Citroën oficiálně představil nový malý elektromobil ë-C3 a my byli u toho. Vůz má za cíl oživit značku, která v posledních letech ztrácela na konkurenci. Vedle elektrické verze bude k dispozici i klasický spalovák.
Za 20 tis. éček malé auto s dojezdem 200 km v roce 2025 pro evropské obyvatele. PSA nabízí technickou novinku ve vyspělé Evropě? Že jim v PSA není hanba nabízet auto takto špatných technických parametrů v 21 století za 20 tis euro!. Odkaz na auta, která v poválečných letech mobilizovala Evropu? Citroën ë-C3 spíše bude zase Francii a Evropu demobilizovat. Osobně se mi tohle auto jeví jako neschopnost PSA a drzost vůči zákazníkům v Evropě, na trhu který se také nazývá vyspělým trhem.... :no:
No... byl bych opatrný. Hodněkrát jsem viděl "leasing již od XY", ale ono to znamenalo, že dáš třeba 200t akontaci. Kdyby to fakt bylo 100€ na měsíc náklady na vlastnictví, tak je to pecka.
Fakticky bys měsíčně splácel 100/25000 = 1/250 hodnoty auta... nebo aby to bylo lépe uchopitelné, pořizovací cenu bys splatil za 250 měsíců = 20 let, bez časové hodnoty peněz. To nevypadá moc realisticky.
Přesně tak, nikdo neví jaké jsou za tím podmínky. Tj řekli “A” aby ohromili svět a pakpřijde to “B” , co to zas rychle zchladí :-[] Btw malá krabička s mizerným dojezdem a pořád hodně vysokou cenou, nic zajímavého… 44KWh malinká baterka a 320km dojezd? Hmmm to asi neklapne :-[]
I ta slabší verze s cenou 20t€ by při splátce 100€ vycházela na 200 měsíců = 16,5 roku (při nulovém úročení). Může to být bez DPH, může v tom být nějaký absurdní limit na kilometry a povinná pojistka... ale někde ty peníze ze zákazníka dostat musí.
Pod 2500,- mesicne byla pred cca 5 lety fabia kombi v zakladu s linou ale funkcni trivalcovou litrovou atmosferou na operak.
To byl vazne extrem, ze si to tatka na dva roky vzal na jezdeni kolem komina protoze proste neslo odolat a do dnes se nad tim doma smejeme, jak silene levny to bylo :-!
Proste das 2500 a jezdis si v obycejnym ale fungl novym aute :-!
Znám hodnotu svých peněz a cenu svého času. Na hlouposti si čas nevyhrazuji. Sezení a jízdu v tak v moderním a technicky vyspělém voze, jak je od PSA Citroën ë-C3 přenechávám takovým, co na můj příspěvek dávají mínusy. :yes:
Kapacitnější baterky... k čemu? Tohle s 300l kufrem na výšku evidentně není v našem česko-německém pojetí primární auto pro rodinu, tím je řekněme kompaktní kombík. Takže ta 44kWh baterka je úplně v pohodě a nakonec i ta 27 nebo kolik to bude by mohla stačit.
U ID.2 se tuším taky spekulovalo o ceně kolem 600t, jenže mám trošku obavu, že to bude vlivem inflace spíš 600t v cenách roku 2021.
To je legrační jak tu každý potřebuje tisicove dojezdy. Mám ročně přes 40tis km a fakt v dojezdu nevidím jediný problém. Ano chapu ty, kteří budou mít nasobne větší roční nájezdy, ale i priteto hodnotě to fakt není problém. Obzvlast kdyz B segment není na takové nájezdy ani dělaný. Kdo by s tím chtěl jezdit dálky
Co je na tom zle? Dnes zena najazdila 70 km s Citigom po meste. Na tom Citroene nebudem musiet stresovat, na kolko zena nabije baterku, lebo to bude mat lfp, ma to vacsiu svetlu vysku, pokial to ma nejake normalne svetla, tak nebudem musiet vymyslat led H7 ziarovky, mozno to bude mat aj nejaky komfort s tymi tlmicmi. Zajtra, ked bude svietit slnko, tak dobijem a nemusim cakat, kym mi zahlasi, ze jej tam nieco svieti na cerveno a mam ist natankovat :-)
Nebol by som si taky isty, minule som niesol otca, staru skolu, ktora sa boji, kde bude nabijat v Citigu a na preplnenom parkovisku svietilo jedno volne miesto. Dost male miesta v podzemnych garazach, ludia tam stresovali a snazili sa tam vopchat. A on, ze kde tam chces ist a ja, ze mne je to jedno, ja zaparkujem vsade :-) Potom sme isli naspat, cestou opravovali cestu, zuzenie dvoch pruhov do jedneho a stara skola mi skusene vravi, ze zarad sa do druheho pruhu, lebo ta nepustia. A ja ze preco by ma nemali pustit, stacilo bzzzm na semafore pred zuzenim a nemal ma nikto pre co pustat, bol som bezpecne prvy. Zase budme radi za tu staru skolu, ze jazdi ako jazdi, ale nesuhlasim, ze nestresuju.
Stresuje se ten, který s tím nic nenajel. Už jsem s EV taky najel dost, začátky byly stresující, protoze furt malý dojezd, ale člověk zjisti jak to funguje a může v pohodě dal. Mne to dává smysl jako druhé malé auto do města, ne jako velká auta na cesty. Ne jako zoufalci, co jezdi po městě dieselem.
Ty si fakt manťoš. Teba ani len nenapadne možnosť, že kopec ľudí má auto doslova na pár km denne a prevádzkovať takýto EV bude pre nich príjemnejšie ako auto s benzínovým motorom? Cena ešte nie je taká nízka, ako by sme chceli, ale to je prvá priorita hlavne u nás, nie v krajinách s násobne vyššími zárobkami ako máme my.
Na jednu stranu je to velký krok správným směrem v té správné kategorii aut.
Na druhou stranu - uvidíme, jaké kompromisy třeba v bezpečnosti bude znamenat použití platformy pro rozvojové trhy. Proti litrové Fabii s DSG za 500 se to nezdá být tak drahé, jenže ta Fabie dorostla do kvalit na pomezí B-C a tohle bude spíš kvalitativně na pomezí A-B.
Přeji hezké oslavy a super jízdu s Citroënem ë-C3! A můžete dávat průběžně na web auto,cz Vaše slavné zážitky! Třeba na příspěvky občas i někdo koukne... :-[]
Z principu elektropohon ukáže nejvíce předností při krátkých popojížďkách a městském ježdění, ideálně v malém autě. Většina automobilek pod vlivem dotačně pokřiveného trhu začala přesně opačně - velká elektrická SUV nebos sedany na delší trasy. Takže koncern Stellantis zaslouží palec nahoru.
Co se mi moc nelíbí je to, že má jednu platformu pro elektrické i spalovací verze. Spalovací verze pak bude zbytečně vysoká s nevyužitým místem tam, kde má elektrická verze baterie.
Díky za důležitý postřeh v poslední větě. Je prostě nejlepší si kupovat auto stavěné výhradně pro spalovací motory. Ty moderní jsou vysoce efektivní a jejich emisní stopa je minimální. Takový vůz je skutečně univerzální a vysoce praktický, netrpí obludnou nadváhou a navíc při správné údržbě bez větších investic může sloužit a dělat svému řidiči radost klidně třeba 30 let. Navíc jeho zůstatková hodnota klesá mnohem pomaleji, než u násilně vnucovaných elektrozkratů! :-):yes::yes::yes:
Ano, auta dnes mohou být velmi efektivní. Pokud mají efektivní konstrukci. Bohužel všude samé vysoké SUV nebo crossover nebo tzv. normální sedan, který je ale ve skutečnosti vysoký jako SUV (např. nejnovější BMW 7).
https://climate.mit.edu/ask-mit/are-electric-vehicles-definitely-better-climate-gas-powered-cars
"MIT’s report shows how much these stats can swing based on a few key factors. For example, when the researchers used the average carbon intensity of America’s power grid, they found that a fully electric vehicle emits about 25 percent less carbon than a comparable hybrid car."
Zdravim take Ozzyho. ;-)
"But if they ran the numbers assuming the EV would charge up in hydropower-heavy Washington State, they found it would emit 61 percent less carbon than the hybrid. When they did the math for coal-heavy West Virginia, the EV actually created more carbon emissions than the hybrid, but still less than the gasoline car."
Ano, zapadni Virginii dali Ozzymu za pravdu. :D
Pohadky o nizkych emisich fosilu si nech pro Macka.
Btw. vetsina studii pocita s nizsi nez dnes realnou zivotnosti EV. Vyse zminena studie pocita s 290.000km (180.000mil). Realita Tesly je nicmene dejme tomu minimalne dvojnasobna.
Opět se střetává teoretický model s realitou. Málokterý elektromobil najede za svůj život 290 tkm. Když se podívám do inzerce, kolik najedou třeba Leafy a podobná auta, tak je to někdy až směšně málo. Uhlíková stopa takových aut musí být šílená. Je to doslova ekologický zločin takto plýtvat surovinovými a energetickými zdroji. Ano, Tesly mívají větší nájezd. Ale i tak jsem největší nájezd v české inzerci našel "jen" 278 tkm u Tesly S z roku 2014 a je tam napsáno "nový motor a baterie". Proto docela chválím tento počin Citroenu, kde vidím šanci, že takové auto opravdu během svého sníží uhlíkovou stopu.
Ono je to poměrně jednoduché, najet 290tis km v autech do města za jejich životnost v podstatě nejde, pokud nejsi taxikář ;-) Na delší jízdy jsou elektromobily v podstatě nevhodné, ať z důvodu dojezdu i času tráveného na cestě.
Jeden můj známý pracující v KB dostal befelem základní Enyaq a při služební cestě Praha - Teplice a zpět (čili kolem 200km cesta) mu hodně lepilo, aby vůbec dojel na otočku při normálním stylu jízdy, tj dálnice kolem 140 -150 kmh :-[]
Ty si necháváš malé auto 15let? Tak u malého auta na benzin žádný problém a pojede a dojede skoro stejně jako na začátku. Jak asi bude vypadat baterka po 15 letech užívání? :-[] Asi jako u tohohle Ionu a to je jen 12 let starý a SoH 46%:
Jj mít 12 lete auto s SoH 46% je opravdu pokrok ;-) Taková Fiesta z roku 2011 s 1.4 71kW udělá ještě pěknou službu dalších 10let a kupodivu na jednu nádrž dá pořád těch samých 650-700km … No to se tomu Ionu asi nepovede :-[]
Moment on to neuměl ani jako nový a to stál 3x tolik ;-)
Ty si dobrý mimoň, my se tu bavíme celou dobu o malém autě (aktuálně o 15let starém) a ty sem dáš vyšší střední třidu -TMS a navíc jen 8 let starou :-[] Asi jiné vlákno, ne?
Nebo si z té Tesly už tak zblblý, že nevnímáš? Už si jí konečně kup, ať je od tebe pokoj … :-[]
Tak za prve.
To Mitsu, co jsi na nej dal odkaz, je o tridu az dve niz.
V ty dobe byla baterka smesna.
Tohle ale nemuzes bez zakladnich znalosti EV pochopit.
Za druhe.
Co ma spolecnyho najezd auta s tim, jak dlouho si prvomajitel necha auto??
Kdyz ho po deseti letech prodas, tak bude slouzit dal! Stejne jako fosilie.
PS Ani vetsina dvacetiletych spalovaku nejezdi pravidelne do Chorvatska...
Tak když nechape základní princip a jede s EV SUV 150 po dálnici, nemůže se divit, že nedojede. Snad Každý ví, že EV ve vyšší rychlosti ztrácí na své účinnosti. Předpokládám, že technice asi moc nerozumí. A tebe to překvapuje též, že na to upozornujes?
O účinnost nejde. Napopak jde o to, ze EV ma tak velkou ucinnost, ze se ihned ukaze odpor vzduchu pri dálničních rychlostech.
U spalovaku ktery vyhazuje vic jak 2/3 energie bez uzitku se tohle ztratí.
Mikesus píše o účinnosti, tak mu odpovídám.
U spalováku se to taky neztratí, taky jde spotřeba s rychlostí dramaticky nahoru, ta práce co se musí vykonat roste úplně stejně... akorát u spalováku to není takový problém, jen finanční.
Spalováky se právě na dálnici dostávají do pásma své nejvyšší účinnosti (ve městě nebo na dálnici mají příliš malou zátěž a většina spáleného paliva nemá kam odevzdat svou práci). Proto u nich ten nárůst spotřeby není tak výrazný jako u elektromobilů, kde je účinnost plus minus konstantní.
Nechápe základní princip. :-[] Patrně je mu nějaký princip u p*dele, prostě dostal služebák a pokoušel se s ním dostat z A do B v co nejkratším čase, jak byl zvyklý s jakýmkoli normálním autem bez studování základních principů.
Ne. Nejde o nedodržování predpisu. Jen naprosta vetsina spalovaku je proti EV neohrabana kraksna.
Na dalnici potkas naprostou vetsinu aut jedoucí pod 130. Ze si všimněte jen EV je znama vec kdyz neco hledas. S EV jezdi lidi nekdy rychle nekdy ne, stejne jako se spalovakem.
Vlastne asi spis ne, jezdi vic na pohodu protoze to celkove je jizda s EV daleko ve vetsi pohode.
Ty moc na dálnicích nejezdíš viď? Pod 130kmh jedou jen autobusy, kamiony, dodávky a řidiči EV, jinak nikdo. Realita je 140-150kmh a to nikdo s EV nejede, protože by prostě nedojel :D
Ne i při dodržování zdrzujou. Padne zelená a nikdo není schopen se rozjet. Tech videí můžu dát spoustu jak padne zelená, rozjezdu se v klidu na 50 a druhý pruh i druhé auto za mnou stojí ještě když už jsem za krizovatkou. Pak na zelenou projede o několik aut méně.
Ano, najedou 600 tis., ale spotřebují u toho 2 - až 3 baterie a 2 až 3 motory. :-[]
Konvenční auto to najede také, a dost pravděpodobně pouze s původním motorem a jednou GO motoru a převodovky. A co u toho Tesla spálí nafty, to příznivci EV nechtějí vidět. Se spálenou naftou narážím na ohromné dieselagregáty na nabíjecí zastávce v Kalifornii, které ještě Tesla označuje za "elektrárnu" (Harrisův ranč).
Vymenu baterie u Tesly s jeji plnou emisni stopou zapocita leda Macek nebo ty.
Realita je takova, ze baterie se vetsinou repasuji.
https://electrek.co/2022/05/09/tesla-increase-battery-recycling-capacity-battery-packs/
Tesla has an established internal ecosystem to re-manufacture batteries coming from the field to our Service Centers. :yes: We actively implement circular economy principles and consider all other options before opting for battery recycling.
Rovnaká platforma pre spaľovák aj EV je kompromis, ale pravdepodobne veľmi dôležitý kompromis na udržanie ako-tak prijateľnej ceny elektroauta. Pokiaľ by bol trh schopný vstrebať dostatočné množstvo EV, asi by to nemuseli riešiť takto. Ale holt to ešte asi tak nejde.
Večná škoda áut Up!/Citigo/Mii, VW Group mohol byť v tomto smere priekopníkom, výrazne by to zlepšilo jeho image - len zadebnené konzervy z VW to videli inak.
Souhlas, sdílená platforma dává výrobci potřebnou variabilitu. Když se ë-C3 nebude na trhu dařit (což se dá předpokládat), tak může okamžitě přejít na benzin a zachránit, co se dá. Viz prodeje Avengeru ;-)
Je to velký kompromis. Elektrická verze má vpředu zbytečný prostor na klasický pohon, klasický pohon má zbytečně nevyužité místo v podlaze. Výsledkem je, že auta jsou čím dále větší, ale více místa v nich není.
Jako... CitiGo nebylo nic ideálního, taky to mělo kompromisy dané primárně spalovací platformou. Dobrá byla cena, jenže se veřejně spekulovalo o tom, že to za tu cenu byl ztrátový byznys. Takové auto VW dokáže udělat kdykoli bude chtít, pokud bude chtít.
Podľa mňa by trh zniesol aj mierne vyššiu cenu - ak to so stratovosťou tohto modelu bola vôbec pravda. Ja si myslím, že nebola, vývoj platili tri modely s benzínovými motormi - naviac ten vývoj nemusel byť extra drahý, riešila sa zástavba prakticky jediného spaľovacieho motora (dúfam, že sa nemýlim), dohromady dve karosérie, líšiace sa len počtom dverí. Zbytok auta nebol nijak zvlášť zložitý, takže elektro sa s ním mohlo zviezť.
VW bol s týmto vozítkom vpodstate priekopníkom, čo viem, zrušenie tohto malého elektra nebolo výsledkom rozumovej úvahy, ale skôr kvôli rozdielnym názorom a žabomyším vojnám niektorých členov predstavenstva a vysokého menežmentu.
"Takové auto VW dokáže udělat kdykoli bude chtít, pokud bude chtít." - myslím, že v tomto sa mýliš. S elektrickým Up!-om si túto šancu spálili a veľmi pochybujem, že by teraz šli rušiť pravdepodobne už takmer hotový projekt ID.2 a nahrádzať ho de-facto vývojom nového Pola s elektrickou alternatívou. Navyše keď sa s podobným konceptom popálili aj pri Golfe.
ID2 je prostě ve všem lepší. Jediné v čem lepší není je to, že se nebude prodávat za tak málo peněz... jenže to z pohledu automobilky taky není výhoda.
To auto se vyplatilo vyrábět jen kvůli emisním povolenkám na CO2. Jedno elektroauto ušetřilo značce 2*95*95€, tj. řádově půl milionu korun. Pak ale ten koeficient za bezemisní auta klesl a emise celé flotily taky.
Přijde mi to jako velmi malé auto a že sedět v zadu je tak pro děti a bez sedačky... Proč se takto malé auta dělají 5 dveřové? Pak se člověk vyšší postavy nemůže dostat sní dopředu a do zadu je to ještě horší... To už mi přijdou lepší 3 dveřáky, tam je aspoň dobrý přístup dopředu...
Ani mňa neteší elektro trend, najmä lebo nie je organický ale viac menej nanútený, minimálne v Európe, a neteší ma, že máme za rovnaké peniaze horší dopravný prostriedok, ani, že lacné auto B segmentu, ktoré kupuje hromada ľudí aj ako jediné do domácnosti, stojí cez 20k €, ale za toto treba Stellantis pochváliť, prvé poriadne elektro auto pod 25k €, kým konkurencia nevie podliezť 30k hranicu.
Ma to svoje limity ale za daných okolností je dobrý krok. Toto sú elektrické auta, ktoré mi dávajú zmysel a nie 3 tonové kravy za 80 litrov.
Na id.2 zvědavý jsem, ale zase nečekám zázraky. Avizována byla základní cena pod 600, ale s baterií 38 kWh, takže když započteme odchylku věrohodnosti slibů VW a příplatek za větší baterii, tak to vidím na holobyt za 700-750k. Což je pokrok, ale zase ne žádná revoluce nebo dokonce cenová parita, jak tu někteří plácají.
ID2 bude zřejmě "dospělejší" auto než C3 - zřejmě lepší / dražší platforma a zřejmě trošku víc prostoru (avizováno 490l kufr, tady je 300 a něco).
Osobně vidím ID.2 spíš jako duchovního pokračovatele Golfu... ono teda se to dalo říct i o dnešním Polu, které už taky vyrostlo na rozměry nějaké G4... asi mi možná dává větší smysl v elektrice ta C3, ale ještě uvidíme.
Tak jasně, C3 je elektrický low-cost. Ale zase nevím, jestli bude na místě u id.2 mluvit o Golfu, který patří mezi největší univerzály na trhu. Spíš taková solidní elektrická náhrada současného Pola.
Za sebe musím říct, že Citroen neumí co vždy uměl. Tj. vyrobit opravdu vkusný lidový vůz pro masy, který je především praktický a použitelný, přitom dostupný, pohledný a designem zajímavý.
Tohle je marná a kýčovitá snaha, směsice všeho co už jsme u Citroenu viděli, uměle naroubovaná na laciný základ přežívající na vlně SUV.
Nevím co píše protože je na mém HL.
Ale předpokládám že tam je zas nesmysl typu že jen kritizuji EV. Přitom nová C3 mue být i se spalovákem, takže tohle nařčení úplně dává smysl že :-[]... No nic, co čekat od eurohujera.
Hranata karoseria sa mi vcelku paci... ale napr to logo je tu fakt divne zakomponovane a megavelke .... ako celok to neposobi tak citroenovsky ako by som ocakaval .. to auto by kludne mohlo byt aj hondou.. toyotou ci fordom... len vymenime loga.... ale ok... dnes je to uz aj tak vsetko na jedno brdo obzvlast v dnes uz coraz mensom B segmente
Ale s tou 1,2kou turbom to moze byt stale este fajn dostupne auto... a ked zvazime ze uz nemame na trhu take esa ako punto ci fiesta... tak C3 ma nadalej velke sance na dalsi a este vacsi uspech ... ja mu normalne drzim palce a to inak citrony fakt nemusim... tento je ale robeny logicky sikovne a aj ako elektro v cene okolo 20 litrov uz moze davat zmysel... nova c3 moze teda len a len prekvapit.. a napr vo forde a fiate si nadalej mozu trieskat hlavy o stenu aki su sprosti... ale to uz zase odbocujem... drz sa c3 :yes: