Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Mercedes-Benz eActros 600 je tahač s obří baterkou. Bude drahý, ale vyplatí se

Mercedes-Benz Trucks odhalil sériovou podobu prvního bateriového elektrického (BEV) sedlového tahače pro dálkovou mezinárodní dopravu.
Zpět na článek
11. 10. 2023 07:35
11. 10. 2023 07:47
11. 10. 2023 08:40
11. 10. 2023 10:38
11. 10. 2023 10:53
11. 10. 2023 08:58
11. 10. 2023 09:21
11. 10. 2023 09:30
11. 10. 2023 11:42
11. 10. 2023 20:52
13. 10. 2023 10:19
11. 10. 2023 23:40
11. 10. 2023 07:01
Už jsou vybudovány dostatečné recyklační kapacity?
Velká baterie je nutnost, ale také příčina velmi vysoké ceny a hmotnosti. Představuje obrovské množství materiálu, zatím bez možnosti recyklace. Prý se celá baterka hodí do úložiště energie. S tím, že se někde jinde vydolují zašlí mega-tuny materiálu, aby se vyrobily další trakční baterie. Recyklace zatím není možná.
Hnus!
Rozbalit vlákno
4
11. 10. 2023 08:38
Re: Už jsou vybudovány dostatečné recyklační kapacity?
este se to ani nevyrabi a ty uz chces recyklovat ??
ty nejses zelenej, ale limetkovej :D :D :D
11. 10. 2023 09:22
Re: Už jsou vybudovány dostatečné recyklační kapacity?
Wtf

Co by mely asi recyklovat?
Kdyz baterky budou mit zivotnost dejme tomu dvacet let...

Recyklace je mozna uz dnes.
@ Ringohofer: Prestan sirit dezinformace!
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 12:16
Re: Už jsou vybudovány dostatečné recyklační kapacity?
20 let, heheheh

Dobrej vtip Borisove, po 10 letech je to nepoužitelný :-)
11. 10. 2023 23:35
Re: Už jsou vybudovány dostatečné recyklační kapacity?
Pokud recyklace není možná, jak je možné, že Apple používá ve svých baterkách recyklované materiály? Pokud recyklace není možná, co dělají ty dvě desítky evropský recyklačních fabrik na lithiové baterky?
11. 10. 2023 07:09
Bude drahý, ale vyplatí se?
Který k.o.k.o.t tohle vyplodil? Nevyplatí se ani náhodou a to ani když to bude klient chtít zaplatit, což není. Aby bylo vůbec možno tohle auto pořídit, spedičně provozovat a hlavně zaplatit se, cena na km je až 4 násobná ;-) A to jaksi nikdo pod tíhou nákladů nikdo platit nechce… Takže teoretické pindy tvůrce perexu by si měl prakticky ověřit u jakékoliv spedice…
Rozbalit vlákno
13
11. 10. 2023 07:29
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
Vypotil to ***, to je celkem jisté. V ČR a vůbec ve většine Evropy je max. hmotnost soupravy stanovena u dvouosého tahače na 42 tun, toto má 44t. Užitečná hmotnost se dnes počítá min. 26 tun, toto uveze při současné legislativě 18 tun. A jak všichni víme, 90% nákladů se vozí na tuny.... take hurá k dašímu paskvilu. Jo a pokud chce někdo arguemntovat, že to odveze nadvakrát, pak ať vysvětlí, jak se ty všechny kamiony vlezou na silnice, když už nyní je jich až až.
11. 10. 2023 08:34
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
jak vsichni vime ...
presne takhle mluvej dezolati a demagogove
11. 10. 2023 08:49
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
no a to jsou ti inteligntní co nepodléhjí snadno ideologiím a nad problémem dokáží opravdově přemýšlet. Né jako libtardi jejichž elita ve vedení má 107 ;-)
11. 10. 2023 09:00
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
A vy jste nákladní dopravu viděl pouze z ponorky a při kalné vodě, tedy, nevíte o tom nic. Takže diskuze s vámí je zbytečná ztráta času.
11. 10. 2023 09:19
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
uz jen ten tvuj nick ukazuje ze jsi proruska nicka
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 13:44
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
Ještě ty furt nevyměnili prášky? to už je slušná diagnoza :-)
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:13
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
zklidni hormon, howado vylízaný
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 13:44
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
To seseš ty, vid zelenej Borisove :-)
11. 10. 2023 08:33
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
hod do placu svoji ekonomickou rozvahu alarmisto
11. 10. 2023 15:31
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
Rozvahu házet nebudu. Počítali jsme to pro jednoho klienta a ze všech rozvozů po ČR, zbyla jen jen jedna krátká trasa elektrickým solem cca 40km v kolečku 2x krát denně, aby se tím mohl chlubit, jak je zelený ;-) Zbytek odmítl s tím, že náklady jsou 4x vyšší než standardní auta... Taková je realita :yes:
12. 10. 2023 10:35
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
kdy ste to delali a kterej elektronakladak vam z toho vypad ?
a muzu ho videt ??
Avatar - twistedTSD
11. 10. 2023 10:33
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
Ono se to "vyplatí," protože si Evropa drasticky zdraží konvenční dopravu. :-))
11. 10. 2023 16:27
Re: Bude drahý, ale vyplatí se?
Jen to všechno pak zaplatíme my, ze svých peněženek, za zboží a služby... Hlavně že budeme "pseudozelení" a budeme si hrát na to, že elektřina vzniká v nabíječce a je křišťálově bezemisní :no:
11. 10. 2023 07:35
zle pouzitie
nevidim vyuzitie mimo kratkych tras
neviem si predstavit, kde taku bateriu ten kamionista nabije
500km je smiesne na 1 dojazd, ked to prdne niekde odtiahnut kamion vela zdaru
zas niekto pcha vsade elektriku
uz len cakat, kedy EU da nejake strasne poplatky pre kamiony iduce cez mesta ak nema "0" emisie
Rozbalit vlákno
3
11. 10. 2023 08:24
Re: zle pouzitie
Kamión je blbosť aj so spaľovákom. Jeho jediné rozumné využitie je skutočne na krátke trasy tak do 400 km. Dlhé trate s kamiónom sú neefektívne a neekologické. Problém je, že sme ochotní ich platiť. Peniaze vyhrajú vždy.
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:14
Re: zle pouzitie
Klaudie, ty se taky lepíš na silnice?
Avatar - twistedTSD
11. 10. 2023 10:36
Re: zle pouzitie
Zajímavé. Měl by sis založit logistickou firmu a ovládnout trh díky svému revolučnímu zjištění.
11. 10. 2023 07:47
Utopie
Dva a půl krát vyšší cena. Vládní dotování. Baterie v tomto nesmyslu váží 4,5 tuny !!! Jsem zvědavý na celkovou hmotnost tahače. Proč se neuvádí? Aby to nedrazovalo už ted?
Rozbalit vlákno
3
11. 10. 2023 08:40
Re: Utopie
fakt 2.5x ?
klasicky EV od stredni tridy vyse stoji stejne co spalovak
uz se to seriove vyrabi aby jsme se mohli bavit o seriove cene ??
Avatar - twistedTSD
11. 10. 2023 10:38
Re: Utopie
Vždyť je cena nastíněná v článku.
11. 10. 2023 10:53
Re: Utopie
jo, prej bude drahej ...
... jako kazda novinka
nez prijde konkurence
11. 10. 2023 08:00
Kdyby byl svět řízen inteligentními lidmi, což nikdy nebude
tak by se vše vozilo elektrickými vlaky na nádraží a z nádraží těmito elektrickými kamiony. Ale raději lidstvo vymýšlí blbosti ve stylu že prděním do umyvadla zlato nevznikne.
Rozbalit vlákno
5
11. 10. 2023 08:24
Re: Kdyby byl svět řízen inteligentními lidmi, což nikdy neb
Veľmi správny pohľad. :yes: :yes: :yes: Aj so súčasnými naftovými kamiónmi by to bola citeľná zmena k lepšiemu.
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:17
Re: Kdyby byl svět řízen inteligentními lidmi, což nikdy neb
Vy jste se sešli, naivkové. Celý moderní svět byl postaven dieselovými stroji, a bez dieselu by se život zastavil.
Ty vaše electrodreams jsou tak dobré možná pro usmání.
Probuďte se, nebo si vezměte prášek na uklidnění.
11. 10. 2023 09:22
Re: Kdyby byl svět řízen inteligentními lidmi, což nikdy neb
a predtim para
a predtim kun
a predtim osel
a zitra to bude elektrika
ty osle
Avatar - twistedTSD
11. 10. 2023 10:39
Re: Kdyby byl svět řízen inteligentními lidmi, což nikdy neb
Elektrika je pohrobek minulosti a slepá ulička vývoje.
11. 10. 2023 11:01
Re: Kdyby byl svět řízen inteligentními lidmi, což nikdy neb
Nauč sa čítať, kámo. Máš pocit, že niekde popieram, čo píšeš?
11. 10. 2023 08:23
Článek plní lží....
..... a elektrofašistické propagandy. Hnus! :-O :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:17
Re: Článek plní lží....
Vždyť je to jistě bez úprav převzato od Mercedesu.
11. 10. 2023 13:01
Re: Článek plní lží....
Konkretne?

Uz ti zbyvaji jen ideologicke urazky?
11. 10. 2023 08:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
11. 10. 2023 08:49
"Myslím že ne Time..."
Pomohl jsem si citátem ze seriálu Kutil Tim. Elektrický tahač má dva zásadní problémy: 1) Vyšší hmotnost tahače = nižší hmotnost přepravitelného nákladu (nemá vliv v případě, že je hmotnost nákladu nižší). 2) Doba nabíjení - ne vždy vyjde povinná přestávka na místo, kde je nabíjecí stanice. Stačí zácpa na cestě a je vymalováno. Řidič pak je nucen vykonat povinou pauzu, aby následně dojel k nabíječce, kde zase ztvrdne. To bude znamena prodloužení doby přepravy = nárůst ceny přepravy...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:20
Re: "Myslím že ne Time..."
Nene, uvalíme na diesel CO2 daň (říkají tomu mýtné) a rázem bude všechno ok.
To, že taková věc opět jen zdraží dopravu a že na to doplatí koncoví spotřebitelé, to je absolutně v pořádku. :'-(
Ono ale Scholz už tam v Dojčlandu moc dlouho nebude, přijdou předčasné volby, lidi jsou na něj extrémně nasr.
Avatar - sargis
11. 10. 2023 08:58
cele zle
Kamion zaraba dobre vtedy, ked prenesie vela /hmotnost/ a daleko /vzdialenost/. Toto zlyhava v oboch kategoriach.
Plus je to drahe. Lacnejsi servis v podobe mensieho poctu poruch a potrebnych dielov to nekompenzuje.
Dalej z praxe:
- trasa sa bude planovat podla vykonnosti nabijacich stanic a nie vykladok/nakladok
- ked bude bateria na 20% a vykladka bude meskat alebo to chyti dopravnu zapchu, je sanca, ze odboci k menej vykonnej nabijacke kde stravi vela casu
- pustite to v zime cez Donovaly kolko to spali :)
- nehovoriac o tom, ze ak sa budu striedat dvaja soferi, tak sa vlastne nemusia, pokial nedokazu nabit za velmi kratky cas
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:21
Re: cele zle
Tak pojedou na sever kolem Žiliny, a to se vyplatí .-) :-) :-)
Avatar - kruskar
11. 10. 2023 09:00
Který trouba tuhle pohádku vypotil?
Elektrická Dacia Spring, auto lehce přes tunu, má střední hodnotu spotřeby 14-15kWh/100km. Čtyřicet krát těžší kamión bude mít spotřebu jen 120kWh/100km?
Tak, a teď tu o Karkulce 😂.
Rozbalit vlákno
3
11. 10. 2023 09:07
Re: Který trouba tuhle pohádku vypotil?
chrochtavejh duster zere 6 litru nafty, 30x tezi kamin zere 180litru ???
lidi jako ty by nemeli mit volebni pravo
Avatar - WinDiesel
11. 10. 2023 09:24
Re: Který trouba tuhle pohádku vypotil?
ty už ho nemáš, poté to tě museli zavřít do blázince
hezké je že tě tam ještě pořád pouštějí k počítači
raději tě k němu pustí, protože ty by se je tak strašně prudill celej den, že by tě museli dát na samotku, a to není humánní
hezké na demokracii je to, že i úřední blbové jako ty mají nějaká "lidská" práva
11. 10. 2023 09:35
Re: Který trouba tuhle pohádku vypotil?
jakou ma logiku to co kruskar vypotil?
nekdy mi pripominas milouse jakese na cervenym hradku
11. 10. 2023 09:30
Specialisti
A ted nam zdejsi specialisti na nakladni dopravu reknou neco k tiskovemu prohlaseni, ktere bylo dost uboze prelozene chatbotem :-!
Libovka :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
11. 10. 2023 10:26
Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v centrech
měst), ale tohle bych elektrifikoval fakt až jako poslední...

Jinak moc nechápu, jak by se to mohlo vyplatit. Když uvážíme jak levná je nafta (mimochodem reálná výše spotřební daně z nafty klesá v čase jak díky jejímu snižování, tak hlavně díky inflaci) a jak drahé je nabíjení na rychlonabíječkách, tak se to nemůže vyplatit ani na provozně, natož celkově....
Rozbalit vlákno
8
11. 10. 2023 10:54
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
jestlize se konec spalovaku v 2035 ma tykat i nakladaku, tak je nejvyssi cas s tim zacit, aby se vychytaly mouchy.
na provozovne dnes nabijis za 7 korun za kWh * 120kWh/100km vs 40kacek za litr nafty * 30litru/100km
uz jen tohle je rozdil cca 350tis kacek na kazdych 100tis km

tendence elektriky je pokles, u nafty a benzinu budem radi za soucasnej stav
Avatar - Barry Lyndon
11. 10. 2023 11:45
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
Určitě na nějakém megachargeru (do tohodle fakt nemá smysl strkat 50 kW) nabíjím za 7 Kč? No nevím, nevím... :no: :-)

Ale jako souhlas, že při provozu od jedný fabriky vybavený fotovoltaikou ke druhý fabrice vybavený fotovoltaikou to v takovém interním použití do 400 km vzdálenosti smysl určitě dávat může. :yes:
12. 10. 2023 10:38
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
kazda mala provozovna s jisticem 100A ma 70kW
pres noc za 8hod dobijes pres 0.5MWh
cena pod 7 kacek
Avatar - kruskar
11. 10. 2023 18:49
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
Tendence u elektriky určitě není pokles ceny. Poté, co zelení euroidioti v EU rozvrátili výrobu elektrické energie ze stabilních zdrojů, vůbec není jisté, jestli nové zdroje budou schopny zásobovat infrastrukturu nepřetržitě. To je jeden aspekt na růst ceny.
Za druhé: benzín a nafta jsou zatíženy spotřební daní, zatímco elektřina zatím ne, ale myslíš, že to tak zůstane i poté, co hypoteticky elektroauta převládnou? To sotva.
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 14:48
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
přesně tak, ceny elektřiny už půjdou jen a jen NAHORU - budete muset zaplatit ty větrník, FVe a hlavně vodík . A výraázné posílení přenosové sítě :-)
A to se bavíme o cca 5,5 BILIONU Kč v podmínkách ČR :-) :-) :-)
11. 10. 2023 21:36
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
Jako ocekavat, ze cena elektriny klesne, a to ve chvili, kdy vsichni prechazi na elektromobilitu a zaroven se prechazi na obnovitelne zdroje (logicky drazsi jez uhli nebo plyn) a zaroven se zastavuji jaderne elektrarny … jako to prece nikdo nemuze ocekavat, ze za 10 let bude elektrika levnejsi nez dneska.
Jo ze se da zdrazit nebo zakazat nafta tak, aby se elektrika vyplatila, to jo, to jde. Ale elektrika levna nebude.
11. 10. 2023 23:35
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
Jono, hlavně na rychlejších dobíječkách takové ceny nejsou. A stále jsem se nikde nedočetl co se stane se spotřební daní, respektive výpadky z jejích příjmů až se masově přejde na elektřinu. To ani nějaká silniční daň nemá šanci vyrovnat pokud se teda nezvedne na nějaké absurdní sumy.
12. 10. 2023 02:42
Re: Jsem jednoznačně pro elektromobilitu (ideálně pak v cent
O to bych se nebal.
Kdyz to nefunguje, dotuj to. Kdyz to funguje, zdan to… :-!
11. 10. 2023 11:14
Viděno růžovými brýlemi v zeleném pouzdře.
Ve dvou až dvou a půl násobné pořizovací ceně jsou jistě započítány elektrické přípojky pro nabíjení v každé firmě a u každé rampy, kde se bude nakládat a vykládat.

Dobíjení v průběhu jízdy ..."průběžným nabíjením během zákonem předepsaných přestávek řidiče "...je výborné řešení, zejména když už ani dnes není kam zaparkovat kamion a není výjimkou odstavený kamion všude možně, třeba i v odstavném pruhu na dálnici pro splnění přestávky, natož aby byl poblíž vždycky nabíjecí bod.

Auto připraveno do ideálního světa vědeckofantastického filmu o romantické budoucnosti.
Rozbalit vlákno
5
11. 10. 2023 11:22
Re: Viděno růžovými brýlemi v zeleném pouzdře.
auto a infrastruktura se pripravuje na rok 2035
ses si jistej, ze neni kde partkovat ani na zapad a jih od nasich hranic?
nebo si myslis, ze jsme pupkem sveta a vse se toci kolem nas ??
11. 10. 2023 11:26
Re: Viděno růžovými brýlemi v zeleném pouzdře.
Umíš číst?

Vždyť jsem napsal, že auto je připraveno do ideálního světa v romantické budoucnosti.
Avatar - kruskar
11. 10. 2023 18:51
Re: Viděno růžovými brýlemi v zeleném pouzdře.
Nebude dost tvrdých zdrojů elektrické energie. Nabíjecí body se schopností nabíjet ve stovkách kW, budou spíš vzácné zboží.
11. 10. 2023 19:10
Re: Re: Viděno růžovými brýlemi v zeleném pouzdře.
Ano, není, hlavně v Německu
11. 10. 2023 23:33
Re: Viděno růžovými brýlemi v zeleném pouzdře.
No pokud se má roztahat tolik takto výkonných dobíječek na všechna dálniční parkoviště pro kamiony, tak včera začít bylo pozdě aby byla šance to stihnout. Je to otázka priorit a těch problémů co trápí EU je tolik, že i kdyby to bylo nějak naplánované, tak zdroje na to nebudou…uvidíme během pár let…
11. 10. 2023 11:42
Vyplatí
Vyplatí se jako vnitropodnikovka na převozy lehčího materiálu na kratší vzdálenosti, např. mezisklad - fabrika atd.

Edit: Když už dám někomu palec dolu, tak si to aspoň obhájim.
Rozbalit vlákno
3
11. 10. 2023 20:52
Re: Vyplatí
Na ACZ? Kamoš, tu si v najspodnejších diskusných úrovniach. Väčšina slušných diskutérov už tieto priestory opustila, chodí sem zopár normálnych ľudí, čo ešte majú trochu výdrže a trochu slušnosti, zbytok je banda kreténov a odpadu, ktorý sa nevie zmestiť do kože.
11. 10. 2023 22:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 10. 2023 10:19
Re: Vyplatí
trafená hus zagágala
11. 10. 2023 23:40
Prototyp
Jako prototyp dobrý. Pro něco se to může možná vyplatit. V EU je prakticky limit 25 tun co kamion legálně uveze aby se vešel do hmotnosti na nápravu a ani to velmi často nestačí. A v tomto oboru platí, že se jde velmi tvrdě po ceně a optimalizaci nákladů. Nějaké % ušetření emisí na nových kamionech typu digitální zrcátka fajn, to se cenově ztratí. Ale připlatit za něco co uveze méně, to je zase jen pro nějaké hodně bohaté korporáty aby si na tom udělali PR a využili to částečně pro nějaké specifické zboží a trasy.

Ale nahradit kamiony tohle zatím nemá šanci a dobíjení je zrovna ten nejmenší problém, ačkoliv kdyby se to adaptovalo ve velkém, tak to problém bude, protože zázrak techniky na dnešních parkovištích pro kamiony je splachovací záchod, natož nějaká ultra výkonná dobíječka :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
12. 10. 2023 12:16
Reálný dojezd v zimě 350 km
:-) :-) :-) :-) víc ta nádhera nedá, přestávky sou kolik, 45 minut? to se hodně nabije teda, to abyste postavili v EU 250 nových rekatorů :-) :-) :-) :-) na provoz giga nabíječek
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2023 05:21
Nevyplatí se nikdy.
Nevyplatí se nikdy. Blíží se doba nepředstavitelně drahé elektřiny.

https://iuhli.cz/…ou-dolu-i-cesko/
Rozbalit vlákno
0