Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Spotřeba 0,6 litru na 100 km v roce 1973! Jak to starý Opel P1 dokázal?

31 komentářů

DonVito
V roce 1973 jen sen.

Dnes skutecnost. :yes:
A navic (lokalne) bezemisni. 8-s

Aptera je dokonce jeste uspornejsi. A hlavne by melo byt mozne v ni jezdit v USA normalne po silnici.

https://aptera.us/community/discussion/whats-your-mpg-e-2/

Aptera would have an MPG-e of 474
:-O

FUTURE IS ELECTRIC
Avatar - lyon667
lyon667
Jaká skutečnost? Tobě vážně hrabe.
DonVito
Staci si rozkliknout odkaz.

Pak muzes napsat:
"Promin, Apteru jsem dosud neznal.
Diky, za informace."
ryccardo
Co to placas? Jaka skutecnost? To auto neexistuje. Akorat na obrazku a pocitam ze tak to skonci. Pro posuky odtrzeny od reality to koukam ale staci :D
DonVito
Je mozne to auto objednat.
Auto existuje.

Jestli se povede v roce 2025 vyrobit je druha vec.
Kazdopadne to ma bliz vyrobe nez ten fosilni Opel. :D :-!

Ale ok, jestli jsi bral jako "skutecnost", ze uz se v tom prohani tisice zakazniku, tak to beru zpet. ;-)
Tbh, aktualni stav Aptera jsem poosledni dobou moc nesledoval.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne, skutecnost by byla, kdyby se dalo koupit a jezdit s nim s touto spotrebou ted.
Dnes.
Ne, pocet aut neni dulezity.

Ale ze muzu zaplatit a v roce 2025 se uvidi, to fakt skutecnost neni.

Ale hlavne, k celkove efektivite patri zivotnost.
Mam doma Punto II, z roku 2008. S motorem 1.2 8 ventilu.
Velmi realne, ctyrmetrove auto.
Jako nove jezdilo kolem 5 litru. Kolem, kdyz jsem se hodne snazil, blizilo se i ke 4.

A dnes, po 15 letech, po 250 tisici km, jezdi... kolem 5.

To je skutecna ekologie. Zhodnoceni zpracovanych surovin, vlozene energie... a spotreby.
ryccardo
Přesně tak.
ryccardo
Ty vole aspoň nelži. Auto NEEXISTUJE!! Nevyrábí se a koupit si ho tudíž nemůžeš. Jediný co můžeš udělat je jim poslat peníze, o který přijdeš, protože za ně nic nedostaneš.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1786471/000164460023000077/ApteraCARandFinancials.pdf

Stačí mi věta z jejich výroční zprávy:

Throughout the year our testing and validation will help us launch into production with a reliable version of the Aptera. We are targeting to begin our earliest deliveries in 2024 and ramp production in 2025.

Takových startupů s auty jen na obrázku je vagon. Tenhle skončí stejně jako

https://lightyear.one/

Takže ano, jako skutečnost každý normální člověk bere pouze auta, která lze objednat a jako zákazník taky dostat.
Avatar - Anonym
Anonym
Taková auta jsou obžalobou dnešní ideologie. Tvářit se, že dvou- nebo třítunové SUV je zachránou planety.
Přitom v roce 2000 byl automobilový průmysl schopen vyrobit a prodávat skutečně úsporné auto pro každodenní použití: VW Lupo 3L. A Opel měl už před 50 lety ideu o litrové spotřebě.
DonVito
Kdyby tu jezdily samy dieselovy Lupa 3L, tak by se ze me zrejme stal skutecny ekofanatik.

Protoze by to byl neskutecnej smrad.

PS Idea o litrove spotrebe pobavila. :D Ja mam ideu o perpetu mobile se zapornou spotrebou.
:D
ryccardo
Presne tak Lupo 3L byl vyborny pocin. Nic to nezralo a jezdilo to dobre. Skoda ze uz se takova auta jaksi nevyrabeji.
DonVito
Vyborny pocin?
Tvl takhle tady nostalgicky vzpominat na to snad nejhorsi, cim se vubec dalo jezdit?
Hlucne male auto, ktere produkovalo hromadu emisi. :no: :no:
Zadny dieslovy osobak nebyl vybornym pocinem.
Palit naftu v centrech mest je zhovadilost. A nechces doufam tvrdit, ze Lupo bylo na dalky.
Do mesta neni nic lepsiho nez EV (kdyz pominu tramvaj, kolo, pesky...)!

Zachrana planety (nizke emise co2) na ukor toxickych dieselovych emisi a poskozovani vlastniho zdravi? Nikdy.
Elektromobilita resi oboji.

According to the measurements results, the Lupo
EL has significant lower :-O carbon dioxide emis-
sions than the Lupo 3L. They can be even re-
duced further by using energy from solar panels.
The additional CO2 emissions from the battery
production can be completely compensated dur-
ing the life of the vehicle :-!

https://pure.tue.nl/ws/files/3888701/920330853508724.pdf

Takze shrnovacka?
3L byla jen dalsi ukazkova (z mnoha) slepa ulicka od VW. Aneb jak VW desitky let utapel penize v dieselu. K cemu je to to dnes??
Maximalne k tomu, ze nam tu ty vraky jeste leta budou otravovat zivot (zdravim jednickovy, dvojkovy ofce tdi).
Chces jezdit eko?
Jezdi na elektrinu, nejlip ze slunicka.

Kdo ukazal v automotive, co neni slepa cesta? Elon Musk.
Odkaz Toyota - kvalitni spolehlive hybridy s nizkymi emisemi. :yes:
Odkaz VW - jedovate nespolehlive diesely, ktere by bez evropske legislativy s benevoletnejsimi emisnimi limity nedavaly zadny smysl. :no:
Diky, ze se VW konecne zacina koncentrovat na elektrinu. Ted ho muzou vyhozeny miliardy do V10 TDI, W12, dieselgate atd zacit mrzet, kdyz EV od VW kupuje malo zakazniku.
https://fdrive.cz/…-vyhazovat-11260
"O elektromobily Volkswagen prý není po Evropě dostatečný zájem. Bude se propouštět"

PS Ozzy, muzes si procist deset let starou (snad i pro tebe dostatecne odbornou) studii. Uz i ta vysla ve prospech elektro vs 3L Lupo. Dnes s pokrokem v cene, zivotnosti a (ne)narocnosti vyroby baterek je EV no-brainer. :yes:
Othello
Nic proti ale když dnes potkám na cestě čoudící diesel, je to v 90% nějaký Ford
Rezna
Ja zase jen koncern. :-)
DonVito
U nas je ale statisticky proste nejvic TDI.

Samozrejme, ze TDCI je obdobny svinstvo...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne.
Motory VW neprehlednutelne vuc smrdi, nez vsechny ostatni.

I nove, nebo minimalne zanivni.
ryccardo
Moje stará 1,9 TDI 81 kW ani s 350 tisíci na hrbu viditelně nehulí.
ryccardo
Produkovalo málo emisí, protože reálná spotřeba se skutečně dala držet mezi 3-4 litry. Do města je EV supr, ale v té době před 20 lety jaksi EV neexistovaly.
Vtip je v tom, že nechci jezdit EKO ;-)
Ano o elektromobily není zájem, takže se bude propouštět a vrátíme se zpátky ke spalovákům nebo spíš oklikou k hybridům, což je ideální cesta.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Lupo 3l bylo tragicky. Dobře trollis
ryccardo
Proč bylo tragický? Kamarád ho měl a bylo to supr auto než shnilo.
Avatar - Anonym
Anonym
Nevolal jsem po dieselech, ale po malých úsporných autech obecně. Tehdy to pro VW bylo nejsnažší udělat s dieselem. Dnes by to mohl být třeba hybrid s benzinovým motorem. Ale nic takového na trhu není. O malá úsporná auta s třílitrovou spotřebou dnes výrobci nemají zájem.
BTW Před 21 lety měl VW prototyp 1-Litre. Šéf automobilky Piech s ním jel z Wolfsburgu do Hamburku. Při průměrné rychlosti 75 km/h dosáhl spotřeby 0,89 L/100 km. Nešlo však o perpetuum mobile. Šlo jednoduše jen o to, že auto mělo nízké jízdní odpory (Cx=0,16) a nízkou hmotnost (290 kg). Proto mu stačilo málo paliva.
DonVito
Mala hybridni auta na trhu nejsou?
Mas pravdu, od VW ne! Diky Ferdinande.

https://www.auto.cz/…provedeni-147712
"Renault Clio 1.6 E-Tech 6AT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Hybridy v malém provedení"

Piecha mi vubec nepripominej.
Je to vzor toho, jak vyhazovat penize oknem.
Viz vyse.
A vysledek Piecha?
Zadny hybridy, zadny elektro, jen podvody - v emisich, ve spotrebe atd.
Nevadi mi Apple, ktery poskozuje (marginalne) zdravi majiteli. Vadi mi smradlavy diesel, ktery poskozuje predevsim zdravi jinych - jedoucich za majtelem, bydlicich v okoli kde projede.

Co Piechovi slo? V8, V10, V12 TDI. :no: :no:
Nejzbytecnejsi, nejnabubrelejsi a zaroven nejspinavejsi motory. Bez budoucnosti.
PR bylo prijet na autosalon s 0,89l lehkym autem.
Realitou byl ale prodej Q7 V12 TDI! :-O
https://www.auto.cz/…izdni-dojmy-6616
Ty jsi uplne mimo!
Clovek by cekal, ze alespon s odstupem pochopis, ze to byly jen lzi a marketing.

https://www.forbes.com/…-rupert-stadler/
“Don’t forget that Stadler was Dr. Piech’s General Secretary,” admonishes me an executive high up Volkswagen’s food chain. “Stadler and Piech are a two-person mutual aid and protection society. Nobody knows more about the darkest secrets 8-s of Volkswagen than those two. There are people who say that if Stadler would start talking, Volkswagen would collapse like the proverbial house of cards. Lopez, GM sourcing data, prostitutes for labor leaders, Pischetsrieder, Bernhardt, Porsche takeover, CO2, the list of skeletons in their closet is long.”
:no:

Co muzu s jistotou napsat, ze Piechuv litrovy vuz byl bull-shit. Stejne jako smradlavy trilitrovy. :no: :no:
Vis proc?
Protoze nam to historie ukazala.
Litrovy auto byl pak nakonec plug-in.
Ale to by stacilo dat vic baterek a mohlo to jezdit rovnou za nulu. Asi tak.
'Seriove' 1L ukazalo, jak moc se Piech spletl - jemne receno.

PS Pro Tycoona neco z testu Q7 V12 TDI v souvislosti s krasnou zaslou skromnou trilitrovou dieselovou dobou: :D
"Když má Volkswagen desetiválec, celkem logicky muselo mít Audi něco lepšího, takže se dvanáctiválec přímo nabízel. A když má VW pětilitr, Audi přišlo se šestilitrovým motorem. V12 6.0 - to zní dobře, ne? A technické parametry snad ani nemohou být jiné, než dechberoucí. I přesto ale překvapí - výkon 368 kW (500 koní) při 3750 otáčkách a točivý moment 1000 Nm v rozmezí 1750-3250 otáček. Nic to s vámi nedělá? A co když vám řekneme, že s ním 2600 kg těžký mastodont zvládne stovku za 5,5 s? Pro srovnání - skoro o polovinu lehčí sportovní kupé TTS by vám moc neujelo - dokáže totiž to samé za 5,2 s. Spotřeba ve městě by měla činit 14,8 l, mimo město 9,3 l a v kombinovaném režimu 11,3 l." Btw. hmotnost pres 2,5t.
:no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
1) Yaris a Clio v hybridním provedení. Ano, určitě je to správný směr, chvála bohu za ně. Ale jde o to, že už to nejsou vyloženě malá a lehká auta. Když bychom se vrátili v čase zpět, byly by to kompakty či crossovery segmentu C s hmotností auta střední třídy segmentu D.
2) V8, V10, V12 TDI ... ano, to už tehdy bylo bizarní a dnešním pohledem je to šílenost. Ale tohle dieselové šílenství neinicovaly automobilky, ale politici, kteří se zamilovali do dieselů a vytvořili pro ně spoustu výhod od spotřební daně přes benevolentnější emisní normy a v Londýně dokonce řidiče pomocí mýtného systému pobízeli, aby tam lidé jezdili v dieselech (dnes se je snaží z města vyhnat).
3) "Sériový" VW 1L (XL1) už byl plug-in hybridní podvod. Hmotnost se oproti původnímu prototypu ztrojnásobila, takže v reálu jezdil za 2L/100 km. 1L/100 km měl jen na papíře díky fíglu s plug-in hybridem.
DonVito
Ad 2:
“Ale tohle dieselové šílenství neinicovaly automobilky, ale politici, kteří se zamilovali do dieselů a vytvořili pro ně spoustu výhod od spotřební daně přes benevolentnější emisní normy a v Londýně dokonce řidiče pomocí mýtného systému pobízeli, aby tam lidé jezdili v dieselech.“

Zkus si zjistit neco, jak to bylo ve skutecnosti. ;-)

Mozna pak pochopis lepe dnesni realitu.
DonVito
Tycoone, v podstate souhlas.
Tritunovy auto skutecne nikdy eko nebude.

Ale dnes existuji uplne jiny a mnohem setrnejsi auta nez bylo dieselovy Lupo. A hlavne (lokalne) bezemisni.

VW e-Up!
https://ev-database.org/…/Volkswagen-e-Up
Energy Consumption
EVDB Real Range
Range 205 km
Vehicle Consumption 158 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent 1.8 l/100km
WLTP Ratings (TEL)
Range 260 km
Rated Consumption 144 Wh/km
Vehicle Consumption 124 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 1.6 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 1.4 l/100km
WLTP Ratings (TEH)
Range 253 km
Rated Consumption 147 Wh/km
Vehicle Consumption 128 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 1.7 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 1.4 l/100km
:yes: :yes: :yes:

Dacia Sandero
https://ev-database.org/…ctric-65-Extreme
Energy Consumption
EVDB Real Range
Range * 160 km
Vehicle Consumption * 156 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.8 l/100km
WLTP Ratings
Range 220 km
Rated Consumption 145 Wh/km
Vehicle Consumption 114 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 1.6 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 1.3 l/100km
:-O :-O :-O

Renault Zoe
https://ev-database.org/…lt-Zoe-ZE50-R110
Energy Consumption
EVDB Real Range
Range 315 km
Vehicle Consumption 165 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent 1.9 l/100km
WLTP Ratings
Range 395 km
Rated Consumption 174 Wh/km
Vehicle Consumption 132 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 2.0 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 1.5 l/100km
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, tu a tam se něco takového najde.
Paradox je však v tom, že třeba VW e-up už není v nabídce místního dovozce a prodeje jeho klonu od Škodovky byly od počátku omezovány.
Zoe je jen teoretická nabídka, kterou obloukem obejdou i fanoušci elektromobility. Ty by sis ho za 1 milion Kč koupil?
DonVito
Za milion BYCH si koupil TM3, ne Zoe.
:D
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ale zahrn do rozpoctu i zivotnost a zpusob vyroby.

Vyradi to automaticky cokoliv s velkou baterkou... a velkymi koly.

Ano, vyradi to vsechny EV auta.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za 3 litry dnes jezdi hybridní yaris, nemusí u toho produkovat hromadu jedovatych emisí.
Avatar - Anonym
Anonym
Jedovaté emise souhlas, to byla velká nevýhoda Lupa 3L.
Ale když se na to podíváme čistě z hlediska reálné spotřeby, je Lupo 3L stíle neporaženo. Průměr na spritmonitoru 3,7 L/100km, největší šetřílci 2,7 L/100 km. Yaris hybrid poslední generace průměr na spritmonitoru 4,4 L/100 km, největší šetřílci 3,3 L/100 km. I pokud vezmeme v úvahu, že nafta má hustotu/výhřevnost vyšší o cca 10 až 15 % než benzín (to se málokdy zohledňuje), bylo Lupo 3L úspornější.
DonVito
Tak Yaris je o tridu vetsi a taky plni EU6.
;-)

Takze je to dost nefer srovnani.