Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Mégane 1,6 16V – Zdařilá inovace

15 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to jen 19ka v novějším a ošklivějším kabátě. A to už tehdy byla 19ka nejlevnější auto třídy. A na dálnici v tom byl rambajz.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
V tom case urcite radsej astru G ci golfa 4 ... pripadne prveho focusa ako akehokolvek francuza z C segmentu ... ale motoricky to bolo s tou 1,6tkou urcite aj tak moc schopne auto ... navyse lahke... nizke... kdeze tie casy su...
el sendador
To jsou zase takove povzdechy...
Mame v rodine porad jednoho golfa 4 1.6 z roku tusim 2002, Tipo 1.0 2022 a i30 1.0 2023. Cas od casu si toho golfa pujcim a oproti tem zbylym dvema je to uzivatelsky daleko horsi nez soucasna produkce - jak po strance dynamiky, tak i lehkost ovladani (a to je Tipo i i30 to nejlevnejsi, co jde v C segmentu koupit). Vsichni vzpominaji na to, jak auta pred 20 lety byla fantasticka oproti tem dnesnim, ale realne srovnani ukazuje presny opak.
Ja si taky pamatuju, ze kdyz si tata koupil v roce 97 oktavku 1.6, jak to bylo neuveritelny auto oproti Skode 120, ale cas jde dal a vyvoj take.
Avatar - narona
narona
Nedávno jsem se opět svezl oktávkou 1,8 20V podobnou jakou jsme před léty prodali a naopak zážitek byl příjemný, minimálně díky motoru. Tak dobrý motor v současných autech rozhodně nemáme, tedy s ohledem na váhu aut (Volvo XC 90, Mitsubishi L200).
Avantime
Záleží, ako sa na to človek pozerá. Ja v práci jazdím novými autami, doma máme nový hybridný Jazz, ale aj 20-ročné Kangoo a občas si s ním vyslovene rád zajazdím a to teda fakt nie je šoférske auto a smiešne sa v ňom sedí oproti dnešným autám. Ale je ľahké, dobre ťahá s dieselom a nič mu nie je, má klímu a všetko odvezie. Občas fajn pripomenúť si tú dobu.
PavelK_
Já vidím obrovský pokrok v hlučnosti v dalničním provozu. Dnes to není problém bez ohledu na kategorii, dřív to byl velký problém, Také bez ohledu na kategorii. Jet 130 s dvoulitrovým benzinem s Audi 100, Omegou, Passatem B3/4 bylo stejným utrpením, jako s 309
Avatar - Emel
Emel
R19 nebyla vůbec marná a Megane byl docela slušný posun... hlavně v interiéru to byl podobný skok jako od R21 k první Laguně. A zřejmě i v bezpečnosti.
Naopak facelift byl za mě teda dost skok zpět, originální čumák dost zprznili, zřejmě ve snaze reagovat na Ford New Edge.
_Teddy_
R19 si kupil otec jedneho spoluziaka este pred novembrom 89, v tuzexe. Vtedy, v tej zaplave skodoviek 105/120, zigulikov a trabantov, vyzerala 19-tka ako zjavenie z uplne ineho sveta...
Avatar - Emel
Emel
Ta původní verze byla taková dost strohá... ne že by to nemělo něco do sebe, ale pak se mi o dost víc líbil facelift... na který pak hezky navázal Megane 1... než to facelift zase zkazil 😄
Avantime
Táto prvá generácia Meganov je na našich cestách stále k videniu, čo sa o druhej už nedá povedať. Platí to aj pre Clio generácie a Kangoo prvej. Boli to jednoduché autá, kde sa nemá čo pokaziť. Keď ich má človek garážované, vyzerajú stále ako nové, v mojom okolí do 1,5 km sú dva Megany Break, jeden pekný sedan Classic a dva Coupe s vyblednutým lakom. Všetko autá na starých značkách, takže kupované ako nové. A je to podľa mňa sympatické, že načo ich meniť, keď stále dobre slúžia. To je ten správny ekologický prístup. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak ten nasledujuci hranaty megane s useknutym zadkom fakt uz dnes nestretneme... jedine v kombiku ... ale ani feldy uz dnes moc nevidno a kolko ze ich vtedy jazdilo... boli vsade... vek skratka nepusti ..... ani 25 rocnu S kladu uz dnes nestretnes... leda kdesi v muzeu
Avantime
No dobre, ale musíš zohľadniť počet. Áno, Felicie boli najrozšírenejšie, ale už pohnili. Na to, koľko tu bolo Renaultov oproti ním je podľa mňa zaujímavé, že ich ešte toľko jazdí. Ale zas nemôžem ani Škode krivdiť, Octavie a Fabie prvej generácie sú stále dosť rozšírené a to už sú autá, ktoré majú aj 25 rokov.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože Renault má špičkovou antikorozní ochranu, pokud nejsou bouchlé, tak víceméně jezdí dodnes, tato první generace už je ale i přes tohle vše stará, ale ty další generace hranatých Meganu, Clií, Lagun, tak tam ty karoserie byly fakt výborné oproti tehdejší konkurenci, hlavně z Německa či od mého oblíbeného Fordu. Navíc v té době, pokud sis koupil benzinovou atmosféru, ty Renault uměl... horší byly některé generace dieslů, přimovstřikový 2.0IDE a také u některých let výroby slavná elektroinstalace, ale to se dá vše opravit, korozi už opravuješ těžko
Avatar - pradeda777
pradeda777
Mégane jsem měl v roce 2000 půjčený od Renault Eurodrive a objel s ním velkou část Střední a Jižní Evropy. Velká spokojenost.... :yes:
andrijoshka
Takýto 1,6, 16V sme mali doma asi 5 rokov. Kupovali sme ho za smiešnu cenu 12-ročné, volali sme ho Kleofáš. Bol pohodlný, slúžil dobre. Odviezol nás na 9100 km roadtrip po severnej Európe až na nórsky Knivskjeloden (najsevernejší bod pevninskej Európy) a, samozrejme, bezpečne až domov. A to bez poruchy! Pred koncom nás už hneval neustálymi poruchami – všetko inak bežnými (tlmiče, silentbloky, brzdy...) ale bolo toho už potom veľa naraz a povedali sme si dosť 😊 Nešiel do šrotu, kúpil ho chlapík na opravu a ďalší predaj, motor bol bezchybný... S láskou na nášho Kleofáša spomíname 😊