Technika
To jsou zase moudra. Kdysi sluzebni Fabie 44kW, pak Rapid 66 kW, nikdy jsem nic nepoznal, natoz abych ji vypinal pro jizdu do stoupani 🤣 tvl a tohle pak taky chodi volit a ovlivnuje muj zivot pffff 🙈
Nebylo to spíš vyspělostí climatronicu od VW? Myslím, že autoklima snad ještě u Meganu 3 neuměla regulovat výkon a kompresor běžel na maximum a ředilo to teploty vzduchu, zatímco vyspělejší konkurence uměla regulovat třeba na 10% výkonu když už bylo auto vychlazené.
Ono pak u slabé atmosféry s maximem výkonu v 5000 otáčkách je to pak opravdu znát.
Ono pak u slabé atmosféry s maximem výkonu v 5000 otáčkách je to pak opravdu znát.
Jo, když jsem měl Feldu s klimou, tak její vypnutí při předjíždění bylo potřeba, to stejný do většího kopce. 50kW je holt málo.
Já nevím, proč když se už rádoby novinář zaměří na něco, co lidé opravdu neumějí používat, nezkusí opravdu sepsat článek, který by k něčemu byl.
Zaprvé - ohledně škodlivosti, stačí napsat dvě úplně jednoduché poučky a neschovávat je někam do textu k poznámce o bolavém krku (proboha proč? 8-s ). Prostě a jednoduše namířit vzduch někam jinam (ideálně na čelní sklo) a zároveň udržovat rozdíl teplot mezi interiérem a exteriérem do 5°C. Když je venku 30°C, opravdu stačí mít pro teplotní komfort 25°C.
Zadruhé - kecy o vypínání klimy kvůli spotřebě či výkonu patří do minulého tisíciletí, u levnějších modelů tak 15 let zpět. Dnes, s elektronicky řízeným výkonem vozu to nepoznáte nikde. Co je problém je vypínání či nepoužívání klimy v zimě. Místo nějakých řečech o snížené účinnosti chladiva by se hodilo napsat, že kompresor, který chladí klimu se maže olejem, a při zapnutí po dlouhé odstávce se může zadřít ( a on se zadře). Největší poruchovost klimatizací je kupodivu na jaře (duben, květen), kdy joudové zapnou klimatizaci poprvé od září a diví se že nejde. Ovšem dnešní automatické klimy nejsou v podstatě nic jiného než tepelná čerpadla vzduch/vzduch (zjednodušeně), a tedy umí i výborně topit. V zimě tedy není nic lepšího, než nechat běžet klimu na auto soft režim, třeba na 20-22°C. Kompesor pak neustále běží, a nedojde k jeho zadření (nebo s nižší pravděpodobností).
Obecně vzato, automatická klima může běžet (a u mě v autě běží) pořád. 99% lidí které vezu si toho ani nevšimne, vím to, protože mám ve svém okolí i lidi, "kteří by klimu nesnesli", jen protože s ní neumí...
Zaprvé - ohledně škodlivosti, stačí napsat dvě úplně jednoduché poučky a neschovávat je někam do textu k poznámce o bolavém krku (proboha proč? 8-s ). Prostě a jednoduše namířit vzduch někam jinam (ideálně na čelní sklo) a zároveň udržovat rozdíl teplot mezi interiérem a exteriérem do 5°C. Když je venku 30°C, opravdu stačí mít pro teplotní komfort 25°C.
Zadruhé - kecy o vypínání klimy kvůli spotřebě či výkonu patří do minulého tisíciletí, u levnějších modelů tak 15 let zpět. Dnes, s elektronicky řízeným výkonem vozu to nepoznáte nikde. Co je problém je vypínání či nepoužívání klimy v zimě. Místo nějakých řečech o snížené účinnosti chladiva by se hodilo napsat, že kompresor, který chladí klimu se maže olejem, a při zapnutí po dlouhé odstávce se může zadřít ( a on se zadře). Největší poruchovost klimatizací je kupodivu na jaře (duben, květen), kdy joudové zapnou klimatizaci poprvé od září a diví se že nejde. Ovšem dnešní automatické klimy nejsou v podstatě nic jiného než tepelná čerpadla vzduch/vzduch (zjednodušeně), a tedy umí i výborně topit. V zimě tedy není nic lepšího, než nechat běžet klimu na auto soft režim, třeba na 20-22°C. Kompesor pak neustále běží, a nedojde k jeho zadření (nebo s nižší pravděpodobností).
Obecně vzato, automatická klima může běžet (a u mě v autě běží) pořád. 99% lidí které vezu si toho ani nevšimne, vím to, protože mám ve svém okolí i lidi, "kteří by klimu nesnesli", jen protože s ní neumí...
Ked ten blabol o teplotnom rozdieli nenapisu do clanku, tak ho urcite niekto da do diskusie. No a tentokrat si to ty. Momentalne tu mam +35 stupnov. To si fakt mam klimu nastavit na +30?
Věř tomu nebo ne, ale pokud se chceš vyvarovat teplotním šokům, které bývají tou největší příčinou onemocnění z AC, tak ano. Plus samozřejmě můžeš zapojit svůj selský rozum a nastavit si třeba 27-28, pokud jsou teploty pro náš region takto extrémní. A propos, pro kancelářské prostory například platí, že bys měl být do 5°C, s místností, ve které se neklimuje. Tedy v typické budově, když je venku 35°C, není uvnitř 35°C, ale třeba 30°C. I v autě, stojícím ve stínu nebude 35, ale o něco méně.
Pro příklad uvedu, že v rámci firmy jsem musel nějaký čas loni v létě trávit v "unimobuňce", kde byla klima. Pokud jsme v letních měsících, při teplotách nad 30°C klimovali, opravdu jsme měli nastaveno třeba 27-28°C a světe div se, oproti neklimovanému vedru to bylo naprosto v poho, a příjemné, protože vzduch z AC je v tu chvíli pocitově chladný. Není to jako když na tebe fouká 28°C při -5°C.
Pro příklad uvedu, že v rámci firmy jsem musel nějaký čas loni v létě trávit v "unimobuňce", kde byla klima. Pokud jsme v letních měsících, při teplotách nad 30°C klimovali, opravdu jsme měli nastaveno třeba 27-28°C a světe div se, oproti neklimovanému vedru to bylo naprosto v poho, a příjemné, protože vzduch z AC je v tu chvíli pocitově chladný. Není to jako když na tebe fouká 28°C při -5°C.
Např. Focus třetí generace je už velmi prošpikovaný elektronikou, tzn. i škrticí klapku servopohon ovládá tak (otevírá ji o trochu více), aby na dynamice nebylo nic poznat a vůz jel při identicky stlačeném akcelerátoru stejně ať je klima zapnutá, či není 😄