Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Citroën ë-C3 naživo: Levný, ale ne ošizený! Ze spalováku je derivát

Citroën oficiálně představil nový malý elektromobil ë-C3 a my byli u toho. Vůz má za cíl oživit značku, která v posledních letech ztrácela na konkurenci. Vedle elektrické verze bude k dispozici i klasický spalovák.
Zpět na článek
20. 10. 2023 19:53
20. 10. 2023 20:42
20. 10. 2023 21:28
20. 10. 2023 21:40
20. 10. 2023 21:47
21. 10. 2023 10:57
23. 10. 2023 19:13
24. 10. 2023 09:49
25. 10. 2023 06:59
21. 10. 2023 16:24
21. 10. 2023 22:30
22. 10. 2023 07:03
22. 10. 2023 16:15
22. 10. 2023 22:00
22. 10. 2023 19:00
22. 10. 2023 13:42
22. 10. 2023 22:00
23. 10. 2023 03:55
23. 10. 2023 03:48
20. 10. 2023 19:15
Citroën ë-C3
Za 20 tis. éček malé auto s dojezdem 200 km v roce 2025 pro evropské obyvatele. PSA nabízí technickou novinku ve vyspělé Evropě? Že jim v PSA není hanba nabízet auto takto špatných technických parametrů v 21 století za 20 tis euro!. Odkaz na auta, která v poválečných letech mobilizovala Evropu? Citroën ë-C3 spíše bude zase Francii a Evropu demobilizovat. Osobně se mi tohle auto jeví jako neschopnost PSA a drzost vůči zákazníkům v Evropě, na trhu který se také nazývá vyspělým trhem.... :no:
Rozbalit vlákno
7
20. 10. 2023 19:53
Re: Citroën ë-C3
Přesně tak, Ford to dělá podobně idiotským způsobem:
https://www.autoforum.cz/…roti-koronaviru/
Avatar - speedfred
20. 10. 2023 20:16
Re: Citroën ë-C3
Keby bola tá elektrika za 99€/mes tak by som so nevidel až tak zle.
Avatar - Emel
20. 10. 2023 20:42
Re: Citroën ë-C3
No... byl bych opatrný. Hodněkrát jsem viděl "leasing již od XY", ale ono to znamenalo, že dáš třeba 200t akontaci. Kdyby to fakt bylo 100€ na měsíc náklady na vlastnictví, tak je to pecka.

Fakticky bys měsíčně splácel 100/25000 = 1/250 hodnoty auta... nebo aby to bylo lépe uchopitelné, pořizovací cenu bys splatil za 250 měsíců = 20 let, bez časové hodnoty peněz. To nevypadá moc realisticky.
20. 10. 2023 21:28
Re: Citroën ë-C3
Přesně tak, nikdo neví jaké jsou za tím podmínky. Tj řekli “A” aby ohromili svět a pakpřijde to “B” , co to zas rychle zchladí :-[] Btw malá krabička s mizerným dojezdem a pořád hodně vysokou cenou, nic zajímavého… 44KWh malinká baterka a 320km dojezd? Hmmm to asi neklapne :-[]
Avatar - Emel
20. 10. 2023 21:40
Re: Citroën ë-C3
I ta slabší verze s cenou 20t€ by při splátce 100€ vycházela na 200 měsíců = 16,5 roku (při nulovém úročení). Může to být bez DPH, může v tom být nějaký absurdní limit na kilometry a povinná pojistka... ale někde ty peníze ze zákazníka dostat musí.
20. 10. 2023 21:47
Re: Citroën ë-C3
Jj nějaká kulišárna tam bude, ale bude to malými písmenky nebo nějaké super překvapení po podpisu smlouvy :-[]
21. 10. 2023 12:28
Re: Citroën ë-C3
Pod 2500,- mesicne byla pred cca 5 lety fabia kombi v zakladu s linou ale funkcni trivalcovou litrovou atmosferou na operak.

To byl vazne extrem, ze si to tatka na dva roky vzal na jezdeni kolem komina protoze proste neslo odolat a do dnes se nad tim doma smejeme, jak silene levny to bylo :-!

Proste das 2500 a jezdis si v obycejnym ale fungl novym aute :-!

To uz se fakt nikdy nestane.
20. 10. 2023 19:25
Jediné štěstí této novinky je...
...že bude k mání i v normální spalovací verzi! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Johnnie Walker
20. 10. 2023 19:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 10. 2023 19:36
Citroën ë-C3 - doplnění
pro ty, kteří dávají mínusové hodnocení. Přeji vám pohodové ježdění a hodně najetých kilometrů v Citroënu ë-C3 ve verzi s 200 km dojezdem! :D :yes:
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Johnnie Walker
20. 10. 2023 19:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 10. 2023 21:11
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Znám hodnotu svých peněz a cenu svého času. Na hlouposti si čas nevyhrazuji. Sezení a jízdu v tak v moderním a technicky vyspělém voze, jak je od PSA Citroën ë-C3 přenechávám takovým, co na můj příspěvek dávají mínusy. :yes:
20. 10. 2023 19:45
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Jo, je dobré počkat do roku 2026.

S malými auty to bude lepší až v roce 26, kdy se již bude rozbíhat ID.2 a Model 2.
Postupně dostane C3 i kapacitnější baterky.

Takže vydržať. Co se týče 2024 tak máš pravdu.
20. 10. 2023 19:48
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Jdi do prd-le s trakčními baterkami, nikdo soudný na ně není v autech zvědavý! :-[]
Avatar - Mikesus
22. 10. 2023 07:48
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Každý soudný neodsuzuje něco, co ještě není a nezkoušel to. Jen zoufalec využívá přísloví o kyselých hroznech.
Avatar - Emel
20. 10. 2023 20:34
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Kapacitnější baterky... k čemu? Tohle s 300l kufrem na výšku evidentně není v našem česko-německém pojetí primární auto pro rodinu, tím je řekněme kompaktní kombík. Takže ta 44kWh baterka je úplně v pohodě a nakonec i ta 27 nebo kolik to bude by mohla stačit.

U ID.2 se tuším taky spekulovalo o ceně kolem 600t, jenže mám trošku obavu, že to bude vlivem inflace spíš 600t v cenách roku 2021.
20. 10. 2023 20:52
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Přesně tak. Fetiš dlouhého dojezdu dosáhl nevídaných romzěrů. Přitom elektromobil je nejlepší na krátké trasy.
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 18:48
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Já třeba chci malé auto, které dokáže najet 300+ km za všech okolností.
21. 10. 2023 12:32
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Jo vsak elektricky Polo s dojezdem 250km za 800 tisic, to bude prodejni trhak! Uz se nemuzeme dockat :-!
21. 10. 2023 12:57
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Nebude. Trhák bude EV velikosti pola od nejake noname znacky za 250.
Otazka bude kdo pak bude chtit EV Polo za 700 a spalovaci za 400….
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 18:49
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Tak určitě. :D
Avatar - Mikesus
22. 10. 2023 08:15
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
To je legrační jak tu každý potřebuje tisicove dojezdy. Mám ročně přes 40tis km a fakt v dojezdu nevidím jediný problém. Ano chapu ty, kteří budou mít nasobne větší roční nájezdy, ale i priteto hodnotě to fakt není problém. Obzvlast kdyz B segment není na takové nájezdy ani dělaný. Kdo by s tím chtěl jezdit dálky
Avatar - xxc
20. 10. 2023 21:01
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Co je na tom zle? Dnes zena najazdila 70 km s Citigom po meste. Na tom Citroene nebudem musiet stresovat, na kolko zena nabije baterku, lebo to bude mat lfp, ma to vacsiu svetlu vysku, pokial to ma nejake normalne svetla, tak nebudem musiet vymyslat led H7 ziarovky, mozno to bude mat aj nejaky komfort s tymi tlmicmi. Zajtra, ked bude svietit slnko, tak dobijem a nemusim cakat, kym mi zahlasi, ze jej tam nieco svieti na cerveno a mam ist natankovat :-)
21. 10. 2023 12:34
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
My treba nestresujeme, dojezd 1000km, auto 5 metru, nabito za 5 minut :-!
Proste stara skola.

Je to vtipny, protoze je to pravda :-!
Avatar - xxc
21. 10. 2023 12:54
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Nebol by som si taky isty, minule som niesol otca, staru skolu, ktora sa boji, kde bude nabijat v Citigu a na preplnenom parkovisku svietilo jedno volne miesto. Dost male miesta v podzemnych garazach, ludia tam stresovali a snazili sa tam vopchat. A on, ze kde tam chces ist a ja, ze mne je to jedno, ja zaparkujem vsade :-) Potom sme isli naspat, cestou opravovali cestu, zuzenie dvoch pruhov do jedneho a stara skola mi skusene vravi, ze zarad sa do druheho pruhu, lebo ta nepustia. A ja ze preco by ma nemali pustit, stacilo bzzzm na semafore pred zuzenim a nemal ma nikto pre co pustat, bol som bezpecne prvy. Zase budme radi za tu staru skolu, ze jazdi ako jazdi, ale nesuhlasim, ze nestresuju.
22. 10. 2023 06:04
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Píše o ICE...stará škola.

To, že se někdo místo zazipování na konci cpe do průjezdného pruhu už daleko dříve obvykle vytváří kolony.
Avatar - Mikesus
22. 10. 2023 07:54
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Stresuje se ten, který s tím nic nenajel. Už jsem s EV taky najel dost, začátky byly stresující, protoze furt malý dojezd, ale člověk zjisti jak to funguje a může v pohodě dal. Mne to dává smysl jako druhé malé auto do města, ne jako velká auta na cesty. Ne jako zoufalci, co jezdi po městě dieselem.
21. 10. 2023 08:53
Re: Citroën ë-C3 - doplnění
Ty si fakt manťoš. Teba ani len nenapadne možnosť, že kopec ľudí má auto doslova na pár km denne a prevádzkovať takýto EV bude pre nich príjemnejšie ako auto s benzínovým motorom? Cena ešte nie je taká nízka, ako by sme chceli, ale to je prvá priorita hlavne u nás, nie v krajinách s násobne vyššími zárobkami ako máme my.
20. 10. 2023 19:53
Bojovnost odpurcu
Koukam, ze s dostupnymi EV stoupa frustrace a agresivita odpurcu.

Nekteri to dohaneji i poctem prispevku.

Ja slavim. :-)

PS Pry slepa ulicka.
:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
20. 10. 2023 20:30
Re: Bojovnost odpurcu
Na jednu stranu je to velký krok správným směrem v té správné kategorii aut.
Na druhou stranu - uvidíme, jaké kompromisy třeba v bezpečnosti bude znamenat použití platformy pro rozvojové trhy. Proti litrové Fabii s DSG za 500 se to nezdá být tak drahé, jenže ta Fabie dorostla do kvalit na pomezí B-C a tohle bude spíš kvalitativně na pomezí A-B.
20. 10. 2023 21:17
Re: Bojovnost odpurcu
Přeji hezké oslavy a super jízdu s Citroënem ë-C3! A můžete dávat průběžně na web auto,cz Vaše slavné zážitky! Třeba na příspěvky občas i někdo koukne... :-[]
Avatar - Mikesus
22. 10. 2023 07:55
Re: Bojovnost odpurcu
No on v EV jezdi už dlouho.
22. 10. 2023 09:11
Re: Bojovnost odpurcu
To je dobře. Klidně ať si jezdí v čem chce. 😉
Ale ať mně nenutí jezdit v něčem v čem jezdit nechci.
22. 10. 2023 11:54
Re: Bojovnost odpurcu
Ja bych se zase pral nedychat jedovate zplodiny aut, kdyz nechci...
20. 10. 2023 19:55
Bravo Citroene
Bravo Citroene, Tesla auto v této cenové kategorii slibuje již roky a nic. Předběhl jsi i nafoukané němčoury :yes: za mě super.
Rozbalit vlákno
0
20. 10. 2023 20:40
Jeden z mála logických elektromobilů
Z principu elektropohon ukáže nejvíce předností při krátkých popojížďkách a městském ježdění, ideálně v malém autě. Většina automobilek pod vlivem dotačně pokřiveného trhu začala přesně opačně - velká elektrická SUV nebos sedany na delší trasy. Takže koncern Stellantis zaslouží palec nahoru.
Co se mi moc nelíbí je to, že má jednu platformu pro elektrické i spalovací verze. Spalovací verze pak bude zbytečně vysoká s nevyužitým místem tam, kde má elektrická verze baterie.
Rozbalit vlákno
40
20. 10. 2023 20:54
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Díky za důležitý postřeh v poslední větě. Je prostě nejlepší si kupovat auto stavěné výhradně pro spalovací motory. Ty moderní jsou vysoce efektivní a jejich emisní stopa je minimální. Takový vůz je skutečně univerzální a vysoce praktický, netrpí obludnou nadváhou a navíc při správné údržbě bez větších investic může sloužit a dělat svému řidiči radost klidně třeba 30 let. Navíc jeho zůstatková hodnota klesá mnohem pomaleji, než u násilně vnucovaných elektrozkratů! :-) :yes: :yes: :yes:
20. 10. 2023 21:54
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ano, auta dnes mohou být velmi efektivní. Pokud mají efektivní konstrukci. Bohužel všude samé vysoké SUV nebo crossover nebo tzv. normální sedan, který je ale ve skutečnosti vysoký jako SUV (např. nejnovější BMW 7).
21. 10. 2023 07:00
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
https://climate.mit.edu/ask-mit/are-electric-vehicles-definitely-better-climate-gas-powered-cars
"MIT’s report shows how much these stats can swing based on a few key factors. For example, when the researchers used the average carbon intensity of America’s power grid, they found that a fully electric vehicle emits about 25 percent less carbon than a comparable hybrid car."
Zdravim take Ozzyho. ;-)
"But if they ran the numbers assuming the EV would charge up in hydropower-heavy Washington State, they found it would emit 61 percent less carbon than the hybrid. When they did the math for coal-heavy West Virginia, the EV actually created more carbon emissions than the hybrid, but still less than the gasoline car."
Ano, zapadni Virginii dali Ozzymu za pravdu.
:D

Pohadky o nizkych emisich fosilu si nech pro Macka.

Btw. vetsina studii pocita s nizsi nez dnes realnou zivotnosti EV. Vyse zminena studie pocita s 290.000km (180.000mil). Realita Tesly je nicmene dejme tomu minimalne dvojnasobna.
21. 10. 2023 08:35
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Opět se střetává teoretický model s realitou. Málokterý elektromobil najede za svůj život 290 tkm. Když se podívám do inzerce, kolik najedou třeba Leafy a podobná auta, tak je to někdy až směšně málo. Uhlíková stopa takových aut musí být šílená. Je to doslova ekologický zločin takto plýtvat surovinovými a energetickými zdroji. Ano, Tesly mívají větší nájezd. Ale i tak jsem největší nájezd v české inzerci našel "jen" 278 tkm u Tesly S z roku 2014 a je tam napsáno "nový motor a baterie". Proto docela chválím tento počin Citroenu, kde vidím šanci, že takové auto opravdu během svého sníží uhlíkovou stopu.
21. 10. 2023 08:46
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ono je to poměrně jednoduché, najet 290tis km v autech do města za jejich životnost v podstatě nejde, pokud nejsi taxikář ;-) Na delší jízdy jsou elektromobily v podstatě nevhodné, ať z důvodu dojezdu i času tráveného na cestě.

Jeden můj známý pracující v KB dostal befelem základní Enyaq a při služební cestě Praha - Teplice a zpět (čili kolem 200km cesta) mu hodně lepilo, aby vůbec dojel na otočku při normálním stylu jízdy, tj dálnice kolem 140 -150 kmh :-[]
21. 10. 2023 13:10
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Stacilo by znat zakladni pocty.

290.000km odpovida 50km denne za 15 let.

V cem je problem? U auta s dojezdem 200km??
21. 10. 2023 13:56
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ty si necháváš malé auto 15let? Tak u malého auta na benzin žádný problém a pojede a dojede skoro stejně jako na začátku. Jak asi bude vypadat baterka po 15 letech užívání? :-[] Asi jako u tohohle Ionu a to je jen 12 let starý a SoH 46%:

https://www.sauto.cz/…ot/ion/196573651

A to najel jen 108tis km čili 9tis km ročně, no nekup to :yes:
21. 10. 2023 15:43
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ten pokrok u EV je úžasný. Sam to ukazujes na svem prikladu.
21. 10. 2023 16:38
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Jj mít 12 lete auto s SoH 46% je opravdu pokrok ;-) Taková Fiesta z roku 2011 s 1.4 71kW udělá ještě pěknou službu dalších 10let a kupodivu na jednu nádrž dá pořád těch samých 650-700km … No to se tomu Ionu asi nepovede :-[]

Moment on to neuměl ani jako nový a to stál 3x tolik ;-)
21. 10. 2023 18:40
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Priste sem dej jako priklad auto s olovenyma baterkama.
:D
Aby sis dokazal svou pravdu.
;-)

https://www.sauto.cz/…odel-s/196658599
21. 10. 2023 19:38
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ty si dobrý mimoň, my se tu bavíme celou dobu o malém autě (aktuálně o 15let starém) a ty sem dáš vyšší střední třidu -TMS a navíc jen 8 let starou :-[] Asi jiné vlákno, ne?

Nebo si z té Tesly už tak zblblý, že nevnímáš? Už si jí konečně kup, ať je od tebe pokoj … :-[]
21. 10. 2023 21:43
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Tak za prve.
To Mitsu, co jsi na nej dal odkaz, je o tridu az dve niz.
V ty dobe byla baterka smesna.

Tohle ale nemuzes bez zakladnich znalosti EV pochopit.

Za druhe.
Co ma spolecnyho najezd auta s tim, jak dlouho si prvomajitel necha auto??
Kdyz ho po deseti letech prodas, tak bude slouzit dal! Stejne jako fosilie.

PS Ani vetsina dvacetiletych spalovaku nejezdi pravidelne do Chorvatska...
Avatar - Mikesus
22. 10. 2023 08:01
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Tak když nechape základní princip a jede s EV SUV 150 po dálnici, nemůže se divit, že nedojede. Snad Každý ví, že EV ve vyšší rychlosti ztrácí na své účinnosti. Předpokládám, že technice asi moc nerozumí. A tebe to překvapuje též, že na to upozornujes?
22. 10. 2023 16:10
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Sorry, ale takhle se dostaneš do stavu, kdy budete tvrdit, že když EV nejezdí, tak má nulovou spotřebu.
Avatar - Emel
22. 10. 2023 19:04
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Já si tou klesající účinností pořád nejsem jistý...
22. 10. 2023 20:24
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
O účinnost nejde. Napopak jde o to, ze EV ma tak velkou ucinnost, ze se ihned ukaze odpor vzduchu pri dálničních rychlostech.
U spalovaku ktery vyhazuje vic jak 2/3 energie bez uzitku se tohle ztratí.
Avatar - Emel
22. 10. 2023 20:39
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Mikesus píše o účinnosti, tak mu odpovídám.
U spalováku se to taky neztratí, taky jde spotřeba s rychlostí dramaticky nahoru, ta práce co se musí vykonat roste úplně stejně... akorát u spalováku to není takový problém, jen finanční.
23. 10. 2023 10:29
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Spalováky se právě na dálnici dostávají do pásma své nejvyšší účinnosti (ve městě nebo na dálnici mají příliš malou zátěž a většina spáleného paliva nemá kam odevzdat svou práci). Proto u nich ten nárůst spotřeby není tak výrazný jako u elektromobilů, kde je účinnost plus minus konstantní.
Avatar - Mikesus
23. 10. 2023 03:52
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ok uz jsem dohledal. Tak je to jen řádově pár procent pokles. Myslel jsem, ze to je víc.
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 18:56
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Nechápe základní princip. :-[] Patrně je mu nějaký princip u p*dele, prostě dostal služebák a pokoušel se s ním dostat z A do B v co nejkratším čase, jak byl zvyklý s jakýmkoli normálním autem bez studování základních principů.
22. 10. 2023 09:15
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
S EV nemůže po dálnici 150. Nikdy jsem nepotkal na dalnici Enyaq aby jel vic jak 120 tacho. A to po dálnicích najezdim cca 200km denně.
22. 10. 2023 13:32
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Asi smůla no. Nemam problem. Kdyz to tak vemu, tak pri kazde jizde s EV me zdržují spalovaci auta. Hlavne ve meste je to celkem peklo😀
22. 10. 2023 16:12
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Dodržuj ve městě rychlost a nikdo tě zdržovat nebude. Až vyjedeš na dálnici, určitě nebudeš zdržovat jako většina EV ;-) ...kamiony a busy.
22. 10. 2023 20:29
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ne. Nejde o nedodržování predpisu. Jen naprosta vetsina spalovaku je proti EV neohrabana kraksna.

Na dalnici potkas naprostou vetsinu aut jedoucí pod 130. Ze si všimněte jen EV je znama vec kdyz neco hledas. S EV jezdi lidi nekdy rychle nekdy ne, stejne jako se spalovakem.
Vlastne asi spis ne, jezdi vic na pohodu protoze to celkove je jizda s EV daleko ve vetsi pohode.
23. 10. 2023 07:40
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ty moc na dálnicích nejezdíš viď? Pod 130kmh jedou jen autobusy, kamiony, dodávky a řidiči EV, jinak nikdo. Realita je 140-150kmh a to nikdo s EV nejede, protože by prostě nedojel :D
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 18:59
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
"Pohoda" je taky způsob jak říct, že se snaží vyhnout tomu, aby ještě pohodověji strávili půl hodiny pitím kafe na nabíječce.
Avatar - Mikesus
23. 10. 2023 03:50
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ne i při dodržování zdrzujou. Padne zelená a nikdo není schopen se rozjet. Tech videí můžu dát spoustu jak padne zelená, rozjezdu se v klidu na 50 a druhý pruh i druhé auto za mnou stojí ještě když už jsem za krizovatkou. Pak na zelenou projede o několik aut méně.
23. 10. 2023 07:38
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Jenže to není věc pohonu, ale toho, kdo sedí za volantem a navíc jak rádi tvrdíte, město není závodní dráha semaforový kovboji :D
23. 10. 2023 15:55
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Samozrejme to je vec pohonu.
Zkus si se spalovakem jezdit svižně po meste. Samozrejme v ramci limitu a bezpečnosti. Pak to zkus s EV.

Kdyz napises, ze je to to same tak proste lžeš.
Avatar - Emel
23. 10. 2023 17:11
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Měli jsme Konu EV na letišti... a měřili 0-60... a rozhodně to slavné vítězství elektra nebylo :-)
25. 10. 2023 09:04
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
A jak se jelo ve spalovaku ktery v tom sprintu Konu porazil?
Netocil se do omezovace?
21. 10. 2023 08:46
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ano, najedou 600 tis., ale spotřebují u toho 2 - až 3 baterie a 2 až 3 motory. :-[]
Konvenční auto to najede také, a dost pravděpodobně pouze s původním motorem a jednou GO motoru a převodovky. A co u toho Tesla spálí nafty, to příznivci EV nechtějí vidět. Se spálenou naftou narážím na ohromné dieselagregáty na nabíjecí zastávce v Kalifornii, které ještě Tesla označuje za "elektrárnu" (Harrisův ranč).
22. 10. 2023 11:58
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Vymenu baterie u Tesly s jeji plnou emisni stopou zapocita leda Macek nebo ty.

Realita je takova, ze baterie se vetsinou repasuji.

https://electrek.co/2022/05/09/tesla-increase-battery-recycling-capacity-battery-packs/
Tesla has an established internal ecosystem to re-manufacture batteries coming from the field to our Service Centers. :yes: We actively implement circular economy principles and consider all other options before opting for battery recycling.
21. 10. 2023 08:58
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Rovnaká platforma pre spaľovák aj EV je kompromis, ale pravdepodobne veľmi dôležitý kompromis na udržanie ako-tak prijateľnej ceny elektroauta. Pokiaľ by bol trh schopný vstrebať dostatočné množstvo EV, asi by to nemuseli riešiť takto. Ale holt to ešte asi tak nejde.
Večná škoda áut Up!/Citigo/Mii, VW Group mohol byť v tomto smere priekopníkom, výrazne by to zlepšilo jeho image - len zadebnené konzervy z VW to videli inak.
21. 10. 2023 09:02
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Souhlas, sdílená platforma dává výrobci potřebnou variabilitu. Když se ë-C3 nebude na trhu dařit (což se dá předpokládat), tak může okamžitě přejít na benzin a zachránit, co se dá. Viz prodeje Avengeru ;-)
21. 10. 2023 16:11
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Je to velký kompromis. Elektrická verze má vpředu zbytečný prostor na klasický pohon, klasický pohon má zbytečně nevyužité místo v podlaze. Výsledkem je, že auta jsou čím dále větší, ale více místa v nich není.
Avatar - Emel
21. 10. 2023 21:29
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Jako... CitiGo nebylo nic ideálního, taky to mělo kompromisy dané primárně spalovací platformou. Dobrá byla cena, jenže se veřejně spekulovalo o tom, že to za tu cenu byl ztrátový byznys. Takové auto VW dokáže udělat kdykoli bude chtít, pokud bude chtít.
21. 10. 2023 23:29
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Podľa mňa by trh zniesol aj mierne vyššiu cenu - ak to so stratovosťou tohto modelu bola vôbec pravda. Ja si myslím, že nebola, vývoj platili tri modely s benzínovými motormi - naviac ten vývoj nemusel byť extra drahý, riešila sa zástavba prakticky jediného spaľovacieho motora (dúfam, že sa nemýlim), dohromady dve karosérie, líšiace sa len počtom dverí. Zbytok auta nebol nijak zvlášť zložitý, takže elektro sa s ním mohlo zviezť.
VW bol s týmto vozítkom vpodstate priekopníkom, čo viem, zrušenie tohto malého elektra nebolo výsledkom rozumovej úvahy, ale skôr kvôli rozdielnym názorom a žabomyším vojnám niektorých členov predstavenstva a vysokého menežmentu.

"Takové auto VW dokáže udělat kdykoli bude chtít, pokud bude chtít." - myslím, že v tomto sa mýliš. S elektrickým Up!-om si túto šancu spálili a veľmi pochybujem, že by teraz šli rušiť pravdepodobne už takmer hotový projekt ID.2 a nahrádzať ho de-facto vývojom nového Pola s elektrickou alternatívou. Navyše keď sa s podobným konceptom popálili aj pri Golfe.
Avatar - Emel
22. 10. 2023 19:09
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
ID2 je prostě ve všem lepší. Jediné v čem lepší není je to, že se nebude prodávat za tak málo peněz... jenže to z pohledu automobilky taky není výhoda.

To auto se vyplatilo vyrábět jen kvůli emisním povolenkám na CO2. Jedno elektroauto ušetřilo značce 2*95*95€, tj. řádově půl milionu korun. Pak ale ten koeficient za bezemisní auta klesl a emise celé flotily taky.
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 19:05
Re: Jeden z mála logických elektromobilů
Ztrátové to bylo určitě, jinak by se ta auta neobjevovala v nabídce jen když bylo zrovna nutné zlepšit flotilové emise.
21. 10. 2023 09:30
Jak je to velké?
Přijde mi to jako velmi malé auto a že sedět v zadu je tak pro děti a bez sedačky... Proč se takto malé auta dělají 5 dveřové? Pak se člověk vyšší postavy nemůže dostat sní dopředu a do zadu je to ještě horší... To už mi přijdou lepší 3 dveřáky, tam je aspoň dobrý přístup dopředu...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PicoBello
21. 10. 2023 10:57
Dobre
Ani mňa neteší elektro trend, najmä lebo nie je organický ale viac menej nanútený, minimálne v Európe, a neteší ma, že máme za rovnaké peniaze horší dopravný prostriedok, ani, že lacné auto B segmentu, ktoré kupuje hromada ľudí aj ako jediné do domácnosti, stojí cez 20k €, ale za toto treba Stellantis pochváliť, prvé poriadne elektro auto pod 25k €, kým konkurencia nevie podliezť 30k hranicu.

Ma to svoje limity ale za daných okolností je dobrý krok. Toto sú elektrické auta, ktoré mi dávajú zmysel a nie 3 tonové kravy za 80 litrov.

Som zvedavý na Model 2 a ID2 ak prídu na trh.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 19:13
Re: Dobre
Na id.2 zvědavý jsem, ale zase nečekám zázraky. Avizována byla základní cena pod 600, ale s baterií 38 kWh, takže když započteme odchylku věrohodnosti slibů VW a příplatek za větší baterii, tak to vidím na holobyt za 700-750k. Což je pokrok, ale zase ne žádná revoluce nebo dokonce cenová parita, jak tu někteří plácají.
Avatar - Emel
24. 10. 2023 09:49
Re: Dobre
ID2 bude zřejmě "dospělejší" auto než C3 - zřejmě lepší / dražší platforma a zřejmě trošku víc prostoru (avizováno 490l kufr, tady je 300 a něco).
Osobně vidím ID.2 spíš jako duchovního pokračovatele Golfu... ono teda se to dalo říct i o dnešním Polu, které už taky vyrostlo na rozměry nějaké G4... asi mi možná dává větší smysl v elektrice ta C3, ale ještě uvidíme.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2023 06:59
Re: Dobre
Tak jasně, C3 je elektrický low-cost. Ale zase nevím, jestli bude na místě u id.2 mluvit o Golfu, který patří mezi největší univerzály na trhu. Spíš taková solidní elektrická náhrada současného Pola.
21. 10. 2023 16:24
Ach.....
Ošklivé auto...... A ten znak..... :'-( :'-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2023 22:30
Citroen neumí
Za sebe musím říct, že Citroen neumí co vždy uměl. Tj. vyrobit opravdu vkusný lidový vůz pro masy, který je především praktický a použitelný, přitom dostupný, pohledný a designem zajímavý.
Tohle je marná a kýčovitá snaha, směsice všeho co už jsme u Citroenu viděli, uměle naroubovaná na laciný základ přežívající na vlně SUV.
Rozbalit vlákno
9
22. 10. 2023 07:03
Re: Citroen umí
No tys tady chybel. :-)

Takze jen koment k prvni vete:
Nic tu rikat nemusis...
Protoze tim, ze je to EV, se ti to nelibi automaticky! ;-)

Nebo jiinak. Napis mi EV, ktere se ti libi.
22. 10. 2023 16:15
Re: Citroen umí
Kdyby to bylo nejošklivější auto a přitom EV, budeš ho blahořečit. Rohypnol se nevyjadřoval k pohonu, ale šerednosti nové C3.
Avatar - Johnnie Walker
22. 10. 2023 16:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2023 20:51
Re: Citroen umí
Co kecáš a lžeš?!? Jsi nahlášen.
Avatar - Johnnie Walker
22. 10. 2023 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2023 22:00
Re: Citroen umí
“Jsi nahlasen” Barik zase neprepnul ucet?
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2023 20:53
Re: Citroen umí
Nevím co píše protože je na mém HL.
Ale předpokládám že tam je zas nesmysl typu že jen kritizuji EV. Přitom nová C3 mue být i se spalovákem, takže tohle nařčení úplně dává smysl že :-[]... No nic, co čekat od eurohujera.
22. 10. 2023 19:00
Re: Citroen umí
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/brzky-zakaz-spalovacich-motoru-je-nesmysl-odlozme-ho-na-rok-2045-rika-profesor-z-cvut?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#…
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2023 10:28
Re: Citroen neumí
Hranata karoseria sa mi vcelku paci... ale napr to logo je tu fakt divne zakomponovane a megavelke .... ako celok to neposobi tak citroenovsky ako by som ocakaval .. to auto by kludne mohlo byt aj hondou.. toyotou ci fordom... len vymenime loga.... ale ok... dnes je to uz aj tak vsetko na jedno brdo obzvlast v dnes uz coraz mensom B segmente

Ale s tou 1,2kou turbom to moze byt stale este fajn dostupne auto... a ked zvazime ze uz nemame na trhu take esa ako punto ci fiesta... tak C3 ma nadalej velke sance na dalsi a este vacsi uspech ... ja mu normalne drzim palce a to inak citrony fakt nemusim... tento je ale robeny logicky sikovne a aj ako elektro v cene okolo 20 litrov uz moze davat zmysel... nova c3 moze teda len a len prekvapit.. a napr vo forde a fiate si nadalej mozu trieskat hlavy o stenu aki su sprosti... ale to uz zase odbocujem... drz sa c3 :yes:
22. 10. 2023 13:42
Citroen C3
dnes zajimavy retro test. Citroen C3 s robotickou prevodovkou. Rok 2003, cena 510tis…..
Opravdu jsou dnesni EV draha?
Rozbalit vlákno
5
22. 10. 2023 22:00
Re: Citroen C3
No jo, zaklad ale stál 324tis Kč ;-)
Avatar - Mikesus
23. 10. 2023 03:55
Re: Citroen C3
No a co? I to nejlepší bylo pořád horší a dražší než co je dnes. A to ignorujeme inflaci 20 let a růst mezd.
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 19:15
Re: Citroen C3
V roce 2009 stála základní Fabia 230 tisíc Kč.
Avatar - Mikesus
23. 10. 2023 03:48
Re: Citroen C3
Taky jsemse nad tím pozastavil. A zrychlení krásných 12.9s
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2023 19:14
Re: Citroen C3
Prosímtě kolik lidí si kupovalo v roce 2003 C3 s robotickou převodovkou a v plné palbě za 510?