I dobré věci jednou zestárnou a potřebují vylepšit. Přestože se Renault Mégane doposud velmi dobře prodával ve všech evropských zemích, tvrdá konkurence v nižší stření třídě nutí výrobce zkracovat inovační cyklus na minimum.
V tom case urcite radsej astru G ci golfa 4 ... pripadne prveho focusa ako akehokolvek francuza z C segmentu ... ale motoricky to bolo s tou 1,6tkou urcite aj tak moc schopne auto ... navyse lahke... nizke... kdeze tie casy su...
To jsou zase takove povzdechy...
Mame v rodine porad jednoho golfa 4 1.6 z roku tusim 2002, Tipo 1.0 2022 a i30 1.0 2023. Cas od casu si toho golfa pujcim a oproti tem zbylym dvema je to uzivatelsky daleko horsi nez soucasna produkce - jak po strance dynamiky, tak i lehkost ovladani (a to je Tipo i i30 to nejlevnejsi, co jde v C segmentu koupit). Vsichni vzpominaji na to, jak auta pred 20 lety byla fantasticka oproti tem dnesnim, ale realne srovnani ukazuje presny opak.
Ja si taky pamatuju, ze kdyz si tata koupil v roce 97 oktavku 1.6, jak to bylo neuveritelny auto oproti Skode 120, ale cas jde dal a vyvoj take.
Nedávno jsem se opět svezl oktávkou 1,8 20V podobnou jakou jsme před léty prodali a naopak zážitek byl příjemný, minimálně díky motoru. Tak dobrý motor v současných autech rozhodně nemáme, tedy s ohledem na váhu aut (Volvo XC 90, Mitsubishi L200).
Záleží, ako sa na to človek pozerá. Ja v práci jazdím novými autami, doma máme nový hybridný Jazz, ale aj 20-ročné Kangoo a občas si s ním vyslovene rád zajazdím a to teda fakt nie je šoférske auto a smiešne sa v ňom sedí oproti dnešným autám. Ale je ľahké, dobre ťahá s dieselom a nič mu nie je, má klímu a všetko odvezie. Občas fajn pripomenúť si tú dobu.
Já vidím obrovský pokrok v hlučnosti v dalničním provozu. Dnes to není problém bez ohledu na kategorii, dřív to byl velký problém, Také bez ohledu na kategorii. Jet 130 s dvoulitrovým benzinem s Audi 100, Omegou, Passatem B3/4 bylo stejným utrpením, jako s 309
R19 nebyla vůbec marná a Megane byl docela slušný posun... hlavně v interiéru to byl podobný skok jako od R21 k první Laguně. A zřejmě i v bezpečnosti.
Naopak facelift byl za mě teda dost skok zpět, originální čumák dost zprznili, zřejmě ve snaze reagovat na Ford New Edge.
R19 si kupil otec jedneho spoluziaka este pred novembrom 89, v tuzexe. Vtedy, v tej zaplave skodoviek 105/120, zigulikov a trabantov, vyzerala 19-tka ako zjavenie z uplne ineho sveta...
Ta původní verze byla taková dost strohá... ne že by to nemělo něco do sebe, ale pak se mi o dost víc líbil facelift... na který pak hezky navázal Megane 1... než to facelift zase zkazil :-)
Táto prvá generácia Meganov je na našich cestách stále k videniu, čo sa o druhej už nedá povedať. Platí to aj pre Clio generácie a Kangoo prvej. Boli to jednoduché autá, kde sa nemá čo pokaziť. Keď ich má človek garážované, vyzerajú stále ako nové, v mojom okolí do 1,5 km sú dva Megany Break, jeden pekný sedan Classic a dva Coupe s vyblednutým lakom. Všetko autá na starých značkách, takže kupované ako nové. A je to podľa mňa sympatické, že načo ich meniť, keď stále dobre slúžia. To je ten správny ekologický prístup. :-)
Tak ten nasledujuci hranaty megane s useknutym zadkom fakt uz dnes nestretneme... jedine v kombiku ... ale ani feldy uz dnes moc nevidno a kolko ze ich vtedy jazdilo... boli vsade... vek skratka nepusti ..... ani 25 rocnu S kladu uz dnes nestretnes... leda kdesi v muzeu
No dobre, ale musíš zohľadniť počet. Áno, Felicie boli najrozšírenejšie, ale už pohnili. Na to, koľko tu bolo Renaultov oproti ním je podľa mňa zaujímavé, že ich ešte toľko jazdí. Ale zas nemôžem ani Škode krivdiť, Octavie a Fabie prvej generácie sú stále dosť rozšírené a to už sú autá, ktoré majú aj 25 rokov.
Protože Renault má špičkovou antikorozní ochranu, pokud nejsou bouchlé, tak víceméně jezdí dodnes, tato první generace už je ale i přes tohle vše stará, ale ty další generace hranatých Meganu, Clií, Lagun, tak tam ty karoserie byly fakt výborné oproti tehdejší konkurenci, hlavně z Německa či od mého oblíbeného Fordu. Navíc v té době, pokud sis koupil benzinovou atmosféru, ty Renault uměl... horší byly některé generace dieslů, přimovstřikový 2.0IDE a také u některých let výroby slavná elektroinstalace, ale to se dá vše opravit, korozi už opravuješ těžko
Takýto 1,6, 16V sme mali doma asi 5 rokov. Kupovali sme ho za smiešnu cenu 12-ročné, volali sme ho Kleofáš. Bol pohodlný, slúžil dobre. Odviezol nás na 9100 km roadtrip po severnej Európe až na nórsky Knivskjeloden (najsevernejší bod pevninskej Európy) a, samozrejme, bezpečne až domov. A to bez poruchy! Pred koncom nás už hneval neustálymi poruchami – všetko inak bežnými (tlmiče, silentbloky, brzdy...) ale bolo toho už potom veľa naraz a povedali sme si dosť :) Nešiel do šrotu, kúpil ho chlapík na opravu a ďalší predaj, motor bol bezchybný... S láskou na nášho Kleofáša spomíname :)