Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nio tratí přes 800 tisíc korun na každém autě. Dotuje ho čínská vláda

Šetření EU, zda a do jaké míry mají čínské automobilky nad evropskými výhodu ve vládních dotacích, není beze smyslu. V roce 2020 čínská vláda zachránila značku Nio, které hrozil bankrot, v přepočtu 23 miliardami korun.
Zpět na článek
10. 10. 2023 09:15
10. 10. 2023 09:59
10. 10. 2023 11:04
10. 10. 2023 12:22
10. 10. 2023 16:50
10. 10. 2023 09:15
Pokud to tak je
Pak stačí minimálně o to navýšit clo do Evropy. Samozřejmě že se budou zlobit, ale pravidla jsou od toho. Bohužel i západní Evropa nás takhle podobně podvedla.
Rozbalit vlákno
8
10. 10. 2023 10:53
Re: Pokud to tak je
Clo je naprostá hloupost, protože okamžitě vyvolá reciproční opatření, což ve výsledku by byla prakticky stopka pro prodej evropských aut v Číně. Chytřejší způsob je neposkytování dotací na nákup elektromobilů nevyrobených v EU, tak jak to aplikuji v US.
10. 10. 2023 12:55
Re: Pokud to tak je
No tak ať si klíďo napálí reciproční clo. My tam žádné automobily nevozíme a vlastně celkový import vozidel do Číny je zanedbatelný. Čína se bojí jak čert kříže jakéhokoli cla, protože má omezené odpovědi jakožto silně exportní země.
Clo není asi ze stejných důvodů jako ruský plyn - je to tu prolezlý čínskými chapadly.

Ale jsou i jiné varianty než clo. Stačí analog americké IRA a je to. To platí na všechno "eko bio".
10. 10. 2023 14:44
Re: Pokud to tak je
Obávám se že jsi hodně mimo. Bez surovin a výrobků z Číny bychom byli hodně v hajzlu. Stačilo by, kdyby nám nedodali suroviny jen co se týká elektromobility. Ostatní segmenty raději radši nerozebírat.
10. 10. 2023 13:24
Re: Pokud to tak je
Můžeš jmenovat nějaké evropské automobily mimo supersporty dovážené do Číny?
10. 10. 2023 13:29
Re: Pokud to tak je
Vtipný je, že to Čína má vyšší clo než máme my na import z Číny :-D Donedávna to bylo 25 %, teď snížili na 15 %. Takže reciproční clo jsme měli nahodit na 25 už dávno a teď ho držet.
10. 10. 2023 17:59
Re: Pokud to tak je
Přesně tak. A snížili to po tom, co vynutili podíly v místních továrnách zahraničních automobilek. Evropa má plné právo se tomu bránit, nechápu jak tomuhle čínskému postupu může někdo fandit.
11. 10. 2023 07:39
Re: Pokud to tak je
Napríklad Q7, Q8, Touareg, Cayenne.
Avatar - Barrichello
11. 10. 2023 13:46
Re: Pokud to tak je
všechny luxusní prémiovky typu Rolls, Bentley, Maserati, Porsche atd atd
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2023 09:30
Vůbec se nemusíme zbytečně obávat
Ať si Číňané vyvinou elektromobil a hlavně baterku. A až to bude stát za to, tak to stačí pajcnout nebo koupit čínské mozky. Ale jednoznačně konkurenční boj probíhá mezi Čínou a západem. rusácko frčí stále na Buchance.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2023 09:38
ztráta VW na jednom autě
Ono to nebude tak jednoznačné. Co třeba subvence na výstavbu továren/baterkáren, daňové úlevy apod. To není podpora automotive?
Donedávna byla průměrná mzda v dělnických profesích v Číně v přepočtu 27k, takže jestli jim to tak padá dolů, tak čínská ekonomická krize bude o dost hlubší než se prezentuje.
Proti americkým dělníkům je to velký rozdíl, ale proti dělníkum v CZ, SK nebo někde v Rumunsku už to tolik nebude. Navíc v číně se vyrábí levněji hlavně kvůli úsporám z rozsahu a s tím související vysoké míry robotizace.

VW ID.3 stoji v Číně 370.000Kč, v ČR 999.900Kč, VW ID. 4 v Číně lehce přes 500.000Kč a v ČR cca 1.400.000Kč. VW ID.7 v Číně 850.000Kč v ČR cca 1.569.900 Kč. A to se ID.7 pro Čínu i ČR dělá v jedné a té samé továrně v Německu.
Takže, co to znamená? Tratí VW na jednom ID.7 v Čině 700k a v Evropě je na nule nebo je na nule v Čině a v Evropě na jednom autě vydělá 700k?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
10. 10. 2023 09:58
Re: ztráta VW na jednom autě
Proti dělníkům v ČR to samozřejmě rozdíl bude. Nedávno tu Povšík a spol exhibovali, že když se vše dobře sejde (příplatky a tak), vydělá si dělník ve Škodovce 6500 Kč za JEDNU směnu. Plus počítejte odvody zaměstnavatele na sociální a zdravotní, příspěvky na kde co, kdovíjaké benefity a taky to, za kolik je ten čínský plat hodin. Takže Číňané už samozřejmě nepracují za misku rýže, ale pořád tam bude rozdíl ve mzdových nákladech minimálně 50 % i ve srovnání s chudým Českem (ve srovnání se západní Evropou to pak budou pořád cca násobky).
10. 10. 2023 10:09
Re: ztráta VW na jednom autě
a jak to je u komunistu v chine se zdravotnim z socialnim pojistenim ?
obcas probleskne, ze se musis postarat sam
10. 10. 2023 12:59
Re: ztráta VW na jednom autě
Na světě je spousta států, kde mají kapacity pro výrobu elektromobilů. Problémem je infrastruktura. V Číně je továrna na rafinaci kovů, hned vedle slévárna, kousek od toho baterkárna, za rohem výroba elektroniky a za dalším automobilka. Proto jsou v Číně levné auta. A jsou tam levné i západní značky, protože mají v tomto ohledu stejné podmínky.
Nicméně čínské exportní značky mají daňové úlevy, což západní nemají, dále mají podporu dopravy nebo podporu vysokých škol a nábor odborníků. K tomu nacionalní masírka, kdy vystudovaný inženýr jde raději makat do BYDu než do VW.
10. 10. 2023 09:59
Znacky a znacky
Jsou znacky, ktere na EV vydelavaji miliardy - Tesla, BYD.

A jsou znacky, ktere prodelavaji - Rivian, Nio.

Delat z tech co prodelavaji nejake zavery by bylo dost... selektivni.

https://www.autoforum.cz/…ni-o-20-procent/
Elektromobily jsou vážně skvělý byznys, velebený Rivian prodělává 769 tisíc na každém autě i po zdražení o 20 procent
:D
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2023 13:02
Re: Znacky a znacky
Elektrifikovaná divize BYD je zisková pouze a jen díky hybridům. Výroba čistokrevných elektrik zisková není. Pokud se nepletu, tak ziskovost na EV má 2 %, jenže tam počítá jak elektriky tak hybridy dohromady. Jinak by byl v mínusu. Stejně tak nevyrábí nejvíc elektromobilů, jak se často uvádí, protože do statistik bere i hybridy.
10. 10. 2023 10:07
1 bio v ceskejch za dieselgate
chinani dotujou, eu pokutuje
at mi nikdo netvrti, ze ten 1 bilion v ceskejch, kolik VW zaplatil na pokutach za dieselgate aby kolenovrti jezdili o par desetaku na kilometr levneji, se nikde neprojevilo
EU si tak nakonec vzala cast toho, co ji uniklo na zvyhodneni zdaneni nafty proti benzinu.
jen nechapu, proc to levnejsi jezdeni kolenovrtu musime jeste jednou platit my co jezdime cistym benzinem
Rozbalit vlákno
21
Avatar - pradeda777
10. 10. 2023 10:22
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
...a to se ještě neví, jak to skutečně s tou dieselgate bylo a co za tím stálo. Kdo to plánoval, financoval a proč....konspirace? H.o.w.n.o konspirace, ale trvdý konkurenční boj, kde účel tvrdí prostředky. :-[]
10. 10. 2023 12:19
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Tak jasně, že to byla fraška pro média a způsob jak podojit VW a pro americký automobilky způsob jak si zničit konkurenci.
10. 10. 2023 13:07
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Tak uz jsem klidny.

Do ted jsem si myslel, ze VW prekracoval v realu normy x-krat...

https://en.m.wikipedia.org/…missions_scandal
"The agency had found that Volkswagen had intentionally programmed turbocharged direct injection (TDI) diesel engines to activate their emissions controls only during laboratory emissions testing, which caused the vehicles' NOx output to meet US standards during regulatory testing. However, the vehicles emitted up to 40 times more NOx in real-world driving.[27] Volkswagen deployed this software in about 11 million cars worldwide, including 500,000 in the United States, in model years 2009 through 2015."
Tomuhle nerikam "fraska pro media".
Bohuzel realita je takova, ze VW prekracoval limity az 40x. A sam se k tomu priznal!
Co je na tom nejhorsi?
Ze tyhle auta zde stale bezne jezdi. :no:
10. 10. 2023 13:26
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Když někdo podvádí, tak to chce svést na někoho jinýho. Pošpinit tak konkurenci, že to oni je napráskali, je značka ideál.
Ať je napráskal kdokoli, tak jen dobře. Najednou emise plnit dokážou.
10. 10. 2023 13:39
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
nektery automobilky vyrabely jeste vetsi jedomety nez VW a tem nikdo nezkrivil ani vlasek na hlave
co si pamatuju, mezi nejhorsimi byly volvo, ford, nissan
10. 10. 2023 14:51
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
což ale ve finále není vůbec podstatné. Tohle bylo jen divadlo pro publikum. Myslíš si že všechno ostatní je naprosto čistý a v pořádku? Že tohle byl nějaký obří megapodvod, který je svým rozsahem ojedinělý? Že v případě jiných norem je všechno v pořádku a prostě na to jen nikdo nepřišel nebo nechce přijít? To že v nějakým měřícím cyklu za přesně definovaných podmínek překračoval motor limity 40x je úplně jedno. Ty si snad myslíš, že měřící cyklus je reálný provoz? Auta jsou ve všech ohledech stavěná právě na to aby prošla testem dle nějaké konkrétní metodiky, kdyby si ale trochu změnil zadání, tak zjistíš, že jsou výsledky naprosto jiný. Vezmi si nárazový testy. Evropský auto je postavený přesně na nárazový test dle metodiky ADAC, když s ním bouchneš jinak zjistíš, že to co v rámci testu posádka přežila bez úhony najednou nepřežije. Nebo si vezmi takový EGR ventil, který funguje jen v průběhu testovacího cyklu, ale ten neobsahuje plný plyn, protože při plném plynu totiž EGR přestává pouštět spaliny zpátky a žene je přímo do výfuku. Jinými slovy se motor chová jako by EGR vůbec neměl. Co kdyby si mu v tu chvíli změřil emise? To by asi byly výsledky NOx.
10. 10. 2023 14:59
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Ptal ses:
"Myslíš si že všechno ostatní je naprosto čistý a v pořádku?"

Ja ti na to odpovim takto:
Me auto plni emise naprosto bezvyhradne.
:yes:

Tve benzinove nejspis taky celkem plni.
Diesely (nejen od VW..) jsou v realu jedna velka katastrofa, kazdopadne EU5 a nizsi.

PS Sorry, ale vubec se neorientujes. Precti si neco o tematu. ;-)
40x prekroceni limitu se tyka REALNYCH emisi dieselgate.
10. 10. 2023 16:53
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Ja som si okolo tejto témy prečítal a vypočul dosť a dosť. A došiel som k záveru, že celý green deal je jedno veľké svinstvo, ktorého cieľom vôbec nie je ekológia. Len ovečky prikyvujú a sú šťastné, aké dobro robia. Smutné, veľmi smutné.
10. 10. 2023 18:22
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
cilem green dealu je bejt energeticky nezavislej na teroristech z rossiji a diktatorech z arabie
teroristi z rossiji to ale prokoukli a tak pred vanocema 2021 privreli kohouty, vyhnaly ceny plynu k $100 za MWh a pak v ramci sve tridenni specielni operace vtrhli na Ukrajinu krast zachodovy misy, deti a vrazdit a znasilnovat jejich maminky.
cena plynu behem toho vystoupala kratkodobe na vic nez trojjnasobek, aby dnes klesla na polovinu, tedy do $50 za MWh, coz je uplne v pohode a rossija se pro nas stala uz skoro uplne zbytecnou.
a EU se navic potvrdilo, ze green deal, resp bejt energeticky nezavislej na teroristech a diktatorech je jedina cesta, jak rozumne prezit
kdo tohle nechape, je jejich slouha
11. 10. 2023 08:30
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Bože, prečo si dal dušu do barana...(?)
12. 10. 2023 09:57
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
To by mi dávalo smysl ve chvíli, kdyby v rámci Green dealu neprobíhal taky boj proti jaderným elektrárnám a nezavíraly se. Jinak omezit spotřebu ropy je samozřejmě v pořádku, ale zase je nesmysl si myslet, že od těch opičáků tu ropu už nebudeme potřebovat. Prostě jí jen budeme nakupovat o něco míň. Jinak věta " teroristi z rossiji to ale prokoukli a tak pred vanocema 2021 privreli kohouty, vyhnaly ceny plynu k $100 za MWh a pak v ramci sve tridenni specielni operace vtrhli na Ukrajinu krast zachodovy misy, deti a vrazdit a znasilnovat jejich maminky" mě neskutečně rozesmála. To se ti povedlo :D Krást záchodový mísy - to mě málem roztrhlo smíchy. Trefné :yes:

Akorát s tím zbytečným Ruskem bych byl opatrný. Co myslíš, že teče ropovodem?
12. 10. 2023 09:53
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Ano to si došel přesně k tomu co každý průměrně inteligentní jedinec. Pitomci si myslí, že tím zachráníme nějak planetu :-D
12. 10. 2023 09:51
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Jaký to máš prosím tě auto že je tak straně bio eko. Elektromobil?

O mém benzínovém bych měl taky silné pochyby. Když na to šlápneš, tak to žere i trávu kolem silnice, takže výsledky NOx v zátěži bych radši neměřil. Oni asi vědí proč se to neměří na technický kontrole při plný plynu, ale jen v laboratoři v optimálních podmínkách :-D A to je právě ten problém, který ti uniká. Když měříš v ustálených podmínkách na ohřátým motoru, tak budeš mít jiný čísla než když na ten motor šlápneš a dáš mu nažrat, takže onanovat tady nad nějakým syntetickým výsledkem měření emisí motoru bez zátěže fakt nemá smysl.
10. 10. 2023 16:03
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
:yes: Velke překvapeni ze to ctu od tebe.

Ano, spalovaci auta v realnem provozu produkuji daleko vice škodlivých emisi nez se uvadi.

Proc zde je ale tolik nazoru, a myslim ze i od tebe, ze dnesni auta uz jsou uzasne cista?
10. 10. 2023 19:20
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Kazdy novy spalovak byl vzdycky uzasne cisty.

Uz EU1.

Protoze to rikali v reklame.
12. 10. 2023 10:02
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Fakt je že taková Felda 1,3 MPI byla sice EU1, ale emisně naprosto v pohodě.
Avatar - Barrichello
11. 10. 2023 13:51
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Protože to lidi maj v tragickém stavu , objelo to 6x zeměkouli nebo to používaj nevhodným způsobem (na hrkání po městě).

To má ale řešit STK a policie.
12. 10. 2023 06:15
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
V realnem provozu ma násobné emise uz nove auto. Po 100000km uz je to auto plnicí uz jen malo původních hodnot.
STK ktere by měřili aspon tak jako pri homologaci auta by stále min desetkrát tolik a vyřadilo by naprostou vetsinu aut starších 5 let.

Tvuj navrh by zbavil dostupné mobility naprostou vetsinu lidi.
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 14:56
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Ono by stačilo se zaměřit na ty herky co vypouští bílý a černý dým, který to rozhodněpři homologaci nevypouštělo.
Protože to nemělo zanesené nebo vykuchané DPF, nebylo to načipovaný, nejezdilo to 12 km po městě sem a tam s intervaelm výměny olej 25 000 (= zakarbovaný totálně na sra*ky) anebo to nebyla vylítaná popelinice s 570 000 km

Kamarád má v americe Lincoln Towncar z roku 2005, najeto 880 000 !!!!! KM.
To auto nekouří, motor je původní, akorát nový ventily a přetěsnění.

Zkus to s dieslem o kterj se nikdo nestaral a jezdil po městě :-) :-) :-)
12. 10. 2023 10:01
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Protože se na to musíš kouknout jako na celý obrázek a ne jen vytrhávat z kontextu. Podívej se co tady jezdilo za smraďochy před 20 lety a srovnej to s dnešním novým spalovákem. Šáhni do výfuku 20 let starýmu autu a novýmu a porovnej rozdíl. Takže stojím si za tím, že dnešní auta od EURO5 nahoru jsou provozně čistá a nepředstavují žádné nebezpečí z pohledu čistoty ovzduší.
Avatar - Barrichello
11. 10. 2023 13:49
Re: 1 bio v ceskejch za dieselgate
Při cenách nafty o 1 kč vyšších jak benzínu + nákladěnjší setvis dieslů není ježdění na naftu levnější jak na benzín, o LPG už vůbec nemá smysl se bavit, to je výrazně levnější jak nafta.

Akorát čeští pepíci to nevědí a dál jezdí sazomety kterým jde z vejfuků bílej a černej kouř :-)
Včera sem potkal hned 3 tyto nádhery - dieslovou Hondu Civic (černej) , dieslový BMW (taky černej) a Oktávku RS (bílej) :-)
10. 10. 2023 11:04
Prodelek
info jak byla ta částka pocitana?
Jestli je to jen dělení podpora:pocet aut tak to je dost zavádějící udaj.
Rozbalit vlákno
2
10. 10. 2023 12:22
Re: Prodelek
Přesně tohle mě napadlo. Jak k tomu číslu kdo došel. Hlavně by mě zajímalo co je na nákladový straně. Jestli tam náhodou nejsou odpisy nějakých nově postavených fabrik a obecně náklady na expanzi firmy nebo rozpouštěný náklady na vývoj. Celý se to pak zamíchá s provozníma nákladama a rozpustí do výrobní ceny jednoho auta a vyjde zavádějící údaj.
10. 10. 2023 16:50
Re: Prodelek
Kto chcel spočítal čo chcel. Hlúpe čísla bez zmyslu, ktoré ani nestoja za úvahu.
11. 10. 2023 14:32
Tip of the iceberg
Investigace již probíhá, info o Nio jsou asi jen prvnim střípkem:
https://www.reuters.com/…cles-2023-09-13/

Obecně vzato, jako i v mnoha jiných oblastech (stavebnictví, realitní boom) bych byl s čísly hodně opatrný. Valná většina čínským výrobců EV (jedná se o desítky značek, ze kterých možná známe max pár největších), je černá díra na státní peníze.

Co mě ale zaujalo, proč celkem racionální příspěvky a argumenty zde vyvolávají takovou záplavu mínusů? Už i Čína si tu platí vlastní pátou kolonu, nebo to palečkujou boti?
Rozbalit vlákno
0