Novinky
Především: - za pololetí prodeje Kie celkově vzrostly, i když jen o 0,1%. -- Kia a Hyundai prošly v roce 2005-2006 dost obtížným obdobím, které zastavilo jejich do té doby nepřetržitý růst zhruba od roku 2000. Na vině byl posilující won, který zdražoval e😜ort (viz potíže naší Škody a jiných e😜ortérů se silnou korunou), velké stávky v domácích továrnách v Koreji a další ranou byl soudní proces s šéfem Hyundaie, který poškodil hlavně hodnotu akcií. Samozřejmě svou roli hrály i vysoké investiční náklady do Žiliny a později do Nošovic, nehledě na náklady na vývoj nových modelů, výstavbu design centra ve Frankfurtu atd.. Kia byla do té doby v Evropě několikrát skokanem roku v prodejích, propad pro ni musí být hodně nepříjemný zážitek. Skupina původně hodlala své prodeje v r.2007 dostat dost výrazně nad 4 milióny kusů, myslím ale, že díky trvání setrvačného efektu to budou muset zkorigovat. Na druhé straně se dá díky úspěšnému nasazení cee'du (globálně za červen 7.670 kusů)předpokládat, že se dobře chytí také i30, posílí se zájem o další modely a růstová tendence obou značek se brzy obnoví (mluvím hlavně o Evropě, v US růst pokračuje a v Asii se již prakticky obnovil). Není tudíž nereálné, že opravdu dosáhnou svého plánu dostat se do roku 2010 mezi 5 největších světových autovýrobců.
KIA :yes: