Koncern Volkswagen nebude v současnosti rozhodovat o dalších lokalitách pro výstavbu gigafactory na baterie do elektromobilů v Evropě. Jedním z kandidátů přitom byla i Česká republika se svou zónou v Líních u Plzně.
je eufemismus pro zhroucení trhu s elektromobily na celém světě. Automobilky si už většinově vyžraly státní podpory nákupu, podnikový nákup ve jménu zelené image, i potenciál fandů na trhu. Teď už zbývají lidé, kteří nemají peněz nazbyt a zároveň umí uvažovat racionálně. A jejich rozum jim velí: "elektrokáru ani za nic, to radši budu jezdit ve své staré, daleko užitnější a provozně levnější, piksle.
Čo to pletieš za hlúposti... Náš názor ani objemy predajov nemajú na elektrický trend ani najmenší vplyv a všetko pôjde ďalej podľa plánu, aj keby si chodil peši. To by sa museli pohnúť iné ľady, aby došlo k zásadnejšej zmene.
Nová produktivita u VW + katastrofální prodeje EV v Německu
Další změna plánu, VW nejspíše musí baterie zatím nakupovat.
To samé u SW. Psali jsme tady, že VW propustí i programátory, že budou stačit ti u Qualcommu a Googlu a je to tady:
VW fires most of its software team in Germany.
K EV se budeme moci vyjádřit již do 4 měsíců, kdy budeme znát prodeje EV v Německu po snížení dotací.
Nynější prodeje EV v Německu jsou katastrofální 14,1%.
Pokud budou příští rok prodeje EV v Německu kolem 15%, tak se budou muset masivně zlevnit. Já odhaduji Teslu 3 za 900 000. Tedy za 2 roky cena poklesne o 400 000 na 900 000.
Re: Nová produktivita u VW + katastrofální prodeje EV v Něme
Lži si do kapsy dál o tom zlevňování.
Já ti řeknu jak to bude: zase zdraží spalováky a dosáhnou toho, že se nebudou prodávat ani BEV, ani spalováky :-)
Český autopriemysel je bezvýznamný hráč. Aby sa niečo stalo, musela by sa EÚ čoskoro rozpadnúť, alebo by Česká republika musela z EÚ vystúpiť, a to sa len tak nestane.
Tak jsme malá země, bez Eura, s absurdně neschopnou byrokracií, veřejnými financemi v rozvalu a obyvatelstvo většinově taky za moc nestojí.
Pokud si nevytáhneme hlavy z prd€lí, bude z nás druhá Moldávie (což ostatně doposud není hlavně díky naší relativně šťastné geografické poloze - díky níž se jaksi nemusíme moc snažit).
V prvé řadě si musejí hlavu z pr..lí vytáhnout západoevropani (zvláště pak Němci) a v nejbližších volbách do národních parlamentů i do europarlamentu přestat volit zločineckou progresivistickou levici, podporující muslimské nájezdníky a likvidaci evropské ekonomiky šíleným Green Dealem!!!
Podle me se VW poradne trapi. Nevi co by. Svet se hejbe rychle. Meli by do toho kluci slapnout, dat si to doma do pucu, takhle jim ujede vlak.
A co se EV a baterek tyka - bez ohledu na to jak rychle se prejde na EV, tech elektrickych aut se bude prodavat hromada a je obrovsky rozdil, jestli se baterky vyrabi v evrope nebo v asii.
Tohle rozhodnuti nepostavit v evrope fabriku fakticky znamena, ze to jen odlozili (!) a tim padem si to sami sobe udelali cely jeste tezsi. A ja se obavam, ze duvodem uplne klidne muze byt soucasny stav jejich penezenky.
Ako je spominane vyssie, problem je cariad, kde naliali v poslednej dobe cez 2.5mld eur. Vymenili vedenie cariadu a znizuju pocty programatorov. A idcka sa nepredavaju ako cakali. Takze ako pises, penazi je pomenej.
Já bych na VW nebyl zase až tak moc tvrdý. Dostal se do situace, kdy musí nabízet čím dál víc pohonů. Dříve to byl vždycky benzín. Pak časem přišel nafťák, který zaspali a zaspali i emise (proto Dieselgate), pak přišly hybridy. Tam se sice všichni vymlouvají na EU, jenže já mám hybrida a neměnil bych za klasický spalovák. spotřeba nižší než nafťák, krásně tichý a vlastně jednoduchý systém. Později přišel PHEV. No a pak se objevila další skupina - elektřina. Takže musí nabízet 4 druhy pohonů a s tím spojený problém s platformami. A má půjčky, továrny, zaměstnané lidi a nemůže jen tak uzavřít divizi např všech spalováků.
V tom má taková Tesla výhodu. Ano, díky neotřelým řešením rychle reaguje na změny trhu, dokáže být levný a ještě ziskový. Ale má jednu výhodu, kterou žádná evropská automobilka nemá - nemá spalovací kouli na noze.
Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zapomen
Ve státě, kde je nejdražší energie v Evropě žádná firma ( a nejde pouze o stavbu Gigafaktory ) investovat nebude.
Ale těch důvodů je víc ( třeba to, že současná vláda si ohýbá zákony jak se jí zlíbí )
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Rozhodovali se pouze tak, aby výroba byla pro ně nejlevnější a to v Rusku byla, je a bude, Rusko má surovin dost a to že si EU, ( k velké radosti USA) podřezává svoji větev mu nevadí. Čeho dosáhla EU svými "sankcemi"?
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
Lidi jako ty, kteří nedokážou uvažovat o ničem hlubším než jak nejlevněji si obstarat svůj kus žvance, jsou přesně důvod, proč Rusko dva roky vydíralo Evropu zavíráním kohoutků s plynem a rozpoutalo v Evropě válku, jaká od WW2 nemá obdoby.
Re: Na jakoukoliv velkou investici může ČR za této vlády zap
V ČR aktuálně není rozhodně ani zdaleka nejdražší elektřina v Evropě. To možná tak v Andrejově hlavě, který loví hloupé voliče. Ale chápu, zase ta vláda... Na tu svede všechno, že? A světě div, v Německu stojí a staví se baterkárny a elektřina je tam stejně drahá jako u nás. Nemluvě pak o faktu, že středoodběr a velkoodběr je v Německu problém, protože hurá sluníčko, hurá větrníčky, "ne jaderkám", apod. moc velkým koncentrovaným odběrům nenahrávají.
VW tu vyrábět nebude, protože jeho elektriky se neprodávají a ničem jiném to není. Pokud jednáme s dalšími, tak sázím na LG nebo Samsung, protože HMC zachovává výrobu elektrické Kony a plánuje sem přetáhnout i Ioniq.
VW elektromobily moc na odbyt nejdou. A jelikož to neumí, tak chce baterie, motory a celé platformy z Číny. A aby to nebylo málo, tak od konkurence :-D NÁSKOK DÍKY TECHNICE :D
"Vzhledem k situaci na trhu včetně pomalejšího náběhu trhu s elektromobily v Evropě prozatím neexistují obchodní důvody, proč rozhodnout o dalších lokalitách v Evropě...."
Správně ta věta měla začínat "vzhledem k tristnímu zpracování našich modelů.." Zpracování je na úrovni MG nebo Dongfengu. Už i ta nová TM3 jim utekla. Elektrický Megane je uvnitř zpracovaný skoro prémiově. Rodina ID ničím nevyniká. Cena je relativně vysoká (chápu, stát ji nevalí 600 000 na kus jako Čína), zpracování mizerné, technika průměrná, čekačky katastrofální, všechno špatně.
Řešení? Chtějí koupit celé platformy, případně jen motory a baterie v Číně u konkurence. Platforma je dnes ekvivalentem motoru, podvozku a převodovky spalováku. Takže skončí a našroubování karoserie, sedaček a volantu. Jak chtějí konkurovat těm, od koho nakupují? On totiž Leap motors nebo BYD, od kterých to budou kupovat, dělají lepší elektromobily.