly auta pro radost z jízdy ale auta na hrkání po města a přepravu věcí, kterýma je si škoda ničit pořádný auta a kde to Alera mě stálo 38 tis a ještě sem ho za 20 prodal.

Jinak sem měl všechny auta V6 a V8. Nevím proč bych měl jezdit downsizovaným čtyřválcem co žere jako V6 na LPG a při blbém poměru benzín/lpg (blbém ve prospěch benzínu) i jako V8.

Jinak se pleteš, já sem narozen zkraje 80. let.
Takže zas tak starej nejsem a na těch filmech sem vyrůstal v 90. letech, když to stále televize opakovaly. navíc jsou to skvělé filmy, které už dneska nikdo nenatočí a ani už nejsou takový herci jako Gabin, Funes, Belmondo, Galabru atd.
Akorát sem tam neobdivoval jako ostatní ty prdítkové fiatky, peugeotky, alfy atd ale tyhle pořádný auta. A neměl sem v pokojíčku na plakátu Firebird z KnightRidera, Ferrari a Porsche a pak sem si nešel koupit Felicii jako ostatní víš.
Já sem ty auta z těch plakátů a filmů chtěl mít fyzicky nebo aspon jim podobné stroje.
A v tom je rozdíl mezi petrolheadem co si splní sen a olyzovači plakátů co sní o Ferrari ale jezdí Hyundaiem.

To je váš problém, jakými ste jezdili auty, uvědomuješ si to?

Co je mi do toho, že lidi co jezdili v naftové Audi A4 nebo dneska těžce ohnilém VW Touran (tuhle sem za jedním jel, to hnije víc jak starej žuglík, nádhera) sou vyplesklý z Tesly, já co sem jezdil několika 400 konovýmii V8 jak v atmosféře, tak kompresor z toho nikdy vyplesklý nebudu.
Navíc se kolem těch výkonných aut pohybuju a jezdí za mnou i lidi na porady nebo konzultovat problémy, takže třeba takových Challengerů sem v reálu viděl a nejen viděl, ale v nich i seděl a jel víc, než ty si kdy viděl na obrázcích. A nejen těch, ale i dlaších osmiválců s výkony 500 HP.

A když někdo ví, že moderní ICE sou přetechnizovaný káry s mizernou spolehlivostí, co maj problémy s karbonem, interiéry sou těžký plastáky atd, tak proč v tom jezdí.Nebo proč si nekoupí moderní, ale klasický auto s poctivou technikou jako sou pro tebe ty zastaralý ameriky. Ty fungují totiž perfektně. Takže místo Mondeo s tříválcem můžou směle drandit v šetiválcovým 300C a Chargeru. Každýho boj.

Nebo proč si nekoupí 15-20 let starý poctivý auto, který má kůži, dřevo, klasický motory bez nesmyslů a nedrandí tím.
Jo vono je potřeba na to mít srdce a koule vid. A to moc lidí nemá vid.
:-) :-) :-) :-)
Já sem měl první auto Stratus 2,5 V6 se 160 HP a automatem, klimou, tempomatem a automatem.
Tady lidi co prohlašují že sou nadšenci do aut začínali na nějakém Peguegotu 106 s 60 konma nebo kolik to mělo s kličkama na stahování oken :-)
protože kdo by živil japonskej dvou a půl litr, navíc ne to nejsou díly táto a nikdo to neumí opravit

:-) :-) :-) :-)
Jak říkával můj dědeček - kdo se bojí, se*e v síni. Takže to je boj lidí v čem jezdí.
Já znam dost lidí, co vyznávaj stejný fislosofie jako já a je úplně fuk, jestli jim je 28 nebo 72. Znam ty mladé i ty důchodce. Maj stejný názory jak já a stejný vkus na auta. A sou mezi nimi i bohatí a vzdělaní lidé, v manažerských pozicích.
Avatar - .StenLi.
3. 8. 2023 12:58
Re: Blahoprani Elonovi
Priznam sa, nebudem citat tento dlhy kolaborat.. vidim ze to stale nechapes. Ked si chces kupovat stare poctive ameriky, vobec ta nemusi trapit ze moderne auta s otrasnymi motormi a interiermi, ktore ta nezaujimaju budu vymenene za BEV. Nevies proste pochopit, ze to tvoje "my co nemame zaujem o moderne spalovaky" je mizerne % vodicov a zbytocne sa tu zavzdusnujes proti BEV, kedze tie nemozu za to, ze tebou preferovane auta sa uz nikdy nebudu vyrabat, za to mozu samotne automobilky ktore ich nahradili tymi bezcharakternymi spalovakmi dneska. Vsetky masove auta sluziace na transport musia byt vymene za BEV a tie male 2% aut pre radost, budu tvorene V8 atmosferickymi hybridmi bez zvuk zabijajuceho turba a otrasne piskajuich superchargerov a potom tu bude mala cast ludi co si budu kupovat hypersportove BEV vystrelujuce zo semaforov iba o sekundu rychlejsie ako bezne BEV a lamajuce rekordy na uzatvorenych okruhoch, bez zvuku, cize pre mna nezaujimave, skor ma zaujme kazdodenne komfortne jazdenie po meste a okreskach na BEV. To je presne ako s motokarami: benzinove maju otrasny zvuk a slaby zatah z dola, radsej jazdim na elektrickych, ale v aute s R6+ nechcem tichy elektricky motor, aj keby zredukoval casy na kolo na polovicu: urcite by som to skusil, ale vratil by som sa do benzinu. S kategoriou ludi propagujucich diesel v osobakoch, ako tu par exotov, si ja (ani ziadny petrolhead) nema co povedat .
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 13:11
Re: Blahoprani Elonovi
Problém je ten, že EU vyleje s vaničkou i dítě a odpraví nejen těch pár set tisíc amerik a moderních exotů s V6 a V8 ala Kia Stinger, bo to nejsou jen ameriky, ale i ty MILIONY veteránů vyrobených v letech 1950-1993. Kterýma lidi stále jezdí aspon ve veteránské seozoně na výlety, srazy, akce + nadšenci jako daily.
Ano veterán je dneska 30 let staré auto, takže za 5 měsíců 1994.

A že těhle aut se restrikce týkat nebudou, tak tomu absolutně nevěřím. To je mazání medu kolem huby aby lidi byli zticha a neprotestovali.

A eleaborát si přečti, dozvíš se že si můžeš koupit poctivé auto i v roce 2023 jako nové a dočteš se, v čem se jezdil já a čím sem začínal. A proč si já opravdu narozdíl od jiných můžu říkat petrolhead.
Avatar - Barrichello
4. 8. 2023 09:31
Re: Blahoprani Elonovi
Jinak k tomu jak všichni jezdí jenom mainstremovými prdítky:
včera sem potkal v praze: Mercedes S klasse W140, typ 500SE, RR Wraith, Dodge Challenger, Chevrolet Suburban, MB G AMG V8, RAM 1500 5,7 V8

Dneska Maserati Quattrporte, Cadillac XT5, Chevrolet Tahoe, Aston Martin DB9, benzínový Wrangler, benzínový Cayenne, Jaguar S-Type V8.

To sem potkal na úseku 15 km po Praze.....
31. 7. 2023 19:27
Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

Hamunackove,trhajte mainstreamoveho novinara! :D
Rozbalit vlákno
42
31. 7. 2023 19:31
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
"předzvěst nadcházející odbytové krize aut na baterky. To potvrzují i šéfové tradičních značek."
:D :D :D

Sef Nokie predvida kolaps smartphonu.
:-)

Pravda obcas boli.
Sorry hosi.

Jeste jednou: TMY je nejprodavanejsim autem Evropy.
A pitomy komentare na tom nic nezmeni.
:-!

PS Diky za odkaz, jak se odpurci EV nejsou schopni srovnat s realitou.
Vyborne se bavim. :D
Zaroven je to pro me po letech obhajoby Tesly zde velke zadostiucineni. :yes:
Od odpurcu (a pisatelu bullshitu o Tesle v mistni diskuzi) sebereflexi necekam.
31. 7. 2023 19:48
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Davaj pozor ,aby ti nepraskla v oku zilka,Hamunacku :D
31. 7. 2023 19:54
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Ja slavim. A neplet si me s Hamunou. ;-)
Nastava doba elektricka, kdy se elektricke modely stavaji nejprodavanejsimi.
A fosily rychle ztraceji.

Proc by mne mela praskat zilka?
:-!

Ta praskne pod timto clankem mozna ballikovi.
:D
31. 7. 2023 20:44
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Vzpamatuj se. České kotliny se to ani zdaleka netýká. To je tam, kde se rozdávají dotace obyčejným lidem. Tak prosté to je. Není dotace, není elektromobilita.
Avatar - Emel
31. 7. 2023 22:30
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Když není dotace, tak si EV musí obhájit svou cenu bez ní. Dlouhé roky to bylo scifi, ale dnešní ceny Tesly už konkurenceschopné jsou.
1. 8. 2023 06:53
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Nutné ale dodať, že z veľkej časti aj vďaka tomu, že spaľováky nehorázne zdraželi.
Avatar - Emel
1. 8. 2023 08:41
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Zdražily energie, zdražily suroviny, zdražila práce... zdražila i auta. Jasně, jsou v tom i pokuty za CO2 a další emisní a bezpečnostní legislativa. Ale Tesla evidentně je schopná ty EV vyrábět efektivně a je konkurenceschopná i bez dotací (i když by se bez nich zdaleka neprodávala tak dobře).
1. 8. 2023 12:48
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Možná ano, ale v tragické kvalitě. :-( :no:
Avatar - Emel
1. 8. 2023 22:29
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
To platilo nejvíc pro Made in USA, už China byla lepší... a Německo bude taky v cajku asi.
Avatar - .StenLi.
2. 8. 2023 14:11
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Vidno ze neovladas situaciu s dotaciami. V Nemecku aj Norsku zrusili dotacie, zaviedli DPH a este dodatocnu dan pre BEV a vysledok? Rekordne predaje aj v Nemecku aj v Norsku, nuz nejak ti tie bajky o predaji BEV iba kvoli dotaciam nesedia :)
2. 8. 2023 14:33
Dotace Německo
"Kolik činí dotace na elektromobily v roce 2023? Pro nové registrace e-aut s čistou ceníkovou cenou do 40 000 eur bude státní podíl na dotacích od ledna 2023 činit pouze 4 500 eur namísto 6 000 eur, které byly k dispozici ještě do konce roku 2022." Zdroj: http://www.virta.global/de/blog/wie-es-um-die-e-auto-forderung-2023-steht Překlad: DeepL
Avatar - .StenLi.
2. 8. 2023 15:45
Re: Dotace Německo
To potvrdzuje ze zvysenym predajom Tesla Model Y s cenovkou nad 40k nepomohli dotacie, ktore su zrusene, ale jednoducho vysoky zaujem trhu.
Avatar - Emel
2. 8. 2023 21:45
Re: Dotace Německo
Si ten článek aspoň přečti... dotace jsou do 65.000€.
Avatar - .StenLi.
3. 8. 2023 09:19
Re: Dotace Německo
:yes: Do 60 je 3k. Pointa, dotacie isli dole, resp. sa rusili v Norsku a pribudli dve dane a predaje idu stale hore. Predaje teda neboli sposobene nasilu nutenym pretlacanim BEV cez dotacie, nie?
Avatar - Emel
3. 8. 2023 10:26
Re: Dotace Německo
Tehdy byly, v tom Norsku to byly i bonbonky typu jízda v pruzích pro autobusy.
Dneska už to na dotacích nestojí, protože ceny spalováků šly nahoru a ceny Tesly naopak dolů a jak píšu někde nahoře, dneska už ta Tesla 3/Y smysl dává i bez dotací (někomu).
Avatar - Barrichello
2. 8. 2023 15:43
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Taky zrušili to znevýhodnění spalováků? Zkus si zaregistrovat v Holandsku novej petiltrovej Mustang, pak nám přijd říct, na kolik tě to vyšlo :-) :-) :-)
Avatar - .StenLi.
2. 8. 2023 15:51
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Tebe sa ani nebudem pokusat vysvetlit zdravotne, ekologicke a financne dopady vysokoemisnych aut, ktore boli vyse 100 rokov prehliadane a tolerovane bez financnej kompenzacie a teraz ked to zacinaju stale nedostatocne pokutovat, tak su len dve skupiny ludi, ti co si za svoju bezohladnost a pozerstvo zacvakaju a potom taki vyplakavaci ako ty :D Ked nemas love na zamorovanie ovzdusia ktore musi byt financne narocne odstranene, tak si kup menej emisne auto, jednoduche :-! .
Avatar - Barrichello
2. 8. 2023 15:56
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Nevím proč by mi měl zelenej bolševik, neostalinistickej utopista z Bruselu nakazovat, čím mam jezdit.

Pokud se ti tady nelíbí a máš pocit špatného vzdoušku, emigruj do Ohnový země, kašpare.

Nikdo tě tady nedrží.

Co bude Evropa dělat s těmi miliony veteránů? To si lidi odstavej na zahrádku a budou se chodit koukat, jak jim to rezne nebo budou platit za 5 000 km ročně 300 000 kč nebo jak si to bolševická kedlubno představuješ? Nebo to daj do šrotu? To je na úrovni pálení pálení knih a jezuitů.

Ty auta byla schválena do provozu a splnují dobové emise. Tím to končí. A dokud budou schopna jezdit, mají právo jezdit a je nepodstatné jestli se bavíme o roku 2030 nebo 2170.

Nikdo nikomu neoznámil při nákupu, že s tím nebude za 20-30-40-50-60- nebo 90 let moc jezdit!!!!!

Neměli by se strhnout taky roubenky, hrady, zámky, tvrze a staré domy?
Nejsou ekologické a maj moc velkou spotřebu energie ne.
Nebudete to taky zdanovat? že by nájem ve 100metrovém bytě na Malé straně 70 000 měsíčně a k tomu 45 ekologická dan ne.

:-) :-) :-) :-) :-) :-)

Bohužel se jasně ukazuje, že v Evropě chybí cca 2 miliony lůžek v Psychiatrických léčebnách. Ty budou nutné, aby pacienty jako si ty bylo kam umístit :-) :-) :-)
Avatar - Emel
2. 8. 2023 21:51
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Nikdo tě tady nedrží... to je zajímavá myšlenka... napadlo tě, že by se mohla vztahovat na tebe, pokud se ti nelíbí naše členství v EU a s tím spojená legislativa? ;-)
Nikdo ti při koupi auta negarantuje, jak dlouho s ním budeš moct jezdit nebo jaké poplatky s tím budou nebo nebudou spojené. Můžeš spoléhat jen na to, že některé kroky by byly voličsky nepopulární... ale jinak může vláda s dostatečnou podporou měnit zákony i ústavu.
Avatar - Barrichello
2. 8. 2023 23:44
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Samozřejmě že se my a nejen mě nelíbí legislativa a budeme proti ní bojovat všemi, znovu opakuji VSEMI prostředky.

Můžete se spolehnout na to, že bude vselo a to hodně.
Avatar - Emel
3. 8. 2023 07:52
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
My se nelíbí, jo :-)?
Takže pokud se tu někomu nelíbí špatný vzduch, tak kromě emigrace může i bojovat za lepší vzduch, ne?
Avatar - Barrichello
2. 8. 2023 23:51
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Hele co kdybysme to převrátili na jiné věci? Co třeba fotovoltika? Až bude za 30 let nefunkční a budeš jí sundavat ze střechy, co kdyby si státu hradil rycklační polatek 1 7000 000 Kč.Nemáš ? Prodej barák Lojzíku. Nikdo ti přeci negarnatoval, že reckylace bude zadarmo.

hele co studium dítátka na vysoké? Co kdybys takhle 5 rok místo ročního školného 50 000 kč zaplatitl za dítátko 900 000 Kč.

Nemáš? 30 let natvrdo nebo exekuce veškerého majetku.

Hele co firma. Postavil sis průmyslovej areál, co kdyby až ho za 20 let půjdeš rekosntruovat stálo stavební povolení na rekonstrukci a přestavbu 70 000 000 Kč?
Nikdo ti negarantoval, že ten areál přeci budeš moc rekonstruovat a přestavět zdarma.

Hele co zbrojuní průkaz? Až si ho půjdeš prodloužit, 75 000 Kč. Nikdo ti negarnatoval, že to bude za litr před 5 lety.

Jak se Vám líbí tyhle metody, bolešvická zelená soldatesko ? Co chce určovat lidem čím maj jezdit, topit, kde bydlet a co dělat. A udělat z nich žebráky co jen budou palatit daně a poplatky a emisní povolenky.
Avatar - Emel
3. 8. 2023 07:57
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
"Tyhle metody" se nám nelíbí, proto jsou nějaké ochranné mechanismy... na některé změny je potřeba 2/3 většina a tak.
Ale pokud se společnost shodne, že je důležitější... já nevím, postavit deset km dálnice než chránit nedotknutelné vlastnické právo majitele kousku pole, tak lze ty ochranné mechanismy překonat.
Stejně tak pokud se společnost rozhodne, že je důležitější chránit zdraví lidí ve městě než svobodu majitele padesátiletého auta bez katalyzátoru.
Ten hlavní kontrolní mechanismus je prostě politika - pokud budeš dělat nepopulární kroky, přijdeš o voliče.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 09:40
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Většina lidí s tím nesouhlasí a drtivá většina, tj 99,5% lidí dál jezdí ve spalovákách.

A nějaký vzch je jim šumák, lidi zajímá aby se měli dobře, měli slušnou životní úroven a ty chudé zajímá jestli budou mít na rohlík, ne nějaký vzduch. Toho se nenají.

Akorát ty lidi sem nechodí diskutovat. Takže místní sociální bublina složená napůl z EV a eko fanatiků nabyla dojmu, že to 3/4 národa zajímá.

Nezajímá. BTW super globální oteplování ne, ráno včera 13 stupnů a a každej den prší :-) :-) :-) :-)
Akorát ta voda se furt nezachytává, ale na to EV plečky a oze nepomůžou vid bratře plukovníku. to by chtělo zbourat tak něco mezi 800-2500 skladů a areálů, klofákem na bagru rozklofat beton, odvést to, rozorat a začít budovat remízky, tůně, mokřady místo betonování ploch a přehuštování Prahy atd
A nepodporovat vylidnování vesnic a přelidnování měst.
Avatar - Emel
3. 8. 2023 10:33
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Proč myslíš, že s tím většina nesouhlasí? Zvolili si politiky, kteří jsou pro, více nebo méně. Nemůže to být tak, že spíš tobě tvoje bublina zarytých petrolheadů deformuje vnímání toho, co většina chce?
Pokud si většina lidí nevidí dál než do talíře, tak je asi dobře, že politici i přesto zkouší dělat zodpovědnější politiku a myslet i na budoucnost, aspoň někteří. Myslím, že ty lidi trošku podceňuješ a že čistého vzduchu si váží víc lidí, než si myslíš.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 11:20
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
A koho měli volit kdo to nepodporuje? Z parlamentních stran jedině Okamura, to asi není strana co má potencionál získat 60% voličů ne. Toho asi nebudou volit lidi co žijou z eurodotací atd, když vyhoržuje že chce exit z EU.

ANO a Babiš hlasovali pro, takže ti to skrytě podporují taky, pětikolka celá a nikdo další tam není.
A neparlamentní nemaj šanci se tam dostat, protože nemaj prachy na kampan a podporu médií.

A spousta lidí k volbám vůbec nechodí...
Avatar - Emel
3. 8. 2023 11:36
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Spousta lidí k volbám nechodí, ale nutně chtějí něco změnit... hm, no to je mi líto, ale pevně doufám, že se jim to nepovede. Já to vidím, ty plné Václaváky, všichni mají dojem a navzájem se utvrzují v tom, že má Rajchl nebo Volný nejmíň 20%... a pak jsou volby a on má 2.
Soužití tolika lidí v relativně rozdrobené Evropě je holt věcí složitě dosahovaného kompromisu, který nutně mnoha lidem nesedí a úplně spokojený s ním možná není nikdo. Pro někoho je to progresivní málo, pro jiného moc. Ty máš asi relativně štěstí v tom, že za takové situace se snáz hájí status quo než prosazuje něco nového.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 12:01
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Já sem konzervativní člověk v mnoha oblastech, takže já inovace obecně rád nemam, a když už tak ty co jsou smysluplné a nejsou násilně tlačeny.

V konzervatní společnosti by se nejdříve vybudovali nové zdroje, nové elektrárny a pak se mohla řešit případně elektromobilita, ne začít jao v Kocourkovně opačně, od střechy - a začít vyrábět a protlačovat EV, stavět nabíječky , když to nemam čím nabíjet.
To že sme ted vývozce já nevím plácnu 10% vyrobené eletřiny je super, jenže v roce 2035 budeme čistý dovozce 38-65% . Protože vypnou uhelky , nic nového se nepostavilo, a až skončí žvitnost Temelínu a Dukovan, bude jště větší sranda.

A velmi podobně sou na tom další země. Odkud tu elektřinu budou dovážet v zimě?
Hmmm?

Takže budeme zelenej neostalinictickej utopista a místo 12 uhelek postavíme 900 větrníků za stamiliardy a nebo nacpame 5 bilionů do vodíku ne :-) :-) :-)
S dobou výstavby toho vodíku cca 2029 pro fanatické optimisty přes 2038 pro realisty a 2060 pro těžké pesimisty.
nám hodně pomůže řešit situaci v 2030, že jo :-) :-) :-) :-) :-) a to někteří tvrdí že prej se uhelky vypnou i dřív...

A ještě kdo ty biliony zaplatí. Kde na to předluženej stát vezme? - no sedře danového poplatníka, takže odevzdáš bud 60% výplaty na daních a poplatcích nebo ta energie a bydlení sežere 50-85% tvého výdělku.

JINAK řečeno - z většiny lidí budou Z E B R A C I !!!!!!Jinak to tiž nejde udělat. Realizace těžkých fantických utopií a fantasmagorií nikdy k ničemu než ke katastrofám a ožebračení lidí nevede.

A čína se bude smát až se bude za břicho popdat, protože ta někdy od 2000 do těch 2040 postavila a postaví tak 10-15 nových uhelek a 25 reaktorů :-) :-) :-) A k tomu má levnej plyn z ruska.
Takže je jí absolutně šumák, jestli svítí a fouká.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 12:37
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
A ted kromě téhle energetické oblasti další průšvih přestárlá společnost s kvantem důchodců, nebot se neroděj děti, jak sem narvou migranty tak akorát krminalita, problémy a další prachy na dávku a podpory, ted válka na Ukrajině tam padnou ještě desítky ne BILIONU, ale Trilionu.

Ted znodnocení stavu - pro zelený dezoláty popsiuju sitaci, ne že schvaluju ruské kroky. Popisuju stav bojiště.

Ofenziva nejde jak měla, rusák co měl v papírový příručce z roku 1970, podle který jede a který se všichni smáli napsáno že má na 1 km2 použít 200 min jich tam narval 980, protože měl plný sklady a půl roko času vše zaminovat, a ještě používá atrapy a falešný zákopy, bunkry a další specialitky, který přeci byly podle západních expertů k smíchu a v době dronů, starlinku atd překonaný. No a pak se stalo, že do takovéhleho falešného zákopu hupsla skupinka 15 ukrajinských průzkumníků, rusák zmáčkl talčítko a uděalo to buuuuuuuuuuuum . A průzkumníci zmizeli. A co mam zprávy se rozhdoně nejednalo a ojedinělý případ.

A první skupiny leopardů skončily tak, že 4 najely na miny, dva středně poškozené, jeden lejhce, jeden totál v háji a než se ukrajinci vzpamatovali a otočili, tak jim dělostřeloctvo zničilo další 1 leopard a 9 poškodilo.

Takže zpátky na ukrajinský pozice jim ze 30 tanků dojelo 16 :-) :-) :-) No moc efektní útok asi nebyl, že. Hlavně že moderní technika ne nezničitelná a rozhodne o drtivém vítězství ukrajinců. Tvrdil západ. Nakonec ty leopardy stáhly a nasadili ex-sotské odminovací techniky, ale tam už o čtvrtinu taky přišli, nebot miny sou všude.

A když jim přistála v Chersonu rachejtle, tak zjistili že sou v ní chipy od AMD a Texas instruments a že raketa je vyrobená 4/2023.
Takže nějak sankce nefungují a čína s překupníky dodává co síly stačí. A zbrojovky stále vyrábí.
Ted co dál - sodruh Šojgu vytáhl největší čepici co měl v almaře a jel navštívit Kima, kterýmu skoro umíraj lidi na hladomor ale nějak mu ve skladech přebejvaj náboje do houfnic a rachejtle do BM-21 GRAD, tak vymysleli že rusko předá kimovi nějakou novější know how jak dělat určité zbraně a taky mu předá tak 1500 vagonů obilí výměnou za ty rachejtle do gradů a náboje do houfnic.
Soudruzi z iránu zprovoznili v rusku linky na výrobu dronů, takže Seznamy zpravy a Novinkami oblíbené šáhidy už se nevozí z iránu, ale vyrábí přímo v rusku, proč píšu oblíbené, protože z 915 článků na seznamu u 912 tvrdí, že šáhidy provedly všechny útoky na ukrajinu a z 25 000 vypuštěných jich bylo 24750 sestřelo, problém je ovšem ten, že ty 3 články o tom, že rusko má taky svoje sebevraždené drony ZALA Lancet, ted už dokonce verze 3 nějak nereflektovaly, že těch lancetů bylo vypuštěno dalších 10 000 a z toho 5500 setřelno nebylo a tudíž se k věrným čtenářům nedostal fakt, že to zničilo asi 40-70 vozů bradley, asi 15-20 polských krabů, asi 60 sovětských houfnic co měli ukrajinci a pak něco mezi 70-130 tanky ukrajinské armády, který jim západ daroval ze zsáob. Protože ty co měli původní vlastní ve stavu do 2/2022 jim ze 50% rozmydlilo ruské dělostřelectvo, z 20% ruské letectvo (vrtulníky) z 15% ruské tanky a zbývajících 10% dojezdilo na fatální technické závady.
Ted další pecka, zatímco uralvagonzávod ještě loni v prosinci vyráběl 10 tanků měsíčně a cca 25 stihl repasovat a modernizovat, dneska vyrábí 22 nových tanků a 75-90 repasuje.
U armády skončily vojskové zkoušky obrovského dronu Suchoj SU-70 OCHOTNIK a příští rok začne sériová výroba.....
Na frontu byl nasazen modernzivaný Kamov-Ka52M
A krom toho rusko chytá asi 60 nových lodí (včetně repasovaného a přezbrojeného křižníku třídy kyrov - Admirál Nachimov), nové raketomety, houfnice atd.A stále probíhá i výroba Su-57 a dalších letadel a vrtulníků.

Takže lechce shnruto to vypadá, že sankce nefungují, zbrojní výroba ruska stoupá, soudruzi od Kimaraketáka a Iránci a Syřani rádi vyprázdní sklady raket a střeliva , čína hraje na všechny strany a konflit bude trvat ještě hoooodně dlouho. A ještě rusko získalo nový kámoš v Nigeru, takže spolu s Mali, buirkina Faso a částí sudánu tam má těch kamarádů už docela dost. Prigožin má nový pole působnosti a Evropa přijde o uran. Takže ta válka bude trvat ještě hodně dlouho.

A všechno bude muset zase zaplatit evropan, což spolu s greendealem ty prázdné kasy totálně dorazí.A odhady optimistů, kdy válka skončí sou 2025, realistů 2028 a těžkých pesismistů 2033-2036. A pak ještě obnova Ukrajiny, kde lze čekat, že při místní korupci z penez na obnovu bude 15-30% rozkradeno.
Tak to aby státní tiskárny dělaly přesčasy, protože tolik penze v běžné směne natisknout nedokážou.

To když sme tu zas vytáhli ekonomickou a politickou sitauci Evropy.
Zářná budoucnost pro danového poplatníka, že? Těšíš se?
Avatar - Emel
3. 8. 2023 12:56
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Prostě všechno špatně :-) . Vůbec si nechci představovat, co bys říkal třeba za druhé světové...

Není mi z toho ale úplně jasná pointa. Lidi mají málo dětí a Putin napadl Ukrajinu, no tak holt budeme podporovat porodnost a bojovat proti Putinovi... ale asi ani jedno lusknutím prstů nevyřešíme. Buď lidi sami změní přístup k životu, nebo si zvykneme na ty migranty, no a nebo budeme muset najít nějaký udržitelný koncept života bez neustálého růstu a dát si pozor, aby nás dravé mládí z Asie neodsunulo úplně na vedlejší kolej (i když teda Jižní Korea i Japonsko mají ten demografický problém ještě mnohem horší než my).

Těším, netěším... o svůj blahobyt se nebojím, naopak ho klidně trošku obětuju za věci co mi dávají smysl.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 13:20
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Lidi maj málo dětí protože:
1) je nechtěj, protože současná společnost je zpohodlnělá a rozmazlená a chce si jen užívat a nerozčilovat se s dětma
2) nemaj je s kým mít, protože je čím dál víc singles co nikoho nemaj a hodě třicítek někde chodí s kámoškou do fitka a na kafe místo aby tlačily kočárek nebo kluci s klukama na fotbal atd a stále hledaj/nehledaj, jedné skupině nikdo není dost dobrý a tak pořád vybíraj a druhé skupina jsou ti nejsou dobrý těm druhým atd
3) nemaj kde bydlet
4) nemaj peníze aby ty děti uživili

Takže by to asi chtělo místo větrníků nejakou podporu maldých rodin, co tedy pracují a fungují (podmíněa půjčka doložením toho, že třeba minálně 5 let pracují), aby to zas nezneužili jistí tmaví spolubočané co jim u vokýnka ve špárkase vyplatí 60 000 na dávkách....

Iluze, že dědka Putíka Ukrajina porazí do vánoc a Novej rok oslaví na Krymu asi vzala za své.
Takže možná si položme otázku, jesti má svět 10 trilionů na dalších 5-10 let války, nebo jestli nakonec se to nebude muset řešit trošku jinak, třeba by diplomaticky. Stoletej Kissinger by jim mohl poradit jak to udělat. Když jeho nástupci evidtně své řemeslo neovládaj.
bohužel mam obavy že se to nestane.

Takže jediná nadeje je, že z wajthauzu vysmahne senila Bidet a nahradí ho DeSantis, kterýmu to hodí trumpovci a ti co Bidet zklamal. Pak druhá že někdo svrhne dědka Putíka, ale tam je takový malinký nebezpečí, že ho nahradí ještě větší fanatik co pošle na Ukrajinu 4 taktický atomovky.

A na to jde odpověd jedině zahájením 3 světové a koncem světa. Anebo neodpovědět nijak = výhra Ruska. Takže tato sázka ja sázka na hooooodně, hodně divokou kartu.
Avatar - Emel
3. 8. 2023 13:43
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Nevěřím, že porodnost zachráníš nějakou rodičovskou půjčkou, obzvlášť pokud musí být jen pro bílé co už pět let pracují. Jo, stát by to měl podporovat a taky to podporuje, ale je to v hlavách lidí a o tom můžeme maximálně tak mudrovat u piva.
Válka se vede z 99,9% na ukrajinském území... až Rusko nebude chtít válčit tak mu stačí vrátit se s armádou domů a bude po válce. Podle mě je hlavní naděje v tom přesvědčit ruské elity, že je to nejlepší řešení situace.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2023 15:32
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Jenže ty to odmítají udělat. Protože si to nemohou dovolit udělat, veřejnost by je za prohru a nesúpěch sežrala. Takže trochu patová situace.
Avatar - Emel
3. 8. 2023 15:57
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Neúspěch už je to teď a lepší to nebude. Z cílů typu zabránit rozšiřování NATO a demilitarizovat Ukrajinu jsou tu nové členské státy NATO a militarizovaná Ukrajina.
Veřejnost v Rusku nemůže nic a bude věřit tomu, co se jí řekne... a nebo věřit nebude, ale stejně bude držet hubu a krok. Pokud horní 0,1% dojde k názoru, že ta válka nikam nevede a nepovede a jen posouvá zemi k chudobě a izolaci [čti: mají problém s provozem luxusní jachty nebo fotbalového klubu], tak se třeba ledy pohnou. A nebo ne. Uvidíme.
Avatar - Barrichello
4. 8. 2023 09:24
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Jim stačí když budou prezentovat 1 cíl: osvobození utlačované ruské menšíny v Donbasu a Luhansku. To veřejnosti stačí.

Zatím ta protifenziva rozhodně nejde tak, jak si to malovali.
Tady to máš potvrzeno
https://www.lidovky.cz/…ln_zahranici_rkj
Avatar - Emel
4. 8. 2023 10:12
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Jo, nebo denacifikace... a nebo nemusí prezentovat vůbec nic. Veřejnost zřejmě problém nebude, ta žádnou moc nemá.
Protiofenziva souhlas, to půjde ztuha. Byl by úspěch, kdyby se na jihu povedlo dostat se až k moři, třeba do konce roku. Spíš doufám v to ruské prozření ve smyslu "dáváme třetinu peněz do války a nikam to nevede"... ale zatím to na to ještě nevypadá (i když třeba Vagnerovská vzpoura ukázala, že tam nějaké trhliny jsou).
Avatar - Emel
2. 8. 2023 21:52
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Jak to že bez finanční kompenzace? Co jiného než finanční kompenzace je spotřební daň z benzínu než ideálně proporční zdanění emisí?
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 09:34
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Už jsem to četl minulý týden v HN zelenej Borisove, tak slavte že jedno elektrický SUV porazilo fosily.

Ted kdo to kupuje vid Borisove a proč dál movití lidi jezdí místo Tesly v MB SUV + Sklasse, BMW X5,X6, 5 a 7 třídě, Bentley, Rollsu, Lambu , Ferrari, Maserati, Lexusu, Genesisu, Cadillacu, Lincolnu, Porsche, atd

Nikdo z těhle lidí žádnou Teslu nechce a nekupuje a dál valí ve svých V12, V8 a naftě :-)
1. 8. 2023 09:44
Prodej EV aut...
Koukal jsem, že už v lednu 2021 tady byl oslavný článek "nové automobilové epochy" :D "Nová doba je tu? VW ID.3 byl v prosinci druhé nejprodávanější auto Evropy. Následovala Tesla" Zdroj: http://www.auto.cz/…ala-tesla-137794
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 10:11
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
Vždyť je to jedno, jste oba dva stejně nemocní na hlavu.
Avatar - del42sa
1. 8. 2023 10:09
Re: Ako je to v skutocnosti s tym predajom EV aut...
super , za chvíli budeme všichni jezdit v Teslách :D :yes:
31. 7. 2023 19:30
Redakci
Opravte si titulek.
Neni to "Telsa" ...

Takova chyba uz v nadpisu je celkem silna kava.
:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 10:12
Re: Redakci
Aby ses z toho nepodělal, elektrošmejde.
2. 8. 2023 10:04
Re: Redakci
Skús zrkadlo, či tam tiež nejakého šmejda neuvidíš.
31. 7. 2023 19:33
Kde
Docela by mě zajímalo v kterých státech se prodalo skoro 100 tisíc Tesel Y vedle největšího automobilového trhu, kterým je Německo:
Německé registrace za prvních šest měsíců 2023:
Tesla Model Y - 27,825
Volkswagen ID.4/ID.5 - 18,377
Volkswagen ID.3 - 11,875
Fiat 500 electric - 8,672
Audi Q4 e-tron - 8,262
U nás v ČR je Tesla Y za první půlrok letoška na 78. místě s registrovanými 317 kusy.
Rozbalit vlákno
12
31. 7. 2023 19:40
Re: Kde
Xylo,aby do toho neboli aj zaratane Tesly,ktore tak radi stoja nepredane na parkoviskach,kedze nie je o ne taky zaujem ako sa nam snazia tvrdit EV fanusikovia :D

https://blog.autobazar.sk/…epredajnych-aut/
31. 7. 2023 19:49
Re: Kde
To nevím, ale na JATO píšou - "The Model Y ranked first in Denmark, Netherlands, Norway, Sweden and Switzerland. " Koukal jsem na špatné číslo - je to přesně 108 739 Tesel Y, které byly registrovány v Evropě mimo Německo.
31. 7. 2023 19:52
Re: Kde
:yes:
Takze ti to sedi.
:D
1. 8. 2023 09:22
Re: Kde
Dle tohohle zdroje: http://cleantechnica.com/…-sales-report-2/ za květen byl prodej Tesly Y "Pokud jde o výsledky za minulý měsíc, mezi největší evropské trhy modelu Y patří Německo (4 240 kusů), Francie (2 709 kusů), Norsko (2 691 kusů), Velká Británie (2 502 kusů), Švédsko (1 903 kusů), Dánsko (1 164 kusů) a Nizozemsko (1 048 kusů)." Německo - 6x 4240 = 25440 vs. realita 27 825 (cca +9,4 %). Francie by tedy za 6 měsíců (v níže uvedeném odkazu to číslo není) měla být okolo 17 800 kusů, Norsko podobně 17700 kusů - to je poměrně zajímavé, že země s počtem obyvatel podobným jako Slovensko registruje stejný počet Tesel Y jako 68-mi milionová Francie, UK cca 16400, Švédsko 12500, Dánsko 7600, Holandsko cca 7 tisíc. To je tímhle odhadem celkem 106 900 v těchto Tesla TOP 7 zemích.
Švýcarsko má 1493 registrovaných Tesel Y za 1-4/2023 (http://www.tesla-mag.com/…-so-far-in-2023/) a tímto předběhla dříve nejprodávanější Toyotu Yaris. Doplnění: Teď jsem koukal na tenhle starší článek http://www.auto.cz/…h-statech-107264 a to je docela zajímavé porovnání s čísly z 1-4/2017.
31. 7. 2023 19:47
Re: Kde
Xylo, myslim, ze tu rozvirujes zbytecnou diskuzi.
Priste si prosim najdi predem odpoved, at zamezis konspiracim, ju? ;-)

Tady treba Francie:
https://cleantechnica.com/…el-y-bestseller/

Vis dobre, ze odpurce (treba evocolt) se chytne kazdy kachny.
:D
31. 7. 2023 20:09
Re: Kde
Hamunacku,ja som odporca Tesly? :D
Ja milujem Teslu,lebo vdaka nej ma Elon peniaze,ktrore potom moze vrazat do Twitteru a sirit pravdu,ktora sa Vam dusevne chorym slnieckarom nepaci :D

Len nech Tesla predava co najviac aut,aby mohol co najdlhsie sirit Elon pravdu vo svete :yes:
1. 8. 2023 06:55
Re: Kde
Nespadol si trochu na hlavičku? Udrel si sa veľmi?
Avatar - eLzyx
1. 8. 2023 13:59
Re: Kde
ty "mizerné" prodeje Tesly v ČR jsou dány tím místním obecným odporem k BEV. I Rumuni, nebo Maďaři mají násobně větší % zastoupení BEV v prodejích nových aut.
1. 8. 2023 14:45
Re: Kde
Osobně si nemyslím, že jde o nějaké mizerné číslo. U auta za 1,2 milionu od "neznámé" značky, která je schopná válcovat místní velmi podporovanou produkci, to je dobrý výkon. Rumuni měli podporu na Dacii, kterou si mohli koupit za 7 700 Eur, to je 185 tisíc Kč (viz http://balkangreenenergynews.com/…r-only-eur-7700/). Maďaři nevím. Překvapuje mě, že prodeje Tesly Y táhnou malé státy jako Norsko, Švédsko, Dánsko a Holandsko. Nemyslím si, že je v ČR nějaký odpor - prostě ceny jsou takové, že většina lidí si tyhle "drahé krámy" zhnusují, protože na ně nemají. Já je docela chápu a i podporuju, protože elektromobil není žádný zázrak a ještě navíc ta místní propagandistická Hammuno parta, to je fakt silná káva :D
Doplnění: Podle zprávy z konce března 2023 mají Rumuni dotaci Rabla Plus až do výše 51 tisíc lei, to je cca 245 tisíc Kč. (Zdroj: http://www.finradar.ro/finante/rabla-plus-subventii-pentru-masini-electrice-si-hibrid)
1. 8. 2023 15:18
Re: Kde
Vím že je to blbé ale vzpoměl jsem si na

Tak vás srdečně, přátelé, vítám u nás v závodě. – „Bine ați venit, dragi prieteni, în uzina noastră.“
Tohle je náš soudruh náměstek Kalivoda. – „Dânsul este tovarășul director adjunct Kalivoda.“
Já se jmenuju Kroupa a jsem tady mistrem. – „Eu mă numesc Kroupa și sînt aici maestru.“[3]
Hujer, metelesku blesku!
(zdroj: wikipedia)

Na rumunštině je fascinující, že je to taková francouština říznutá slovanským prostředím. Dragi prieteni, Drazí přátelé, to je pecka.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 15:31
Re: Kde
A co tě na tom překvapuje?
Norsko, dotace a výhody
Holandsko - brutální zdanění splováků jejichž provoz a pořízení vychází na nesmysly, takže lidi kupují výhradně ojetiny + pár EV
Dánsko v bleděmodrém to samé
31. 7. 2023 19:58
Wine, arese, balliku kde jste?
:D :D
Evocolt uz nezvlada relativozovat uspech Tesly sam.
Rozbalit vlákno
8
31. 7. 2023 20:03
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
Hamunacku,ja na rozdiel od teba nepotrebujem pomoc od inych ,alebo ako v tvojom pripade od svojich fake-ovych nickov co si si tu zalozil a sam si kolkokrat pises pod svoje prispevky :D :D :D

Mne si tazko na smiech a dobre sa na tebe zabavam :D :D :D
31. 7. 2023 20:16
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
https://www.auto.cz/diskuse/59574/1

DonVito
21. 10. 2018 19:22
Strucny clanek
Pro vice informaci:
[odkaz]

Tesla je vetsi vyrobce nez Jaguar nebo Porsche.

M3 je 4. nejprodavanejsim osobnim autem v USA.

Citace:
Starting with a global view, it still blows my mind that Tesla sold more vehicles worldwide in the 3rd quarter than Jaguar and Porsche. plati pro Q3, Q4 bude opet vyraznejsi ve prospech Tesly..

How the hell is the Model 3 above the Toyota Corolla and hot on the tails of the Honda Accord, Honda Civic, and Toyota Camry? - plati pro USA

evocolt
21. 10. 2018 19:54
Re: Strucny clanek
A nebude to nahodou tym,ze Tesla mala na TM3 predobjednavky a tie teraz naplna?
Az sa tie minu ,tak myslis si,ze Tesla zostane 4 najpredavanejsim autom v USA?

DonVito
21. 10. 2018 20:23
Re: Strucny clanek
Ne, nemyslim si, ze zustane ctvrta.

Myslim, ze uz brzy bude prvni.
Do te doby, nez se objevi silna konkurence - model Y

_____________________
Konec citaci
https://www.caranddriver.com/…lling-cars-2023/
Nejprodavanejsi model v USA hned po pick-upech je....
Model Y
:-! :-! 8-s

Jinak musim priznat, ze TM3 klesla, jak jsi psal.
Ale TMY funguje nyni dle mych predpovedi.
:-)
Nikdo neni neomylny.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 09:38
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
Jaguar se zabil sám a Ev plečkami, kterým chtěj konkurovat Bentley (pro smích) to jenom dorazí. Jaguar skončil v době, kdy skončilo poslední XJ a XF s V6 a V8.

Od tý doby je to karikatura sebe sama. Lyons se musí obracet v hrobě.
Jaguar si má smysl dneska koupit POUZE jako Yougtimer nebo oldtimer.
1. 8. 2023 12:52
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
Přesně tak. Bohužel... :-( :no:
Avatar - Mikesus
1. 8. 2023 01:46
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
Jsi dost ubohý těmi příspěvky.
Ve faktech tě donvito drtí na plné čáře. Zatím jsi nedal jediný argument, jen se snažíš donvita zesmesnovat.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 09:39
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
toho zelenýho agenta placenýho Čínou za podporu OZE a EV, na čemž Čína neksutečně vydělává nikdo zesměšnovat nemusí.

Dokáže to dokonale sám.

PS? co Boubín? NIC? Pořád oxiduješ ve městě?

:-) :-) :-) :-) :-) :-)
1. 8. 2023 10:40
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
TMY nema s Cinou (temer) nic spolecnyho.
Patrne min nez Skodovka...

Podporuji US automobilku vyrabejici v Evrope.

Tro(t)lle
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 11:23
Re: Wine, arese, balliku kde jste?
Jistě že má - nabíjí se z OZE dodaných Čínou. A čím víc bude Tesel, tím víc komponent pro OZE Čína dodá :-) :-) :-) :-) Nehledě že krom Tesly se sem chystá doslova záplava čínských elektromobilů :-)

Čína si mne ručičky a dobře platí agenty jako si ty :-)
31. 7. 2023 20:00
Telsa? Neznám...
Na motoristickém webu ostuda
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 10:16
Re: Telsa? Neznám...
Možná toho neznáš víc, chytří to pochopili a hloupí tady exhibují...
1. 8. 2023 13:04
Re: Telsa? Neznám...
:-) :yes:
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2023 21:22
Prohra celé Evropy
Je vidět, že se prodává na co jde dotace a co je politicky diktováno. Je to smutné vítězství eurohujerů.

Je ale zvláštní, že když tady člověk mohl koupit jen co režim komunistické strany dovolil, tak to bylo špatně. Ale to, že dnes člověk může koupit jen to co dovolí eurohujerské politbiro, tak to už tady hloupým ovečkám nevadí...

Každopádně realita nastane až se zruší dotace. To se pak začnou dít věci...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - honzaHK
31. 7. 2023 21:48
Re: Prohra celé Evropy
Hele, máš to nějaký pomotaný, vedle v článku o pacifice spojuješ konec MPV s EU, přitom je známá věc, že zákaznící dlouhodobě preferují SUV před MPV. Bez dotací, bez příkazů. Prostě trh.
Takže je vidět, že se prodává na co nejde dotace a co není politicky diktováno, a i přesto to spojíš s EU. Věřím, že EV si spousta lidí kupuje, protože prostě chce. Nevím, kde žiješ, ale já si můžu koupit, co chci, výběr je obří (možná to Brno je limitem?). Jestli nevidíš rozdíl proti komančům, tak jseš prostě slepej.

Ty tvoje příspěvky to je takový utrpení, vždycky mám chuť si otevřít žíly, ty jseš prostě kverulant...taková ne moc povedená manželka.
Avatar - Ja Prvni 123
31. 7. 2023 22:09
Re: Prohra celé Evropy
No,posledni dobou s nim moc nesouhlasim, ale v tomhle ma pravdu.

Spalovaci motory fakt chteji zakazat.
Hloupe, zbytecne... ideologicky.

EV masivne podporuji dotacema uz dnes.

Takze volny trh to neni.
Avatar - honzaHK
31. 7. 2023 23:06
Re: Prohra celé Evropy
Tak víme jak to bývá...říkají, že spalovací motory chtějí zakázat...až se to stane, tak tomu uvěřím. Nové a nové spalováky každý týden...

Trh nikdy nebyl zcela volný...jen samotná lobby petrolejářskejch firem je kapitola sama pro sebe. Deformace trhu s EV ale najednou vadí.

A vůbec nechápu, proč tady někdo ztrácí čas stížnostmi na EU, proč nejde do partaje a nenechá se zvolit, aby mohl ovlivňovat, burcovat...jasný, je to fuška, ale vo tom to je, tady v diskuzi je to easy peasy, ale k ničemu.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2023 23:38
Re: Prohra celé Evropy
Už ti rozumím. Ty jsi ten případ že dokud letadlo nespadne na zem tak nebudeš věřit že padá...
Avatar - Mikesus
1. 8. 2023 01:49
Re: Prohra celé Evropy
Spis naopak. Ty jsi ten, co křičí, že padá letadlo, i když byla jen malá turbulence.
Avatar - rohYpnol
1. 8. 2023 15:31
Re: Prohra celé Evropy
Když nejsi idiot tak vidíš kam věci směřují.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 10:05
Re: Prohra celé Evropy
Jojo, až EU všechno zakáže, zdaní a omezí, tak uvěříš. Takoví sou nejlepší :)

To ale bude už hodně pozdě proti tomu bojovat, ono se musí bojovat dokud to jde.

Ty easy peasy :-) :-) :-)
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2023 23:43
Re: Prohra celé Evropy
Ne. Zákazníci masivně do SUV nepřesedaji. Ten kdo měl a potřeboval velké MPV tak mu SUV je k ničemu.

A jinak jsi to zmotal skvěle. Dotace, subvence a sankce vzhledem k druhu pihonu a typ karoserie jsou dvě úplně odlišné věci. Hold se v tom solidně plácáš.
Avatar - Ja Prvni 123
31. 7. 2023 22:06
Nejsmutnejsi je to MG
Zvlast v souvislosti s varovanim CIA, ze cinske elektromobily jsou vlastne invaznimi roboty... ale hodne lidem to, zda se nevadi.

Na druhou stranu, nadsenci EV si ucvrkavaji, protoze Tesla je skokan... ale porad ma necele 3% trhu. A je asi jedine masove prodavane EV.
Jsou uz elektrovozitka na 5%?
Pri vsech tech dotacich a ulevach?
No, tak to uz se brzo nekde u nabijecky poperou.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
31. 7. 2023 22:42
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Zase bych to nehrotil, auto je prostě auto... to čínskej mobil toho o tobě ví mnohem víc.
1. 8. 2023 07:03
Re: Nejsmutnejsi je to MG
nabijitelna auta maji 15-20% podil trhu, celosvetove
1. 8. 2023 07:03
Re: Nejsmutnejsi je to MG
BEVs: about *0.72 million and 14% share

https://insideevs.com/…r-sales-may2023/

Kazdopadne evropska TMY (ktere fandim) ma s Cinou malo spolecneho.
Americka automobilka vyrabejici v Evrope se svou vertical integration...
https://cleantechnica.com/…ming-challenges/

“Investors have embraced Tesla Inc. and its meteoric rise.” Why? If there’s an industry-wide EV race, Morgan Stanley’s Adam Jonas says Tesla leads the way. “Think of the EV race as a marathon. Tesla is in the lead at mile number 21. Everybody else is at mile 2 or still tying their shoes.”
:D :yes:
1. 8. 2023 07:13
Re: Nejsmutnejsi je to MG
nemam Tesly rad, nejsou to za me dobry auta. Nemam rad ani Muska. Ale k zamysleni je, ze
za dobu, co Skodovka prelepila napis na ofci 3 na ofci 4 (a dokurvila na ni i to co se nedalo), postavila americka firma v Nemecku tovarnu, kde s DE trhem prace a podminkama vyrabi lepsi a levnejsi auto nez Skodovka v Boleslavi.
1. 8. 2023 07:17
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Teslu mam rad, protoze urychlila prechod k EV mozna o desitky let.
A protoze jeji technicka reseni jsou top.
Protoze uci fosilni automobilky, co je to efektivita.
Napr. stavet individualni auto pro kazdeho zakaznika nikdy nebude efektivni...
Stejne tak jako mit v jednom segmentu pet modelu.

Take bych ihned kompletne utlumil vyvoj odumirajici fosilni vetve.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 09:41
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Ještě aby Teslu někdo naučitl, jak se vyrábí auto, co je to slovo kvalita, kontrola výroby a že kvalitní materiály interiéru nejsou recyklovaná petka vylisovaná podle úhelníku :-) :-) :-) :-) :-) :-)

https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/

https://www.autoforum.cz/…aspon-prohledne/

:-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 10:23
Re: Nejsmutnejsi je to MG
To Tesla nemusí, protože je to vozidlo pro příznivce Boha Elona, ti koupí všechno. Dílem se chtějí odlišovat a dílem chtějí spadat do svého stádečka, do sekty.
V USA je sekt mnoho a tím pádem ideální prostor pro sektáře, jakým je Musk.
Nicméně Musk je schopný (všeho). Pravděpodobně zničí všechny elektroambice všech konkurentů, protože ti se opravdu prodávají velmi málo, na to, co do toho vrazili peněz.
1. 8. 2023 10:43
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Jezdim evropskym EV.
Podporuji evropsky autoprumysl.

Trolle
1. 8. 2023 11:19
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Takže jsi se konečně přiznal, že máš plečku. Neexistuje slušný evropský elektromobil.
Avatar - eLzyx
1. 8. 2023 14:13
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Rimac, Porsche Tyacan, Mercedes EQ?, BMW i?, Volvo EX?, Audi E-tron ... to ti nepřijdou jako dobrá auta?
1. 8. 2023 13:08
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Škoda, že ani po těch dlohých letech neví, co je kvalitní zpracování... :no: :yes:
Avatar - eLzyx
1. 8. 2023 14:14
Re: Nejsmutnejsi je to MG
zamrzí to, ale techniku mají nadprůměrně spolehlivou. A nepotřeba pravidelných servisních prohlídek hraje majitelům také do karet.
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2023 10:19
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Mně baví jak si Teslu Němci hýčkali a hýčkali a tím pádem jí maximálně pomohli dostat do kolen Folksvágn i se slavnou Fkodofkou.
1. 8. 2023 10:42
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Za prve: Kdyz chces prispivat do diskuzi, nauc se cesky: "Mně bavi"...

Za druhe: Vitej v clanku pod TMY jako nejprodavanejsim autem Evropy.
:yes: :yes: :yes:

Tve predpovedi o krachu Tesly selhaly.
Me predpovedi se vyplnily.

Jak se ti to cte? Neni ti do place?
:D

Sach mat, trolle

PS Nemam tu potrebu nekoho zaslapavat do zeme (jako ted tebe). Ale ten kdo me oznacuje za "elektrosmejda" (ty) si to zaslouzi. Plakej dal. ;-)
2. 8. 2023 08:27
Re: Nejsmutnejsi je to MG
Když chceš poučovat o češtině, nesmíš bejt línej vandrák, co píše bez háčků a čárek..
1. 8. 2023 09:46
EV hateri me pripominaj komouse v 50 letech
kdyz se vysmivali polovodicum
cekali na celovodice
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 09:53
Re: EV hateri me pripominaj komouse v 50 letech
Už si s tím byl u lékaře? Co na tvojí diagnozu říkal? Že je to marný, stále se čeká na novou generaci léků vid.

PS? nejvíce komunistů, co si čtou po veřečech Marxovi spisy, klaní se mu u soch nebo mu staví nové, ale přitom se natřeli na zeleno a styděj si tak říkat a nazývaj se liberálové a piráti je aktuálně v EU.

Dost blbý vid :-)
1. 8. 2023 10:31
Re: EV hateri me pripominaj komouse v 50 letech
potrefena husa se ozvala
jeste cekam arese a ty jeho fasisty
Avatar - Barrichello
1. 8. 2023 10:10
Taky hezkej článek
V12 sou mrtvý, hybrid je ve všem lepší, krize pominuly, lidi maj peněz a kupují jak diví, kor ti bohatí.

Tak jakto, že má Bentley pokles prodejů? Divný co, nějak ty hybridy nefrčí, vona tradiční klientela nechce ani tablety nalepený na palubky, ale ani baterky. Divný co

:-) :-) :-) :-) :-)

A jestli bude čínský Bentley, tak tím to dorazej úplně

https://www.autoforum.cz/…ma-byt-jen-hure/
Rozbalit vlákno
1
1. 8. 2023 20:13
RR červenec 2023 registrace
Slabota - Cullinan hned vyexportovaný
1.regi Město Type
19690101 PRAHA SILVER SHADOW I
19740101 PRAHA SILVER SHADOW I
19770101 FRÝDLANT /OSTRAVICÍ SILVER SHADOW
20230704 PRAHA CULLINAN BLACK BADGE
Avatar - elektrikar
1. 8. 2023 11:02
Bestseller
TMY P MIG jsem si koupil před měsícem bez jediné Kč na dotacích a auto rozhodně nabízí skvělou hodnotu. Kde jinde dostane člověk 530hp 4x4 SUV které může nabíjet doma z FVE za 1.215 milionu bez DPH :-! Je to již moje 3. Tesla a zatím také nejlepšì, ideální rodinné SUV a jako bonus se člověk skvěle sveze.
Rozbalit vlákno
0
1. 8. 2023 12:16
Hysterie
Je tady v diskusi spousta zbytečných emocí. Zkusím to bez hysterie.

1. Elektroauta jezděj příjemně. Když to zažijete, většinou se vám to zalíbí. Myslím, že kdo má možnost doma dobíjet, tak na ně prostě časem přejde a už se nebude ohlížet zpět.

2. Můj problém s Teslou je, že se nedokážu přenést přes ten jejich design (za mě totálně bezpohlavní) a pak tomu moc nevěřím jako autu (kvalita provedení, "autová" část výrobku). Ale tento můj názor je evidentně menšinový.

3. Na druhou stranu ten pohon mají nejvymakanější, jejích síť dobíječek je ohromné plus, funguje to dohromady a celkově nabízejí mnohem lepší poměr cena výkon než jiné elektromobily. To je prostě fér uznat.

4. Chytnout za nos se musí hlavně tradiční automobilky jako VW, které si nechaly hodně ujet vlak a můžou se od Tesly hodně učit.

Takže podle mě Tesla Y vede zaslouženě. A je (spolu ještě s MG třeba) velký budíček pro Evropu. Tak snad se evropští výrobci ještě pochlapěj.

Jinak do nekonečné debaty EV či spalovák se zapojovat nehodlám. Podle mě se EV nakonec prosadí a dokázaly by to samy, i bez dotací. Akorát by to trvalo o dost déle. Spalováky bych nezakazoval, nechal bych to rozhodnout trh. Ale holt rozhodují jiní.
Rozbalit vlákno
1
1. 8. 2023 14:16
Re: Hysterie
Diky za rozumny prispevek.

A musim napsat, ze me emoce jsou zde veskrze pozitivni.
I kdyz priznavam, ze osobni utoky odrazim nekdy negativne.