Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen: Celosvětový sraz modelů Transporter

14 komentářů

GTI
Nebul a smiř se s tím, že ta nejlepší auta, už byla vyrobena. Jo, tohle JE legenda. A žije, tak se probuď. P.S. Parádní text :yes:
myslel som si, ze moj vztah k vw je chladny (radsej mam Ford a Opel) ale ked som zbadal tie fotky, ozivly stare spomienky a chce sa mi plakat. Toto je najuzasnejsie auto vsetkych cias. Kamos mal toho s tym "šiltom" (neviem ktora generacia)s vysuvacou strechou dohora, to bola parada, auto takmer neznicitelne. Kusok gumy, drotu, zopar klucov a kladivo stacilo na 90% oprav. ..... teraz naozaj neviem ci Espace bol naozaj prvy. Ako maly som ho mal tiez, a nabehal som s nim 10-tky km po koberrci 😄.
GTI- s tvojou propagandou zvycajne nesuhlasim, ale toto je fakt legenda a neda sa nesuhlasit. Celkom vynimocne BRAVO VW 😉 :yes:
GTI
😄 😄 :yes:
novinaři zas pišou blbosti.

Každá generace má své označení.

Bulli je druhá generace - prase....

Ponorka je první generace.....

takže zas pletou vse dohromady
mozna proto, ze tohle je sraz vsech generaci... zminoval jsem vice jmen. mimochodem oznaceni Bulli pouzivaji v Nemecku nejen pro T2.
Za Transporter T1-T2 VW :yes: :yes: :yes: Nostalgie co znamená jednu epochu >😁 >😒] :yes: Jezdil jsem chvílku s tím hranatým typem a fakt dobrý :-! To se snad stavělo na zadní..
Však ho ešte stále vyrábajú.Len je prezlečený do iného kabáta ktorý má naopak /motor v predu/ a volá sa Multivan :-! 😄
Jezdil jsem s tím hranatým modelem. Dvoulitr benzín boxer vzadu. Když se na semaforu na zelený zabořil plyn do podlahy, tak to vystřelilo jak z praku, protože zatížení zadní nápravy nedovolilo prokluz 😄
v reichu možná, ale v čr se prase říká dvojce.
lorenzlubos
Osobne mam pocit, ze T1 nebolo oficialne oznacenie prvej generacie Transporteru. Nikde v dobovych prospektoc ani cennikoch sa takto tento model neoznacoval. Pochybujem aj o internom oznaceni "T1", nakolko oznacenie T1 znamena, predpokladam "Transporter 1. generacie" a takato skratka nezvykne vzniknut pocas vyroby onej generacie, nakolko 1. generacia bola vtedy vlastne jedinou. Oznacenie T1 dostala 1. generacie neskor, minimalne az vtedy, ked sa robila "T2". Oznaceneie T1...T5 vzniklo predpokladam kvoli jednoduchsiemu komplexnemu nazvu modeloveho radu, nakolko oficialny nazov na zaciatku vyroby snad ani neexistoval a bola to proste Dodavka, Kombi, Luxusnejsie kombi, Valník, Sanitka, Obytne auto...atd, prelozene do toho-ktoreho jazyka. Tusim, ze zo skutocnych nazvov sa pri prvej generacii ustalil len "Transporter" (pri 2. generacii uz tento nazov figuroval ako oznacenie urcite), neskor sa k nemu pridalo "Caravelle", "Multivan"....
Celkom by ma zaujimalo, ci sucasny model (T5) vo verzii oficialne oznacovanej ako TransVan (minimalne v Rakusku) nesie na karoserii napis Transporter, ci TransVan. Neviete nahodou? U nas sa podobna verzia vola Transporter, lenze tak sa aj propaguje, tam ma tato konkretna verzia prospekt "VW TransVan" a ani stopa po "Transporter".
Velký kus pravdy na tvojí teorii bude. Každopádně je jisté, že oficiálně se od začátku označoval jako "TYP 2". Typ 1 byl Brouk a Transporter byl 2. vůz ve výrobním programu VW, proto TYP 2. Pak následoval taky TYP 3 (takové to auto s dvěma kufry, podobné Š 1000MB). Označení TYP 2 pro všechny Transportery se používalo až do r. 1991, kdy VW přijal za své označení T4 Transporter jako označení modelu. Pokud přijdeš do VW s dotazem na T1, nabídnou ti ND na Brouka. Směšují totiž TYP 1 a T1 (Transporter 1. generace). Každopádně rozlišení je dnes jasné a logické: T1 1950-1967; T2a 1968-1971; T2b 1972-1979; T3 1979-1992; T4 1991-nevím do kdy.... Přezdívka Bulli (Bully) se používá dodnes a pro všechny typy Transporterů!
Zjebane hipisacke auto, zjebany Volkswagen, odporne auta, sice ta prvni generace je legenda, ale to je vse. Hnilo to jak ostatni auta a navic je to VW, co je VW to je kram...
Trochu trapne, nie? 8-s
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.