Elektromobilita
Nový světový rekord pro maximální dojezd elektromobilu. Studenti zesměšnili i automobilky
13 komentářů
gil54
2
...a kdyby tam bylo pár cyklistů, co by se střídali na kole, tak ti by zase zesměšnili tyhle studenty.
Přejít do diskuze
Průměrná rychlost 25,25 km/h (2500 km za 99 hodin) ve speciálním autě. Jaké bude praktické využití?
Tak takovou nesmyslnou blbinou se dnes zajímají mladí?! To jako vážně?! K čemu takovej krám je?! Nic se tam nevleze, nikoho a nic to pořádně neuveze, stálo to zajisté spustu zbytečných peněz a to vše k čemu?!!! Nemá to smysl, celá e-mobilita je je jen cesta do pekel... Vždyť ať si radši studentíci zkusí nalít benzín do auta o takové hmotnosti za stejnou pořizovací cenu pohonných hmot jako elektřiny a záhy zjistí, že spalovací motor je to nejlepší co na světě existuje, s takto těžkým "lehkým" autem by na malý spalovak o jeli klidně půl zeměkoule a ne ubohých 2500km!! S mou naftovou Audi náplním nádrž za 5 minut a jedu na ni neuvěřitelných 850km a to je to prosím pěkně 6ti válec 3,0 TDI s 570nm točivého momentu, asi nemusím objasnovat co to znamená... Takže e-auta, brzy pá-pá... 👎👎👎
Ať už to udělali jakkoliv, 0,6 kWh na 100 kilometrů je u 170 kg těžkého vozidla hodně dobrý výsledek, skoro neuvěřitelný
…a ne v normálním provozu za normálních rychlostí. S Teslou S lze při hypermajlingu dojet kolem 1000 km při průměrné rychlosti kolem cca 34 km/h na normálních silnicích pokud se dobře pamatuju. To je ale ne moc praktické a spíš to brzdí dopravu a nikdo nechce tak dlouho sedět v autě. Naopak pro město je to normální a proto taky elektroauta ve městě maj daleko větší dojezd než normálně, narozdíl od spalováků, který ve městě pálej ropu nadarmo a maj hrozivou spotřebu. O důvod víc rakovinomety z města vystrnadit. 😁
Nexmove dosáhli na uzavřeném okruhu při hypermajlingu rekord 1128 km pro Teslu S 100D a 1001 km pro Teslu 3 Long range už před 5 lety.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Nexmove dosáhli na uzavřeném okruhu při hypermajlingu rekord 1128 km pro Teslu S 100D a 1001 km pro Teslu 3 Long range už před 5 lety.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Už jsem na světě déle, tak si dobře pamatuju světovou ropnou krizi v sedmdesátých létech minulého století, která skokově udělala nepoužitelnými americké káry s běžnou spotřebou 35 litrů a více. V té době se vyrojila spousta vývojářských týmů, která představila e😜erimentální auta podobná tomu z článku. Jednomu týmu se podařilo dokonce postavit auto, se kterým ujeli více jak 1000km na litr paliva.
V tisku se pak psalo, že běžné auto bude jezdit se spotřebou do 3l/100km. A jak se to projevilo na sériové produkci té doby a vlastně dodnes? Jen velmi málo. Když si vezmete jakýsi zlatý střed spotřebních aut, tak dodnes jezdí se střední hodnotou spotřeby cca 8l/100km. Zmizely užrané americké káry, ale s hmotností normálního auta toho při zachování výrobních nákladů nejde mnoho udělat. U elektrovozů to platí dvojnásobně a pokud se objeví nový, zázračný a lehký materiál, kterým se podaří odlehčit akumulátory a při tom alespoň zachovat jejich kapacitu a ostatní vlastnosti, bude potřeba to zaplatit. Už dneska má na nový auťák jen málokdo.
V tisku se pak psalo, že běžné auto bude jezdit se spotřebou do 3l/100km. A jak se to projevilo na sériové produkci té doby a vlastně dodnes? Jen velmi málo. Když si vezmete jakýsi zlatý střed spotřebních aut, tak dodnes jezdí se střední hodnotou spotřeby cca 8l/100km. Zmizely užrané americké káry, ale s hmotností normálního auta toho při zachování výrobních nákladů nejde mnoho udělat. U elektrovozů to platí dvojnásobně a pokud se objeví nový, zázračný a lehký materiál, kterým se podaří odlehčit akumulátory a při tom alespoň zachovat jejich kapacitu a ostatní vlastnosti, bude potřeba to zaplatit. Už dneska má na nový auťák jen málokdo.
Vůbec nijak se to neprojeví u sériových aut. Jedinej kdo tomu jde naproti je projekt Lightyear a možná trochu i Aptera. Zbytek jede postaru a bojí se radikální změny v aerodynamice.
Jasně oni se se spalovákama nikdy nedělali ekoralye, nikdy se nedělali mediálně sledovaný rekordy kolik se ujede na 1 litr paliva, Piech nestavěl auto které ujede 100 km na 1 litr paliva, VW nikdy nevyráběl rádobyůspornej model XL1, nikdy se nikdo nezajímal o spotřebu ani nevyráběl pidiauta. Ha ha ha. Ty jsi opravdu akorát zabedněnej unfňukanej tragéd co si přišel pobrečet jak ukřivděný malý děcko. Fňukej dál. 😊)
Pokud vezmu jako zlatý střed evropského auta něco jako Octavii 1.5 TSI, tak sice nejezdí za 3 litry, ale určitě nejezdí ani za 8 litrů. Takže se za těch 50 let od ropné krize udělalo opravdu hodně a udělalo by se ještě víc, kdyby se svého času nešlo slepou dieselovou uličkou (za což můžeme poděkovat nesmyslně "dotované" naftě).