Profi
Který k.o.k.o.t tohle vyplodil? Nevyplatí se ani náhodou a to ani když to bude klient chtít zaplatit, což není. Aby bylo vůbec možno tohle auto pořídit, spedičně provozovat a hlavně zaplatit se, cena na km je až 4 násobná 😉 A to jaksi nikdo pod tíhou nákladů nikdo platit nechce… Takže teoretické pindy tvůrce perexu by si měl prakticky ověřit u jakékoliv spedice…
Vypotil to ***, to je celkem jisté. V ČR a vůbec ve většine Evropy je max. hmotnost soupravy stanovena u dvouosého tahače na 42 tun, toto má 44t. Užitečná hmotnost se dnes počítá min. 26 tun, toto uveze při současné legislativě 18 tun. A jak všichni víme, 90% nákladů se vozí na tuny.... take hurá k dašímu paskvilu. Jo a pokud chce někdo arguemntovat, že to odveze nadvakrát, pak ať vysvětlí, jak se ty všechny kamiony vlezou na silnice, když už nyní je jich až až.
jak vsichni vime ...
presne takhle mluvej dezolati a demagogove
presne takhle mluvej dezolati a demagogove
no a to jsou ti inteligntní co nepodléhjí snadno ideologiím a nad problémem dokáží opravdově přemýšlet. Né jako libtardi jejichž elita ve vedení má 107 😉
A vy jste nákladní dopravu viděl pouze z ponorky a při kalné vodě, tedy, nevíte o tom nic. Takže diskuze s vámí je zbytečná ztráta času.
hod do placu svoji ekonomickou rozvahu alarmisto
Rozvahu házet nebudu. Počítali jsme to pro jednoho klienta a ze všech rozvozů po ČR, zbyla jen jen jedna krátká trasa elektrickým solem cca 40km v kolečku 2x krát denně, aby se tím mohl chlubit, jak je zelený 😉 Zbytek odmítl s tím, že náklady jsou 4x vyšší než standardní auta... Taková je realita :yes:
nevidim vyuzitie mimo kratkych tras
neviem si predstavit, kde taku bateriu ten kamionista nabije
500km je smiesne na 1 dojazd, ked to prdne niekde odtiahnut kamion vela zdaru
zas niekto pcha vsade elektriku
uz len cakat, kedy EU da nejake strasne poplatky pre kamiony iduce cez mesta ak nema "0" emisie
neviem si predstavit, kde taku bateriu ten kamionista nabije
500km je smiesne na 1 dojazd, ked to prdne niekde odtiahnut kamion vela zdaru
zas niekto pcha vsade elektriku
uz len cakat, kedy EU da nejake strasne poplatky pre kamiony iduce cez mesta ak nema "0" emisie
Kamión je blbosť aj so spaľovákom. Jeho jediné rozumné využitie je skutočne na krátke trasy tak do 400 km. Dlhé trate s kamiónom sú neefektívne a neekologické. Problém je, že sme ochotní ich platiť. Peniaze vyhrajú vždy.
Dva a půl krát vyšší cena. Vládní dotování. Baterie v tomto nesmyslu váží 4,5 tuny !!! Jsem zvědavý na celkovou hmotnost tahače. Proč se neuvádí? Aby to nedrazovalo už ted?
tak by se vše vozilo elektrickými vlaky na nádraží a z nádraží těmito elektrickými kamiony. Ale raději lidstvo vymýšlí blbosti ve stylu že prděním do umyvadla zlato nevznikne.
Veľmi správny pohľad. :yes: :yes: :yes: Aj so súčasnými naftovými kamiónmi by to bola citeľná zmena k lepšiemu.
Vy jste se sešli, naivkové. Celý moderní svět byl postaven dieselovými stroji, a bez dieselu by se život zastavil.
Ty vaše electrodreams jsou tak dobré možná pro usmání.
Probuďte se, nebo si vezměte prášek na uklidnění.
Ty vaše electrodreams jsou tak dobré možná pro usmání.
Probuďte se, nebo si vezměte prášek na uklidnění.
..... a elektrofašistické propagandy. Hnus! 😲 :no:
Niccolò Machiavelli
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pomohl jsem si citátem ze seriálu Kutil Tim. Elektrický tahač má dva zásadní problémy: 1) Vyšší hmotnost tahače = nižší hmotnost přepravitelného nákladu (nemá vliv v případě, že je hmotnost nákladu nižší). 2) Doba nabíjení - ne vždy vyjde povinná přestávka na místo, kde je nabíjecí stanice. Stačí zácpa na cestě a je vymalováno. Řidič pak je nucen vykonat povinou pauzu, aby následně dojel k nabíječce, kde zase ztvrdne. To bude znamena prodloužení doby přepravy = nárůst ceny přepravy...
Nene, uvalíme na diesel CO2 daň (říkají tomu mýtné) a rázem bude všechno ok.
To, že taková věc opět jen zdraží dopravu a že na to doplatí koncoví spotřebitelé, to je absolutně v pořádku. 😢
Ono ale Scholz už tam v Dojčlandu moc dlouho nebude, přijdou předčasné volby, lidi jsou na něj extrémně nasr.
To, že taková věc opět jen zdraží dopravu a že na to doplatí koncoví spotřebitelé, to je absolutně v pořádku. 😢
Ono ale Scholz už tam v Dojčlandu moc dlouho nebude, přijdou předčasné volby, lidi jsou na něj extrémně nasr.
Kamion zaraba dobre vtedy, ked prenesie vela /hmotnost/ a daleko /vzdialenost/. Toto zlyhava v oboch kategoriach.
Plus je to drahe. Lacnejsi servis v podobe mensieho poctu poruch a potrebnych dielov to nekompenzuje.
Dalej z praxe😒br /> - trasa sa bude planovat podla vykonnosti nabijacich stanic a nie vykladok/nakladok
- ked bude bateria na 20% a vykladka bude meskat alebo to chyti dopravnu zapchu, je sanca, ze odboci k menej vykonnej nabijacke kde stravi vela casu
- pustite to v zime cez Donovaly kolko to spali 😊
- nehovoriac o tom, ze ak sa budu striedat dvaja soferi, tak sa vlastne nemusia, pokial nedokazu nabit za velmi kratky cas
Plus je to drahe. Lacnejsi servis v podobe mensieho poctu poruch a potrebnych dielov to nekompenzuje.
Dalej z praxe😒br /> - trasa sa bude planovat podla vykonnosti nabijacich stanic a nie vykladok/nakladok
- ked bude bateria na 20% a vykladka bude meskat alebo to chyti dopravnu zapchu, je sanca, ze odboci k menej vykonnej nabijacke kde stravi vela casu
- pustite to v zime cez Donovaly kolko to spali 😊
- nehovoriac o tom, ze ak sa budu striedat dvaja soferi, tak sa vlastne nemusia, pokial nedokazu nabit za velmi kratky cas
Elektrická Dacia Spring, auto lehce přes tunu, má střední hodnotu spotřeby 14-15kWh/100km. Čtyřicet krát těžší kamión bude mít spotřebu jen 120kWh/100km?
Tak, a teď tu o Karkulce 😂.
Tak, a teď tu o Karkulce 😂.
chrochtavejh duster zere 6 litru nafty, 30x tezi kamin zere 180litru ???
lidi jako ty by nemeli mit volebni pravo
lidi jako ty by nemeli mit volebni pravo
ty už ho nemáš, poté to tě museli zavřít do blázince
hezké je že tě tam ještě pořád pouštějí k počítači
raději tě k němu pustí, protože ty by se je tak strašně prudill celej den, že by tě museli dát na samotku, a to není humánní
hezké na demokracii je to, že i úřední blbové jako ty mají nějaká "lidská" práva
hezké je že tě tam ještě pořád pouštějí k počítači
raději tě k němu pustí, protože ty by se je tak strašně prudill celej den, že by tě museli dát na samotku, a to není humánní
hezké na demokracii je to, že i úřední blbové jako ty mají nějaká "lidská" práva
A ted nam zdejsi specialisti na nakladni dopravu reknou neco k tiskovemu prohlaseni, ktere bylo dost uboze prelozene chatbotem :-!
Libovka :-!
Libovka :-!
měst), ale tohle bych elektrifikoval fakt až jako poslední...
Jinak moc nechápu, jak by se to mohlo vyplatit. Když uvážíme jak levná je nafta (mimochodem reálná výše spotřební daně z nafty klesá v čase jak díky jejímu snižování, tak hlavně díky inflaci) a jak drahé je nabíjení na rychlonabíječkách, tak se to nemůže vyplatit ani na provozně, natož celkově....
Jinak moc nechápu, jak by se to mohlo vyplatit. Když uvážíme jak levná je nafta (mimochodem reálná výše spotřební daně z nafty klesá v čase jak díky jejímu snižování, tak hlavně díky inflaci) a jak drahé je nabíjení na rychlonabíječkách, tak se to nemůže vyplatit ani na provozně, natož celkově....
jestlize se konec spalovaku v 2035 ma tykat i nakladaku, tak je nejvyssi cas s tim zacit, aby se vychytaly mouchy.
na provozovne dnes nabijis za 7 korun za kWh * 120kWh/100km vs 40kacek za litr nafty * 30litru/100km
uz jen tohle je rozdil cca 350tis kacek na kazdych 100tis km
tendence elektriky je pokles, u nafty a benzinu budem radi za soucasnej stav
na provozovne dnes nabijis za 7 korun za kWh * 120kWh/100km vs 40kacek za litr nafty * 30litru/100km
uz jen tohle je rozdil cca 350tis kacek na kazdych 100tis km
tendence elektriky je pokles, u nafty a benzinu budem radi za soucasnej stav
Určitě na nějakém megachargeru (do tohodle fakt nemá smysl strkat 50 kW) nabíjím za 7 Kč? No nevím, nevím... :no: 😄
Ale jako souhlas, že při provozu od jedný fabriky vybavený fotovoltaikou ke druhý fabrice vybavený fotovoltaikou to v takovém interním použití do 400 km vzdálenosti smysl určitě dávat může. :yes:
Ale jako souhlas, že při provozu od jedný fabriky vybavený fotovoltaikou ke druhý fabrice vybavený fotovoltaikou to v takovém interním použití do 400 km vzdálenosti smysl určitě dávat může. :yes:
Tendence u elektriky určitě není pokles ceny. Poté, co zelení euro***i v EU rozvrátili výrobu elektrické energie ze stabilních zdrojů, vůbec není jisté, jestli nové zdroje budou schopny zásobovat infrastrukturu nepřetržitě. To je jeden aspekt na růst ceny.
Za druhé: benzín a nafta jsou zatíženy spotřební daní, zatímco elektřina zatím ne, ale myslíš, že to tak zůstane i poté, co hypoteticky elektroauta převládnou? To sotva.
Za druhé: benzín a nafta jsou zatíženy spotřební daní, zatímco elektřina zatím ne, ale myslíš, že to tak zůstane i poté, co hypoteticky elektroauta převládnou? To sotva.
Jako ocekavat, ze cena elektriny klesne, a to ve chvili, kdy vsichni prechazi na elektromobilitu a zaroven se prechazi na obnovitelne zdroje (logicky drazsi jez uhli nebo plyn) a zaroven se zastavuji jaderne elektrarny … jako to prece nikdo nemuze ocekavat, ze za 10 let bude elektrika levnejsi nez dneska.
Jo ze se da zdrazit nebo zakazat nafta tak, aby se elektrika vyplatila, to jo, to jde. Ale elektrika levna nebude.
Jo ze se da zdrazit nebo zakazat nafta tak, aby se elektrika vyplatila, to jo, to jde. Ale elektrika levna nebude.
Jono, hlavně na rychlejších dobíječkách takové ceny nejsou. A stále jsem se nikde nedočetl co se stane se spotřební daní, respektive výpadky z jejích příjmů až se masově přejde na elektřinu. To ani nějaká silniční daň nemá šanci vyrovnat pokud se teda nezvedne na nějaké absurdní sumy.
Ve dvou až dvou a půl násobné pořizovací ceně jsou jistě započítány elektrické přípojky pro nabíjení v každé firmě a u každé rampy, kde se bude nakládat a vykládat.
Dobíjení v průběhu jízdy ..."průběžným nabíjením během zákonem předepsaných přestávek řidiče "...je výborné řešení, zejména když už ani dnes není kam zaparkovat kamion a není výjimkou odstavený kamion všude možně, třeba i v odstavném pruhu na dálnici pro splnění přestávky, natož aby byl poblíž vždycky nabíjecí bod.
Auto připraveno do ideálního světa vědeckofantastického filmu o romantické budoucnosti.
Dobíjení v průběhu jízdy ..."průběžným nabíjením během zákonem předepsaných přestávek řidiče "...je výborné řešení, zejména když už ani dnes není kam zaparkovat kamion a není výjimkou odstavený kamion všude možně, třeba i v odstavném pruhu na dálnici pro splnění přestávky, natož aby byl poblíž vždycky nabíjecí bod.
Auto připraveno do ideálního světa vědeckofantastického filmu o romantické budoucnosti.
auto a infrastruktura se pripravuje na rok 2035
ses si jistej, ze neni kde partkovat ani na zapad a jih od nasich hranic?
nebo si myslis, ze jsme pupkem sveta a vse se toci kolem nas ??
ses si jistej, ze neni kde partkovat ani na zapad a jih od nasich hranic?
nebo si myslis, ze jsme pupkem sveta a vse se toci kolem nas ??
Umíš číst?
Vždyť jsem napsal, že auto je připraveno do ideálního světa v romantické budoucnosti.
Vždyť jsem napsal, že auto je připraveno do ideálního světa v romantické budoucnosti.
Nebude dost tvrdých zdrojů elektrické energie. Nabíjecí body se schopností nabíjet ve stovkách kW, budou spíš vzácné zboží.
No pokud se má roztahat tolik takto výkonných dobíječek na všechna dálniční parkoviště pro kamiony, tak včera začít bylo pozdě aby byla šance to stihnout. Je to otázka priorit a těch problémů co trápí EU je tolik, že i kdyby to bylo nějak naplánované, tak zdroje na to nebudou…uvidíme během pár let…
Vyplatí se jako vnitropodnikovka na převozy lehčího materiálu na kratší vzdálenosti, např. mezisklad - fabrika atd.
Edit: Když už dám někomu palec dolu, tak si to aspoň obhájim.
Edit: Když už dám někomu palec dolu, tak si to aspoň obhájim.
Na ACZ? Kamoš, tu si v najspodnejších diskusných úrovniach. Väčšina slušných diskutérov už tieto priestory opustila, chodí sem zopár normálnych ľudí, čo ešte majú trochu výdrže a trochu slušnosti, zbytok je banda kreténov a odpadu, ktorý sa nevie zmestiť do kože.
Jako prototyp dobrý. Pro něco se to může možná vyplatit. V EU je prakticky limit 25 tun co kamion legálně uveze aby se vešel do hmotnosti na nápravu a ani to velmi často nestačí. A v tomto oboru platí, že se jde velmi tvrdě po ceně a optimalizaci nákladů. Nějaké % ušetření emisí na nových kamionech typu digitální zrcátka fajn, to se cenově ztratí. Ale připlatit za něco co uveze méně, to je zase jen pro nějaké hodně bohaté korporáty aby si na tom udělali PR a využili to částečně pro nějaké specifické zboží a trasy.
Ale nahradit kamiony tohle zatím nemá šanci a dobíjení je zrovna ten nejmenší problém, ačkoliv kdyby se to adaptovalo ve velkém, tak to problém bude, protože zázrak techniky na dnešních parkovištích pro kamiony je splachovací záchod, natož nějaká ultra výkonná dobíječka 😁
Ale nahradit kamiony tohle zatím nemá šanci a dobíjení je zrovna ten nejmenší problém, ačkoliv kdyby se to adaptovalo ve velkém, tak to problém bude, protože zázrak techniky na dnešních parkovištích pro kamiony je splachovací záchod, natož nějaká ultra výkonná dobíječka 😁
😄 😄 😄 😄 víc ta nádhera nedá, přestávky sou kolik, 45 minut? to se hodně nabije teda, to abyste postavili v EU 250 nových rekatorů 😄 😄 😄 😄 na provoz giga nabíječek
Hnus!
ty nejses zelenej, ale limetkovej 😁 😁 😁
Co by mely asi recyklovat?
Kdyz baterky budou mit zivotnost dejme tomu dvacet let...
Recyklace je mozna uz dnes.
@ Ringohofer: Prestan sirit dezinformace!
Dobrej vtip Borisove, po 10 letech je to nepoužitelný 😄