Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNormální auta ještě nevymřou! Ministři EU dostali rozum a schválili mírnější Euro 7
39 komentářů
DonVito
Alespon na cas zde ustane plac. :D
A lidi budou muset pozbat realitu zlevnovani EV.
Protoze prognozam neveri.
Az budou levna EV, snad ustane smutek i nad fosilnim zakazem.
PS Nezbyva nez souhlasit s vetou: "Prvotní návrh by podle něj znamenal další investice do technologií, které už jsou "fakticky zastaralé"." At radeji automobilky investuji do EV. :yes:
A lidi budou muset pozbat realitu zlevnovani EV.
Protoze prognozam neveri.
Az budou levna EV, snad ustane smutek i nad fosilnim zakazem.
PS Nezbyva nez souhlasit s vetou: "Prvotní návrh by podle něj znamenal další investice do technologií, které už jsou "fakticky zastaralé"." At radeji automobilky investuji do EV. :yes:
Nejvíc tady brečíš, skuhráš a pláčeš ty wotroubku.
Ze se prodava vic elektrickych aut nez dieselovych?
:D
To urcite.
https://www.spglobal.com/…les-market-share
Battery-cars-overtake-diesel-for-first-time-in-eu-sales-market-share
:-O
:D
To urcite.
https://www.spglobal.com/…les-market-share
Battery-cars-overtake-diesel-for-first-time-in-eu-sales-market-share
:-O
win je bazarovej kchavboj, a tam se prej prodava vic chrochtu nez elektrik
ted i tady v nabidce jedna skoro nejeta luxusni bila octavka 1.9 tdi ...
ted i tady v nabidce jedna skoro nejeta luxusni bila octavka 1.9 tdi ...
Hendly
rozhodnuti ktere odsoudi evropsky automotiv do stagnace a zaostavani.
Evropske znacky budou pro evropu dal drzet spalovaci auta na ukor zdravi obyvatel a jinde je bude valcovat nova konkurence s EV.
Ve finale ztrati i evropsky trh.
Okno budoucnosti evropskeho automotiv se prave zavíra.
Evropske znacky budou pro evropu dal drzet spalovaci auta na ukor zdravi obyvatel a jinde je bude valcovat nova konkurence s EV.
Ve finale ztrati i evropsky trh.
Okno budoucnosti evropskeho automotiv se prave zavíra.
A není to spíš tak, že automobilkám zbyde víc prostředků na BEV než Euro 7?
Nemyslim si. Spis to ukoleba snahu o probuzeni do reality, ze spalovak uz je mrtvy.
Prodluzovani agonie.
Prodluzovani agonie.
Naštuduj si, čo slovo realita znamená. Aby si nabudúce nepísal také bláboly.
Pokiaľ sa vyrábajú a predávajú autá so spaľovacími motormi, tak spaľovák žije. O to viac, že na nové auto s benzínovým alebo naftovým motorom často čakáš mesiace. Výrobu spaľovacích motorov nebrzdí nezáujem zákazníkov, ale lobby z opačnej strany z pozície moci.
Pokiaľ sa vyrábajú a predávajú autá so spaľovacími motormi, tak spaľovák žije. O to viac, že na nové auto s benzínovým alebo naftovým motorom často čakáš mesiace. Výrobu spaľovacích motorov nebrzdí nezáujem zákazníkov, ale lobby z opačnej strany z pozície moci.
Sám píšeš, že už se objevují EV, která lidé chtějí a že v roce 2030 a dál budou baterky a dobíjení vyřešeno lépe a levněji. Euro 7 je stále přísné a stále platí flotilové emise, takže o žádné "ukolébání" se jednat z principu nemůže. Mění to jen cestu, která dává víc možností výrobcům jak cílů na 2035 dosáhnout.
To sou zas vylhnaé zelené žvásty plné ideologie.
Hele, kde si viděl že Čína v EU prodává konkurenci MB S klasse, Audi A8 nebo BMW 7? Nikde vid (naopak se tyhle auta masivně vyvážěj do Asie), zato elektroherku umí vyrobit i cvičená opice. :-)
volně přeloženo v Ev budou čínskéí značky 500x větší konkurence Evropským než u splováků. Tohle je naprostý hrob EU značek, většin z nich zkrachuje nebo bude zkoupená asiaty.
Už se těšíš Borisove?
Hele, kde si viděl že Čína v EU prodává konkurenci MB S klasse, Audi A8 nebo BMW 7? Nikde vid (naopak se tyhle auta masivně vyvážěj do Asie), zato elektroherku umí vyrobit i cvičená opice. :-)
volně přeloženo v Ev budou čínskéí značky 500x větší konkurence Evropským než u splováků. Tohle je naprostý hrob EU značek, většin z nich zkrachuje nebo bude zkoupená asiaty.
Už se těšíš Borisove?
Freddka
Takze jsme konecne v bodu zvratu toho zelenyho levicackyho nesmyslu.
Ale uz udelali hromadu problemu a jeste to bude dlouha a trnita cesta.
Tohle je proste zasupitelaka demokracie - jednou tak, podruhy zas naopak. Ja to beru sportovne, ale chvilkama mi to teda pije krev.
V jednom tydnu mame zmirneni Euro 7 a anglicani posunujou vynucovani EV z 2030 na 2035, jeste se anglani musi zbavit toho nesmyslu, ze EV s baterkou vyrobenou mimo EU bude 10% clo, to uz taky vyjednavaji (s EU).
Tak zatim dobry, ted bych se vrhnul na ty dotace jak na EV tak na nabijecky a pomalu se tady zas bude dat dychat.
Ale uz udelali hromadu problemu a jeste to bude dlouha a trnita cesta.
Tohle je proste zasupitelaka demokracie - jednou tak, podruhy zas naopak. Ja to beru sportovne, ale chvilkama mi to teda pije krev.
V jednom tydnu mame zmirneni Euro 7 a anglicani posunujou vynucovani EV z 2030 na 2035, jeste se anglani musi zbavit toho nesmyslu, ze EV s baterkou vyrobenou mimo EU bude 10% clo, to uz taky vyjednavaji (s EU).
Tak zatim dobry, ted bych se vrhnul na ty dotace jak na EV tak na nabijecky a pomalu se tady zas bude dat dychat.
Uz se tesim jakym zpusobem budou evropske automobilky prodavat spalovaci auta v roce 2027 kdy tohle zacne cca platit.
Tedy v dobe kdy budou EV levnejsi nez spalovak, s levnejsim provozem a baterkama co budou mit 80kWh pri vaze malo pres 200kg a budu to moc pripojit na barak misto uloziste a obchodovat s elektrinou na spotu….
Hodne stesti….
Tedy v dobe kdy budou EV levnejsi nez spalovak, s levnejsim provozem a baterkama co budou mit 80kWh pri vaze malo pres 200kg a budu to moc pripojit na barak misto uloziste a obchodovat s elektrinou na spotu….
Hodne stesti….
A pak jste se provudil s rukou v nocniku ne? Za 4roky ev takovy skok neudelaji. A i kdyby tak se porad bavime o cenach na ktere 90% populace ve vychodni Evrope neda prostredky.
Ja myslim, ze si nerozumime.
Ja jsem velky fanda EV a vseho, co to prinasi.
Ale podle me je spravne, aby podil EV na trhu rozhodnul zajem zakaznika.
Jsem totiz presvedceny, ze EV se bude prodavat vic nez 50% do roku 2030, ale zcela BEZ jakehokoliv zasahu statu ve prospech EV (od dotaci a zvyhodnovani az po nemistne pozadavky od spalovaku a jejich umeleho zdrazovani).
Tesla Model Y NENI nejprodavanejsi auto sveta kvuli tomu, ze ho nekde nekdo dotuje. Je nejprodavanejsim autem na svete proto, ze ho lidi chteji mit a budou ho chtit i bez dotaci a emisnich norem, ktere efektivne spalovaky zakazuji.
Ja jsem velky fanda EV a vseho, co to prinasi.
Ale podle me je spravne, aby podil EV na trhu rozhodnul zajem zakaznika.
Jsem totiz presvedceny, ze EV se bude prodavat vic nez 50% do roku 2030, ale zcela BEZ jakehokoliv zasahu statu ve prospech EV (od dotaci a zvyhodnovani az po nemistne pozadavky od spalovaku a jejich umeleho zdrazovani).
Tesla Model Y NENI nejprodavanejsi auto sveta kvuli tomu, ze ho nekde nekdo dotuje. Je nejprodavanejsim autem na svete proto, ze ho lidi chteji mit a budou ho chtit i bez dotaci a emisnich norem, ktere efektivne spalovaky zakazuji.
No jenže toho víc než 50% bez zásahu státu se nedočkáme, protože zásah státu jsou nařízené flotilové emise (rok od roku nižší) + lokální zdanění emisí v mnoha zemích západní EU.
Takže když v roce 2030 bude auto s 200+ koňma muset platit 10000+ EUR v nějaké formě poplatku, tak to nikdo chtít nebude. A nedá se argumentovat kolik ty automobilky reálně zaplatí, protože je to tak, že to zdražení dávají do vývoje a marketingu BEV aby si tím ty flotilové emise snižovali…takže ohnuté to už je a čistý trh nepoznáme.
A Číně bych v tom vůbec netleskal, většina lidí je tam zvyklá na represe a chudobu ve jménu většího dobra, takže jsou schopni jako stát tohle zařídit a prosadit si to.
Takže když v roce 2030 bude auto s 200+ koňma muset platit 10000+ EUR v nějaké formě poplatku, tak to nikdo chtít nebude. A nedá se argumentovat kolik ty automobilky reálně zaplatí, protože je to tak, že to zdražení dávají do vývoje a marketingu BEV aby si tím ty flotilové emise snižovali…takže ohnuté to už je a čistý trh nepoznáme.
A Číně bych v tom vůbec netleskal, většina lidí je tam zvyklá na represe a chudobu ve jménu většího dobra, takže jsou schopni jako stát tohle zařídit a prosadit si to.
Znovu mam spis dotaz.
Myslis si, ze ev a baterie do roku 2030 neudelaji zadny posun?
Ja myslim, ze ten posun bude obrovsky jak v cene tak parametrech.
A ted jaky bude vyvoj i z pohledu limitu CO2? Plno novych znacek s levnýma EV vs. stare znacky prodavajici spalovaky s pokutou CO2 a s neprodejnými EV.
To je muj pohled kam nezavedeni euro7 vede.
Vzdyt kdyz vyrabis oboje tak si konkurujes navzajem. Co pak chces vlastne prodat? Spalovak nebo EV?
PS: Jak treba BMW ma pozicovat sve EV v reklame? Jako pohodlnejsi nez spalovak? To pak ale jde proti svym vyrobkum.
Myslis si, ze ev a baterie do roku 2030 neudelaji zadny posun?
Ja myslim, ze ten posun bude obrovsky jak v cene tak parametrech.
A ted jaky bude vyvoj i z pohledu limitu CO2? Plno novych znacek s levnýma EV vs. stare znacky prodavajici spalovaky s pokutou CO2 a s neprodejnými EV.
To je muj pohled kam nezavedeni euro7 vede.
Vzdyt kdyz vyrabis oboje tak si konkurujes navzajem. Co pak chces vlastne prodat? Spalovak nebo EV?
PS: Jak treba BMW ma pozicovat sve EV v reklame? Jako pohodlnejsi nez spalovak? To pak ale jde proti svym vyrobkum.
Ja ti rad odpovim
- myslim si, ze technologicky pokrok bude znacny, ale ne drasticky. EV se budou rychleji nabijet a baterky snesou vice cyklu atd. Take budou o neco lehci. Ale v beznych autech to nebude mit nijak vyrazny dopad na dojezd, treba 10%.
- cena baterii v EV vyrazne klesat nebude ze dvou duvodu - zaprve suroviny a za druhe novejsi tech bude o dost drazsi na vyrobu (solid state, nanotech apod)
- vyvoj z pohledu limitu CO2 pro spalovaky zalezi jen a pouze na politicke nalade, to nelze odhadovat. Urcite se pozadavky nebudou snizovat. Euro 7 v takove ci jine forme uz nyni vyzaduje snad jen hybridy, ale spis plugin hybridy.
Pises “nezaveseni Euro 7, ale to je velky omyl. Euro 7 se zavede a bude dost narocne splnit. Rozdil je v tom, ze v teto podobe bude snad splnitelne, v puvodni to nebylo technicky mozne.
A ted se zeptam ja:
1. Proc nejde prejit na EV ze dne na den?
2. Co si maji lide koupit, kdyz si tak drahe nove auto nemohou dovolit?
3. Co si maji lide koupit, kdyz maji penize jen na ojetinu (vic nez 50% lidi), ale provoz ojetin jim stat stale zdrazuje?
A naopak od tech movitych, kteri na EV maji nechteji tuhle zakonnou, tamhle parkovne, jjinde dalnicni znamku. A co by, dame jim dotaci na 20% auta! To je prece padly na hlavu. Jako kazda jina pozitivni diskriminace.
A jeste jedna otazka - co si mam koupit ja, kdyz jezdim 4x do roka Londyn-CR? Bezny EV je na 6 zastavek a EV s dobrym dojezdem stoji 2-3x tolik a na to nemam? Hybrid i plugin hybrid ma vyssi spotrebu a tudiz produkuje vic CO2. A kdyz poletim, vyprodukuju nekde 3-5x tolik emisi CO2 (zalezi na metodice).
- myslim si, ze technologicky pokrok bude znacny, ale ne drasticky. EV se budou rychleji nabijet a baterky snesou vice cyklu atd. Take budou o neco lehci. Ale v beznych autech to nebude mit nijak vyrazny dopad na dojezd, treba 10%.
- cena baterii v EV vyrazne klesat nebude ze dvou duvodu - zaprve suroviny a za druhe novejsi tech bude o dost drazsi na vyrobu (solid state, nanotech apod)
- vyvoj z pohledu limitu CO2 pro spalovaky zalezi jen a pouze na politicke nalade, to nelze odhadovat. Urcite se pozadavky nebudou snizovat. Euro 7 v takove ci jine forme uz nyni vyzaduje snad jen hybridy, ale spis plugin hybridy.
Pises “nezaveseni Euro 7, ale to je velky omyl. Euro 7 se zavede a bude dost narocne splnit. Rozdil je v tom, ze v teto podobe bude snad splnitelne, v puvodni to nebylo technicky mozne.
A ted se zeptam ja:
1. Proc nejde prejit na EV ze dne na den?
2. Co si maji lide koupit, kdyz si tak drahe nove auto nemohou dovolit?
3. Co si maji lide koupit, kdyz maji penize jen na ojetinu (vic nez 50% lidi), ale provoz ojetin jim stat stale zdrazuje?
A naopak od tech movitych, kteri na EV maji nechteji tuhle zakonnou, tamhle parkovne, jjinde dalnicni znamku. A co by, dame jim dotaci na 20% auta! To je prece padly na hlavu. Jako kazda jina pozitivni diskriminace.
A jeste jedna otazka - co si mam koupit ja, kdyz jezdim 4x do roka Londyn-CR? Bezny EV je na 6 zastavek a EV s dobrym dojezdem stoji 2-3x tolik a na to nemam? Hybrid i plugin hybrid ma vyssi spotrebu a tudiz produkuje vic CO2. A kdyz poletim, vyprodukuju nekde 3-5x tolik emisi CO2 (zalezi na metodice).
Vidím to podobně. Lepší baterky budou, klidně řekněme o 30% (dojezd, rychlost nabíjení) ale zázrak bych nečekal. Rok 2030 je za 6 let a když se objeví nové lepší baterky, bude trvat min. 2 roky než se to objeví na trhu + čekací lhůty od okamžiku objednání. A stále je tu hromada práce s infrastrukturou.
Je tam pak ten sociálně-ekonomický aspekt, který má právě vliv na ekologii tím, že pokud tu bude 50+ % lidí točit staré spalováky, je otázkou zda má vynucený přechod na prodej (nových) pouze BEV smysl v následujících 20-30 letech.
Je tam pak ten sociálně-ekonomický aspekt, který má právě vliv na ekologii tím, že pokud tu bude 50+ % lidí točit staré spalováky, je otázkou zda má vynucený přechod na prodej (nových) pouze BEV smysl v následujících 20-30 letech.
Ale smysl to samozrejme ma. Nejde o to jestli, ale jak. Nemusi to byt vynucovanim, to je muj nazor.
Ja se tu rozhodne nechci hadat. Stejne vysledek bude jasny az za 5 nebo 10 let.
Ja proste stale neverim v to, ze lide budou dal kupovat spalovaky kdyz bude EV levnejsi. A stejne tak si myslim, ze stejne jako u ostatnich veci, nebude zalezet na znacce vyrobce, ale na pomeru ceny a kvality.
Stale mi to pripomina scenar Nokia.
Ja proste stale neverim v to, ze lide budou dal kupovat spalovaky kdyz bude EV levnejsi. A stejne tak si myslim, ze stejne jako u ostatnich veci, nebude zalezet na znacce vyrobce, ale na pomeru ceny a kvality.
Stale mi to pripomina scenar Nokia.
Tady podle meho nazoru nejde ale o to zda se bude EV prodavat nebo ne. Tady uz je rozhodnuto viz Tesla.
Jde uz jen o to zda u toho bude evropsky automotiv.
Jde uz jen o to zda u toho bude evropsky automotiv.
Tady je rozhodnuto, že stát zkrachuje.
Lidi nejsou blbý https://www.reflex.cz/…-za-kopecky.html
v Polsku benzín za 33 kč, cca 30-38% obyvatel v ČR vůbec netankuje a cca 40-50% zde nenakupuje. Na nákupy do Německa a PL jezdí i lidi z Prahy :-):-) Pořád se to při velkém nákupu vyplatí , ta trojmezí si právě hned i levněji natankují v PL
Lidi nejsou blbý https://www.reflex.cz/…-za-kopecky.html
v Polsku benzín za 33 kč, cca 30-38% obyvatel v ČR vůbec netankuje a cca 40-50% zde nenakupuje. Na nákupy do Německa a PL jezdí i lidi z Prahy :-):-) Pořád se to při velkém nákupu vyplatí , ta trojmezí si právě hned i levněji natankují v PL
Na jakej barák si to kdo bude připojovat? Na nachcaný ruiny s rozpadlými ploty, opadanými fasádami, co maj slabý jističe a hliníkový dráty z dob komunismu.
A kdo nemá na opravdu baráku si bude kupovat EV hajtru za 800 :-):-):-):-):-):-):-)
Už to nehul, leze ti to na mozek
A kdo nemá na opravdu baráku si bude kupovat EV hajtru za 800 :-):-):-):-):-):-):-)
Už to nehul, leze ti to na mozek
Za 3 roky se stane revoluce v baterkách, HAHAHAHAHAHAHA
Větší vtip sem neslyšel. bravo vyhráváš Zlatej Ventilek :-):-):-)
Kámoš u 8 let čeká na revoluční baterky do přenosných nabíjecích stanic a furt nemaj nic lepšího než starý dobrý LiFePo :-):-):-):-) Divný co
Větší vtip sem neslyšel. bravo vyhráváš Zlatej Ventilek :-):-):-)
Kámoš u 8 let čeká na revoluční baterky do přenosných nabíjecích stanic a furt nemaj nic lepšího než starý dobrý LiFePo :-):-):-):-) Divný co
Nebud naivny:D
Nemame baterky, nemame elektrinu, nemame nabijacky, vacsina ludi nebyva v dome, dobijanie EV na nabijackach je drahsie ako tankovanie benzinu, EV je drahsie minimalne o polovicu ako klasicke auto, navyse EV nema pouzitelny dojazd na to, aby to bolo prve/jedine auto v rodine.
A potom je tu geopolitika - v sucasnosti vyrabanie EV znamena stat sa totalne zavisly na Cine. Prerobme cely automobilovy priemysel na EV, a potom v Tajwane zabludi nejaka cinska "raketka" a bude embargo a mozme cely europsky automobilovy priemysel rovno zavriet - nikto nezakazuje EV, ale vsadzat vsetko na EV je ako hrat rusku ruletu...
Nemame baterky, nemame elektrinu, nemame nabijacky, vacsina ludi nebyva v dome, dobijanie EV na nabijackach je drahsie ako tankovanie benzinu, EV je drahsie minimalne o polovicu ako klasicke auto, navyse EV nema pouzitelny dojazd na to, aby to bolo prve/jedine auto v rodine.
A potom je tu geopolitika - v sucasnosti vyrabanie EV znamena stat sa totalne zavisly na Cine. Prerobme cely automobilovy priemysel na EV, a potom v Tajwane zabludi nejaka cinska "raketka" a bude embargo a mozme cely europsky automobilovy priemysel rovno zavriet - nikto nezakazuje EV, ale vsadzat vsetko na EV je ako hrat rusku ruletu...
Vašk o to Číně jde, abysme na ní byli závislí.
A taky proto podporuje tuhle pátou zelenou kolonu zde, aby šířila tuhle ideologii a čína tu obsadila trhy.
A taky proto podporuje tuhle pátou zelenou kolonu zde, aby šířila tuhle ideologii a čína tu obsadila trhy.
Elektrinu i nabijeci mista mame. Je snad nekde dum bez zasuvky?😀
Ale ted vazne. Jde samozrejme taky o tu geopolitiku.
Ropu nemame. To je proste zasadni vec. Jeji zdroje ovlada nekdo jiny a pripadny vypadek jednoho z hlavnich dodavatelu bude zasadni. Viz ropna krize a nebo velice cerstva krize plynova.
A ted k te Číně. Prece o to jde. Podporit evropske firmy at konecne zacnou hledat a vyvijet sve baterie, sve zdroje komponent a sve zdroje vstupu.
Cina a Tesla na tom maka uz 10 let zatim co tady se o EV jen mluvilo, ale pritom se dal vydělávalo na spalovacich. A tohle tu dobu mluveni jen prodlouzi.
EV stejne prijdou, ale pak uz bez evropskych firem.
Uprimne si kazdy dejte odpoved. Uprednostnite spalovak pred EV kdyz EV bude o tridu levnejsi a bude mit poloviční naklady na palivo a provoz?
Ale ted vazne. Jde samozrejme taky o tu geopolitiku.
Ropu nemame. To je proste zasadni vec. Jeji zdroje ovlada nekdo jiny a pripadny vypadek jednoho z hlavnich dodavatelu bude zasadni. Viz ropna krize a nebo velice cerstva krize plynova.
A ted k te Číně. Prece o to jde. Podporit evropske firmy at konecne zacnou hledat a vyvijet sve baterie, sve zdroje komponent a sve zdroje vstupu.
Cina a Tesla na tom maka uz 10 let zatim co tady se o EV jen mluvilo, ale pritom se dal vydělávalo na spalovacich. A tohle tu dobu mluveni jen prodlouzi.
EV stejne prijdou, ale pak uz bez evropskych firem.
Uprimne si kazdy dejte odpoved. Uprednostnite spalovak pred EV kdyz EV bude o tridu levnejsi a bude mit poloviční naklady na palivo a provoz?
Poloviční náklady nikdy nebudou, to je utopie.
Pokud státu vypadnou příjmy na benzínu a ropě, masivně Vám zdaní bud přímo provoz aut nebo elektriku
Pokud státu vypadnou příjmy na benzínu a ropě, masivně Vám zdaní bud přímo provoz aut nebo elektriku
PowerHouse
EV co stojí v Číně 15 000, stojí v Japonsku a Koreji 21 000 a v EU 28 000. Takže jedině ICE.
Tak ICE samozřejmě v každém případě, tady přece zdaleka nejde jen o cenu!! :-)
Ale vo veľkej miere ide o cenu. Máme v rodine dve autá, jedno robí výhradne krátke trasy, proste mestské auto na denné použitie - pokojne môže byť elektrické, ale nie je. EV za 30 tisíc € vs. cca 14 tisíc za benzínové auto je zlý žart a elektrina tým pádom nedáva žiadny zmysel.
Jenik3
Jestli jsem to dobre cetl, tak nic schvaleno neni. Zatim si pouze rada postavila pozici pro nasledne vyjednavani s parlamentem.
Vime, co chce rada a vime, co navrhnul parlament. Jak bude vypadat finalni zneni legislativy...asi kompromis, jak to tak byva.
Takze nechapu to mnozstvi citaci ministru v clanku. Stacilo dat vec do kontextu schvalovaciho procesu legislativy unie.
Vime, co chce rada a vime, co navrhnul parlament. Jak bude vypadat finalni zneni legislativy...asi kompromis, jak to tak byva.
Takze nechapu to mnozstvi citaci ministru v clanku. Stacilo dat vec do kontextu schvalovaciho procesu legislativy unie.
Nějak jsme se zase nic nedozvěděli...
A snad nebudem jezdit na eko pneu z tvrdyho plastu, jak rikam, ja radsi kdyz to dobre brzdi
Otěr z brzd by vyřešily ty příplatkový PSCB brzdy od Porsche.
Resp. jejich deriváty.
Akorát by teda nesměly stát ten nesmysl, jako u Porsche. :-!
https://www.porsche.com/…rview/article03/