Skoda (L&K) se skutecne do Au vraci (viz vyse) do NZ se pred par lety uz vratila - to mnel byt "test" pres AU a ja tam vcelku uspesna (tolik krasnejch SKoda veteranu co je na Jiznim ostrove, neni snad ani u nas....) Uspech by v AU mit mohla a nejspois bude, ale zalezet bude na 2 vecech:
CENA - i kdyz SKoda jako EU znacna a made in EU (ve spolupraci s VW) ma v jiznim kontinentu skvely zvuk, takze i trosku vyssi cenu mozna mistni vezmou
SANOSTANE dealeri - na NZ jsou, ale nemyslim, si ze to bude delat dobrotu budou-li se prodavat jen vramci vybranch VW delaru a nebudou-li oddeleno alespon opticky
Skoda (L&K) se skutecne do Au vraci (viz vyse) do NZ se pred par lety uz vratila - to mnel byt "test" pres AU a ja tam vcelku uspesna (tolik krasnejch SKoda veteranu co je na Jiznim ostrove, neni snad ani u nas....) Uspech by v AU mit mohla a nejspois bude, ale zalezet bude na 2 vecech:
CENA - i kdyz SKoda jako EU znacna a made in EU (ve spolupraci s VW) ma v jiznim kontinentu skvely zvuk, takze i trosku vyssi cenu mozna mistni vezmou
SANOSTANE dealeri - na NZ jsou, ale nemyslim, si ze to bude delat dobrotu budou-li se prodavat jen vramci vybranch VW delaru a nebudou-li oddeleno alespon opricky
Je to pochopitelný. Ani Ty by sis za milion Škodovku nekoupil. Ani jeden si nemyslíme že to, co se vyrábí doma by mělo být levnější. Jen by to nemělo být o tolik dražší než venku. Ale co lidi za "domácí" značku nedaj.. S kvalitou Škodovky s Tebou víceméně souhlasím. Sám jsem druhým majitelem Fabie, za kterou dal první majitel 560.tis. Čest
ps. všude budou lidi koukat na to co si mohou za určité peníze koupit. Koupěj levnější ze dvou aut mezi kterými jinak váhaj a když už maj mezi přednostmi jednotlivých aut jasno.
Mam taky pocit, ze Trekka sa v Australii nerobila, len na Novom Zelande. A urcite nebola "a la Jeep", ale skor "a la Land Rover" (taka mala kopia). Ale s tym navratom do Australie mas pravdu. Ako maly chlapec, som neveril vlastnym usiam, ked mi nas znamy z Australie hovoril, ze tam Skodovky jazdia.
Tohle je zajímavý a pochopitelný psychologický moment. Ani já bych si za milion Škodovku nekoupil, protože holt máme všichni zafixováno, že to co se vyrábí u nás doma musí být levnější (a pro řadu lidí - což asi není Tvůj případ - i horší). Je zajímavé, že v cizině tuhle brzdu nemají a neporovnávají tímto způsobem. Nějak si neuvědomujëme a nechceme si to přiznat, možná to ani nedokážeme, že škodovky nejsou žádná auta pro sociálně slabé. Jejich technologická úroveň sice nepředstavuje absolutní špičku, ale je to velice solidní průměr s řadou dobře zkloubených vlastností (portfolio, prezentace, i ta cena....přes výlevy řady lidí tady) a nelze očekávat, že čtařkolka v plné výbavě bude stát zase o tolik méně než konkurence. Mimochodem např. Fiat (s vyjímkou Sedici-Suzuki..) nebo Francouzi ve srovnatelných segmentech čtyřkolku nemají. A ve Švédsku Saab nebo Volvo taky nejsou nejlevnější značky.
Tak ať jim to tam šlape. Já jsem se teď před koupí nového auta rozhodl pro konkurenci. A to i když jsem byl do teď "Škodovák". Ta cena se ale prostě nedá zkousnout. ;-\ Za milion jdou koupit i opravdu lepší auta než Octavia. (tim netvrdim, že jdu koupit auto za míč) Líbí se mi Scout, ale právě ta cena..
škodovky byly v austrálii a na novém zélandu už od třicátých let, v padesátých letech probíhala na novém zélandu dokonce montáž Š1200/01. v menším množství se dovážely řady 440 až octavia, 1000/1100 MB 100/110 i 105/120 od šedesátých let byl oficiálním dovozcem pzo motokov. situace tam byla přece jen poněkud jiná než v USA či VB...
Na zélandu jsem škodovek viděl spoustu.. Fabii RS, Oktu i Superba.. Dokonce je maj i v muzeu.. ČZ motorky taky.. Jinak velmi škodovce v totmo tahu fandím, austrálie je velmi zajímavý trh, i díky cosmopolitní populaci.. A roomster byde jistě zajímavý vůz pro ně..
Je to určitě dobrá zpráva, ale zase až taková bomba to není. Nerad bych se mýlil, ale tam už Škoda byla, takže nevstupuje, jen se vrací. V Austrálii i na Novém Zélandu, se v šedesátých letech, montovala na podvozky původní Octavie, místní karoserie ,,alá jeep" a jmenovalo se to TREKKA. Přechodem na 1000 MB se samonosnou karoserií a motorem vzadu, a ukončením výroby i Octavie combi, to skončilo někdy kolem roku 1973.