Elektromobilita
prepocitat spravne dojezd umi elektrokolo, elektrokolobezka, e golf, ix a treba c zero. Tesla ukazuje uplny pitomosti. Proto celou dobu rikam, ze to za dobry auto nemam. A je tam takovejch “chybicek” az dost.. Jak mam autu pak verit, ze je udelany poradne. Ale tech chybicek neni vic nez v soucasnejch klenotech koncernu vw..
Existuje vůbec nějaký elektrický kombík? Prostě slušné auto komplet, ne Tesla, ne ID, ne krabice Ioniq5.
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vraj to vie úplne presne vypočítať, len auto musí vedieť, kam pôjde. Pri nahodení do navigácie vypočíta úplne presne dojazd, potrebu nabíjania, aj s akým nabitím dôjde do cieľa. Čiže chyba údajne nie je v aute, ale v ľuďoch. To je také isté, ako keď sa mňa pýtajú, aký má auto dojazd. Tiež hovorím, že neviem, závisí, ako a kam pôjdem 🙂
Jo tak to se ale pletes. Ona ta Tesla fakt keca a dela to vedome.
Jednou je to dozene a zacnou ty odhady dojezdu delat poradne.
Co je sranda ze Tesla ma jinak nizsi spotrebu a vyssi dojezd nez konkurence (se stejnou baterkou). To ale jejich spatne odhady dojezdu neomlouva.
Jednou je to dozene a zacnou ty odhady dojezdu delat poradne.
Co je sranda ze Tesla ma jinak nizsi spotrebu a vyssi dojezd nez konkurence (se stejnou baterkou). To ale jejich spatne odhady dojezdu neomlouva.
ne chyba je v autě a to jednoznačně. Vlezu do auta a jedu cestu jako každej tejden, ukáže to dojezd 430km a ujede lehce přes 200 a celou trasu nepřepočítá podle stylu jízdy. Navíc už to má offline funkční navigaci konečně?
Na to abych dojel do kanclu a zařídil si co potřebuju fakt navigaci nepoužívám a navíc jak byhc tam asi naklikal deset průjezdnejch (a dobře známejch) bodů každej den, abych se dozvěděl, jestli dojedu. No to fakt ne
Navíc to ze strany automobilky není chyba, ale jednoznačnej podvod
Na to abych dojel do kanclu a zařídil si co potřebuju fakt navigaci nepoužívám a navíc jak byhc tam asi naklikal deset průjezdnejch (a dobře známejch) bodů každej den, abych se dozvěděl, jestli dojedu. No to fakt ne
Navíc to ze strany automobilky není chyba, ale jednoznačnej podvod
ale asi nic nového. Moje dvacet let stará benzínová popelnice má taky palubní počítač, který mj. ukazuje i dojezd. A jak se hladina v nádrži blíží dnu, hodnota předpokládaného dojezdu klesá mnohem rychleji, než stoupá počítadlo ujeté vzdálenosti. Naštěstí ale benzínové auto má druhý - důležitější - ukazatel a to je palivoměr. Na displej dojezdu se nespoléhám.
Dojezd nadsazuje kazdy vyrobce.
A je mozny, ze Tesla vic nez ostatni.
Myslim, ze je fajn si pred koupi obstarat hlubsi informace o produktu nez jedno cislo o dojezdu z letaku vyrobce.
Ja rad vyuzivam tento web😒br />https😐/ev-database.org/…43/Tesla-Model-Y
Pro zajimavost udaj vyrobce u TMY JE 455km.
Na ev database uvadi realny dojezd (jednou hodnotou) 350km. :yes😒br /> A potom je tam uvedena realite blizka tabulka😒br /> Real Range
between 250 - 510 km
City - Cold Weather 335 km
Highway - Cold Weather 250 km
Combined - Cold Weather 290 km
City - Mild Weather 510 km
Highway - Mild Weather 325 km
Combined - Mild Weather 405 km
A je mozny, ze Tesla vic nez ostatni.
Myslim, ze je fajn si pred koupi obstarat hlubsi informace o produktu nez jedno cislo o dojezdu z letaku vyrobce.
Ja rad vyuzivam tento web😒br />https😐/ev-database.org/…43/Tesla-Model-Y
Pro zajimavost udaj vyrobce u TMY JE 455km.
Na ev database uvadi realny dojezd (jednou hodnotou) 350km. :yes😒br /> A potom je tam uvedena realite blizka tabulka😒br /> Real Range
between 250 - 510 km
City - Cold Weather 335 km
Highway - Cold Weather 250 km
Combined - Cold Weather 290 km
City - Mild Weather 510 km
Highway - Mild Weather 325 km
Combined - Mild Weather 405 km
Ani ty neznáš kombíka v elektrice?
MG5, Taycan, 308
https😐/fdrive.cz/…jezd-400-km-9558
"Plně elektrická verze Peugeotu 308 je konečně tady. Dostupná bude od příštího roku a na výběr budou karosářské varianty hatchback a SW. Peugeot se tak stane prvním evropským výrobcem, který nabídne čistě elektrické kombi."
https😐/fdrive.cz/…jezd-400-km-9558
"Plně elektrická verze Peugeotu 308 je konečně tady. Dostupná bude od příštího roku a na výběr budou karosářské varianty hatchback a SW. Peugeot se tak stane prvním evropským výrobcem, který nabídne čistě elektrické kombi."
Na kombi je ještě brzo, bude ještě i5. Ale má to směšně malou baterku....
Taky bude Audi A6. :yes:
https😐/fdrive.cz/…vant-e-tron-8689
"Kombík sdílí parametry s limuzínou A6 e-tron
Nejostřejší verze zrychlí na stovku pod 4 vteřiny, nabídne nabíjecí výkon 270 kW a 100kWh baterii
Na trh dorazí v roce 2024"
https😐/fdrive.cz/…vant-e-tron-8689
"Kombík sdílí parametry s limuzínou A6 e-tron
Nejostřejší verze zrychlí na stovku pod 4 vteřiny, nabídne nabíjecí výkon 270 kW a 100kWh baterii
Na trh dorazí v roce 2024"
No povídej mi o tom ? Já tedy naopak u spalováků a hybridů zažil pravý opak, kdy dojezd ukazovaný PP byl nižší až nulový , než reálně auto ještě jezdilo (Dokonce se starým TDCi jsem dojel asi 50 km na dojezd 0 a neumřelo to)... ja vím, že se ti to do tvé ideové linie nehodí, ale prostě tohle je o Tesle a né o EV jako celku, je to klamání, stejně jako když VW ojebávalo s emisema a uváděla zákazníka v omyl, stejně jako když tu někteří vytahují studie, že auta reálně neplní emise, co mají uvedeny na papíře, nebo auta mají jinou váhu, než uvádí výrobce (některé dopady jsou jen na zákazníka - Tesla, některé samozřejmě horší i celospolečenské), ale princip je stejný - automobilky lžou, Teslu nevyjímaje.
Proc by se mi to proboha nehodilo??
Jaka ideova linie? Proc trollis?
Nemam rad zadne podvody.
Ale tenhle podvod neohrozuje nici zdravi.
Je to jen problem majitelu! Ktery nikoho neohrozuje.
Prirovnani k dieselgate VW (a zamoreni mest jedovatymi rakovinotvornymi zplodinami) je zcela mimo.
Wtf
Jaka ideova linie? Proc trollis?
Nemam rad zadne podvody.
Ale tenhle podvod neohrozuje nici zdravi.
Je to jen problem majitelu! Ktery nikoho neohrozuje.
Prirovnani k dieselgate VW (a zamoreni mest jedovatymi rakovinotvornymi zplodinami) je zcela mimo.
Wtf
Není to zcela mimo, podvod je stejný - automobilka lže o hodnotách a vlastnostech automobilu - dopad je zcela odlišný a mnohem menší ale nikoliv princip podvodu, tak neslovíčkařme.
"jedinec zabije jedince, druhý jedinec udělá masovou vraždu... pořád je to vražda" - neomluvitelná i když druhá mnohonásobně horší, rozdíl je v míře
Pokud nemáš rád žádné podvody, neomlouvej to tím, že se dá dohledat uživatelské testy dojezdu. Já mám také auto, které je těžší, než uváděla automobilka, nebudu si to omlouvat tím, že jsem se to mohl dočíst v nějakém testu, kde auto zvážili, automobilka je šmejd... naštěstí mne to neomezuje v dojezdu a nemůže mne to nikde nechat díky tomu a už vůbec ne naštěstí to nemá efekt na ostatní.
Trollím tě za to, že neměříš stejným metrem a omlouváš to 😊 Přečti si co si napsal
"jedinec zabije jedince, druhý jedinec udělá masovou vraždu... pořád je to vražda" - neomluvitelná i když druhá mnohonásobně horší, rozdíl je v míře
Pokud nemáš rád žádné podvody, neomlouvej to tím, že se dá dohledat uživatelské testy dojezdu. Já mám také auto, které je těžší, než uváděla automobilka, nebudu si to omlouvat tím, že jsem se to mohl dočíst v nějakém testu, kde auto zvážili, automobilka je šmejd... naštěstí mne to neomezuje v dojezdu a nemůže mne to nikde nechat díky tomu a už vůbec ne naštěstí to nemá efekt na ostatní.
Trollím tě za to, že neměříš stejným metrem a omlouváš to 😊 Přečti si co si napsal
Ja ale nic neomlouvam!
Trolle.
Jen tvrdim, ze mnohem horsi je emisni podvod, nez udavat delsi dojezd!
Napis mi, kde co omlouvam.
Trolle.
Jen tvrdim, ze mnohem horsi je emisni podvod, nez udavat delsi dojezd!
Napis mi, kde co omlouvam.
Omlouváš, přešti si na co reaguji. Emisní podvod je horší, ale pořád je to podvod - skutková podstata podvodu je stejná u obou.
Ano, oboji je podvod.
Kde co omlouvam???
Kde co omlouvam???
První věta příspěvku na který reaguji
"Dojezd nadsazuje kazdy vyrobce."
Pak také "Myslim, ze je fajn si pred koupi obstarat hlubsi informace o produktu nez jedno cislo o dojezdu z letaku vyrobce."
Každý výrobce nenadsazuje, možná u EV, netuším, ale u aut obecně to tak nebývá, naopak z mé zkušenosti paletou mnoha značek a modelů aut je to obráceně, nejen spalováky, ale i hybridy.
"Dojezd nadsazuje kazdy vyrobce."
Pak také "Myslim, ze je fajn si pred koupi obstarat hlubsi informace o produktu nez jedno cislo o dojezdu z letaku vyrobce."
Každý výrobce nenadsazuje, možná u EV, netuším, ale u aut obecně to tak nebývá, naopak z mé zkušenosti paletou mnoha značek a modelů aut je to obráceně, nejen spalováky, ale i hybridy.
To neni zadna omluva.
Ja tu Teslu vubec neobhajuju, co se tyce dojezdu.
Obhajuji Teslu pred primitivnim prirovnanim k dieselgate.
Trolle.
Ja tu Teslu vubec neobhajuju, co se tyce dojezdu.
Obhajuji Teslu pred primitivnim prirovnanim k dieselgate.
Trolle.
A co to tedy je ?! Vždyť je to lež 😁 Lžeš, že to dělají všichni, nedělají !
Ale na podvodu jsme se shodli, cenním si, že si alespoň konečně přečetl, co jsem napsal 😊 :yes:
Nemám rád zavádějící informace, to není trollení 😊
Dieselgate jsem uvedl až jako reakci na tvou obhajobu, proboha mrkni na posloupnost diskuze
Ale na podvodu jsme se shodli, cenním si, že si alespoň konečně přečetl, co jsem napsal 😊 :yes:
Nemám rád zavádějící informace, to není trollení 😊
Dieselgate jsem uvedl až jako reakci na tvou obhajobu, proboha mrkni na posloupnost diskuze
Tve prirovnani k dieselgate je ryzi trolling.
Sorry.
Jestli to nechapes, nemas co delat v diskuzi o BEZEMISNICH EV.
Precti si nejprve neco o EV a pak teprve diskutuj😒br />https😐/www.forbes.com/…nsumer-backlash/
😉
Sorry.
Jestli to nechapes, nemas co delat v diskuzi o BEZEMISNICH EV.
Precti si nejprve neco o EV a pak teprve diskutuj😒br />https😐/www.forbes.com/…nsumer-backlash/
😉
Není, je to podvod, stejně jako je podvod, že moje auto je těžší, než udává výrobce, jsou to příklady podvodů, skutková podstata je totožná, neřeším rozsah podvodu. Chápu, že asi tvoje kapacita tohle neumí zpracovat a rozlišit tyto dvě věci (protože jedna se týká zlé dieselidealogie a druhá hodné elektroidealogie, kterou miluješ), ale to není můj problém Done 😊 Žádám tě jen o trochu objektivity, vysvětlil jsem to dostatečně.
Vždy když ti tady tvrdě vrátím tvé nepřesnosti, kopeš kolem sebe, jako malej, ale napsal si první, že to dělá každá automobilka - nedělá (to je tedy lež) a teď se v tom točíš a překrucuješ a odvádíš pozornost. Tvé komentáře mají idealogický podtext a iracionálně bagetelizuješ problémy Elektroaut ( a naopak útočíš na spalováky), ať jsou jakékoliv... navíc, tenhle se týká pouze Tesly, né elektromobility obecně... Zkus se někdy nad tím zamyslet bez zaujetí, pak mne třeba pobereš 😊 Trollím tě jen nazpět.
Téma je dojezd : nadsazování dojezdu je podvod, stejně jako jakýkoliv jiný podvod a nedělají to všichni, takhle jednoduché to je
Vždy když ti tady tvrdě vrátím tvé nepřesnosti, kopeš kolem sebe, jako malej, ale napsal si první, že to dělá každá automobilka - nedělá (to je tedy lež) a teď se v tom točíš a překrucuješ a odvádíš pozornost. Tvé komentáře mají idealogický podtext a iracionálně bagetelizuješ problémy Elektroaut ( a naopak útočíš na spalováky), ať jsou jakékoliv... navíc, tenhle se týká pouze Tesly, né elektromobility obecně... Zkus se někdy nad tím zamyslet bez zaujetí, pak mne třeba pobereš 😊 Trollím tě jen nazpět.
Téma je dojezd : nadsazování dojezdu je podvod, stejně jako jakýkoliv jiný podvod a nedělají to všichni, takhle jednoduché to je
Neresit rozsah podvodu je trolling.
Napsal jsem toto😒br /> "Dojezd nadsazuje kazdy vyrobce.
A je mozny, ze Tesla vic nez ostatni"
Jestli v tom vidis omlouvani Tesly, je mi te lito.
Sbohem
Napsal jsem toto😒br /> "Dojezd nadsazuje kazdy vyrobce.
A je mozny, ze Tesla vic nez ostatni"
Jestli v tom vidis omlouvani Tesly, je mi te lito.
Sbohem
Na to jsou soudy, aby řešili dopady a rozsah 😊 Já si uvědomuji a nepopírám rozdílnost v rozashu, ale podovd je podovd a teď ho udělala Tesla, smiř se s tím 😊
A co ta lež o dojezdu ostatních? K tomu se asi nevyjádříš, že ?
Ostatní nenadsazují, je to jako kdyby si napsal, jo, on krade, ale kradou všichni i když on kradl víc 😁 To jsem slyšel někde naposledy u obhajoby Babiše 😁
Tak ahoj 😊
A co ta lež o dojezdu ostatních? K tomu se asi nevyjádříš, že ?
Ostatní nenadsazují, je to jako kdyby si napsal, jo, on krade, ale kradou všichni i když on kradl víc 😁 To jsem slyšel někde naposledy u obhajoby Babiše 😁
Tak ahoj 😊
Jeden priklad.
To ze ty nevis (nebo jsi nevedel), ze EV je bezemisni nebo ze dojezd vice nebo mene nadsazuje vetsina automobilek, za to ja nemuzu.
https😐/www.theverge.com/…ttery-range-fail
But parent company Daimler said in its own press release that it e😜ects the EQC’s battery pack to last around 450 km on a full charge, which works out to about 279 miles.
Jsi troll bez znalosti tematu.
To ze ty nevis (nebo jsi nevedel), ze EV je bezemisni nebo ze dojezd vice nebo mene nadsazuje vetsina automobilek, za to ja nemuzu.
https😐/www.theverge.com/…ttery-range-fail
But parent company Daimler said in its own press release that it e😜ects the EQC’s battery pack to last around 450 km on a full charge, which works out to about 279 miles.
Jsi troll bez znalosti tematu.
Nepsal si, že u EV aut, napsal si, že to tak dělají všichni výrobci (nespecifikoval si), pokud si to vztahoval jen na EV, měl si to napsat, sbohem 😊
Jeste jedna vec k clanku.
Cetl jsi ho cely (ne tu archivni cast o Koreji)??
“ Bez ohledu na přinejmenším kontroverzní způsob „řešení“ stížností, podvádí tedy Tesla s hodnotami dojezdu, které její vozy uvádí? Patrně nikoliv :-! , „jen“ záměrně trochu zneužívá – či alespoň zneužívala – faktu, že dojezd v reálném světě je vždy odlišný od toho změřeného v laboratoři.“
Jinak pod clankem o dojezdu EV se urcite nebavim o fosilech.
😁 😁
Cetl jsi ho cely (ne tu archivni cast o Koreji)??
“ Bez ohledu na přinejmenším kontroverzní způsob „řešení“ stížností, podvádí tedy Tesla s hodnotami dojezdu, které její vozy uvádí? Patrně nikoliv :-! , „jen“ záměrně trochu zneužívá – či alespoň zneužívala – faktu, že dojezd v reálném světě je vždy odlišný od toho změřeného v laboratoři.“
Jinak pod clankem o dojezdu EV se urcite nebavim o fosilech.
😁 😁
Ale pod článek o fosilech se bavíš o EV, prosímtě, přestaň už s touhle šaškárnou, rád si tu trollil pod fosily a teď tě vytáčí stejná odplata 😁 Nejsi snad hlupák, aby si to nevěděl..
Četl, zneužití a podvod, tam už je to o soudu, něco tam je asi špatně, rozhodne o tom případný soud 😊
Četl, zneužití a podvod, tam už je to o soudu, něco tam je asi špatně, rozhodne o tom případný soud 😊
Ano, rozhodne soud.
Stejne tu vykrikovalo uz spousta lidi, jaky Musk podvodnik...
https😐/elektrickevozy.cz/…ru-nic-neporusil
https😐/www.seznamzpravy.cz/…do-chlapka-84294
Spousta diskuteru (vcetne tebe?) se tu do Muska navazela.
Prestoze soudy vyhral...
Stejne tu vykrikovalo uz spousta lidi, jaky Musk podvodnik...
https😐/elektrickevozy.cz/…ru-nic-neporusil
https😐/www.seznamzpravy.cz/…do-chlapka-84294
Spousta diskuteru (vcetne tebe?) se tu do Muska navazela.
Prestoze soudy vyhral...
Já né, mne je volnej, nebo byl, ted mne irituje jen s Twitterem....
A mně je úplně jedno co dělá Musk s Twitterem, s Teslou, i na záchodě. Co přesně tě baví na zbytečné diskusi s nechápavým fanatickým bláznem? Četl jsem celé vlákno, Víto tě nesmyslně obviňuje, což přesně odpovídá jeho rozhledu a inteligenci. Jemu nic nevysvětlíš, i kdyby ses postavil na hlavu.
No, asi nostalgie, že se známe osobně a byl to celkem normální chlapík s fajn Hondou Civic, kterého zajímala auta... to co předvádí níže nechápu, zešílel, lže a obviňuje mne. Myslím, že má asi nejaky komplex, sám totiž tohle dělá vůči fosilním autum, ale opačně nechce slyšet žádné negativum i když jsou samozřejmě zjevné, nic není dokonalého 😊 Blázen a lhář... a moc dobře ví, jaké jsou moje názory, nebo to věděl
Lámu si hlavu, proč se toto někomu stane. A proč je tak málo lidí, kteří dokážou vidět plusy všech druhů pohonu a nestranit fanaticky jednomu z nich. Vždyť najdu situaci, kdy je fosil dokonce i ekologičtější, než EV. Najdu situaci, kdy je zločin jet fosilem. A najdu dokonce i situaci, kdy dává smysl vodík, přestože vodík lze považovat za nejméně ekologický pohon kvůli neefektivitě jeho výroby. Dělají tihle lidé medvědí službu elektromobilitě. Skoro bych někdy řekl, že to snad dělají schválně.
PS. Koukám, že minusovací úchyl už tě taky vyškrtnul ze svého white listu 😄 A redakce nic, nic, nic.
PS. Koukám, že minusovací úchyl už tě taky vyškrtnul ze svého white listu 😄 A redakce nic, nic, nic.
No, s těmi tvrzeními, co je a není ekologičtější záleží strašně na tom, co do toho výsledného výpočtu vše zahrneš a jak daleko to dotáhneš. Don v tomto nemá absolutně žádné znalosti (jak se počítají takové CGE či PEM modely), což mi i potvrdil, že netuší, která bije, já okrajové s principem, ale né praxí na výpočet emisí z aut (ale z jiných oborů už trochu ano). Takže do těchto vod se nepouštím a na toto téma s ním nediskutuji, je to o úhlu pohledu. Já jen tvrdím, že i když se EV říká bezemisní, reálně bezemisní nejsou, nic není.
Jinak vodík je super, měl jsem tu čest řídit Mirai a moc se mi líbila, dokonce jsem se ve své sociální bublině plné dieselmagorů a petrollheadů setkal s velmi pozitivními ohlasy a takový pohon je zajímal, to jsem nečekal. Ostatně z této skupiny lidí i dost (včetně mne - ale já se o tom přesvědčil až zkušeností, kterou oni kolikrát ani nemají) velmi pozitivně vnímá i hybridy, především ty od Toyoty... no nečekal bych to.... a EV z nich nikoho moc nebere 😊.
Já v tomhle vidím dobrý posun, protože ty hybridní vozidla si tenhle masovější zájem vysloužila, nebo spíše vydřela léty vývoje a provozu. Dříve jsem tady taky hejtoval Hamunu, který to cpal lidem do hlavy jako Donvito a to má přesně opačný efekt...jenže někomu došlo, že takhle lidi nepřesvědčíš, někomu ne. Metoda norimberských trychtýřů prostě nefunguje ... lidé mají tendenci se bránit. EV mají smysl, jen mají i negativa...
Jinak vodík je super, měl jsem tu čest řídit Mirai a moc se mi líbila, dokonce jsem se ve své sociální bublině plné dieselmagorů a petrollheadů setkal s velmi pozitivními ohlasy a takový pohon je zajímal, to jsem nečekal. Ostatně z této skupiny lidí i dost (včetně mne - ale já se o tom přesvědčil až zkušeností, kterou oni kolikrát ani nemají) velmi pozitivně vnímá i hybridy, především ty od Toyoty... no nečekal bych to.... a EV z nich nikoho moc nebere 😊.
Já v tomhle vidím dobrý posun, protože ty hybridní vozidla si tenhle masovější zájem vysloužila, nebo spíše vydřela léty vývoje a provozu. Dříve jsem tady taky hejtoval Hamunu, který to cpal lidem do hlavy jako Donvito a to má přesně opačný efekt...jenže někomu došlo, že takhle lidi nepřesvědčíš, někomu ne. Metoda norimberských trychtýřů prostě nefunguje ... lidé mají tendenci se bránit. EV mají smysl, jen mají i negativa...
Obecně si myslím, že spotřebovat suroviny do relativně malých vyrovnávacích baterií full-hybridů je mnohem ekologičtější, než sekat veliké baterie EV a nabíjet je. A to neříkám proto, že zrovna takový jeden mám. Pro svoje pohodlí bych raději Teslu 😄
Přijít ti to může, ale právě ta realita, nebo spíše analýza, se skrývá v těch vyýpočtech a to není jednoduché. Já s tímto zkušenost mám a proto jsem velmi opatrný něco tady tvrdit 😊
Pro své pohodlí bych měl nejradši od každého něco.
Osmiválec v benzínu na zábavu a projíždky
Čtyřválec v benzínu v malém autě na zábavu
Hybrid či benzín na nějaké to ježdění s rodinou
20 let starý dieslový Tranzit, čistě jen pro zábavu, jestli víš, jak to myslím 😁
Pro své pohodlí bych měl nejradši od každého něco.
Osmiválec v benzínu na zábavu a projíždky
Čtyřválec v benzínu v malém autě na zábavu
Hybrid či benzín na nějaké to ježdění s rodinou
20 let starý dieslový Tranzit, čistě jen pro zábavu, jestli víš, jak to myslím 😁
:yes:
Uvažuju asi takto: Mám 70kWh baterku v jedné Tesle, OK, nahradil jsem tedy 1 spalovák se spotřebou ať nežeru 10l/100. Když z té 70kWh baterky udělám 70 baterek do Priusu, který díky tomu žere namísto 8 jen 5 litrů na 100, tak jsem vyřadil vlastně 20 takových spalováků. To je win situace ne?
Uvažuju asi takto: Mám 70kWh baterku v jedné Tesle, OK, nahradil jsem tedy 1 spalovák se spotřebou ať nežeru 10l/100. Když z té 70kWh baterky udělám 70 baterek do Priusu, který díky tomu žere namísto 8 jen 5 litrů na 100, tak jsem vyřadil vlastně 20 takových spalováků. To je win situace ne?
No, jenže musíš zahrnout i exhalace za další věci : Za výrobu Tesly vs Priusu (se vším všudy, nejen baterky), pak taky výrobu elektřiny do Tesly VS výroba paliva do Priusu a už se ti to komplikuje. Dále je potřeba do modelu zadat, jaká auta bude obměnovat Prius či Tesla, jestli ty spalováky, nebo ne (to se dělá nějakým koeficientem obnovy), protože taky muže obměnovat i starší hybridy, či EV a tak dále...
Samozřejmě, pokud vyřadíš 20ti Priusy 20 spalováků, co jezdí za 10 na sto, win win situace to je, ale do budoucna musíš počítat s tím, že vstupní náklady (náročnost na exhalace) ta Tesla v delším čase může dorovnat tím, že i elektřina se bude vyrábět nízkoemisně a začne to dávat smysl a ta Tesla bude ta win situace... Jednoduše ti to přirovnám, jak když se řešil rozdíl, kdy se vrátí náklady na 1.9TDI oproti 1.6MPI, že to bude až v x tisících kilometrech 😁
Jenže o tom jsou právě tyto výpočty
Samozřejmě, pokud vyřadíš 20ti Priusy 20 spalováků, co jezdí za 10 na sto, win win situace to je, ale do budoucna musíš počítat s tím, že vstupní náklady (náročnost na exhalace) ta Tesla v delším čase může dorovnat tím, že i elektřina se bude vyrábět nízkoemisně a začne to dávat smysl a ta Tesla bude ta win situace... Jednoduše ti to přirovnám, jak když se řešil rozdíl, kdy se vrátí náklady na 1.9TDI oproti 1.6MPI, že to bude až v x tisících kilometrech 😁
Jenže o tom jsou právě tyto výpočty
Co jednoho muze nastvat je, ze EV je emisne lepsi nez spalovak i nez plugin i nepligin hybrid.
Volvo docela realisticky pocitalo nekde 60-100 tis km podle energetickeho mixu se to zacina vyplacet. A auta bezne najednou vysoko pres 200 tisic, s tim nic nenadelas.
Plugin hybridy nespocitas, protoze to lidi nenabijej anebo jedou po dalnici. Taky jsou mega komplikovany na vyrobu, vsechno ze spalovaku, vsechno z EV a jeste to propojit. Plugin je cistej jen na papire, realne ne.
Pro nekoho mize plugin davat smysl, protoze ho spravne pouziva a jezdi hodne na baterku. Pak ale bude plakat, protoze do 100tis km ta baterka odejde, protoze tolik cyklu nema sanci tak mala baterka vydrzet. To v tom vypoctu taky mit nebudes, ze plugin bude mit za zivotnost 2-3 baterky anebo tu baterku jen vozi jako zatez.
A bezny hybrid dneska jede o litr min nez nehybrid a o pul litru min nez mild hybrid. Takze proti EV sanci nema.
Nejaky nulovy emise, net zero karbony a podobny politicky kecy jsou uplny nesmysly, to je jasny.
Takze to by bylo, EV vyhrava.
No a pak je to potreba zrecyklovat a jestli to neudelas, je ta krasa ta tam.
Ze prej to rozemelou na prach a ty materialy z toho dostanou. No chci to videt… slibem nezarmouris zejo. Ono neco zbude, kam to das?
Ale mega baterky plny kobaltu na skladkach, tak to by byl velky ekologicky prusvih.
Volvo docela realisticky pocitalo nekde 60-100 tis km podle energetickeho mixu se to zacina vyplacet. A auta bezne najednou vysoko pres 200 tisic, s tim nic nenadelas.
Plugin hybridy nespocitas, protoze to lidi nenabijej anebo jedou po dalnici. Taky jsou mega komplikovany na vyrobu, vsechno ze spalovaku, vsechno z EV a jeste to propojit. Plugin je cistej jen na papire, realne ne.
Pro nekoho mize plugin davat smysl, protoze ho spravne pouziva a jezdi hodne na baterku. Pak ale bude plakat, protoze do 100tis km ta baterka odejde, protoze tolik cyklu nema sanci tak mala baterka vydrzet. To v tom vypoctu taky mit nebudes, ze plugin bude mit za zivotnost 2-3 baterky anebo tu baterku jen vozi jako zatez.
A bezny hybrid dneska jede o litr min nez nehybrid a o pul litru min nez mild hybrid. Takze proti EV sanci nema.
Nejaky nulovy emise, net zero karbony a podobny politicky kecy jsou uplny nesmysly, to je jasny.
Takze to by bylo, EV vyhrava.
No a pak je to potreba zrecyklovat a jestli to neudelas, je ta krasa ta tam.
Ze prej to rozemelou na prach a ty materialy z toho dostanou. No chci to videt… slibem nezarmouris zejo. Ono neco zbude, kam to das?
Ale mega baterky plny kobaltu na skladkach, tak to by byl velky ekologicky prusvih.
Co přesně nechápeš na tom použití 70kwh baterie versus 70 krát 1kwH baterie ?
Kdyz vezmes ze auto najede 300tis km a po 100 tis mas oproti spalovaku navrch, tak jsi snizil 66% emisi.
Kdyz hybridem snizis spotrebu o litr z 5 na 4 at nezeru tak jsi usetril 20% emisi.
Takze se to s tim hybridem nerentuje.
Asi na to koukas tak, ze misto 1 baterky jsem udeal 70 baterek a to je ta vyhra, ale jak vidis, to vubec nestaci.
Spalovak proste produkuje hromadu emisi a efektivitu ani ty spatny elektrarny nedosahuje ani nahodou.
A to ani nemluvim o tom, ze v hybridu jsou uplne jiny baterky nez v EV, to ti zaricuju. Treba toyota jela dlouho nimh, ted jedou lion ale to je upkne jina baterka nez v EV. Kdo ma na to tohle porocnavat? Nejspis nikdo.
Ale popravde to je vypocet jak noha. Protoze EV po tech 100 tosicich firt nejaky emise ma zejo, jen o doat mensi nez hybrid. Takhle to pocitat proste nejde. Stejne ale asi cejtis i ty, ze na tech EV neco je, co se emisi tyka.
Jen podotknu ze tahle myslenka je zalozena na tom co spocitali ve Volvu, to jsou severani, ti jsou celkem pocitivi a pocitali vsechno vcetne CO2 na tezbu surovin, vyrobu auta a jeho udrzbu.
Jen tak mimochodem jsem zvedavej kolik ty EV najedou. Podle me vic nez spalovaky, protoze at se ti to libi nebo ne, ty baterky vydrzi hroznou hromadu cyklu. Lidi s tim jezdi vysoko pres pul milionu km na jesnu baterku jak nic.
Jenze na druhou stranu je tam taky faktor stari, kdy baterky degraduji proste tim, ze jsou stary. A nikdo nevi jak to v realite ve finale bude,
Ja nekopu za zadny tym, ja jen prezentunu co vim. Sam jezdim dieselem a jsem stastny spokojeny clovek. A cim vic vim tim vic jsem si jistej, ze nevim nic :-! Mozna placam nesmysly, ale delam co muzu :-!
Kdyz hybridem snizis spotrebu o litr z 5 na 4 at nezeru tak jsi usetril 20% emisi.
Takze se to s tim hybridem nerentuje.
Asi na to koukas tak, ze misto 1 baterky jsem udeal 70 baterek a to je ta vyhra, ale jak vidis, to vubec nestaci.
Spalovak proste produkuje hromadu emisi a efektivitu ani ty spatny elektrarny nedosahuje ani nahodou.
A to ani nemluvim o tom, ze v hybridu jsou uplne jiny baterky nez v EV, to ti zaricuju. Treba toyota jela dlouho nimh, ted jedou lion ale to je upkne jina baterka nez v EV. Kdo ma na to tohle porocnavat? Nejspis nikdo.
Ale popravde to je vypocet jak noha. Protoze EV po tech 100 tosicich firt nejaky emise ma zejo, jen o doat mensi nez hybrid. Takhle to pocitat proste nejde. Stejne ale asi cejtis i ty, ze na tech EV neco je, co se emisi tyka.
Jen podotknu ze tahle myslenka je zalozena na tom co spocitali ve Volvu, to jsou severani, ti jsou celkem pocitivi a pocitali vsechno vcetne CO2 na tezbu surovin, vyrobu auta a jeho udrzbu.
Jen tak mimochodem jsem zvedavej kolik ty EV najedou. Podle me vic nez spalovaky, protoze at se ti to libi nebo ne, ty baterky vydrzi hroznou hromadu cyklu. Lidi s tim jezdi vysoko pres pul milionu km na jesnu baterku jak nic.
Jenze na druhou stranu je tam taky faktor stari, kdy baterky degraduji proste tim, ze jsou stary. A nikdo nevi jak to v realite ve finale bude,
Ja nekopu za zadny tym, ja jen prezentunu co vim. Sam jezdim dieselem a jsem stastny spokojeny clovek. A cim vic vim tim vic jsem si jistej, ze nevim nic :-! Mozna placam nesmysly, ale delam co muzu :-!
Jde hlavně o to, že se dodnes najde tisíc lidí co budou tvrdit, že Tesla má nejlepší spotřebu nejlepší management a nejvyšší dojezd. Což u třídy X neplatí a jsou na trhu auta, která jsou na tom minimálně podobně. Tesle ale vyšlo to, že každej jouda si do toho sednul na 10km, podíval se na dojezd 500 a nezkusil, kolik to ujede reálně. A pak kdyby to místo dojezdu ukazovalo procenta, každej blb by tu napsal, že když vyjel na Glockner ubylo u 15%. A hned by mu erese win a balík napsali, že to ujede 100km max a že jejich škvarek je lepší. Zatímco když to ukáže klamavej dojezd, tester na krátkou dobu to sežere a ten kdo si to koupí si to obhájí nějakou pitomostí jako tu napsal xcc.
Ve výsledku strategie iphone... Ale tím každopádně Tesle neberu co umí, ale je toho taky hodně co neumí.
Je to pořád stejný, nejvíc keců maj lidi co to (a je jedno co) nikdy neřídili, neviděli. A pak skupinka co to měla na hodinu. Ti co to maj roky jsou pak vždycky se soudama opatrnější
Ve výsledku strategie iphone... Ale tím každopádně Tesle neberu co umí, ale je toho taky hodně co neumí.
Je to pořád stejný, nejvíc keců maj lidi co to (a je jedno co) nikdy neřídili, neviděli. A pak skupinka co to měla na hodinu. Ti co to maj roky jsou pak vždycky se soudama opatrnější
Zase keby to ukazovali podľa predchádzajúcej jazdy, tak to môže nepríjemne zaskočiť, keď som šiel lyžovať v zime a hore na kopci zrazu výstraha, že dojazd je menší ako 50 km. Nakoniec som polyžoval a domov sa vrátil s dojazdom 90 km. Nikto nikoho nežaloval, ale prvý krát som sa zľakol 🙂
Není problém v tom, že nabiješ, ukáže ti to dojezd 500 km (přičemž reálnej bude třeba 300), ale po ujetí 150 km (to je ta polovina) tam nebude ještě 350km, ale jen 150 ? Tak to píší v článku, že po 50 % se to přepne do reality.
Ja nevím, jestli Tesla je tak hloupá a nepředpokládám to,ale i staré PP u spalováků vychází z dlouhodobé spotřeby a jakmile šlápneš ostře na plyn, spotřeba začne lézt nahoru, tak dojezd se rychle snižuje, ale auto nečeká až nádrž spadne na polovinu... to je ten problém.
Ja nevím, jestli Tesla je tak hloupá a nepředpokládám to,ale i staré PP u spalováků vychází z dlouhodobé spotřeby a jakmile šlápneš ostře na plyn, spotřeba začne lézt nahoru, tak dojezd se rychle snižuje, ale auto nečeká až nádrž spadne na polovinu... to je ten problém.
Základný problém je ten, že bez navigácie a informácii o cieli nie je nikdy možné určiť dojazd. Pochybujem, že v navigácii tesla sa zadá cieľ niekde po diaľnici a nechá dojazd 500 km a nakoniec samozrejme toľko neprejde a buď potom v polke dohodí nabíjanie, alebo sa vybije a musia ju ťahať, hoci ukazuje vyšší dojazd 🙂 nikdy som ňou nejazdil, ale dosť pochybujem. Základná otázka znie, ako sa dá určiť dojazd, keď nie je jasné, kam človek pôjde. Možno iba podľa nejakej normy a tá asi bude v pohode, ale realite to asi neodpovie.
Tak snad to auto ukazuje dojezd i bez navigace ne ? To by si stejně mohl argumentovat u jakéhokoliv pohonu, kdy auto dokáže na základě trasy předpovědět spotřebu.
Dojezd u konvenčních aut je vypočítám z hladiny paliva a nějaké poslední známé spotřeby, když se spotřeba mění, dojezd také, to je logické, ale Tesla už od začátku nadsazuje a když kapacita klesne na polovinu, pak je tam skok dolu směrem k realitě, tzn je irelevantní jak jedeš. Je to jako kdyby ti spalovák počítal dojezd podle nádrže na 100 litrů paliva i když má jen 60 a jakmile máš už jen 30 litrů, přepočítá to správně... chápeš ?
Dojezd u konvenčních aut je vypočítám z hladiny paliva a nějaké poslední známé spotřeby, když se spotřeba mění, dojezd také, to je logické, ale Tesla už od začátku nadsazuje a když kapacita klesne na polovinu, pak je tam skok dolu směrem k realitě, tzn je irelevantní jak jedeš. Je to jako kdyby ti spalovák počítal dojezd podle nádrže na 100 litrů paliva i když má jen 60 a jakmile máš už jen 30 litrů, přepočítá to správně... chápeš ?
Já to chápu, ale je to prostě podvod na zákazníka. Ti co to mají roky, opatrnější budou, ale pokud si to někdo koupí po krátké testovací jízdě, tam už ten soud na místě může být reálnější. Moc ale nechápu to přirovnání k iphonu ? Ten někde taky klamal? Jako, že má dobrej marketing a části kupcům dává pocit, že jsou výjmeční, to je fakt, ale objektivně to není podvod, jako kdyby udávali nesprávnou kapacitu bateru či výdrž (dlouho tam u baterky nebyly procenta,ale jen ten "bar" co ubýval)
To o cem pises taky objektivne (zatim) zadny podvod neni!
Ty skutkova podstato.
Ty skutkova podstato.
To pak není ani další tvé dohady o neplnících emisí, které nebyly před soudem (zatim) 😊
Trolle
Tady o VW koncernu a podvodech.
https😐/www.blesk.cz/…mi-podminku.html
"Vinu dlouho odmítal, letos v květnu se v rámci dohody o vině a trestu přiznal, že proti podvodům mohl zakročit dříve, ale neučinil tak."
Diskuze se zaslepenymi odpurci (vlastniky fosilu snazici se o vlastni moralni obhajobu) je zbytecna.
Jsou agresivni a nepouzivaji fakta.
Jen emoce.
Tady o VW koncernu a podvodech.
https😐/www.blesk.cz/…mi-podminku.html
"Vinu dlouho odmítal, letos v květnu se v rámci dohody o vině a trestu přiznal, že proti podvodům mohl zakročit dříve, ale neučinil tak."
Diskuze se zaslepenymi odpurci (vlastniky fosilu snazici se o vlastni moralni obhajobu) je zbytecna.
Jsou agresivni a nepouzivaji fakta.
Jen emoce.
Abych tě vrátil na začátek diskuze, já nemluvil jen o Dieselgate 😊 Ale to je fuk, opačná diskuze je taky marná, já jsem ideově otevřen, stejně jako trollím zaslepence dieslu a fosilů (ač je sám mám), tak trollím zaslepence EV 😊 A to minimálně mne nemužeš odepřít, stačí projet diskuze. Snažím se být objektivní za každou cenu i bez ohledu, co mám v garáži...
Za mne je správná cesta hybrid a i ten má negativa... a nebudu je přecházet 😊
Za mne je správná cesta hybrid a i ten má negativa... a nebudu je přecházet 😊
Jsi naprosto neobjektivni zastance dieselu. Hajici svoji garaz. Viz tve prispevky o tom, ze EV neni bezemisni.
Sorry.
Zbytecne se navazis do Tesly, kterou ja neobhajuju.
Sam ji ani nevlastnim.
Bylo by fajn respektovat fakta.
Az Teslu odsdoudi, tak se bav o podvodu.
Sorry.
Zbytecne se navazis do Tesly, kterou ja neobhajuju.
Sam ji ani nevlastnim.
Bylo by fajn respektovat fakta.
Az Teslu odsdoudi, tak se bav o podvodu.
Takže, když napíšu, že EV nejsou bezemisní (a reálně globálně nejsou - jen se jim tak říká, jak jsme si vysvětlili) jsem zastánce dieslu? 😁 😁 😁 😁 Můžeš mi to někde doložit? 😁 😁 Ty jsi se uplně zbláznil, já tu dlouhodobě píšu, že diesel je dobrej na dálky a tam to končí, hádám se tu s majiteli o nesmyslnné spotřebě a já jsem neobjektivní zastánce ? Víš, že mám v garáži i benzinový auto ?
Done, teď vážně, tímhle si mne dost urazil a jestli nechceš, abych tě přestal respektovat za to něco co o EV víš a nezkresluješ a abych tě neměl za hnusného lháře, tak mi buď dokaž, že jsem nebjektivní zastánce Dieslu a nebo se omluv za lež....
Dlouhodobě tady razím, že ideální je dnes hybridní pohon a sám velmi uvažuji, že další mé auto bude HEV.
Sám tady ryješ do fosilů a jsi brutálně neobjektivní a neuznáš žádnou kritiku a to i oprávněnou, na elektroauta...
Done, teď vážně, tímhle si mne dost urazil a jestli nechceš, abych tě přestal respektovat za to něco co o EV víš a nezkresluješ a abych tě neměl za hnusného lháře, tak mi buď dokaž, že jsem nebjektivní zastánce Dieslu a nebo se omluv za lež....
Dlouhodobě tady razím, že ideální je dnes hybridní pohon a sám velmi uvažuji, že další mé auto bude HEV.
Sám tady ryješ do fosilů a jsi brutálně neobjektivní a neuznáš žádnou kritiku a to i oprávněnou, na elektroauta...
Kdyz napise nekdo o EV, ze neni bezemisni (coz je bezny pojem pro lokalne bezemisni vozidla), tak je to dieselovy zaslepenec, sorry.
Sam vypoustis svymi auty jedovate emise v centrech mest a zaroven vysvetlujes, ze EV neni bezemisni.
😁 😁 😁
W T F
PS Ne, diesel neni dobrej ani na dalky, otravujes zivot kazdemu ridici jedoucimu za tebou. Nepsal bych te to, kdyby ses tu nenavazel (nejen) do bezemisnosti EV!
Sam vypoustis svymi auty jedovate emise v centrech mest a zaroven vysvetlujes, ze EV neni bezemisni.
😁 😁 😁
W T F
PS Ne, diesel neni dobrej ani na dalky, otravujes zivot kazdemu ridici jedoucimu za tebou. Nepsal bych te to, kdyby ses tu nenavazel (nejen) do bezemisnosti EV!
Jistě, vypouštím, emise z dieslu, benzinu,i hybridu (proč nejsem tedy spíš fosil zaslepenec ? nebo hybrid zaslepenec, když je propaguji ?) a dokonce i ta nafta a benzín se musí někde vyrobit a to taky vypouští emise a i ty baterky do hybridu někdo vyrábí a vytváří emise.. jenže na rozdíl od tebe, já si to umím přiznat.
Jsi ubožejší, než jsem čekal, měl jsem tě za inteligenta, ale nejsi... možná časem zjistíš, že neexistují jen dvě strany mince (Diesel VS EV), ale tímhle si totálně klesl, jsi lhář, který si nevidí na špičku vlastního nosu.
p.s. pojem a realita jsou odlišné věci, je to jako hádat se, že nealkoholické pivo je s 0 % alkoholu, není tomu tak.
p.p.s. i to, že pracuješ na asijský elektronice někde zabije nějaké asijské dítě, které tam žije a dýchá ti exhalace.... tolik o té bezemisnosti, v tomhle vyhrát nemůžeš, hlavou zeď neprorazíš...
Jsi ubožejší, než jsem čekal, měl jsem tě za inteligenta, ale nejsi... možná časem zjistíš, že neexistují jen dvě strany mince (Diesel VS EV), ale tímhle si totálně klesl, jsi lhář, který si nevidí na špičku vlastního nosu.
p.s. pojem a realita jsou odlišné věci, je to jako hádat se, že nealkoholické pivo je s 0 % alkoholu, není tomu tak.
p.p.s. i to, že pracuješ na asijský elektronice někde zabije nějaké asijské dítě, které tam žije a dýchá ti exhalace.... tolik o té bezemisnosti, v tomhle vyhrát nemůžeš, hlavou zeď neprorazíš...
Ja si neumim priznat, ze vyroba elektriny a EV vytvari emise??? 😁 😁
Ja jsem napr. narozdil od tebe tuto problematiku studoval.
A narozdil od tebe respektuji fakta...
Mozna casem zjistis, jak moc je diesel ve meste skodlivy a jak velkym prinosem (ktery soustavne relativizujes) jsou ve meste ale i na dalnici bezemisni EV.
Obhajujes neobhajitelne, sorry.
Diesel nikdy nebude cistejsi EV.
Ja jsem napr. narozdil od tebe tuto problematiku studoval.
A narozdil od tebe respektuji fakta...
Mozna casem zjistis, jak moc je diesel ve meste skodlivy a jak velkym prinosem (ktery soustavne relativizujes) jsou ve meste ale i na dalnici bezemisni EV.
Obhajujes neobhajitelne, sorry.
Diesel nikdy nebude cistejsi EV.
A možná zjistíš, že já se po městě z těchto důvodů (a z dalších mnoha jiných, včetně nevhodnosti i pro samotný motor) v drtivé většině času pohybuji MHD na elektřinu (metro + tramvaj), popřípadě na malé motorce, která nejezdí na naftu 😉
Já někdy psal, že diesel bude čistější, než EV? 😁 Ty si ma*g*or normální, pokud mi tohle píšeš, blouzníš tady hovadiny, víš s kým diskutuješ ????
Takže si opět mimo a jsi jen ubohý lhář.... hele, naposledy, zvaž, co si mne napsal, nejsem windiesel.. došlo ti to ?
Já někdy psal, že diesel bude čistější, než EV? 😁 Ty si ma*g*or normální, pokud mi tohle píšeš, blouzníš tady hovadiny, víš s kým diskutuješ ????
Takže si opět mimo a jsi jen ubohý lhář.... hele, naposledy, zvaž, co si mne napsal, nejsem windiesel.. došlo ti to ?
V drtive vetsine. :yes:
To te slechti.
Presto mas neustalou potrebu obhajovat diesel a navazet se do EV potazmo Tesly. :no:
To te slechti.
Presto mas neustalou potrebu obhajovat diesel a navazet se do EV potazmo Tesly. :no:
Obhajuji spalovák a hybrid, né diesel (a když už tak né emisně, ale vhodností použití, protože emise nejsou jediná stránka pohonu)... jsi blázen, co neumí číst, nebo spíš nechce... bejvals normální, co se ti stalo ?
To je ale jedno.
Spalovak vzdy bude smrdet.
Priznej si to, ze zadne z tvych vozidel by nesplnilo EU7. 😉
Spalovak vzdy bude smrdet.
Priznej si to, ze zadne z tvych vozidel by nesplnilo EU7. 😉
Nesplnilo 😁 proč by mělo, když jsou to starší auta ? 😁 To sem někdy psal ? Ty blázne, kde jsem psal o tom, že emise dieslu jsou nižší, než EV? Nebo že spalovák nesmrdí ? Ty máš nějakej problém v hlavě, že jo ? Fakt magoříš....to si přiznej ty, jinak si neumím vysvělit, co to tady předvádíš 😁
Obhajujes se tu, ze jezdis na benzinovy motorce a navazis se do EV (jejich udavaneho dojezdu).
To je uplne absurdni.
Zkus se misto urazek radeji zamyslet...
To je uplne absurdni.
Zkus se misto urazek radeji zamyslet...
iphone je realne lehce nadprumernej produkt s ohromnou zakladniu fanousku, kteri nepoznaj, te produkt je nadprumernej a ne top
Jo takhle, na tak že fanoušci jsou blbci, to tady vidíme i u automobilek, ale to není stejný případ, jako že automobilka uvádí v omyl, aby si zlepšila prodeje...
Mimochodem, kvuli těm fanoušku se někdy i stydím, že takvé produkty používám.
Otázkou je, co je top, respektive čím to měříš, jestli funkcema a vlastnostma, tak top rozhodně není, jestli třeba tím, že vydrží fungovat dlouho a s minimem záseků, tam to k tomu vrcholu spěje, alespoň z mé zkušenosti a to jsem měl hodně značek 😁
Mimochodem, kvuli těm fanoušku se někdy i stydím, že takvé produkty používám.
Otázkou je, co je top, respektive čím to měříš, jestli funkcema a vlastnostma, tak top rozhodně není, jestli třeba tím, že vydrží fungovat dlouho a s minimem záseků, tam to k tomu vrcholu spěje, alespoň z mé zkušenosti a to jsem měl hodně značek 😁
Tesly na 0% ujedou kolem 30km. Mám i otestováno, že "čerstvá nula" dá stále špičkově 150kW výkonu pro motory, např. pro krátkodobé předjíždění. Samozřejmě "držet kudlu", tak je to na 0% ujede sotva pár kilometrů
A tady vážení diskutéři (Done) je člověk, který píše objektivně. Děkuji za tohle, jsem rád, že i někdo umí být objektivní na druhé straně.
P.s. ale myslím, že ten problém je ve zkreslování dojezdu nad 50 % nabití baterie, jak píše článek.
P.s. ale myslím, že ten problém je ve zkreslování dojezdu nad 50 % nabití baterie, jak píše článek.
ono strašně záleží na venkovních podmínkách a mentálním rozpoložení.
Itálie, teplíčko, pohodička, puštěná klima se staženým ventilátorem, jen na nohy, cirka 24°C, otevřená okna i střecha, takové lážo plážo kochání se krajinou 70-90km/h a ujede to 600km i s rezervou (11kWh/100km při 72kWh užitečné kapacitě). Přitom je to 8 let stará ludra s nějakou degradací a výrobce u nového udával asi 420km.
Opačný extrém je zima a krátké cukačky. Ráno ohřát auto z baterky, protože to nestojí v garáži. Cesta 30km do práce, tam to 8-9h chladne, znovu ohřát ... a 30 km zpátky, kde to zase vychladne. A jsi rád, když ujedeš 150km. Ale to je extrém, jsem líný, já tím i auto odmražuji a topím na 24°C
Reálně běžný provoz, jsem cirka 70km pod ofiko udávaným dojezdem. Tedy 350km místo 420. To protože to neřeším. Kdybych to řešil, tak se asi na ofiko dojezd dostanu. Jezdím tak 50/100-120/150-190, podle provozu, nálady.
Ono u EV záleží i na pneumatikách, stavu brzd, geometrii.
Itálie, teplíčko, pohodička, puštěná klima se staženým ventilátorem, jen na nohy, cirka 24°C, otevřená okna i střecha, takové lážo plážo kochání se krajinou 70-90km/h a ujede to 600km i s rezervou (11kWh/100km při 72kWh užitečné kapacitě). Přitom je to 8 let stará ludra s nějakou degradací a výrobce u nového udával asi 420km.
Opačný extrém je zima a krátké cukačky. Ráno ohřát auto z baterky, protože to nestojí v garáži. Cesta 30km do práce, tam to 8-9h chladne, znovu ohřát ... a 30 km zpátky, kde to zase vychladne. A jsi rád, když ujedeš 150km. Ale to je extrém, jsem líný, já tím i auto odmražuji a topím na 24°C
Reálně běžný provoz, jsem cirka 70km pod ofiko udávaným dojezdem. Tedy 350km místo 420. To protože to neřeším. Kdybych to řešil, tak se asi na ofiko dojezd dostanu. Jezdím tak 50/100-120/150-190, podle provozu, nálady.
Ono u EV záleží i na pneumatikách, stavu brzd, geometrii.
Tohle jsou ale fakt, který má efekt samozřejmě i na spalováky i když se tváříme, že to tak není. Akorát ten rozsah je mnohem menší. Běžně se osobně pohybuje v rozmezí minus 1,5 až plus 3-4 litry na sto od průměru. Tohle nevidím jako špatně a dá se s tím počítat.
já mám u Volva S60 2.4T rozpětí 7,5L/100km až po cirka 25 litrů na sto. S upravenou C70 jsem uměl jet i za 45L/100km. Mi nestačil benzin za 500Kč z Prahy do Lovosic. A to ho před 15 lety šlo natankovat o chlup víc než teď.
Ok, tak tohle je trochu extrémní, já taky umím na svém benzinovém autě udělat s prstem v nose dvojnásobek, ale není to běžné 😁 CHápu, kam tim míříš, ale problém u té Tesly je jinde.
Dejme tomu přirovnání ke spalováku.
Za normálních okolností máš dojezd 1000 km = při ustálené jízdě na 3/4 nádrže budeš mít 750 a na 1/2 500 km
Když na to šlápneš, auto vyhodnotí, že jedeš mnohem ostřeji a dojezd spadne na třeba 600 km = když takto pojedeš dál, na 3/4 nádrže už budeš mít 450 km a 1/2 300 km.
Tesla jak chápu z článku to bude mít takhle (použiju dojezdy stejné, pro ilustraci i když nereálné a nesrovnatelné)😒br />
Normální jízda ukazuje PP 1000 km plná (realita bude třeba jen 800), 3/4 ukazuje 750 (ale reálně už zbývá jen 600) a když jsi na polovině, mělo by tam být 500, realita je 400, a v tuhle chvíli to ukáže reálných 400 a né 500.
Nadhodnocuje prý do 50 % baterky, pak ukazuje reálně... vycházím z článku
Dejme tomu přirovnání ke spalováku.
Za normálních okolností máš dojezd 1000 km = při ustálené jízdě na 3/4 nádrže budeš mít 750 a na 1/2 500 km
Když na to šlápneš, auto vyhodnotí, že jedeš mnohem ostřeji a dojezd spadne na třeba 600 km = když takto pojedeš dál, na 3/4 nádrže už budeš mít 450 km a 1/2 300 km.
Tesla jak chápu z článku to bude mít takhle (použiju dojezdy stejné, pro ilustraci i když nereálné a nesrovnatelné)😒br />
Normální jízda ukazuje PP 1000 km plná (realita bude třeba jen 800), 3/4 ukazuje 750 (ale reálně už zbývá jen 600) a když jsi na polovině, mělo by tam být 500, realita je 400, a v tuhle chvíli to ukáže reálných 400 a né 500.
Nadhodnocuje prý do 50 % baterky, pak ukazuje reálně... vycházím z článku
To jsou přesně ty validní argumenty proti EV. Totiž, že strašně záleží na podmínkách, protože dojezd je (netahej mě za slovo) poloviční oproti ICE a hodně dlouho trvá dobíjet oproti ICE. Takže je všechno hrozně na doraz. O to prostě jde, že se musí řešit každá blbost, aby se neztratil dojezd. Počasí, pneu, protivítr, terén, zrcátka, ..... Naproti tomu když v Priusu jedu v zimě za 6, zatímco v létě za 4,5 tak mi to je celkem jedno. Tak na tu nádrž dojedu jen 650 km a ne 1000, no. A ve čmoudu Peugeotu? Proč bych řešil, jestli mě v zimě vozí po městě za 15, zatímco v létě jen za 13?
chce si to zkusit, jestli to občasné nepohodlí stojí za ty benefity. Chápu, že u člověka žijícího v paneláku to může být o dost víc opruz jak pro mě, co žije v baráku. Mi je jedno, jestli domů dojedu s 150km dojezdem, nebo 100km, protože byla zima, pršelo. Ráno tam může být zase full.
Nicméně spousta lidí zatím vůbec nemusí plašit. Než oni budou "donuceni" vyměnit spalováky za elektro, tak si budou vybírat z ojetin, které ještě ani nejsou vyrobeny. A ty budou zase efektivnější s lepší baterií, takže to, co tu píšu, nemusí platit v takové míře. A i infrastruktura bude o něčem jiném. Energetické společnosti si nenechají ujít miliardové zisky, které se přelijí z petroprůmyslu ... jsme teprve na začátku nové éry. A i s nějakými omezeními se dá fungovat už nyní.
Nicméně spousta lidí zatím vůbec nemusí plašit. Než oni budou "donuceni" vyměnit spalováky za elektro, tak si budou vybírat z ojetin, které ještě ani nejsou vyrobeny. A ty budou zase efektivnější s lepší baterií, takže to, co tu píšu, nemusí platit v takové míře. A i infrastruktura bude o něčem jiném. Energetické společnosti si nenechají ujít miliardové zisky, které se přelijí z petroprůmyslu ... jsme teprve na začátku nové éry. A i s nějakými omezeními se dá fungovat už nyní.
Už jsem si to vyzkoušel a musím říct, že mi můj nový status - "člověk bez auta/elektroauta" přes "občasné nepohodlí" vyhovuje výborně. Je mi úplně jedno, že pumpy zdražují naftu, je mi úplně jedno, že Senát schválil nějaké bodové úpravy a vyšší pokuty. Jsem velmi překvapivě naprosto spokojen :-!
to je taky možnost :yes: . Bydlet třeba v Praze, tak si asi taky vlastní auto nepořizuji. Všechno ti tam dovezou až po nos, takže jej potřebuješ vlastně jen někde na dovolené. A to si můžeš půjčit.
Ale všude jinde auta potřeba jsou.
Ale všude jinde auta potřeba jsou.
Všichni lžou a všichni kradnú.
Mne třeba highlander ukazuje dojezd 850km a ujedu přes 1000km. Taky mne toyota ojebava a lze.
Při dojezdu 0 ujedu přes 100km.
Mne třeba highlander ukazuje dojezd 850km a ujedu přes 1000km. Taky mne toyota ojebava a lze.
Při dojezdu 0 ujedu přes 100km.
A vadí to něčemu ? dneska je stejně většina produktů a jejích marketing založený na lžích, tak o co jde ?
dojezd elektromobilů, spotřeba PHEV, vakcíny proti Covidu, potravinářský průmysl, ceny energií a paliva, etc.
dojezd elektromobilů, spotřeba PHEV, vakcíny proti Covidu, potravinářský průmysl, ceny energií a paliva, etc.
Zaujímavé, že Tesla Model Y nebola v júli prvýkrát v tomto roku najpredávanejším autom v Nórsku. Dokonca klesla na 10. miesto. Nemáte niekto info čo sa tam deje?
https😐/insideevs.com/…s-july-2023/amp/
Celkovo Tesle zásoby rastú a počet nevybavených objednávok voči minulému roku výrazne klesol.
08/2022: 385 000 ks
07/2023: 60 000 ks (nárast oproti dnu 49 tis v 06/2023 vďaka výpredaju skladoviek v USA, ale v Európe ďalej klesol)
https😐/insideevs.com/…-jul16-2023/amp/
Uvidíme časom.
https😐/insideevs.com/…s-july-2023/amp/
Celkovo Tesle zásoby rastú a počet nevybavených objednávok voči minulému roku výrazne klesol.
08/2022: 385 000 ks
07/2023: 60 000 ks (nárast oproti dnu 49 tis v 06/2023 vďaka výpredaju skladoviek v USA, ale v Európe ďalej klesol)
https😐/insideevs.com/…-jul16-2023/amp/
Uvidíme časom.
Nejen v Norsku, ale poslední překvapivá zpráva je ze Švédska, kde za červenec je nejregistrovanějším elektroautem BYD Atto3 (http😐/insideevs.com/…eden-last-month/). Úplně přesně nevím jak fungují leasingy v zahraničí, ale tohle " Monatliche Leasingrate 199,00 Euro, bei einer Laufzeit von 24 Monaten, 5.000 km Laufleistung pro Jahr und einer Leasing-Sonderzahlung von 5.635,43 Euro " bude asi jeden z důvodů. Na švédských stránkách BYD je psáno pro aktuální promoakční podmínky financování kontaktujte prodejce. Zmátoření se prodejů Enyaqu v Německu jde dle mého názoru také na vrub dobré nabídce financování, protože většina zápaďanů za cash nekupuje.
Za mě je to jednoduché - stačí zveřejnit ten algoritmus výpočtu.
Jestli nad 50% dává jiné a nereálné hodnoty, zatímco pod 50% už reálné, tak to není nic jiného než podvod :-!
Jestli nad 50% dává jiné a nereálné hodnoty, zatímco pod 50% už reálné, tak to není nic jiného než podvod :-!
A to neni zrovna zeme, kde to nejak primo dotuji, ikdyz nejake vyhody jsou.
To je v primem kontrastu s tim co sdilis, ze se prej revoluce nekona a “Nicméně v realitě je opak pravdou, žádné elektrokřápy nejezdí a nikdo je nechce.”
Praveze se ta revoluce deje prave ted primo pred tvymi zraky a namlouvas si nejakou alternativni realitu.
1. Ekonomie s rozsahu. Zacatky jsou tezky a ztratovy u kazdeho noveho produktu, dokud ho nevyrobis dostatecne mnozstvi
2. Jejich auta jsou na hranici konkurenceschopnosti v porovnani s Teslou a cinany
3. Ford s tim pocital od zacatku, viz interview s jejich CEO. Oni vedi, ze to je ztratove, ale lepsi par let ztratove nez aby jim ujel vlak. Zacali pozde, nemaji baterky, zkousi drazsi auta jako F150, dokonce se museli spojit s VW a pouzit castecne jejich platformu (to je pro Ford draha vec) proste proto, ze nemaji dostatek baterek. Ale maji plan jak to do par let nejak vyresit. Kdyby cekali dalsi 3 roky jsou vis kde.
Mach-E je celkem drahe auto a v konkurenci s Teslou Y se prodava docela tezko.
Lightning vubec pro evropany neni.
Takze budou mit evropsky E😜lorer tj jinak vypadajici ID4/Enyaq coz asi bude jakz takz, je taky mozny, ze s Fordim infotainmentem to bude na te platforme nejlepsi volba. Jenze tenhle segment SUV je naslapany a bude jeste vic. Nejak extra velke prodeje bych neocekaval a s cenou budou moct delat jen neco, protoze cizi platforma.
Pokud to nemyslíš jako ironii, tak snad raději ani nejezdi autem 😉
Fakt Vám ta elektromobilita šlape, neskutečný zájem 😄 😄 😄 😄