Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
twistedTSD
No to musí být fakt radost, jezdit s autem, kterému s poklesem stavu baterie uhyne stádo koní.
Hlavně má tak žalostně nízkou užitečnou hmotnost (díky baterii), že je jen 4 místné ;-) VW ji ani neuvádí, ale pohotovostní u PRO S je obludných 1931kg :no:
Pro srovnání G8 1.5 eTSI 1380kg ;-)
Pro srovnání G8 1.5 eTSI 1380kg ;-)
Proste ekelogia forever... ale opat musime padnut na hubu ( a dobabrat logiku aut ) ako ked kedysi prisla dizlova common rail vlna .. a az po desatrociach sa opat raz poucime... ale my sa poucime ... ;-)
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
je to urcite vacsia radost, ako cakat na stado koni, kym sa zahreje motor :-)
Taky mě to zaujalo a dle toho, jak je to popsáno v článku, se jednoznačně jedná o důvod takové auto nekoupit, protože to je vyloženě nebezpečné. Škoda, že v článku chybí informace o zrychlení (např. 80-120 km/h) při různých stavech nabití baterie, to by nebylo tak těžké změřit a alespoň by to byla nějak uchopitelná informace. Takhle nevím, jestli si toto auto koupí jen sebevrah, nebo autor dramatizuje.
Ved je to zmerane a nie je to ziadna drama. Ludia kupuju aj nebezpecnejsie auta, ked sa so studenym dieselom nevyplazia z vedlajsej cesty pod kamion, tak si daju pozor aj s 2% v baterke.
I ten studený diesel je schopen zrychlit a pokud se ti běžně stává, že se studeným dieselem vjíždíš pod kamion, tak možná diesel není pro tebe.
No nie bežne, keď naštartujem, tak ho mám bežne zahriaty na prevádzkovú teplotu a môžem vyraziť na plný výkon 😁
A ty potřebuješ u tebe na vesnici hned plný výkon, když vyjíždíš z maštale?
Ano, potrebujem. Na tej vesnici mam o ulicu dalej vyjazd na mestsky okruh. Vraj uz aj v Prahe bude, tak sa mozno budu nazory ludi menit :-)
Aha a to je jako se spalovakem problem dosahnout i se studenym motorem 80 km/h nebo spis zaradit se do kolony aut po nem se plizicich?
Áno, je to väčší problém, ako napr. s tým id3, kde sa šľapne a ide to. Aj keď ako som písal vyššie, mohlo by ísť aj rýchlejšie 🙂 Treba si vyskúšať, a nie filozofovať, či má studené auto pustí alebo nepustí na plný výkon. Verím, že aj spaľovacie to dokáže, ale tam treba mať takú rezervu výkonu a stojí to toľko, že za tie peniaze sa dajú kúpiť možno 2 id3ky.
Ano je to treba vyzkouset. Se svym autem za zlomek ceny noveho ID3 jsem nikdy nezaznamenal podobny problem jako ten o kterem tu filozofujes :D
No tak jsi trouba a koupii sis špatné auto. Nějak nechápu pointu. Kromě toho v krizové situaci to klidně ohulit můžeš.
co to ma s trubou, kedysi elektricke auta neboli, musel som jazdit na spalovacich :-D
No ja se spis bojim toho, ze se doziju doby, ze spalovaci nebudou a ja budu muset jezdit elektrickym.
Takze ty zijes ve strachu z naprosto neexistujicijo problemu?
To neni moc normalni. Proc mas strach?
To neni moc normalni. Proc mas strach?
Myslis teda ze evropske automobilky budou vyrabet spalovaky i po roce 2035? Jako chapu ze dalsich 10 let jsem v klidu, ale co potom? Zase tak starej nejsem.
Doporuciji treba disciplínu prudky svizny rozjezd s turbo autem bez vodniho chladice vzduchu z turba v lete z krizovatky.
Turbo? Co to je, neznam, to sem měl akorát v jednom z 16 aut, ale tam byly pravda rovnou dvě :-) Takový omyl z dílen PSA :-)
A co v takovem aute mam podle tebe pozorovat?
Proc ti mam zase vysvetlovat neco co nevis?
No aby si me poucil. Od ceho jsou diskuze? Takze jaky problem ma to auto bez vodou chlazeneho turba?
Já nemám problém se zde podělit a nebo diskutovat o všem co vím i nevím. V tvém případě jsem to ale už mnohokrát zkusil a vždy bez úspěchu. Mnohdy i nadáváš. Zkusím to ale znova.
První věc, nepíšu o vodou chlazeném turbu, ale o mezichladiči vzduchu.
A jak název napovídá, jde o to vychladit vzduch který se stlačením v turbu ohřál. A kdy v létě jedeš pomalu a nebo stojíš tak se ten vzduch nejen neochladí, ale ještě od silnice (chladič je většinou dost dole) ohřeje.
Finálně po stání na křižovatce se do motoru dostane ve velkém tenhle horký vzduch a ze křižovatky odjedeš s pocitem "že to sakra nejede".
Proto byl taky do některých motorů zaveden vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
Teď mám ale otázky zas já. Proč tolik informací bereš z auto.cz když třeba odstavec o poklesu výkonu v textu je vlastně jen divný text bez popsání skutečného stavu o jaký pokles výkonu jde a proč?
A proč, když evidetně nemáš technické znalosti aut ,zde neustále píšeš něco o eletropropagande, urážíš lidi atd?
První věc, nepíšu o vodou chlazeném turbu, ale o mezichladiči vzduchu.
A jak název napovídá, jde o to vychladit vzduch který se stlačením v turbu ohřál. A kdy v létě jedeš pomalu a nebo stojíš tak se ten vzduch nejen neochladí, ale ještě od silnice (chladič je většinou dost dole) ohřeje.
Finálně po stání na křižovatce se do motoru dostane ve velkém tenhle horký vzduch a ze křižovatky odjedeš s pocitem "že to sakra nejede".
Proto byl taky do některých motorů zaveden vodní mezichladič stlačeného vzduchu.
Teď mám ale otázky zas já. Proč tolik informací bereš z auto.cz když třeba odstavec o poklesu výkonu v textu je vlastně jen divný text bez popsání skutečného stavu o jaký pokles výkonu jde a proč?
A proč, když evidetně nemáš technické znalosti aut ,zde neustále píšeš něco o eletropropagande, urážíš lidi atd?
Ano tohle co popisujes vim a je mi to jasny. Otazka je jak casto bezny ridic potrebuje pri vyjezdu z krizivatky plny vykon motoru? Vis ze vetsina modernich aut ma takovy vykon ze by pri plnem vykonu v takove chvili ztracela trakci a protacela kola? Moje auto ma 160 koni a na opusteni krizovatky bezne jen polechtam plyn. Jestli realne vyuziju 60-80 koni. Jestli motor vlivem nevychlazeneho intercooleru ma v tu chvili o 10-20 koni mene me vubec nijak nelimituje. Takze mas sice teoreticky pravdu, ale v praxi to bezny ridic vubec nepozna. Pises o neexistujicim problemu.
Chapu, ty jsi to věděl jen si se musel zeptat:)
Co si představuješ pod pojmem "plný výkon" ve smyslu opouštění křižovatky?:)
20k při rozjezdu ucítíš sakra dost.
Edit: co mas za motor ze na polechtani tam mas 80k?
Co si představuješ pod pojmem "plný výkon" ve smyslu opouštění křižovatky?:)
20k při rozjezdu ucítíš sakra dost.
Edit: co mas za motor ze na polechtani tam mas 80k?
Pokud máš 50 koní, tak 20 ucejtíš. Pokud jich máš 150,200, 300,… tak neucejtíš vůbec nic. Za další musel bys mít čtyřkolku, suchou silnici a dokonalou trakci a posádku ochotnou se v autě doslova umlátit. Za prvé se každej normální člověk rozjíždí normálně a za druhé cokoli nad cca 120 koní a cca 200Nm v předokolce nedokáže přenést plný výkon na vozovku a musí ubrat buď řidič, nebo elektronika. Na první 2 kvalty se Nm na kolech počítají v tisících. Tak si ty svoje teorie o intercoolerech nechej pro děti na hřišti.
“ prudky svizny rozjezd” z krizovatky. To opravdu neni start formule 1.
Kolik myslis ze mas vykonu pri rozjezdu ve svem aute?
To je mozna to co me nejvic zaujalo na tvem a rycardove prispevku. Stale pouzivate stejny pojem plny vykon
Kolik myslis ze mas vykonu pri rozjezdu ve svem aute?
To je mozna to co me nejvic zaujalo na tvem a rycardove prispevku. Stale pouzivate stejny pojem plny vykon
Já mám pořád 200 koní. Při rozjezdu i na dálnici. V létě i v zimě.
Co to je za dotaz?
Otázkou je, kolik ho využiju. A většinou to bude odhadem tak 30-40% max.
Nikdy jsem nepotřeboval plný výkon na křižovatce, zato ho potřebuju často na dálnici a v kopcích při předjíždění. To jsou ty místa kde se EV často plazí za kamiony, aby dojely k nabíječce. Zatímco já se jen musím držet kvůli možným pokutám za rychlost.
Co to je za dotaz?
Otázkou je, kolik ho využiju. A většinou to bude odhadem tak 30-40% max.
Nikdy jsem nepotřeboval plný výkon na křižovatce, zato ho potřebuju často na dálnici a v kopcích při předjíždění. To jsou ty místa kde se EV často plazí za kamiony, aby dojely k nabíječce. Zatímco já se jen musím držet kvůli možným pokutám za rychlost.
Porad 200k?
Neni to spis o tom ze mas 200k pri urcitych a dost vysokych otackach?
Pri rozjezdu atd mas max nekolik desitek koni.
PS: kde stale potkavate ty EV za kamionem? Prakticky, kdyz pouziji stejne omezeny pohled, kazda jizda s EV je o tom, ze dojedu nekoho ve spalovaku kdo me brzdi.
Neni to spis o tom ze mas 200k pri urcitych a dost vysokych otackach?
Pri rozjezdu atd mas max nekolik desitek koni.
PS: kde stale potkavate ty EV za kamionem? Prakticky, kdyz pouziji stejne omezeny pohled, kazda jizda s EV je o tom, ze dojedu nekoho ve spalovaku kdo me brzdi.
No já jezdím po Evropě a dost EV potkávám za kamiony a postávajícich u stojanů.
Samozřejmě občas jede i někdo v levém a už mne i párkrát v Rakousku dokonce předjelo, když jsem jel 110 na dálnici zamyšlený ve 3. pruhu.
No ptal jsi se, jaký mám výkon v autě. A ten mám kdykoli stejný. Jen ho používám malou část.
Teoretický chujoviny si můžeš odpustit. Jednička se na 3.500 ot. dokáže vytočit na pár centimetrech.
To tys tady rozjel flame o intercoolerech a nemožnosti se svižně rozjet v létě.
Plácáš tady čičoviny a pak se to tady zase snažíš utáhnout na slovíčkaření.
Já se rozjezdu kdykoli a kdekoli jak potřebuju a hlavně dojedu kdykoli kam potřebuju.
Teď jsem na jihu Evropy a na poslední nádrž 1.400 km. Neřeším kdy a kde a proč stát. Prostě jedu kdy chci a kam chci.
Samozřejmě občas jede i někdo v levém a už mne i párkrát v Rakousku dokonce předjelo, když jsem jel 110 na dálnici zamyšlený ve 3. pruhu.
No ptal jsi se, jaký mám výkon v autě. A ten mám kdykoli stejný. Jen ho používám malou část.
Teoretický chujoviny si můžeš odpustit. Jednička se na 3.500 ot. dokáže vytočit na pár centimetrech.
To tys tady rozjel flame o intercoolerech a nemožnosti se svižně rozjet v létě.
Plácáš tady čičoviny a pak se to tady zase snažíš utáhnout na slovíčkaření.
Já se rozjezdu kdykoli a kdekoli jak potřebuju a hlavně dojedu kdykoli kam potřebuju.
Teď jsem na jihu Evropy a na poslední nádrž 1.400 km. Neřeším kdy a kde a proč stát. Prostě jedu kdy chci a kam chci.
A on někdo potřebuje mít při 30 Km/h výkon 700 koní nebo proč jako?
Při rozjezdu je zásadní zrychlení, dnešní výkonná auta to dělaj za 3,5-5,5 s, nevím o nikom, komu by to nestačilo na běžné ježdění :-)
Při rozjezdu je zásadní zrychlení, dnešní výkonná auta to dělaj za 3,5-5,5 s, nevím o nikom, komu by to nestačilo na běžné ježdění :-)
Myslím, že cokoli pod 10s z 0-100 je na běžné ježdění zcela v pořádku.
A u rozjezdů ve městě jde víc o 0-50 km/h, často i jen 0-30 a pod.
A 0-50 umí za 2,5 až 3s každej chcípák. Tam se díky převodovým poměrům na kola dostane tolik Nm, že prostě vystřelí každý auto. Teprve v pásmu 50-100 se začíná pomalu lámat chléb a nad 100 km/h už se můžou naplno ukazovat svaly nejen tvých V8 a spol. :-!
A u rozjezdů ve městě jde víc o 0-50 km/h, často i jen 0-30 a pod.
A 0-50 umí za 2,5 až 3s každej chcípák. Tam se díky převodovým poměrům na kola dostane tolik Nm, že prostě vystřelí každý auto. Teprve v pásmu 50-100 se začíná pomalu lámat chléb a nad 100 km/h už se můžou naplno ukazovat svaly nejen tvých V8 a spol. :-!
Zrychlení pod 10 s už má dneska z osobáků snad skoro vše, mimo nejvíc okradench lowend verzí a nákupních tašek do města.
Časy kdy se tu prodávala jedničková Oktávka SDI se zrychlením za 17-18s nebo kolik - už jsou naštěstí pryč, dneska to má jen EV Dacia Spring :-) A podobné EV hračky pro děti, prodávaný ale za nesmyslný ceny na úrovni klasických větší ICE aut :-)
Problém je spíš ten, že sou lidi co jsou schopný jet na 50 v obci 33 a a na 90 mimo obec 55-60. A to jak ve všední dny, tak o víkendu. Pak je předjíždím 40 let starým veteránem, sedět na jejich místě, bylo by mi stydno :-)
A k tomu se pak hodí ty koně a výkonný motor, abys tyhle lojzíky co občas jedou jak mantáci 2-3 za sebou a neumí toho prvního předjet mohl předjhet všechny najednou.
S 1,2 HTP to moc bezpečný předjetí není no.
S V8 v pohodě :-)
Časy kdy se tu prodávala jedničková Oktávka SDI se zrychlením za 17-18s nebo kolik - už jsou naštěstí pryč, dneska to má jen EV Dacia Spring :-) A podobné EV hračky pro děti, prodávaný ale za nesmyslný ceny na úrovni klasických větší ICE aut :-)
Problém je spíš ten, že sou lidi co jsou schopný jet na 50 v obci 33 a a na 90 mimo obec 55-60. A to jak ve všední dny, tak o víkendu. Pak je předjíždím 40 let starým veteránem, sedět na jejich místě, bylo by mi stydno :-)
A k tomu se pak hodí ty koně a výkonný motor, abys tyhle lojzíky co občas jedou jak mantáci 2-3 za sebou a neumí toho prvního předjet mohl předjhet všechny najednou.
S 1,2 HTP to moc bezpečný předjetí není no.
S V8 v pohodě :-)
Ano protože píšeš kraviny, tak jsem chtěl, aby si se sám usvědčil z blábolu. Pod pojmem plný výkon myslím maximum co motor umí.
Mám 1,8 TSI, který má už při 2000 tis 70 koní. Na běžné rozjezdy většinou víc nepotřebuju, protože bych jednak přesypal vzadu posádku a to co vezu v kufru a za druhé už takhle mi gumy nevydrží ani 3 sezony, takže při dramatičtějších rozjezdech bych je měnil tak po roce.
https://www.cimbu.cz/…-superb-2-2.html
Mám 1,8 TSI, který má už při 2000 tis 70 koní. Na běžné rozjezdy většinou víc nepotřebuju, protože bych jednak přesypal vzadu posádku a to co vezu v kufru a za druhé už takhle mi gumy nevydrží ani 3 sezony, takže při dramatičtějších rozjezdech bych je měnil tak po roce.
https://www.cimbu.cz/…-superb-2-2.html
Chapes to ze 2000 nerovna se vzdy 70 koni?😀
Samozřejmě, že to chápu a máš pravdu. Záleží na tom kolik v tu chvíli dávám plynu. Je tedy dost možné, že na ty rozjezdy používá(m) běžný řidič ještě daleko menší výkon, takže tvé pohádky o teplém cooleru tím jsou ještě směšnější. Díky, že se tak snažíš usvědčit se z blábolu. :yes: ;-)
A presne o tom to je, keď je 40% baterky, možno tam už plný výkon nedáva, ale je to bežne nepostrehnuteľné. Ale hlavne, že to je nebezpečné 🙂 inak plný výkon sa používa bežne, ako som vyššie písal, ten 150 kW motor nie je žiadna hitparáda, takže pri razantnejšom zrýchlení z križovatky to ide naplno a kolesá sa nepretáčajú, lebo to má zadný náhon a vyladené je to celkom dobre
teda měl jsem x turboaut bez vodou chlazeného vzduchu a nikdy jsem takový problém nezaznamenal. Ale vše byly TD, možná se to týká jen benzínů ?
...je to blábol, nepozná se nic ani u benzínů.
Tak proc se dela vodni mezichladic?
Proc u nicku ktere vytrvale kritizuji EV objevuji zakladni technicke neznalosti?
Proc u nicku ktere vytrvale kritizuji EV objevuji zakladni technicke neznalosti?
Vodní mezichladič má při stejných rozměrech výrazně vyšší výkon a asi i propustnost.
A stalost chladiciho vykonu bez vlivu venkovni teploty.
Stejne tak kratke vedeni vzduchu umoznije omezit turboefekt.
Stejne tak kratke vedeni vzduchu umoznije omezit turboefekt.
On se používal a ještě pořád i pouzívá hlavně Mezichladič plnicího vzduchu - Intercooler se dával primárně na závodní auta s turbem a pak na nákladáky. Aby se dosáhlo lepšího chlazení, lepší komprese a vyššího výkonu.
To je věc stará milion let, to měly už i Avie v 90. letech.....
To je věc stará milion let, to měly už i Avie v 90. letech.....
Intercooler nicméně naopak turbolag zvětšuje, protože jsou to další trubky, které musí turbo natlakovat. Je to třeba jeden z důvodů, proč se někdy používají intercoolery umístěné nahoře na motoru (typicky třeba Impreza STi) - sice je tam horší chlazení, ale zase kratší vedení.
Ono se dá přeplnovat i kompresorem vid, tam žádný turbolag není :-)
Akorát že poslední kdo to používá sou američani a předtím Jaguar/Range Rover.
Akorát že poslední kdo to používá sou američani a předtím Jaguar/Range Rover.
Koukam ze zakladni technika turbomotoru zde dela hodne problem.
Mezichladic je samozrejme faktor zvetsujici turboefekt, bez nej ale turbo motor nefunguje dobre. Proto taky vetsina ( z hlavy nevim zda existuje turbo motor bez mezichladice) tubo motoru mezichladic ma.
Vyhoda vodniho je prave vyrazne kratsi potrubi ktere je potreba tlakovat.
To co pises o Impreza je prave to co byl muj uvod. Vnejsi teplota ma vliv na vykon. U beznych aut to je/ bylo nejvice znat pri rozjezdu z cervene na rozpalene krizovatce.
Mezichladic je samozrejme faktor zvetsujici turboefekt, bez nej ale turbo motor nefunguje dobre. Proto taky vetsina ( z hlavy nevim zda existuje turbo motor bez mezichladice) tubo motoru mezichladic ma.
Vyhoda vodniho je prave vyrazne kratsi potrubi ktere je potreba tlakovat.
To co pises o Impreza je prave to co byl muj uvod. Vnejsi teplota ma vliv na vykon. U beznych aut to je/ bylo nejvice znat pri rozjezdu z cervene na rozpalene krizovatce.
Ono hodně udělá i obyčejný sání, když místo plastovo-gumový roury s klasickou papírovou trubkou dáš jinou plastovou či kovovou (sou i další verze) trubku s kuželovým sportovním filtrem, tak mimo město jde teplota dolů až o 30% ukazuje to nejen budík, ale i hodnoty na diagnostice.
Proto to někteří výrobci dávaj na hodně výkonná auta už z fabriky, třeba Dodge Challenger Hellcat, že.
https://www.sauto.cz/…lenger/164866951
Třetí fotka od konce....
Proto to někteří výrobci dávaj na hodně výkonná auta už z fabriky, třeba Dodge Challenger Hellcat, že.
https://www.sauto.cz/…lenger/164866951
Třetí fotka od konce....
Teplota čeho jde o 30% dolů?
Teplota motoru, tedy dle čidel teplota chladící kapaliny, abys mě nechytal za slovo.
To otevřené nebo anglicky Cold Air intake sání tam pouští víc vzduchu. Celkem logické že? Akorát to nesmí být fejková sada z Alíku za 3,5 litru co pouští všechno teplo z motoru zas zpátky k tomu filtru, musí to být odstíněné, utěsněné aspon z větší části, aby to mělo efekt.
Amící když to měřili na brzdě, tak to na nkěterých autech s V8 navíc udělá až 15 koní navrch.
Víc to samozřejmě udělá spolu s performance výfuky, upravenými palivovými mapami atd atd.
A jako bonus navíc s tím má auto hezčí zvuk :-)
To otevřené nebo anglicky Cold Air intake sání tam pouští víc vzduchu. Celkem logické že? Akorát to nesmí být fejková sada z Alíku za 3,5 litru co pouští všechno teplo z motoru zas zpátky k tomu filtru, musí to být odstíněné, utěsněné aspon z větší části, aby to mělo efekt.
Amící když to měřili na brzdě, tak to na nkěterých autech s V8 navíc udělá až 15 koní navrch.
Víc to samozřejmě udělá spolu s performance výfuky, upravenými palivovými mapami atd atd.
A jako bonus navíc s tím má auto hezčí zvuk :-)
o 30% snizeni teploty chladici kapaliny?
K cemu to je?
Ke zniceni motoru?
K cemu to je?
Ke zniceni motoru?
Aby se motor nepřehříval a nemusely neustále běžet sahary :-)
Vytáhni si ve měste relé od sahar, uvidíš, jak v koloně ten motor krásně přehřeješ :-)
A kdo je manták a uvaří to na fest, tak těsnění pod hlavou, prasklý hlavy apod. radost a už to jede.
protože náporové sání to neuchladí, když to furt stojí nebo jedeš 20 :-)
Tady to náporové sání uchladí s velkou rezervou a bez sepnutí sahar. Bavíme se ted o mimo město, ve městě to logicky nefunguje resp. to zlepšení je při pomalé jízdě v řádu pár procent.
Ale mimo město, dálnice, okreska, okruh to funguje výborně. A proto se to dává na ty výkonná auta už i z fabriky. Ale samozřejmě jde se to koupit i na méně výkonné auto od KN, Moparu a stovky dalších firem, záleží jen kolik do toho chce člověk vrazit, ceny a kvalita samozřejmě různá.
Mam to na druhém autě, dohromady 5,5 roku.....
Vytáhni si ve měste relé od sahar, uvidíš, jak v koloně ten motor krásně přehřeješ :-)
A kdo je manták a uvaří to na fest, tak těsnění pod hlavou, prasklý hlavy apod. radost a už to jede.
protože náporové sání to neuchladí, když to furt stojí nebo jedeš 20 :-)
Tady to náporové sání uchladí s velkou rezervou a bez sepnutí sahar. Bavíme se ted o mimo město, ve městě to logicky nefunguje resp. to zlepšení je při pomalé jízdě v řádu pár procent.
Ale mimo město, dálnice, okreska, okruh to funguje výborně. A proto se to dává na ty výkonná auta už i z fabriky. Ale samozřejmě jde se to koupit i na méně výkonné auto od KN, Moparu a stovky dalších firem, záleží jen kolik do toho chce člověk vrazit, ceny a kvalita samozřejmě různá.
Mam to na druhém autě, dohromady 5,5 roku.....
Doporucuji jeste nasazovaci specialni magnet na benzinovou hadicku od Horsta Fuhse.
Snizuje spotrebu a zvyšuje vykon. 😀
Snizuje spotrebu a zvyšuje vykon. 😀
HAHAHAHA :-)
tohle reálně funguje, Horste. Proč by to tam jinak Dodge dávalo z fabriky? Po okrasu nebo aby ušetřilo tunerům práci nebo jak si to vysvětluješ?
A proč už to na 2004 měl Mopar v Performance katalogu jako oficiální díl s logem Mopar.
Aby to lidem zničilo motor? :-)
tohle reálně funguje, Horste. Proč by to tam jinak Dodge dávalo z fabriky? Po okrasu nebo aby ušetřilo tunerům práci nebo jak si to vysvětluješ?
A proč už to na 2004 měl Mopar v Performance katalogu jako oficiální díl s logem Mopar.
Aby to lidem zničilo motor? :-)
Jako že místo 100° má 70°?
Podle mě mícháš dvě věci - otevřené sání a odstíněné sání není totéž.
Většina běžných aut má sání relativně dobře odstíněné, mají takový ten klasický airbox, ke kterému jde vzduch zvenku. Když to chceš otevřít, tak vyhodíš airbox co bere vzduch zvenku a dáš tam kónický filtr, který má menší odpor. Akorát že ten filtr je normálně pod kapotou a bere teplý vzduch. Takže další krok je zase ten kónický filtr umístit tak, aby bral studený vzduch zvenku.
Podle mě mícháš dvě věci - otevřené sání a odstíněné sání není totéž.
Většina běžných aut má sání relativně dobře odstíněné, mají takový ten klasický airbox, ke kterému jde vzduch zvenku. Když to chceš otevřít, tak vyhodíš airbox co bere vzduch zvenku a dáš tam kónický filtr, který má menší odpor. Akorát že ten filtr je normálně pod kapotou a bere teplý vzduch. Takže další krok je zase ten kónický filtr umístit tak, aby bral studený vzduch zvenku.
Přesně tak to bylo myšleno, odstnínit to otevřené sání. Aby to mělo optimální účinky jaké to má mít. O ničem jiném celou dobou nepíšu :-)
A že to má lepší výsledky a líp to uchladí motor jak papírová vložka v boxu.
A že to má lepší výsledky a líp to uchladí motor jak papírová vložka v boxu.
Sání tu není od toho, aby chladilo motor... ale že to má pozitivní vliv na výkon je fakt.
pokud nasává chladnější vzduch nebo víc vzduchu tak se logicky zlepšuje i chlazení. U ojetin je samozřejmě je další věc, v jakém stavu má kdo po x letech chladič, pokud je ze čvrtky zarostlý tak je to jasný :)
Hele a jak to ma jako fungovat?😀 Kde to bere ten chladny vzduch?
a tohle znamena co?
“ protože náporové sání to neuchladí”
?
a tohle znamena co?
“ protože náporové sání to neuchladí”
?
Víc vzduchu? To se dostáváme na tenký led... vzduch se přece dávkuje dle požadované bohatosti směsi. Víc vzduchu je víc směsi... a víc spálené směsi je víc tepla (a výkonu)... já bych zůstal u toho, že cílem sání je právě to, aby byl motor dostatečně zásobený vzduchem a že chladnější ergo hustší vzduch je lepší proto, že se ho do válce vejde víc a tedy máš k dispozici vyšší výkon... snižuješ riziko samozápalů...
Cílem otevřeného - a ani odstíněného - sání není motor chladit. Ano budiž, chladnější vzduch asi při stejném výkonu (!) bude mít pozitivní vliv i na teplotu motoru, ale na těch 30% bych teda osobně moc nevěřil, pořád drtivá většina tepla v motoru pochází ze spalování paliva a stejně drtivá většina toho tepla se odvádí chladící kapalinou. Pokud chceš motor líp chladit a vodní chladič to nestíhá, pak druhá volba je olejový chladič, sání ti moc nepomůže.
Cílem otevřeného - a ani odstíněného - sání není motor chladit. Ano budiž, chladnější vzduch asi při stejném výkonu (!) bude mít pozitivní vliv i na teplotu motoru, ale na těch 30% bych teda osobně moc nevěřil, pořád drtivá většina tepla v motoru pochází ze spalování paliva a stejně drtivá většina toho tepla se odvádí chladící kapalinou. Pokud chceš motor líp chladit a vodní chladič to nestíhá, pak druhá volba je olejový chladič, sání ti moc nepomůže.
Jak snižuješ riziko samozápalů? Není to spíše naopak? Čím víc vzduchu, tím vyšší tlak (komprese) a potom naopak vyšší riziko detonačního spalování, ne? Kvůli tomu se pak tankuje 98 oktan, který hůř hoří a toto riziko snižuje, ne?
Dvě svíčky na válec :-)
To je jako vysvetleni jak to funguje?
Dokazes nejak vysvetlit co tu pises?
Dokazes nejak vysvetlit co tu pises?
Dvě svíčky na válec snižují riziko samozápalů. výkonná auta maj z továrny předepsaný N98.
Co ještě dál chceš vysvětlit?
Co ještě dál chceš vysvětlit?
Jak dvě svíčky snižují riziko samozápalů? Já myslel, že dvě svíčky jsou primárně kvůli vyšší efektivitě hoření, prostě tu směs zapálit lépe... ale jak svíčka, která čeká na správný okamžik zážehu, zabrání tomu, aby ta směs blafla samovolně?
Chci vysvětlit jak funguje to tebou používané a tajemné zařízení které uspoří 30% ztrátového tepla spalovacího motoru.
To je na Nobelovu cenu a nebo aspoň se stát miliardářem.
To je na Nobelovu cenu a nebo aspoň se stát miliardářem.
Na Barikovu obranu - on nepsal, že uspoří ztrátové teplo, jenom že sníží teplotu motoru... a tím, že místo teplého vzduchu nasaješ studený, asi o nějaký stupeň teplotu motoru snížíš (a klidně při stejném množství odpadního tepla = efektivitě). Jen ta kvantifikace "o 30%" byl podle mě takový výstřel do tmy.
30% ? to je sakra dost.
Kde ten studený vzduch vemu?
PS: otevřený filtr u benzínového motoru bez plně otevřené klapky je stejně skoro k ničemu. Vždy je limitem klapka vzduchu a ne filtr.
Kde ten studený vzduch vemu?
PS: otevřený filtr u benzínového motoru bez plně otevřené klapky je stejně skoro k ničemu. Vždy je limitem klapka vzduchu a ne filtr.
Kde vezmu studený vzduch? No... v principu kdekoli jinde než pod kapotou... typicky tak, že ten filtr schovám do odstíněného boxu a přivedu k němu vzduch zvenku. Studený = mající okolní teplotu.
Restriktivní vzduchový filtr laicky řečeno "brzdí" turbo - turbo se roztáčí a nasává vzduch a čím víc ho ten vzduchový filtr dusí, tím hůř. Moje zkušenost je, že u atmosféry dává otevřené sání a sportovní kat jen pár koní, ale u turba je to znát docela dost.
Restriktivní vzduchový filtr laicky řečeno "brzdí" turbo - turbo se roztáčí a nasává vzduch a čím víc ho ten vzduchový filtr dusí, tím hůř. Moje zkušenost je, že u atmosféry dává otevřené sání a sportovní kat jen pár koní, ale u turba je to znát docela dost.
Studenější vzduch. Pokud nasaješ horký vzduch a ještě ho stlačíš v turbu... a pokud bys ho nedostatečně ochladil v IC... tak by to mohlo po vstříknutí paliva blafnout dřív, než to zapálí svíčka (trošku humpolácky řečeno).
No ale čím studenější vzduch, tím víc ho tam narveš a tím větší tlak a tudíž i kompresní teplota, ne? Naopak teplejší vzduch bude řidší a tím pádem tam bude nižší tlak a tím pádem i ta teplota, ne? Případně plichta. Docela by mne zajímaly nějaké reálné výstupy namísto teorie. Kdoví jak to doopravdy je.
U starých motorů (tj. nepřímý vstřik, ale asi by to mělo být jedno) si i prakticky pamatuju, že obecně teplej vzduch na vstupu zvyšoval riziko detonací. Mám dojem, že to byl i jeden z důvodů, proč je IC víceméně nutnost pro turbo, pokud chceš tlačit nějaký trošku větší (čti normální) tlaky.
Pocitově intuitivně ti řeknu, že to plichta nebude ani náhodou a prostě teplejší vzduch na vstupu znamená větší riziko... ale žádná čísla na to teda nemám.
Pocitově intuitivně ti řeknu, že to plichta nebude ani náhodou a prostě teplejší vzduch na vstupu znamená větší riziko... ale žádná čísla na to teda nemám.
A proto si motor meri ne objem, ale vahu vzduchu.
Stale ale nemam odpoved jak funguje ten zazrak setrici 30% ztratoveho tepla.
To je skoro na Novelovu cenu😀
Stale ale nemam odpoved jak funguje ten zazrak setrici 30% ztratoveho tepla.
To je skoro na Novelovu cenu😀
Já na to bohužel taky žádný čísla nemám a nechce se mi je teď rychle shánět. Bral jsem to spíše obecně, kde vím, že plyn dokáže změnit teplotu prakticky okamžitě a hlavním faktorem je tlak. Jak jinak bych asi zapálil směs u mýho “traktoru”, než tlakem. Vše má ale svoje limity.
Hlavním faktorem čeho?
Studenej vzduch váží víc při stejném tlaku.
Ty právě nutně potřebuješ, aby k zapálení směsi nedošlo samovolně moc brzo. U benzínu je to jasný, tam máš svíčku a ta má palivo zapálit typicky těsně předtím, než píst dosáhne horní úvrati (jak moc předtím řeší předstih). Pokud by ti ta směs blafla sama třeba v půlce cesty pístu nahoru, no tak to ten píst nepotěší :-)
Studenej vzduch váží víc při stejném tlaku.
Ty právě nutně potřebuješ, aby k zapálení směsi nedošlo samovolně moc brzo. U benzínu je to jasný, tam máš svíčku a ta má palivo zapálit typicky těsně předtím, než píst dosáhne horní úvrati (jak moc předtím řeší předstih). Pokud by ti ta směs blafla sama třeba v půlce cesty pístu nahoru, no tak to ten píst nepotěší :-)
Hlavním faktorem, který má vliv na teplotu plynu.
Pumpuješ si kolo, ventilek je horkej, vypouštíš si kolo a je ledovej.
JInak jasně. Tomu všemu rozumím. A dokonce někdy píst praskne předstih nepředstih. Takový 1.4TSI 125 kW třeba. A taky vím, že studenej vzduch má vyšší hmotnost při stejném tlaku.
A logicky mi právě z tohoto předpokladu vychází, že tím pádem má v sobě víc molekul nejen kyslíku a tím pádem je hůř stlačitelný a při vysoké kompresi tudíž bude tvořit vyšší teplotu směsi.
Nebo ne? :-!
Úplně jsi mě zblbnul. :D
Pumpuješ si kolo, ventilek je horkej, vypouštíš si kolo a je ledovej.
JInak jasně. Tomu všemu rozumím. A dokonce někdy píst praskne předstih nepředstih. Takový 1.4TSI 125 kW třeba. A taky vím, že studenej vzduch má vyšší hmotnost při stejném tlaku.
A logicky mi právě z tohoto předpokladu vychází, že tím pádem má v sobě víc molekul nejen kyslíku a tím pádem je hůř stlačitelný a při vysoké kompresi tudíž bude tvořit vyšší teplotu směsi.
Nebo ne? :-!
Úplně jsi mě zblbnul. :D
Meri se hmotnost nasavaneho vzduchu protoze ideal je pomer hmotnosti.
To ma vliv na bohatost smesi. Drive kdy nebylo mozne presne mereni nastavá stav chudé smesi a to podporovalo samozapál.
To ma vliv na bohatost smesi. Drive kdy nebylo mozne presne mereni nastavá stav chudé smesi a to podporovalo samozapál.
Praskani pistu u tohohle motoru nebylo z duvodu detonacniho spalovani.
Diky cidlu klepani s tim moderni motor nema problem.
Diky cidlu klepani s tim moderni motor nema problem.
Ty si řídíš, kolik toho plynu do válce pustíš... jak píše Hendly na základě hmotnosti.
Případně ano, se studenějším vzduchem dostaneš do válce víc molekul jak vzduchu, tak paliva... a výsledkem je větší výkon i více odpadního tepla.
Jestli stlačením litru studeného vzduchu vznikne víc tepla než stlačením litru teplého je zajímavá otázka... to bych si asi už musel vzít k ruce nějakou literaturu... ale výsledný litr v prvním případě by měl být pořád chladnější než v tom druhém a větší riziko detonací bylo, pokud byl nasávaný vzduch teplý.
Případně ano, se studenějším vzduchem dostaneš do válce víc molekul jak vzduchu, tak paliva... a výsledkem je větší výkon i více odpadního tepla.
Jestli stlačením litru studeného vzduchu vznikne víc tepla než stlačením litru teplého je zajímavá otázka... to bych si asi už musel vzít k ruce nějakou literaturu... ale výsledný litr v prvním případě by měl být pořád chladnější než v tom druhém a větší riziko detonací bylo, pokud byl nasávaný vzduch teplý.
Myslím že na začátku turboéry to některé sporťáky měly jen turbo... Datsuny 280ZX a tak... ještě Nissan 300ZX možná. Třeba druhá generace RX-7 (tj. cca. 1986) měla IC na motoru jako Impreza, stejně tak staré Celicy.
Jsou to dvě věci, co jdou do nějaké míry proti sobě... reakce na plyn a výkon. Jak u té RX-7, tak u té Imprezy je jedna z typických performance modifikací intercooler vpředu... holt obětuješ trošku reakčního času za výkon.
Jsou to dvě věci, co jdou do nějaké míry proti sobě... reakce na plyn a výkon. Jak u té RX-7, tak u té Imprezy je jedna z typických performance modifikací intercooler vpředu... holt obětuješ trošku reakčního času za výkon.
Stačí polechtat víc plyn a pro ten výkon co se ti ztratil vlivem teplýho cooleru na kola dostaneš, takže pořád platí to co se ti snažím vysvětlit. Na červené na rozpalené křižovatce to není žádný problém, protože na rozjezd nepotřebuješ maximální výkon.
Opravdu me neustale zarazi zakladni neznalost kombinovana s urputnosti.
Tva citace” ten výkon co se ti ztratil vlivem teplýho cooleru”
Takze teply mezichladic ma na vykon vliv. To se shodneme.
Tva citace” ten výkon co se ti ztratil vlivem teplýho cooleru”
Takze teply mezichladic ma na vykon vliv. To se shodneme.
Tvl. O co se tu furt od začátku snažíš?!?
Začneš trapným rytím, ať se zkusíme rozjet v teple z křižovatky a neumíš skončit.
Ano, může se vlivem tepla a vlhkosti ztratit až 6% objemu kyslíku a úměrně tomu i výkon.
Na to jsou studie a seminární práce.
Nic to ale nemění na faktu, že na rozjezd nepotřebuješ nikdy plný výkon. A v drtivé většině sotva třetinový. Takže pokud potřebuju 30-50% a mám 94%, potom nemohu zaznamenat problém.
A opět jsme u tvých trapných teoretických diskuzních soubojů, které nikam nevedou.
Začneš trapným rytím, ať se zkusíme rozjet v teple z křižovatky a neumíš skončit.
Ano, může se vlivem tepla a vlhkosti ztratit až 6% objemu kyslíku a úměrně tomu i výkon.
Na to jsou studie a seminární práce.
Nic to ale nemění na faktu, že na rozjezd nepotřebuješ nikdy plný výkon. A v drtivé většině sotva třetinový. Takže pokud potřebuju 30-50% a mám 94%, potom nemohu zaznamenat problém.
A opět jsme u tvých trapných teoretických diskuzních soubojů, které nikam nevedou.
Ja jsem na zacatku dal jeden maly priklad kdy te muze prekvapit úbytek vykonu u spalovaku.
Povazoval jsem to za technicky znamou a lehce pochopitelnpu vec. Muj omyl.
Mezi tim zde musim vysvetlovat naproste zaklady funkce spalovaciho motoru.
PS: znova pises o tom ze ztratis procenta z max. Tak to neni. Ztratis procenta z vykonu ktery mas v tech otackach teoreticky k dispozici coz v nizkych je desitky kW.
Tak si to proste nekdy vyzkousejte kdyz teorie neni pochopitelna.
Ten vykon auta se neheneruje zmacknutim pedalu. Stale je zaklad tvorba smesi.
EDIT: vsiml jsi si co si se zde mohl dozvedet noveho o zakladech techniky motoru? Vaha vzduchu, vliv teploty atd?
A odmena? Zase nadavas a urazis.
Co jsem se dozvedel ja?
Povazoval jsem to za technicky znamou a lehce pochopitelnpu vec. Muj omyl.
Mezi tim zde musim vysvetlovat naproste zaklady funkce spalovaciho motoru.
PS: znova pises o tom ze ztratis procenta z max. Tak to neni. Ztratis procenta z vykonu ktery mas v tech otackach teoreticky k dispozici coz v nizkych je desitky kW.
Tak si to proste nekdy vyzkousejte kdyz teorie neni pochopitelna.
Ten vykon auta se neheneruje zmacknutim pedalu. Stale je zaklad tvorba smesi.
EDIT: vsiml jsi si co si se zde mohl dozvedet noveho o zakladech techniky motoru? Vaha vzduchu, vliv teploty atd?
A odmena? Zase nadavas a urazis.
Co jsem se dozvedel ja?
Ty jsi se dozvěděl, že není problém se na křižovatce bez problémů rozjet i s teplým coolerem. To je dobrý poznatek ne?
Tvl. O motorech něco vím. Váha vzduchu je mi známa asi 30 let. Intercoolery jakbysmet.
% je procento. Z maxima, nebo z minima. Z 500 koní, nebo ze 30. Furt je to %
A když má vzduch někdy o 3-6% méně kyslíku, tak ti asi neubyde 50% výkonu. Že?
Takže žádný desítky kW se nekonají. Spíš tak 5kW na plnej plyn. Takže asi tak rozdíl jak zapnout, nebo vypnout klimu.
A proč furt řešíš úbytky z maxima. Pokud se ti bude zdát, že potřebuješ při rozjezdu trochu víc, tak prostě víc přidáš. Máš snad v noze obrnu?
Prostě debata o howně.
% je procento. Z maxima, nebo z minima. Z 500 koní, nebo ze 30. Furt je to %
A když má vzduch někdy o 3-6% méně kyslíku, tak ti asi neubyde 50% výkonu. Že?
Takže žádný desítky kW se nekonají. Spíš tak 5kW na plnej plyn. Takže asi tak rozdíl jak zapnout, nebo vypnout klimu.
A proč furt řešíš úbytky z maxima. Pokud se ti bude zdát, že potřebuješ při rozjezdu trochu víc, tak prostě víc přidáš. Máš snad v noze obrnu?
Prostě debata o howně.
A to je přesně ten Playstation přístup:) Nejede, tak zmáčknu pedál.
Ale ten motor to nemá jak udělat. Musí zpracovat rozpálenej vzduch ze kterýho neroztočí turbo. Až tohle provede tak to začne zase jet jak by mělo. Ty si od toho v autě absolutně odříznutý, pedál plynu už je jen potenciometr kterým dáváš najevo jak by si asi chtěl jet, ale nic to neříká o tom, že ten motor třeba jede na (v extrémním příkladu) na max.
To co jsme na uplném začátku popisoval je chování aut (většinou staršího data) při jednom jízdním režimu. To že do toho motáš maximální výkon a běžný rozjezd a rozjezd s prokluzem kol atd.
Vem nějaké takové auto, zastav v horkém dnu na rozpálené křižovatce třeba při čekání v provozu na odbočení doleva. A pak zkus normální svižnější rozjezd. Záleží jen na autu a na tvé schopnosti to vnímat.
EDIT: tohle už jsem tady od někoho zažil:) nejdřív bádá o tom jak to funguej a pak napíše "Váha vzduchu je mi známa asi 30 let":)
Ale ten motor to nemá jak udělat. Musí zpracovat rozpálenej vzduch ze kterýho neroztočí turbo. Až tohle provede tak to začne zase jet jak by mělo. Ty si od toho v autě absolutně odříznutý, pedál plynu už je jen potenciometr kterým dáváš najevo jak by si asi chtěl jet, ale nic to neříká o tom, že ten motor třeba jede na (v extrémním příkladu) na max.
To co jsme na uplném začátku popisoval je chování aut (většinou staršího data) při jednom jízdním režimu. To že do toho motáš maximální výkon a běžný rozjezd a rozjezd s prokluzem kol atd.
Vem nějaké takové auto, zastav v horkém dnu na rozpálené křižovatce třeba při čekání v provozu na odbočení doleva. A pak zkus normální svižnější rozjezd. Záleží jen na autu a na tvé schopnosti to vnímat.
EDIT: tohle už jsem tady od někoho zažil:) nejdřív bádá o tom jak to funguej a pak napíše "Váha vzduchu je mi známa asi 30 let":)
Tvl už jdi do *** s těma kecama. Nad čím bádám? Vedl jsem debatu s někým jiným na téma teploty stlačeného plynu v závislosti na vstupní teplotě nestlačeného plynu. Váhu vzduchu jsi do toho přimotal ty.
A po stopadesátý ti zopakuju, že v extrémech, kdy je vlhkost vzduchu nad 80% a teplota nad 40°C ti ubyde max. 6% kyslíku!!! Tak jakej maximální výkon motoru na křižovatce zase. Seš snad hluchoslepej?
A po stopadesátý ti zopakuju, že v extrémech, kdy je vlhkost vzduchu nad 80% a teplota nad 40°C ti ubyde max. 6% kyslíku!!! Tak jakej maximální výkon motoru na křižovatce zase. Seš snad hluchoslepej?
Mě už to nějak nebaví. Z každého příspěvku mám stále více pocit, že principu motoru nerozumíš. Víš proč jsme psal o hmotnosti vzduchu debatě o samozápalech?
Protože to je zásadní hodnota pro tvorbu směsi.
Už mě to nebaví, protože se nic nedovídám. Stále se jen snažím marně vysvětlit jednoduche vztahy ve spalovacím motoru.
Protože to je zásadní hodnota pro tvorbu směsi.
Už mě to nebaví, protože se nic nedovídám. Stále se jen snažím marně vysvětlit jednoduche vztahy ve spalovacím motoru.
Taxe už kuwa nesnaž. Nikdo na tvoje obecný školení není zvědavej. Koho to zajímá, ten to dávno ví a zbytku to je u řiti.
Vis proc se snazim?
Protoze se chci neco noveho naucit. Poznat nejaky novy argument, neco co neznam a sam si to pak vic prostudovat.
Bohuzel odpurci EV jedou stale to same. Tahle odbocka k turbu zacla taky u EV.
Z nadavani a urazek se moc noveho o technice nedozvim.
Protoze se chci neco noveho naucit. Poznat nejaky novy argument, neco co neznam a sam si to pak vic prostudovat.
Bohuzel odpurci EV jedou stale to same. Tahle odbocka k turbu zacla taky u EV.
Z nadavani a urazek se moc noveho o technice nedozvim.
Tak se zeptej co chceš vědět a nebo studuj technický materiály a nelži tady, že tímhle trapným flame chceš získávat nový informace o motorech. A na co ti budou, když jsou ICE fuj a miluješ jen EV? Tak studuj rotory a vinutí a elektrolyty a na nás starý cocoty, co se umí na křižovatce rozjet i se starou vránou se jednoduše vyser.
Prvne nelzu. Tohle si zapamatuj. Spalil si se mockrat.
Ptam se stale. I v tomhle vlakne. Spocitej kolik jsem dostal odpovedi.
Treba ma posledni otazka na tebe.
Ptam se stale. I v tomhle vlakne. Spocitej kolik jsem dostal odpovedi.
Treba ma posledni otazka na tebe.
Hurá. Poslední.
Ano i ta posledni v rade zustala bez odpovedi.
A tak je to stale. Kladu otazku a nedostavam odpoved
“ Víš proč jsme psal o hmotnosti vzduchu debatě o samozápalech”?
A tak je to stale. Kladu otazku a nedostavam odpoved
“ Víš proč jsme psal o hmotnosti vzduchu debatě o samozápalech”?
"Musí zpracovat rozpálenej vzduch ze kterýho neroztočí turbo"
Pane profesore, jsem jen blbeček, co nic nezná, ale neroztáčí turbo náhodou extrémně horké výfukové plyny?
Pane profesore, jsem jen blbeček, co nic nezná, ale neroztáčí turbo náhodou extrémně horké výfukové plyny?
Nojo. Alekdyž se do motoru dostane horkej vzduch, tak to prostě vůbec nejede :D
Vono to pomalu ani klikovkou nevotočí a ty pšouky codou ven, tak to turbem ani nehne. :D
A to je všecko tím, že máš třeba o 4% míň kyslíku a to je něco. To se i ta váha vzduchu zblázní a vzdá to a nedá válcům nic. :D
Takže máš hned o 400 koní míň a prostě nevodjedeš. :D
Zrovinka dneska jsem nemohl odjet z Makarske, kam jsme si jeli pro něco na zub a musíme stát u Lidlu až do 4 do rána a pak se zkusím znova rozjet. No, snad se do rána dostanem na penzion. :D:D:D:D:D
Vono to pomalu ani klikovkou nevotočí a ty pšouky codou ven, tak to turbem ani nehne. :D
A to je všecko tím, že máš třeba o 4% míň kyslíku a to je něco. To se i ta váha vzduchu zblázní a vzdá to a nedá válcům nic. :D
Takže máš hned o 400 koní míň a prostě nevodjedeš. :D
Zrovinka dneska jsem nemohl odjet z Makarske, kam jsme si jeli pro něco na zub a musíme stát u Lidlu až do 4 do rána a pak se zkusím znova rozjet. No, snad se do rána dostanem na penzion. :D:D:D:D:D
Zkus Barichela. To je vetsi odbornik. Jeho objev ktery uspori 30% ztratoveho tepla ja tezko prekonam a natoz pochopim.
Ja usetreny cas vyuziji lepe nez psanim s nekym kdo mi nic noveho neprinese.
Ja usetreny cas vyuziji lepe nez psanim s nekym kdo mi nic noveho neprinese.
Ano přesně to se mu snažím vysvětlit, ale jeho přerostlé ego mu nedovoluje napsat. "Jo chlapi, asi máte pravdu, ono to je na té křižovatce vlastně jedno"
Problém není technika, ale Hendlyho ego. Patrně nějaký neřešený mindrák. To mají s Hamunou velice podobnou diagnózu. Ten taky neumí přiznat, že je mimo nebo že přestřelil.
Problém není technika, ale Hendlyho ego. Patrně nějaký neřešený mindrák. To mají s Hamunou velice podobnou diagnózu. Ten taky neumí přiznat, že je mimo nebo že přestřelil.
Samozřejmě, že teplý intercooler má na výkon vliv. To jsem ti taky odsouhlasil. Jen se ti celou dobu snažím vysvětlit, že na křižovatce na semaforu ti ten výkon nechybí, protože na rozjezd potřebuješ jen zlomek výkonu motoru. Zvláštní s jak se to snažíš furt popírat.
Tak dalsi shoda. Na rozjezd mas, pokavad netocis motor, jen cast cast vykonu. A z te casti o cast prijdes.
O to se ale nikdo nepře. To máš samozřejmě pravdu. Jen se ti snažíme vysvětlit, že ten úbytek části výkonu ti při tom rozjezdu nechybí, protože na běžný rozjezd auta z křižovatky většině řidičů stačí jen lehce plynu. Jestli ti aktuálně bude pár koní chybět není nic co by mělo řidiče na křižovatce rozházet. Co řidiče spíš vytočí a radikálně omezí je aktivovaný start stop a absence pedalboxu v autě, takže šlápneš na plyn a vteřinu čekáš na reakci.
S&S je extrémní chujovina. Když to někdy zapomenu vypnout hned po startu, tak mě to pokaždý vytočí doběla. Naštěstí se mi to stává tak 3x do roka. Ale to pak radši znova šlápnu na brzdu, než bych čekal až skončí ten cirkus a pak skákal někomu do cesty. Stejně tak mne vytočí, když vypne studenej motor po ujetí 300 metrů. A nebo naopak vypne rozpálenej motor na dálnici. Prostě kurwitko.
Když je vypnutej, tak stačí režim sport a nebo prostě jen krapet předvídat a šikovnej kotník.
Já si zkoušel odhadem počítat reakci na plyn a rozhodně to nejsou vteřiny ale max. 0,5s a vyrážím vpřed. Když mačkám plyn v okamžiku, kdy mne míjí jiné vozidlo, tak je potom zpoždění prakticky 0.
Když je vypnutej, tak stačí režim sport a nebo prostě jen krapet předvídat a šikovnej kotník.
Já si zkoušel odhadem počítat reakci na plyn a rozhodně to nejsou vteřiny ale max. 0,5s a vyrážím vpřed. Když mačkám plyn v okamžiku, kdy mne míjí jiné vozidlo, tak je potom zpoždění prakticky 0.
Když jdu ráno ulicí a tam stojí na červenou 20 aut co jen hučí, smrdí a stojí tak si říkám proč nemůžou mít vypnutý motor?
Technicky to chápu, ale z pohledu chodce jde jen o otravování okolí smradem.
Technicky to chápu, ale z pohledu chodce jde jen o otravování okolí smradem.
Špatná volba auta do města. Tam bych i já volil hybrid.
Ale provozovat tohle kurwítko, které je navíc velice nebezpečné, kvůli pár zastavením na křižovatce, když 95% mých tras je mimo města, fakt nehodlám.
Navíc moderní servisovaná nevykuchaná auta nijak extra nesmrdí na volnoběh na křižovatce. Naopak si zasmrdí hlavně při rozjezdu ty starý a vykuchaný a neservisovaný.
Stálo by za to změřit reálný emise nějakýho 10-15 let starýho dieselu s vykuchaným DPF, KO vstřiky, bez AdBlue a s obyčejnou naftou v nádrži při odpichu z křižovatky a pak dieselu okolo 5 let stáří ve špičkovém stavu s DPF, AdBlue a 60 cetanovou naftou. Obávám se, že rozdíly budou ne stovky, ale rovnou o tisíce %.
Ale provozovat tohle kurwítko, které je navíc velice nebezpečné, kvůli pár zastavením na křižovatce, když 95% mých tras je mimo města, fakt nehodlám.
Navíc moderní servisovaná nevykuchaná auta nijak extra nesmrdí na volnoběh na křižovatce. Naopak si zasmrdí hlavně při rozjezdu ty starý a vykuchaný a neservisovaný.
Stálo by za to změřit reálný emise nějakýho 10-15 let starýho dieselu s vykuchaným DPF, KO vstřiky, bez AdBlue a s obyčejnou naftou v nádrži při odpichu z křižovatky a pak dieselu okolo 5 let stáří ve špičkovém stavu s DPF, AdBlue a 60 cetanovou naftou. Obávám se, že rozdíly budou ne stovky, ale rovnou o tisíce %.
To je ale taky hlavní problém spalovacích aut. Jejich emise se behěm provozu zhoršují a to i zásadně a to už po 100 000km takže i nová auta.
Není důvod ke znatelnému zhoršení emisí u auta se 100.000 km pokud nemá závadu a není nic vykuchanýho.
Pokud bude auto jezdit na kvalitní palivo a bude včas měnit olej a filtry, není problém 200 a víc tisíc km. A pak holt třeba repase vstřiků. Když budou už hůř rozprašovat.
Každopádně horší vstřik spíš zvětší saze, což zase chytí DPF, takže je po problému.
Pokud bude auto jezdit na kvalitní palivo a bude včas měnit olej a filtry, není problém 200 a víc tisíc km. A pak holt třeba repase vstřiků. Když budou už hůř rozprašovat.
Každopádně horší vstřik spíš zvětší saze, což zase chytí DPF, takže je po problému.
A proto je tak velký problém u emisních limitů a jejich dodržení po 100 000km viz EURO norma.
Prostě zas zakládáš na domněnkách místo na znalosti.
Prostě zas zakládáš na domněnkách místo na znalosti.
Nepolevíš a nepolevíš. Jsi směšnej.
.
Měl jsem tři benzíny s turbem a mezichladiči vzduch-vzduch. Z toho dva měly budík na tlak plnění. Při běžném rozjezdu z křižovatky se měřák skoro ani neodlepil z nuly, takže nějaký efekt ztráty možného výkonu horkem žádný. Otáčky, které jsem používal pro běžný až bystrý rozjezd z křižovatky byly tedy hluboko pod limitem obtokového ventilu. Rozjezdy s naplněným motorem by znamenaly jen hořící gumy - auta bez kontroly trakce.
Ale ulehčím ti práci - nemám znalosti ani vzdělání, nemám zkušenosti a ani neumím řídit.
.
Měl jsem tři benzíny s turbem a mezichladiči vzduch-vzduch. Z toho dva měly budík na tlak plnění. Při běžném rozjezdu z křižovatky se měřák skoro ani neodlepil z nuly, takže nějaký efekt ztráty možného výkonu horkem žádný. Otáčky, které jsem používal pro běžný až bystrý rozjezd z křižovatky byly tedy hluboko pod limitem obtokového ventilu. Rozjezdy s naplněným motorem by znamenaly jen hořící gumy - auta bez kontroly trakce.
Ale ulehčím ti práci - nemám znalosti ani vzdělání, nemám zkušenosti a ani neumím řídit.
Jaky je tedy podle tebe technicky rozdil mezi: mezichladicem a intercoolerem?
???????
Intercooler je anglický termín pro Mezichladič plnicího vzduchu
https://motofocus.cz/…lnovaneho-motoru
Intercooler je anglický termín pro Mezichladič plnicího vzduchu
https://motofocus.cz/…lnovaneho-motoru
Tak proc o tom pises jako o dvou rozdilnych vecech?
To si asi špatně pochopil.
“ On se používal a ještě pořád i pouzívá hlavně Mezichladič plnicího vzduchu - Intercooler se dával primárně na závodní auta s turbem a pak na nákladáky”
Tak se mi to asi jenom zdalo…
Nejsem prekvapen tvou technickou neznalosti.
Tak se mi to asi jenom zdalo…
Nejsem prekvapen tvou technickou neznalosti.
O moje technické znalosti neměj péči. Jsou velmi dobré.
Jinak pro záodní auta je ještě používalo vstřkování vody. A to právě za účelem zlepšení výkonu, snížení teploty spalování a ochlazování motoru.
Jinak pro záodní auta je ještě používalo vstřkování vody. A to právě za účelem zlepšení výkonu, snížení teploty spalování a ochlazování motoru.
Aby bylo auto složitější a mělo se na tom co rozsypat :-) Ne dělám si srandu. Ve skutečnosti se vodní mezichladič používá, protože je účinnější a může být pak kratší vedení vzduchu do motoru a lépe nabíhá turbo. Taky se tím zvyšuje výkon motoru. Má to smysl, ale tam kde to řidič dokáže poznat. Rozhodně to není potřeba na ježdění po městě.
Aneb jak z 40 % uvedených v článku udělat 2 % :-). To je celkem rozdíl ne?
Ano - neměl bych nejmenší problém akceptovat nižší výkon při řekněme 10 % baterky, kdy jde o to dojet k nabíječce. Samozřejmě předpokládám, že mě auto na omezení výkonu důrazně upozorní. Ale pokud mám 40 % stavu baterie a auto začne omezovat výkon, je to prostě špatně, protože EV mají krátký dojezd tzn. pod 40 % bych trávil celkem hodně času a nevidím důvod pro to, aby mi auto omezovalo výkon, když vím, že v pohodě dojedu domů.
Troufám si říct, že to je trochu jiná situace oproti dieselu, který chci po studeném startu šetřit. To je moje volba. Jenže tady tu volbu ani nemám.
Ano - neměl bych nejmenší problém akceptovat nižší výkon při řekněme 10 % baterky, kdy jde o to dojet k nabíječce. Samozřejmě předpokládám, že mě auto na omezení výkonu důrazně upozorní. Ale pokud mám 40 % stavu baterie a auto začne omezovat výkon, je to prostě špatně, protože EV mají krátký dojezd tzn. pod 40 % bych trávil celkem hodně času a nevidím důvod pro to, aby mi auto omezovalo výkon, když vím, že v pohodě dojedu domů.
Troufám si říct, že to je trochu jiná situace oproti dieselu, který chci po studeném startu šetřit. To je moje volba. Jenže tady tu volbu ani nemám.
Nečítal som článok, ale jazdím podobným autom a pod 40% určite nič citeľne obmedzené nie je. Dokonca pri 20% udrží do kopca na diaľnici 160ku a vtedy obieham všetky spaľovacie auta, ktoré spomaľujú, hoci by nemuseli. Inak motor je celkovo slabý a zaslúžilo by si to celkovo vyšší výkon, aspoň pri nabitej baterke. To neviem, či autor vôbec kritizoval 🙂
Zajímavé je, že je to napsané tak, jako by se to mělo týkat jen té verze s větší baterkou
"Volkswagen ID.3 Pro S s větším 77 kWh akumulátorem má však dynamiku závislou na stavu nabití akumulátoru. Při poklesu stavu nabití pod 40 procent je už výrazně slabší a nejedno předjíždění pro jistotu vzdáte." - to zní dost strašidelně, zajímalo by mě, kolik z těch 150kW zmizí...
Otázka je, jakou optikou se na to člověk kouká. Kdybych to bral jako alternativu nějakého toho Golfa 1.5TSI, no tak asi všechno v pořádku... akorát tohle stojí dvakrát tolik.
"Volkswagen ID.3 Pro S s větším 77 kWh akumulátorem má však dynamiku závislou na stavu nabití akumulátoru. Při poklesu stavu nabití pod 40 procent je už výrazně slabší a nejedno předjíždění pro jistotu vzdáte." - to zní dost strašidelně, zajímalo by mě, kolik z těch 150kW zmizí...
Otázka je, jakou optikou se na to člověk kouká. Kdybych to bral jako alternativu nějakého toho Golfa 1.5TSI, no tak asi všechno v pořádku... akorát tohle stojí dvakrát tolik.
Robert Hlavaty
reálně s cenovkou tak od 599 000 CZK, pak by asi i něco prodali... tedy můj odhad... Pak bych možná zánovní kolem 450-480 000 CZK i manželce koupil. (jízdy okolo komína a možnost solárů na střechu RD).... Za současné ceny je to nesmysl
Ano souhlas, za milion už EV dává smysl i mně jakožto normálnímu člověku, ale nesmělo by se jednat o městský bobek, ale o plnohodnotné auto, které ve fosilní variantě za milion koupit jde. Za elektrickou nákupní tašku do města bych dal taky max lehce přes půl mega.
Tak id.3 není žádná nákupní taška. Spíš je problém, že je divné, ošklivé, neergonomické, těžké a nudné. Škoda, že Nissan zaspal a nedokázal nabídnout slušný elektrický kompakt.
No pořád je o půl metru kratší než normální auto, které bych si běžně za milion koupil. Jako jasně - za ty peníze se dá koupit i kratší auto, ale pak jde většinou o nějakou sportovní hot-hatch variantu, kde se platí za výkon a exkluzivitu. Ale tohle je prostě obyčejný ničím zajímavý malý auto za mega. Alespoň tak to na mě působí...
Vobec nie je pekne.. a to mam sam auto od vw... ale taketo vajce by som od neho nechcel ... tu plati nadalej zlaty golfik zlate polo zlaty t cross a pod
Práve naopak. Konečne Volkswagen, čo nevyzerá ako staré auto už v čase uvedenia. Hlavne naživo vyzerá dosť dobre. Technika, cena, to jsú iné otázky.
Xylo
Podle toho, co tady čtu od odborníků (bez praktických znalostí a zkušeností) je holý nesmysl uvažovat nebo dokonce koupit tento nedokonalý a předražený produkt. Během velmi krátké doby (jak dokazují všechny články o budoucnosti elektromobility) budou do výroby uvedeny výborné baterie, které budou LEVNÉ, lehké a bude na ně záruka udržení kapacity po dobu deset milionů kilometrů nebo 450 let. Kdo tedy už provozuje nějakou nedokonalou napodobeninu skvělého elektromobilu budoucnosti bude nucen jej odvézt do sběrných surovin, jakmile konečně dorazí zázračná a opravdu ekologická vozidla budoucnosti.
A jejich dědové dodnes čekaj na tu dovolenou na Marsu.
!Milý Mladý příteli, pionýre, až ti bude 20 let, poletíš na dovolenou na Mars a do práce budeš lítat autonomními lítacími vozy."
ABC, rok 1960 :-):-):-):-)
A vono pořád velký HOOOOOOOOO :-):-):-):-):-)
A já pořád čekám na tu baterku do notasu, co vydrží 8 let. Už marně na ní čekám 25 let :-):-):-)
!Milý Mladý příteli, pionýre, až ti bude 20 let, poletíš na dovolenou na Mars a do práce budeš lítat autonomními lítacími vozy."
ABC, rok 1960 :-):-):-):-)
A vono pořád velký HOOOOOOOOO :-):-):-):-):-)
A já pořád čekám na tu baterku do notasu, co vydrží 8 let. Už marně na ní čekám 25 let :-):-):-)
Baterky v notebooku uz su v pohode, staci nastavit, aby nebola plne nabita, ked je strceny v nabijacke. Rovnako aj mobil, ked umozni vyrobca rozumne pouzivat baterku, tak nema problem so zivotnostou. Autonomne auta uz zacinaju fungovat a na Mars sa este neda, ale aspon do vesmiru uz na dovolenku by nemal byt problem, pokial ma clovek peniaze.
Ty jsi hloupý nebo navedený ? do vesmíru na dovolenku ? to je stejný oxymoron jako "levný dostupný elektromobil" to myslíte těch pár minut ve výšce 100 km ? to je jako dovolená ? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
...když máš prachy, můžeš se na "dovolenku" klidně potopit i k Titaniku. :D
Mému dědovi ještě dříve říkali, že on má to štestí, že on patří do generace, který se dožije vybudování komunismu. "Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb"
Slibem světlých zítřků nezarmoutíš.
Slibem světlých zítřků nezarmoutíš.
Tak tyhle blaboly bruselskych soudruhu nejsou nic jineho nez nesmyslny sliby komunistu v 50-60 letech. Jen je to v novym kabate. Ale hloupe publikum, ktere to zere najdes v kazde dobe :D
Nejspíš nechtěně jsi popsal jeden z velkých důvodů ceny EV.
Baterie se vyvíjí velice rychle, takže potřebuješ velice rychle zaplatit investice do jejich výroby.
Příprava výroby je v řádu let, ale v současnosti nastupují nové generace baterií rychleji. Vše je vlastně taková loterie na jakou technologii vsadit.
Baterie se vyvíjí velice rychle, takže potřebuješ velice rychle zaplatit investice do jejich výroby.
Příprava výroby je v řádu let, ale v současnosti nastupují nové generace baterií rychleji. Vše je vlastně taková loterie na jakou technologii vsadit.
Nekup to :-):-):-):-):-)
V roce 2005 stál 1,4 milionu Chrysler 300C 5,7 V8 :-) V české distribuci s plnou tovární zárukou.
Vstoupili na český trh kompexně, osobáky, dodávky a pikapy a lehké nákladáky.
Dneska sem viděl HHR, což je sice amerika ale prodával se tu chvíli v distribuci korejského Chevroletu, stejně jako kdysi i V8 Camaro a Malibu.