Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla má největší nabíjecí síť na světě. V USA postavila už 50.000. supercharger

Lukáš Volšický
Diskuze (31)

Na celém světě jě už padesát tisíc superchargerů od Tesly. Ten jubilejní se od všech ostatních odlišuje speciální barvou a milovníci značky okamžitě začali hledat přesnou lokalitu. Kde se nachází?

Americká Tesla je jedinou automobilkou na světě, která ke svým elektromobilům vytváří i globální značkovou nabíjecí síť. „Elektromobilka“ vedená kontroverzním Elonem Muskem během svého působení na světových trzích postavila už přes pět tisíc dobíjecích stanic a teď oslavuje významný úspěch. Celosvětově na nich vybudovala už padesát tisíc superchargerů a ten jubilejní se představil s originálním designem.

Padesátitisící Supercharger je vůbec první, který společnost nepostavila v tradičních bílo-červených barvách a je globálně jediný v červeném odstínu. Inspiruje se červenou barvou z vlajkových modelů Model S a Model X a viditelně je označen plaketou „No 50,000“. Tesla sice nezveřejnila, kde jubilejní stojan postavila, ale nabíjecí konektor NACS prozradil, že je v Severní Americe.

Tesla novou nabíječku ukázala na sociálních sítích a komunita nadšených majitelů tesel začala hledat přesnou lokaci. Objevili ji v kalifornském městě Roseville nedaleko Sacramenta. Klub nadšenců ze Silicon Valley následně zveřejnil přesnou adresu – 1851 Freedom Way, Roseville, Kalifornie. Z významného stojanu se během chvíle zřejmě stane svatostánek, u něhož bude velmi rušno.

Video se připravuje ...

Speciální nabíječka se nijak neodlišuje od standardní americké nabíjecí sítě a disponuje maximálním nabíjecím výkonem 250 kW, přičemž standardní je i cena nabíjení. Tesla přitom disponuje největší nabíjecí sítí na světě a v následujících letech bude stále dostupnější i majitelům elektromobilů jiných značek.

Na severoamerickém trhu je pro výrobce zásadní využít konektoru typu NACS (North American Charging Standard). Už od roku 2025 se na něj v USA chtějí adaptovat značky jako Rivian, Volvo, Polestar, Mercedes-Benz, Nissan nebo Fisker.

Lukáš Volšický
Diskuze (31)

Doporučujeme

21. 9. 2023 14:54
Re: Se státními dotacemi se to staví ... :-) :-) :-)
Hele já se ti taky skládám na tu tvoji dymovnici.
20. 9. 2023 08:22
Re: Za jak dlouho zkrachuje Tesla?
Já jen, že jste začali tuto diskusi slovy "pokud mám na výběr auto, co nemusí do servisu na plánované servisní prohlídky...", tak nevím, proč je najednou diskuse o provozních nákladech...

Buď se tedy bavme o celkovém nákladu vlastnictví, kde bude dominantní položkou depreciace, anebo se držme těch servisních, které Vám na ICE evidentně překážejí.

Jinak, koukám právě do papírů ze servisu, tudíž pro info: výměna oleje v diferenciálu (je doporučována po 1500 km, já ji dělal) stála 4438,- Kč. Pravidelný servis (olej, filtry, brzdovka) zatím 2x vždy za 20 tis. Kč. Tak nevím, zda bych to zařadil mezi "sakra ošklivou nákladovou položku".

Navíc, nic ve zlém, ale toto řešit u aut v cenové kategorii Modelu S mi přijde trochu zvláštní ;)
Avatar - Ondore
19. 9. 2023 21:41
Re: Za jak dlouho zkrachuje Tesla?
Máš pravdu, nemá zmysel riešiť servisné prehliadky, zaujímavejšie je total cost of ownership. Mne to vychádzalo tak, že prejdených plus mínus 200.000 km znamenalo náklady na prevádzku cca v hodnote auta. Myslím prevádzku bez jedinej nehody. Daj o pár rokov vedieť, ako Ti to bude vychádzať.
Avatar - Ondore
19. 9. 2023 21:03
Re: Mam jasno
Uups, tušil som, že to myslíš inak, dík za opravu :-)
Zmiatli ma "peniaze daňových poplatníkov" vs "peniaze zákazníkov", zjednodušene môžeme povedať, že superchargery boli (prevažne) postavené za Elonove zarobené peniaze - zo zisku, nie z dotácií :-)
Avatar - eLzyx
19. 9. 2023 17:25
Re: Mam jasno
jj pochopils mě nesprávně. Já tím neříkám, že je to za peníze daňových poplatníků. Já říkám, že si to zaplatili ti, co to chtěli.