Sesterský Volkswagen Tiguan nabídne 265k dvoulitr a také 272k plug-in hybridní variantu. Ani jedna z nich se pod kapotou nového kodiaqu zatím neobjevila, ale také automobilka zatím tají informace o verzi RS.
Na fotkách, i těch oficiálních Škody, mě zarazilo, že ty kožené sedačky jsou zmačkané. Jsou na nich vidět varhánky. Jakoby kůže byla vytahaná a špatně sedadla očalouněná. Nepřišlo Vám to také?
"Tiguan má v nabídce také slabší, dvousetkoňovou variantu tohoto motoru, a také silnější plug-in hybrid o kombinovaném výkonu 272 koní. Zda nový Kodiaq dostane i tyto motorizace, tu druhou snad ve verzi RS iV, zatím můžeme pouze spekulovat."
1. Tiguan má 2.0 TSI ve variantě 150kW/204ps 4x4 (stejně jako Superb a Passat)
2. Kodiaq má ten stejný motor
3. Takže o 2.0 TSI není třeba spekulovat, ale psát přesné informace
Viz třeba tady přehledný seznam motorů pro Kodiaq, čas 21:30 https://www.youtube.com/watch?…
nebo tady
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq/96896/new-skoda-kodiaq-here-solve-all-your-family-car-problems
nebo tady https://www.autobild.de/…-2-22810573.html
Nerozporoval jsem, že RS je nejasné, rozporoval jsem konstatování autora článku, že podladěný motor 2.0 TSI je nejasný, ve všech tiskových zprávách a webech napříč Evropou se uvádí jako jedna z motorizací nového Kodiaqa, pouze na auto.cz je považována tato motorizace za nejasnou. Mám pocit, že poslední dobou píše zdejší články AI a to ještě nějaká alfa verze.
Na to, že mne auto převeze z bodu A do bodu B v ČR mne 270 HP neohromuje. A cena to auto posílá do kategorie absurdni počin.
Ale chápu, že škoda-nadsenci s tím problém nemají. Až mindop uvolní max rychlost na 150kmh (na 20km), to bude zradylko.
To, že cena bude asi brutálna je druhá vec. Skutočnosť, že Škoda ponúkne aj dostatočne potentný motor však je bez ďalšieho na pochvalu, konkurencia sa v tomto nechytá. Na Kodiaqu sa iste nájde niečo na kritizovanie, motorová paleta to ale rozhodne nebude.
A ono veľké 7 miestne SUV s obrovským kufrom tých 295 kW kľudne zužitkuje, ani tak nie na maximálku, ako na pružné zrýchlenie, aby aj plne naložené malo vždy dostatok výkonu na predbehnutie, zaradenie sa na diaľnicu a pod.