Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový světový rekord pro maximální dojezd elektromobilu. Studenti zesměšnili i automobilky

Lukáš Volšický
Diskuze (13)

Více než 2,5 tisíce ujetých kilometrů na jediné nabití. Tým studentů z Technické univerzity v Mnichově oslavuje získání nového světového rekordu, kterého dosáhli s malým experimentálním prototypem v letištním hangáru.

Maximální dojezd na jedno nabití je hlavním terčem kritiky všech dnešních elektromobilů. Světové automobilky nepřetržitě vyvíjí stále sofistikovanější technologie vysokonapěťových akumulátorů i elektrických pohonů pro ještě úspornější jízdu a prodlužují reálné dojezdy svých elektromobilů. Žádná z nich však zatím nedosáhla takového výsledku, jaký teď oslavují studenti v Mnichově. Stanovili nový světový rekord.

Studenti Technické univerzity v Mnichově se zapsali do Guinnessovy knihy rekordů s novým nejdelším dojezdem pro elektrické auto na světě. Studentský jednosedadlový prototyp s pracovním názvem „muc022“ ujel až neuvěřitelných 2573,79 kilometrů na jediné nabití. Tým TUfast Eco s tímto cílem upravil vůz, který se dříve používal v soutěžích efektivity elektromobilů, aby byl co nejaerodynamičtější a nejlehčí.

Malý elektromobil s jedním synchronním elektromotorem o výkonu pouhých 400 wattů nově vybavili větším akumulátorem s kapacitou 15,5 kWh. Vylepšený prototyp dosahuje hmotnosti jen 170 kilogramů a má vypočítaný koeficient odporu vzduchu 0,159. Studenti následně našli ideální zkušební prostor v prázdném hangáru na mnichovském letišti a začali jezdit. Někteří z nich tam dokonce přespávali.

Během čtyř dnů překonali dosavadní rekord 1608,54 kilometrů a v akumulátoru jim stále zbývala šťáva pro další jízdu. Pokračovali a během dalších dvou dnů, po celkem 99 hodinách jízdy, se jejich experimentální elektromobil konečně zastavil. Spolu s dosažením nového světového rekordu dosáhli efektivní spotřeby elektrické energie 0,6 kWh na 100 kilometrů.

Tým studentů se s jedním z nejúčinnějších elektromobilů na světě ukázal na letošním mnichovském autosalonu IAA Mobility, kde si od zástupce Guinnessovy knihy rekordů převzal ocenění pro nový rekord za nejdelší vzdálenost ujetou elektromobilem na jedno nabití bez solární technologie.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - kuk
18. 9. 2023 16:32
Re: žádné reálné využití
Jenom zesměšňují čtenáře klikbajtem. :no: :no: :no: :-[]
Avatar - kuk
18. 9. 2023 16:31
Re: to mohli rovnou jezdit ve vakuu
Nebo po kolejích.
Avatar - kuk
18. 9. 2023 16:30
Re: Teď ještě, co z toho půjde použít pro sériová auta.
Vůbec nijak se to neprojeví u sériových aut. Jedinej kdo tomu jde naproti je projekt Lightyear a možná trochu i Aptera. Zbytek jede postaru a bojí se radikální změny v aerodynamice.
Avatar - kuk
18. 9. 2023 16:22
Re: To jako vážně?!
Jasně oni se se spalovákama nikdy nedělali ekoralye, nikdy se nedělali mediálně sledovaný rekordy kolik se ujede na 1 litr paliva, Piech nestavěl auto které ujede 100 km na 1 litr paliva, VW nikdy nevyráběl rádobyůspornej model XL1, nikdy se nikdo nezajímal o spotřebu ani nevyráběl pidiauta. Ha ha ha. Ty jsi opravdu akorát zabedněnej unfňukanej tragéd co si přišel pobrečet jak ukřivděný malý děcko. Fňukej dál. :))
Avatar - kuk
18. 9. 2023 16:04
Todle je rekord akorát v hypermajlingu…
…a ne v normálním provozu za normálních rychlostí. S Teslou S lze při hypermajlingu dojet kolem 1000 km při průměrné rychlosti kolem cca 34 km/h na normálních silnicích pokud se dobře pamatuju. To je ale ne moc praktické a spíš to brzdí dopravu a nikdo nechce tak dlouho sedět v autě. Naopak pro město je to normální a proto taky elektroauta ve městě maj daleko větší dojezd než normálně, narozdíl od spalováků, který ve městě pálej ropu nadarmo a maj hrozivou spotřebu. O důvod víc rakovinomety z města vystrnadit. :D

Nexmove dosáhli na uzavřeném okruhu při hypermajlingu rekord 1128 km pro Teslu S 100D a 1001 km pro Teslu 3 Long range už před 5 lety.
https://www.youtube.com/watch?…