Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
lulinak
Mám 3 měsíce staré Sandero Expression, TCe90, takže vlastně stejný základ, najeto 6 tisíc, a zkušenosti:
- jízdní vlastnosti a motor ok, za tu cenu není co vytknout
- spotřeba 5,5, auto nepodtáčím, ale prostě váha 1.100 kg je supr
- pevnost karoserie ok, je znát že na tom pro třetí generaci zamakali
- vzhled interieru i exterieru ok, prostě to co má dělat levnější spotřebák typu auto, to přesně dělá jak má
Co mě na tom zatím nejvíc štve je:
- cyklování klimatizace - mám příplatkovou automatickou klimatizaci, a ca co 10 sekund se zapíná / vypíná kompresor, asi kvůli emisím. Je to rušivé, cukne to celým autem,
- vrže a skřípe celá horní palubka, při první prohlídce je to nechám rozebrat, protože tohle je v roce 2023 a přesné výrobě i plastů za mě prostě fail
- vrže sedadlo řidiče - o něco to tam dole asi tře a je to pěkně otravný - opět je to nechám rozebrat, za mě fail
- audiosystem je spartansky, ok, ale nepamatuje si poslední nastavení. Takže když scipnu auto s nastavením na radio a jeho detailní pohled, po dalším spuštění jsem ...zase v hlavním menu, otravný....
- příjem FM rádia je slabý, velmi slabý, je to první auto za 20 let, kde v různých místech slábne signál, nechápu co je za problém tuhle elementární věc doladit....
Ale tak jako tak, i když za poslední rok stoupla cena ca o 60 tisíc, za mě s výjimkou bodů výše naprostá spokojenost, a kdo si nepotřebuje na nic hrát, dostane fajn posouvátko (a to říkám jako člověk jezdící poslední 2 roky v novém Passatu, šili bych měl být asi rozmazlenjěsí).
Včera jsem se byl zeptat na novou Octavii že si ji objednám, hned ve dveřích na mě dealer Škodovky namachrovaně "mno snad nechcete nějakou slevu".
Osobně a zcela úpřímně přeju všem Daciím ale i činanům v Evropě úspěch, protože je myslím nejvyšší čas, aby některé koncerny pochopily, že doba, kdy mohli zvyšovat ceny jak chtěli a nadržené ovce na to stejně stáli fronty je tatam a jejich hřebínek konečně spadne, nic jinýho si nezaslouží.
A to jsem měl v posledních 10 letech 3 nový škodovky a u všech spokojenost, ale co je moc to je moc.
BTW - Sandero je už dva kvartály nejprodávanější auto v Evropě, očividně se chování zákazníků mění a je tomu dobře.
- jízdní vlastnosti a motor ok, za tu cenu není co vytknout
- spotřeba 5,5, auto nepodtáčím, ale prostě váha 1.100 kg je supr
- pevnost karoserie ok, je znát že na tom pro třetí generaci zamakali
- vzhled interieru i exterieru ok, prostě to co má dělat levnější spotřebák typu auto, to přesně dělá jak má
Co mě na tom zatím nejvíc štve je:
- cyklování klimatizace - mám příplatkovou automatickou klimatizaci, a ca co 10 sekund se zapíná / vypíná kompresor, asi kvůli emisím. Je to rušivé, cukne to celým autem,
- vrže a skřípe celá horní palubka, při první prohlídce je to nechám rozebrat, protože tohle je v roce 2023 a přesné výrobě i plastů za mě prostě fail
- vrže sedadlo řidiče - o něco to tam dole asi tře a je to pěkně otravný - opět je to nechám rozebrat, za mě fail
- audiosystem je spartansky, ok, ale nepamatuje si poslední nastavení. Takže když scipnu auto s nastavením na radio a jeho detailní pohled, po dalším spuštění jsem ...zase v hlavním menu, otravný....
- příjem FM rádia je slabý, velmi slabý, je to první auto za 20 let, kde v různých místech slábne signál, nechápu co je za problém tuhle elementární věc doladit....
Ale tak jako tak, i když za poslední rok stoupla cena ca o 60 tisíc, za mě s výjimkou bodů výše naprostá spokojenost, a kdo si nepotřebuje na nic hrát, dostane fajn posouvátko (a to říkám jako člověk jezdící poslední 2 roky v novém Passatu, šili bych měl být asi rozmazlenjěsí).
Včera jsem se byl zeptat na novou Octavii že si ji objednám, hned ve dveřích na mě dealer Škodovky namachrovaně "mno snad nechcete nějakou slevu".
Osobně a zcela úpřímně přeju všem Daciím ale i činanům v Evropě úspěch, protože je myslím nejvyšší čas, aby některé koncerny pochopily, že doba, kdy mohli zvyšovat ceny jak chtěli a nadržené ovce na to stejně stáli fronty je tatam a jejich hřebínek konečně spadne, nic jinýho si nezaslouží.
A to jsem měl v posledních 10 letech 3 nový škodovky a u všech spokojenost, ale co je moc to je moc.
BTW - Sandero je už dva kvartály nejprodávanější auto v Evropě, očividně se chování zákazníků mění a je tomu dobře.
Ad rádio- tak třeba Fabia 3 má základní rádio totální chrastítko. Příjem bych neřekl významně horší, ale ten zvuk... doslova tristní. Za mě nepochopím. 20 let stará Fabia s Blaupunktem zní proti tomu jako audio snů....
Přitom dnes kvalitní audio je za směšné ceny vzhledem k tomu co bylo dřív...
Takže asi tak.
Jinak bych se zeptal, protože jsem novým Sanderem nejel a také zvažuji jestli jej nevzít. Máš z toho auta dojem že to je co do ovládání pocitově aspoň na úrovni Fabie 1??
Přitom dnes kvalitní audio je za směšné ceny vzhledem k tomu co bylo dřív...
Takže asi tak.
Jinak bych se zeptal, protože jsem novým Sanderem nejel a také zvažuji jestli jej nevzít. Máš z toho auta dojem že to je co do ovládání pocitově aspoň na úrovni Fabie 1??
to je asi subjektivní, každej má práh blesti někde jinde, pokud by se mě kdokoli zeptal jestli Sandero třetí generace je šunt anebo rozumně vyladěný levnější auto, tak jednoznačně to druhý, a pokud si jej člověk chce nechat 6-8 let, tak mě osobně nanapadá jedinej důvod proč za stejně velký auto jiný "premiový" značky vyhodit o 100 litrů víc.
Ale jak říkám, pro mě je to spotřebák na přesun A-B, nic jinýho od něj nečekám, a k tomu slouží více než dobře, na výjimečnou dálnici s tempomatem 150 otestováno že zcela v pohodě, na tu váhu tahá motor slušně, má to automatickou klimu, LDC + mirror link, přední LED světla pro tlumený, prostě o tomhle se Dacii před pár lety ani nesnilo.
Prostě jim držím palce, dělají to dobře, a pokud to neposerou cenou, tak se nebudu vůbec divit když do pár let jich tady bude jezdit pětinásobek.
Ale jak říkám, pro mě je to spotřebák na přesun A-B, nic jinýho od něj nečekám, a k tomu slouží více než dobře, na výjimečnou dálnici s tempomatem 150 otestováno že zcela v pohodě, na tu váhu tahá motor slušně, má to automatickou klimu, LDC + mirror link, přední LED světla pro tlumený, prostě o tomhle se Dacii před pár lety ani nesnilo.
Prostě jim držím palce, dělají to dobře, a pokud to neposerou cenou, tak se nebudu vůbec divit když do pár let jich tady bude jezdit pětinásobek.
Ne. Moc mi nerozumíš. Já od Da oe nečekám nic než přesun z A do B v nějaké snesitelné podobě. Nemám problém ani s minulou generací, za tu cenu prostě nic víc nečekám.
Jenže to srovnání s ojetý tu prostě visí a ten pocit z řízení mi u minulé generace vadil. Jde o odladění pedálů, řízení a řazení. A tohle bylo u minulé generace prostě stále "jalové" a i dvacet let stará Fabia působí výrazně lépe, vše funguje jak má.
O nějaké plasty, vrzání nebo výbavy, rádia, kamery, klimu a já nevím co mi v tuto chvíli nejde.
Jenže to srovnání s ojetý tu prostě visí a ten pocit z řízení mi u minulé generace vadil. Jde o odladění pedálů, řízení a řazení. A tohle bylo u minulé generace prostě stále "jalové" a i dvacet let stará Fabia působí výrazně lépe, vše funguje jak má.
O nějaké plasty, vrzání nebo výbavy, rádia, kamery, klimu a já nevím co mi v tuto chvíli nejde.
Interier to ma stejny jako Jogger, takze sunt (slovy lulina). Ale Jogger ma hlavne obri kufr…
Já mám Duster, FM rádio taky nic moc, ale příjem DAB úplně v pohodě, takže přepnout na DAB.
Já mám Duster, FM rádio taky nic moc, ale příjem DAB úplně v pohodě, takže přepnout na DAB.
"Včera jsem se byl zeptat na novou Octavii že si ji objednám, hned ve dveřích na mě dealer Škodovky namachrovaně "mno snad nechcete nějakou slevu".
Osobně a zcela úpřímně přeju všem Daciím ale i činanům v Evropě úspěch, protože je myslím nejvyšší čas, aby některé koncerny pochopily, že doba, kdy mohli zvyšovat ceny jak chtěli a nadržené ovce na to stejně stáli fronty je tatam a jejich hřebínek konečně spadne, nic jinýho si nezaslouží."
Co má prodejce společného s výrobcem? S arogantním jednáním se lze potkat napříč prodejci jednotlivých značek, je to o lidech.
Osobně a zcela úpřímně přeju všem Daciím ale i činanům v Evropě úspěch, protože je myslím nejvyšší čas, aby některé koncerny pochopily, že doba, kdy mohli zvyšovat ceny jak chtěli a nadržené ovce na to stejně stáli fronty je tatam a jejich hřebínek konečně spadne, nic jinýho si nezaslouží."
Co má prodejce společného s výrobcem? S arogantním jednáním se lze potkat napříč prodejci jednotlivých značek, je to o lidech.
Kompresor zjevně nemá regulaci, tak se výkon klimatizace reguluje jeho vypínáním. A je klidně možné, že kvůli emisím ho radši procyklují častěji, než aby třeba míchali teplý a ledový vzduch
Emel
Sandero dospělo, asi to žádné větší mouchy nemá. Na druhou stranu, 470t... za litrový béčko s manuálem... to je docela dost. Pokud někdo hledá vyloženě value for money, tak ji asi najde u Joggera nebo třeba u i30 (za akčních 475 je i30 Family Smart).
Alebo Sandero v menej akčnej výbave...
Možná, ale koukal jsem do ceníku a koupě vyloženě přes peníze to asi už nebude... nebo aspoň takovej mám pocit.
Jenže začíná myslím na cca 415 a to je prostě zajímavá nabídka. Neříkám dechberoucí a jedinečná. Ale určitě to zajímavé a smysluplné je. Jen v podobných a často ne o moc vyšších cenách je třeba i20, Stonic, Bayon, i30 atd.
Dacia dáva najväčší zmysel prave vo verzii LPG.. Normalne Sandero eco G 100 začína v cenníku na 362400 kč.. Osobne nevidim dôvod priplacať viac ako 40 000 za Stepway, väčšie kolesá, hagusy, vyšší podvozok, horšia dynamika a spotreba, hlučnejšie na diaľnici . Sám mám obyčajne Sandero viac ako rok a som s nim spokojný. Nič nevrže, nič sa nekazi i keď má občas svoje muchy . Teraz cez leto to jazdí za 6 litrov plynu. Balaton a späť som obyšiel za 21 €(516km) po okreskach. Áno, auto je velkostne takmer dospelé, ved je ako VW Golf 4.
Souhlas, to LPG za drobný příplatek je největší bonbonek... a třeba proti Fabce je výhoda, že i ten základ má šestikvalt.
Stepway... nojo, vypadá to dobře, ale je to něco za něco.
Stepway... nojo, vypadá to dobře, ale je to něco za něco.
Jj taky bych řekl, že to Dacia s cenami dost přehání. Když jsem přemýšlel, co místo našeho otloukánka Citroenu C3, tak Dacia Sandero Stepway byla celkem logická volba. Až do pohledu do ceníku - když chceš motor, co alespoň trochu jede - TCe 110k musíš vzít výbavu Extreme, tj konfigurace za 482tis Kč :no: Takže jsem nakonec vzal i30 Fastback Style se čtyřválcem 1.4TGDI 140k 6M z roku 2020 a udělal jsem dobře a dost ušetřil. A mám o dost dospělejší druhé auto do rodiny :yes:
Ano právě o tomto to je. Dacia super, ale je někde na pokraji výhodnosti.
A i když se hodně zlepšila, tak to stále je jen ryzí lowend. Pokud za tu cenu lze pořídit cokoliv z mainstreamu, tak Dacia už nedává smysl.
Ano, někdo může říct, že Dacia rovná se i nízké servisní náklady. A má pravdu. Jenže to taky znamená nižší životnost všeho. Dacia s 200t. km vypadá hůř hák Škoda s 300 tis. km... Tím jak je laciná se na ni všecko opotřebovává mnohem rychleji.
A i když se hodně zlepšila, tak to stále je jen ryzí lowend. Pokud za tu cenu lze pořídit cokoliv z mainstreamu, tak Dacia už nedává smysl.
Ano, někdo může říct, že Dacia rovná se i nízké servisní náklady. A má pravdu. Jenže to taky znamená nižší životnost všeho. Dacia s 200t. km vypadá hůř hák Škoda s 300 tis. km... Tím jak je laciná se na ni všecko opotřebovává mnohem rychleji.
Aby byla Dacia výhodná, musíš vzít základ s minimem výbavy. Pak je levná. Ve vyšších výbavách stojí už nesmysl…
Holt je Sandero víceméně plnohodnotná technika aktuálního Clia, tak zrovna v tomhle konkrétním případě není moc kde brát nějaké velké úspory. Když pak na stejné technice postaví sedmimístný Jogger, tak je to jiná...
coby nebolo kde brat uspory, staci nahradit vysokopevnu ocel obycajnou, uz len taka bezpecnost ide z 95% na 70%
Spíš méně než více. Zatímco Clio používá high platformu, tak Dacia má low platformu - např. méně vysokopevnostní oceli
Plnohodnotná technika Clia to není, jen z ní vychází.
No prave. Je to osizene Clio. S trochu vetsim kufrem a trochu vic mistem vzadu (mozna). Takze je ve srovnani prave s Cliem Sandero vlastne drahe. Hodne jsem o nizkem Sanderu uvazoval (Stepway se mi ani nelibi, natoz si za to jeste priplacet), ale koupil bych to jen v nouzi nejvyssi, protoze LPG. To je posledni velky trumf Dacie, jinak fakt nevidim duvod, proc do toho jit.
Dneska uz ani neni mozne, aby to auto bylo jednoduche, protoze unie. I v clanku se pise, jak se projevuje motor. Kdyz jsem si to byl projet pred dvema lety, tak me ten motor vylozene sral. Potrebuju, aby to neco delalo, prave kdyz slapnu na plyn, ne 2 sekundy potom. To uz je pozde...
Dneska uz ani neni mozne, aby to auto bylo jednoduche, protoze unie. I v clanku se pise, jak se projevuje motor. Kdyz jsem si to byl projet pred dvema lety, tak me ten motor vylozene sral. Potrebuju, aby to neco delalo, prave kdyz slapnu na plyn, ne 2 sekundy potom. To uz je pozde...
×
Sdílení komentáře
×
Jenže tu je vždy to dilema - nová Dacia nebo mladá ojetina...???
A tady je to stále to stejné. Taková 3letá Škoda s garancí bude jezdit o level až dva líp, pořád bude bytelnější a lépe postavená a navíc vydrží víc. Jen to nebude nové auto...
Co je lepší? Nevím. Ať si každý sám vybere. Za mě umím pochopit oba pohledy. Nově je nové záruka, relativní jistota budoucích nákladů, ... Ale Dacia je Dacia :-!