Nová etapa vznětových motorů TDI začne za několik málo týdnů ve Frankfurtu. Na autosalonu IAA se poprvé představí nová generace vznětových motorů se systémem vstřikování common-rail.
Samé žvásty.... Fiat technologii CR prodal f.Bosch protože neuměl ovládat ventily (jejich ovládací el.cívka by vážila 45kg). Bosch použil hlavu a vytvořil v trysce rovnováhu tlaků a tím nepotřeboval tak silnou ovládací cívku. První tedy CR dostal Fiat (měl to v podmínce když to prodával Boschům) a Mercedes (největší zákazním Boschů). První a druhá generace se dá popsat jako katastrofa (vysoká poruchovost, vysoká spotřeba a žádná dynamika motorů). Třetí generace (1800bar)je už konkurence schopná technologii PD (2050 a 2200 bar). Pravda PD jsou hlučnější, ale jedou (vysoký vstřikovací tlak umí vytvořit téměř okamžitě, CR musí čekat až se roztočí motor potažmo vysokotlaké čerpadlo!) Pověst kouřících a olej papajících motorů se dá přičíst neuvěřitelnému upravování, chipování a neustálému závodění s ostatními vozy. Sám mám TDI PD a když závodím tak si to olej veme a když jezdím normálně tak nic. VW odchází pro některé trhy od PD jen kvůli ceně. Ani emise a ani hlučnost (to vše se dá vyřešit třetí generací PD na které pracuje dále jak Siemens tak i Bosch). Bosch chce spojit technologie CR a PD dohromady! Oba systémy totiž mají své klady a zápory. Takže se dá očekávat, že PD se objeví u jiného výrobce. Co teď VW řeší a je to vážný problém, nižší dynamika motorů s CR oproti PD(mají totiž strach, že ji lidé budou reklamovat). Ve volnoběhu je VW CR srovnatelně hlučný jako PD, ale s otáčkama se dá hlučnost přirovnat FSI. Motor má sice stejný výkon a Mk, ale malinko ve vyšších otáčkách a hlavně to nemá suběktivně takový zátah od spoda. Chová se to jako konkurenční motory s CR, prostě je to daň za CR. Doufám, že se z těchto informací ponaučí někteří chytrolíni a nebudou tu psát takové hovadiny jako, že ostatní jsou 10 let napřed v dieselových motorech před VW či Audi! Mám možnost to porovnávat a musím říci, že Audi technologicky patří mezi absolutní špičku jak benzinových motorech tak i v dieselových. To hodnocení Toyoty a VW v poruchovosti je trochu zavádějící. Mám známého garančního technika u Toyoty a Škodovky. Podle jeho slov má Toyota více svolávaček a poruchovost je stejně velká. Rozdílný je však přístup obou značek k reklamacím! První a chybný moment je ve složitosti aut (VW složité systémy a nové technologie, Toyota osvědčené a jednoduché věci). Složité a nové technologie jsou poruchové a mechanici s nimi mají malé zkušenosti. Proto se také často mění zbytečně zkusmo drahé komponety které nebyli příčinou reklamované závady. To vytváří pověst *** "museli mi měnit turbo, nějaký ventil a snímač... to je ***" :)(nakonec to byl jen upadlý kabel - to už se majitel nedozví). Druhý případ je, že motoru odejde např. vysokotlaké palivové čerpadlo, které by v extrémním, ale opravdu etrémním případě mohlo vést k poškození motoru. Aby se zbavilo VW dalších podezření zákazníka a snažilo se vyhnout případné opakované reklamaci a dosáhlo max spokojenosti zákazníka tak mu dají celý nový motor za XXX tisíc euro. Dobrý úmysl, ale.... zase statistiky a "to je ***... už mi měnily i motor".... Toyota k tomu přistupuje opačně. Neustále svolávají auta a ani se moc nechlubí proč. Tak zase jeden úhel pohledu na věc :)))) Tak doufám, že mě neukamenujete...
Rozumím a právě proto si ji nekoupím. Vadí mi tam středový sloup, o který se mlátím do pravé nohy a neexistuje způsob jak si nastavit sedadlo a neflákat se při tom. 8-s
Tak jsem si se zájmem pročetl celou diskusi a zjistil jsem, že asi nejskloňovanějšími slovy jsou Volkswagen a mainstream, tak se na to pojďme podívat trochu blíž:
Mainstream
From Wikipedia, the free encyclopedia
.Mainstream is, generally, the common current of thought of the majority. It is a term most often applied in the arts (i.e., music, literature, and performance). This includes:
• something that is ordinary or usual;
• something that is familiar to the masses;
• something that is available to the general public.
auto motor a sport - 6/07
Servis: nejprodávanější auta v Evropě
V Evropě nejprodávanější značkou je s téměř 1,7 milionu vozů jednoznačně Volkswagen, který si své dominantní postavení jasně udržuje také mezi celými koncerny. Ještě větší úspěch však zaznamenal Fiat s nárůstem o 20,9 % – samozřejmě opět hlavně zásluhou veleúspěšného punta. Absolutním rekordmanem (nepočítáme-li Dacii, která prodej loganu naplno rozběhla až loni) je však Lexus, který díky zásadní obměně svého výrobního programu a výrazné reklamní kampani zvedl své evropské prodeje o plných 76 %!
autor: Jiří Steiger
Z toho jasně vyplývá, že ti, kteří nazývají značku VW "králem mainstreamu" mají jednoznačně pravdu. Automobily značky VW jsou skutečně nejprodávanějšími v Evropě. Jenže:
viz. tabulky spolehlivosti TUV, srovnání jednotlivých modelů, tak např.:
VW Golf 2007 - 14,5% závad v průměru
2006 - 14,8%
Toyota Corolla 2007 - 8,1%
2006 - 8,6%
VW Passat 2007 - 17,0%
2006 - 17,0%
Toyota Avensis 2007 - 6,1%
2006 - 6,1%
Z toho vyplývá, že nejúspěšnější evropská automobilka nemusí vždy nutně vyrábět spolehlivá auta a většině evropských zákazníků stačí šedý průměr, nebo spíše podprůměr, ovšem za zbytečně přemrštěné ceny.
Neberu to jako vzkaz zákazníkům - začněte kupovat japonská auta, ale jako vzkaz zákazníkům - vyžadujte za své peníze kvalitní výrobky. To však Volkswagen nabídnout zatím neumí a možná právě proto na mě každý řidič Volkswagenu působí stejně, jako člověk kompletně oblečený a obutý ve vietnamských výrobcích ze stánku.
To myslíš vážně? Kde jsou ty časy, kdy nové naftové motory po prošlápnutí nechaly na silnici kopec sazí... Dnešní motory jsou úplně jinde. Sám mám naftu a šel bych do ní znova. Víš proč? Ušetřím (pro mne výhoda, pro tebe škrťáctví). Máš-li opravdu tak velký strach o životní prostředí, začni u sebe - zamysli se kdykoliv startuješ, jestli je ta cesta opravdu tak důležitá... Já to dělám pravidelně.
P.s. Už jsi slyšel o filtru pevných částic?
i když z hlediska uživatelů to mohlo přijít o pár let dříve, ale buďme rádi, že se tak stalo, a že si nebudeme muset při každé jízdě Volkswagenem, Škodovkou, Audi nebo Seatem říkat, no, fajn auto, ale ten zvuk motoru 8-s ...
o ceně se teď nebavim já jenom že maj 10 let zpoždění a hned vyjedou s velmi slušnými parametry radši nechci vidět ty dieselové bestie co vyroví za další 2-3 roky. budou zase králem jako v roce 1996 kdy vyjeli tdi 81KW ;-);-)
tak tak, z dieslovych motorov co som v poslednej dobe jazdil, je jednoznacne najlepsi 2.2 iCTDI v accorde... na druhe miesto by som dal 3.0D(2.0D) od bawa, na 3. 2.2 od toy, na 4. 1.6 v Ceede, na 5. 2.0(1.6) HDI a niekde daleko za tym su TDi - hodnotim na zaklade pocitov, tah, turbodiera, kultivovanost, hlucnost atd... na papierove vykony a krutaky kaslem :)
tak tak, z dieslovych motorov co som v poslednej dobe jazdil, je jednoznacne najlepsi 2.2 iCTDI v accorde... na druhe miesto by som dal 3.0D(2.0D) od bawa, na 3. 2.2 od toy, na 4. 1.6 v Ceede, na 5. 2.0(1.6) HDI a niekde daleko za tym su TDi - hodnotim na zaklade pocitov, tah, turbodiera, kultivovanost, hlucnost atd... na papierove vykony a krutaky kaslem :)
hm, tak potom analogicky takovy hyundai alebo samsung su najprestiznejsie znacky sveta nie? predsa vyrabaju telky, mikrovlnky, rychlovarne konvice, dvd playeri, videa, auta.... hm, zaujimavy pohlad ;-)
Jenže jeden model a ještě k tomu nižší střední třídy prestiž automobilky rozhodně neudělá.
A k tomu sezení ve Fiatu, ano zkusl jsem ho, a zkusil jsem i Golfa. Sice Fiat udělal ohromný krok dopředu, ale Golf je na tom pořád o něco lépe.
To nemůžu vztáhnout čistě na automobilku jako takovou, co se týče přímo modelů, to je jiná, např. kompakty, tam považuji za prestižní, model Bravo, výborný design za kterým se skoro každý otočí, špičková technika a použité materiály. Sedni si pak do Golfa a uvidíš.
A ty jestli jsi inteligentní, tak pochopíš, na co jsem se tě ptal. Znova, co je pro tebe prestižní mainstream? Nečekám analýzu trhu, ale tvůj názor, pokud ti to nedošlo.
Ale houby. Prestižní znamená být takový, a nabízet takové modely, které konkurence nenabízí. To si vztáhni i k tomu Maserati. Platí to tam taky. Možná jsem se špatně vyjádřil, ale je to tak. VW je prestižní z toho důvodu, že nabízí jak luxusní Phaeton, tak terenní Touareg, případně povedený kabriolet EOS. Ostatní automobilky takové modely nemají, proto jejich prestiž je na jiné úrovni. A mimochodem, VW je prestižní i na západ od našich hranic, pokud tvrdíš opak, dlouho jsi tam nebyl. Právě výše uvedené modely mají poměrně zvučná jména v mainstreamu.
Prestiž neznamená více modelových řad, to si laskavě uvědom. (např.Maserati s dvěma model. řadami ti nepřipadá prestižní?) Prestiž znamená obdiv u otatních například. No nevim jestli někdo obdivuje VW, u nás se vlastně pár takových lidí asi najde, ale jinde je to prostě jen lidový vůz.
Necitas dobre, a navyse nemas pravdu. Schopnost plnit normu EuroV nezalezi od vstrekovacieho tlaku, ale skor od schopnosti presne ho davkovat a nacasovat. A o tom, ci "vyhrava vyssi tlak" sa mame moznost presvedcit prave teraz, ked PD opusta prakticky jediny vyrobca - VW...
Jestli si inteligentní, tak víš, že to nelze jednoznačně a hlavně objektivně posoudit. Co to znamená, že ty řekneš VW? Pro mě vůbec nic, je to pouze tvůj názor.
Jo, VW je proste a jednoduse VYCHCANEJ. Chova se trzne a neplati, co nemusi. Samo sebou, ze se pak placa na chvoste, byt sebemensi zmenu k lepsimu ohlasuje svym zakaznikum spis jako mensi zazrak. Holt dobry marketing dokaze divy. I z lidove znacky udela mainstream a nekteri lide i z mainstreamu udelaj premiovku. I kdyz je temer ve vsem posledni.
Panove, panove.. Prijde mi, ze VW vzalo to co ostatni uz maji dlouho a vychytali na tom, tedy na CR, vsechny chyby. Nekdo tu psal, ze je to jen prachsprosta vychcanost, mam stejny nazor. Nejsem nejakej odpurce VW, mame v rodine dve Octavky, jednu y toho v TDi PD, ale prijde mi, ze jsou proste uz lepsi technologie a tim oi motory nez je TDi PD... Jeli jste nekdo napr. v predchozim Mondeu 2.2TDCi? To byl podle me Pan Motor, nebo dieselovy BMWcka, nebo Mercedesy CDI a Alfy JTD a i ty Fordovsky TDCI atd., to je klasa... To je muj nazor, nemusite ho brat v uvah vubec, ale zkuste si z neho neco vzit, budu rad. Porad sem nepochopil proc ma tolik lidi takovy zatmeni pred ocima kvul Pumpe-dyze, a hlavne kvuli VW... ;-\ :-)
Chlapče, tady´s trochu ustřelil.. je mi víceméně putna, cos napsal výše, spíš bys měl lépe vážit slova, nebo sám sebe dobrovolně deklasuješ na přispěvatele, na které nereaguji..
Nicméně k věci. O jaké velké rezervě píšeš? Opravdu, nechám se rád poučit, protože člověk se - jak známo - učí celý život. Až bude pořizovací cena relevantního vozu VW v rámci svého segmentu v mainstreamu na stejné hladině jako u konkurence, pak nebudu mít námitky a ochotně přiznám - jo, jsou opravdu dobří a možná ještě víc než "jen" dobří. Jenže to tak není a reálný rozdíl je min. cca 25% ceny vozu se srovnatelnými parametry a užitnou hodnotou. Čtvrtina ceny za pofidérní pozérský pojem Imidž.. Nemluvím tu o srovnání s dálným východem, nebo ultralácí z no-name produkce rumunských soudruhů, mluvím o srovnání s technologicky vyspělou produkcí zavedených evropských značek s dlouholetou tradicí, co cca trojnásobně přesahuje tvůj věk a která automobilovému světu odkázala víc, než Hilton senior své nepovedené vnučce. Nevidíš-li si do pusy, raději mlč :no:
Máš ne ve vědru díru ty ji máš ve vzdělání.VW došlo velmi rychle už po deseti letech ,že systém všeobecně používaný Francii je o několik století dál než jejich .Ale je pravda,že si stáli na svém. Přitom věděli jak jsou jejich motory hlučné,vysoká spotřeba,nelze už o mnoho zvýšit výkon,berou olej a trpí turba. Je jim ke cti,že se to snažíli ututlat a krmili lidi stejně jako jejich koncern.Prostě jsme nejlepší a za malé ceny.Holt peníze jsou peníze a není nd reklamu i když klamavou.Dky pane Jahne.
Ládíne, Ládíne. Myslíš že ta dražší verze bude za cenu stávající slabší? Jistě nebude, takže v případě platnosti předložených údajů se jedná o znatelně horší parametry za stejnou cenu... O konkurenci nemluvě, ta má ve srovnatelné cenové skupině těch 140 koní taky, ale většinou spíš víc.
Citat z recenzie jedneho mercedesu - "...(tempomat) díky chování ostatních řidičů využijete jen málokdy, neboť se vám do cesty neustále pletou kamióny nebo neuvěřitelně zmateným stylem jedoucí firemní Passaty a Octavie TDI, marně před rozjetým mercedesem vypouštějící kouřovou clonu..." - zda sa ze podobne problemy maju aj motoristicki novinari v cechach ;-) A este ma nazvi antiVW magorom, magore.
Nepochopit ten příměr může jen velmi neobyčejný jedinec, když to nazvu slušně. Oktávka a šestiválcové TDi CR má k sobě stejně daleko jako třeba Bravo a motor třeba z Modeny. Ani v jednom případě ho v prvně jmenovaném voze jen tak neuvidíš...
a co jako? Ti co VW maji radi si jej kupovali i S PD, ti co jej radi nemaji si jej nekoupi ani s CR. Bahno uprostred se prelejva jednu na tu, podruhe na ono stranu a jestli v aute je PD nebo CR je jim povetsinou jedno, protoze se jim to auto musi libit (coz podle me koncernovana auta VW vylucuje) a musi byt prakticke a za rozumnou cenu (tohle hraje taky proti VW).
Jo, a ještě abych tu tedy nemlátil prázdnou slámu. VW osobně považuji za prestižní. Tato automobilka totiž nabízí v téměř každém segmentu nějaký model. Od miniaut Fox, přes stylového brouka, Golfa, Passata, kabriolet EOS až po luxusně terénní Touareg či luxusní Phaeton a to nemluvím o různým derivátech modelů ať už sportovních, outdoorových či luxusních. Oprostěme se na chvíli od toho, zda je, či není model automobilky uspěšný a srovnejme ostatními.
Třeba zmíněný Fiat, vzhledem k žalostnému portfoliu výše od Brava, ze zdravého rozumu za prestižní považovat nemohu. Prestiž znamená výborná paleta modelů, slušná kvalita, servisní síť, atd. Pro tebe je to asi grandiózní prodej Punta, či nákupní stylovky 500.
jestli ti je málo 125kw a 350NM tak pak ti doporučuju načipovat klasické 1,9 tdi a pak uvidíš ten povyk
PS: podívej se na údaje konkurence a uvidíš že je to težkej nadprůměr
BRAVO VW. Jako posledni z titanu zacina vyuzivat CR. Tento fakt privede VW vice a vice zakazniku. Samozrejme bude zalazet na cene. Ted si uz lide muzou porovnavat stejne produkty. Konkurence je ale napred. Zvlaste v prodejich Fiatu vydime velky vzrust. Vime, ze motory FIAT jsou na spici v segmentu dvoulitrovych dieselu. Verim, ze prave FIAT se stane nejvetsim konkurentem VW. BTW kdyz se divam na obrazek vyse, vidim nejnevkusnejsi SUV na trhu (doufejme, ze to je jen spatnou fotkou). Za rok se uvidi, bude li se prodavat, ci stane se prodejnim flopem.
Pokud jiz citujes z wikipedie, tak by bylo vhodne kompletne:
...the common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology developed the common rail technology further. In the mid-nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 Common Rail system, which was mounted on the Hino Raising Ranger truck and sold for general use in 1995.
Both Detroit Diesel & Cummins Engine Co (America) incorporated the common-rail diesel design into their heavy duty engines during the 1970s. One of these was the Cummins L10 series, which was a standard straight-6 two-valve per-cylinder diesel engine. Most engines with 12 valves would normally be equipped with a single camshaft with 12 lobes operating 12 pushrods which in turn operated the valves; there would be inlet and one exhaust per cylinder. However, these new engines had 3 pushrods per cylinder-- one for the inlet, one for the exhaust, and one for the injector, for total of 18 pushrods... atd.
Cela rada odkazu na vyrobce (Robert Bosch GmbH, Denso Corporation, Siemens VDO) - o domnelem patentu Fiatu zde neni zadna zminka.. :))
Nesmysl - je to presne tak jak rika Teddy a jak i vyplyva z tveho okopirovaneho prispevku vyse. Italove zacali laborovat s elekronickou ridici jednotkou vstriku jakozto nahradou za v te dobe pouzivanana mechanicka reseni a az Bosch z tohoto ucinil verzi pouzitelnou pro hromadnou vyrobu a rozsiril jeji uziti i pro osobni automobily
BMW 3 si vybral v celku trefne, len som chcel poukazat na to, ze passat je skor nieco ako BMW 5 aj ked to je zasa o nieco vacsie. Ale pokial by som chcel kupovat auto ja urcite by som nevolil medzi 3 a passatom. V triede passatu je volba asi len medzi passatom a oktavkou >:D
Zřejmě proto,že pokud utlumíte hlučnost,kterou má nižší CR,tak všechny ostatní výhody jsou na straně TDI,zejména bych zmínil spolehlivost,životnost a nižší spotřebu,což je u hmotností jejich vozů dost rozhodující činitel.Jinak s tebou souhlasím,odborníků-analytiků (až prognostiků) je zde opravdu dost.
Domnivam se, ze Euro V neni norma, kterou by mohl ovlivnit jeden typ motoru, nejsem si uplne jist, ale mam za to, ze je to norma, kterou by mela splnovat automobilka jako celek.
Kdyz mas vatu a jdes koupit kompakt, skoncis myslim u aut typu BMW 1 nebo Volvo C30 s vrcholnyma motorizacema, ovsem za predpokladu, ze nejdes po nejake vylozene srdcovce... Jako treba ja bych cekal na Novou deltu. :-!
Taky nepíšu nic o tom, kdo je v technologii leader. VW beru prostě jako mainstream a jako značku, která má perfektně zvládnutej marketing a dokáže prodat to co vyrobí. ;-)
Proc, kdyz jsou ty motory TDI PD tak spatne, tak si Mitsubishi a Chrysler/Dodge vybrali do svych aut v zaplave ruznych MultiJetu, dCi, TDCi, HDI atd. prave TDI? Mitsubishi dokonce i do Outlanderu, ktery vyrabi spolecne s PSA, ktery ma o 10 let modernejsi HDI. Chrysler/Dodge zase provedl vyber v dobe, kdy se jeste kamaradil se spoluzakladatelem novodobe CR technologie MB. To vedeni automobilek musi byt uplne mimo ... proc se radeji HR techto firem nepodiva po novem managementu v diskuzich ceskych automobilovych serveru?
To, ze PD nezvlada Euro V je nonsens... celkom v pohode. Dokonca este jednoduchsie ako CR, kedze ma vyssie tlaky. Vstrekoviacie trysky su piezo u PD rovnako ako u CR, s rovnakou kvalitou davkovania, takze vyhrava ten, kto ma vyssie tlaky...
Holt, zrejme je to tim, ze koncernovy auto u nas potkas casteji. Nicmene takova je realita, na 90% kdyz me nekdo na ceste nasral nebo ohrozil byl to kripl s Octou 1.4 nebo Fabii HTP, ktery si snazil dokazovat, ze ten jeho krap, prece taky umi jet, sorry, ale to jsou moje zkusenosti z cest po dalnicich :(
O tom som pisal, PD nedrzi tlaky, ale napr. dnesne CR pracuju s podstatne nizsimi tlakmi, napr. Renault ma 1,6MPa, kym s PD mas aj 2,6MPa hlavny vstrek a 1,6MPa dovstreky...
Jo, na tom co pises je nieco pravdy. Len otazka znie, kto je potom technologicky leader? Asi tazko ten, kto pocka kym konkurencia vychyta muchy, a potom hotovu technologiu od nich preberie...
Lepsi? Zalezi od toho, ake kriteria postavis: Ak "vyssi tlak" = "lepsi", tak potom hej (pripadne ak "hlucnejsi" = "lepsi"). Ale PD napriek niekolkym nespornym vyhodam nedokaze tak presne davkovat vstrek a preto dalsie znizovanie emisii je prakticky nemozne (presnejsie povedane, teoreticky mozne, ale realizovatelne len za cenu velmi vysokych nakladov). Cena samotneho vstrekovacieho systemu nie je to, co VW donutilo prejst z PD na CR (napokon, VW nemusi u golfu a passatu s cenou podliezat pod konkurenciu). Je to pripravovana EuroV, ktorej draft si vo VW dobre prestudovali a pochopili, ze ak chcu tie normo dodrzat, jednoduchsie bude kupit licenciu a pouzivat CR. Pretoze VW sa podarilo z PD vymacknut maximum, a dalej uz cesta tadial nevedie...
Možná je VW "vychcanej" ,ale pokud to znamená,že z technologie PD vytěžil bez nějakého extra vývoje (investic) maximum a pořád se mu dařilo prodávat (i když by to nebyla špička a prodeje by zařídil marketing) a po vychytání much konkurencí převezme "jejich" technologii (CR) tak to jen ukazuje na to, že se VW chová velmi tržně a snaží se prostě o zisk. Proč bych platil vývoj technologie když už to někdo dělá a sám mám technologii, která se dobře prodává a časem můžu konkurenční technologii převzít s minimem nákladů ?
pri 1800 zapina turbo, takze je otazka, aky krut. moment je pred nastupom turba pri PD a pri CR smerujem k tomu, ze CR ma pravdepodobne pred nastupom turba vacsi krut. moment ako PD a teda nie je citelny rozdiel nastupu. to je oj nazor
To ja som zase cital, ze prave PD nedokaze drzat tlaky v dostrekoch a CR vdaka tomu, ze cerpadlo ide stale ma tlaky konstantne vo vsetkych vstrekoch. Co sa najvyssich tlakov tyka, najnovsie CR uz dosahuju okolo 2000 bar, co je uz prakticky na urovni PD a Bosch momentalne pracuje na CR, ktory bude dosahovat 2500 barov. Okrem toho aj samotne VW uznalo, ze dalsi vyvoj PD je financne narocnejsi a CR motory su tichsie a kultivovanejsie (hovori to oficialna sprava VW).
Jo, image a prestiz - dva tezko formulovatelne a logicky vysvetlitelne fenomeny zakladajici se pouze na subjektivnich pocitech. Ty taky velkou merou urcuji objemy prodeju. Jenze PD nebo CR zakazniky prilis nezajima. Zajimaji je parametry. Nicmene s prechodem VW na CR nevidim zadny duvod k masovemu vykupovani modelu znacky VW. To je blbost.
Brouk zaujal Evropu, protoze byl jednoduchy, spolehlivy a levny. Dnesni Volkswagny nedisponuji ani jednou ze zminenych prednosti. Bohuzel. Brouk nikdy nebyl Volkswagenem. Volkswagenem jej nazvaly, az kdyz ho nikdo jiny z viteznych mocnosti nechtel vyrabet. Konstrukci delal Porsche, kteremu pomocna ruka Hitlera zachranila job, auto uz mel v dobe Hitlerovy podpory zhruba hotovo, nedelal jej tedy na jeho prikaz. Na Hitleruv prikaz pouze predelal puvodni projekt na vojenske vozidlo. Tedy zadny Volkswagen. Porsche, ktere se narodilo s Hitlerovou pomoci a kteremu pak prilepili nalepku Volkswagen, po nasem "Lidove auto". Zadna prestiz, lidovka.
VW dokazal zazrak - dost dlouho dokazal prodavat zastaraly motor za velke penize. Zadny velky vyvoj nedelal, protoze ten stoji pro nemecke drzgresle prilis mnoho penez, nakonec proc taky, kdyz i ti prdosi disponovali dostatecnym vykonem a hluk v kabine se proste vytlumil. VW opet dokazal, jakej je srac. Do vyvoje nedal nic, cekal, az to udelaji ini. Opet chytnul ujizdejici vlak za posledni vagon.
Tomuhe nekdo rika "majststryk", nekdo, ze je VW proste sikovnej a chytrej a nekdo, ze je proste VYCHCANEJ. 8-s
:yes: Az na, ze to vyvinul FIAT ve spolupraci s jinymi (Magneti marelli, Elasis) a pak to teprve predali firme Bosch at to dotahnou do komercniho pouziti. Kazdopadne - patent drzi FIAT Group.
Hlucnost je jenom pul pravdy. Druhou pulkou je dymivost, resp. mene dokonale spalovani, ktere by muselo byt reseno, jak jiz spravne vylozil jirkaf1, s dosti vysokymi naklady. CR je novejsi system a proto taky prechod na nej rozhodne neni krokem zpatky. Je zajimave, jak i z negativ dokazou aktiviste VW udelat vlastne vyhodu. Staci tvrdit, ze CR je krokem zpet, a hned tady mame omluvu, proc VW tak dlouho lpel na PD.
Možná budem v rozporu,ale PD je lepší než CR,jen dražší,technicky složitější a tím náročnější na poruchy,servis atd a to dle mého přiklonilo váhy ve prospěch CR,holt je to "fabrika",jako každá jiná a akcionáři chtějí mít taky na svým koláči víc borůvek
Souhlas,tam je hlavní problém,technicky složitejší tj. náchylnější na poruchovost a dražší,to jsou dle mého hlavní zbraně proti PD,populistické řeči typu emise a hlučnost nekomentuju,holt každý podnik chce vydělávat a jít cestou max.úspory vstupů s co nejvyšší přidanou hodnotou,mít poptávku a úspěšně prodávat blabla atd,to VW moc dobře ví,takže PD není mrtvá ani špatná cesta,ani náhodou,jen holt zvítězil chladnej kalkul,nic víc
Nikto nevravi ze VW bude zacinat odznova! Je to presne tak, ako pises: ten velky slavny "leader" main-streamu jednoducho vezme a pouzije to, co vyvinuli ta "slaba a zaostala" konkurencia.
Nie, nie je. Ani Fiat, ani Bosch. Co oni vyvinuli je "len" ECU pre common-rail. Samotny princip common-rail bol vyvinuty kedysi v 60-tych rokoch jednym sviajciarom, a rozpracovany sviajciarskym technologickym institutom. Potom bol implemenovany v akychsi japonskych truckoch. Pravda, vtedy to bolo mechanicky ovladane vstrekovanie common-rail. Neskor tuto technologiu Fiat/Bosch rozsirili a modernizovali o elektronicke ovladanie...
Třeba proto, že někoho ten mainstream z evropy nemusí tak moc oslovit jako ten z japonska. Ono třeba zrovna ta Corolla byla (stejně jako Auris) navrhována hlavně jako konkurence evropského mainstremu (tedy etalony G a F), takže ta Corolla je pro japonce ideální maximálně tím, že je japonská (značka jako taková). Tobě nemusí mainstream z japonska vyhovovat a může ti vyhovovat G a F, ale neznamená to, že to musí být vydáváno za světopravdu. Pravda je,že ty auta jsou si hodně blízko a záleží hlavně na zákazníkovy co bude volit a je to hlavně na automobilce, aby něčim zaujala.
Skutečnost, že že VW má v mainstreamu nejsilnější image, nejvyšší prestiž v Evropěje neoddiskutovatelná. Ostatně v nejsledovanějších segmentech - střední třída a kompakt má také nejprodávanější auta - Passat a Golf. A nyní VW začne své produkty osazovat poslední generací naftových motorů na systému CR. Co to znamená... no, pokud tedy v poslední době někoho neinspirovalo ke koupi osazení motorem PD... pak nastane obrovský příklon staronových zákazníků k VW.
Přesně tak, jak zaujal Evropu kdysi BROUK, který se vyznačoval především jednoduchostí, spolehlivostí, tak v době nadcházející opět VW dokáže své prvenství právě tímto motorem. Tedy - dokonalá auta, dokonalé motory.
VW dokázal zázrak - dokázal vytěžit ze systému PD vše, milióny prodaných aut, to VW především se zasloužil o rozvoj naftových motorů v Evropě... takže nyní, velmi lehce přepřahá na aktuální systém, systém CR, tedy systém, který má za sebou dětské nemoci, který má za sebou generační obměnu, přičemž VW těží jen ta pozitiva... ty dětské nemoci, za něho oddřeli jiní... Koneckonců, to přepřahání nebude ani napínavé... vždyť AUDI na CR již nějaký pátek jezdí.
Jo, tomuhle se říká systémový majstrštyk. BRAVWO VW-PORSCHE.
jednak jsem dodnes myslel,že prostředky jsou sdělovací a ne zdělovací,ale z tohodle blábolu by se pravověrný árijec obrátil v hrobě.Jestli stavíš Ford a Opel nad Audi,tak hupky hupky za doc.Nešporem,ještě má volno.S němci v obchodním styku??-stojíš v Dubí??
Aby som potesil priaznivcov TDI PD, tak technologia PD sa opusta len a len z financnych dovodov. Inak co sa tyka ekologie je na tom minimalne rovnako dobre ako CR, ak nie lepsie (vyssie tlaky - lepsia atomizacia paliva = lepsie a cistejsie spalovanie). Vraj si technici vo Volfsburgu trhaju vlasy na hlave, lebo ich novy 1986ccm PD motor skusany na brzde dosiahol 147kW/500NM, ale vyrabat sa nebude. Rozdiel v cene oproti CR motoru 45000Kc... To, ze CR umoznuje viac vstrekov, je v podstate minulost. Dnes ma CR 7 vstrekov na zdvih a PD 5, pricom PD nedrzi rovnomerny tlak, ale aj dovstreky maju vyssi (alebo rovnaky) tlak ako vstreky v CR...
Prestiž, image... v mainstreamu... nemotej sem Bentleye... Hitlera, kačera Donalda a medvídka Pú. VW je mainstreamovou jedničkou Evropy. Tak to je a můžeš to akorát vzít na vědomí. Nikdo jiný větší prestiž a image v mainstreamu než VW v Evropě nemá.
Nahoře píší - zejména... Corolla je přece výborné auto... ideální pro japonce tak, jako je ideální Focus a Golf pro evropana. proč bych si měl kupovat mainstream z japonska, když tu mám dokonalý mainstream domácí. Tomu nerozumím.
Tak se na to koukni. Včera pod článkem [odkaz] se nám objevil názor, že HALDEX valí jenom ŠKODA. Já mít VOLVO nebo dokonce VEYRONA, tak se snad urazím >:D
Chlapci,již jsem psal výše-k motoru je třeba ještě zbytek auta a tady má VW tak velkou rezervu,že diskutabilní rozdíl v kvalitě motorů je zcela zanedbatelný.Snad ten Saab,ale ejakulovat u HDI,nedejbože DCI,když jsou umístěný tam kde jsou......no nevím,nevím.Ale když Vás to baví >:D >:-[]
Je to svatá pravda.Mám rád systý baryton svého TDI,ten nebeský krouťák,spotřeba malé motorky,úžasná kvalita a spolehlivost prověřená hazkou řádkou let v milionech aut-bude se mi po něm moc stýskat .Ale zatím je čas,on ještě 5000.000 km vydrží.Až tohle dovedou "moderní motory" u nadčasové konkurence (podotýkám,že k motoru je potřeba ještě zbytek auta,aby byl důvod k bujarým oslavám),tak se na CR budu těšit s Vámi. :-(;-)
Fiat je skutečně spolutvůrce, ne-li hlavní postava při vývoji systému přímého vstřiku common-rail. A od toho se taky odvijí skutečnost, že motory JTD jsou na špici a využívají mnoho konkurenčních
Protože se vždycky najde úplné Pako, které udělá z VW modlu ze všech nejbožšstější a plácá tady pak kraviny o tom, jak jsou vepředu ve vývoji i na poli dieslových motorů.(O tom jestli jsou nebo nejsou v jiných odvětvích se nebudu vyjadřovat, ale v Dieslech tam určitě nejsou.)
The modern ECU controlled common rail system whilst working on the same principle, is controlled by an electronic control unit which opens each injector electronically, rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s, with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and making suitable for mass-production. In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD and later on that same year Mercedes-Benz E 320 CDI.
Ja vidim problem v cene a taky s mistem u vicevalcovych motoru. Zdokonalovat PD totiz lze jenom pouzitim technologie rizeni vstriku (vicenasobny vstrik paliva), ktera je podobna te pouzite u CR a vyzaduje tedy stejne nebo podobne slozitejsi vstrikovace. Navic PD ma pro kazdy valec vstrikovaci cerpadlo, coz je nejenom slozitejsi ale i drazsi.
Proč VW působí na většinu přispěvovatelů jako rudý hadr na býka v aréně? Protože Škodovka je ve VW. Kdyby ji byl býval koupil třeba Renault, byl by v těchhle diskusích Renault ten nejhorší a VW by byl vzor... Tráva je holt zelenější na druhé straně plotu.
No nevim, povazovat nemci za prestizni znacku Volvo, Ford, Opel?! Odkud jste spadli? Jakou limuzinu na urovni BMW 5 nebo 7 rady nabizi takovy Ford? Jen mi nerikejte, ze jste mysleli Mondeo :-):-):-)
Přesně tak, považovat VW za prestižní značku dokáží snad jen někteří lidé tady, obzvláště, má-li to přímo v názvu tj."lidový vůz", nevím zda by na svém trvali, kdyby se zde prodával pod výše uvedeným českým překladem.
("Jezdím /lidovým vozem/ GTI a je to špička, má image a prestiž!")
Porovnávat Ferrari a Audi může jenom totální klaun a ne milý stydlín. Audi vyrábí ročně víc aut než například Škodovka a je to masový producent a ne kusovka jako Ferrari. Jak je vidět, soudnost ti rozhodně nechybí.....
A ještě navíc common-rail je výsledkem vývoje Bosche a ne Alfy Romeo a ani ne Mercedesu. To jsou fakta, ale ta tady asi nemají místo. Jinak třeba taková Honda začala dělat common-rail před třemi nebo čtyřmi roky a přitom její common rail je lepší než francouzské, itlaské a korejské typy.
Proč VW působí na většinu přispěvovatelů jako rudý hadr na býka v aréně?
Konečně bude mít Volks a wagen konkurence schopné motory, byla to ostuda a jak napsali v jednom časopise o motoru VW -1,6 - je to urážka motoristické veřejnosti v dnešní době nabízet takové motory!!!
Nu, odjezdil jsem 3 motory TDI a turbo az do doby, kdy jsem ty auta mel moznost zpovzdali sledovat, neodeslo ani jedno. A to na tech autech bylo okolo 260 tis km.
Pomaly odchod VW od PD je misto emisi spis diktovan hlucnosti. Je blbost, ze PD neni schopny dalsiho vyvoje. Individualni vstriky se vzdy budou softwarove ladit lepe, nez turbulence ve spolecne trubce a mohou lehce dosahovat vyssich vstrikovacich tlaku a tim padem i lepsi ucinnosti. Prechod VW na motory CR jso proto tak trochu krokem zpet, krokem vyvolanym komercnim tlakem, protoze ti, co tomu nerozumi a horuji pro kazdy rezavy kus italskeho, nebo francouzskeho zeleza tady stale vykrikuji o hlucnosti. Ano PD je hlucnejsi, ovsem je to dan za cca o 15% mensi mernou spotrebu proti srovnatelnym CR. Tedy nikoli VW je o 15 let pozadu, ale CR je ve skutecnosti pozadu oproti PD. Naproti tomu je fakt, ze kazdy motor muze byt neustale vyvijen a plati to i o CR. Pokud se tedy do systemu CR vlozi dalsi vyvojovy potencial, muze novy motor od VW dosahnout (mozna az casem) podobnych vlastnosti, jako dnesni PD. Myslim, ze PD by mel VW naopak dale vyvijet a mozna, ze se za par let vitezne vrati na trh. Zatim zvitezil komercni tlak. Bohuzel.
Ahoj GTI, koukám, že jsi stále stejný. Prestiž, image, kvalita a u VW? VW v německu nepatří do kategorie prestiž, když jedu na jednání do německa, tak jsou tam prestižní jiné značky Volvo, MB, Lexus, Ford, začíná se objevovat Opel a na okraji skupiny je Audi, to je kategorie manager. Když chceš v německu kvalitu a slušné zacházení, tak tě pošlou do Toyoty - Němci tě pošlou do Toyoty. Vzhledem k velikosti německého trhu a nacionalizmu, který byl podporovaný hlavně za války, tak se v masách upřednostňuje německý výrobce a lidové auto byl VW. VW brouk postavil, na přání Hitlera, pan Porsche a ten koncepci ukrad v Tatře. Takže VW je, bylo a bude vždy lidové vozidlo a nikdy v německu nezíská prestiž managerského auta, to je jen u nás v ČR, po masáži zdělovacích prostředků, že se u VW jedná o německou kvalitu. Přeji Ti hezký den
Spousta z vás tu dělá, jako by VW měl nasadit první generaci CR. Samozřejmě nasadí minimálně tu poslení a o nějakém desetiletém náskoku konkurence tu nemůže být ani řeč.
V pohode ;-)
Vuz pri pridani plynu jakoby chvilku tahne mdle a pak se motor probere, najednou veliky kopanec a tahne. Deje se to mezi 1600 a 1800. Ale jak sem psal subjektivni pocit. Uprednostnuji kdyz motor tahne souvisle.
Motory TDI PD VW opouští PŘEDEVŠÍM kvůli vysokým nákladům na jejich vývoj. A jak víme, šetří všichni a na všem. Jsem zvědavý, co budou kritizovat odpůrci koncernu teď (vyjma otřepaných a ne vždycky oprávněných narážek na HTP). Motory TDI CR budou zcela jistě na špici. Konkurence náskok "10 rokov" jak píšeš nemá. Poměrně dlouhou dobu už VW common-rail používá a úspěšně. Nepiš sem tedy takové slinty prosím...
ne, mám na mysli další vývojové možnosti těchto systémů vzhledem k penězům a technologiím. PD je technologie, která měla před lety ohromný náskok před CR, ale její emisní potenciál dnes končí. CR se podařilo technologicky vypilpat na úroveň PD, ale má ještě další potenciál na zlepšení (emise atd.)
mas na mysli ten prevratny rozdiel v emisiach BMW 318d: 150 a VW passat 1,9TDi PD: 151. tak kvoli tomuto sy cely VW grup poskladal dokolien a presiel na novu tachnologiu?
ale s nižším vstřikovacím tlakem (CR) se zmenší jemnost rozprášení dávky (jen pro úplnost, o čem je zde řeč). VW "zatím" udělal jen novou palici na starej blok - to je první krok přechodu na CR. Ostatně technologie CR je v současné době již více záležitostí dodavatelů (Bosch apod.) a ne pažoutů, fyjatů apod.
Musis uznat ze PD cmudi dost nechutne pri akceleracii - CR to nerobi. Detaily nepoznam, ale vidam to dost casto, ked sa ma ochcavkari a ini VW pozitiv jedinci snazia predbehnut za kazdu cenu, pretoze maju ochcavku a nevedia prezit ze ich na ceste nahodou predbehne Cee'd :-) Parkrat sa mi stalo ze som sa az bal ci sa dotycny nevysype, pretoze to co pri predbiehani predvadzal bolo cire hazardovanie so zivotom. Predvcerom som si dovolil obehnut jedneho idiota na nejakom VW vane na dialnici za tunelom Branisko smerom na Presov, ked videl ze ho beriem zacal pridavat a nechcel sa dat obehnut, obidvaja sme zrychlili na cca. 200km/h (nechal som sa vyprovokovat no..), na konci dialnice v tiahlej zatacke vpravo som ho obehol a zvolnil (priatelka vedla mna uz bledla a koli * sa predsa nezabijeme), on vsak este v tej zatacke pridal a proste ma musel obehnut. Musel mat pri tom ale riadne stisnutu *, pretoze sa mu zadok auta uz pomaly odlepoval od zeme pri tom manevri. Keby som ho nebol pustil, tak sa asi fakt zabije a to si na svedomie nevezmem.
Ok pani, uznavam, ze som napisal akciovu cenu, a tak to idem napravit: Bmw 318i stoji v zaklade podla cennika 951.200,-, avsak pri kurze 35,5... Ked to premenime na aktualny kurz, podla ktoreho bmw vytvara cenu pre koncoveho zakaznika je cena: 908.007,-SKK, takze od vw v zaklade viac o 12.507,-SKK :D.
Paket advantage plus stoji v cenniku 136.569,-, po prepočítaní aktulnym kurzom je to 130.367,-SKK.
Vysledna cena tohto neakcioveho bmw je teda: 1.038.374,- SKK
Passat ma zaklad ako som pisal 895.500,-, avsak doplnkova vybava stoji:
Tempomat: v cene
Parkovacie senz.: 18.100,-
Hmlovky: 8.300,-
Bi-xenon*: 43.900,-
dazdovy senzor, stmavene vnut. spatne zrkadlo 9.500,-
Climatronic: 14.000,-
Disky: 12.200,-
Mult. volant: 20.700,-
Opierka ruk: 3.700,-
Radio+ mp3: 12.100,-
Vak na lyze: 4.400,-
-V oficialnom cenniku sa mi nepodarilo najst vyhrievanie prednych sedadiel
* Bmw nema natacacie bi-xenony. Za to je priplatok vo vyske: 13.894,-
Passat s touto vybavou pride na: 1.042.400,- SKK
Bmw s rovnakou stoji: 1.052.268,-SKK
RESUME:
Bmw vyslo o 10 tisic (to jest pri cenach aut o zanedbatelnu ciastku) viac.
Avsak, vybaveny passat neobsahoval vo svojej vybave vyhrievanie prednych sedadiel a to cenu vyrovnava celkom iste.
Dalsim faktom je aj to, ze Passat som zostavoval v motorizaci 1,6FSi, hoci 318i je presne v strede medzi 1,6FSi a 2,0FSi od vw... Tam uz cena zacina byt vyhodnejsia pre bmw. Ani zdaleka este nehovorim o image, o prestizi, zostatkovej hodnote a vyssej kvalite bmw...
Pre JOGI: Ano, bmw sice je v strednej triede spolu s passatom, no ako hovoris, neda sa tak priamo porovnavat... Je to auto ineho zamerania, avsak potom ake auto mam porovnat s Passatom? Z premiovych znaciek mi nepride ziadne auto priamo zrovnatelne, ale je v danej triede a uz viacero testov prebiehalo medzi 3 a Passatom aj v tlaci, takze asi som nevybral najhorsie...
P.S. Pre vsetkych zastancov vw a ludi so zatemnenym myslenim. Vy group vyraba kvalitne a dobre auta, ale pyta za ne nehorazne viac, ako by mal... Tu je len jeden z mala dokazov...
vsetko su to len auta. nic viac nic menej. Myslim, ze kazde hodnotenie a porovnavanie nemôze byt ine ako subjektivne. ked sa mi raz paci civic tak si nebudem kupovat golfa aj keby bol akykolvek skvely. kolko ludi si kupuju renault a pritom sa vseobecne vie ze ich CR boli a asi aj su bieda aj ked maju vykon, spolahlivost je bieda. Ale ako pozitivum beriem, ze sa tu nebavime o porovnavani VW a kia lebo aj to som uz zazil.
kde sa podla teba nachadza turbo diera pri PD? budem rad ked mi to vysvetlis a este otazka na akom TDi PD si sa naposledy viezol, mam na mysli rok vyroby.
Chod sa pozriet niekde inde ako do ciech a uvidis ze VW nieje az taky kral, momentalne som v grecku a nejak tu VW nestretavam. Tvoje prispevky su chore, mal by si sa liecit.
osobne neverim, ze vykon aj krut moment zostane rovnaky ako u PD, aky dôvod by mali na zmenu ked PD maju porovnatelny krut. moment aj vykon ako konkurencne CR, osobne si myslim ze ten vykon bude vyssi. Nema logiku prejst na novy system pokial neprinesie zmenu
aj tak ma naj diesel honda... jazdim ho, taha bez klepania od 1500 do 4500 otacok , ziadna turbodiera, iba stale tah, ziadne kvilenie pri vysokych otackach. vnutri pocujes len ako sa roztaca turbo a pritom prijemne pisti.
Pre VW nic. Vsak sa pozri na takeho Golfa - kym VW nemusi, nic podstatne na nom nezmeni. To same s dieselovymi motormi: keby ich k tomu nedotlacili emisne normy, drzali by sa svojej pumpy-dyzy este zo 20-30 rokov...
Jojo, teraz zacne VW s CR, ked konkurencia ma naskok zo 10 rokov. Technologia, ktoru dostala na vrchol honda, peugeot a fiat. A teraz ten takzvany "leader mainstreamu" bude od nich usilovne preberat skusenosti...
Moderne naftove motory v osobnych autach (s vynimkou dakych predpotopnych komuorkarov a dosluhujucej pumpy-dyzy) su jedny z najkvalitnejsich, ake mozes stretnut. V niecom maju dokonca prisnejsie limity, ako benzinove (napr. NOx). Priemerny naftovy motor v nakladnom aute je ovela starsi, a pokial ide o produkovane skodliviny, mozes ho porovnat asi tak so 100 az 150-timi osobnymi autami. Takze tak. Places nad rozbitym poharom piva, a nevsimas si, ze ti prave zhorel dom...
Na informaci nevidím nic divnýho, revoluce v konstrukci motorů se prostě nekoná. Stalo se jen to co se stát muselo.
Co mě zajímá jako něco technologicky novýho, to je dieselboxer od Subaru.
Na informaci nevidím nic divnýho, revoluce v konstrukci motorů se prostě nekoná. Stalo se jen to co se stát muselo.
Co mě zajímá jako něco technologicky novýho a nevyzkoušenýho, to je dieselboxer od Subaru.
Ja s tebou v podstate suhlasim, ale Ty zasa uznaj, ze nie je velmi fer porovnavat akciovu cenu s cennikovou cenou. Lebo cennikova cena 318i je 1006000 bez paketu vybavy. A VW ma tiez v lete zlavy a vybavy. (napr bussiness a executive) TAkze taketo neobjektivne porovnanie je dost od veci. Ale hlavne peugeot 407 stoji este viac ako passat alebo 3er a to sa mi zda uz dost extrem.
Navyse passat je trosku ine auto ako 3er.
Tak neviem. Clanok pise ze VW ide na CR a tvoja prva veta je o Skodovke ? No a co ze je to jeden koncern. Ked VW tak VW. To uz si sa mohol rozpisat o CR v Audine Seate a pod. Ci tentoraz boli premie od Skodovky ? ;-)
Ja len nerozumiem tomu preco sa tu dohadujete o nejakych naftovych dvojlitroch , ked sa da Octavia objednat s famoznym 1,8 TFSI. Naftove verzie su uz len pre ludi, ktori tomu nerozumeju...
motor 2.0 CRD je totozny s motorem 2.0 TDI PD. oznaceni sice vypada, ze by se mohlo jednat o CR ale neni to tak. je to porad PD. motor je pouze upraveny tak, aby tam pasoval. to je vse
Tak přemejšlíš možná ty a pár dalších, ale jsou lidi, kteří si vybírají auto podle designu, emocí, které v nich ten který automobil evokuje, nikoliv podle mýtů, které se nezakládají na pravdě.
(V diesloch nie som zbehly) Mozte mi vysvetlit o co ide VW, ked napr. Dodge Caliber ma uz skoro rok model s 2.0 CRD (103kW, 310Nm), pricom tento motor je prave od VW? To akoze ten agregat najprv predavaju inym automobilkam a az potom ho zacnu montovat do svojich vlastnych vyrobkov alebo americania len 'premenovali' TDI-PD na CRD?
Chlape, teraz si ma malinko podcenil... Ver, ze cenniky mam uz pomaly aj v hlave, studujem ich denno denne.. Skus si ty zobrat do ruky aj cennik premioviek a mozno sa viac vw nezastanes. Teraz napriklad AWT bavaria pripravila akciu. Bmw 318i s advantage+ balikom stoji 899.000,- To zahrna disky, xenony, autoradio professional, automaticku klimu, hmlovky, kozenny mult. volant, vyhrievanie sedadiel, tempomat, predna laktova opierka, Dazdovy a svetelny senzor, ostrekovace svetiel, parkovacie senzory,... Ponukany motor sa neda priamo prirovnat k vw, ale lezi presne medzi 1,6FSi a 2,0FSi. Nehovoriac o tom, ze je kultivovanejsi a ma nizsiu spotrebu ako 1,6FSi :)... A este malickost na zaver: U nas sa cena Passatu 1,6FSi Comfortline - t.j. slabsieho motoru a bez vymenovanej doplnkovej vybavy bmw, zacina na "nepremrstenych" 895.500,-SKK. Mily GTi, ver, ze podobne, aj ked uz menej vyhodne je to aj s MB triedy C, uz nehovoriac o zostatkovej hodnote. Tak chlape, dufam, ze mi odpovies nieco na obranu sice kvalitneho, ale predrazeneho koncernu vw :D. S pozdravom Petic :D:D:D
súhlasím!!! Mám MB C a porovnával som pred kúpou Passata aj Vectru. Výsledok - za rovnaké peniaze radšej prémiovku = jazdné vlastnosti, kvalita a bezpečnosť trochu inde, nevraviac o zostatkovej hodnote, image, servis zdarma atd atd.
Tvoja zaujatost je vskutku fascinujúca, ako píše itanek. Ty tvrdíš niektoré veci (teda tie výhradne pozitívne pre VW), ktoré sa majú stať v budúcnosti s takou istotou, ako by si videl do budúcnosti. To samozrejme nie je pravda, takže prezentuješ vlastné dohady ako fakty. Ale to Yvoje odtrhnutie od reality je úchvatné. Holt mládí...
je evropskou raritou a omylem způsobeným idiotskou cenovou politikou a škrťáckým smýšlením nás Evropanů:(((, nedomýšlejícím nenávratné škody na zdraví způsobených mikrosazemi brikeťáků, hlavně že maj lepší emiso CO2, jak krátkozraký atný to pohled:(
Milý Itaneku, k výkonovým charakteristikám PD motorů vlastně dodnes nemůžeš mít výtky. VW nyní udělá nový motor CR ve dvoulitru. To je vše. Jaký bude, to víme už dnes - bude jako celý VW, tedy v mainstreamu jedničkou. Nezapomeň, že to bude nosný motor podniku... tak můžeš zapomenout na nějaké ucpávání. Leda bys tam lil pašovanej petrolej... ;-)
Počítej, že prémiovka (třeba ten BMW 3)je o cca 200 tisíc dražší, než mainstream, tedy než ten Passat. Zkus si to podrobně sestavit, uvidíš, že to tak je - musíš vzít úplný ceník a sestavit si motorově porovnatelná auta.
Touareg je velmi luxusní vůz, takže cena tomu také odpovídá.
milý GTI.
Fascinuje mě tvá zaujatost. Kdyby VW řekla že CR je naprd a PD lepší (a to dlouho říkala), budeš hájit tento názor do roztrhaní těla. Teď říká CR a ty víš že díky CR už nikdo nebude napochybách že VW je best.
CR ještě není výhra, motor se může ucpávat sypat, zlobit a bejt slabej. Inu BMW to není, že?
A octa2 je sice relativně pohledná (ikdyž okoukaná), ale toho místa na nohy vpředu u řidiče? Střední panel doslova vyjíždí před sedačku... nechápu
V tomto s tebou plne suhlasim, ale ked to vezmes objektivne a neberies do uvahy zakladne ceny, ale cenu dobre vybaveneho auta, tak passat je na urovni bmw 3 a mercedesu C (napr. Motoricky podobne MB 180K a Passat 2,0FSi Comfortline - ked este dovybavis Passat na uroven MB, tak si na rovnakej cene), to iste aj s Golfom a to radsej nebudem spominat Touareg a na moj vkus najNEVYHODNEJSIU kupu od VW- a to Touran. Nemam odpor voci tym autam, mne sa paci aj image, aj prestiz, aj kvalita, ale nenahnevaj sa - za tie iste peniaze si radsej vezmem premiovku ako dobry meinstream. Je to len moj nazor, ale ako som sa dozvedel, zdiela ho so mnou viacero ludi...
To je ale obdobné, jako se konejšit ve Fiatu tím, že má ve Ferari italský koncern velmi výkonné benzíny. ;-) Samořejmě to nebude špatný motor, ale nebude krokem napřed, spíše snahou o dohnání ostatních.
Tím AUDI CR jen demonstruji, že to není pro VW nic nového, a že vypustí toho dvoulitra v dokonalém stavu. Vydřžme na představení, jsem přesvědčen, že ten motor bude opravdu špička.
Jestli něco automobilky (všechny)umí, pak je to nastavení ceny. Nezapomeň, že VW je tahoun mainstreamu Evropy. Prostě vyrábí nejvíc aut. Tedy má prestiž, dokonalou image. Proto si může dovolit nastavit jinou cenu u Golfa než Kia u cee´du. Chceš krále kompaktů, kup si golfa. Chceš krále středního mainstreamu, kup si Passata, Apoštola tvých snů...
Ten, kdo má vatu, a tedy kdo kupuje kompakt proto, že chce, nikoli proto, že na víc nemá, ten přece uvažuje zejména o golfu a focusu... ostatně z jakého důvodu by měl uvažovat o něčem jiném? Prestiž, image, kvalita. Tohle hraje roli, tohle rozhoduje. Všechno ostatní jsou tance ned splasklou peněženkou.
280 Nm je docela málo, zejména pro majitele stávajících PD s 340 (tuším). Křivky to nezachrání, konkurence s vyšším krouťákem i výkonem je horší prostě mít nemůže... Silnější verze je na tom lépe, ale podle všeho zůstává u jednoho turba, snad zapracují na příšerný turbodíře, co má stávající PD verze, ale na avizované TT diesly to těžko bude stačit. A že má Audi šestiválcové Common-Raily? To je jaksi v rámci nabídky Škodovky dost irelevantní informace...
Ma to o 40Nm menej ako Traktor PD. Jednickou su momentalne tvoje mokre slipy, tak to asi zostane aj do buducna :-! (aby sa ti nezdalo ze som zaujaty, mam auto s motorom 2.0 TDI PD)
Je potrebne si priznat, ci uz sme priaznivci, alebo odporcovia, ze VW-enu to teda vobec netrvalo malo - vytvorit tento typ motoru.
Dalsia dolezita vec je, ze kym budu mat vsetky koncernove naftaky common rail a zmizne zastaraly system ubehne este pekny rocik, alebo aj dva, pri ich tempe mozno aj viac...
Dalsi bod, ktory mi lezi na srdci nie je slaba kvalita aut, ba naopak, auta koncernu vw su velmi kvalitne stroje, ale aj ked vezmem v uvahu tento fakt, nedokazem odpustit abnormalne premrstenu cenu tychto aut. Tym som sa chcel dostat len k tomu, ze ked si vw necha riadne zaplatit za zastaraly 2,0TDi, ako nastavi cenu na novy common rail??? Reci typu: Za kvalitu sa plati, alebo ked na to nemas, tak do toho nelez su zbytocne arogantne, ale pochybujem v zdravost rozumu ludi. co si za ten motor priplatia nenormalne peniaze, napriek tomu, ze konkurencia im ho ponuka uz par rokov a uz maju aj vychytane muchy...
Ten dvoulitr bude jedničkou, uvidíš. Až VW vybalí ty momentové křivky, bude vymalováno. Koneckonců na CR již jede AUDI... tak nedělejme, že VW objevuje Ameriku...
Jenže ta nafta bude podle zde dostupných informací horší než několik let dostupné CR konkurence. Takže než na královnu bych to viděl na odstranění ošklivé bradavice z tváře jinak celkem pohledné slečny.
tahá pilku. Před několika lety to byla bez debat právě zkratka TDI, která způsobila obrat v myšlení evropského řidiče (Fiaťáci prominou, ale je to tak). Postupem doby übertechnologie poněkud zastarala a dnes už drží pomyslnou vlajku v první linii někdo úplně jiný - alespoň dle mého soudu. Jenže, kdo ví, jak to nude dál.. Možná se rozpoutá nová PR bitva a honba za první příčkou bude mnohem zajímavější.. :yes: patří VW za to Euro 5 a za ten protrpěný pocit polykání hořké pilulky s označením CR >:-[] Jenže příští rok přijde 1,6 HDI 88 kW a 2,0 HDI 110 kW.. už dnes se dá zažít výjimečný pocit z jízdy se dvěma turby 2,2 HDI 125 kW a Renaultí 2,0 Dci 125 kW... VW má opravdu co dohánět, protože spotřebou už dnes s Euro 5 rozhodně neoslní jako před deseti roky a konkurence je oprávněně velmi sebejistá.. Neoslní rozhodně ani cenou, to není při jeho výrobních nákladech možné.. takže se musí opravdu moc a moc snažit, aby se motoricky zařadil zpátky mezi elitu v turbodieselech.. Tam je ale dnes velmi těsno ;-)
No myslím ještě dlouho bude fauvé pro své zákazníky uvádět za tou zkratkou CR - v závorce vysvětlivku ( common-rail ) . Už ta izolace trvala dlouho ... Ale zase na druhou stranu , co ta síla zvyku , co ta usedlá klientela , nebude se jí stýskat ? Nebude to zklamání ? Co by říkali třeba harleyáři , kdyby jste jim naráz vzali jejich brumlavý dusod ? :-)
Tenhle motor dostane Octavii do první ligy. Krásou karoserie na ní nemá žádný konkurent (Megane sedan, Focus sedan atd.) a jakmile dostane i dokonalou naftu, stane se královnou Evropy své třídy.
Že už bylo na čase, jen ty parametry se mi nepozdávají - konkurence je na tom s krouťákem líp... Aby to ale nevyvážili faceliftem Oktávky ve stylu "skvělé" Fabie II. :-|