Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík vyzkoušel BMW i7: Nejlepší auto, které by nekazil spalovacím motorem

Technický specialista Světa motorů vyzkoušel čistě elektrické BMW řady 7 v prostřední výkonnostní verzi 60.
Zpět na článek
7. 9. 2023 16:48
7. 9. 2023 19:44
7. 9. 2023 20:48
7. 9. 2023 21:51
7. 9. 2023 22:21
7. 9. 2023 21:32
7. 9. 2023 22:06
7. 9. 2023 22:21
7. 9. 2023 22:36
8. 9. 2023 07:24
8. 9. 2023 08:57
8. 9. 2023 15:05
8. 9. 2023 17:02
8. 9. 2023 21:15
8. 9. 2023 21:22
9. 9. 2023 08:11
10. 9. 2023 13:06
10. 9. 2023 14:00
8. 9. 2023 09:23
8. 9. 2023 15:16
8. 9. 2023 08:52
13. 9. 2023 08:16
7. 9. 2023 16:48
7. 9. 2023 17:43
7. 9. 2023 18:25
7. 9. 2023 20:09
7. 9. 2023 20:33
8. 9. 2023 12:49
8. 9. 2023 15:12
7. 9. 2023 20:21
7. 9. 2023 21:13
7. 9. 2023 23:19
8. 9. 2023 06:51
8. 9. 2023 08:33
8. 9. 2023 09:55
8. 9. 2023 10:15
8. 9. 2023 08:33
8. 9. 2023 12:11
8. 9. 2023 17:51
8. 9. 2023 18:10
8. 9. 2023 18:11
9. 9. 2023 07:16
9. 9. 2023 07:37
7. 9. 2023 16:51
8. 9. 2023 07:20
8. 9. 2023 14:14
8. 9. 2023 12:00
8. 9. 2023 14:18
8. 9. 2023 17:07
8. 9. 2023 17:26
Avatar - Hammunasakra
7. 9. 2023 16:23
KDYBYch BYL BÝVAL BYL jezdil týden tím samým..
,.. řekl bych FANTASTICKÝ AUTO a naprostá SHODA MARTINE
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ji/Ri
8. 9. 2023 07:20
Re: KDYBYch BYL BÝVAL BYL jezdil týden tím samým..
No, jezdit nebudeš, tak to neřeš.
Avatar - Maxmin
9. 9. 2023 10:26
Re: KDYBYch BYL BÝVAL BYL jezdil týden tím samým..
To jsi ty Jirko? (podle Gerty) Celkem si mě pobavil :-D
Avatar - Ji/Ri
9. 9. 2023 11:10
Re: KDYBYch BYL BÝVAL BYL jezdil týden tím samým..
Kubik :D :D :D hoooj
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2023 11:18
Re: KDYBYch BYL BÝVAL BYL jezdil týden tím samým..
jak ty to děláš https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond a furt a znova a (skoro) pokaždý :-O
7. 9. 2023 16:48
Reakce
Takže výsledkem toho všeho vlastně je, že elektromobily jako auta jsou naprosto perfektním počinem. Vše záleží na tom, kolik je do toho člověk ochoten a schopen dát peněz, o tom žádná.
Zajímalo by mě, kolik cévek v mozcích zatvrzelých závodníčků, kteří nedají dopustit na své TDI, teď popraskalo :D
Pokud zvážíme i ekologickou stránku, tak TDÍčkáři si budou zase prosazovat svou, že je elektromobil horší, ale bohužel pro ně je dle kalkulací a studií nepatrně lepší BEV, za ním PHEV a jemu podobné hybridy a na chvostu ekologie jsou ICE auta v průběhu celkové životnosti vozu. Tak to prostě je.
A ne, ani životnost baterie není argumentem - ukazuje se, že životnost baterie je i dnes naprosto dostačující a to ani nemluvím o faktu, že se bude díky vývoji neustále prodlužovat.
Někdo bude samozřejmě argumentovat dojezdem.
Opět špatně - jednak nikdo z nás (alespoň z těch, které znám) nepojede 800 km v kuse na jeden zátah bez zastávky a pokud ano, tak je sebevrah nebo blázen a dále i dojezd BEV se bude postupně prodlužovat. Auta se spalovacím motorem na počátku své éry nedojely ani do vedlejší vesnice a je potřeba si uvědomit, že jsme na počátku éry nové - bateriové - řekněme 10-15 let a už i dnes se bavíme o dojezdu třeba 50 - 70% standardních ICE aut. Já osobně mám zřejmě oproti ostatním tak trochu posunuté hranice chápání dojezdu, protože ani se svým autem nedojedu kvůli objemu motoru a spotřebě více jak 600 km. To, že si lidstvo zvyklo "ubírat" na objemu a maloobjemové motory jsou dnes standardem ještě neznamená, že to tak mají všichni... ;-)
Zatímco teď je trendy chlubení nízkou spotřebou, tak já si velice dobře pamatuji na dobu, kdy se začal prosazovat downsizing a všichni "pindali" úplně stejně, jenže si neuvědomovali, že tím pádem ušetří na palivu nemalé peníze. A kde jsou dnes ti mudrlanti, hm?
Chce si to prostě jen trochu zvyknout, nebýt natvrdlý, změnit přístup a vše jde úplně krásně.
Já například zjistil, že mě obtěžuje jezdit tankovat palivo. Proč bych se měl zbytečně zdržovat extra zajížďkou na čerpací stanici, když se mohu každé ráno probudit s plnou "nádrží"? Kolik petrolheadů má do garáže zavedený ropovod? ;-)
A ne, nenabíjíme v garáži, jak tu budou hned druzí argumentovat. Stačí trochu přemýšlet a hledat cesty místo výmluv. Přijedu k nákupnímu centru a místo toho, aby auto jen tak zbytečně stálo na parkovišti, tak než nakoupím, nabiju. Nic nemusím řešit...
Rozbalit vlákno
24
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2023 19:44
Re: Reakce
"ukazuje se, že životnost baterie je i dnes naprosto dostačující a to ani nemluvím o faktu, že se bude díky vývoji neustále prodlužovat."

Naprostá sra*ka. V nějakém relevantním věku se vyskytují jen Tesly S, Leafy a možná ta prťavá věc od Mitsubishi. Ani Tesla ani Leaf rozhodně nejsou důkazem, že se baterie nekazí a nákladná výměna nehrozí.

"jednak nikdo z nás (alespoň z těch, které znám) nepojede 800 km "

A? Levná EV (tedy do milionu) nedojedou spolehlivě v kuse ani 300 km a to se bavíme o baterii nabité do plna. Což je pro mě omezující a otravné. Nemluvě o tom, co se stane, až budou všichni cestou do Chorvatska jezdit popíjet kafíčko k superchargerům.

"Nic nemusím řešit..."

Řešíš to, že musíš jezdit po nákupácích a strkat si do auta kabel. Pokud na tebe nějaký zbyde. Doma na parkovacím místě jen tak wallbox mít nebudu.
7. 9. 2023 20:48
Re: Reakce
"Ani Tesla ani Leaf rozhodně nejsou důkazem, že se baterie nekazí a nákladná výměna nehrozí" - Co je pro tebe důkazem? Je pro tebe důkazem, že když jsem po 7 letech prodával BMW i3 s najetými 140 tisíc km, tak měla degradaci 4%? Z čeho usuzuješ, že dnešní baterky by na tom měly být hůře než ty starší, kde už nějaká data máme a zatím potvrzují tvrzení výrobců z tehdejší doby? Vývoj jde snad pozpátku a ne vpřed?
7. 9. 2023 21:51
Re: Reakce
Jen pro zajimavost, s jakou ztratou hodnoty si prodaval i3 po 7mi letech?

Pro me je tento parametr asi nejvetsim strasakem EV + nabijeni v ne zcela beznych destinacich.
7. 9. 2023 22:21
Re: Reakce
Na aktuální ceny se koukni na SAuto. Prodával jsem to kamarádovi a chtěl jsem mu to prodat, protože s tím autem jsem byl tak spokojenej, že jsem to auto nechtěl prodávat mimo svoji bublinu, takže jsem velmi hodně slevil. Moje prodejní cena je ke zobecnění irelevantní. Prodával jsem ne proto, že bych byl nespokojenej s autem, ale že už jsem chtěl "dospělé" EV, s kterým mohu vyrazit po Evropě bez obav a hlavně jsem potřeboval tažné, které i3 nemá.
Nicméně obecně dle i3 nelze posuzovat obecně ceny ojetých EV. i3 měla kastli z karbonu, byla to stylovka, takže i ta cena nové i3 byla přepálená vůči jiným EV tehdy na trhu. Kupoval jsem ji za 1,25 mega s DPH (verze 94Ah, 2016, plná výbava), tak se můžeš podívat na SAuto, za kolik se dneska prodávají.
Avatar - xxc
7. 9. 2023 21:32
Re: Reakce
Ono sa to len zda, ze je odbornik, kym pozerame videa o cudzich autach. Ked napise clanok o aute, s ktorym mam skusenosti, tak to uz potom tak odborne nevyzera, alebo v skutocnosti je auto ine, ako ho opisuje :-)
7. 9. 2023 22:06
Re: Reakce
Tedy už dlouho jsem nečetl tolik eurohujerských kydů a elektrofašistické propagandy v jednom příspěvku. Tvůj tajksl! :-O :-( :no: Zcela ohnuté, demagogické a subjektivní soudy, vykydané sem za jediným účelem - obhajobou neomluvitelné násilné elektrodebilizace naší společnosti, která Evropu nadobro zničí - ekonomický, sociálně i ekologicky. :-O :no: :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2023 11:22
Re: Reakce
nojo PŘESNÝ OPAK je tvá doména - pro srovnání jsme vzali majitele 8 i 12ti válců - čéče STEJNÝ ZÁVĚR jako Radovan Vávra (za S-Klasse a Ferrari - radši výkonnější efektivnější v stavbě auta a všem co dělá auto autem včetně dávkování výkonu a náběhu výkunu LEPŠÍ ELEKTRO) https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond :yes: :yes:

To samý auto v benzínu naftě i tahle elektřina - jasnej vítěz
PROČ TY si nedoženeš TEORETICKÉ znalosti ? Nebo jestli jsou nad tvé schopnosti, proč nevyzkoušíš a s NULA PRAXE poučuješ (techniky znalé s praxí)?

z PRINCIPu lépe postavené auto, co je levnější na výrobu i provoz s lepší dynamikou TO ne(říká NEZNALÝ a samozřejmě SAKRA že JO) s praxí
7. 9. 2023 22:21
Re: Reakce
Totální demagogie pohledem fanouška do EV. Jako já nemám rád naftu, mám dlouhodobě názor, že v osobácích nemá co dělat. Ty co vykuchávaj DPF a čoudí po městě vyloženě nesnáším.

Ale podle mě většina kritiků EV netvrdí, že TDI jezdí lépe, ale že je to dražší, dojedou méně s čímž souvisí, že to dneska nemají kde a jak nabíjet.

Nikdo netvrdí, že jezdí 800 km na jeden zátah, ale na 2 - 3 přestávky do 10 min? To je třeba pro mě běžná praxe víc než 10x za rok. Dnešní EV ujede na dálnici 130+ km/h kolik v režimu 10 - 80% baterie, tj. 70% kapacity? Snad žádné dnešní EV v tomhle nedá víc než 300 km. Takže těch 800 km budeš 3x dobíjet, opět mi neříkej že funguje 100% maximální výkon rychlodobíječek a i kdyby, tak je to min. 20 min v ideálu, v praxi spíš 30 min jestli vůbec. To, že ty to jednou za rok zkousneš je jedna věc, ale jsou tu i jiní, kterým se tvrdí, že je to jedno. Není to jedno. Až se tohle vyřeší fajn, ale jinak nechápu proč si mám koupit dražší auto abych podle něj plánoval a protahoval obchodní cesty, když mě to pracovně funguje přesně obráceně. Nechápu co je na tom tak těžkého pochopit? Respektive chápu kvůli nezávilosti na fosilu atd. Ale co nechápeš na tom, že se to na moje použití zatím nehodí? Až bude, tak s BEV nemám problém.

Po městě je BEV velmi fajn už dnes (když na to máš), ale život není jen ve městě.
Avatar - xxc
7. 9. 2023 22:36
Re: Reakce
Co je viac ako 10x za rok? 15x? To by sa este dalo. Co sa strati nabijanim na ceste, to sa dobehne nabijanim doma bez nutnosti jazdit tankovat a stracat cas tymto. Ale bude to individualne, kazdy je egoista a kazdy ma iny pristup. Co ma trosku zaraza, tak to nadavanie na naftu a jazdenie benzinom, kde to preukazatelne produkuje skodlive emisie v miestach, kde ziju ludia.
8. 9. 2023 07:24
Re: Reakce
Tankuju 1x mesicne.....jsem si jisty ze vic casu stratim zapojovanim kabelu kazdy den doma.
8. 9. 2023 08:57
Re: Reakce
Zrovna mi přišel výpis z tankovacích karet našich aut. PHEV 1 malé tankování měsíčně, auto obchoďáka 7 tankování, auto jednatele 6 tankování, o dodávkách ani nemluvím :D

Opět, přesně to o čem píšu. Lidé co jezdí málo poučují, že když si dobiju doma, tak je to v pohodě.

Jinak jednou jsem vzal PHEV na pracovní cestu 1000 km tam a zpět. Nádrž na 32l, tankoval jsem 3 - 4x v každém směru. Ten dojezd cca odpovídá dnešním EV, respektive i tomu i7 když si spočítáš dojezd 10 - 80% kvůli rychlodobíjení.
Avatar - xxc
8. 9. 2023 15:05
Re: Reakce
Ved presne o tom pisem, 6 tankovani mesacne u mna po 20 minut trva rocne 24 hodin. 15 dlhych jazd rocne s navysenim 2 hodiny na nabijanie trva 30 hodin rocne. Teraz sa mozeme akademicky bavit, ze ked namiesto 10 minutovej prestavky na dlhej ceste spravim 30 minutovu prestavku na nabijanie, ci to vyjde priblizne rovnako, alebo ci tych par hodin rocne nestoji za to znecistovanie svojho okolia.
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 17:02
Re: Reakce
Tvl, co děláš 20 minut u stojanu??? Já odjíždím pokaždé za cca 3 minuty. A je to 1x za měsíc.
Tj. max. 3/4 hodiny ročně.
Avatar - xxc
8. 9. 2023 21:15
Re: Reakce
Tak to trva, kym vyjdem z domu, dojdem na svoju oblubenu cerpaciu stanicu, natankujem a dojdem domov. Niekto to mozno tankuje nahodne hocico hocikde, potom to trva menej.
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 21:22
Re: Reakce
Tvl. ty seš případ pro odborníka. Dělat sólo výpravu pro benzín :D :D :D :D :D :D
Moje oblíbená čerpačka má necelých 500 provozoven a druhá náhradní přes 130.
Takže na každé mé cestě vždy!!!! potkám několik poboček a kdykoli prostě jen přibrzdím, zastrčím pistoli, zapnu aplikaci, případně dobiju kredit, pistole cvaká, já cvakám QR kód, sedám do auta a mizím. 3 minuty max.
Avatar - xxc
9. 9. 2023 08:11
Re: Re: Reakce
Ja som tankoval auto, s ktorým som nejazdil, takže žena to doniesla domov a zahlásila, že už má červený ukazovateľ. A naozaj máme len jednu čerpaciu stanicu, ktorá je lacnejšia a umožňuje doplniť vodu do ostrekovačov počas tankovania, a umytie auta zadarmo po natankovaní, len je to trošku mimo bežných ciest.
Avatar - Mokrous
9. 9. 2023 09:25
Re: Re: Reakce
Aha, takže žena neumí natankovat. To máš super.
A EV nemá ostřikovače?
A EV neumýváš?
10. 9. 2023 13:06
Re: Re: Reakce
Mokrousi, nabuduce by si mal aj zaplatit. Navysi to sice cas tankovania z 3 na 5 min, ale vyhnes sa tym honickam s policiou :-D
Avatar - Mokrous
10. 9. 2023 14:00
Re: Re: Reakce
:D :D :D

Tím "cvakám QR kód" jsem myslel zaplacení. Takže nenavýší.
8. 9. 2023 09:23
Re: Reakce
pri tankovani 1* mesicne budes zapojovat kabel tak 3* mesicne
8. 9. 2023 15:16
Re: Reakce
Předpodkládám, že nemáš ani smartphone, protože zapojováním denodenně do nabíječky strávíš mnohem více času než zapojením nabíječky jednou za 2 týdny do hloupé Nokie... :-)
8. 9. 2023 08:52
Re: Reakce
Tak si přečti ještě jednou co jsem napsal, po městě je BEV v pohodě, pro ty co teda potřebujou jet dál, tak nějaká hybridizace má smysl. Jedno z mých aut bylo HEV a dnes je PHEV. V pohodě. Jenom v moment kdy máš auto co jezdí čistě mimo město je PHEV ekonomicky nerentabilní a velmi sporně “ekologicky” vzhledem k sofistikovanosti technicky co s sebou vozí.

Tvoje “by se este dalo” je to o čem píšu. Lidé, kteří to nejezdí a nepotřebují poučují že je to podle nich v pohodě. Ta hodinová ztráta dobíjením je rozdíl jestli v té lokalitě sthneš schůzku navíc. Buď ji ztratíš úplně nebo se musíš kvůli ní vracet, takže místo jednoho dne máš dva dny. Jsou to náročné dny kdy každá minuta dobrá, protože hodina rozdílu cesty je hodina o kterou dorazíš na hotel později a nevyspíš se. Jen příklad z těch dálek. Jinak není to jen o té teorii abys na ty vzdálenosti dobil, ale přejezd mezi schůzkami. Najednou upravíš plán, někam zajedeš a když tam (dneska) není dobíječka, tak prostě máš problém a opět měníš práci podle auta. To je ta kritika a to je to proč se tomu část lidí - jako jsem já pro tyhle účely - brání.
Avatar - Hammunasakra
9. 9. 2023 11:25
Re: Reakce
Jako svět je malej takže náhodně posuzovaný 740d a tohle https://www.hifi-voice.com/…-wilkins-diamond

Vole TO BYS NECHÁPAL tady už VŮBEC NENI CO POSUZOVAT!

No viz střední třída BMW a loni totéž (skvělej R6 třílitr benzín) vs elektřina v Speciál TECHNIKA

Ten daleko slabší s nesrovnatelně horším odpichem v jakékoliv rychlosti za stejnou cenu (výrobně dražší) DOSTAL NA PÉÉRDELLL
13. 9. 2023 08:16
Re: Reakce
To jste zaregistroval, že ten výkřik techniky má baterií vážící PŮL TUNY????? To skutečně považujete za udržitelný pokrok? Kde se pro ni sehnaly materiály? Jak náročná byla její výroba? Jaká byla už teď stopa výroby celého tohoto ***ma? Co se s baterií asi bude dělat po skončení životnosti? A bláboly o využití pro domácí FVE (odžitou si nikdo rozumný domu nedá) nebo o recyklaci v budoucnosti si nechte od cesty. Zase v zájmu udržitelnosti tvoříme neefektivní neudržitelnou slepou cestu vývoje.

Chodím teď okolo Božího Daru. Přijeďte se podívat. Stojí tu odstavený větrník. Majitel vysosal dotace a nechal tu vrak, hyzdící široké okolí. Bere mne čert ze všech "udržitelných" parazitů.
7. 9. 2023 16:48
BEV
Takže výsledkem toho všeho vlastně je, že elektromobily jako auta jsou naprosto perfektním počinem. Vše záleží na tom, kolik je do toho člověk ochoten a schopen dát peněz, o tom žádná.
Zajímalo by mě, kolik cévek v mozcích zatvrzelých závodníčků, kteří nedají dopustit na své TDI, teď popraskalo :D
Pokud zvážíme i ekologickou stránku, tak TDÍčkáři si budou zase prosazovat svou, že je elektromobil horší, ale bohužel pro ně je dle kalkulací a studií nepatrně lepší BEV, za ním PHEV a jemu podobné hybridy a na chvostu ekologie jsou ICE auta v průběhu celkové životnosti vozu. Tak to prostě je.
A ne, ani životnost baterie není argumentem - ukazuje se, že životnost baterie je i dnes naprosto dostačující a to ani nemluvím o faktu, že se bude díky vývoji neustále prodlužovat.
Někdo bude samozřejmě argumentovat dojezdem.
Opět špatně - jednak nikdo z nás (alespoň z těch, které znám) nepojede 800 km v kuse na jeden zátah bez zastávky a pokud ano, tak je sebevrah nebo blázen a dále i dojezd BEV se bude postupně prodlužovat. Auta se spalovacím motorem na počátku své éry nedojely ani do vedlejší vesnice a je potřeba si uvědomit, že jsme na počátku éry nové - bateriové - řekněme 10-15 let a už i dnes se bavíme o dojezdu třeba 50 - 70% standardních ICE aut. Já osobně mám zřejmě oproti ostatním tak trochu posunuté hranice chápání dojezdu, protože ani se svým autem nedojedu kvůli objemu motoru a spotřebě více jak 600 km. To, že si lidstvo zvyklo "ubírat" na objemu a maloobjemové motory jsou dnes standardem ještě neznamená, že to tak mají všichni... ;-)
Zatímco teď je trendy chlubení nízkou spotřebou, tak já si velice dobře pamatuji na dobu, kdy se začal prosazovat downsizing a všichni "pindali" úplně stejně, jenže si neuvědomovali, že tím pádem ušetří na palivu nemalé peníze. A kde jsou dnes ti mudrlanti, hm?
Chce si to prostě jen trochu zvyknout, nebýt natvrdlý, změnit přístup a vše jde úplně krásně.
Já například zjistil, že mě obtěžuje jezdit tankovat palivo. Proč bych se měl zbytečně zdržovat extra zajížďkou na čerpací stanici, když se mohu každé ráno probudit s plnou "nádrží"? Kolik petrolheadů má do garáže zavedený ropovod? ;-)
A ne, nenabíjíme v garáži, jak tu budou hned druzí argumentovat. Stačí trochu přemýšlet a hledat cesty místo výmluv. Přijedu k nákupnímu centru a místo toho, aby auto jen tak zbytečně stálo na parkovišti, tak než nakoupím, nabiju. Nic nemusím řešit...
Rozbalit vlákno
20
7. 9. 2023 17:43
Re: BEV
1) Éra elektromobilů začala už někdy kolem roku 1835. Není to nová, převratná technologie.
2) Když jsem měl auto na LPG, tak mě tankování "otravovalo", protože to bylo každých cca 350 km. Ale s autem na benzín je to 900 nebo 1000 km, to mi nijak nevadí.
3) Jak hodnotíte ekologii elektromobilu? Co je ekologického na tom, že BMW vyrábí osobní auto s hmotností 2,7 tuny?
7. 9. 2023 18:25
Re: BEV
Jen na vysvetlenou.

Novy neni pohon.
Ten uz je lepsi nez spalovak skutecne vice nez sto let.

Nove je prevratne uloziste energie.
Dojezd dnesnich EV je s predchozimi generacemi baterii sci-fi.

Aktualne jde ve vyvoji baterek predevsim o snizeni ceny / narocnosti na nerostne bohatstvi.
A o tom to je.

To bylo k bodu jedna...

Na dalsi body uz nemam cas.
7. 9. 2023 20:09
Re: BEV
Co je převratného na úložišti energie?
7. 9. 2023 20:33
Re: BEV
Několikanásobná hustota energie na objem a váhu baterie oproti bateriím před 100 lety? Větší rozsah použitelnosti baterie při širším rozsahu teplot oproti bateriím před 100 lety? Minimální samovybíjení oproti bateriím před 100 lety? Výrazně větší nabíjecí a vybíjecí proudy oproti bateriím před 100 lety? Výrazně delší životnost (pomalejší degradace) oproti bateriím před 100 lety? Naprosto bezúdržbové oproti bateriím před 100 lety? Mnohonásobně levnější výrobní náklady na uloženou kWh?
8. 9. 2023 12:49
Re: BEV
Před 100 lety byla top baterie NiCd. Takže by to bylo asi takto:
Ano, mnohem vyšší hustota
Ne, teplotní použitelnost se zmenšila
Částečně ano, už tehdejší baterie měly poměrně malé samovybíjení, takže už nebylo moc co zlepšovat
Nabíjecí proudy za optimálních podmínek větší, za neoptimálních podmínek ale naopak nižší
Ano, výrazně vyšší vybíjecí proudy
Ne, životnost je plus minus stejná
Ano, bezúdržbovost
Ano, na kWh levnější
8. 9. 2023 15:12
Re: BEV
Před 100 lety byla sice už objevena NiCd, ale v tehdejších elektroautech se používaly Pb akumulátory, protože byly několikanásobně levnější.
Ne, teplotní použitelnost se zvětšila (dneska máme i thermomanagement, který tenkrát neexistoval).
Ne, Pb akumulátory měly velké samovybíjení oproti dnešním.
Ne, nabíjecí i vybíjecí proudy jsou dneska výrazně větší než v Pb aku.
Ne, životnost je výrazně delší (moje zkušenost u BMW i3 - 4% degradace po 7 letech a cca 800 plných cyklech) než u Pb aku.
Avatar - Ozzman
7. 9. 2023 20:21
Re: BEV
Sam tady pises bez podkladu svuj dojem, ze je neco lepsiho… jen ti to vracim :-!
Avatar - Ozzman
7. 9. 2023 23:19
Re: BEV
Možná by si se měl trochu zamyslet nad tvou rétorikou, než někoho budeš přesvědčovat :)
8. 9. 2023 06:51
Re: BEV
Ty by ses mel primarne zamyslet nad obsahem svych trollych prispevku.

S cim mas konkretne problem v mem prispevku?

Ja pisu do diskuze, kde jsem bezne oznacovan za (eko)fasistu nebo lhare (lharem konkretne tebou) a tobe se nelibi moje retorika.

Wtf
Avatar - Ozzman
8. 9. 2023 08:33
Re: BEV
V minulém příspěvku si napadl mé tvrzení o ekologičnosti HEV od toyoty s tím, že je to výkřik do tmy.. jo, to je, ale tuším, že v dnešních reálií ČR to není tak daleko od pravdy... na to si mi dal srovnání s PHEV.

Ty si tady jako výkřik dal, že elektrický pohon je nejlepší - to taky není pravda, protože pod pojmem nejlepší se dá rozumět dost věcí, tak jsem tě jen chytl za ruku :)

Ekofašista ti neříkám, to si vyřid s těma ostatníma, za lháře sem tě označil za to, že jsi mne označil za propagátora dieslu, když tu už mnoho let říkám, že každý pohon má to své, ale já fandím hybridu... ale to jsem doufal, že jsme si vyřikali i když si to pohamunovsku zahrál do autu :) Tvuj problem je ten, že pokud vyloženě jen nepochválím EV, hlavně Teslu, tak jsem automaticky pro tebe nepřítel... ale svět není černobílý.. a taky nedokážeš snést to, že ti někdo vrátí trolling stejnou měrou :)

Jinak k tomu BMW, líbí se mi jejich podání EV, akorát ta auta už nejsou tak hezká, jako BMW bylo...a taky se mi líbí cenovka nové TM3


p.s. mínusy ti nedávám já
8. 9. 2023 09:55
Re: BEV
Bylo by fajn se bavit vecne.

Elektricky pohon (ne uloziste energie) je objektivne lepsi snad ve vsem.

Od kompaktnosti, pres rozsah pouzitelnych otacek, rychlost odezvy a hlavne je bezemisni! ;-)

Nebo jinak, napis mi v cem ma spalovak lepsi vlastnosti.
Krome toho, ze je hlucnejsi, musis radit a vibruje.
:D :D :D

Je mi jasny, ze budes zase slovickarit co je lepsi.
Avatar - Ozzman
8. 9. 2023 10:15
Re: BEV
Ano, věcně si konečně použil správnou formulaci.

Takhle s tím mohu souhlasit.
8. 9. 2023 12:11
Re: BEV
Done nemas pravdu, dnesni elektromotory a jejich rizeni maj od tech z konce minuleho stoleti snad jeste dal nez lixx baterka od olovene..
Avatar - rohYpnol
8. 9. 2023 17:51
Re: BEV
"Tak to prostě je."

Ano, tohle je naprosto typický argument EV hujerů na všecko.

Diky EV bude tráva zelenější, voda mokřejší a kráva fialovější. Tak to prostě JE...

Ne tak to prostě není!!! Naopak je to tak že svět trpí nedostatkem drahých kovů. Je to tak že každé EV má proti spalováku zjednodušeně +0,5t surovin, a má vyrazme vyšší náročnost právě na drahé kovy. Je to tak že pro náš energetický mix nemůže být o ekologičnosti ani ve vztahu k emisim ani řeč.

Takže v našich poměrech se naopak věc má tak, že EV nedává ani ekologický ani ekonomický, ani politický, ani jiný smysl. A k tomu aby se tak mohlo stát, nesměřují ani elektromobily, ani naše prostředí.

A že to je fajn hračka pro bohaté? Ano je. Ale to je asi tak vše.
8. 9. 2023 18:10
Re: BEV
Sakra o jake drahe kovy stale jde?
8. 9. 2023 18:11
Re: BEV
Tyhle žvásty od lidí, kteří nemají ani tušení jak se s BEV žije, mě vždycky zaručeně pobaví... :D :D
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2023 07:16
Re: BEV
Ano. Žije se s EV tak skvěle, že většina ho má jako druhé nebo třetí auto a na dovolenou tím prakticky nikdo nechce jet a jedou spalovákem.
9. 9. 2023 07:37
Re: BEV
A co to rika?

Ze krome dlouhych tras je EV ve vsem lepsi a proto ho lide pouzivaji.

EV je krome ztraty casu pri nabijeni (ktera je daleko mensi nez zde kritici ev pisou) ve finale lepsi i na ty dlouhe trate. Je pohodlnejsi.

Ale pro každodenní dalky je spalovak vhodnejsi.
7. 9. 2023 16:51
BEV
Takže výsledkem toho všeho vlastně je, že elektromobily jako auta jsou naprosto perfektním počinem. Vše záleží na tom, kolik je do toho člověk ochoten a schopen dát peněz, o tom žádná.
Zajímalo by mě, kolik cévek v mozcích zatvrzelých závodníčků, kteří nedají dopustit na své TDI, teď popraskalo :D
Pokud zvážíme i ekologickou stránku, tak TDÍčkáři si budou zase prosazovat svou, že je elektromobil horší, ale bohužel pro ně je dle kalkulací a studií nepatrně lepší BEV, za ním PHEV a jemu podobné hybridy a na chvostu ekologie jsou ICE auta v průběhu celkové životnosti vozu. Tak to prostě je.
A ne, ani životnost baterie není argumentem - ukazuje se, že životnost baterie je i dnes naprosto dostačující a to ani nemluvím o faktu, že se bude díky vývoji neustále prodlužovat.
Někdo bude samozřejmě argumentovat dojezdem.
Opět špatně - jednak nikdo z nás (alespoň z těch, které znám) nepojede 800 km v kuse na jeden zátah bez zastávky a pokud ano, tak je sebevrah nebo blázen a dále i dojezd BEV se bude postupně prodlužovat. Auta se spalovacím motorem na počátku své éry nedojely ani do vedlejší vesnice a je potřeba si uvědomit, že jsme na počátku éry nové - bateriové - řekněme 10-15 let a už i dnes se bavíme o dojezdu třeba 50 - 70% standardních ICE aut. Já osobně mám zřejmě oproti ostatním tak trochu posunuté hranice chápání dojezdu, protože ani se svým autem nedojedu kvůli objemu motoru a spotřebě více jak 600 km. To, že si lidstvo zvyklo "ubírat" na objemu a maloobjemové motory jsou dnes standardem ještě neznamená, že to tak mají všichni... ;-)
Zatímco teď je trendy chlubení nízkou spotřebou, tak já si velice dobře pamatuji na dobu, kdy se začal prosazovat downsizing a všichni "pindali" úplně stejně, jenže si neuvědomovali, že tím pádem ušetří na palivu nemalé peníze. A kde jsou dnes ti mudrlanti, hm?
Chce si to prostě jen trochu zvyknout, nebýt natvrdlý, změnit přístup a vše jde úplně krásně.
Já například zjistil, že mě obtěžuje jezdit tankovat palivo. Proč bych se měl zbytečně zdržovat extra zajížďkou na čerpací stanici, když se mohu každé ráno probudit s plnou "nádrží"? Kolik petrolheadů má do garáže zavedený ropovod? ;-)
A ne, nenabíjíme v garáži, jak tu budou hned druzí argumentovat. Stačí trochu přemýšlet a hledat cesty místo výmluv. Přijedu k nákupnímu centru a místo toho, aby auto jen tak zbytečně stálo na parkovišti, tak než nakoupím, nabiju. Nic nemusím řešit...
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2023 17:52
Ukázka neefektivity
Tohle auto je ukázkou neefektivity. Vpředu dlouhá kapota pro velké spalovací motory. Pro elektrickou variantu nevyužitý prostor. Vysoká karoserie jako u crossoveru, aby se u elektrické varianty dala do podlahy dát tlustá karoserie. U spalovací verze nevyužitý prostor v podlaze. Ve výsledku zbytečně velké rozměry i hmotnost u všech variant. Tohle plýtvání přírodními zdroji musí racionálně uvažující člověk odmítnout.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
7. 9. 2023 18:33
Re: Ukázka neefektivity
Mercedes na to jde jinak, ale jak se zdá, tak většině opič@nů je zřejmě bližší kompromisní přístup BMW...
7. 9. 2023 18:50
Re: Ukázka neefektivity
Ani ryba, ani tak, je většinou to nejhorší řešení.
7. 9. 2023 20:38
Re: Ukázka neefektivity
První a (zatím) poslední pravý elektromobil od BMW, které využilo prakticky veškeré možnosti, co elektrická platforma nabízí, bylo BMW i3.
Pak si zřejmě spočítali, že zákazníci BMW, aby přešli na elektriku, tak chtějí vzhledově to samé co mají dosud a vytvořili si "ani ryba, ani rak" platformu, kde mohou sázet všechny pohony.
7. 9. 2023 19:04
Technickej expert...
...nám to nějak fláká.

Ani heveru jsme se nedočkali. Ten jeho kámoš ho na něj asi s tím mastodontem nepustil. :-)
Rozbalit vlákno
5
7. 9. 2023 19:49
Re: Technickej expert...
Tak hlavně otázkou je, kdo tohoto experta platí… viz jeho pokus o inzerci, ódu na dodávkový iD.Buzz a tuhle odpornou i7 apod :no:

Aneb platí, koho chleba jíš, toho píseň zpívej…
7. 9. 2023 20:39
Re: Technickej expert...
Když by dělal ódu na benzínové BMW 7, tak už by to nebyla odporná 7, byť to vypadá naprosto stejně?
7. 9. 2023 21:08
Re: Technickej expert...
Jj mě se aktuální 7er vůbec nelíbí, ale pokud bych si ji musel koupit, tak jedině s naftou ;-)
7. 9. 2023 21:19
Re: Technickej expert...
Já teda bych si 7, ani i7 nekoupil, protože je to odporné bez ohledu na typ pohonu pod kapotou.
7. 9. 2023 22:11
Re: Technickej expert...
Přesně. :no:
7. 9. 2023 20:35
pan Vaculík je ODBORNÍK
Povedené a kvalitní video jak je u pana Vaculíka už několik let zvykem. Sleduji tohoto mastera už od prvního videa na YT z prosince 2018 tuším. Nezanevřel jsem na něj, když jpěl ódu na spalovacího Lexuse a nevidím důvod, proč bych na něj měl zanevřít nyní, protože vše co řekl má vždy hlavu a patu, vše je odůvodněné a dává smysl. Čeští rádoby "motoristé" tohle nejsou schopni pobrat, protože Franta už před deseti lety v hospodě tvrdil, že je to sráč, nic se přece nemohlo změnit. ;) Chápu, taky mě štve politika zákazu, ale za úředníky z Bruselu elektromobil opravdu nemůže a pro jeho kritiku je třeba mít reálná data a nejlépe zkušenosti, což fosilní hlavy nemají nebo spíše ani mít nechtějí. Občas si zatvrzelé trochu prozkouším a částo zjišťuju, že chyběli na první hodině fyziky a matiky. Ano, červené placaté auto jehož značka začíná na F jako Fantomas má jistý druh emocí, které EV nenabídne ale člověka, který v tomto světě nebude vyrůstat to oslovovat nebude a spíše to bude brát, tak jako se dnes koukáme na parní lokomotivy. Je důležité si uvědomit, že i v současně době má pořád v některých případech spalovací motor co nabídnout. Ano, svět není černobílý, tak jak ho vidí fanatici ať už na elektro nebo spalovací straně. Pan Vaculík rozhodně patří na vyváženou stranu, byť ho některé nakrknuté konzervy vidí jako eko blázna podplaceného EU. Chce to otevřenou mysl, zjistit si data přijímat argumenty a nechat čas vývoji. Vývoj spalovacích motorů se nezastavil ani po 130 letech. Pokrok, který nastal za posledních 10 let ve vývoji EV je mnohem větší než si většina lidí myslí. Chce to chladnou hlavu a argumenty a to platilo vždy a platit to bude. Peace!
Rozbalit vlákno
14
7. 9. 2023 22:16
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Ano, pokrok u spalovacích motorů by se skutečně nezastavil ani v následujících letech, pokud by ovšem automobilní zločinci v Bruselu jeho další vývoj svým ideologicky a politickým rozhodnutím násilně neznemožnili!!!! :-O :-O :-O :-O :-O :no:
7. 9. 2023 23:03
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Co noveho cekas od vyvoje spalovaciho motoru?
Zatim vsechny slibovne technologie nikam nevedou. Diesel-benzin motor, zapalováni laserem, el ovladani ventilu atd. Vse slibovano a nerealizovano.
8. 9. 2023 08:24
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Tak pokud by jsme zůstali u té fyziky, tak ano, spalovací motor je věc, která nemá význam a účinností je to takový lepší parní stroj. Ovšem stále se snižuje spotřeba (tedy emise) a pro pravidelné 1000+ km trasy. (To jezdí maximálně nižší tisíce lidí v Česku) tak je lepší varianta spalovák než elektro. Takovýhle štreky se samozřejmě jezdí hlavně po hlavních tazích, kde takový battery swap je rychlejší než tankování na čerpací stanici, takže uvidíme jak se to uchytí. Moc tomu nedávám, protože pokud by auta uměla využít maximální výkon dnešních rychlonabijecich stanic v ploché křivce, tak se bavíme o 500 kilometrech dojezdu za 15 minut. Pro mě absolutně přehnaná rychlost, pro někoho kdo jezdí Chorvatsko bez zastavení dost chtěná věc.
8. 9. 2023 14:01
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Popravde je spalovak uz dotazeny k dokonalosti. Je to neco jako housle. Neni to kam posouvat. Ted by jen stacilo ty desitky let vyvoje zurocit a co jsme s miliardovyma nakladama vyvinuli normalne pouzivat a nezakazovat to. Vzdy auto s cistym vyfukem byl sen konstrukteru, tak proc to ted nevyrabet. A kdyz nekdo bude chtit EV, tak proc ne. At si ho koupi. Netvrdim ze je to spatny napad na urcite typy aut.
8. 9. 2023 16:37
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
stroj co ma v provozu vic jak 2/3 ztrat je dotazeny k dokonalosti?…
Avatar - rohYpnol
8. 9. 2023 17:58
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Spalovák rozhodně není vyvinut k dokonalosti. Ale je vyvinut na nějakou hranu technologických možností. A ani na tuto hranu se úplně nedostal. Jen už další posun nedává ekonomický smysl. Naopak by bylo nanejvýš záhodno využít celého vývoje a vyrábět spalováky dál. Je to relativně čisté a ekonimicky únosné řešení i pro země které nejsou na vrcholu.

Elektromobily učíte mají hodně prostoru pro vývoj. Jenže bohužel, žádný zlom ani zázrak o kterém tu neustále eurohueři básní a sní není na obzoru. Vývoj je postupný. Zásadní negativa zůstávají. A zůstanou. Protože problémem je baterie. A baterie tu není 10 let ale vice než 200 let. Déle než ten dieselův motor :-!
8. 9. 2023 18:11
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
a kde brat palivo pro ty spalovaky?
Od OPEC ktery ti diktuje cenu a ty to za tu cenu proste musis koupit?
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 21:17
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Lepší je diktát z Číny a z Lipska.
8. 9. 2023 21:32
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Jiste ze je lepsi “Lipsko” jako domci “zdroj”.

A cina “palivo” do EV nedodava.
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 21:35
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
https://www.seznamzpravy.cz/…ci-jen-15-236534

A bude to čím dál lepší až jim začnou blackouty, tak nám vezmou všechno. A pak tu budeme jen čumět a houpat se na větvi.
8. 9. 2023 23:12
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Co to je za vykrik?

Vyrobu elektřiny realizujeme z domacich zdroju.

Ropu dovazime a cena je diktovana diky kartelum jako je OPEC.

A tu ropu musime v pripade spalovaku proste nakoupit. Totalni závislost.
Dnes je situace tak daleko, ze ti stat dava penize na vystavbu FVE abys mohl elektrinu vyrabet sam. Ty ale misto toho bojujes za zvyšovaní zavislosti na rope.
Avatar - Mokrous
9. 9. 2023 00:40
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Myslíš domácí palivový tyče od rusáka, nebo ty náhradní od ušáka?
A pak myslíš domácí plyn?
A ty FVE ekologicky vyrábíme taky tady u nás?
A my už jsme odešli z energetický burzy???
A tím, že je mi šumák, že ty chceš jezdit na baterky a přeju ti to, bojuju za vyšší závislost na ropě od OPECu???

Ne. Já jen bojuju za to, aby mi banda fanatiků a podvodníků násilím nutila to co já nechci.
Budu klidně jezdit na HVO z odpadních bio tuků a nebo na syntetickej benzín, nebo na CNG, nebo na cokoliv, co mi bude připadat fajn. Ale odmítám se podřizovat další vlně šílenství v řadě. Až přijde čas a uznám, že se mi EV líbí a vyhovuje mi, tak přejdu dobrovolně.
9. 9. 2023 06:48
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
U nás myslím samozřejmě EU.
FV panely se vyrábějí i v evropě i když v malých objemech, ale zásadní rozdíl je v tom, že FVE je zdroj, ropa je palivo.

Kdo ti co nutí? Spalovák na syntetická paliva budeš moc koupit i po 2035 (osobně pochybuju, že ho budeš chtít, vývoj u EV stále zrychluje).
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2023 12:43
Re: pan Vaculík je ODBORNÍK
Lépe bych to nenapsal :yes:
Avatar - Jaros71
8. 9. 2023 00:42
Vaculík a DACIA
Tak nevím , nejezdí Vaculík DACIÍ? :D
Elektro křáp je k ničemu , a může to být BMW nebo Rols... :no:
Hloupá placená reklama. Škoda , jinak by asi další auta k tesu nedostal.
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2023 06:56
Re: Vaculík a DACIA
Kdyz chvali spalovak, tak to placena reklama neni.

Kdyz EV, tak jo.

To je prece jasny. Protoze EV jsou k nicemu.
To je neprustrelny, skalopevny.
Avatar - Ji/Ri
8. 9. 2023 07:20
Ohňostroj
Elektrika je u tohoto auta pohodová, ale pořád zůstává to samé - dojezd a nabíjení. Dýzl je v tomto případě slabý, to je pravda... ale pokud to někomu stačí výkonově, tak bude odměněn nádhernou spotřebou a kultivovaností.
Za mě hybrid. 100km na elektriku, pak benzín.
Takže opět:
Dokud nemá elektrika reálný dojezd 900-1100km a nenabiju do 15ti minut (to už jsem slevil), tak nemá smysl o plné E vůbec uvažovat v tomto případě.
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2023 10:47
Re: Ohňostroj
No za 15 minut kazdopadne :yes:

I tisice km se dockas...
Avatar - Ji/Ri
8. 9. 2023 14:14
Re: Ohňostroj
Tím jsem si jistý a bude to fajn. Do té doby.... ;-)
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2023 10:34
Tesly jezdí na naftu
To jsem se dnes zase nasmál :-) :-) :-)
Největší dobíjecí stanice Tesly s 98 Superchargery skrývá "špinavé" tajemství, pohání ji i dieselový generátor :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Ale je umístěn přes silnici, asi aby si toho lidi moc nevšímali :-[] je tak velký dieselový generátor že je to vlastně elektrárna. Jo, sluneční panely tam mají, to jo :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] ale bez dieselu ani ránu :-[]
Tak toto je to vaše elektrobláznění, vášniví odpůrci dieselů a spalovacích motorů.

Opravdu poněkud hloupé, spálit naftu v generátorech, které mají mnohem menší limity na škodlivé emise a potom je s několika ztrátami v řetězci vést až do nabíjecího stojanu, a v něm opět se ztrátou použít k nabití baterie, která se i v podzemní garáži musí chladit, jak jsem si včera všiml, a nastávají další ztráty.
Fakt bezva systém :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
3
8. 9. 2023 10:51
Re: Tesly jezdí na naftu
predem dik za odkaz na tuhle informaci.
8. 9. 2023 17:47
Re: Tesly jezdí na naftu
Taky bych se rad pobavil:
takze tady?
https://jalopnik.com/…eport-1850804146
ale nevim, jestli to neni nejaka kachna
8. 9. 2023 18:17
Re: Tesly jezdí na naftu
Pise se tam neurcite o agregatu. Takze otazka je jak velky.
Ale je dost velky na Winovi vanoce?
Avatar - skejpa
8. 9. 2023 12:00
BEV top
Tak je to dobre auto, no tak se nepos..te. muzete si to koupit a nemusite. Ten vecnej plac v diskuzi me uz unavuje. Ujede to 500, odbornik v diskuzi chce tisic. Ja jsem najel i s naftovou octavkou tak 600 na nadrz a byl jsem v klidu. Driv telefon vydrzel tyden, ted den. Proste to tak je. Neco za neco.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
8. 9. 2023 14:18
Re: BEV top
Ok, tak to máš ty, já ne. Tak ať slouží dýl než ti praskne žilka. ;-) btw. u malého auta Reálný dojezd 600 je ok. U tohoto ne.
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 17:07
Šokující
Tak jsme se dozvěděli, že auto za 5 mega, co má 550 koní slušně zrychluje a že EV neřadí a jezdí potichu. Tak to jsem vážně netušil. Moc díky za převratné informace.
Rozbalit vlákno
3
8. 9. 2023 17:26
Re: Šokující
Tobě se taky nic nelíbí.

Já toho klauna miluju. ... a přesně vím, co pod tím plynem bude a vlastně můj mozek se s tím naučí pracovat daleko lépe než u spalováku........jak si přesně můžete vyčíhat ten výjezd ze zatáčky....a vybalancovat tu přilnavost úplně přesně....freneticky přesný, absolutně žiletkově přesný
8. 9. 2023 17:34
Re: Šokující
Tak hezký prujezd zatacky s turbo motorem chce dost předvídavosti a znalosti toho auta. Prirozenost atmosfér a ev je nekde jinde.
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 21:09
Re: Šokující
:D :D :D

To je to co mi dnes celý den chybělo, když jsem jel k zubaři a opíchanej zpět a pak ještě stovky km po dálnici se zbožím. Jak jsem nemohl freneticky vodit Passata z pruhu do pruhu. A to samý na zakroucených okreskách a státovkách při jízdě ve vláčku a sledování protijedoucího vláčku o délce 25 km... Přišel jsem si méněcennej a vlastně úplně zbytečnej.

Jo a taky jsem nemohl rekuperovat. To mě na dálnici taky psychicky přímo drtilo.

Musím víc vydělávat a přikoupit si nějaký rekuperační stroj, abych mohl cestou někde dát hambáče a přitom nabíjet.
Avatar - rohYpnol
8. 9. 2023 18:04
Vaculík rulez
V minulém videu hřímá jak i v obci se musí jezdit jediné vpravo a nikde jinde!!!
A hle, v i7 rázem je povoleno jezdit na dálnici v levém...

Já nemám co dodat :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
8. 9. 2023 21:10
Re: Vaculík rulez
:D :D :D

Ale s EV to je prostě všechno jiný a lepší a můžeš cokoli... To nevíš? :D :D :D