Novinky
No myslím ještě dlouho bude fauvé pro své zákazníky uvádět za tou zkratkou CR - v závorce vysvětlivku ( common-rail ) . Už ta izolace trvala dlouho ... Ale zase na druhou stranu , co ta síla zvyku , co ta usedlá klientela , nebude se jí stýskat ? Nebude to zklamání ? Co by říkali třeba harleyáři , kdyby jste jim naráz vzali jejich brumlavý dusod ? 😄
tahá pilku. Před několika lety to byla bez debat právě zkratka TDI, která způsobila obrat v myšlení evropského řidiče (Fiaťáci prominou, ale je to tak). Postupem doby übertechnologie poněkud zastarala a dnes už drží pomyslnou vlajku v první linii někdo úplně jiný - alespoň dle mého soudu. Jenže, kdo ví, jak to nude dál.. Možná se rozpoutá nová PR bitva a honba za první příčkou bude mnohem zajímavější.. :yes: patří VW za to Euro 5 a za ten protrpěný pocit polykání hořké pilulky s označením CR >😒] Jenže příští rok přijde 1,6 HDI 88 kW a 2,0 HDI 110 kW.. už dnes se dá zažít výjimečný pocit z jízdy se dvěma turby 2,2 HDI 125 kW a Renaultí 2,0 Dci 125 kW... VW má opravdu co dohánět, protože spotřebou už dnes s Euro 5 rozhodně neoslní jako před deseti roky a konkurence je oprávněně velmi sebejistá.. Neoslní rozhodně ani cenou, to není při jeho výrobních nákladech možné.. takže se musí opravdu moc a moc snažit, aby se motoricky zařadil zpátky mezi elitu v turbodieselech.. Tam je ale dnes velmi těsno 😉
:yes: Plus Multijety ve Fiatech, Opelech či Saabech. A Honda a nevím, kdo ještě. Joo, spánek na vavřínech se může vymstít...
Chlapci,již jsem psal výše-k motoru je třeba ještě zbytek auta a tady má VW tak velkou rezervu,že diskutabilní rozdíl v kvalitě motorů je zcela zanedbatelný.Snad ten Saab,ale ejakulovat u HDI,nedejbože DCI,když jsou umístěný tam kde jsou......no nevím,nevím.Ale když Vás to baví >😁 >😒]
Chlapče, tady´s trochu ustřelil.. je mi víceméně putna, cos napsal výše, spíš bys měl lépe vážit slova, nebo sám sebe dobrovolně deklasuješ na přispěvatele, na které nereaguji..
Nicméně k věci. O jaké velké rezervě píšeš? Opravdu, nechám se rád poučit, protože člověk se - jak známo - učí celý život. Až bude pořizovací cena relevantního vozu VW v rámci svého segmentu v mainstreamu na stejné hladině jako u konkurence, pak nebudu mít námitky a ochotně přiznám - jo, jsou opravdu dobří a možná ještě víc než "jen" dobří. Jenže to tak není a reálný rozdíl je min. cca 25% ceny vozu se srovnatelnými parametry a užitnou hodnotou. Čtvrtina ceny za pofidérní pozérský pojem Imidž.. Nemluvím tu o srovnání s dálným východem, nebo ultralácí z no-name produkce rumunských soudruhů, mluvím o srovnání s technologicky vyspělou produkcí zavedených evropských značek s dlouholetou tradicí, co cca trojnásobně přesahuje tvůj věk a která automobilovému světu odkázala víc, než Hilton senior své nepovedené vnučce. Nevidíš-li si do pusy, raději mlč :no:
Nicméně k věci. O jaké velké rezervě píšeš? Opravdu, nechám se rád poučit, protože člověk se - jak známo - učí celý život. Až bude pořizovací cena relevantního vozu VW v rámci svého segmentu v mainstreamu na stejné hladině jako u konkurence, pak nebudu mít námitky a ochotně přiznám - jo, jsou opravdu dobří a možná ještě víc než "jen" dobří. Jenže to tak není a reálný rozdíl je min. cca 25% ceny vozu se srovnatelnými parametry a užitnou hodnotou. Čtvrtina ceny za pofidérní pozérský pojem Imidž.. Nemluvím tu o srovnání s dálným východem, nebo ultralácí z no-name produkce rumunských soudruhů, mluvím o srovnání s technologicky vyspělou produkcí zavedených evropských značek s dlouholetou tradicí, co cca trojnásobně přesahuje tvůj věk a která automobilovému světu odkázala víc, než Hilton senior své nepovedené vnučce. Nevidíš-li si do pusy, raději mlč :no:
Je potrebne si priznat, ci uz sme priaznivci, alebo odporcovia, ze VW-enu to teda vobec netrvalo malo - vytvorit tento typ motoru.
Dalsia dolezita vec je, ze kym budu mat vsetky koncernove naftaky common rail a zmizne zastaraly system ubehne este pekny rocik, alebo aj dva, pri ich tempe mozno aj viac...
Dalsi bod, ktory mi lezi na srdci nie je slaba kvalita aut, ba naopak, auta koncernu vw su velmi kvalitne stroje, ale aj ked vezmem v uvahu tento fakt, nedokazem odpustit abnormalne premrstenu cenu tychto aut. Tym som sa chcel dostat len k tomu, ze ked si vw necha riadne zaplatit za zastaraly 2,0TDi, ako nastavi cenu na novy common rail??? Reci typu: Za kvalitu sa plati, alebo ked na to nemas, tak do toho nelez su zbytocne arogantne, ale pochybujem v zdravost rozumu ludi. co si za ten motor priplatia nenormalne peniaze, napriek tomu, ze konkurencia im ho ponuka uz par rokov a uz maju aj vychytane muchy...
Dalsia dolezita vec je, ze kym budu mat vsetky koncernove naftaky common rail a zmizne zastaraly system ubehne este pekny rocik, alebo aj dva, pri ich tempe mozno aj viac...
Dalsi bod, ktory mi lezi na srdci nie je slaba kvalita aut, ba naopak, auta koncernu vw su velmi kvalitne stroje, ale aj ked vezmem v uvahu tento fakt, nedokazem odpustit abnormalne premrstenu cenu tychto aut. Tym som sa chcel dostat len k tomu, ze ked si vw necha riadne zaplatit za zastaraly 2,0TDi, ako nastavi cenu na novy common rail??? Reci typu: Za kvalitu sa plati, alebo ked na to nemas, tak do toho nelez su zbytocne arogantne, ale pochybujem v zdravost rozumu ludi. co si za ten motor priplatia nenormalne peniaze, napriek tomu, ze konkurencia im ho ponuka uz par rokov a uz maju aj vychytane muchy...
Jestli něco automobilky (všechny)umí, pak je to nastavení ceny. Nezapomeň, že VW je tahoun mainstreamu Evropy. Prostě vyrábí nejvíc aut. Tedy má prestiž, dokonalou image. Proto si může dovolit nastavit jinou cenu u Golfa než Kia u cee´du. Chceš krále kompaktů, kup si golfa. Chceš krále středního mainstreamu, kup si Passata, Apoštola tvých snů...
Ten, kdo má vatu, a tedy kdo kupuje kompakt proto, že chce, nikoli proto, že na víc nemá, ten přece uvažuje zejména o golfu a focusu... ostatně z jakého důvodu by měl uvažovat o něčem jiném? Prestiž, image, kvalita. Tohle hraje roli, tohle rozhoduje. Všechno ostatní jsou tance ned splasklou peněženkou.
Ten, kdo má vatu, a tedy kdo kupuje kompakt proto, že chce, nikoli proto, že na víc nemá, ten přece uvažuje zejména o golfu a focusu... ostatně z jakého důvodu by měl uvažovat o něčem jiném? Prestiž, image, kvalita. Tohle hraje roli, tohle rozhoduje. Všechno ostatní jsou tance ned splasklou peněženkou.
V tomto s tebou plne suhlasim, ale ked to vezmes objektivne a neberies do uvahy zakladne ceny, ale cenu dobre vybaveneho auta, tak passat je na urovni bmw 3 a mercedesu C (napr. Motoricky podobne MB 180K a Passat 2,0FSi Comfortline - ked este dovybavis Passat na uroven MB, tak si na rovnakej cene), to iste aj s Golfom a to radsej nebudem spominat Touareg a na moj vkus najNEVYHODNEJSIU kupu od VW- a to Touran. Nemam odpor voci tym autam, mne sa paci aj image, aj prestiz, aj kvalita, ale nenahnevaj sa - za tie iste peniaze si radsej vezmem premiovku ako dobry meinstream. Je to len moj nazor, ale ako som sa dozvedel, zdiela ho so mnou viacero ludi...
Počítej, že prémiovka (třeba ten BMW 3)je o cca 200 tisíc dražší, než mainstream, tedy než ten Passat. Zkus si to podrobně sestavit, uvidíš, že to tak je - musíš vzít úplný ceník a sestavit si motorově porovnatelná auta.
Touareg je velmi luxusní vůz, takže cena tomu také odpovídá.
Touareg je velmi luxusní vůz, takže cena tomu také odpovídá.
Chlape, teraz si ma malinko podcenil... Ver, ze cenniky mam uz pomaly aj v hlave, studujem ich denno denne.. Skus si ty zobrat do ruky aj cennik premioviek a mozno sa viac vw nezastanes. Teraz napriklad AWT bavaria pripravila akciu. Bmw 318i s advantage+ balikom stoji 899.000,- To zahrna disky, xenony, autoradio professional, automaticku klimu, hmlovky, kozenny mult. volant, vyhrievanie sedadiel, tempomat, predna laktova opierka, Dazdovy a svetelny senzor, ostrekovace svetiel, parkovacie senzory,... Ponukany motor sa neda priamo prirovnat k vw, ale lezi presne medzi 1,6FSi a 2,0FSi. Nehovoriac o tom, ze je kultivovanejsi a ma nizsiu spotrebu ako 1,6FSi 😊... A este malickost na zaver: U nas sa cena Passatu 1,6FSi Comfortline - t.j. slabsieho motoru a bez vymenovanej doplnkovej vybavy bmw, zacina na "nepremrstenych" 895.500,-SKK. Mily GTi, ver, ze podobne, aj ked uz menej vyhodne je to aj s MB triedy C, uz nehovoriac o zostatkovej hodnote. Tak chlape, dufam, ze mi odpovies nieco na obranu sice kvalitneho, ale predrazeneho koncernu vw 😁. S pozdravom Petic 😁😁😁
Ja s tebou v podstate suhlasim, ale Ty zasa uznaj, ze nie je velmi fer porovnavat akciovu cenu s cennikovou cenou. Lebo cennikova cena 318i je 1006000 bez paketu vybavy. A VW ma tiez v lete zlavy a vybavy. (napr bussiness a executive) TAkze taketo neobjektivne porovnanie je dost od veci. Ale hlavne peugeot 407 stoji este viac ako passat alebo 3er a to sa mi zda uz dost extrem.
Navyse passat je trosku ine auto ako 3er.
Navyse passat je trosku ine auto ako 3er.
Ok pani, uznavam, ze som napisal akciovu cenu, a tak to idem napravit: Bmw 318i stoji v zaklade podla cennika 951.200,-, avsak pri kurze 35,5... Ked to premenime na aktualny kurz, podla ktoreho bmw vytvara cenu pre koncoveho zakaznika je cena: 908.007,-SKK, takze od vw v zaklade viac o 12.507,-SKK 😁.
Paket advantage plus stoji v cenniku 136.569,-, po prepočítaní aktulnym kurzom je to 130.367,-SKK.
Vysledna cena tohto neakcioveho bmw je teda: 1.038.374,- SKK
Passat ma zaklad ako som pisal 895.500,-, avsak doplnkova vybava stoji😒br /> Tempomat: v cene
Parkovacie senz.: 18.100,-
Hmlovky: 8.300,-
Bi-xenon*: 43.900,-
dazdovy senzor, stmavene vnut. spatne zrkadlo 9.500,-
Climatronic: 14.000,-
Disky: 12.200,-
Mult. volant: 20.700,-
Opierka ruk: 3.700,-
Radio+ mp3: 12.100,-
Vak na lyze: 4.400,-
-V oficialnom cenniku sa mi nepodarilo najst vyhrievanie prednych sedadiel
* Bmw nema natacacie bi-xenony. Za to je priplatok vo vyske: 13.894,-
Passat s touto vybavou pride na: 1.042.400,- SKK
Bmw s rovnakou stoji: 1.052.268,-SKK
RESUME😒br />
Bmw vyslo o 10 tisic (to jest pri cenach aut o zanedbatelnu ciastku) viac.
Avsak, vybaveny passat neobsahoval vo svojej vybave vyhrievanie prednych sedadiel a to cenu vyrovnava celkom iste.
Dalsim faktom je aj to, ze Passat som zostavoval v motorizaci 1,6FSi, hoci 318i je presne v strede medzi 1,6FSi a 2,0FSi od vw... Tam uz cena zacina byt vyhodnejsia pre bmw. Ani zdaleka este nehovorim o image, o prestizi, zostatkovej hodnote a vyssej kvalite bmw...
Pre JOGI: Ano, bmw sice je v strednej triede spolu s passatom, no ako hovoris, neda sa tak priamo porovnavat... Je to auto ineho zamerania, avsak potom ake auto mam porovnat s Passatom? Z premiovych znaciek mi nepride ziadne auto priamo zrovnatelne, ale je v danej triede a uz viacero testov prebiehalo medzi 3 a Passatom aj v tlaci, takze asi som nevybral najhorsie...
P.S. Pre vsetkych zastancov vw a ludi so zatemnenym myslenim. Vy group vyraba kvalitne a dobre auta, ale pyta za ne nehorazne viac, ako by mal... Tu je len jeden z mala dokazov...
Paket advantage plus stoji v cenniku 136.569,-, po prepočítaní aktulnym kurzom je to 130.367,-SKK.
Vysledna cena tohto neakcioveho bmw je teda: 1.038.374,- SKK
Passat ma zaklad ako som pisal 895.500,-, avsak doplnkova vybava stoji😒br /> Tempomat: v cene
Parkovacie senz.: 18.100,-
Hmlovky: 8.300,-
Bi-xenon*: 43.900,-
dazdovy senzor, stmavene vnut. spatne zrkadlo 9.500,-
Climatronic: 14.000,-
Disky: 12.200,-
Mult. volant: 20.700,-
Opierka ruk: 3.700,-
Radio+ mp3: 12.100,-
Vak na lyze: 4.400,-
-V oficialnom cenniku sa mi nepodarilo najst vyhrievanie prednych sedadiel
* Bmw nema natacacie bi-xenony. Za to je priplatok vo vyske: 13.894,-
Passat s touto vybavou pride na: 1.042.400,- SKK
Bmw s rovnakou stoji: 1.052.268,-SKK
RESUME😒br />
Bmw vyslo o 10 tisic (to jest pri cenach aut o zanedbatelnu ciastku) viac.
Avsak, vybaveny passat neobsahoval vo svojej vybave vyhrievanie prednych sedadiel a to cenu vyrovnava celkom iste.
Dalsim faktom je aj to, ze Passat som zostavoval v motorizaci 1,6FSi, hoci 318i je presne v strede medzi 1,6FSi a 2,0FSi od vw... Tam uz cena zacina byt vyhodnejsia pre bmw. Ani zdaleka este nehovorim o image, o prestizi, zostatkovej hodnote a vyssej kvalite bmw...
Pre JOGI: Ano, bmw sice je v strednej triede spolu s passatom, no ako hovoris, neda sa tak priamo porovnavat... Je to auto ineho zamerania, avsak potom ake auto mam porovnat s Passatom? Z premiovych znaciek mi nepride ziadne auto priamo zrovnatelne, ale je v danej triede a uz viacero testov prebiehalo medzi 3 a Passatom aj v tlaci, takze asi som nevybral najhorsie...
P.S. Pre vsetkych zastancov vw a ludi so zatemnenym myslenim. Vy group vyraba kvalitne a dobre auta, ale pyta za ne nehorazne viac, ako by mal... Tu je len jeden z mala dokazov...
ale od 10.8.07 to uz nebude pravda
Co nebude pravda?
Pokial narazas na akciu bmw, tak sa mi ZDA - neviem to isto, ze konci az 31.8, ale neviem, objasni mi to trochu.
Pokial narazas na akciu bmw, tak sa mi ZDA - neviem to isto, ze konci az 31.8, ale neviem, objasni mi to trochu.
nenarazam na ceny BMW 😄
BMW 3 si vybral v celku trefne, len som chcel poukazat na to, ze passat je skor nieco ako BMW 5 aj ked to je zasa o nieco vacsie. Ale pokial by som chcel kupovat auto ja urcite by som nevolil medzi 3 a passatom. V triede passatu je volba asi len medzi passatom a oktavkou >😁
Tak přemejšlíš možná ty a pár dalších, ale jsou lidi, kteří si vybírají auto podle designu, emocí, které v nich ten který automobil evokuje, nikoliv podle mýtů, které se nezakládají na pravdě.
A co třeba ten důvod, že ho VW prostě neoslovuje. A nebo to chceš řict, že třeba ten kdo jezdí Corollou je švorcák, kterej nemá na Focus nebo Golf ?
Nahoře píší - zejména... Corolla je přece výborné auto... ideální pro japonce tak, jako je ideální Focus a Golf pro evropana. proč bych si měl kupovat mainstream z japonska, když tu mám dokonalý mainstream domácí. Tomu nerozumím.
Třeba proto, že někoho ten mainstream z evropy nemusí tak moc oslovit jako ten z japonska. Ono třeba zrovna ta Corolla byla (stejně jako Auris) navrhována hlavně jako konkurence evropského mainstremu (tedy etalony G a F), takže ta Corolla je pro japonce ideální maximálně tím, že je japonská (značka jako taková). Tobě nemusí mainstream z japonska vyhovovat a může ti vyhovovat G a F, ale neznamená to, že to musí být vydáváno za světopravdu. Pravda je,že ty auta jsou si hodně blízko a záleží hlavně na zákazníkovy co bude volit a je to hlavně na automobilce, aby něčim zaujala.
Chod sa pozriet niekde inde ako do ciech a uvidis ze VW nieje az taky kral, momentalne som v grecku a nejak tu VW nestretavam. Tvoje prispevky su chore, mal by si sa liecit.
vsetko su to len auta. nic viac nic menej. Myslim, ze kazde hodnotenie a porovnavanie nemôze byt ine ako subjektivne. ked sa mi raz paci civic tak si nebudem kupovat golfa aj keby bol akykolvek skvely. kolko ludi si kupuju renault a pritom sa vseobecne vie ze ich CR boli a asi aj su bieda aj ked maju vykon, spolahlivost je bieda. Ale ako pozitivum beriem, ze sa tu nebavime o porovnavani VW a kia lebo aj to som uz zazil.
Ahoj GTI, koukám, že jsi stále stejný. Prestiž, image, kvalita a u VW? VW v německu nepatří do kategorie prestiž, když jedu na jednání do německa, tak jsou tam prestižní jiné značky Volvo, MB, Lexus, Ford, začíná se objevovat Opel a na okraji skupiny je Audi, to je kategorie manager. Když chceš v německu kvalitu a slušné zacházení, tak tě pošlou do Toyoty - Němci tě pošlou do Toyoty. Vzhledem k velikosti německého trhu a nacionalizmu, který byl podporovaný hlavně za války, tak se v masách upřednostňuje německý výrobce a lidové auto byl VW. VW brouk postavil, na přání Hitlera, pan Porsche a ten koncepci ukrad v Tatře. Takže VW je, bylo a bude vždy lidové vozidlo a nikdy v německu nezíská prestiž managerského auta, to je jen u nás v ČR, po masáži zdělovacích prostředků, že se u VW jedná o německou kvalitu. Přeji Ti hezký den
Přesně tak, považovat VW za prestižní značku dokáží snad jen někteří lidé tady, obzvláště, má-li to přímo v názvu tj."lidový vůz", nevím zda by na svém trvali, kdyby se zde prodával pod výše uvedeným českým překladem.
("Jezdím /lidovým vozem/ GTI a je to špička, má image a prestiž!")
("Jezdím /lidovým vozem/ GTI a je to špička, má image a prestiž!")
No nevim, povazovat nemci za prestizni znacku Volvo, Ford, Opel?! Odkud jste spadli? Jakou limuzinu na urovni BMW 5 nebo 7 rady nabizi takovy Ford? Jen mi nerikejte, ze jste mysleli Mondeo 😄 😄 😄
Prestiž, image... v mainstreamu... nemotej sem Bentleye... Hitlera, kačera Donalda a medvídka Pú. VW je mainstreamovou jedničkou Evropy. Tak to je a můžeš to akorát vzít na vědomí. Nikdo jiný větší prestiž a image v mainstreamu než VW v Evropě nemá.
V prodejích pro masy (možná býval, teď už také ne), nikoliv v prestiži a image, to si nepleť.
Kdo má větší prestiž v evropském mainstreamu?
To je relativní, u tebe je to VW, u jinýho třeba Fiat, rozhodně to ale nestojí na prodejích.
Já chtěl jednoznačnou odpověď. To žádnou nemáš?
Nejdřív narážíš na VW a pak prohlásíš, že je to relativní. Je na čase to vysvětlit. Tak sem s tím.
Nejdřív narážíš na VW a pak prohlásíš, že je to relativní. Je na čase to vysvětlit. Tak sem s tím.
Jo, a ještě abych tu tedy nemlátil prázdnou slámu. VW osobně považuji za prestižní. Tato automobilka totiž nabízí v téměř každém segmentu nějaký model. Od miniaut Fox, přes stylového brouka, Golfa, Passata, kabriolet EOS až po luxusně terénní Touareg či luxusní Phaeton a to nemluvím o různým derivátech modelů ať už sportovních, outdoorových či luxusních. Oprostěme se na chvíli od toho, zda je, či není model automobilky uspěšný a srovnejme ostatními.
Třeba zmíněný Fiat, vzhledem k žalostnému portfoliu výše od Brava, ze zdravého rozumu za prestižní považovat nemohu. Prestiž znamená výborná paleta modelů, slušná kvalita, servisní síť, atd. Pro tebe je to asi grandiózní prodej Punta, či nákupní stylovky 500.
Třeba zmíněný Fiat, vzhledem k žalostnému portfoliu výše od Brava, ze zdravého rozumu za prestižní považovat nemohu. Prestiž znamená výborná paleta modelů, slušná kvalita, servisní síť, atd. Pro tebe je to asi grandiózní prodej Punta, či nákupní stylovky 500.
Prestiž neznamená více modelových řad, to si laskavě uvědom. (např.Maserati s dvěma model. řadami ti nepřipadá prestižní?) Prestiž znamená obdiv u otatních například. No nevim jestli někdo obdivuje VW, u nás se vlastně pár takových lidí asi najde, ale jinde je to prostě jen lidový vůz.
Ale houby. Prestižní znamená být takový, a nabízet takové modely, které konkurence nenabízí. To si vztáhni i k tomu Maserati. Platí to tam taky. Možná jsem se špatně vyjádřil, ale je to tak. VW je prestižní z toho důvodu, že nabízí jak luxusní Phaeton, tak terenní Touareg, případně povedený kabriolet EOS. Ostatní automobilky takové modely nemají, proto jejich prestiž je na jiné úrovni. A mimochodem, VW je prestižní i na západ od našich hranic, pokud tvrdíš opak, dlouho jsi tam nebyl. Právě výše uvedené modely mají poměrně zvučná jména v mainstreamu.
hm, tak potom analogicky takovy hyundai alebo samsung su najprestiznejsie znacky sveta nie? predsa vyrabaju telky, mikrovlnky, rychlovarne konvice, dvd playeri, videa, auta.... hm, zaujimavy pohlad 😉
Jestli si inteligentní, tak víš, že to nelze jednoznačně a hlavně objektivně posoudit. Co to znamená, že ty řekneš VW? Pro mě vůbec nic, je to pouze tvůj názor.
A ty jestli jsi inteligentní, tak pochopíš, na co jsem se tě ptal. Znova, co je pro tebe prestižní mainstream? Nečekám analýzu trhu, ale tvůj názor, pokud ti to nedošlo.
To nemůžu vztáhnout čistě na automobilku jako takovou, co se týče přímo modelů, to je jiná, např. kompakty, tam považuji za prestižní, model Bravo, výborný design za kterým se skoro každý otočí, špičková technika a použité materiály. Sedni si pak do Golfa a uvidíš.
je evropskou raritou a omylem způsobeným ***skou cenovou politikou a škrťáckým smýšlením nás Evropanů😞((, nedomýšlejícím nenávratné škody na zdraví způsobených mikrosazemi brikeťáků, hlavně že maj lepší emiso CO2, jak krátkozraký atný to pohled😞
Moderne naftove motory v osobnych autach (s vynimkou dakych predpotopnych komuorkarov a dosluhujucej pumpy-dyzy) su jedny z najkvalitnejsich, ake mozes stretnut. V niecom maju dokonca prisnejsie limity, ako benzinove (napr. NOx). Priemerny naftovy motor v nakladnom aute je ovela starsi, a pokial ide o produkovane skodliviny, mozes ho porovnat asi tak so 100 az 150-timi osobnymi autami. Takze tak. Places nad rozbitym poharom piva, a nevsimas si, ze ti prave zhorel dom...
To myslíš vážně? Kde jsou ty časy, kdy nové naftové motory po prošlápnutí nechaly na silnici kopec sazí... Dnešní motory jsou úplně jinde. Sám mám naftu a šel bych do ní znova. Víš proč? Ušetřím (pro mne výhoda, pro tebe škrťáctví). Máš-li opravdu tak velký strach o životní prostředí, začni u sebe - zamysli se kdykoliv startuješ, jestli je ta cesta opravdu tak důležitá... Já to dělám pravidelně.
P.s. Už jsi slyšel o filtru pevných částic?
P.s. Už jsi slyšel o filtru pevných částic?
(V diesloch nie som zbehly) Mozte mi vysvetlit o co ide VW, ked napr. Dodge Caliber ma uz skoro rok model s 2.0 CRD (103kW, 310Nm), pricom tento motor je prave od VW? To akoze ten agregat najprv predavaju inym automobilkam a az potom ho zacnu montovat do svojich vlastnych vyrobkov alebo americania len 'premenovali' TDI-PD na CRD?
Na informaci nevidím nic divnýho, revoluce v konstrukci motorů se prostě nekoná. Stalo se jen to co se stát muselo.
Co mě zajímá jako něco technologicky novýho a nevyzkoušenýho, to je dieselboxer od Subaru.
Co mě zajímá jako něco technologicky novýho a nevyzkoušenýho, to je dieselboxer od Subaru.
aj tak ma naj diesel honda... jazdim ho, taha bez klepania od 1500 do 4500 otacok , ziadna turbodiera, iba stale tah, ziadne kvilenie pri vysokych otackach. vnutri pocujes len ako sa roztaca turbo a pritom prijemne pisti.
kde sa podla teba nachadza turbo diera pri PD? budem rad ked mi to vysvetlis a este otazka na akom TDi PD si sa naposledy viezol, mam na mysli rok vyroby.
Subjektivni pocit - mezi 1600 a 1800, Octavia II 2,0 PD.
nic v zlom len ma zaujima tvoj nazor. A ako to pocitujes, preco si myslis ze je tam turbodiera. mas na mysli poklaes krut momentu?
V pohode 😉
Vuz pri pridani plynu jakoby chvilku tahne mdle a pak se motor probere, najednou veliky kopanec a tahne. Deje se to mezi 1600 a 1800. Ale jak sem psal subjektivni pocit. Uprednostnuji kdyz motor tahne souvisle.
Vuz pri pridani plynu jakoby chvilku tahne mdle a pak se motor probere, najednou veliky kopanec a tahne. Deje se to mezi 1600 a 1800. Ale jak sem psal subjektivni pocit. Uprednostnuji kdyz motor tahne souvisle.
tak tak, z dieslovych motorov co som v poslednej dobe jazdil, je jednoznacne najlepsi 2.2 iCTDI v accorde... na druhe miesto by som dal 3.0D(2.0D) od bawa, na 3. 2.2 od toy, na 4. 1.6 v Ceede, na 5. 2.0(1.6) HDI a niekde daleko za tym su TDi - hodnotim na zaklade pocitov, tah, turbodiera, kultivovanost, hlucnost atd... na papierove vykony a krutaky kaslem 😊
tak tak, z dieslovych motorov co som v poslednej dobe jazdil, je jednoznacne najlepsi 2.2 iCTDI v accorde... na druhe miesto by som dal 3.0D(2.0D) od bawa, na 3. 2.2 od toy, na 4. 1.6 v Ceede, na 5. 2.0(1.6) HDI a niekde daleko za tym su TDi - hodnotim na zaklade pocitov, tah, turbodiera, kultivovanost, hlucnost atd... na papierove vykony a krutaky kaslem 😊
v době kdy každá automobilka má technologii Common Rail bude fauvé pompézně uvádět "nové a radikální" technologie ??? >😁 >😁 >😁
i když motory PD jsou již dost zastaralé, stále mohu říct, že mají vynikající životnost, až na to turbo!!
Zivotnost turba se neda vztahovat k typu vstrikovani, nehlede na to, ze zivotnost turba si kazdy uzivatel je shopen tak ze 60% ovlivnit sam.
Nu, odjezdil jsem 3 motory TDI a turbo az do doby, kdy jsem ty auta mel moznost zpovzdali sledovat, neodeslo ani jedno. A to na tech autech bylo okolo 260 tis km.
Pomaly odchod VW od PD je misto emisi spis diktovan hlucnosti. Je blbost, ze PD neni schopny dalsiho vyvoje. Individualni vstriky se vzdy budou softwarove ladit lepe, nez turbulence ve spolecne trubce a mohou lehce dosahovat vyssich vstrikovacich tlaku a tim padem i lepsi ucinnosti. Prechod VW na motory CR jso proto tak trochu krokem zpet, krokem vyvolanym komercnim tlakem, protoze ti, co tomu nerozumi a horuji pro kazdy rezavy kus italskeho, nebo francouzskeho zeleza tady stale vykrikuji o hlucnosti. Ano PD je hlucnejsi, ovsem je to dan za cca o 15% mensi mernou spotrebu proti srovnatelnym CR. Tedy nikoli VW je o 15 let pozadu, ale CR je ve skutecnosti pozadu oproti PD. Naproti tomu je fakt, ze kazdy motor muze byt neustale vyvijen a plati to i o CR. Pokud se tedy do systemu CR vlozi dalsi vyvojovy potencial, muze novy motor od VW dosahnout (mozna az casem) podobnych vlastnosti, jako dnesni PD. Myslim, ze PD by mel VW naopak dale vyvijet a mozna, ze se za par let vitezne vrati na trh. Zatim zvitezil komercni tlak. Bohuzel.
Pomaly odchod VW od PD je misto emisi spis diktovan hlucnosti. Je blbost, ze PD neni schopny dalsiho vyvoje. Individualni vstriky se vzdy budou softwarove ladit lepe, nez turbulence ve spolecne trubce a mohou lehce dosahovat vyssich vstrikovacich tlaku a tim padem i lepsi ucinnosti. Prechod VW na motory CR jso proto tak trochu krokem zpet, krokem vyvolanym komercnim tlakem, protoze ti, co tomu nerozumi a horuji pro kazdy rezavy kus italskeho, nebo francouzskeho zeleza tady stale vykrikuji o hlucnosti. Ano PD je hlucnejsi, ovsem je to dan za cca o 15% mensi mernou spotrebu proti srovnatelnym CR. Tedy nikoli VW je o 15 let pozadu, ale CR je ve skutecnosti pozadu oproti PD. Naproti tomu je fakt, ze kazdy motor muze byt neustale vyvijen a plati to i o CR. Pokud se tedy do systemu CR vlozi dalsi vyvojovy potencial, muze novy motor od VW dosahnout (mozna az casem) podobnych vlastnosti, jako dnesni PD. Myslim, ze PD by mel VW naopak dale vyvijet a mozna, ze se za par let vitezne vrati na trh. Zatim zvitezil komercni tlak. Bohuzel.
Ja vidim problem v cene a taky s mistem u vicevalcovych motoru. Zdokonalovat PD totiz lze jenom pouzitim technologie rizeni vstriku (vicenasobny vstrik paliva), ktera je podobna te pouzite u CR a vyzaduje tedy stejne nebo podobne slozitejsi vstrikovace. Navic PD ma pro kazdy valec vstrikovaci cerpadlo, coz je nejenom slozitejsi ale i drazsi.
Souhlas,tam je hlavní problém,technicky složitejší tj. náchylnější na poruchovost a dražší,to jsou dle mého hlavní zbraně proti PD,populistické řeči typu emise a hlučnost nekomentuju,holt každý podnik chce vydělávat a jít cestou max.úspory vstupů s co nejvyšší přidanou hodnotou,mít poptávku a úspěšně prodávat blabla atd,to VW moc dobře ví,takže PD není mrtvá ani špatná cesta,ani náhodou,jen holt zvítězil chladnej kalkul,nic víc
Hlucnost je jenom pul pravdy. Druhou pulkou je dymivost, resp. mene dokonale spalovani, ktere by muselo byt reseno, jak jiz spravne vylozil jirkaf1, s dosti vysokymi naklady. CR je novejsi system a proto taky prechod na nej rozhodne neni krokem zpatky. Je zajimave, jak i z negativ dokazou aktiviste VW udelat vlastne vyhodu. Staci tvrdit, ze CR je krokem zpet, a hned tady mame omluvu, proc VW tak dlouho lpel na PD.
Tak se na to koukni. Včera pod článkem [odkaz] se nám objevil názor, že HALDEX valí jenom ŠKODA. Já mít VOLVO nebo dokonce VEYRONA, tak se snad urazím >😁
Aby som potesil priaznivcov TDI PD, tak technologia PD sa opusta len a len z financnych dovodov. Inak co sa tyka ekologie je na tom minimalne rovnako dobre ako CR, ak nie lepsie (vyssie tlaky - lepsia atomizacia paliva = lepsie a cistejsie spalovanie). Vraj si technici vo Volfsburgu trhaju vlasy na hlave, lebo ich novy 1986ccm PD motor skusany na brzde dosiahol 147kW/500NM, ale vyrabat sa nebude. Rozdiel v cene oproti CR motoru 45000Kc... To, ze CR umoznuje viac vstrekov, je v podstate minulost. Dnes ma CR 7 vstrekov na zdvih a PD 5, pricom PD nedrzi rovnomerny tlak, ale aj dovstreky maju vyssi (alebo rovnaky) tlak ako vstreky v CR...
To ja som zase cital, ze prave PD nedokaze drzat tlaky v dostrekoch a CR vdaka tomu, ze cerpadlo ide stale ma tlaky konstantne vo vsetkych vstrekoch. Co sa najvyssich tlakov tyka, najnovsie CR uz dosahuju okolo 2000 bar, co je uz prakticky na urovni PD a Bosch momentalne pracuje na CR, ktory bude dosahovat 2500 barov. Okrem toho aj samotne VW uznalo, ze dalsi vyvoj PD je financne narocnejsi a CR motory su tichsie a kultivovanejsie (hovori to oficialna sprava VW).
O tom som pisal, PD nedrzi tlaky, ale napr. dnesne CR pracuju s podstatne nizsimi tlakmi, napr. Renault ma 1,6MPa, kym s PD mas aj 2,6MPa hlavny vstrek a 1,6MPa dovstreky...
Skutečnost, že že VW má v mainstreamu nejsilnější image, nejvyšší prestiž v Evropěje neoddiskutovatelná. Ostatně v nejsledovanějších segmentech - střední třída a kompakt má také nejprodávanější auta - Passat a Golf. A nyní VW začne své produkty osazovat poslední generací naftových motorů na systému CR. Co to znamená... no, pokud tedy v poslední době někoho neinspirovalo ke koupi osazení motorem PD... pak nastane obrovský příklon staronových zákazníků k VW.
Přesně tak, jak zaujal Evropu kdysi BROUK, který se vyznačoval především jednoduchostí, spolehlivostí, tak v době nadcházející opět VW dokáže své prvenství právě tímto motorem. Tedy - dokonalá auta, dokonalé motory.
VW dokázal zázrak - dokázal vytěžit ze systému PD vše, milióny prodaných aut, to VW především se zasloužil o rozvoj naftových motorů v Evropě... takže nyní, velmi lehce přepřahá na aktuální systém, systém CR, tedy systém, který má za sebou dětské nemoci, který má za sebou generační obměnu, přičemž VW těží jen ta pozitiva... ty dětské nemoci, za něho oddřeli jiní... Koneckonců, to přepřahání nebude ani napínavé... vždyť AUDI na CR již nějaký pátek jezdí.
Jo, tomuhle se říká systémový majstrštyk. BRAVWO VW-PORSCHE.
Přesně tak, jak zaujal Evropu kdysi BROUK, který se vyznačoval především jednoduchostí, spolehlivostí, tak v době nadcházející opět VW dokáže své prvenství právě tímto motorem. Tedy - dokonalá auta, dokonalé motory.
VW dokázal zázrak - dokázal vytěžit ze systému PD vše, milióny prodaných aut, to VW především se zasloužil o rozvoj naftových motorů v Evropě... takže nyní, velmi lehce přepřahá na aktuální systém, systém CR, tedy systém, který má za sebou dětské nemoci, který má za sebou generační obměnu, přičemž VW těží jen ta pozitiva... ty dětské nemoci, za něho oddřeli jiní... Koneckonců, to přepřahání nebude ani napínavé... vždyť AUDI na CR již nějaký pátek jezdí.
Jo, tomuhle se říká systémový majstrštyk. BRAVWO VW-PORSCHE.
Možná budem v rozporu,ale PD je lepší než CR,jen dražší,technicky složitější a tím náročnější na poruchy,servis atd a to dle mého přiklonilo váhy ve prospěch CR,holt je to "fabrika",jako každá jiná a akcionáři chtějí mít taky na svým koláči víc borůvek
Lepsi? Zalezi od toho, ake kriteria postavis: Ak "vyssi tlak" = "lepsi", tak potom hej (pripadne ak "hlucnejsi" = "lepsi"). Ale PD napriek niekolkym nespornym vyhodam nedokaze tak presne davkovat vstrek a preto dalsie znizovanie emisii je prakticky nemozne (presnejsie povedane, teoreticky mozne, ale realizovatelne len za cenu velmi vysokych nakladov). Cena samotneho vstrekovacieho systemu nie je to, co VW donutilo prejst z PD na CR (napokon, VW nemusi u golfu a passatu s cenou podliezat pod konkurenciu). Je to pripravovana EuroV, ktorej draft si vo VW dobre prestudovali a pochopili, ze ak chcu tie normo dodrzat, jednoduchsie bude kupit licenciu a pouzivat CR. Pretoze VW sa podarilo z PD vymacknut maximum, a dalej uz cesta tadial nevedie...
To, ze PD nezvlada Euro V je nonsens... celkom v pohode. Dokonca este jednoduchsie ako CR, kedze ma vyssie tlaky. Vstrekoviacie trysky su piezo u PD rovnako ako u CR, s rovnakou kvalitou davkovania, takze vyhrava ten, kto ma vyssie tlaky...
Domnivam se, ze Euro V neni norma, kterou by mohl ovlivnit jeden typ motoru, nejsem si uplne jist, ale mam za to, ze je to norma, kterou by mela splnovat automobilka jako celek.
Jo, image a prestiz - dva tezko formulovatelne a logicky vysvetlitelne fenomeny zakladajici se pouze na subjektivnich pocitech. Ty taky velkou merou urcuji objemy prodeju. Jenze PD nebo CR zakazniky prilis nezajima. Zajimaji je parametry. Nicmene s prechodem VW na CR nevidim zadny duvod k masovemu vykupovani modelu znacky VW. To je blbost.
Brouk zaujal Evropu, protoze byl jednoduchy, spolehlivy a levny. Dnesni Volkswagny nedisponuji ani jednou ze zminenych prednosti. Bohuzel. Brouk nikdy nebyl Volkswagenem. Volkswagenem jej nazvaly, az kdyz ho nikdo jiny z viteznych mocnosti nechtel vyrabet. Konstrukci delal Porsche, kteremu pomocna ruka Hitlera zachranila job, auto uz mel v dobe Hitlerovy podpory zhruba hotovo, nedelal jej tedy na jeho prikaz. Na Hitleruv prikaz pouze predelal puvodni projekt na vojenske vozidlo. Tedy zadny Volkswagen. Porsche, ktere se narodilo s Hitlerovou pomoci a kteremu pak prilepili nalepku Volkswagen, po nasem "Lidove auto". Zadna prestiz, lidovka.
VW dokazal zazrak - dost dlouho dokazal prodavat zastaraly motor za velke penize. Zadny velky vyvoj nedelal, protoze ten stoji pro nemecke drzgresle prilis mnoho penez, nakonec proc taky, kdyz i ti prdosi disponovali dostatecnym vykonem a hluk v kabine se proste vytlumil. VW opet dokazal, jakej je srac. Do vyvoje nedal nic, cekal, az to udelaji ini. Opet chytnul ujizdejici vlak za posledni vagon.
Tomuhe nekdo rika "majststryk", nekdo, ze je VW proste sikovnej a chytrej a nekdo, ze je proste VYCHCANEJ. 8-s
Brouk zaujal Evropu, protoze byl jednoduchy, spolehlivy a levny. Dnesni Volkswagny nedisponuji ani jednou ze zminenych prednosti. Bohuzel. Brouk nikdy nebyl Volkswagenem. Volkswagenem jej nazvaly, az kdyz ho nikdo jiny z viteznych mocnosti nechtel vyrabet. Konstrukci delal Porsche, kteremu pomocna ruka Hitlera zachranila job, auto uz mel v dobe Hitlerovy podpory zhruba hotovo, nedelal jej tedy na jeho prikaz. Na Hitleruv prikaz pouze predelal puvodni projekt na vojenske vozidlo. Tedy zadny Volkswagen. Porsche, ktere se narodilo s Hitlerovou pomoci a kteremu pak prilepili nalepku Volkswagen, po nasem "Lidove auto". Zadna prestiz, lidovka.
VW dokazal zazrak - dost dlouho dokazal prodavat zastaraly motor za velke penize. Zadny velky vyvoj nedelal, protoze ten stoji pro nemecke drzgresle prilis mnoho penez, nakonec proc taky, kdyz i ti prdosi disponovali dostatecnym vykonem a hluk v kabine se proste vytlumil. VW opet dokazal, jakej je srac. Do vyvoje nedal nic, cekal, az to udelaji ini. Opet chytnul ujizdejici vlak za posledni vagon.
Tomuhe nekdo rika "majststryk", nekdo, ze je VW proste sikovnej a chytrej a nekdo, ze je proste VYCHCANEJ. 8-s
Možná je VW "vychcanej" ,ale pokud to znamená,že z technologie PD vytěžil bez nějakého extra vývoje (investic) maximum a pořád se mu dařilo prodávat (i když by to nebyla špička a prodeje by zařídil marketing) a po vychytání much konkurencí převezme "jejich" technologii (CR) tak to jen ukazuje na to, že se VW chová velmi tržně a snaží se prostě o zisk. Proč bych platil vývoj technologie když už to někdo dělá a sám mám technologii, která se dobře prodává a časem můžu konkurenční technologii převzít s minimem nákladů ?
Jo, na tom co pises je nieco pravdy. Len otazka znie, kto je potom technologicky leader? Asi tazko ten, kto pocka kym konkurencia vychyta muchy, a potom hotovu technologiu od nich preberie...
Taky nepíšu nic o tom, kdo je v technologii leader. VW beru prostě jako mainstream a jako značku, která má perfektně zvládnutej marketing a dokáže prodat to co vyrobí. 😉
Jo, VW je proste a jednoduse VYCHCANEJ. Chova se trzne a neplati, co nemusi. Samo sebou, ze se pak placa na chvoste, byt sebemensi zmenu k lepsimu ohlasuje svym zakaznikum spis jako mensi zazrak. Holt dobry marketing dokaze divy. I z lidove znacky udela mainstream a nekteri lide i z mainstreamu udelaj premiovku. I kdyz je temer ve vsem posledni.
Proc, kdyz jsou ty motory TDI PD tak spatne, tak si Mitsubishi a Chrysler/Dodge vybrali do svych aut v zaplave ruznych MultiJetu, dCi, TDCi, HDI atd. prave TDI? Mitsubishi dokonce i do Outlanderu, ktery vyrabi spolecne s PSA, ktery ma o 10 let modernejsi HDI. Chrysler/Dodge zase provedl vyber v dobe, kdy se jeste kamaradil se spoluzakladatelem novodobe CR technologie MB. To vedeni automobilek musi byt uplne mimo ... proc se radeji HR techto firem nepodiva po novem managementu v diskuzich ceskych automobilovych serveru?
Zřejmě proto,že pokud utlumíte hlučnost,kterou má nižší CR,tak všechny ostatní výhody jsou na straně TDI,zejména bych zmínil spolehlivost,životnost a nižší spotřebu,což je u hmotností jejich vozů dost rozhodující činitel.Jinak s tebou souhlasím,odborníků-analytiků (až prognostiků) je zde opravdu dost.
BRAVO VW. Jako posledni z titanu zacina vyuzivat CR. Tento fakt privede VW vice a vice zakazniku. Samozrejme bude zalazet na cene. Ted si uz lide muzou porovnavat stejne produkty. Konkurence je ale napred. Zvlaste v prodejich Fiatu vydime velky vzrust. Vime, ze motory FIAT jsou na spici v segmentu dvoulitrovych dieselu. Verim, ze prave FIAT se stane nejvetsim konkurentem VW. BTW kdyz se divam na obrazek vyse, vidim nejnevkusnejsi SUV na trhu (doufejme, ze to je jen spatnou fotkou). Za rok se uvidi, bude li se prodavat, ci stane se prodejnim flopem.
a co jako? Ti co VW maji radi si jej kupovali i S PD, ti co jej radi nemaji si jej nekoupi ani s CR. Bahno uprostred se prelejva jednu na tu, podruhe na ono stranu a jestli v aute je PD nebo CR je jim povetsinou jedno, protoze se jim to auto musi libit (coz podle me koncernovana auta VW vylucuje) a musi byt prakticke a za rozumnou cenu (tohle hraje taky proti VW).
Sláva, konečně. Když už ne předehnat, tak alespoň dohnat. Trochu dlouho to trvalo ale nakonec se povedlo a snad to nějak doženou. Jsou to maml.asové.
Panove, panove.. Prijde mi, ze VW vzalo to co ostatni uz maji dlouho a vychytali na tom, tedy na CR, vsechny chyby. Nekdo tu psal, ze je to jen prachsprosta vychcanost, mam stejny nazor. Nejsem nejakej odpurce VW, mame v rodine dve Octavky, jednu y toho v TDi PD, ale prijde mi, ze jsou proste uz lepsi technologie a tim oi motory nez je TDi PD... Jeli jste nekdo napr. v predchozim Mondeu 2.2TDCi? To byl podle me Pan Motor, nebo dieselovy BMWcka, nebo Mercedesy CDI a Alfy JTD a i ty Fordovsky TDCI atd., to je klasa... To je muj nazor, nemusite ho brat v uvah vubec, ale zkuste si z neho neco vzit, budu rad. Porad sem nepochopil proc ma tolik lidi takovy zatmeni pred ocima kvul Pumpe-dyze, a hlavne kvuli VW... ;-\ 😄
i když z hlediska uživatelů to mohlo přijít o pár let dříve, ale buďme rádi, že se tak stalo, a že si nebudeme muset při každé jízdě Volkswagenem, Škodovkou, Audi nebo Seatem říkat, no, fajn auto, ale ten zvuk motoru 8-s ...
Tak jsem si se zájmem pročetl celou diskusi a zjistil jsem, že asi nejskloňovanějšími slovy jsou Volkswagen a mainstream, tak se na to pojďme podívat trochu blíž😒br />
Mainstream
From Wikipedia, the free encyclopedia
.Mainstream is, generally, the common current of thought of the majority. It is a term most often applied in the arts (i.e., music, literature, and performance). This includes😒br /> • something that is ordinary or usual;
• something that is familiar to the masses;
• something that is available to the general public.
auto motor a sport - 6/07
Servis: nejprodávanější auta v Evropě
V Evropě nejprodávanější značkou je s téměř 1,7 milionu vozů jednoznačně Volkswagen, který si své dominantní postavení jasně udržuje také mezi celými koncerny. Ještě větší úspěch však zaznamenal Fiat s nárůstem o 20,9 % – samozřejmě opět hlavně zásluhou veleúspěšného punta. Absolutním rekordmanem (nepočítáme-li Dacii, která prodej loganu naplno rozběhla až loni) je však Lexus, který díky zásadní obměně svého výrobního programu a výrazné reklamní kampani zvedl své evropské prodeje o plných 76 %!
autor: Jiří Steiger
Z toho jasně vyplývá, že ti, kteří nazývají značku VW "králem mainstreamu" mají jednoznačně pravdu. Automobily značky VW jsou skutečně nejprodávanějšími v Evropě. Jenže😒br />
viz. tabulky spolehlivosti TUV, srovnání jednotlivých modelů, tak např.😒br />
VW Golf 2007 - 14,5% závad v průměru
2006 - 14,8%
Toyota Corolla 2007 - 8,1%
2006 - 8,6%
VW Passat 2007 - 17,0%
2006 - 17,0%
Toyota Avensis 2007 - 6,1%
2006 - 6,1%
Z toho vyplývá, že nejúspěšnější evropská automobilka nemusí vždy nutně vyrábět spolehlivá auta a většině evropských zákazníků stačí šedý průměr, nebo spíše podprůměr, ovšem za zbytečně přemrštěné ceny.
Neberu to jako vzkaz zákazníkům - začněte kupovat japonská auta, ale jako vzkaz zákazníkům - vyžadujte za své peníze kvalitní výrobky. To však Volkswagen nabídnout zatím neumí a možná právě proto na mě každý řidič Volkswagenu působí stejně, jako člověk kompletně oblečený a obutý ve vietnamských výrobcích ze stánku.
Mainstream
From Wikipedia, the free encyclopedia
.Mainstream is, generally, the common current of thought of the majority. It is a term most often applied in the arts (i.e., music, literature, and performance). This includes😒br /> • something that is ordinary or usual;
• something that is familiar to the masses;
• something that is available to the general public.
auto motor a sport - 6/07
Servis: nejprodávanější auta v Evropě
V Evropě nejprodávanější značkou je s téměř 1,7 milionu vozů jednoznačně Volkswagen, který si své dominantní postavení jasně udržuje také mezi celými koncerny. Ještě větší úspěch však zaznamenal Fiat s nárůstem o 20,9 % – samozřejmě opět hlavně zásluhou veleúspěšného punta. Absolutním rekordmanem (nepočítáme-li Dacii, která prodej loganu naplno rozběhla až loni) je však Lexus, který díky zásadní obměně svého výrobního programu a výrazné reklamní kampani zvedl své evropské prodeje o plných 76 %!
autor: Jiří Steiger
Z toho jasně vyplývá, že ti, kteří nazývají značku VW "králem mainstreamu" mají jednoznačně pravdu. Automobily značky VW jsou skutečně nejprodávanějšími v Evropě. Jenže😒br />
viz. tabulky spolehlivosti TUV, srovnání jednotlivých modelů, tak např.😒br />
VW Golf 2007 - 14,5% závad v průměru
2006 - 14,8%
Toyota Corolla 2007 - 8,1%
2006 - 8,6%
VW Passat 2007 - 17,0%
2006 - 17,0%
Toyota Avensis 2007 - 6,1%
2006 - 6,1%
Z toho vyplývá, že nejúspěšnější evropská automobilka nemusí vždy nutně vyrábět spolehlivá auta a většině evropských zákazníků stačí šedý průměr, nebo spíše podprůměr, ovšem za zbytečně přemrštěné ceny.
Neberu to jako vzkaz zákazníkům - začněte kupovat japonská auta, ale jako vzkaz zákazníkům - vyžadujte za své peníze kvalitní výrobky. To však Volkswagen nabídnout zatím neumí a možná právě proto na mě každý řidič Volkswagenu působí stejně, jako člověk kompletně oblečený a obutý ve vietnamských výrobcích ze stánku.
Jojo, teraz zacne VW s CR, ked konkurencia ma naskok zo 10 rokov. Technologia, ktoru dostala na vrchol honda, peugeot a fiat. A teraz ten takzvany "leader mainstreamu" bude od nich usilovne preberat skusenosti...
Proč VW působí na většinu přispěvovatelů jako rudý hadr na býka v aréně?
The modern ECU controlled common rail system whilst working on the same principle, is controlled by an electronic control unit which opens each injector electronically, rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s, with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and making suitable for mass-production. In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD and later on that same year Mercedes-Benz E 320 CDI.
...the common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology developed the common rail technology further. In the mid-nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 Common Rail system, which was mounted on the Hino Raising Ranger truck and sold for general use in 1995.
Both Detroit Diesel & Cummins Engine Co (America) incorporated the common-rail diesel design into their heavy duty engines during the 1970s. One of these was the Cummins L10 series, which was a standard straight-6 two-valve per-cylinder diesel engine. Most engines with 12 valves would normally be equipped with a single camshaft with 12 lobes operating 12 pushrods which in turn operated the valves; there would be inlet and one exhaust per cylinder. However, these new engines had 3 pushrods per cylinder-- one for the inlet, one for the exhaust, and one for the injector, for total of 18 pushrods... atd.
Cela rada odkazu na vyrobce (Robert Bosch GmbH, Denso Corporation, Siemens VDO) - o domnelem patentu Fiatu zde neni zadna zminka.. 😊)
Fascinuje mě tvá zaujatost. Kdyby VW řekla že CR je naprd a PD lepší (a to dlouho říkala), budeš hájit tento názor do roztrhaní těla. Teď říká CR a ty víš že díky CR už nikdo nebude napochybách že VW je best.
CR ještě není výhra, motor se může ucpávat sypat, zlobit a bejt slabej. Inu BMW to není, že?
A octa2 je sice relativně pohledná (ikdyž okoukaná), ale toho místa na nohy vpředu u řidiče? Střední panel doslova vyjíždí před sedačku... nechápu
Co se změní, mimo toho co dodá Bosch?
Ak chceš detaily: vstrekovací tlak, rozdelenie dávky paliva na viacero dávok, jemnejšie / rovnomernejšie rozprášenie atd.
PS: podívej se na údaje konkurence a uvidíš že je to težkej nadprůměr
😉 A este ma nazvi antiVW magorom, magore.