Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW gigafactory v Evropě stavět nebude. Česko jedná s dalšími zájemci

Koncern Volkswagen nebude v současnosti rozhodovat o dalších lokalitách pro výstavbu gigafactory na baterie do elektromobilů v Evropě. Jedním z kandidátů přitom byla i Česká republika se svou zónou v Líních u Plzně.
Zpět na článek
1. 11. 2023 20:53
2. 11. 2023 08:37
1. 11. 2023 22:11
2. 11. 2023 08:37
2. 11. 2023 05:53
2. 11. 2023 07:27
2. 11. 2023 12:45
Avatar - kruskar
1. 11. 2023 17:49
Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
je eufemismus pro zhroucení trhu s elektromobily na celém světě. Automobilky si už většinově vyžraly státní podpory nákupu, podnikový nákup ve jménu zelené image, i potenciál fandů na trhu. Teď už zbývají lidé, kteří nemají peněz nazbyt a zároveň umí uvažovat racionálně. A jejich rozum jim velí: "elektrokáru ani za nic, to radši budu jezdit ve své staré, daleko užitnější a provozně levnější, piksle.
Rozbalit vlákno
7
1. 11. 2023 18:17
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
Skvěle vystiženo, fanaticky ekoteroristické EU se ta její elektrodebilní chyméra hroutí jako domek z idiotsky vylhaných karet! :-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2023 19:11
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
Prostě máš pravdu.
1. 11. 2023 20:52
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
A realita?
Aktualne nejprodávanější auto sveta je elektromobil a podil počtu prodaných EV na celkových prodejich aut stále stoupa.
2. 11. 2023 07:27
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
Je videt, jak lidi snadno podlehnou dojmum, tomu co je jim podsouvano a v co sami pevne veri.

Wtf
2. 11. 2023 16:21
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
Ano, jsi toho odstrašujícím příkladem. :-[] :no:
2. 11. 2023 20:27
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
Ja narozdil od tebe vim o cem pisu.

Pouzivam i jine zdroje nez AF a sam v EV jezdim.

Petromil obvykle vi o EV tuzku.
2. 11. 2023 08:35
Re: Pomalejší náběh elektromobility v Evropě
Čo to pletieš za hlúposti... Náš názor ani objemy predajov nemajú na elektrický trend ani najmenší vplyv a všetko pôjde ďalej podľa plánu, aj keby si chodil peši. To by sa museli pohnúť iné ľady, aby došlo k zásadnejšej zmene.
1. 11. 2023 17:56
Nová produktivita u VW + katastrofální prodeje EV v Německu
Další změna plánu, VW nejspíše musí baterie zatím nakupovat.
To samé u SW. Psali jsme tady, že VW propustí i programátory, že budou stačit ti u Qualcommu a Googlu a je to tady:
VW fires most of its software team in Germany.

K EV se budeme moci vyjádřit již do 4 měsíců, kdy budeme znát prodeje EV v Německu po snížení dotací.
Nynější prodeje EV v Německu jsou katastrofální 14,1%.

Pokud budou příští rok prodeje EV v Německu kolem 15%, tak se budou muset masivně zlevnit. Já odhaduji Teslu 3 za 900 000. Tedy za 2 roky cena poklesne o 400 000 na 900 000.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2023 19:12
Re: Nová produktivita u VW + katastrofální prodeje EV v Něme
Lži si do kapsy dál o tom zlevňování.
Já ti řeknu jak to bude: zase zdraží spalováky a dosáhnou toho, že se nebudou prodávat ani BEV, ani spalováky :-)
1. 11. 2023 20:53
Smutne
ale tahle zprava znamena začátek konce českého automotiv.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Roman Horký
1. 11. 2023 21:18
Re: Smutne
To není smutné. Holt se bude muset pohodlným hovadum řídícím český průmysl rozsvítit v palicich, které si doufám včas vytahnou z pr**delí.
2. 11. 2023 08:37
Re: Smutne
Český autopriemysel je bezvýznamný hráč. Aby sa niečo stalo, musela by sa EÚ čoskoro rozpadnúť, alebo by Česká republika musela z EÚ vystúpiť, a to sa len tak nestane.
Avatar - Barry Lyndon
1. 11. 2023 21:19
Re: Smutne
Tak jsme malá země, bez Eura, s absurdně neschopnou byrokracií, veřejnými financemi v rozvalu a obyvatelstvo většinově taky za moc nestojí.
Pokud si nevytáhneme hlavy z prd€lí, bude z nás druhá Moldávie (což ostatně doposud není hlavně díky naší relativně šťastné geografické poloze - díky níž se jaksi nemusíme moc snažit).
1. 11. 2023 22:11
Re: Smutne
V prvé řadě si musejí hlavu z pr..lí vytáhnout západoevropani (zvláště pak Němci) a v nejbližších volbách do národních parlamentů i do europarlamentu přestat volit zločineckou progresivistickou levici, podporující muslimské nájezdníky a likvidaci evropské ekonomiky šíleným Green Dealem!!!
2. 11. 2023 08:37
Re: Smutne
Tvoje predstavy sú až úsmevne naivné.
2. 11. 2023 05:53
VW se trapi
Podle me se VW poradne trapi. Nevi co by. Svet se hejbe rychle. Meli by do toho kluci slapnout, dat si to doma do pucu, takhle jim ujede vlak.

A co se EV a baterek tyka - bez ohledu na to jak rychle se prejde na EV, tech elektrickych aut se bude prodavat hromada a je obrovsky rozdil, jestli se baterky vyrabi v evrope nebo v asii.
Tohle rozhodnuti nepostavit v evrope fabriku fakticky znamena, ze to jen odlozili (!) a tim padem si to sami sobe udelali cely jeste tezsi. A ja se obavam, ze duvodem uplne klidne muze byt soucasny stav jejich penezenky.
Rozbalit vlákno
3
2. 11. 2023 07:27
Re: VW se trapi
Ako je spominane vyssie, problem je cariad, kde naliali v poslednej dobe cez 2.5mld eur. Vymenili vedenie cariadu a znizuju pocty programatorov. A idcka sa nepredavaju ako cakali. Takze ako pises, penazi je pomenej.
2. 11. 2023 12:45
Re: VW se trapi
Já bych na VW nebyl zase až tak moc tvrdý. Dostal se do situace, kdy musí nabízet čím dál víc pohonů. Dříve to byl vždycky benzín. Pak časem přišel nafťák, který zaspali a zaspali i emise (proto Dieselgate), pak přišly hybridy. Tam se sice všichni vymlouvají na EU, jenže já mám hybrida a neměnil bych za klasický spalovák. spotřeba nižší než nafťák, krásně tichý a vlastně jednoduchý systém. Později přišel PHEV. No a pak se objevila další skupina - elektřina. Takže musí nabízet 4 druhy pohonů a s tím spojený problém s platformami. A má půjčky, továrny, zaměstnané lidi a nemůže jen tak uzavřít divizi např všech spalováků.
V tom má taková Tesla výhodu. Ano, díky neotřelým řešením rychle reaguje na změny trhu, dokáže být levný a ještě ziskový. Ale má jednu výhodu, kterou žádná evropská automobilka nemá - nemá spalovací kouli na noze.
3. 11. 2023 06:21
Re: VW se trapi
Barvis to opet na ruzovo.

Dieselgate nebylo zadny zaspani.

Bylo to jen snaha o zvyseni zisku usetrenim na cisteni emisi.
Jak proste.
Avatar - Helle2
2. 11. 2023 06:57
Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zapomen
Ve státě, kde je nejdražší energie v Evropě žádná firma ( a nejde pouze o stavbu Gigafaktory ) investovat nebude.
Ale těch důvodů je víc ( třeba to, že současná vláda si ohýbá zákony jak se jí zlíbí )
Rozbalit vlákno
7
2. 11. 2023 07:53
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Tím to není. Západoněmečtí soudruzi v klidu stavěli fabriky i v Ruzzácku.
2. 11. 2023 08:39
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Ale cenami energií a výškou platov to byť môže. Čiastočne.
Avatar - Helle2
2. 11. 2023 08:43
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Rozhodovali se pouze tak, aby výroba byla pro ně nejlevnější a to v Rusku byla, je a bude, Rusko má surovin dost a to že si EU, ( k velké radosti USA) podřezává svoji větev mu nevadí. Čeho dosáhla EU svými "sankcemi"?
2. 11. 2023 09:02
Re: Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády
No dosiahli, ze tie iste suroviny sa nakupuju cez prostrednika, co sa tvari, ze s rusakmi nema nic spolocne
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2023 09:54
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Lidi jako ty, kteří nedokážou uvažovat o ničem hlubším než jak nejlevněji si obstarat svůj kus žvance, jsou přesně důvod, proč Rusko dva roky vydíralo Evropu zavíráním kohoutků s plynem a rozpoutalo v Evropě válku, jaká od WW2 nemá obdoby.
3. 11. 2023 06:27
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Souhlas. I s tim, ze to nema obdoby.

Aby zeme napadla v takovem rozsahu souseda se nestalo. Od WW2 to byly spis interni konflikty.
Dnes je to jasna agrese ruska.
2. 11. 2023 11:38
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
V ČR aktuálně není rozhodně ani zdaleka nejdražší elektřina v Evropě. To možná tak v Andrejově hlavě, který loví hloupé voliče. Ale chápu, zase ta vláda... Na tu svede všechno, že? A světě div, v Německu stojí a staví se baterkárny a elektřina je tam stejně drahá jako u nás. Nemluvě pak o faktu, že středoodběr a velkoodběr je v Německu problém, protože hurá sluníčko, hurá větrníčky, "ne jaderkám", apod. moc velkým koncentrovaným odběrům nenahrávají.

VW tu vyrábět nebude, protože jeho elektriky se neprodávají a ničem jiném to není. Pokud jednáme s dalšími, tak sázím na LG nebo Samsung, protože HMC zachovává výrobu elektrické Kony a plánuje sem přetáhnout i Ioniq.
2. 11. 2023 11:07
Proč by měla být?
VW elektromobily moc na odbyt nejdou. A jelikož to neumí, tak chce baterie, motory a celé platformy z Číny. A aby to nebylo málo, tak od konkurence :-D NÁSKOK DÍKY TECHNICE :D
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2023 11:17
směšné odůvodnění
"Vzhledem k situaci na trhu včetně pomalejšího náběhu trhu s elektromobily v Evropě prozatím neexistují obchodní důvody, proč rozhodnout o dalších lokalitách v Evropě...."

Správně ta věta měla začínat "vzhledem k tristnímu zpracování našich modelů.." Zpracování je na úrovni MG nebo Dongfengu. Už i ta nová TM3 jim utekla. Elektrický Megane je uvnitř zpracovaný skoro prémiově. Rodina ID ničím nevyniká. Cena je relativně vysoká (chápu, stát ji nevalí 600 000 na kus jako Čína), zpracování mizerné, technika průměrná, čekačky katastrofální, všechno špatně.

Řešení? Chtějí koupit celé platformy, případně jen motory a baterie v Číně u konkurence. Platforma je dnes ekvivalentem motoru, podvozku a převodovky spalováku. Takže skončí a našroubování karoserie, sedaček a volantu. Jak chtějí konkurovat těm, od koho nakupují? On totiž Leap motors nebo BYD, od kterých to budou kupovat, dělají lepší elektromobily.
Rozbalit vlákno
1
2. 11. 2023 20:32
Re: směšné odůvodnění
Proc kvuli zpracovani?

Rekl bych, ze hlavnim duvodem je value for money. Nevidim moc duvodu, proc uprednostnit VW pred Volvem nebo Teslou...