Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Tesla má největší nabíjecí síť na světě. V USA postavila už 50.000. supercharger

31 komentářů

DonVito
Autor je elektrofanatik. 😁

Bo pochvala Tesly je rovnitkem s fanatismem.

Na tuty.
rohor
Postavil si to Musk za svoje a nebo za peníze daňových poplatníků? Hubu držet lepší, než se (po kolikáté) zesměšnit. Ne, není to jedno.
Avatar - Ondore
Ondore
To ma zaujíma - koľko dostal Elon od daňových poplatníkov na stavbu siete superchargerov?
Avatar - eLzyx
eLzyx
pokud vím, tak ze začátku to bylo tak, že se připlácelo za přístup k Superchargerům 10k USD. Volitelně. Pak zdražili auta a přístup k SCH byl v ceně. Pouze u nejnižších modelů (tenkrát model S 60) nebyl přístup k SCH zahrnut v ceně.
Takže hromada SCH byla postavena za peníze zákazníků. I proto to byla exkluzivní síť pouze pro Tesly.
Jenže pak se jak v US, tak v EU objevily dotace na nabíječky a protože Musk nepohrne penězi, co mu někdo cpe, tak se toho chopil. Výměnou za to zpřístupňuje síť ostatním.
Výhodou "Musk" řešení je to, že za veřejné peníze dostanou majitelé EV nejvíce. Někde jsem viděl propočty a Tesla SCH je v přepočtu na stojan za 1/10 Ionity a dalších hyperchargerů.
Je to dané tím, že se v SCH používají stejné prvky jako u aut = zlevňuje výrobu. Má extra fabriku na výrobu SCH, bez marží jednotlivých překupníků, dovozců atp.
DonVito
Vertikalni integrace. :yes:
Avatar - Ondore
Ondore
Oprav ma, ak som Ťa nesprávne pochopil.
Ty vravíš, že ľudia platili za nabíjanie, "takže hromada SCH byla postavena za peníze zákazníků".
Elon zákazníkom predával produkt / službu a oni platili. Elon mal zo služby zisk, ktorý používal na ďalšie podnikanie - napríklad postavenie ďalších nabíjačiek. A to je pre Teba dtto, čo chcel povedať rohor, že: "Musk si to postavil za peníze daňových poplatníků".
Pokiaľ ja viem, tak peniaze ktoré Elon zarobil podnikaním sú jeho a nie peniaze daňových poplatníkov. Pokiaľ niečo predávam a mám zisk, tak to čo mi po zdanení zostane vo firme sú moje peniaze a mnou zaplatené dane sú peniaze daňových poplatníkov, súhlas?

Peniaze daňových poplatníkov - áno, ostatné dva roky sa masívne hovorí o dotáciách, ale o nejakom rozdávaní pre Elona neviem. Teda okrem prísľubu, že dostane 2,5 mld. za to, ak sprístupní 7.500 nabíjačiek z existujúcej siete všetkým. Pretože si viacerí na vlastnej koži vyskúšali, že Electrify America je nespoľahlivá, pretože ani komplet konkurencia dokopy nie je schopná plniť plán Bidenovej administratívy vybudovať 500.000 nabíjačiek do roku 2030. Jasné, amíkov čakajú preteky v budovaní nabíjačiek, Bidenovci schválili 5 mld. z pôvodne plánovaných 15 mld. a ak si dobre pamätám, tak polovica ide na pokrytie hlavných ťahov každých 50 míľ (80 km) a polovica by mala ísť do nedostatočne pokrytých oblastí. To je ale plán do roku 2032, to čo Elon budoval predošlých 10 rokov bolo prevažne z jeho peňazí. Pripravované dotácie (NEVI program) budú dostupné všetkým dodávateľom a nie iba Tesle.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jj pochopils mě nesprávně. Já tím neříkám, že je to za peníze daňových poplatníků. Já říkám, že si to zaplatili ti, co to chtěli.
Avatar - Ondore
Ondore
Uups, tušil som, že to myslíš inak, dík za opravu 😄
Zmiatli ma "peniaze daňových poplatníkov" vs "peniaze zákazníkov", zjednodušene môžeme povedať, že superchargery boli (prevažne) postavené za Elonove zarobené peniaze - zo zisku, nie z dotácií 😄
Avatar - kuk
kuk
abys se mohli na tom luxusu trochu přiživit a nekriplit tak užitnost svých aut závislostí na nepraktickejch, nespolehlivejch, předpotopních a pomalejch sítích.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
displacement
Ja jezdim na supercharger k Shellu. Vykon pistole v megawattech, na svete jich taky par desitek tisic je. A nikdo o tom na auto.cz nepise😊
Renoo
Shellu byla odsouhlasena dotace na výstavbu nabíječek 150+ kW. Takže na příští rok dostane 4,600,000.00 € pro CZ, SK a BLG.
Avatar - posledni_skaut
posledni_skaut
Místní myslitelé, prognostici a všeználkové na to mají určitě odpověď..
Ptám se pro kamaráda.😉
Arese
Dalibor Zacios
Pročetl jsem si všechny tři odkazy na Autofórum a udělal jsem si jednoduchý závěr.

Pokud pan Prokopec vyzdvihuje hnidy jako o 8kg vyšší hmotnost auta (které váží 1,75t), že Tesla osekla maximálku a snížila výkon základní verze na i tak značně nadprůměrnou hodnotu v rámci základní motorizace dané třídy (plus "opomněl" hromadu vylepšení), že u Cybertrucku ryje do extravagantního designu (trh ukáže, jaký bude zájem) a u 1000-koňové opice si její majitel stěžuje, že zrychlení ho omrzelo, ale banány (gumy) stojí moc peněz, tak to beru jako vyseknutou poklonu.
Dalibor Zacios
Pročetl jsem si všechny tři odkazy na Autofórum a udělal jsem si jednoduchý závěr.

Pokud pan Prokopec vyzdvihuje hnidy jako o 8kg vyšší hmotnost auta (které váží 1,75t), že Tesla osekla maximálku a snížila výkon základní verze na i tak značně nadprůměrnou hodnotu v rámci základní motorizace dané třídy (plus "opomněl" hromadu vylepšení), že u Cybertrucku ryje do extravagantního designu (trh ukáže, jaký bude zájem) a u 1000-koňové opice si její majitel stěžuje, že zrychlení ho omrzelo, ale banány (gumy) stojí moc peněz, tak to beru jako vyseknutou poklonu.
DonVito
Diky za rozbor clanku AF.
Na to bych nemel nervy.

Nekdo to presto povazuje za objektivni medium. 😲
Dalibor Zacios
Příspěvek podléhá schvalování.
Arese
Tesla není automobilka, je to jen výrobce mizerně zpracovaných elektropřepravníků, pravda se špičkovým softwairem. Nic takového mi nikdy nesmí přes práh! 😄
Avatar - posledni_skaut
posledni_skaut
Tesla je nejhodnotnější automobilku na světě a její další potenciál je neuvěřitelný. Díky inhouse vertikální integraci a nezkostňatelé struktuře se její náskok od ostatních automobilek bude jen zvyšovat. Bohužel..
A už jsem Vám jednou psal, že na odkaz a autoforum.cz si nikdy nekliknu a pochybuji, že by to kdokoliv příčetný mohl udělat.
Avatar - eLzyx
eLzyx
pokud mám na výběr auto, co nemusí do servisu na plánované servisní prohlídky, má ze všech aut největší efektivitu pohonu, má dlouhou životnost jak provozní, tak morální, má již lety prověřené pohonné ústrojí, dokonalý ekosystém auto-nabíjení-vzdálená správa, je jedním z nejbezpečnějších aut na světě, ale má tu a tam nějaké optické nedodělky

a nebo

auto, co je sice opticky top jak zvenčí, tak zevnitř, ale efektivita pohonu je o 20% horší, servis mě sežere za živa, SW podpora končí prodejem vozidla, životnost pohonu je velká otázka ...

já ti nevím, ale nepotřebuji pózovat vedle auta a lidem ukazovat, jak má úžasné spáry.

PS: já třeba lidem říkám, že moje Tesla model S není něco, čím bych se chtěl chlubit, ale levný povoz, něco ve smyslu Feldy v LPG. Akorát jsem potřeboval větší auto a větší bezpečnost.
displacement
Co furt mate s temi servisnimi prohlidkami? Ja mam E63, na prohlidce jsem byl za dva roky 2x, vzdy vzhledem k cene auta v zanedbatelnem naklade.

K dalsim vecem: efektivita pohonu E63 v cajku, desitkami let proverene pohonne ustroji, dlouha zivotnost, dokonaly ekosystem auto-nabijeni (rychlodobijecka s vykonem v MW na kazdem rohu), bez optickych nedodelku.

Jinak, po ocku sleduju Taycan forum a nemam pocit, ze by EV byla zaruka, ze do servisu nemusite... (https😐/www.taycanforum.com/…recalls-tsbs.15/)
Avatar - eLzyx
eLzyx
E63 je určitě zajímavé auto, ale nákladově "jinde". Ano, je to i o opici a banánech. Zejména pokud jezdím často do Německa, kde vídám ceny benzinu nad 2€/L. A pokud počítám s tím, že s tím autem najezdím 500k km. Jen velice nerad měním auta.

Co se týče Tyacanu - to není Tesla. Tyacan je postaven jako auto, které vyžaduje údržbu. Z toho plynou koncernu neskutečné příjmy - náhradní díly, placené přístupy k diagnostickému SW, certifikace servisů;, servisní přípravky atp.
V Tesle třeba používají horší brzdovku, s nižším bodem varu, protože méně váže vodu než ty více "high-tech". A to je pro ně lepší parametr, protože předpokládají, že většina Tesel nikdy na výměnu brzdovky nepřijede.
Motory mají navržené a otestované na milion mil, jsou tak přesné, že není potřeba měnit ani olej v redukční převodovce.
Většinu servisu mají ve formě videonávodu pro uživatele - jak vyměnit kabinový filtr, stěrače atp.
Tím neříkám, že Tesla nepotřebuje servis - i u ní se tu a tam něco opotřebuje, rozbije. Ale není tam ten vynucený. Mi to třeba přijde jako hrozná ztráta času jet do servisu. Den dovolené v háji.
displacement
Nechápu, proč do toho taháte provozní náklady (cena benzínu)...

Jinak, já jen psal, že ony "servisní prohlídky" spalovacích motorů, které tak "zatěžují" EV fandy, jsou naprosto podružnou záležitostí. By si jeden myslel, že jednou za rok pár hodin posedět v salonu a počkat na výměnu oleje a filtru není nic, co by zkušené kávomilce u Humpolce mělo obtěžovat😊

Ad Taycan - netvrdím, že je to Tesla, jen na ilustraci, že EV nejsou imunní vůči problémům. Zda je má Porsche více nebo méně než Tesla netuším. Podle některých zdrojů jsou na tom EV obecně hůř než ICE (https😐/www.cnbc.com/…ss-reliable.html nebo https😐/www.carscoops.com/…ars-study-shows/).
Avatar - eLzyx
eLzyx
protože pro mne to byl rozhodující důvod, proč nejít do E53 AMG, V60 T8, nebo třeba Porsche Panamera. Při ročním nájezdu 40k km by mne to sežralo za živa.
Ale i provozní věci jako jsou výměny olejů - zejména v automatu, diferáku atp. jsou sakra ošklivá nákladová položka. A to nemluvě o přetěsnění a seřízení motoru (ani řetěz není věčný) někdy v půlce jeho zamýšlené použitelnosti.
displacement
Já jen, že jste začali tuto diskusi slovy "pokud mám na výběr auto, co nemusí do servisu na plánované servisní prohlídky...", tak nevím, proč je najednou diskuse o provozních nákladech...

Buď se tedy bavme o celkovém nákladu vlastnictví, kde bude dominantní položkou depreciace, anebo se držme těch servisních, které Vám na ICE evidentně překážejí.

Jinak, koukám právě do papírů ze servisu, tudíž pro info: výměna oleje v diferenciálu (je doporučována po 1500 km, já ji dělal) stála 4438,- Kč. Pravidelný servis (olej, filtry, brzdovka) zatím 2x vždy za 20 tis. Kč. Tak nevím, zda bych to zařadil mezi "sakra ošklivou nákladovou položku".

Navíc, nic ve zlém, ale toto řešit u aut v cenové kategorii Modelu S mi přijde trochu zvláštní 😉
Avatar - Ondore
Ondore
Máš pravdu, nemá zmysel riešiť servisné prehliadky, zaujímavejšie je total cost of ownership. Mne to vychádzalo tak, že prejdených plus mínus 200.000 km znamenalo náklady na prevádzku cca v hodnote auta. Myslím prevádzku bez jedinej nehody. Daj o pár rokov vedieť, ako Ti to bude vychádzať.
Dalibor Zacios
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Rád bych viděl nějakého majitele normální benzínové stanice, zda mu na to někdo přispěl třeba jen jedním dolarem 😒] 😒] 😒] 😒]
Tesla bere ze všech stran, naposledy od EU.
Avatar - eLzyx
eLzyx
bych netvrdil, že žádná čerpací stanice nebyla postavena za veřejné peníze https😐/irop.mmr.cz/…-cerpaci-stanice

A to jsem vygooglil za minutu. Procházet to déle, tak jich bude více. Ať výstavba, nebo modernizace, školení atp.
Xantis
Hele já se ti taky skládám na tu tvoji dymovnici.