Zmodernizovaná osmá generace Volkswagenu Golf GTI bude tou poslední, které pod kapotou hraje spalovací agregát. Ten se v rámci faceliftu dočká vítaného posílení, aby pomyslná labutí píseň měla pořádné grády.
(wikipedia) Vysoké napětí (zkráceně VN) je označení pro elektrické napětí od 1 000 V AC nebo 1500 V DC do 52 kV.[1] Kvůli riziku vzniku elektrického oblouku ve vzduchu není používáno pro běžná zařízení ve spotřebitelském segmentu (ani domácnosti ani průmysl, kde je používáno nízké napětí).
Pro méně chápavé, opravdu to není tak, že to napětí si řekne, aha ještě jsem 999V, tak ještě zatím žádný oblouk :-)
No oblouk můžeš vytáhnout i z 12V olověné baterky, to není měřítko bezpečnosti. Pro vznik oblouku je podstatná tvrdost zdroje, tedy schopnost dodávat velké proudy. Ne nadarmo sváření obloukem pracuje s napětími okolo 100V (DC naprázdno pro vnitřní prostředí). Daleko důležitější jsou hranice 25V (AC) a 60V (DC) pro vnější prostředí, což jsou hranice nad kterými tě může vyvolaný proud tvým tělem zabít (pokud je zdroj daného napětí dostatečně tvrdý, jiskra která přeskočí ze svetru z umělých vláken na tvou hlavu při svlékání může mít klidně 2kV, ale nic ti neudělá, protože náboj ve svetru je malý a tudíž i vyvolaný proud i přes velmi vysoké napětí je také velmi malý a z fyzikálního hlediska zabíjí vždy proud, nikoliv napětí) . Takže v autě je 200, 400, 800V nebo 2kV celkem putička, všechno jsou to nebezpečná napětí.
Z 12V můžeš vytáhnout takovou jiskřičku asi milimetr dlouhou. Svářečka má oblouk tak do 10mm a většinou méně. Ono ale nějak nejde jen o ten oblouk. Fakt nechci sedět v plechovce, kde mi pod zadkem běhá VN. Ten pocit není dobrý. Už i těch 200V DC v Priusu je dost. S tím se potkáš důvěrně na holý zadek jen jednou, druhou šanci ti to nedá.
Jiskřičku? Vem si montpáku a spoj s ní oba póly auto baterky ve slušném stavu a pak jeden konec urvi a uvidíš tu "jiskřičku". Pro pokus doporučuji azbestové rukavice a svářečský štít. 200 V v Priusu a 800V v Porsche je už celkem putička, obojí tě dokáže "bezpečně" zabít.
Ale při tom napětí do 100V musíš ten oblouk takhle násilně vytáhnout. U vysokého napětí ti skočí sám, protože mu stačí i menší ionizace vzduchu. V Priusu je za chodu v motorovém prostoru, ne v kabině, až 650V a zatím žiju, ale tahle cesta zvyšování napětí v současných EV (co bude příště, 3k2 V?) mi nesedí.
Ale napětí 100, 500, 1000, 10 000 V je vždy pod krytem, takže ten oblouk musíš také násilně vytáhnout. Nevím jak jsi starý, ale jestli jsi zažil dávnou dobu xenonových světel, tak jsi musel auta obcházet stometrovým obloukem, protože ta používala pro rozsvícení napětí 60 000 Voltů. Dtto staré televize, kde se běžně pracuje s napětími v desítkách kV. A což teprve moderní mikrovlnka? Ta má v sobě zdroj napětí také v řádu desítek kV. No a nakonec, jestli jezdíš s Priusem, tak pro zapalovací svíčky obyčejného benzíňáku se generuje napětí minimálně 20kV, spíše 35-45kV, takže nějakých 200V (tedy 100x méně) na baterce tě může nechat zcela v klidu.
VN v okruhu zapalovacích svíček je soustředěno na malém prostoru u motoru a je pro člověka neškodné, protože nizoučký výkon. To snad nechceš srovnávat s pohonem EV.
Jednou jsem najel s Š105 s nefunkčním alternátorem 300km, takže asi 4 hodiny dávala 12V baterka dostatečný výkon pro zapalování.
Vakuová obrazovka, xenony, to jsou všechno měkké zdroje.
Hele to jsou zbytečný starosti. Mnohem větší starosti bych měl o to jestli ten jejich elektrovehikl bude někdo kupovat nebo to dopadne jako prodeje jejich ID strojů.
"podlehl i vábení dříve odmítaného „koncernu”. A mohl za to přesně jeden člověk - Ferdinand Piëch. I když je to legenda svého druhu, jsem přesvědčený, že jeho genialita a výjimečnost pořád nebyla patřičně oceněna a bude k tomu třeba o něco delší čas. Byl to v podstatě jen on, kdo udělal z celého koncernu VW úplně jinou firmu s úplně jinými produkty."
" umožnil dostat Volkswagen tam, kde dnes je – na pozici jedné z největších a nejuznávanějších automobilek světa. Ale vytvořil také toxickou firemní kulturu, ve které se každý bál selhání a jeho možných následků." :no::no:
Asi tak.
Realita je jako obvykle spis opacna nez se pise na AF... :-O
Po takmer šiestich rokoch jazdenia v Golf 7.5 musím uznať že to bola dobrá kúpa . Čím novšia generácia tým viac problémov ale aj napriek tomu keby som dnes išiel kupovať nové auto tak na 99 % by to bol znova Golf benzín a s manuálom .
Len G7 a G8 sú dosť odlišné autá. G7 bola prakticky vrchol vývoja Golfu, tam sa moc nešetrilo na ničom, na materiáloch, technológii ani vypracovaní. V čase predstavenia bol G7 kvalitatívne na úrovni prémiovej konkurencie, resp. ju predbiehal (viď interiér prvého Áčka či 1er). G8 bola cielene a vedome osekaná, šetrilo sa na materiáloch i technike, pretože VW škrabal zdroje na EV kde sa dalo a Golf bol jeden z tých, kde sa to dalo.
Je zrejmé, že VW bude pri facelifte žehliť najväčšie prúsery G8, ale zase nemá priestor na veľké zmeny, lebo to je drahé a investovať do končiaceho modelu (G9 už nebude) žiadna automobilka nebude. Takže to budú drobné zmeny ako že sa vrátia fyzické tlačidlá na volant (náklady 0,01€) a podsvietené slajdre pod stredovou obrazovkou a zrejme bude vymaľované.
plus bych k tomu přidal brutální zdražení - viz. kolik stál G7 GTI a kolik stojí G8 GTI. G7 R bylo asi dost cool auto začínající na 999tis Kč. Dnešní G8 R je tak drahý, že už je lepší asi lepší přemýšlet o prémii... (i kdyby to mělo být Audi).
Je ještě jedno zhoršení jsme nezmínili - konfigurovatelnost. Kde jsou ty časy, kdy si VW člověk nakonfiguroval přesně podle představ a smáli jsme se Japoncům, že k odvětrávaným sedačkám přihodí i nechtěné střešní okno a nesmyslně velké ráfky. Systém paketů u VW začíná být podobný (a třeba u ID7 bych přidal i tragický výběr barev).
Nevím, jestli už na to najel i VW, ale u Škody je to dost frustrující. Před rokem si člověk nakonfiguroval cokoli chtěl, dnes např. jedině kamera + senzory vpředu i vzadu + alarm, nebo aut. dálková + top světla a podobné hovadiny. Další věc, ve které koncern exceloval a která se stala minuostí.
Súhlas a ešte by mohli prerobiť predok auta . Podstatné je že G VIII je konštrukčne dobré auto tak preto som napísal že by som znova išiel do Golfa a s cenou je to už tak veď všetci zdraželi . Ja so ho v 2018 kupoval za 16 340 € teraz za to nekúpiš ani Polo .
Jo to srovnání cen je naprosto zoufalé. Před měsícem jsem byl s Touranem na servisu a nejlevnější auto, co stálo na showroomu bylo Polo GTI za 870tis kč… Pokud bude G9 jen elektrická, tak končí. O GTI nemluvě, zabijí legendu a pak i sebe. Holt nepoučitelní němci :no:
Kdo by ty EV sr*ačky od VW kupoval bez dotací? Musel by bejt na hlavu padlej. Tesla tyhle dinosaury zničí. Jen je škoda, že psychopat v jejím v čele dělá jakoby všechno pro to, aby TM3 zesměšnil a dehonestoval pomocí nesmyslných "vynálezů".
Ano. Dnesni ceny spousty novych EV (typicky tech koncernu co nejvic breci) jsou nesmyslny. Bohuzel odpurci EV z aktualnich cen vyvozuji zavery, ktery nemaji s budoucnosti nic spolecnyho...
Tak VW to nějak podcenil. BMW jde cestou univerzální platformy, Tesla cestou elektrické platformy (Cx = 0,21, frunk atd.) A ID7? To je něco mezi (žádný frunk, Cx na úrovni spalovací Octavie a jako bonus obézní design). Ergonomie a kvalita interiérů je taky ta tam (a je zřejmě dokonce lepší i u budgetové Škody), na druhou stranu Tesla nemá žádný interiér a ergonomii a jak se prodává (jenže to je Tesla (produkt ala Apple)). A v případě problémů s odbytem nemohou ve VW vyrábět ID se spalovákem (jako to může dělat BMW).
VW se tak z@sr@l do těch jejich podvodných dieselů, že se z toho možná už nevzpamatuje (tehdy to s nimi začalo jí z kopce a dalo by se říci, dobře jim tak, kdyby na nich nezáviselo xx % české ekonomiky).
Jj, v prípade BSM nie som moc nadšený z toho zjednotenia platformy pre ICE a EV, pretože na to trochu doplácajú spaľováky, ale ako píšeš, umožňuje im to variabilitu bez veľkých nákladov a teda pružne reagovať na zmeny trhovej situácie (alebo skôr politickej situácie a rozhodnutí EP o konkrétnej podobe emisných noriem).
Naopak ak VW napr, odpíše úplne spaľovací Golf a bude robiť iba ID, v prípade poklesu dopytu po EV pôjde dole celá značka.
Už vic než rok čekam na golfa a stale nevim, kdy bude a jestli vubec bude. VW to jaksi těžce nedava.
Součastna generace GTI byla oproti předchudcum vyrazněji vylepšena, ale podle všeho s FL přijde o manual takže zřejmě dalši pro mě "mrtvy" model tedy pokud si u VW nehnou zadnici. V americe byla nedavno uvedena edice 380 u ktere se uvadi posledni rok a rozloučeni s manualni převodovkou a i jine zpravy hovoři o ukončeni manualu.
Tak to odstúp od zmluvy čím skôr. Objednával si v najhoršej možnej dobe predpokladám za vysokú cenu bez zľavy, som presvedčený, že dnes by sa ten istý Golf dal objednať lacnejšie. A ak v blízkej dobe príde facelift, o to horšie bude dostať starý model.
No pravě pokud odstoupim od smlouvy tak, už nebude šance pořidit GTI s manualem, ktery zřejmě s FL skonči. Ale vim, že někteři čekaly i 2 roky na sportovnějši varianty tzn, že bych se važně vyroby ani nedočkal, protože naběh FL zřejmě začne z kraje leta ne-li dřive. Některym objednavky i zrušily, ale to byla spiš vyjimačnost...jen s postupujicim časem to muže byt častějši jev. A neni co jineho pořidit takže jsem docela v pasti. No ještě 1-2 měsice počkam a pak uvidim jak se zařidim.
Jinak ja slevu dostal cca 12% a dnes je cena papirově vyšši než před cca 13-14 měsici a i tak cenu nějak važněji neřešim
Je otázka, jestli to nastane. Ale když se podíváme, že koncern VW omezil pohon 4x4 jen na robotizované či automatické převodovky, tak se to samé dá předpokládat i u "sportovních" variant.
Ono v praxi to není socialismus, ale antisocialimus, jelikož Green deal a podobné ideologie jsou v praxi o přerozdělování bohatství od chudých a střední třídy směrem k těm nejbohatším (klasicky třeba příspěvek na solární elektrárny pro solární barony). Proto dnes nastává paradox, že levice obhajuje zájmy bohatých a pravice zájmy chudých. Trump, Kaczyński, Haider, Le Pen, Okamura, ti všichni se vyhřívají na výsluní, jelikož obhajují zájmy těch chudších.