Ekonomika
staci si porovnat spalovaci a elektrickej model, odecist od spalovaku vse co se spalovakem souvisi a prihodit vse co souvisi s EV a vyjde ti, ze se automobilky na EV brutalne hojej
zajimavy, ze tohle az tolik neplati u aut od cca 1M5 vys, kde jsou ceny EV a spalovaku srovnatelny
zajimavy, ze tohle az tolik neplati u aut od cca 1M5 vys, kde jsou ceny EV a spalovaku srovnatelny
Když se rozhodnu vyrábět něco co je drahé, neprodejné bez dotací, má to horší vlastnosti než "normální" auta, tak asi nesu důsledky takových rozhodnutí = nevydělám na tom nic a nebo zkrachuju. V managementu těch firem to samozřejmě chápou a budou se snažit aby vlády "dorovnali" jejich zisk (který si naplánovali) z daní (na dluh). Protože to prostě můžou chtít a použijí k tomu všechny techniky = ovlivňování veřejného mínění, hrozby propouštěním, ekologickou katastrofou a pod.
Alsbo sa mozu rozhodnut trhovo a na teraz nevyrabat ev
jo, to je určitě strategické. A vůbec by to nespustilo ještě větší dovozy EV z Číny a USA.
A až bude euro8, tak prostě stačí přestat vyrábět spalováky a začít vyrábět EV. Ze dne na den.
A zákazníci pak klidně přesednou z levných BYDů, Zeekerů, NIO, Tesel atp. do předražených Mercedesů, BMW, Audi/VW, protože chtějí podporovat evropské výrobce.
A teď se probuď, přestavba fabriky a hlavně získání nového dodavatelského řetězce trvá klidně i více jak rok, za předpokladu, že děláš jednu fabriku. Ne všechny naráz a naráz s konkurencí. To je na desetiletí
A zákazník jakmile uvidí, že to Čína umí vyrobit stejně kvalitně a luxusně jako Evropa a to za 2/3 nebo dokonce 1/2 peněz, tak ho nějaká nostalgie nepřinutí ke koupi evropského auta. Money talks.
A až bude euro8, tak prostě stačí přestat vyrábět spalováky a začít vyrábět EV. Ze dne na den.
A zákazníci pak klidně přesednou z levných BYDů, Zeekerů, NIO, Tesel atp. do předražených Mercedesů, BMW, Audi/VW, protože chtějí podporovat evropské výrobce.
A teď se probuď, přestavba fabriky a hlavně získání nového dodavatelského řetězce trvá klidně i více jak rok, za předpokladu, že děláš jednu fabriku. Ne všechny naráz a naráz s konkurencí. To je na desetiletí
A zákazník jakmile uvidí, že to Čína umí vyrobit stejně kvalitně a luxusně jako Evropa a to za 2/3 nebo dokonce 1/2 peněz, tak ho nějaká nostalgie nepřinutí ke koupi evropského auta. Money talks.
Soudnej člověk si čínský auto nekoupí. Natož, když se to jmenuje BYD, Zeekee nebo NIO. Stačí ty strašidla Tesly - ale to je holt póza určitý části nerdů ... 😉
tak si koupí Volvo, MG, možná jednou i Saaba, nebo jinou zbankrotovnou evropskou či americkou značku v rukou Číňana.
Ti to vyrábět budou, protože musí. V těch jejich velkoměstech to ani jinak nejde, pokud se nechtějí vracet k celoročním smogům. Navíc mají i určité trumfy v ruce - těžbu potřebných surovin, hromadu fabrik na jejich zpracování i kompletaci. Silnou automatizaci, hromadu inženýrů, žádné odbory. Design si koupí za pár šupů v Evropě.
Před pár lety by si soudný člověk nekoupil Hyundai, nebo KIA. A dnes? Si pamatuji, jak jsem byl proti těmto automobilkám, nechápal jsem jak si to někdo může koupit. A dnes vyrábí jedny z nejlepších EV v rámci své cenové hladiny. Neexistovat Tesla, tak Ioniq 5? Krásné auto. A proč bych si měl kupovat technologicky zastaralé VW/Škodu?
Ti to vyrábět budou, protože musí. V těch jejich velkoměstech to ani jinak nejde, pokud se nechtějí vracet k celoročním smogům. Navíc mají i určité trumfy v ruce - těžbu potřebných surovin, hromadu fabrik na jejich zpracování i kompletaci. Silnou automatizaci, hromadu inženýrů, žádné odbory. Design si koupí za pár šupů v Evropě.
Před pár lety by si soudný člověk nekoupil Hyundai, nebo KIA. A dnes? Si pamatuji, jak jsem byl proti těmto automobilkám, nechápal jsem jak si to někdo může koupit. A dnes vyrábí jedny z nejlepších EV v rámci své cenové hladiny. Neexistovat Tesla, tak Ioniq 5? Krásné auto. A proč bych si měl kupovat technologicky zastaralé VW/Škodu?
Rudozelení zločinci v EU se prostě rozhodli, že zničí kapitalismus a nahradí ho děsivě neefektivním pseudozeleným socialismem. Zákazy, poplatky, a obludné daně za to, co zákazníci chtějí a naopak obrovské dotování toho, co nechtějí. Ještě nikdy v historii Západu nedošlo k tak gigantickému znásilnění trhu a ekonomiky! My, obyvatelé bývalého východního bloku, jsme ovšem něco podobného už jednou zažili a víme přesně, kam to vede - ke strašlivé ekonomické neefektivitě a následně k bídě, nezaměstnanosti a ekonomickému a sociálnímu kolapsu. A nejsmutnější na tom všem je, že klimatu tato rituální zelenorudá sebevražda Evropy naprosto nijak nepomůže!!! 😲 😲 😲 :no😒br />
P.S. "Socialismus vždy skončí, když mu dojdou peníze těch druhých." Margaret Thatcher
Ty tie farby pletieš jak ťa napadne. Ani by som sa nedivil, keby si červenú a zelenú navzájom nerozoznal.
Trapnější reakci už jsi napsat nemohl, díky! Elektrofanatici jsou prostě v poslední době (pod tíhou zdrcující záplavy zpráv o úpadku nařizované elektrodebility) v čím dál větší defenzívě. 😄 😄
https😐/www.autoforum.cz/…z-svetova-media/
https😐/www.autoforum.cz/…z-svetova-media/
Tak za prvy: travel ma k elektrofanatikovi faaaakt hodne daleko 😁
Za druhy: nechapu, proc tahas politiku do celosvetovyho megatrendu dynamickych, bezemisnich, tichych, spolehlivych, trvanlivych aut levnych jak na provoz tak na udrzbu.
Tyto atributy si preje mit u sveho auta kazdy, jehoz smyslem zivota neni fofrklacek... 😉
PS Tady mas prodeje Tesly😒br />https😐/www.statista.com/…icle-deliveries/
Zas tak spatne, jak naznacuji AF, to nevypada. 😁
Za druhy: nechapu, proc tahas politiku do celosvetovyho megatrendu dynamickych, bezemisnich, tichych, spolehlivych, trvanlivych aut levnych jak na provoz tak na udrzbu.
Tyto atributy si preje mit u sveho auta kazdy, jehoz smyslem zivota neni fofrklacek... 😉
PS Tady mas prodeje Tesly😒br />https😐/www.statista.com/…icle-deliveries/
Zas tak spatne, jak naznacuji AF, to nevypada. 😁
Doly ACE
Příspěvek podléhá schvalování.
Je to o zvládnutí efektivity výroby, viz tesla, která i přes několikáté snížení cen EV dokáže být v zisku. :yes:
Bude záležet na vývoji prodejů EV obecně a na tržním podílu tesly v blízké budoucnosti. Po datech za poslední kvartál letošního roku to moc optimisticky nevypadá.
https😐/www.firstpost.com/…er-13299522.html
https😐/www.firstpost.com/…er-13299522.html
1.tesla bola dekadu v minuse...u zavedenho vyrobcu aut by to znamenalo krach.
2.tesla neriesi odbory ani ich tlak na manazment ktory musia riesit eu automobilky
3.tesla nepredava auta pre 95% populacie, ale len pre ten bohatsi zbytok...
tesla ma business case ktory je inspirativny, ale velke automobilky ho nie celkom dokazu replikovat...
2.tesla neriesi odbory ani ich tlak na manazment ktory musia riesit eu automobilky
3.tesla nepredava auta pre 95% populacie, ale len pre ten bohatsi zbytok...
tesla ma business case ktory je inspirativny, ale velke automobilky ho nie celkom dokazu replikovat...
Vyzeraju jak pre nesvojpravnych... voci nim aj multipla je krasne auto a to je pritom fakt hnusna... brrr
No, nestojí to za moc, ale zlatý oproti Teslám, který jsou "vrchol designu" ... se vždycky divim, komu se to může líbit ... 😉
kdy budou jasné následky snížení dotací v Německu, i díky tomu nová Tesla 3 spadne na 900 000.
Za kolik bude mít Mercedes nejlevnější EV?
Co k Mercedesu?
Kdo na to má, ať si to koupí.
Kdo na to nemá, ať si koupí Teslu.
Volba je.
Za kolik bude mít Mercedes nejlevnější EV?
Co k Mercedesu?
Kdo na to má, ať si to koupí.
Kdo na to nemá, ať si koupí Teslu.
Volba je.
musi byt frustrujuce dotovat z auta ktoreho sa predaju stqtisice vyvoj auta o ktorom vies, ze sa ho budu predavat desiatky tisic...