Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Ať si Číňané vyvinou elektromobil a hlavně baterku. A až to bude stát za to, tak to stačí pajcnout nebo koupit čínské mozky. Ale jednoznačně konkurenční boj probíhá mezi Čínou a západem. rusácko frčí stále na Buchance.
xpaja
Ono to nebude tak jednoznačné. Co třeba subvence na výstavbu továren/baterkáren, daňové úlevy apod. To není podpora automotive?
Donedávna byla průměrná mzda v dělnických profesích v Číně v přepočtu 27k, takže jestli jim to tak padá dolů, tak čínská ekonomická krize bude o dost hlubší než se prezentuje.
Proti americkým dělníkům je to velký rozdíl, ale proti dělníkum v CZ, SK nebo někde v Rumunsku už to tolik nebude. Navíc v číně se vyrábí levněji hlavně kvůli úsporám z rozsahu a s tím související vysoké míry robotizace.
VW ID.3 stoji v Číně 370.000Kč, v ČR 999.900Kč, VW ID. 4 v Číně lehce přes 500.000Kč a v ČR cca 1.400.000Kč. VW ID.7 v Číně 850.000Kč v ČR cca 1.569.900 Kč. A to se ID.7 pro Čínu i ČR dělá v jedné a té samé továrně v Německu.
Takže, co to znamená? Tratí VW na jednom ID.7 v Čině 700k a v Evropě je na nule nebo je na nule v Čině a v Evropě na jednom autě vydělá 700k?
Donedávna byla průměrná mzda v dělnických profesích v Číně v přepočtu 27k, takže jestli jim to tak padá dolů, tak čínská ekonomická krize bude o dost hlubší než se prezentuje.
Proti americkým dělníkům je to velký rozdíl, ale proti dělníkum v CZ, SK nebo někde v Rumunsku už to tolik nebude. Navíc v číně se vyrábí levněji hlavně kvůli úsporám z rozsahu a s tím související vysoké míry robotizace.
VW ID.3 stoji v Číně 370.000Kč, v ČR 999.900Kč, VW ID. 4 v Číně lehce přes 500.000Kč a v ČR cca 1.400.000Kč. VW ID.7 v Číně 850.000Kč v ČR cca 1.569.900 Kč. A to se ID.7 pro Čínu i ČR dělá v jedné a té samé továrně v Německu.
Takže, co to znamená? Tratí VW na jednom ID.7 v Čině 700k a v Evropě je na nule nebo je na nule v Čině a v Evropě na jednom autě vydělá 700k?
Proti dělníkům v ČR to samozřejmě rozdíl bude. Nedávno tu Povšík a spol exhibovali, že když se vše dobře sejde (příplatky a tak), vydělá si dělník ve Škodovce 6500 Kč za JEDNU směnu. Plus počítejte odvody zaměstnavatele na sociální a zdravotní, příspěvky na kde co, kdovíjaké benefity a taky to, za kolik je ten čínský plat hodin. Takže Číňané už samozřejmě nepracují za misku rýže, ale pořád tam bude rozdíl ve mzdových nákladech minimálně 50 % i ve srovnání s chudým Českem (ve srovnání se západní Evropou to pak budou pořád cca násobky).
a jak to je u komunistu v chine se zdravotnim z socialnim pojistenim ?
obcas probleskne, ze se musis postarat sam
obcas probleskne, ze se musis postarat sam
Na světě je spousta států, kde mají kapacity pro výrobu elektromobilů. Problémem je infrastruktura. V Číně je továrna na rafinaci kovů, hned vedle slévárna, kousek od toho baterkárna, za rohem výroba elektroniky a za dalším automobilka. Proto jsou v Číně levné auta. A jsou tam levné i západní značky, protože mají v tomto ohledu stejné podmínky.
Nicméně čínské e😜ortní značky mají daňové úlevy, což západní nemají, dále mají podporu dopravy nebo podporu vysokých škol a nábor odborníků. K tomu nacionalní masírka, kdy vystudovaný inženýr jde raději makat do BYDu než do VW.
Nicméně čínské e😜ortní značky mají daňové úlevy, což západní nemají, dále mají podporu dopravy nebo podporu vysokých škol a nábor odborníků. K tomu nacionalní masírka, kdy vystudovaný inženýr jde raději makat do BYDu než do VW.
DonVito
Jsou znacky, ktere na EV vydelavaji miliardy - Tesla, BYD.
A jsou znacky, ktere prodelavaji - Rivian, Nio.
Delat z tech co prodelavaji nejake zavery by bylo dost... selektivni.
https😐/www.autoforum.cz/…ni-o-20-procent/
Elektromobily jsou vážně skvělý byznys, velebený Rivian prodělává 769 tisíc na každém autě i po zdražení o 20 procent
😁
A jsou znacky, ktere prodelavaji - Rivian, Nio.
Delat z tech co prodelavaji nejake zavery by bylo dost... selektivni.
https😐/www.autoforum.cz/…ni-o-20-procent/
Elektromobily jsou vážně skvělý byznys, velebený Rivian prodělává 769 tisíc na každém autě i po zdražení o 20 procent
😁
Elektrifikovaná divize BYD je zisková pouze a jen díky hybridům. Výroba čistokrevných elektrik zisková není. Pokud se nepletu, tak ziskovost na EV má 2 %, jenže tam počítá jak elektriky tak hybridy dohromady. Jinak by byl v mínusu. Stejně tak nevyrábí nejvíc elektromobilů, jak se často uvádí, protože do statistik bere i hybridy.
topten
chinani dotujou, eu pokutuje
at mi nikdo netvrti, ze ten 1 bilion v ceskejch, kolik VW zaplatil na pokutach za dieselgate aby kolenovrti jezdili o par desetaku na kilometr levneji, se nikde neprojevilo
EU si tak nakonec vzala cast toho, co ji uniklo na zvyhodneni zdaneni nafty proti benzinu.
jen nechapu, proc to levnejsi jezdeni kolenovrtu musime jeste jednou platit my co jezdime cistym benzinem
at mi nikdo netvrti, ze ten 1 bilion v ceskejch, kolik VW zaplatil na pokutach za dieselgate aby kolenovrti jezdili o par desetaku na kilometr levneji, se nikde neprojevilo
EU si tak nakonec vzala cast toho, co ji uniklo na zvyhodneni zdaneni nafty proti benzinu.
jen nechapu, proc to levnejsi jezdeni kolenovrtu musime jeste jednou platit my co jezdime cistym benzinem
...a to se ještě neví, jak to skutečně s tou dieselgate bylo a co za tím stálo. Kdo to plánoval, financoval a proč....konspirace? H.o.w.n.o konspirace, ale trvdý konkurenční boj, kde účel tvrdí prostředky. 😒]
Tak jasně, že to byla fraška pro média a způsob jak podojit VW a pro americký automobilky způsob jak si zničit konkurenci.
Tak uz jsem klidny.
Do ted jsem si myslel, ze VW prekracoval v realu normy x-krat...
https😐/en.m.wikipedia.org/…missions_scandal
"The agency had found that Volkswagen had intentionally programmed turbocharged direct injection (TDI) diesel engines to activate their emissions controls only during laboratory emissions testing, which caused the vehicles' NOx output to meet US standards during regulatory testing. However, the vehicles emitted up to 40 times more NOx in real-world driving.[27] Volkswagen deployed this software in about 11 million cars worldwide, including 500,000 in the United States, in model years 2009 through 2015."
Tomuhle nerikam "fraska pro media".
Bohuzel realita je takova, ze VW prekracoval limity az 40x. A sam se k tomu priznal!
Co je na tom nejhorsi?
Ze tyhle auta zde stale bezne jezdi. :no:
Do ted jsem si myslel, ze VW prekracoval v realu normy x-krat...
https😐/en.m.wikipedia.org/…missions_scandal
"The agency had found that Volkswagen had intentionally programmed turbocharged direct injection (TDI) diesel engines to activate their emissions controls only during laboratory emissions testing, which caused the vehicles' NOx output to meet US standards during regulatory testing. However, the vehicles emitted up to 40 times more NOx in real-world driving.[27] Volkswagen deployed this software in about 11 million cars worldwide, including 500,000 in the United States, in model years 2009 through 2015."
Tomuhle nerikam "fraska pro media".
Bohuzel realita je takova, ze VW prekracoval limity az 40x. A sam se k tomu priznal!
Co je na tom nejhorsi?
Ze tyhle auta zde stale bezne jezdi. :no:
Když někdo podvádí, tak to chce svést na někoho jinýho. Pošpinit tak konkurenci, že to oni je napráskali, je značka ideál.
Ať je napráskal kdokoli, tak jen dobře. Najednou emise plnit dokážou.
Ať je napráskal kdokoli, tak jen dobře. Najednou emise plnit dokážou.
nektery automobilky vyrabely jeste vetsi jedomety nez VW a tem nikdo nezkrivil ani vlasek na hlave
co si pamatuju, mezi nejhorsimi byly volvo, ford, nissan
co si pamatuju, mezi nejhorsimi byly volvo, ford, nissan
což ale ve finále není vůbec podstatné. Tohle bylo jen divadlo pro publikum. Myslíš si že všechno ostatní je naprosto čistý a v pořádku? Že tohle byl nějaký obří megapodvod, který je svým rozsahem ojedinělý? Že v případě jiných norem je všechno v pořádku a prostě na to jen nikdo nepřišel nebo nechce přijít? To že v nějakým měřícím cyklu za přesně definovaných podmínek překračoval motor limity 40x je úplně jedno. Ty si snad myslíš, že měřící cyklus je reálný provoz? Auta jsou ve všech ohledech stavěná právě na to aby prošla testem dle nějaké konkrétní metodiky, kdyby si ale trochu změnil zadání, tak zjistíš, že jsou výsledky naprosto jiný. Vezmi si nárazový testy. Evropský auto je postavený přesně na nárazový test dle metodiky ADAC, když s ním bouchneš jinak zjistíš, že to co v rámci testu posádka přežila bez úhony najednou nepřežije. Nebo si vezmi takový EGR ventil, který funguje jen v průběhu testovacího cyklu, ale ten neobsahuje plný plyn, protože při plném plynu totiž EGR přestává pouštět spaliny zpátky a žene je přímo do výfuku. Jinými slovy se motor chová jako by EGR vůbec neměl. Co kdyby si mu v tu chvíli změřil emise? To by asi byly výsledky NOx.
Ptal ses😒br />
"Myslíš si že všechno ostatní je naprosto čistý a v pořádku?"
Ja ti na to odpovim takto😒br /> Me auto plni emise naprosto bezvyhradne.
:yes:
Tve benzinove nejspis taky celkem plni.
Diesely (nejen od VW..) jsou v realu jedna velka katastrofa, kazdopadne EU5 a nizsi.
PS Sorry, ale vubec se neorientujes. Precti si neco o tematu. 😉
40x prekroceni limitu se tyka REALNYCH emisi dieselgate.
Ja ti na to odpovim takto😒br /> Me auto plni emise naprosto bezvyhradne.
:yes:
Tve benzinove nejspis taky celkem plni.
Diesely (nejen od VW..) jsou v realu jedna velka katastrofa, kazdopadne EU5 a nizsi.
PS Sorry, ale vubec se neorientujes. Precti si neco o tematu. 😉
40x prekroceni limitu se tyka REALNYCH emisi dieselgate.
Ja som si okolo tejto témy prečítal a vypočul dosť a dosť. A došiel som k záveru, že celý green deal je jedno veľké svinstvo, ktorého cieľom vôbec nie je ekológia. Len ovečky prikyvujú a sú šťastné, aké dobro robia. Smutné, veľmi smutné.
cilem green dealu je bejt energeticky nezavislej na teroristech z rossiji a diktatorech z arabie
teroristi z rossiji to ale prokoukli a tak pred vanocema 2021 privreli kohouty, vyhnaly ceny plynu k $100 za MWh a pak v ramci sve tridenni specielni operace vtrhli na Ukrajinu krast zachodovy misy, deti a vrazdit a znasilnovat jejich maminky.
cena plynu behem toho vystoupala kratkodobe na vic nez trojjnasobek, aby dnes klesla na polovinu, tedy do $50 za MWh, coz je uplne v pohode a rossija se pro nas stala uz skoro uplne zbytecnou.
a EU se navic potvrdilo, ze green deal, resp bejt energeticky nezavislej na teroristech a diktatorech je jedina cesta, jak rozumne prezit
kdo tohle nechape, je jejich slouha
teroristi z rossiji to ale prokoukli a tak pred vanocema 2021 privreli kohouty, vyhnaly ceny plynu k $100 za MWh a pak v ramci sve tridenni specielni operace vtrhli na Ukrajinu krast zachodovy misy, deti a vrazdit a znasilnovat jejich maminky.
cena plynu behem toho vystoupala kratkodobe na vic nez trojjnasobek, aby dnes klesla na polovinu, tedy do $50 za MWh, coz je uplne v pohode a rossija se pro nas stala uz skoro uplne zbytecnou.
a EU se navic potvrdilo, ze green deal, resp bejt energeticky nezavislej na teroristech a diktatorech je jedina cesta, jak rozumne prezit
kdo tohle nechape, je jejich slouha
To by mi dávalo smysl ve chvíli, kdyby v rámci Green dealu neprobíhal taky boj proti jaderným elektrárnám a nezavíraly se. Jinak omezit spotřebu ropy je samozřejmě v pořádku, ale zase je nesmysl si myslet, že od těch opičáků tu ropu už nebudeme potřebovat. Prostě jí jen budeme nakupovat o něco míň. Jinak věta " teroristi z rossiji to ale prokoukli a tak pred vanocema 2021 privreli kohouty, vyhnaly ceny plynu k $100 za MWh a pak v ramci sve tridenni specielni operace vtrhli na Ukrajinu krast zachodovy misy, deti a vrazdit a znasilnovat jejich maminky" mě neskutečně rozesmála. To se ti povedlo 😁 Krást záchodový mísy - to mě málem roztrhlo smíchy. Trefné :yes:
Akorát s tím zbytečným Ruskem bych byl opatrný. Co myslíš, že teče ropovodem?
Akorát s tím zbytečným Ruskem bych byl opatrný. Co myslíš, že teče ropovodem?
Ano to si došel přesně k tomu co každý průměrně inteligentní jedinec. Pitomci si myslí, že tím zachráníme nějak planetu 😁
Jaký to máš prosím tě auto že je tak straně bio eko. Elektromobil?
O mém benzínovém bych měl taky silné pochyby. Když na to šlápneš, tak to žere i trávu kolem silnice, takže výsledky NOx v zátěži bych radši neměřil. Oni asi vědí proč se to neměří na technický kontrole při plný plynu, ale jen v laboratoři v optimálních podmínkách 😁 A to je právě ten problém, který ti uniká. Když měříš v ustálených podmínkách na ohřátým motoru, tak budeš mít jiný čísla než když na ten motor šlápneš a dáš mu nažrat, takže onanovat tady nad nějakým syntetickým výsledkem měření emisí motoru bez zátěže fakt nemá smysl.
O mém benzínovém bych měl taky silné pochyby. Když na to šlápneš, tak to žere i trávu kolem silnice, takže výsledky NOx v zátěži bych radši neměřil. Oni asi vědí proč se to neměří na technický kontrole při plný plynu, ale jen v laboratoři v optimálních podmínkách 😁 A to je právě ten problém, který ti uniká. Když měříš v ustálených podmínkách na ohřátým motoru, tak budeš mít jiný čísla než když na ten motor šlápneš a dáš mu nažrat, takže onanovat tady nad nějakým syntetickým výsledkem měření emisí motoru bez zátěže fakt nemá smysl.
:yes: Velke překvapeni ze to ctu od tebe.
Ano, spalovaci auta v realnem provozu produkuji daleko vice škodlivých emisi nez se uvadi.
Proc zde je ale tolik nazoru, a myslim ze i od tebe, ze dnesni auta uz jsou uzasne cista?
Ano, spalovaci auta v realnem provozu produkuji daleko vice škodlivých emisi nez se uvadi.
Proc zde je ale tolik nazoru, a myslim ze i od tebe, ze dnesni auta uz jsou uzasne cista?
Kazdy novy spalovak byl vzdycky uzasne cisty.
Uz EU1.
Protoze to rikali v reklame.
Uz EU1.
Protoze to rikali v reklame.
Protože to lidi maj v tragickém stavu , objelo to 6x zeměkouli nebo to používaj nevhodným způsobem (na hrkání po městě).
To má ale řešit STK a policie.
To má ale řešit STK a policie.
V realnem provozu ma násobné emise uz nove auto. Po 100000km uz je to auto plnicí uz jen malo původních hodnot.
STK ktere by měřili aspon tak jako pri homologaci auta by stále min desetkrát tolik a vyřadilo by naprostou vetsinu aut starších 5 let.
Tvuj navrh by zbavil dostupné mobility naprostou vetsinu lidi.
STK ktere by měřili aspon tak jako pri homologaci auta by stále min desetkrát tolik a vyřadilo by naprostou vetsinu aut starších 5 let.
Tvuj navrh by zbavil dostupné mobility naprostou vetsinu lidi.
Ono by stačilo se zaměřit na ty herky co vypouští bílý a černý dým, který to rozhodněpři homologaci nevypouštělo.
Protože to nemělo zanesené nebo vykuchané DPF, nebylo to načipovaný, nejezdilo to 12 km po městě sem a tam s intervaelm výměny olej 25 000 (= zakarbovaný totálně na sra*ky) anebo to nebyla vylítaná popelinice s 570 000 km
Kamarád má v americe Lincoln Towncar z roku 2005, najeto 880 000 !!!!! KM.
To auto nekouří, motor je původní, akorát nový ventily a přetěsnění.
Zkus to s dieslem o kterj se nikdo nestaral a jezdil po městě 😄 😄 😄
Protože to nemělo zanesené nebo vykuchané DPF, nebylo to načipovaný, nejezdilo to 12 km po městě sem a tam s intervaelm výměny olej 25 000 (= zakarbovaný totálně na sra*ky) anebo to nebyla vylítaná popelinice s 570 000 km
Kamarád má v americe Lincoln Towncar z roku 2005, najeto 880 000 !!!!! KM.
To auto nekouří, motor je původní, akorát nový ventily a přetěsnění.
Zkus to s dieslem o kterj se nikdo nestaral a jezdil po městě 😄 😄 😄
Protože se na to musíš kouknout jako na celý obrázek a ne jen vytrhávat z kontextu. Podívej se co tady jezdilo za smraďochy před 20 lety a srovnej to s dnešním novým spalovákem. Šáhni do výfuku 20 let starýmu autu a novýmu a porovnej rozdíl. Takže stojím si za tím, že dnešní auta od EURO5 nahoru jsou provozně čistá a nepředstavují žádné nebezpečí z pohledu čistoty ovzduší.
Při cenách nafty o 1 kč vyšších jak benzínu + nákladěnjší setvis dieslů není ježdění na naftu levnější jak na benzín, o LPG už vůbec nemá smysl se bavit, to je výrazně levnější jak nafta.
Akorát čeští pepíci to nevědí a dál jezdí sazomety kterým jde z vejfuků bílej a černej kouř 😄
Včera sem potkal hned 3 tyto nádhery - dieslovou Hondu Civic (černej) , dieslový BMW (taky černej) a Oktávku RS (bílej) 😄
Akorát čeští pepíci to nevědí a dál jezdí sazomety kterým jde z vejfuků bílej a černej kouř 😄
Včera sem potkal hned 3 tyto nádhery - dieslovou Hondu Civic (černej) , dieslový BMW (taky černej) a Oktávku RS (bílej) 😄
Hendly
info jak byla ta částka pocitana?
Jestli je to jen dělení podpora😜ocet aut tak to je dost zavádějící udaj.
Jestli je to jen dělení podpora😜ocet aut tak to je dost zavádějící udaj.
Přesně tohle mě napadlo. Jak k tomu číslu kdo došel. Hlavně by mě zajímalo co je na nákladový straně. Jestli tam náhodou nejsou odpisy nějakých nově postavených fabrik a obecně náklady na e😜anzi firmy nebo rozpouštěný náklady na vývoj. Celý se to pak zamíchá s provozníma nákladama a rozpustí do výrobní ceny jednoho auta a vyjde zavádějící údaj.
apoho
Příspěvek podléhá schvalování.
Kornel Berkes
Investigace již probíhá, info o Nio jsou asi jen prvnim střípkem😒br />https😐/www.reuters.com/…cles-2023-09-13/
Obecně vzato, jako i v mnoha jiných oblastech (stavebnictví, realitní boom) bych byl s čísly hodně opatrný. Valná většina čínským výrobců EV (jedná se o desítky značek, ze kterých možná známe max pár největších), je černá díra na státní peníze.
Co mě ale zaujalo, proč celkem racionální příspěvky a argumenty zde vyvolávají takovou záplavu mínusů? Už i Čína si tu platí vlastní pátou kolonu, nebo to palečkujou boti?
Obecně vzato, jako i v mnoha jiných oblastech (stavebnictví, realitní boom) bych byl s čísly hodně opatrný. Valná většina čínským výrobců EV (jedná se o desítky značek, ze kterých možná známe max pár největších), je černá díra na státní peníze.
Co mě ale zaujalo, proč celkem racionální příspěvky a argumenty zde vyvolávají takovou záplavu mínusů? Už i Čína si tu platí vlastní pátou kolonu, nebo to palečkujou boti?
Clo není asi ze stejných důvodů jako ruský plyn - je to tu prolezlý čínskými chapadly.
Ale jsou i jiné varianty než clo. Stačí analog americké IRA a je to. To platí na všechno "eko bio".