Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen ID.3 Pro S – Evoluce pod slupkou

290 komentářů

vladimir3333
Hlavně že auto bylo již zpřístupněno širšímu okruhu zájemců: už stojí jen 999 999 Kč! 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Lidová cena za Lidový automobil.
Nekup to 😄 😄 😄 😄 😄

V roce 2005 stál 1,4 milionu Chrysler 300C 5,7 V8 😄 V české distribuci s plnou tovární zárukou.
Avantime
No a koľko by takéto ID.3 stálo v 2005? 😉
Matyáš Kunst
Cca 600 tis. zatímco Chrysler by teď stál asi 2,3 mil
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za melon urcite radsej Rextona.... ale kto chce elektromobil ten si musi zvyknut na ine cenovky v danych segmentoch... a este k tomu ten id.3 ani nejak pekne nevyzera ... ale tak to uz je zase dalsia vec
jhamil
No ty ID modely jsou opravdu dost nepěkné až hnusné. Kupodivu Cupra elborn vypadá podstatně líp. VW šetřilo a šetřilo a toto z toho vypadlo. To je jako Golf 8 generace, nic co by chytlo za srdce. Občas potkám 4. generaci Golfu a říkám si to auto je pořád hezké, ale nové modely nic moc. Ale jsem už možná starý a nemám vkus.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nejsi sám.
Avantime
Všetci tie Rextony kupujú ako teplé rožky. 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Za 7 měsíců 254 ks, včera sem drandil domů a přede mnou jel DongFeng Fengon...... já bych se těm asijksým SUV zas tak nesmál, ještě budete valit oči. ˇUspěch MG jasně ukazuje, že za slušnou cenu to vůbec nemaj česi problém kupovat
Avantime
Ako ja beriem, že sa SsangYongu u nás celkom darí, ale skôr je to taká anomália miestneho trhu. Niečo ako keď tu prerazilo Daewoo a mohli sme mať pocit ako dobylo Európu. Na západe o ňom sotva vedeli. Kupovať čo najväčšie auto za čo najmenej peňazí je tiež také typické zmýšľanie v našich krajinách. Ja napríklad nevidím dôvod prečo za tie peniaze radšej nekúpiť menšiu ale sofistikovanejšiu RAV4 Hybrid Comfort so 4x4.
Avatar - Anonym
Anonym
Daweoo tu jaksi koupilo Aviu Letnany, takže bylo logické že si tu vytvoří zázemí jak pro osobáky, tak pro polské užitkáče FSO Polonez pickup a Lublin.....které se tu taky prodávaly.
Vstoupili na český trh kompexně, osobáky, dodávky a pikapy a lehké nákladáky.
traveldrive
Proste hromady šrotu za zdanlivo dobré peniaze.
Avatar - Anonym
Anonym
Když myslíš...těch Matizů, Tico, Sparků, Kalosů, Chairmanů, Nexií, Nubir, Leganz atd tu jezdilo svého času mraky....pak Dawoo koupilo GM a pokračovalo to jako korejský Chevrolet......
jhamil
JJ pravdu máš, Daewoo bylo jednu dobu v prodejích na 4-6 místě v některých letech. Někdy kolem roku 2000.
traveldrive
Čo nič nemení na fakte, že to boli vraky. Racer začal hrdzavieť prakticky hneď, Tico bolo staré Suzuki Alto s nulovou bezpečnosťou, všetky tie Nubiry a Leganzy vynikali vysokou spotrebou, odchádzali o pár rokoch a ani pes po nich neštekol. Tak podobne Chevrolety, jak sa značka stiahla z nášho trhu, tie autá prakticky zmizli, len tu a tam vidno nejaký malý sedan a to je tak všetko. O Polonezoch a Lublinoch škoda písať, to boli vraky už na výkresoch.
Avatar - Anonym
Anonym
Lublin sem tuhle potkal a Chevrolet Aveo, Orlando , Cruze taky potkávám pravidelně.
Dneska sem viděl HHR, což je sice amerika ale prodával se tu chvíli v distribuci korejského Chevroletu, stejně jako kdysi i V8 Camaro a Malibu.
KIaudius
Asi pochádzaš z nejakého chudobnejšieho kraja. Ja som Lublina nevidel možno 10 rokov.
Avatar - Anonym
Anonym
potkal sem ho 8 km za Prahou 😄
KIaudius
Však to. Za Prahou, nie v Prahe. 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No to musí být fakt radost, jezdit s autem, kterému s poklesem stavu baterie uhyne stádo koní.
ericn
Hlavně má tak žalostně nízkou užitečnou hmotnost (díky baterii), že je jen 4 místné 😉 VW ji ani neuvádí, ale pohotovostní u PRO S je obludných 1931kg :no😒br />
Pro srovnání G8 1.5 eTSI 1380kg 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Proste ekelogia forever... ale opat musime padnut na hubu ( a dobabrat logiku aut ) ako ked kedysi prisla dizlova common rail vlna .. a az po desatrociach sa opat raz poucime... ale my sa poucime ... 😉
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - xxc
xxc
je to urcite vacsia radost, ako cakat na stado koni, kym sa zahreje motor 😄
traveldrive
Zase trepeš koniny...
ryccardo
Tak to je dobrá křeč co předvádíš 😁
vondry87
Taky mě to zaujalo a dle toho, jak je to popsáno v článku, se jednoznačně jedná o důvod takové auto nekoupit, protože to je vyloženě nebezpečné. Škoda, že v článku chybí informace o zrychlení (např. 80-120 km/h) při různých stavech nabití baterie, to by nebylo tak těžké změřit a alespoň by to byla nějak uchopitelná informace. Takhle nevím, jestli si toto auto koupí jen sebevrah, nebo autor dramatizuje.
Avatar - xxc
xxc
Ved je to zmerane a nie je to ziadna drama. Ludia kupuju aj nebezpecnejsie auta, ked sa so studenym dieselom nevyplazia z vedlajsej cesty pod kamion, tak si daju pozor aj s 2% v baterke.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
I ten studený diesel je schopen zrychlit a pokud se ti běžně stává, že se studeným dieselem vjíždíš pod kamion, tak možná diesel není pro tebe.
Avatar - xxc
xxc
No nie bežne, keď naštartujem, tak ho mám bežne zahriaty na prevádzkovú teplotu a môžem vyraziť na plný výkon 😁
ryccardo
A ty potřebuješ u tebe na vesnici hned plný výkon, když vyjíždíš z maštale?
Avatar - xxc
xxc
Ano, potrebujem. Na tej vesnici mam o ulicu dalej vyjazd na mestsky okruh. Vraj uz aj v Prahe bude, tak sa mozno budu nazory ludi menit 😄
ryccardo
Aha a to je jako se spalovakem problem dosahnout i se studenym motorem 80 km/h nebo spis zaradit se do kolony aut po nem se plizicich?
Avatar - xxc
xxc
Áno, je to väčší problém, ako napr. s tým id3, kde sa šľapne a ide to. Aj keď ako som písal vyššie, mohlo by ísť aj rýchlejšie 🙂 Treba si vyskúšať, a nie filozofovať, či má studené auto pustí alebo nepustí na plný výkon. Verím, že aj spaľovacie to dokáže, ale tam treba mať takú rezervu výkonu a stojí to toľko, že za tie peniaze sa dajú kúpiť možno 2 id3ky.
ryccardo
Ano je to treba vyzkouset. Se svym autem za zlomek ceny noveho ID3 jsem nikdy nezaznamenal podobny problem jako ten o kterem tu filozofujes 😁
Avatar - xxc
xxc
Samozrejme, mam vyskusane spalovacie auta a trosku viem porovnat. Co k tomu dodat, to, ze clovek nezaznamena problem, neznamena, ze neexistuje 😄
traveldrive
Autá sú v pohode, problémový článok si ty.
ryccardo
Asi tak bych to viděl 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No tak jsi trouba a koupii sis špatné auto. Nějak nechápu pointu. Kromě toho v krizové situaci to klidně ohulit můžeš.
Avatar - xxc
xxc
co to ma s trubou, kedysi elektricke auta neboli, musel som jazdit na spalovacich 😁
ryccardo
No ja se spis bojim toho, ze se doziju doby, ze spalovaci nebudou a ja budu muset jezdit elektrickym.
Hendly
Takze ty zijes ve strachu z naprosto neexistujicijo problemu?

To neni moc normalni. Proc mas strach?
ryccardo
Myslis teda ze evropske automobilky budou vyrabet spalovaky i po roce 2035? Jako chapu ze dalsich 10 let jsem v klidu, ale co potom? Zase tak starej nejsem.
Hendly
Syntetická paliva jsou povolena takže bude záležet jen na tvé ochotě platit.
ryccardo
Když se ale nebudou vyrábět spalováky, tak k čemu mi bude syntetické palivo?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A na protest sis koupil takový motor, aby se zahříval co nejdéle?
Avatar - xxc
xxc
to je jedno, ani rychlo zahrievaci hlinikovy motor nepomoze 😄 kupoval som, co bolo, ale to uz je jedno, je to minulost
Hendly
Doporuciji treba disciplínu prudky svizny rozjezd s turbo autem bez vodniho chladice vzduchu z turba v lete z krizovatky.
Avatar - Anonym
Anonym
Turbo? Co to je, neznam, to sem měl akorát v jednom z 16 aut, ale tam byly pravda rovnou dvě 😄 Takový omyl z dílen PSA 😄
ryccardo
A co v takovem aute mam podle tebe pozorovat?
Hendly
Proc ti mam zase vysvetlovat neco co nevis?
ryccardo
No aby si me poucil. Od ceho jsou diskuze? Takze jaky problem ma to auto bez vodou chlazeneho turba?
Hendly
Já nemám problém se zde podělit a nebo diskutovat o všem co vím i nevím. V tvém případě jsem to ale už mnohokrát zkusil a vždy bez úspěchu. Mnohdy i nadáváš. Zkusím to ale znova.

První věc, nepíšu o vodou chlazeném turbu, ale o mezichladiči vzduchu.
A jak název napovídá, jde o to vychladit vzduch který se stlačením v turbu ohřál. A kdy v létě jedeš pomalu a nebo stojíš tak se ten vzduch nejen neochladí, ale ještě od silnice (chladič je většinou dost dole) ohřeje.
Finálně po stání na křižovatce se do motoru dostane ve velkém tenhle horký vzduch a ze křižovatky odjedeš s pocitem "že to sakra nejede".
Proto byl taky do některých motorů zaveden vodní mezichladič stlačeného vzduchu.

Teď mám ale otázky zas já. Proč tolik informací bereš z auto.cz když třeba odstavec o poklesu výkonu v textu je vlastně jen divný text bez popsání skutečného stavu o jaký pokles výkonu jde a proč?
A proč, když evidetně nemáš technické znalosti aut ,zde neustále píšeš něco o eletropropagande, urážíš lidi atd?
ryccardo
Ano tohle co popisujes vim a je mi to jasny. Otazka je jak casto bezny ridic potrebuje pri vyjezdu z krizivatky plny vykon motoru? Vis ze vetsina modernich aut ma takovy vykon ze by pri plnem vykonu v takove chvili ztracela trakci a protacela kola? Moje auto ma 160 koni a na opusteni krizovatky bezne jen polechtam plyn. Jestli realne vyuziju 60-80 koni. Jestli motor vlivem nevychlazeneho intercooleru ma v tu chvili o 10-20 koni mene me vubec nijak nelimituje. Takze mas sice teoreticky pravdu, ale v praxi to bezny ridic vubec nepozna. Pises o neexistujicim problemu.
Hendly
Chapu, ty jsi to věděl jen si se musel zeptat😊

Co si představuješ pod pojmem "plný výkon" ve smyslu opouštění křižovatky?😊

20k při rozjezdu ucítíš sakra dost.
Edit: co mas za motor ze na polechtani tam mas 80k?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pokud máš 50 koní, tak 20 ucejtíš. Pokud jich máš 150,200, 300,… tak neucejtíš vůbec nic. Za další musel bys mít čtyřkolku, suchou silnici a dokonalou trakci a posádku ochotnou se v autě doslova umlátit. Za prvé se každej normální člověk rozjíždí normálně a za druhé cokoli nad cca 120 koní a cca 200Nm v předokolce nedokáže přenést plný výkon na vozovku a musí ubrat buď řidič, nebo elektronika. Na první 2 kvalty se Nm na kolech počítají v tisících. Tak si ty svoje teorie o intercoolerech nechej pro děti na hřišti.
Hendly
“ prudky svizny rozjezd” z krizovatky. To opravdu neni start formule 1.
Kolik myslis ze mas vykonu pri rozjezdu ve svem aute?

To je mozna to co me nejvic zaujalo na tvem a rycardove prispevku. Stale pouzivate stejny pojem plny vykon
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já mám pořád 200 koní. Při rozjezdu i na dálnici. V létě i v zimě.
Co to je za dotaz?
Otázkou je, kolik ho využiju. A většinou to bude odhadem tak 30-40% max.
Nikdy jsem nepotřeboval plný výkon na křižovatce, zato ho potřebuju často na dálnici a v kopcích při předjíždění. To jsou ty místa kde se EV často plazí za kamiony, aby dojely k nabíječce. Zatímco já se jen musím držet kvůli možným pokutám za rychlost.
Hendly
Porad 200k?
Neni to spis o tom ze mas 200k pri urcitych a dost vysokych otackach?

Pri rozjezdu atd mas max nekolik desitek koni.

PS: kde stale potkavate ty EV za kamionem? Prakticky, kdyz pouziji stejne omezeny pohled, kazda jizda s EV je o tom, ze dojedu nekoho ve spalovaku kdo me brzdi.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No já jezdím po Evropě a dost EV potkávám za kamiony a postávajícich u stojanů.
Samozřejmě občas jede i někdo v levém a už mne i párkrát v Rakousku dokonce předjelo, když jsem jel 110 na dálnici zamyšlený ve 3. pruhu.

No ptal jsi se, jaký mám výkon v autě. A ten mám kdykoli stejný. Jen ho používám malou část.
Teoretický chujoviny si můžeš odpustit. Jednička se na 3.500 ot. dokáže vytočit na pár centimetrech.
To tys tady rozjel flame o intercoolerech a nemožnosti se svižně rozjet v létě.
Plácáš tady čičoviny a pak se to tady zase snažíš utáhnout na slovíčkaření.

Já se rozjezdu kdykoli a kdekoli jak potřebuju a hlavně dojedu kdykoli kam potřebuju.
Teď jsem na jihu Evropy a na poslední nádrž 1.400 km. Neřeším kdy a kde a proč stát. Prostě jedu kdy chci a kam chci.
Hendly
Bud tedy spokojeny a uzivej.
Avatar - Anonym
Anonym
A on někdo potřebuje mít při 30 Km/h výkon 700 koní nebo proč jako?

Při rozjezdu je zásadní zrychlení, dnešní výkonná auta to dělaj za 3,5-5,5 s, nevím o nikom, komu by to nestačilo na běžné ježdění 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Myslím, že cokoli pod 10s z 0-100 je na běžné ježdění zcela v pořádku.
A u rozjezdů ve městě jde víc o 0-50 km/h, často i jen 0-30 a pod.
A 0-50 umí za 2,5 až 3s každej chcípák. Tam se díky převodovým poměrům na kola dostane tolik Nm, že prostě vystřelí každý auto. Teprve v pásmu 50-100 se začíná pomalu lámat chléb a nad 100 km/h už se můžou naplno ukazovat svaly nejen tvých V8 a spol. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Zrychlení pod 10 s už má dneska z osobáků snad skoro vše, mimo nejvíc okradench lowend verzí a nákupních tašek do města.
Časy kdy se tu prodávala jedničková Oktávka SDI se zrychlením za 17-18s nebo kolik - už jsou naštěstí pryč, dneska to má jen EV Dacia Spring 😄 A podobné EV hračky pro děti, prodávaný ale za nesmyslný ceny na úrovni klasických větší ICE aut 😄


Problém je spíš ten, že sou lidi co jsou schopný jet na 50 v obci 33 a a na 90 mimo obec 55-60. A to jak ve všední dny, tak o víkendu. Pak je předjíždím 40 let starým veteránem, sedět na jejich místě, bylo by mi stydno 😄

A k tomu se pak hodí ty koně a výkonný motor, abys tyhle lojzíky co občas jedou jak mantáci 2-3 za sebou a neumí toho prvního předjet mohl předjhet všechny najednou.
S 1,2 HTP to moc bezpečný předjetí není no.
S V8 v pohodě 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo. Takhle to je.
ryccardo
Asi tak. :yes:
ryccardo
Ano protože píšeš kraviny, tak jsem chtěl, aby si se sám usvědčil z blábolu. Pod pojmem plný výkon myslím maximum co motor umí.

Mám 1,8 TSI, který má už při 2000 tis 70 koní. Na běžné rozjezdy většinou víc nepotřebuju, protože bych jednak přesypal vzadu posádku a to co vezu v kufru a za druhé už takhle mi gumy nevydrží ani 3 sezony, takže při dramatičtějších rozjezdech bych je měnil tak po roce.

https😐/www.cimbu.cz/…-superb-2-2.html
Hendly
Chapes to ze 2000 nerovna se vzdy 70 koni?😀
ryccardo
Samozřejmě, že to chápu a máš pravdu. Záleží na tom kolik v tu chvíli dávám plynu. Je tedy dost možné, že na ty rozjezdy používá(m) běžný řidič ještě daleko menší výkon, takže tvé pohádky o teplém cooleru tím jsou ještě směšnější. Díky, že se tak snažíš usvědčit se z blábolu. :yes: 😉
Avatar - xxc
xxc
A presne o tom to je, keď je 40% baterky, možno tam už plný výkon nedáva, ale je to bežne nepostrehnuteľné. Ale hlavne, že to je nebezpečné 🙂 inak plný výkon sa používa bežne, ako som vyššie písal, ten 150 kW motor nie je žiadna hitparáda, takže pri razantnejšom zrýchlení z križovatky to ide naplno a kolesá sa nepretáčajú, lebo to má zadný náhon a vyladené je to celkom dobre
Othello
teda měl jsem x turboaut bez vodou chlazeného vzduchu a nikdy jsem takový problém nezaznamenal. Ale vše byly TD, možná se to týká jen benzínů ?
gil54
...je to blábol, nepozná se nic ani u benzínů.
Hendly
Tak proc se dela vodni mezichladic?

Proc u nicku ktere vytrvale kritizuji EV objevuji zakladni technicke neznalosti?
Othello
Vodní mezichladič má při stejných rozměrech výrazně vyšší výkon a asi i propustnost.
Hendly
A stalost chladiciho vykonu bez vlivu venkovni teploty.
Stejne tak kratke vedeni vzduchu umoznije omezit turboefekt.
Avatar - Anonym
Anonym
On se používal a ještě pořád i pouzívá hlavně Mezichladič plnicího vzduchu - Intercooler se dával primárně na závodní auta s turbem a pak na nákladáky. Aby se dosáhlo lepšího chlazení, lepší komprese a vyššího výkonu.
To je věc stará milion let, to měly už i Avie v 90. letech.....
Avatar - Emel
Emel
Intercooler nicméně naopak turbolag zvětšuje, protože jsou to další trubky, které musí turbo natlakovat. Je to třeba jeden z důvodů, proč se někdy používají intercoolery umístěné nahoře na motoru (typicky třeba Impreza STi) - sice je tam horší chlazení, ale zase kratší vedení.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono se dá přeplnovat i kompresorem vid, tam žádný turbolag není 😄

Akorát že poslední kdo to používá sou američani a předtím Jaguar/Range Rover.
Hendly
Koncern to pouzival na TFSI i kdyz tech oznaceni bylo vice.
Kazdopadne i tam potrebujes mezichladic.
ryccardo
Kompresor ti ale zase bere část výkonu motoru. Turbo pracuje s odpadní energií, kterou jinak vyfoukneš bez užitku výfukem ven.
Hendly
Koukam ze zakladni technika turbomotoru zde dela hodne problem.

Mezichladic je samozrejme faktor zvetsujici turboefekt, bez nej ale turbo motor nefunguje dobre. Proto taky vetsina ( z hlavy nevim zda existuje turbo motor bez mezichladice) tubo motoru mezichladic ma.
Vyhoda vodniho je prave vyrazne kratsi potrubi ktere je potreba tlakovat.
To co pises o Impreza je prave to co byl muj uvod. Vnejsi teplota ma vliv na vykon. U beznych aut to je/ bylo nejvice znat pri rozjezdu z cervene na rozpalene krizovatce.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono hodně udělá i obyčejný sání, když místo plastovo-gumový roury s klasickou papírovou trubkou dáš jinou plastovou či kovovou (sou i další verze) trubku s kuželovým sportovním filtrem, tak mimo město jde teplota dolů až o 30% ukazuje to nejen budík, ale i hodnoty na diagnostice.

Proto to někteří výrobci dávaj na hodně výkonná auta už z fabriky, třeba Dodge Challenger Hellcat, že.
https😐/www.sauto.cz/…lenger/164866951

Třetí fotka od konce....
Avatar - Emel
Emel
Teplota čeho jde o 30% dolů?
Avatar - Anonym
Anonym
Teplota motoru, tedy dle čidel teplota chladící kapaliny, abys mě nechytal za slovo.

To otevřené nebo anglicky Cold Air intake sání tam pouští víc vzduchu. Celkem logické že? Akorát to nesmí být fejková sada z Alíku za 3,5 litru co pouští všechno teplo z motoru zas zpátky k tomu filtru, musí to být odstíněné, utěsněné aspon z větší části, aby to mělo efekt.
Amící když to měřili na brzdě, tak to na nkěterých autech s V8 navíc udělá až 15 koní navrch.
Víc to samozřejmě udělá spolu s performance výfuky, upravenými palivovými mapami atd atd.

A jako bonus navíc s tím má auto hezčí zvuk 😄
Hendly
o 30% snizeni teploty chladici kapaliny?
K cemu to je?
Ke zniceni motoru?
Avatar - Anonym
Anonym
Aby se motor nepřehříval a nemusely neustále běžet sahary 😄
Vytáhni si ve měste relé od sahar, uvidíš, jak v koloně ten motor krásně přehřeješ 😄
A kdo je manták a uvaří to na fest, tak těsnění pod hlavou, prasklý hlavy apod. radost a už to jede.

protože náporové sání to neuchladí, když to furt stojí nebo jedeš 20 😄
Tady to náporové sání uchladí s velkou rezervou a bez sepnutí sahar. Bavíme se ted o mimo město, ve městě to logicky nefunguje resp. to zlepšení je při pomalé jízdě v řádu pár procent.
Ale mimo město, dálnice, okreska, okruh to funguje výborně. A proto se to dává na ty výkonná auta už i z fabriky. Ale samozřejmě jde se to koupit i na méně výkonné auto od KN, Moparu a stovky dalších firem, záleží jen kolik do toho chce člověk vrazit, ceny a kvalita samozřejmě různá.

Mam to na druhém autě, dohromady 5,5 roku.....
Hendly
Doporucuji jeste nasazovaci specialni magnet na benzinovou hadicku od Horsta Fuhse.
Snizuje spotrebu a zvyšuje vykon. 😀
Avatar - Anonym
Anonym
HAHAHAHA 😄

tohle reálně funguje, Horste. Proč by to tam jinak Dodge dávalo z fabriky? Po okrasu nebo aby ušetřilo tunerům práci nebo jak si to vysvětluješ?
A proč už to na 2004 měl Mopar v Performance katalogu jako oficiální díl s logem Mopar.
Aby to lidem zničilo motor? 😄
Avatar - Emel
Emel
Jako že místo 100° má 70°?

Podle mě mícháš dvě věci - otevřené sání a odstíněné sání není totéž.
Většina běžných aut má sání relativně dobře odstíněné, mají takový ten klasický airbox, ke kterému jde vzduch zvenku. Když to chceš otevřít, tak vyhodíš airbox co bere vzduch zvenku a dáš tam kónický filtr, který má menší odpor. Akorát že ten filtr je normálně pod kapotou a bere teplý vzduch. Takže další krok je zase ten kónický filtr umístit tak, aby bral studený vzduch zvenku.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak to bylo myšleno, odstnínit to otevřené sání. Aby to mělo optimální účinky jaké to má mít. O ničem jiném celou dobou nepíšu 😄

A že to má lepší výsledky a líp to uchladí motor jak papírová vložka v boxu.
Avatar - Emel
Emel
Sání tu není od toho, aby chladilo motor... ale že to má pozitivní vliv na výkon je fakt.
Avatar - Anonym
Anonym
pokud nasává chladnější vzduch nebo víc vzduchu tak se logicky zlepšuje i chlazení. U ojetin je samozřejmě je další věc, v jakém stavu má kdo po x letech chladič, pokud je ze čvrtky zarostlý tak je to jasný 😊
Hendly
Hele a jak to ma jako fungovat?😀 Kde to bere ten chladny vzduch?
a tohle znamena co?
“ protože náporové sání to neuchladí”
?
Avatar - Emel
Emel
Víc vzduchu? To se dostáváme na tenký led... vzduch se přece dávkuje dle požadované bohatosti směsi. Víc vzduchu je víc směsi... a víc spálené směsi je víc tepla (a výkonu)... já bych zůstal u toho, že cílem sání je právě to, aby byl motor dostatečně zásobený vzduchem a že chladnější ergo hustší vzduch je lepší proto, že se ho do válce vejde víc a tedy máš k dispozici vyšší výkon... snižuješ riziko samozápalů...

Cílem otevřeného - a ani odstíněného - sání není motor chladit. Ano budiž, chladnější vzduch asi při stejném výkonu (!) bude mít pozitivní vliv i na teplotu motoru, ale na těch 30% bych teda osobně moc nevěřil, pořád drtivá většina tepla v motoru pochází ze spalování paliva a stejně drtivá většina toho tepla se odvádí chladící kapalinou. Pokud chceš motor líp chladit a vodní chladič to nestíhá, pak druhá volba je olejový chladič, sání ti moc nepomůže.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak snižuješ riziko samozápalů? Není to spíše naopak? Čím víc vzduchu, tím vyšší tlak (komprese) a potom naopak vyšší riziko detonačního spalování, ne? Kvůli tomu se pak tankuje 98 oktan, který hůř hoří a toto riziko snižuje, ne?
Avatar - Anonym
Anonym
Dvě svíčky na válec 😄
Hendly
To je jako vysvetleni jak to funguje?

Dokazes nejak vysvetlit co tu pises?
Avatar - Anonym
Anonym
Dvě svíčky na válec snižují riziko samozápalů. výkonná auta maj z továrny předepsaný N98.
Co ještě dál chceš vysvětlit?
Avatar - Emel
Emel
Jak dvě svíčky snižují riziko samozápalů? Já myslel, že dvě svíčky jsou primárně kvůli vyšší efektivitě hoření, prostě tu směs zapálit lépe... ale jak svíčka, která čeká na správný okamžik zážehu, zabrání tomu, aby ta směs blafla samovolně?
Avatar - Mokrous
Mokrous
To ti řeknu přesně. Nijak.
Hendly
Chci vysvětlit jak funguje to tebou používané a tajemné zařízení které uspoří 30% ztrátového tepla spalovacího motoru.

To je na Nobelovu cenu a nebo aspoň se stát miliardářem.
Avatar - Emel
Emel
Na Barikovu obranu - on nepsal, že uspoří ztrátové teplo, jenom že sníží teplotu motoru... a tím, že místo teplého vzduchu nasaješ studený, asi o nějaký stupeň teplotu motoru snížíš (a klidně při stejném množství odpadního tepla = efektivitě). Jen ta kvantifikace "o 30%" byl podle mě takový výstřel do tmy.
Hendly
30% ? to je sakra dost.
Kde ten studený vzduch vemu?

PS: otevřený filtr u benzínového motoru bez plně otevřené klapky je stejně skoro k ničemu. Vždy je limitem klapka vzduchu a ne filtr.
gil54
...jsi směšnej...

.... "optokový" ventil, no mám se pořád co učit...
Avatar - Emel
Emel
Kde vezmu studený vzduch? No... v principu kdekoli jinde než pod kapotou... typicky tak, že ten filtr schovám do odstíněného boxu a přivedu k němu vzduch zvenku. Studený = mající okolní teplotu.

Restriktivní vzduchový filtr laicky řečeno "brzdí" turbo - turbo se roztáčí a nasává vzduch a čím víc ho ten vzduchový filtr dusí, tím hůř. Moje zkušenost je, že u atmosféry dává otevřené sání a sportovní kat jen pár koní, ale u turba je to znát docela dost.
Avatar - Emel
Emel
Studenější vzduch. Pokud nasaješ horký vzduch a ještě ho stlačíš v turbu... a pokud bys ho nedostatečně ochladil v IC... tak by to mohlo po vstříknutí paliva blafnout dřív, než to zapálí svíčka (trošku humpolácky řečeno).
Avatar - Mokrous
Mokrous
No ale čím studenější vzduch, tím víc ho tam narveš a tím větší tlak a tudíž i kompresní teplota, ne? Naopak teplejší vzduch bude řidší a tím pádem tam bude nižší tlak a tím pádem i ta teplota, ne? Případně plichta. Docela by mne zajímaly nějaké reálné výstupy namísto teorie. Kdoví jak to doopravdy je.
Avatar - Emel
Emel
U starých motorů (tj. nepřímý vstřik, ale asi by to mělo být jedno) si i prakticky pamatuju, že obecně teplej vzduch na vstupu zvyšoval riziko detonací. Mám dojem, že to byl i jeden z důvodů, proč je IC víceméně nutnost pro turbo, pokud chceš tlačit nějaký trošku větší (čti normální) tlaky.
Pocitově intuitivně ti řeknu, že to plichta nebude ani náhodou a prostě teplejší vzduch na vstupu znamená větší riziko... ale žádná čísla na to teda nemám.
Hendly
A proto si motor meri ne objem, ale vahu vzduchu.

Stale ale nemam odpoved jak funguje ten zazrak setrici 30% ztratoveho tepla.

To je skoro na Novelovu cenu😀
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já na to bohužel taky žádný čísla nemám a nechce se mi je teď rychle shánět. Bral jsem to spíše obecně, kde vím, že plyn dokáže změnit teplotu prakticky okamžitě a hlavním faktorem je tlak. Jak jinak bych asi zapálil směs u mýho “traktoru”, než tlakem. Vše má ale svoje limity.
Avatar - Emel
Emel
Hlavním faktorem čeho?
Studenej vzduch váží víc při stejném tlaku.
Ty právě nutně potřebuješ, aby k zapálení směsi nedošlo samovolně moc brzo. U benzínu je to jasný, tam máš svíčku a ta má palivo zapálit typicky těsně předtím, než píst dosáhne horní úvrati (jak moc předtím řeší předstih). Pokud by ti ta směs blafla sama třeba v půlce cesty pístu nahoru, no tak to ten píst nepotěší 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hlavním faktorem, který má vliv na teplotu plynu.

Pumpuješ si kolo, ventilek je horkej, vypouštíš si kolo a je ledovej.

JInak jasně. Tomu všemu rozumím. A dokonce někdy píst praskne předstih nepředstih. Takový 1.4TSI 125 kW třeba. A taky vím, že studenej vzduch má vyšší hmotnost při stejném tlaku.
A logicky mi právě z tohoto předpokladu vychází, že tím pádem má v sobě víc molekul nejen kyslíku a tím pádem je hůř stlačitelný a při vysoké kompresi tudíž bude tvořit vyšší teplotu směsi.
Nebo ne? :-!
Úplně jsi mě zblbnul. 😁
Hendly
Meri se hmotnost nasavaneho vzduchu protoze ideal je pomer hmotnosti.

To ma vliv na bohatost smesi. Drive kdy nebylo mozne presne mereni nastavá stav chudé smesi a to podporovalo samozapál.
Hendly
Praskani pistu u tohohle motoru nebylo z duvodu detonacniho spalovani.
Diky cidlu klepani s tim moderni motor nema problem.
Avatar - Emel
Emel
Ty si řídíš, kolik toho plynu do válce pustíš... jak píše Hendly na základě hmotnosti.
Případně ano, se studenějším vzduchem dostaneš do válce víc molekul jak vzduchu, tak paliva... a výsledkem je větší výkon i více odpadního tepla.
Jestli stlačením litru studeného vzduchu vznikne víc tepla než stlačením litru teplého je zajímavá otázka... to bych si asi už musel vzít k ruce nějakou literaturu... ale výsledný litr v prvním případě by měl být pořád chladnější než v tom druhém a větší riziko detonací bylo, pokud byl nasávaný vzduch teplý.
Avatar - Emel
Emel
Myslím že na začátku turboéry to některé sporťáky měly jen turbo... Datsuny 280ZX a tak... ještě Nissan 300ZX možná. Třeba druhá generace RX-7 (tj. cca. 1986) měla IC na motoru jako Impreza, stejně tak staré Celicy.
Jsou to dvě věci, co jdou do nějaké míry proti sobě... reakce na plyn a výkon. Jak u té RX-7, tak u té Imprezy je jedna z typických performance modifikací intercooler vpředu... holt obětuješ trošku reakčního času za výkon.
Hendly
:yes: prehled o motorech, klobouk dolu.
ryccardo
Stačí polechtat víc plyn a pro ten výkon co se ti ztratil vlivem teplýho cooleru na kola dostaneš, takže pořád platí to co se ti snažím vysvětlit. Na červené na rozpalené křižovatce to není žádný problém, protože na rozjezd nepotřebuješ maximální výkon.
Hendly
Opravdu me neustale zarazi zakladni neznalost kombinovana s urputnosti.
Tva citace” ten výkon co se ti ztratil vlivem teplýho cooleru”
Takze teply mezichladic ma na vykon vliv. To se shodneme.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl. O co se tu furt od začátku snažíš?!?
Začneš trapným rytím, ať se zkusíme rozjet v teple z křižovatky a neumíš skončit.
Ano, může se vlivem tepla a vlhkosti ztratit až 6% objemu kyslíku a úměrně tomu i výkon.
Na to jsou studie a seminární práce.
Nic to ale nemění na faktu, že na rozjezd nepotřebuješ nikdy plný výkon. A v drtivé většině sotva třetinový. Takže pokud potřebuju 30-50% a mám 94%, potom nemohu zaznamenat problém.
A opět jsme u tvých trapných teoretických diskuzních soubojů, které nikam nevedou.
Hendly
Ja jsem na zacatku dal jeden maly priklad kdy te muze prekvapit úbytek vykonu u spalovaku.
Povazoval jsem to za technicky znamou a lehce pochopitelnpu vec. Muj omyl.
Mezi tim zde musim vysvetlovat naproste zaklady funkce spalovaciho motoru.

PS: znova pises o tom ze ztratis procenta z max. Tak to neni. Ztratis procenta z vykonu ktery mas v tech otackach teoreticky k dispozici coz v nizkych je desitky kW.
Tak si to proste nekdy vyzkousejte kdyz teorie neni pochopitelna.

Ten vykon auta se neheneruje zmacknutim pedalu. Stale je zaklad tvorba smesi.
EDIT: vsiml jsi si co si se zde mohl dozvedet noveho o zakladech techniky motoru? Vaha vzduchu, vliv teploty atd?
A odmena? Zase nadavas a urazis.
Co jsem se dozvedel ja?
ryccardo
Ty jsi se dozvěděl, že není problém se na křižovatce bez problémů rozjet i s teplým coolerem. To je dobrý poznatek ne?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl. O motorech něco vím. Váha vzduchu je mi známa asi 30 let. Intercoolery jakbysmet.
% je procento. Z maxima, nebo z minima. Z 500 koní, nebo ze 30. Furt je to %
A když má vzduch někdy o 3-6% méně kyslíku, tak ti asi neubyde 50% výkonu. Že?
Takže žádný desítky kW se nekonají. Spíš tak 5kW na plnej plyn. Takže asi tak rozdíl jak zapnout, nebo vypnout klimu.
A proč furt řešíš úbytky z maxima. Pokud se ti bude zdát, že potřebuješ při rozjezdu trochu víc, tak prostě víc přidáš. Máš snad v noze obrnu?
Prostě debata o howně.
Hendly
A to je přesně ten Playstation přístup😊 Nejede, tak zmáčknu pedál.
Ale ten motor to nemá jak udělat. Musí zpracovat rozpálenej vzduch ze kterýho neroztočí turbo. Až tohle provede tak to začne zase jet jak by mělo. Ty si od toho v autě absolutně odříznutý, pedál plynu už je jen potenciometr kterým dáváš najevo jak by si asi chtěl jet, ale nic to neříká o tom, že ten motor třeba jede na (v extrémním příkladu) na max.

To co jsme na uplném začátku popisoval je chování aut (většinou staršího data) při jednom jízdním režimu. To že do toho motáš maximální výkon a běžný rozjezd a rozjezd s prokluzem kol atd.

Vem nějaké takové auto, zastav v horkém dnu na rozpálené křižovatce třeba při čekání v provozu na odbočení doleva. A pak zkus normální svižnější rozjezd. Záleží jen na autu a na tvé schopnosti to vnímat.
EDIT: tohle už jsem tady od někoho zažil😊 nejdřív bádá o tom jak to funguej a pak napíše "Váha vzduchu je mi známa asi 30 let"😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl už jdi do *** s těma kecama. Nad čím bádám? Vedl jsem debatu s někým jiným na téma teploty stlačeného plynu v závislosti na vstupní teplotě nestlačeného plynu. Váhu vzduchu jsi do toho přimotal ty.
A po stopadesátý ti zopakuju, že v extrémech, kdy je vlhkost vzduchu nad 80% a teplota nad 40°C ti ubyde max. 6% kyslíku!!! Tak jakej maximální výkon motoru na křižovatce zase. Seš snad hluchoslepej?
Hendly
Mě už to nějak nebaví. Z každého příspěvku mám stále více pocit, že principu motoru nerozumíš. Víš proč jsme psal o hmotnosti vzduchu debatě o samozápalech?
Protože to je zásadní hodnota pro tvorbu směsi.

Už mě to nebaví, protože se nic nedovídám. Stále se jen snažím marně vysvětlit jednoduche vztahy ve spalovacím motoru.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taxe už kuwa nesnaž. Nikdo na tvoje obecný školení není zvědavej. Koho to zajímá, ten to dávno ví a zbytku to je u řiti.
Hendly
Vis proc se snazim?
Protoze se chci neco noveho naucit. Poznat nejaky novy argument, neco co neznam a sam si to pak vic prostudovat.
Bohuzel odpurci EV jedou stale to same. Tahle odbocka k turbu zacla taky u EV.

Z nadavani a urazek se moc noveho o technice nedozvim.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak se zeptej co chceš vědět a nebo studuj technický materiály a nelži tady, že tímhle trapným flame chceš získávat nový informace o motorech. A na co ti budou, když jsou ICE fuj a miluješ jen EV? Tak studuj rotory a vinutí a elektrolyty a na nás starý cocoty, co se umí na křižovatce rozjet i se starou vránou se jednoduše vyser.
Hendly
Prvne nelzu. Tohle si zapamatuj. Spalil si se mockrat.
Ptam se stale. I v tomhle vlakne. Spocitej kolik jsem dostal odpovedi.
Treba ma posledni otazka na tebe.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hurá. Poslední.
Hendly
Ano i ta posledni v rade zustala bez odpovedi.
A tak je to stale. Kladu otazku a nedostavam odpoved
“ Víš proč jsme psal o hmotnosti vzduchu debatě o samozápalech”?
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a další důkaz, že lžeš. Napíšeš poslední a za minutu už kladeš další.
A tak je to s tebou furt.
Hendly
Opakuji ti znova jen tu posledni na kterou nemam odpoved.
gil54
"Musí zpracovat rozpálenej vzduch ze kterýho neroztočí turbo"

Pane profesore, jsem jen blbeček, co nic nezná, ale neroztáčí turbo náhodou extrémně horké výfukové plyny?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nojo. Alekdyž se do motoru dostane horkej vzduch, tak to prostě vůbec nejede 😁
Vono to pomalu ani klikovkou nevotočí a ty pšouky codou ven, tak to turbem ani nehne. 😁
A to je všecko tím, že máš třeba o 4% míň kyslíku a to je něco. To se i ta váha vzduchu zblázní a vzdá to a nedá válcům nic. 😁
Takže máš hned o 400 koní míň a prostě nevodjedeš. 😁
Zrovinka dneska jsem nemohl odjet z Makarske, kam jsme si jeli pro něco na zub a musíme stát u Lidlu až do 4 do rána a pak se zkusím znova rozjet. No, snad se do rána dostanem na penzion. 😁 😁 😁 😁 😁
Hendly
Zkus Barichela. To je vetsi odbornik. Jeho objev ktery uspori 30% ztratoveho tepla ja tezko prekonam a natoz pochopim.
Ja usetreny cas vyuziji lepe nez psanim s nekym kdo mi nic noveho neprinese.
ryccardo
Ano přesně to se mu snažím vysvětlit, ale jeho přerostlé ego mu nedovoluje napsat. "Jo chlapi, asi máte pravdu, ono to je na té křižovatce vlastně jedno"
Problém není technika, ale Hendlyho ego. Patrně nějaký neřešený mindrák. To mají s Hamunou velice podobnou diagnózu. Ten taky neumí přiznat, že je mimo nebo že přestřelil.
ryccardo
Samozřejmě, že teplý intercooler má na výkon vliv. To jsem ti taky odsouhlasil. Jen se ti celou dobu snažím vysvětlit, že na křižovatce na semaforu ti ten výkon nechybí, protože na rozjezd potřebuješ jen zlomek výkonu motoru. Zvláštní s jak se to snažíš furt popírat.
Hendly
Tak dalsi shoda. Na rozjezd mas, pokavad netocis motor, jen cast cast vykonu. A z te casti o cast prijdes.
ryccardo
O to se ale nikdo nepře. To máš samozřejmě pravdu. Jen se ti snažíme vysvětlit, že ten úbytek části výkonu ti při tom rozjezdu nechybí, protože na běžný rozjezd auta z křižovatky většině řidičů stačí jen lehce plynu. Jestli ti aktuálně bude pár koní chybět není nic co by mělo řidiče na křižovatce rozházet. Co řidiče spíš vytočí a radikálně omezí je aktivovaný start stop a absence pedalboxu v autě, takže šlápneš na plyn a vteřinu čekáš na reakci.
Avatar - Mokrous
Mokrous
S&S je extrémní chujovina. Když to někdy zapomenu vypnout hned po startu, tak mě to pokaždý vytočí doběla. Naštěstí se mi to stává tak 3x do roka. Ale to pak radši znova šlápnu na brzdu, než bych čekal až skončí ten cirkus a pak skákal někomu do cesty. Stejně tak mne vytočí, když vypne studenej motor po ujetí 300 metrů. A nebo naopak vypne rozpálenej motor na dálnici. Prostě kurwitko.
Když je vypnutej, tak stačí režim sport a nebo prostě jen krapet předvídat a šikovnej kotník.
Já si zkoušel odhadem počítat reakci na plyn a rozhodně to nejsou vteřiny ale max. 0,5s a vyrážím vpřed. Když mačkám plyn v okamžiku, kdy mne míjí jiné vozidlo, tak je potom zpoždění prakticky 0.
Hendly
Když jdu ráno ulicí a tam stojí na červenou 20 aut co jen hučí, smrdí a stojí tak si říkám proč nemůžou mít vypnutý motor?
Technicky to chápu, ale z pohledu chodce jde jen o otravování okolí smradem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Špatná volba auta do města. Tam bych i já volil hybrid.
Ale provozovat tohle kurwítko, které je navíc velice nebezpečné, kvůli pár zastavením na křižovatce, když 95% mých tras je mimo města, fakt nehodlám.
Navíc moderní servisovaná nevykuchaná auta nijak extra nesmrdí na volnoběh na křižovatce. Naopak si zasmrdí hlavně při rozjezdu ty starý a vykuchaný a neservisovaný.
Stálo by za to změřit reálný emise nějakýho 10-15 let starýho dieselu s vykuchaným DPF, KO vstřiky, bez AdBlue a s obyčejnou naftou v nádrži při odpichu z křižovatky a pak dieselu okolo 5 let stáří ve špičkovém stavu s DPF, AdBlue a 60 cetanovou naftou. Obávám se, že rozdíly budou ne stovky, ale rovnou o tisíce %.
Hendly
To je ale taky hlavní problém spalovacích aut. Jejich emise se behěm provozu zhoršují a to i zásadně a to už po 100 000km takže i nová auta.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Není důvod ke znatelnému zhoršení emisí u auta se 100.000 km pokud nemá závadu a není nic vykuchanýho.
Pokud bude auto jezdit na kvalitní palivo a bude včas měnit olej a filtry, není problém 200 a víc tisíc km. A pak holt třeba repase vstřiků. Když budou už hůř rozprašovat.
Každopádně horší vstřik spíš zvětší saze, což zase chytí DPF, takže je po problému.
Hendly
A proto je tak velký problém u emisních limitů a jejich dodržení po 100 000km viz EURO norma.
Prostě zas zakládáš na domněnkách místo na znalosti.
gil54
Nepolevíš a nepolevíš. Jsi směšnej.
.
Měl jsem tři benzíny s turbem a mezichladiči vzduch-vzduch. Z toho dva měly budík na tlak plnění. Při běžném rozjezdu z křižovatky se měřák skoro ani neodlepil z nuly, takže nějaký efekt ztráty možného výkonu horkem žádný. Otáčky, které jsem používal pro běžný až bystrý rozjezd z křižovatky byly tedy hluboko pod limitem obtokového ventilu. Rozjezdy s naplněným motorem by znamenaly jen hořící gumy - auta bez kontroly trakce.

Ale ulehčím ti práci - nemám znalosti ani vzdělání, nemám zkušenosti a ani neumím řídit.
Hendly
Sorry Gile, ale to co píšeš mluví o tom jak moc nerozumíš funkci turbo motoru a o čem tu druhý den píšu. proč do toho motáš optokový ventil?

https😐/aet-turbos.co.uk/turbos-and-temperature-summer-weather-and-turbocharger-performance/
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :yes: :yes:
😁
Hendly
Jaky je tedy podle tebe technicky rozdil mezi: mezichladicem a intercoolerem?
Avatar - Anonym
Anonym
???????
Intercooler je anglický termín pro Mezichladič plnicího vzduchu
https😐/motofocus.cz/…lnovaneho-motoru
Hendly
Tak proc o tom pises jako o dvou rozdilnych vecech?
Avatar - Anonym
Anonym
To si asi špatně pochopil.
Hendly
“ On se používal a ještě pořád i pouzívá hlavně Mezichladič plnicího vzduchu - Intercooler se dával primárně na závodní auta s turbem a pak na nákladáky”

Tak se mi to asi jenom zdalo…
Nejsem prekvapen tvou technickou neznalosti.
Avatar - Anonym
Anonym
O moje technické znalosti neměj péči. Jsou velmi dobré.

Jinak pro záodní auta je ještě používalo vstřkování vody. A to právě za účelem zlepšení výkonu, snížení teploty spalování a ochlazování motoru.
ryccardo
Aby bylo auto složitější a mělo se na tom co rozsypat 😄 Ne dělám si srandu. Ve skutečnosti se vodní mezichladič používá, protože je účinnější a může být pak kratší vedení vzduchu do motoru a lépe nabíhá turbo. Taky se tím zvyšuje výkon motoru. Má to smysl, ale tam kde to řidič dokáže poznat. Rozhodně to není potřeba na ježdění po městě.
vondry87
Aneb jak z 40 % uvedených v článku udělat 2 % 😄. To je celkem rozdíl ne?

Ano - neměl bych nejmenší problém akceptovat nižší výkon při řekněme 10 % baterky, kdy jde o to dojet k nabíječce. Samozřejmě předpokládám, že mě auto na omezení výkonu důrazně upozorní. Ale pokud mám 40 % stavu baterie a auto začne omezovat výkon, je to prostě špatně, protože EV mají krátký dojezd tzn. pod 40 % bych trávil celkem hodně času a nevidím důvod pro to, aby mi auto omezovalo výkon, když vím, že v pohodě dojedu domů.

Troufám si říct, že to je trochu jiná situace oproti dieselu, který chci po studeném startu šetřit. To je moje volba. Jenže tady tu volbu ani nemám.
Avatar - xxc
xxc
Nečítal som článok, ale jazdím podobným autom a pod 40% určite nič citeľne obmedzené nie je. Dokonca pri 20% udrží do kopca na diaľnici 160ku a vtedy obieham všetky spaľovacie auta, ktoré spomaľujú, hoci by nemuseli. Inak motor je celkovo slabý a zaslúžilo by si to celkovo vyšší výkon, aspoň pri nabitej baterke. To neviem, či autor vôbec kritizoval 🙂
Hendly
Kvalit textu:” Zásadní novinkou pak je nová zelená barva Dark Olivine.”
Avatar - Emel
Emel
Zajímavé je, že je to napsané tak, jako by se to mělo týkat jen té verze s větší baterkou
"Volkswagen ID.3 Pro S s větším 77 kWh akumulátorem má však dynamiku závislou na stavu nabití akumulátoru. Při poklesu stavu nabití pod 40 procent je už výrazně slabší a nejedno předjíždění pro jistotu vzdáte." - to zní dost strašidelně, zajímalo by mě, kolik z těch 150kW zmizí...

Otázka je, jakou optikou se na to člověk kouká. Kdybych to bral jako alternativu nějakého toho Golfa 1.5TSI, no tak asi všechno v pořádku... akorát tohle stojí dvakrát tolik.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
hi hi hi 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Robert Hlavaty
reálně s cenovkou tak od 599 000 CZK, pak by asi i něco prodali... tedy můj odhad... Pak bych možná zánovní kolem 450-480 000 CZK i manželce koupil. (jízdy okolo komína a možnost solárů na střechu RD).... Za současné ceny je to nesmysl
vondry87
Ano souhlas, za milion už EV dává smysl i mně jakožto normálnímu člověku, ale nesmělo by se jednat o městský bobek, ale o plnohodnotné auto, které ve fosilní variantě za milion koupit jde. Za elektrickou nákupní tašku do města bych dal taky max lehce přes půl mega.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak id.3 není žádná nákupní taška. Spíš je problém, že je divné, ošklivé, neergonomické, těžké a nudné. Škoda, že Nissan zaspal a nedokázal nabídnout slušný elektrický kompakt.
vondry87
No pořád je o půl metru kratší než normální auto, které bych si běžně za milion koupil. Jako jasně - za ty peníze se dá koupit i kratší auto, ale pak jde většinou o nějakou sportovní hot-hatch variantu, kde se platí za výkon a exkluzivitu. Ale tohle je prostě obyčejný ničím zajímavý malý auto za mega. Alespoň tak to na mě působí...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vobec nie je pekne.. a to mam sam auto od vw... ale taketo vajce by som od neho nechcel ... tu plati nadalej zlaty golfik zlate polo zlaty t cross a pod
traveldrive
Práve naopak. Konečne Volkswagen, čo nevyzerá ako staré auto už v čase uvedenia. Hlavne naživo vyzerá dosť dobre. Technika, cena, to jsú iné otázky.
Xylo
Podle toho, co tady čtu od odborníků (bez praktických znalostí a zkušeností) je holý nesmysl uvažovat nebo dokonce koupit tento nedokonalý a předražený produkt. Během velmi krátké doby (jak dokazují všechny články o budoucnosti elektromobility) budou do výroby uvedeny výborné baterie, které budou LEVNÉ, lehké a bude na ně záruka udržení kapacity po dobu deset milionů kilometrů nebo 450 let. Kdo tedy už provozuje nějakou nedokonalou napodobeninu skvělého elektromobilu budoucnosti bude nucen jej odvézt do sběrných surovin, jakmile konečně dorazí zázračná a opravdu ekologická vozidla budoucnosti.
ptr078
Spolu so svojimi solarnymi panelmi a tepelnym cerpadlom
Avatar - Anonym
Anonym
A jejich dědové dodnes čekaj na tu dovolenou na Marsu.

!Milý Mladý příteli, pionýre, až ti bude 20 let, poletíš na dovolenou na Mars a do práce budeš lítat autonomními lítacími vozy."

ABC, rok 1960 😄 😄 😄 😄

A vono pořád velký HOOOOOOOOO 😄 😄 😄 😄 😄

A já pořád čekám na tu baterku do notasu, co vydrží 8 let. Už marně na ní čekám 25 let 😄 😄 😄
Avatar - xxc
xxc
Baterky v notebooku uz su v pohode, staci nastavit, aby nebola plne nabita, ked je strceny v nabijacke. Rovnako aj mobil, ked umozni vyrobca rozumne pouzivat baterku, tak nema problem so zivotnostou. Autonomne auta uz zacinaju fungovat a na Mars sa este neda, ale aspon do vesmiru uz na dovolenku by nemal byt problem, pokial ma clovek peniaze.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi hloupý nebo navedený ? do vesmíru na dovolenku ? to je stejný oxymoron jako "levný dostupný elektromobil" to myslíte těch pár minut ve výšce 100 km ? to je jako dovolená ? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
traveldrive
Trolla nekrmiti, naroste.
Alebo hej, nech je sranda. 😒] :yes:
gil54
...když máš prachy, můžeš se na "dovolenku" klidně potopit i k Titaniku. 😁
Arese
Jj, ale návrat na hladinu je bez záruky... 😲 :no:
gil54
Stejnej adrenalin pro odvážné excentrické boháče jako s touhle ID.3 zkoušet Praha - Brno na votočku bez káviček u Humpolců.

Obojí stojí kravinu a výsledek ......nejistý. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mému dědovi ještě dříve říkali, že on má to štestí, že on patří do generace, který se dožije vybudování komunismu. "Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb"
Slibem světlých zítřků nezarmoutíš.
ryccardo
Tak tyhle blaboly bruselskych soudruhu nejsou nic jineho nez nesmyslny sliby komunistu v 50-60 letech. Jen je to v novym kabate. Ale hloupe publikum, ktere to zere najdes v kazde dobe 😁
Hendly
Nejspíš nechtěně jsi popsal jeden z velkých důvodů ceny EV.
Baterie se vyvíjí velice rychle, takže potřebuješ velice rychle zaplatit investice do jejich výroby.
Příprava výroby je v řádu let, ale v současnosti nastupují nové generace baterií rychleji. Vše je vlastně taková loterie na jakou technologii vsadit.
Xylo
Je to jeden z důvodu velkého propadu ceny u použitého elektromobilu a naprostého nezájmu o naprosto neperspektivní elektromobily vybavené výběhovou technologií.
Hendly
Muzem mi prosim ukazat u ktereho EV je velky propad ceny?

Dik moc za tip.
Xylo
Smart electric drive rv 2018, najeto 23 tis km - nákup 289 tisíc v dubnu 2021 prodej květen 2023 (najeto 25 tisíc km) za 207 tisíc 😉 Není nad osobní zkušenost.
Avatar - Anonym
Anonym
Co třeba Peugeot I-Ion a jeho klony? Klidně pokles na třetinu hodnoty za 3 roky.
Hendly
na sauto je jeden kus. … a cena neni zrovna nizka ani s ohledem na puvodni cenu auta.
Avatar - Anonym
Anonym
gil54
Jeden kus v nabídce s vysokou cenou je naprosto vypovídající o pohybu na trhu, zájmu a atraktivitě v tomto sortimentu. (Ironie.)

Jen pravý odborník na trhu s ojetými auty se ohání vysněnými cenami v nabídce, za které se zpravidla tato auta nikdy nepodaří prodat. Nabídkové ceny ojetin se ve většině případů snaží vytvořit pseudoatratktivitu jejich mnohdy a většinou nereálnou cenovou hladinou. Kdo chce doopravdy rychle prodat a má všech pět pohromadě, ví jak na to.
Hendly
Ale ja se nechci dohadovat o praktikách prodejcu.
Chci jen ziskuchtive odkaz na prodej ojeteho EV u ktereho vyrazne klesla hodnota. Nejlepe treba ecotigo pod 200.
gil54
No, číst umíš, to víme, s chápáním psaného textu se to ovšem nelepší.

Odkazu na funkční Škodu Citigo-e iV za 200 se proto nemůžeš dočkat. Pokud existuje takové auto na prodej, nedostane se - logicky - do hromadných nabídek. Se ziskem, v tomto případě, raději moc nepočítej.
Hendly
Takze propad ceny u EV zas tak dramaticky neni.
lukas13
Čteš alespoň reakce ostatních?

Tohle už fakt není normální 😲
Hendly
Ano čtu a už dva dny čekám aspoň na jediný odkaz na prodej EV který je dle tvrzení:"velkého propadu ceny u použitého elektromobilu a naprostého nezájmu o naprosto neperspektivní elektromobily vybavené výběhovou technologií."

A stále nic.
Xylo
Já jsem ti odpověděl. Je to můj závěr na základě uskutečněného prodeje mého elektromobilu. Už jsi nějaké elektroauto prodával ?
gil54
...no a možná jsi tady jedinej s praktickou reálnou exaktní zkušeností.
Xylo
Tady je citace z wikipedie: "První e😜erimenty prováděl G. N. Lewis v roce 1912. Návrh proběhl roku 1960, poté byla baterie vyvíjena hlavně v Bellových laboratořích. První prodejní verzi vyrobila firma Sony v roce 1991." Zdroj: http😐/cs.wikipedia.org/…_akumul%C3%A1tor Jde o to, že vývoj Li-Ion akumulátoru probíhal 79 let a určitě nebyl zaměřen na použití v elektroautomobilech, když první prodeje byly z produkce firmy Sony. Současně nabízené elektromobily jsou (v ČR) naprosto neskutečně předražené a mají baterie z článků, které (podle všech optimistických zpráv) budou snad brzy nahrazeny nějakou lepší "chemií".
Tady je ještě citace a odkaz k cenám: "Podle analýzy hodnot ojetých elektromobilů, kterou provedla AA, lze ojetý elektromobil s méně než 16 000 najetými kilometry (10 tisíc mil) pořídit za polovinu ceny nového elektromobilu. Vauxhall e-Corsa, jehož cena nového vozu začíná na 33 930 GBP, lze na webu AA Cars s méně než 7 000 najetými mílemi a vyrobeným v roce 2021 pořídit za méně než 17 000 GBP. Stejně tak Hyundai Ioniq Premium, jehož cena nového vozu začíná na 43 445 GBP, by se dal pořídit za přibližně 17 500 GBP za model starý pouze jeden rok.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Odkaz: http😐/www.fleetnews.co.uk/news/latest-fleet-news/electric-fleet-news/2023/05/16/used-electric-vehicles-available-at-half-price-of-new-ev
Hendly
OK odkaz na inzerat E Corsa z 2021 za 450 000?
Diky za pripadni tip.
Stejne tak na ten rok stary Ioniq. Dik predem.
Xylo
Není problém Corsa za 409 tisíc Kč, 2021 a 9040 milí - http😐/www.theaa.com/…etails/138-26646
Ioniq za 430 tisíc, 2022 a 23 tisíc mil http😐/www.theaa.com/…tails/138-134934
Citace je z fleetnews.co.uk, článek datovaný 18.května 2023.
Hendly
Dik bomba. Co se to v UK deje.
Ceny jsou super jen ten volant.
Xylo
Je to ještě o něco levnější než v květnu 😁
Hendly
To jsou ceny hluboko pod cenama na kontinentu.
Johnn
Tak ten Ioniq mě tedy zajímá, ale samozřejmě v ČR,protože když se podívám na Sauto, tak nejnišší cena nyní 480 000Kč a nový určitě nestál přes milion. Myslím si že se dali koupit i do 800 000Kč.Dotace pro běžný lid nebyli.Nepřijdou mi ty ceny za ojetinu nízké a proto to sleduji.Pokjud by byl za opravdu výhodnou cenu, tak ho beru.To už jsou lepší ceny E-Golffu,Leafu a ZOE, ty mají vyšší propady hodnot, z ryze pragmatických důvodů, a tam proto váhám.
Xylo
V ČR není výběr. Když jsem pořizoval v dubnu 2021 Smarta kontaktoval jsem centrálu prodeje Smartu v ČR v Mercedesu na Chodově. Pan prodejce vysvětloval, že mi nemůže dát cenu obdobnou jako v Německu a předváděčka za 450 tisíc Kč je super kauf (protože pořizovačka byla 780 tisíc). V té době byly ceny v Německu od 250 tisíc za tříletá auta v základní výbavě. Určitě bych zkusil na nějaký inzerát zavolat, protože prodávající bude určitě moc šťastný, že má zájemce 😉
Hendly
Nastesti uz se nemusime spolehat jen na CR trh, ty ceny v UK jsou niz i z pohledu nemecka. Zvlastni.

Proc si vlastne Smarta prodal?
Xylo
Protože auto už k životu nepotřebuju. Prodal jsem spalovák (Mitsubishi Lancer), protože jsem si uvědomoval, že ho svým malým nájezdem trápím. Myslel jsem si, že EV je lepší pro krátké pojížďky, ale posledních pár měsíců mě už trochu obtěžovalo se o Smarta starat. Měl jsem inzerát (za 250 tisíc) skoro dva měsíce a za tu dobu se ozvali dva sondovací telefony.
Hendly
Nejake technicky problem s tim byl?
Mozna jsem na tvuj uvodni prispevek zbytecne ostre reagoval.
Polopravd o EV je opravdu nejen zde dost.

Hledam do sirsi rodiny male EV a na Smart jsem vubec nemyslel. Za vyzkouseni to pro srandu stoji. Stejne jako corsu kterou jsem opomíjel a nektere de inzeraty nejsou uplne spatne.
Xylo
Dvakrát mi bez jakéhokoliv předchozího příznaku chcípla 12V baterka, takže taková klasika.
Johnn
Gratuluji. Tak to je ideál, když už auto k životu není třeba. Případně si ho jen půjčit a mít radost z řízení. :yes: Teoreticky ho nepotřebujeme nikdo, ale jak třeba k doktorům s dětmi... ulehčuje život a na druhou stranu je to velký výdaj.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Teoreticky auto nepotřebuje nikdo. Prakticky ho potřebuji všichni.

To je ten rozdíl mezi teorií a praxí.

Stejně jako mezi tím, že elektromobilita je teoreticky skvělá a ekologická. Prakticky je to ale pravý opak.
Xylo
Radost z řízení elektra se u mě nekoná a to ani v Enyaqu nebo Tesle. Nemám rodinu a od 42 let jsem ekonomicky neaktivní, takže to mám poněkud jednodušší.
Johnn
Tak to už jsem zkoušel, ale asi neumím moc dobře jednat o ceně, protože sleva dle prodávajícího není možná. když byla nižší cena v inzerci, tak to bylo okamžitě pryč, do 2-3 dnů pozdě. A pokud se podívám na ice auta z té doby za podobně peníze, tak se nechají sehnat i levněji. Prostě pokud BEV jako je Ioniq nikdo nechce, tak si představují cenu o 100-150 tisíc níže. A to by byl opravdu velký propad hodnoty vůči alternativám. Otázka je alternativa jízdy pro 3-4 lidi každý pracovní den, mimo prázdnin, 4 km cesta tam a zpět. Autobus je i oproti spalováku dražší a nevychází vždy úplně dobře spoje. Občas jízdy do cca 40 km. Proste druhé auto.
ericn
Stejně tak dopadnou aktuální elektromobily, kdo by je chtěl ojeté? Jsou to neperspektivní ojetiny, stejně jako eGolf/Leaf atd leží v bazarech, bude tam ležet i iD.3/4 a cokoliv dalšího 😉
Hendly
Budu rad za odkaz nebo tip na EV s velkym propadem ceny z duvodu nezajmu.

Neni problem i financni odmena.
ericn
Když se podíváš na sauto, eGolfů a Leafů je tam poměrně dost od každého modelu 30ks+ a spousta z nich je tam dlouho. Cena 300tis Kč+ 😉 vyber si :yes: Dlouho tam ješte budou, takže ti je nikdo nevyfoukne… pls a pak napiš recenzi, ať si můžeme počíst, jak si spokojený…
Hendly
a kolik je tam spalovacich golfu?

Dej odkaz treba na nejake e citogo s velkym propadem ceny. Odmena neni problem.
ericn
Co to je za stupidní otázku? Víš kolik se v čechách prodalo Golfů G7 a e-Golfů? Trochu přemýšlej 😉
Hendly
Nejaky tip na to e citigo?
Na sauto vidim nejlevnejsi egolf za 329000.
Nejlevnejsi spalovak ze stejneho roku 2015 je za 150000
Avatar - Anonym
Anonym
Kolůik stál novej ten spalovák a kolik ten E-Golf?

Povídej, povídej......
Hendly
I kdyz stal dvojnasobek tak to stale neni zadny dramaticky propad ceny.
ericn
Tak trochu čísel😒br />
Vezmu srovnatelný Golf 1.4TSI 90kw a e-Golf 85kW, nájezd do 100tis km, rv 2014-2015😒br />
Cena nových 446900kč (ceník VW/Comfortline) / 930900Kč (cena od, test fDrive)
Cena ojetin (průměr Sauto) 280000 Kč (3ks) / 380000 Kč (4ks)
Propad hodnoty 166900 Kč / 550900Kč - dramatický rozdíl, co člověk ztratil na elektrickém Golfu....
Propad procentuálně 38% / 60% hodnoty...

Kdo teda padá rychleji? 😉 No překvapivě elektrika...
Avatar - Anonym
Anonym
Samozřejmě že padá rychleji elektrika a co třeba Takový Nissan Leaf, to je terno. navíc je to neprodejný, bo starý kusy maj dojezd 120 v létě a 75 v mrazech 😄 😄 😄
ericn
Tak to zkusme😒br />
Pulsar 1.2T.DIG 85kW vs Leaf 30kWh 80kW roky - rv 2015-2017

Cena nových, výbava Tekna 479000kč (Visia 329000kč) / 921900Kč (zdroj auto.cz)
Cena ojetin (průměr Sauto) 199000 Kč (2ks) / 317000 Kč (6ks)
Propad hodnoty 280000 Kč / 604000Kč - dramatický finanční rozdíl u Leafu....
Propad procentuálně 59% / 66% hodnoty...
lukas13
:yes:

Jen doufám, že si Hendly konečně jedno EV koupí. Když je to taková láce...
Hendly
Porovnavej cenovou hladinu.
Vem spalovaci auto z roku 2015 s cenou kolem 900 tis treba Audi A4 a jeho dnesni cenu na trhu ojetin.
Pak to vypada uplne jinak.

Zakladni vec. Drazsi auta a veci ztraci hodnotu procentualne rychleji.
ericn
Porovnávám stejné auto ve stejně třídě, jen s různým pohonem 😉 Ne jablka s hruškama, nehodí se ti to do krámu, tak vymýšlíš. Realitu ale nezměníš…
Hendly
😀 ne. Porovnavas vec co jsi koupil za 900tis. Kdyz jsi v roce 2015 koupil za 900 tis A4 tak ztratila vic nez e golf.

I u toho golfa se spalovakem bude ztrata hodnoty zalezet na porizovaci cene. Cim drazsi nakup tim vetsi ztrata hodnoty v case.
To jsem zas uplne jinde nez sem chtel byt. Misto tipu na koupe EV ktery dle tvrzeni ma byt na trhu ojetin levny lezak nemam nic.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hezky ses z toho vykecal. 😁 "Kompaktní EV je drahé jako prase a ztatí hodnotu, ale to nevadí, protože kdybyste si za stejné peníze koupili o třídu lepší A4, kterou vám zakážeme, tak hodnotu ztratí taky." 😁 😁 😁
ericn
Co bys od něj taky čekal…
Hendly
Cekal bych ze do sve uvahy zahrneš treba vliv dotaci na sousednim německem trhu aut.
To znamena kolik zakaznik za ty EV zaplatil a ne kolik byla cenikova cena.

E golfa nikdo nekupoval ze misel. Kupoval ho protoze chtel EV.
Hendly
To ev ale ztraci cenu pomaleji mez A4.

Kdo ti co zakazuje?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Škoda, že ten spalovák jako nový stál pod 400k, že.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A proč sis vyzobnul Citigo, které s nejvyšší pravděpodobností bylo prodáváno se ztrátou už prvnímu majiteli? A které je jedním z mála EV, které vcelku dávají smysl - malé městské auto s ok dojezdem a přijatelným designem...
Hendly
To ze bylo prodavano se ztratou jsou dohady.
Realita je, ze drzi cenu velice dobre.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dohady, které silně podporuje fakt, že ve výrobě vydrželo jen chvíli a výhodnější kup se od té doby neobjevil. Obdobně není tajemstvím, že e-up! se vracel do nabídky podle bilance flotilových emisí.
Avatar - Helle2
Helle2
a musel bych být hodně pod vlivem ( jak se teď moderně používá) abych si zvolil VW. Ale to je jenom můj názor až do každý koupi či více.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no především bys musel mít volný 1 mil. Kč 😄
kozakm
Ale vubec ne. Tesla ma lepsi technologii elektropohonu a lepsi infotainment, VW je pohodlnejsi a tissi auto s normalnejsim ovladanim a s funkcemi, ktere Tesla neumi (HUD, matrixy, 360 kamery). Ja bych si nakonec asi taky vybral Teslu, ale bylo by to tesne.
Renoo
Kdo je ochotný zaplatit majlant za to, aby tohle měl? Stačí si projít ojetiny ID.3 s kombinací HUD a 360 a bude jich na Mobile hluboko pod 50 ks. Naopak bez těchto vymožeností jich bude v nabídce víc jak 1000 ks. Takže ne, ID.3 není konkurencí pro TM3. Má malé nájezdy, logicky málo najetých dálničních, takže hluk nikdo neřeší. Jinak mohli by změřit hlučnost TM3 z roku 2019 (2020) a aktuální 2023 z Berlína, protože tam je rozdíl. Dokonce zapracovali na tuhosti podvozku.

@DBurkland
(1/2) For those wondering if Tesla has noticeably reduced cabin noise in newer Model 3s the answer is yes! Compared to data I had previously recorded from my October-built 2018 Model 3, my 2022 is about 4-5dB quieter at 80mph on a smooth highway (I-94E in this case)."

Jinak zvuk by značně zlepšili tiššími pneu. Stejně přídavnou izolací kolem dveří - nechápu proč to tam není, je to položka pomalu korunová (možná, že 2023 to už mají).

Co TM3 trápí (i TMY) je rejd. Je vidět, že to je americké auto. ID.3 a vlastně všechny ID jsou úplně někde jinde. V ucpaným městě, na přeautomobilovaným sídlišti nebo v komicky úzkém parkovišti to není ideální a v případě TMY už dost nepříjemné. Nejsem nijak dobrý řidič a proto je pro mě TMY nepoužitelná. Dobrým řidičům s dobrým odhadem to nebude tak vadit, ale mě hodně. Nedivil bych se, kdyby to bylo tím frunkem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Moc normálnější právě není, takže ani já nevím, co bych si vybral, byť se mi Tesla strašně hnusí.
Avantime
Veď čísla európskych predajov hovoria jasne. A kto aj chce elektro od VW, ide už radšej do ID.4.
Avatar - xxc
xxc
Radšej ani nie, ja by som to svojho času aj kúpil, ale je to iba 4 miestne.
Avatar - Helle2
Helle2
a musel bych být hodně pod vlivem ( jak se teď moderně používá) abych si zvolil VW. Ale to je jenom můj názor až do každý koupi či více.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No u nás už se lidi rozhodli, nekoupit. Ta necelá 2% prodejů u nás dělají zahraniční zezelenalé pokrytecké firmy.
Xylo
To se mýlíš. Sleduju registrace Enyaqu posledních 19 měsíců a Tesly poslední tři měsíce. Jediná zahraniční firma, která v té době pořídila do fleetu Enyaqy byla Komeční banka v počtu 117. Letos v červnu pořídil ČEZ Distribuce 21 kusů Enyaqu. Poskytovatelé operativních leasingů (LeasePlan, Arval, ALD ...) registrují jednotky kusů měsíčně. Kupci Enyaqů a Tesel jsou vzhledem k ceně jednatelé a/nebo majitelé s.r.o., kteří jsou zmasírovaní propagandou nebo snahou se odlišit nebo mají elektroauto jako výkladní skříň (nebo chtějí novinku vyzkoušet).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj ked sa mi id.3 nepaci tak stejne je daleko kvalitnejsim produktom ako tesla 3.... to len aby si bol v obraze aj ked si triezvy
Avatar - xxc
xxc
A ako sa meria kvalita? S enyaqom som už bol 2x v servise a teraz ma volá znova, že vyhľadajte servis. Ja to nejak prežiť viem, ale nazlostená žena volala predajcovi, že čo to má byť, aké auto to predali. A predajca jej odkázal, že to je v pohode, ze niektorí už boli v servise 10x 🙂 id3 je v podstate rovnaké auto, fakt je kvalitnejšie? Aj s Teslou sa jazdí do servisu každý mesiac? Alebo čo je kvalita?
traveldrive
Sused mal to isté s A1 a švagor s Octaviou. Náskok vďaka technike a Simply Clever. Bežná prax. Ale môžeš to brať aj tak, že máš šmejda vyrobeného z kvalitných materiálov. 😒]
vondry87
Tak ID3 má čerstvě po faceliftu a modernizovaná Tesla 3 se dle úniků už vyrábí a do konce srpna bude oficiálně představena, tak bych možná s tímto soudem počkal, ať mají obě auta rovné podmínky, protože pevně doufám/věřím, že Tesla 3 po FL kvalitativně zase o něco poskočí nahoru..
Avatar - PicoBello
PicoBello
To je super takéto ľudové auto za 50k s výkonom, ktorý sa ti samo rozhodne priškrtiť. 😏
Othello
Dokázal by mi prosím někdo (klidně i autor) vysvětlit co tady znamená to "instantní" ?
Ve spojení s krouťákem se to používá často. Je to něco jako rychlý nástup, rychle k dispozici ?
Avatar - xxc
xxc
Mimo jiné znamená okamžitý, rychlý, neodkladný, bezprostřední, naléhavý nebo důležitý.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano. Tak jako u atmosféry. A dnes běžně rozšířeného turbomotoru, když není dostatečný tlak, tak můžete čekat na točivý moment několik sekund nebo v nízkých otáčkách i věčnost.
Na druhou stranu, často čtu o tom, že elektromotor má "maximální točivý moment od nulových otáček", což není pravda.
Hendly
Ano, v testech je plno technickych chyb nejen u ev.
Othello
Proč by nemohl mít max. moment od nuly?
traveldrive
Prečo by to nemohla byť pravda? Čo ho pohne z tej nuly otáčok? No asi ten moment, nie?
Avatar - Anonym
Anonym
Pohne to stejné jako pohání startér při startu spalovacího motoru. Moment, který má od nulových otáček. To však neznamné, že hned na začátku má maximální moment. Běžné elektromotory točí tisíce otáček, nikoliv jednotky nebo zlomky jednotek otáček. Proč asi?
Othello
Tisíce otáček točí kvůli výkonu. To ale nijak nevylučuje že maximální moment je k dispozici už v nulových otáčkách. Ostatně je to především otázka nastavení software.
Uživatel_5357454
Nejhorší je že Volkswagen aby uspěl na čínském trhu v záplavě činskych výrobců elektroaut ,tak tam tento vůz prodává za dotovanou cenu v přepočtu za 390 tisíc Kč. Evropský záložník to doplatí.
nlsk
Nechcem tu hateovat tento elektromobil, len preto, že je to VW, ale ak by som chcel niečo tejto vellkosti, bol by to asi MG 4 alebo by som počkal na kombi MG 5.
adamzprahy
To kombi MG5 je ve všem horším autem.
nlsk
Neviem, ešte som v ňom nesedel, ale testy na youtoube hovoria niečo iné. Minimálne cena a to, že je to kombi sú pre mňa výhodou. MG4 je lepšia.
adamzprahy
Já v něm jel. Na první pohled to nevypadá zle, jenže jakmile se projedeš 100 km/h na rozbité okresce, tak se Čína nezapře. Ale interiér je obstojný a pokud to má být nejlevnější v rámci třídy, tak se dá akceptovat. Jenom chci říct, že ID3 je fakt někde úplně jinde a to nejsem jeho fanoušek.
Arese
....je pro mě symbolem zcela neatraktivní automobilové nabídky. Víc k tomu ani netřeba dodávat. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pro mě je symbolem asexuálního nudného antiauta. Tedy prakticky jako Tesla, kterou se magor Diess tolik inspiroval. Enyaq už je lepší, ten se aspoň trochu snaží působit jako auto, ve kterém je příjemné trávit čas.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak on to tak v podstatě VW chtěl. ID.3 a celý současný design je výsledkem sociálního inženýringu ve společnosti masírované LGBT, takže je v podstatě zázrak, že základní barva bez příplatků není růžovozelená bicolore 😉
PowerHouse
A k komentu níže. VW v Číně dotuje ID.3 a platí to Evropa.
Tam má ID.3 klasse za 15000 i konkurence. ID.3 se v Číně nedotuje.

Rozdíl je také v tom, že čínské automobilky mají Gigacasting. Hledejte Gigacasting v ČR
Xylo
Nějaké dumpingové ceny od výrobními náklady jsou pouhé bajky. Výborně to ukázal příklad eCitiGo, kde "zaručené" informace od skvělého zdroje v autoforu uvedlo ztrátu 250 tisíc kaček na kusu eletroauta. Nedávno tu byla informace o tom, jak Ford ztrácí na každém elektroautě nevím kolik tisíc dolarů. Tohle jsou všechno pouze vnitropodniková přeúčtování, které samozřejmě úsekový vedoucí vidí, takže nemůžou být prémie, musí víc makat atd. Skutečné náklady na výrobu jednotlivého auta, včetně odpisů strojů, vývoje atd. zná velmi málo lidí a jsou spíše na ústředí. Například ve farmaceutických firmách nezná skutečnou ziskovost ani ředitel zastoupení (např pro ČR a SR) nebo regionální ředitel (pro střední a východní Evropy), kteří mají management report používající místo nákladů (na výzkum, výrobu jednotlivých přípravků) tzv. transferové ceny a vedle toho účetní report pro účely zdanění (na Slovensku firma nesmí být ve ztrátě, takže na konci roku je potřeba "vyrobit" drobný zisk).
traveldrive
Zabudol si na pomer celkových nákladov na model a celkových ziskov. Pokiaľ vývoj a výroba stáli viac ako dostali späť predajom áut, tak samozrejme môžu byť v strate a vydelené počtom áut pokojne odprezentujú aj zdanlivo nezmyselnú sumu, ktorú na každom aute prerobili.
Xylo
To co popisuješ je účetní kreativita. V případě eCitiGo samozřejmě může VW přesunou jakoukoliv porci nákladů na výzkum/vývoj a management, ale v účetnictví to bude uvedeno jako poradenská činnost nebo licenční poplatky. Výroba jede na mašinách, které mají určitou životnost a které se odepisují v ČR po dobu pěti let. Budovy se odepisují 30 nebo 50 let v ČR.
traveldrive
Nakoniec aj tak nevieš, kde je pravda, čiže je asi zbytočné o tom polemizovať.
Johnn
https😐/www.adac.de/…autos-adac-test/
Otázka je o kolik reálně. Je to VAG, tak lze předpokládat nadšení novinářů, ale skutečnost je vždy horší, oproti konkurenci, která také nespí.
Naději na zlepšení v budoucnu mají, když budou nakupovat bateriové celky od Hyundai.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nechci tady kazit párty euroekohujerů, co tady vymalovali pokoj na zeleno za tu 4,5 hvězdu tohoto úžasného bezemosního podvodu.

Ale nějak se ta budoucnost elektromobilitiy nepřibližije běžnému světu. Spíše naopak 😒]

https😐/m.vtm.zive.cz/…sc-870-a-223748/

Sakra, proč zas píšou přesně to co já 😒] 😒] 😒] ?!?
Hendly
Citace z clanku:” sdělil, že již nyní probíhají kroky k řešení možného nedostatku”

Co teda presne vlastne rikas?
Chapu to, ze jestli rikas to co clanek a to, ze si trh u edomuje mozny nedostatek a hleda jak ho resit.
Avatar - Anonym
Anonym
= nic zlevnovat nebude, protože suroviny půjdou raketově nahoru.

Pokud umíš číst mezi řádky 😄
maca02
Jo, to je možný, ale jak to vypadá?? :no:

Srovnáváte to s Golfem, kterým? G8? Jedno tragičtější než druhý. Zkuste to srovnat s G7 nebo G7.5! Nešlo by to třeba takhle? Ono už i na těch G7 se šetřilo (měl jsem před G7.5 ještě G6), ale aspoň to trochu vypadalo! Tyhle poslední výplody VW jsou naprostá hrůza v interiéru, všechno je tam nějaký takový nijaký, levný řešení a taky to vyloženě hnusně vypadá, ten informační systém je bez přehánění trága a to se stále ještě nezabejvám otázkou, jestli furt ještě padá nebo nepadá jak přezrálý hrušky. Problém je, že i přes ty levný řešení to není levný auto, což je poněkud problém ...
Arese
Víš jak to říkali Šimek s Grossmanem: "Nechci slevu zadarmo!" 😒] 😒] 😒] 😒] :no:
Arese
Víš jak to říkali Šimek s Grossmanem: "Nechci slevu zadarmo!" 😒] 😒] 😒] :no:
Hova Jana
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.