Novinky
Jezdil jsem s tím hranatým modelem. Dvoulitr benzín boxer vzadu. Když se na semaforu na zelený zabořil plyn do podlahy, tak to vystřelilo jak z praku, protože zatížení zadní nápravy nedovolilo prokluz 😄
Osobne mam pocit, ze T1 nebolo oficialne oznacenie prvej generacie Transporteru. Nikde v dobovych prospektoc ani cennikoch sa takto tento model neoznacoval. Pochybujem aj o internom oznaceni "T1", nakolko oznacenie T1 znamena, predpokladam "Transporter 1. generacie" a takato skratka nezvykne vzniknut pocas vyroby onej generacie, nakolko 1. generacia bola vtedy vlastne jedinou. Oznacenie T1 dostala 1. generacie neskor, minimalne az vtedy, ked sa robila "T2". Oznaceneie T1...T5 vzniklo predpokladam kvoli jednoduchsiemu komplexnemu nazvu modeloveho radu, nakolko oficialny nazov na zaciatku vyroby snad ani neexistoval a bola to proste Dodavka, Kombi, Luxusnejsie kombi, Valník, Sanitka, Obytne auto...atd, prelozene do toho-ktoreho jazyka. Tusim, ze zo skutocnych nazvov sa pri prvej generacii ustalil len "Transporter" (pri 2. generacii uz tento nazov figuroval ako oznacenie urcite), neskor sa k nemu pridalo "Caravelle", "Multivan"....
Celkom by ma zaujimalo, ci sucasny model (T5) vo verzii oficialne oznacovanej ako TransVan (minimalne v Rakusku) nesie na karoserii napis Transporter, ci TransVan. Neviete nahodou? U nas sa podobna verzia vola Transporter, lenze tak sa aj propaguje, tam ma tato konkretna verzia prospekt "VW TransVan" a ani stopa po "Transporter".
Celkom by ma zaujimalo, ci sucasny model (T5) vo verzii oficialne oznacovanej ako TransVan (minimalne v Rakusku) nesie na karoserii napis Transporter, ci TransVan. Neviete nahodou? U nas sa podobna verzia vola Transporter, lenze tak sa aj propaguje, tam ma tato konkretna verzia prospekt "VW TransVan" a ani stopa po "Transporter".
Velký kus pravdy na tvojí teorii bude. Každopádně je jisté, že oficiálně se od začátku označoval jako "TYP 2". Typ 1 byl Brouk a Transporter byl 2. vůz ve výrobním programu VW, proto TYP 2. Pak následoval taky TYP 3 (takové to auto s dvěma kufry, podobné Š 1000MB). Označení TYP 2 pro všechny Transportery se používalo až do r. 1991, kdy VW přijal za své označení T4 Transporter jako označení modelu. Pokud přijdeš do VW s dotazem na T1, nabídnou ti ND na Brouka. Směšují totiž TYP 1 a T1 (Transporter 1. generace). Každopádně rozlišení je dnes jasné a logické: T1 1950-1967; T2a 1968-1971; T2b 1972-1979; T3 1979-1992; T4 1991-nevím do kdy.... Přezdívka Bulli (Bully) se používá dodnes a pro všechny typy Transporterů!
Zjebane hipisacke auto, zjebany Volkswagen, odporne auta, sice ta prvni generace je legenda, ale to je vse. Hnilo to jak ostatni auta a navic je to VW, co je VW to je kram...
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI- s tvojou propagandou zvycajne nesuhlasim, ale toto je fakt legenda a neda sa nesuhlasit. Celkom vynimocne BRAVO VW 😉 :yes:
Každá generace má své označení.
Bulli je druhá generace - prase....
Ponorka je první generace.....
takže zas pletou vse dohromady