… že iD.7 bude úspěšnější než jeho starší bratříčci? Stejná platforma i stejně malé baterky, možná o chlup lepší technika, stejně ba i ještě víc nafouknutý marketingový dojezd a jistě ještě vyšší cena :-[] To neklapne…. Passat ani Superb nejsou tímhle vehiklem nijak ohroženi ;-)
Aký Passat, aký Superb? Sú okolo nás aj faunatici, ktorí to vidia ako konkurenciu pre S-ko, prinajmenšom to od Tesly :-) Čo tam po slabšej technike a pomalom nabíjaní, keď to má pekný interiér a head-up displej v základe? :-) https://www.youtube.com/watch?…
Ja som to mal podobné v piatok. Celá dovolenka 20-23°C (v noci pod 15), potom 900 km za volantom a doma 25 stupňov v noci a 35 cez deň... Je utorok a ešte stále sa spamätávam. Klíma furt naplno, nechcem vidieť tie účty za elektrinu.
Ja už na ACZ fakt neviem kto je kto. Včera som ironicky "pochválil" rohora a potešený z pochvaly bol WinDiesel... Niekedy viem súhlasiť s DonVitom, a vzápätí píše väčšie koniny ako Hammuna, ktorý má zrejme tiež pár nickov naviac... No a keď čítam múdrosti od xxc, tak už ten úsmev a brať veci zľahka ako radím vyššie ericnovi, sám nezvládam. :-)
Ja by som s hodnotením počkal, ale niektorí mali dosť jasno po tom, ako im fauvé zaplatil pekný výlet na prezentáciu :-)
Na druhú stranu ak by sme do porovnania s VW dali Toyotu bZ4X, tak tie ID-čka sú hotový zázrak techniky, treba mať len správnu optiku :-D
Presne tam to speje, pokiaľ sa konečne niekto nechytí za nos a nezačne používať hlavu. Ale to vzhľadom na doterajší vývoj neočakávam. Všetko opäť smeruje k socializmu, len tomu inak hovoria.
Nerozumiem, prečo si všetci myslia, že jeden dizajn stačí pre všetky veľkosti modelov naprieč porfóliom? Ešte ID.4 ide, ale je to na hrane, a toto je už cez - nepekné a ťažkopádne. Kde sú tie časy, keď bol každý model svojbytný a identifikovateľný podľa vlastného štýlu.
Ty to nechápeš, každý nový model od VW musí být odule sluníčkový a designově neutrální, aby nemohl nikoho urazit a nedej bože vyvolat nějakou emoci… :-[]
Také sú Volkswageny už dávno. Móda robiť všetko na jedno brďo začala až potom. Robia to prakticky všetci a dnešné autá sú až na výnimky proste hnusné. V časoch, keď uniformitu držala len prémia, sa na autá dalo pozerať, dnes sa predháňajú, kto spraví hnusnejší vehikel.
Designově to není taková pecka jako byl koncept, ale já tleskám - konečně tu bude mainstreamový déčkový EV liftback / kombík (v nadpisu je teda sedan, ale tím se diskutéři nenechají zmást).
Aby to fungovalo, bylo by potřeba to nacenit někam těsně nad milion v základu... což mi zatím moc neštymuje s ostatními ID... tak uvidíme. https://cdn.motor1.com/…-live-in-la.webp
Uvidíme. Mne to príde dosť ťažkopádne a neforemné, možno je to naživo lepšie. Mnohí tu kritizujú dizajn ID.3, a zrovna ten mi príde v reáli sympatický a moderný - toto leto som ich videl dosť. Neviem, ako rovnaká tvár pristane o polovicu väčšiemu autu, z fotiek nepresvedčila. A som zvedavý na testy, rodina ID celkovo svojimi parametrami príliš neuchvátila.
Ano souhlas, když i4 je za 1,3 mil., tohle musí stát maximálně 1,1 mil., aby to dávalo smysl. Ale takovou cenu při pohledu na ceník ID4 opravdu nečekám..
Takže scénář je jasný - slavnostně se zahájí výroba, zaplní se autosalony testovacími kusy a pak se bude nenápadně pozastavovat výroba kvůli nedostatku zájmu.
A nebo to můžou nacenit rozumně a prodávat to korporacím místo Passata. Ale obávám se, že pravděpodobnější je ten první scénář.
Pretože tomu nesmrdí z výfuku?
Pretože je to tichšie?
Pretože elektrina je lacnejšia ako nafta?
Pretože to nepotrebuje výmenu oleja, filtrov, rozvodov?
Pretože to chce? ;-)
Z tvojho pohľadu. Ľudia sú rôzni aj názory majú rôzne. To, čo považuješ za dobré a správne ty, nie je najlepším riešením pre každého. Keby bolo, tak by z doteraz vyrobených EV nikto nepredal ani kus. Ale tak to nie je.
Mielniálové, které nebaví řídit ale maj rádi rádobymoderní technické hračky nebo korporáty a korporace, kterým to nutí protože rádoby eko politika nejsou relevantní měřítko úspěšnosti
To si pochopil špatně, nemám s elektromobily problém jako s alternativou ke klasickým pohonům, ale s tím, že to má být náhrada. To prostě není a nebude. Ten, kdo si ho chtěl koupit, si ho už dozajista koupil. A proč? Protože ho chtěl. Volba rozumu to není ;-)
Stále mi ještě nikdo nevysvětlil v čem spočívají výhody elektroaut.
Nevýhody:
- oproti klasickým jsou o cca 50% těžší
- hezky a DLOUHO hoří
- jsou schopny začít hořet samovolně klidně i při parkování
- topení a klimatizace a audioaparatura snižují dojezd
- jakákoli (i sebemenší) nehoda většinou znamená totální škodu
- dlouho se nabíjí
- musí být volný nabíjecí stojan
- vysoké ceny elektřiny oproti domácnostem
- vysoké pořizovací náklady
- pochybný přínos ekologii (uhelné elektrárny, baterie a její výroba a likvidace)
- nízká životnost baterie (klesající kapacita)
- nízká maximální rychlost
- chybějící zvuk motoru
- nedostatečná kapacita elektráren při velkém rozšíření EV
- nízký dojezd
Výhody:
- lokálně nízké emise
- tišší
- akcelerace na 100km/h
- nízké servisní náklady
- bez dálniční známky
Je pomoci. Prosím o info jaké výhody přináší EV. A předčí to nevýhody.
Také jsem uvažoval o koupi EV, jen nějak nevidím ten přínos. Možná jsem "slepý".
Nevýhody:
- oproti klasickým jsou o cca 50% těžší - ano, ale vadi to?
- hezky a DLOUHO hoří - to je jedno, ci zhori spalovacie auto, alebo elektricke, vzdy je to tragedia
- jsou schopny začít hořet samovolně klidně i při parkování - ano, rovnako ako spalovacie
- topení a klimatizace a audioaparatura snižují dojezd - ano, aj pri spalovacich. len klimatizacia je nezavisla od motora aj to je naopak velka vyhoda, dopredu vychladene, alebo vyhriate auto
- jakákoli (i sebemenší) nehoda většinou znamená totální škodu - niekedy ano, ale asi nie, naraznik vymenia a prelakuju
- dlouho se nabíjí - vadi to? nabija sa to v noci, ked aj tak auto stoji
- musí být volný nabíjecí stojan - na dlhych cestach ano, ale vacsinou je volny
- vysoké ceny elektřiny oproti domácnostem - to neviem, v cechach su vysoke ceny energii, treba si postavit elektraren
- vysoké pořizovací náklady - bmw stoja rovnako, rovnako napr. porovnanie kodiaq/enyaq
- pochybný přínos ekologii (uhelné elektrárny, baterie a její výroba a likvidace) - prinos tam je, treba si pozriet studie
- nízká životnost baterie (klesající kapacita) - ano, rovnako ako nizka zivotnost motora, par sto tisic km by to vydrzat malo
- nízká maximální rychlost - az tak nevadi, ale treba pozerat modely aspon so 180kou
- chybějící zvuk motoru - to je vyhoda
- nedostatečná kapacita elektráren při velkém rozšíření EV - to nikoho netrapi, aj tak si ludia postavia elektrarne
- nízký dojezd - ked clovek jazdi viac ako 300 km denne, tak ano
Výhody: najvacsia vyhoda je prijemne pouzivanie
- lokálně nízké emise
- tišší
- akcelerace na 100km/h
- nízké servisní náklady
- bez dálniční známky
Cize zhrnutie, pokial clovek uvazuje len tak o kupe ev a vidi nevyhody, tak nekupovat a dojazdit stare spalovacie. Ked clovek uz fakt musi kupit nove auto, lebo stare dosluzilo, tak ev. Pokial ma kde nabijat :-)
Samozřejmě to vadí, cím těžší auto, tím vyšší spotřeba, naprosto mizerný jízdní vlastnoti, potřeba masivních brzd (já vím, ev fanatici nebrzdí, jen rekuperují),
Ano pecka, klimatizace mi V8 o objemu 6 litrů snižuje dojezd, zjména když to valím 90 po rovince a ten motor by utáhl v tu chvíli ještě asi 115 dalších klimakompresorů. HAHAHAHAHAHAHA
Ta vyšší spotřeba 0,1 litru na 100 km , tak někoho hodně zajímá.
Co když volný stojan nebude? Je jich daleko méně jak benzínek a nabíjení trvá 20-600 déle jak tankování
Blbý co, Borisove
Ne chybějící zvuk motoru výhoda není, my máme rádi zvuk motoru. Pokud ty ne, jezdi trmvají a trolejbusem a nelez na forum o autech
Za jak dlouho ty lidi ty elektrárny postaví? Průměrná délka stavby elektráren EU vs česko
Paroplynkovyk 3,5/6
JE - 12/17
vodní - 5/9
uhelky 3,5/7
OZE JE NESTABILNÍ ŠMEJD ZÁVISLÝ NA VYKYVECH POCASI!!!!!!!!!!!
NE NAHRADA KLASICKYCH ELEKTRAREN
Ano, treba masivnejsie brzdy, ale vadi to? Vacsinou sa rekuperuje, takze vydrzia ovela viac, brzdit to brzdi. To bola skor odpoved pre toho vyssie, co ho vcera pustili z vazenia po rokoch a pozera a vidi nevyhody tam, kde nie su :-) Inak si neviem vysvetlit tuto diskusiu stale dookola. A jazdne vlastnosti v niecom lepsie, v niecom horsie, urcite vaha nie je ziadna vyhoda, ale realne ani nejaka citelna nevyhoda. Ano, klimatizacia znizuje dojazd vsetkym autam, skor by som riesil kurenie, tam je vyhoda spalovacich. A ked nebude volny stojan, tak sa to riesi ako na cerpacej stanici, tam tiez volny stojan niekedy nie je a clovek bud pocka, alebo ide inde. Zvuk je subjektivne, ludia casom zistia, ze hluk motora nie je potrebny. A z hladiska nakupu auta fakt asi clovek neriesi, kto postavi elektrarne. Pokial si kazdy postavi elektraren doma, da tam nejake lacne baterky, tak by snad elektriny malo byt dost. Kto riesi, ci bude dost elektriny na vyrobu benzinu, ked si kupuje auto? :-)
Té elektřiny na výrobu benzínu na jedno auto v ČR je potřeba poněkud méně jak elektřiny na nabití Ev auta. Elektřina spotřebovaná na to, než se ropa dopravila do ČR mě nezajímá....tu vyrábí jiní, kteří ty elektrárny narozdíl od nás vytrvale staví .....
Blbý je, že to co di daj na střechu je jim v zimě nahouuuuuuno, nabíjení 1-2 Ev aut, tepelko, svícení, el. přístroje atd atd to neutáhhne ani omylem. Od 16:00 tma, do 11:00 mlha :-)
Hlavně to nechce bejt zelenej ideologo novodobých bolševiků a propagovat utopie, které není kde nabíjet a kde výstavba infrastruktury OZE včet vodíku budou stát v Evropě desítky BILIONU EURO!!!!
Navíc výstavba je pomalá a zakazují se věci, za které není náhrada, viz uhelené elektrárny. Jaktože Německo nemá touhle dobou v provozu 15 jednotek na výrobu zeleného vodíků a kolem nich 800-1300 větrníků nebo 2,4 milionu FV panelů :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Štatisticky spaľováky horia častejšie. Veľmi často na totálku.
Klíma zdvíha spotrebu aj u spaľováku.
Nehoda = totálna škoda? Zdroj tejto informácie?
Ceny elektriny - prečo porovnávaš s domácnosťami (mnohí môžu nabíjať doma), porovnávaj ceny nabíjania s tankovaním.
Prínos ekológii je známy, len antifans počítajú elektromobilom emisie aj z výroby elektriny, ale spaľovákom jaksi znečistenie z výroby a distribúcie palív počítať zabúdajú - pravdaže to potom pre EV nevychádza až tak dobre. Taktiež sa nahlas nepočíta s recykláciou bateriek, aj keď podľa "prognóz" odporcov elektromobility už tu dávno mali byť cintoríny plné chcípnutých, prípadne vyhorených bateriek z elektromobilov
Chýbajúci zvuk/hluk motora je plusom.
kapacita elektrární je dostatočná, bolo to už x-krát dokázané, ale odporcovia EV tento nezmysel radi donekonečna opakujú.
Dojazd je pre väčšinu použití dostatočný, a stále stúpa. Aj tak viac ako 400 km na jeden záťah človek s rozumom nerobí.
Vo výhodách si zabudol spomenúť výrazne vyššiu účinnosť pohonu a lacnejšiu prevádzku.
Očistil jsi statistiku požárů spalovacích aut o jejich počet?
Ano, klima zvyšuje spotrebu spalováku, ale uz neřeším drobný rozdíl v dojezdu ( 900km nebo 850km je vcelku jedno). Topení nedělá nic. EV třeba i 30%. https://www.auto.cz/…vaci-test-133747
Nehoda=totalka..... Dohledam.
Tankovanim na verejnych stanicích se provoz podraží az na srovnatelnou úroveň jako spalovák. Doma je to levnější.
"Topení (u spalovaku) nedělá nic" - ano, protoze spalovak proste energii mrha porad (vetsina spaleneho paliva konci jako neuzitecne teplo), takze neni problem cast teto energie presmerovat do kabiny.
EV energii nemrhaji (moc), takze se pak zvysena spotreba energie kvuli topeni musi logicky projevit na dojezdu.
To neni obhajoba EV, jen vysvetluju proc to tak je a proc maji spalovaky "topeni zadarmo".
Jojo, je určitě dostatečná prolhaný utopisto, když se neustále vypínaj uhelky a JE nebo chtějí vypínat, nic se nestaví, nutí se domácnosti a průmysl na přechod z tuhých paliv (dřevo, uhlí, pelety, topná nafta a oleje) na tepelná čerpadla (opět elektřina), díky vedrům si lidi kupují další a další klimatizace (z mého okolí letos 6 nových klimatizací) , nutí se průmysl na přechod na elektřinu místo plynu, přibude EV aut a motorek, koloběžek atd
Tak bude spotřeba při tomto klesat a žádné nové elektrárny nebudou potřeba
tAK TAK, LACINĚJŠÍ PREVÁDZKA KDYŽ NAPBÍJENÍ STOJÍ NA KOMERČNÍCH NABÍJEČKÁCH 9-16 Kč za 1 Kwh :-) :-
A hodina práve v servisu na EV stojí 1500-5500 Kč
A doma si to nikdo narozdíl od spalováku neopraví.
Pneumatiky to má furt, podvozek taky, světla taky.
Takže ten olej v motoru, svíčky a převodovka. To sou čéče závratný sumy, z toho doma nespím :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) Rozvody řetěz co se nemění před 300 000 km.
Diagnostiku si dělám opět kompletně sám doma. Nestojí mě korunu.
Hoří zásadně ale zásadně méně často. Jenže když hoří jedna Tesla, tak to se to dozví celý svět během okamžiku. Ale naštěstí NHTSA dělá statistiky a v USA, dojde v průměru k požáru jednoho auta se spalovacím motorem každých 18 000 000 ujetých kilometrů. U aut na elektřinu je to pouze 1 000 000 000. Čili ICE hoří 55 x častěji.
Jsou schopny začít hořet samovolně klidně i při parkování. To umí i spalovací. Ty hoří 55 x častěji, čili se tam najde i samovolné vznicení. Sám jsem byl svědkem, kdy na sídlišti začala hořet relativně nová Fábka. Na sociálních sitích/v médiích ani píp. Jo, kdyby tak shořela Tesla, to by si elektrojt nachcali do kalhot v mžiku, protože média a sociální sítě by měly jasno během sekundy.
Topení snižuje dojezd, ale ne o moc. Otestováno x-krát. Auto musí být vybaveno tepelným čerpadlem. Pokud není, tak je to horší, to je fakt.
Nehoda nezpůsobuje totální škodu. Opět zažitý nesmysl. Musí být poškozená baterie resp platforma a to už jsou pořádné šupy. Nový spalovák jde na totálku zcela běžné. Osobní zkušenost - Insignia, čelní "měkký" náraz do boku auta na křižovatce při rozjezdu, čili opravdu nízká rychlost. Očekával jsem tak opravu do 100 000, ale pak mi ukázaly fotky, kde byly ohnuté vzadu nějaké výztuhy kolem motoru (ty u elektriky ani nejsou) a byla z toho totálka. Takže jsem zaplakal, protože auto mělo 4 roky.
Nebudu to všechno postupně vyvracet, protože nemám čas, ale většina z toho jsou názory nějak z roku 2015.
Důležitý je bod s cenou. Toto negativum ovlivní ne pouze peněženku kupujícího, ale ekonomiku celé EU. Evropani kupující auta tradičních evropských rádoby kvalitní značek byli jimi těžce vytrestáni. Jejich elektriky stojí majlant a zákazníci platí víc a teď přijde levná Čína a zničí tyhle dinosaury a přijdeme o práci. V evropském automotive se točí strašné prachy a to teď půjde pryč.
Jedna věc je co je totálka pro pojištovnu a druhá věc je jde reálně opravit. Z totálke, označených US pojištovnami jich 600 000 jezdí v Evropě a z totálek označených evropskými a japonskými pojištovnami jich 5,8 milionů jezdí v bývalém SSSR, Africe, a Asii
Nedavno som sa viezol v BMW i4, elektromobil, 400kw.
To zrychlenie bolo naozaj presvedcive.
Nie je to auto pre mna, ale zazitok to naozaj bol riadny :)
Když pominu to,že elektrika v současné době se nemůže vyrovnat spalováku,zvláště pak pokud člověk jezdí větší vzdálenosti,tak se chci zastavit u palubni desky.Nechápu tenhle trend malinky display před řidičem a pak nalepený tablet uprostřed.Je to strašné.Přitom na současném Touaregu je vidět,že to umí udělat perfektně
zajímavá strategie. U Passatu sedan zrušili (ano je méně praktičtější než liftback) a teď z toho chtějí udělat prodejní hit.. Překážek je několik. První design, ten je opravdu velmi fádní (čistě subjektivně), druhá již zmíněná karoserie, třetí je to BEV tedy dle mého charakter pohonu zcela zapadne v šedi konkurence a nemůže zaujmout nějakým typickým, výrazným charakterem jako třeba u Passatu s ICE....
Čtvrtá na poměry BEV ničím zvláštním nevyniká (dobíjení, dojezd, automatizace, atd.) a pokud to má být dálniční polykač kilometrů, tak pochybuji silně o zmíněných dojezdových hodnotách. Pátý bude asi cena, ale třeba VW překvapí, protože Tesla...
Ale třeba se úplně mýlím, auto bude v testech skvělé, s nadprůměrným dojezdem a malou spotřebou a hlavně za lidový peníz. :-)
Ano kdyby měli alespoň teoretické ambice vyrábět ve velkém, udělali by i combi. Přesto si myslím, že elektrickou alternativu k Passatu/Superbu (byť jen sedanu/liftbacku) trh potřebuje jako sůl. Všechny ty EV za 1,5 mil - 2 mil jsou super, ale většina uživatelů Superbu/Passatu má cenový limit kolem milionu, takže když bude ID7 dražší, jednoduše bude mimo jejich rozpočet a ty ostatní vlastnosti (design, technické parametry) jsou vlastně najednou úplně irelevantní.