Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový světový rekord pro maximální dojezd elektromobilu. Studenti zesměšnili i automobilky
13 komentářů
JaPi
2
Průměrná rychlost 25,25 km/h (2500 km za 99 hodin) ve speciálním autě. Jaké bude praktické využití?
Tomáš Kučera
Tak takovou nesmyslnou blbinou se dnes zajímají mladí?! To jako vážně?! K čemu takovej krám je?! Nic se tam nevleze, nikoho a nic to pořádně neuveze, stálo to zajisté spustu zbytečných peněz a to vše k čemu?!!! Nemá to smysl, celá e-mobilita je je jen cesta do pekel... Vždyť ať si radši studentíci zkusí nalít benzín do auta o takové hmotnosti za stejnou pořizovací cenu pohonných hmot jako elektřiny a záhy zjistí, že spalovací motor je to nejlepší co na světě existuje, s takto těžkým "lehkým" autem by na malý spalovak o jeli klidně půl zeměkoule a ne ubohých 2500km!! S mou naftovou Audi náplním nádrž za 5 minut a jedu na ni neuvěřitelných 850km a to je to prosím pěkně 6ti válec 3,0 TDI s 570nm točivého momentu, asi nemusím objasnovat co to znamená... Takže e-auta, brzy pá-pá... 👎👎👎
Jasně oni se se spalovákama nikdy nedělali ekoralye, nikdy se nedělali mediálně sledovaný rekordy kolik se ujede na 1 litr paliva, Piech nestavěl auto které ujede 100 km na 1 litr paliva, VW nikdy nevyráběl rádobyůspornej model XL1, nikdy se nikdo nezajímal o spotřebu ani nevyráběl pidiauta. Ha ha ha. Ty jsi opravdu akorát zabedněnej unfňukanej tragéd co si přišel pobrečet jak ukřivděný malý děcko. Fňukej dál. :))
gil54
...a kdyby tam bylo pár cyklistů, co by se střídali na kole, tak ti by zase zesměšnili tyhle studenty.
Othello
Ať už to udělali jakkoliv, 0,6 kWh na 100 kilometrů je u 170 kg těžkého vozidla hodně dobrý výsledek, skoro neuvěřitelný
kruskar
Už jsem na světě déle, tak si dobře pamatuju světovou ropnou krizi v sedmdesátých létech minulého století, která skokově udělala nepoužitelnými americké káry s běžnou spotřebou 35 litrů a více. V té době se vyrojila spousta vývojářských týmů, která představila experimentální auta podobná tomu z článku. Jednomu týmu se podařilo dokonce postavit auto, se kterým ujeli více jak 1000km na litr paliva.
V tisku se pak psalo, že běžné auto bude jezdit se spotřebou do 3l/100km. A jak se to projevilo na sériové produkci té doby a vlastně dodnes? Jen velmi málo. Když si vezmete jakýsi zlatý střed spotřebních aut, tak dodnes jezdí se střední hodnotou spotřeby cca 8l/100km. Zmizely užrané americké káry, ale s hmotností normálního auta toho při zachování výrobních nákladů nejde mnoho udělat. U elektrovozů to platí dvojnásobně a pokud se objeví nový, zázračný a lehký materiál, kterým se podaří odlehčit akumulátory a při tom alespoň zachovat jejich kapacitu a ostatní vlastnosti, bude potřeba to zaplatit. Už dneska má na nový auťák jen málokdo.
V tisku se pak psalo, že běžné auto bude jezdit se spotřebou do 3l/100km. A jak se to projevilo na sériové produkci té doby a vlastně dodnes? Jen velmi málo. Když si vezmete jakýsi zlatý střed spotřebních aut, tak dodnes jezdí se střední hodnotou spotřeby cca 8l/100km. Zmizely užrané americké káry, ale s hmotností normálního auta toho při zachování výrobních nákladů nejde mnoho udělat. U elektrovozů to platí dvojnásobně a pokud se objeví nový, zázračný a lehký materiál, kterým se podaří odlehčit akumulátory a při tom alespoň zachovat jejich kapacitu a ostatní vlastnosti, bude potřeba to zaplatit. Už dneska má na nový auťák jen málokdo.
Pokud vezmu jako zlatý střed evropského auta něco jako Octavii 1.5 TSI, tak sice nejezdí za 3 litry, ale určitě nejezdí ani za 8 litrů. Takže se za těch 50 let od ropné krize udělalo opravdu hodně a udělalo by se ještě víc, kdyby se svého času nešlo slepou dieselovou uličkou (za což můžeme poděkovat nesmyslně "dotované" naftě).
Vůbec nijak se to neprojeví u sériových aut. Jedinej kdo tomu jde naproti je projekt Lightyear a možná trochu i Aptera. Zbytek jede postaru a bojí se radikální změny v aerodynamice.
Lukáš Zima
čím zesměšnily ty automobilky, tím že vyrobili něco na maximální dojezd. Tím že vyrobili něco co nemá žádné reálné využití. Tím že vyrobili něco co má motor jako slabší vrtačka.
kuk
…a ne v normálním provozu za normálních rychlostí. S Teslou S lze při hypermajlingu dojet kolem 1000 km při průměrné rychlosti kolem cca 34 km/h na normálních silnicích pokud se dobře pamatuju. To je ale ne moc praktické a spíš to brzdí dopravu a nikdo nechce tak dlouho sedět v autě. Naopak pro město je to normální a proto taky elektroauta ve městě maj daleko větší dojezd než normálně, narozdíl od spalováků, který ve městě pálej ropu nadarmo a maj hrozivou spotřebu. O důvod víc rakovinomety z města vystrnadit. :D
Nexmove dosáhli na uzavřeném okruhu při hypermajlingu rekord 1128 km pro Teslu S 100D a 1001 km pro Teslu 3 Long range už před 5 lety.
https://www.youtube.com/watch?…
Nexmove dosáhli na uzavřeném okruhu při hypermajlingu rekord 1128 km pro Teslu S 100D a 1001 km pro Teslu 3 Long range už před 5 lety.
https://www.youtube.com/watch?…