Mít kvalitní sezonní obutí je mnohem důležitější v zimě než v létě. Když se netrefíte, nemusíte se de facto ani rozjet. Vyrovnají se levné čínské pneu zavedeným a dražším značkám?
Starý a tvrdý pneu nefungují obecně bez ohledu na značku. Vtipný je jak Hamuna z povzdálí furt mohutně mínusuje. Že to toho nevzdělaného imbecila pořád baví :D
Měl jsem nokiany na dost autech a v posledních 10 letech stojí za starou bačkory, asi jako barum. Víc už je neberu a dokud v testech budou končit podprůměrné, tak je ani znovu zkoušet nebudu.
Kecy! A co se ti na nich konkrétně nezdálo? Jezdil jsem na WRD3 - byly výborný, pak na WRD4, taky špička. Míval jsem je na autě mnoho zim, až jsem se na doporučení pneuservisu nechal nalákat na Rikken Snow a to byl teda krok vedle. Příště jdu zase zpátky do Nokianů. Lepší zimní gumy jsem zatím na autě neměl. To že byly mnohem lepší než Barum Polaris bych čekal, ale předčily i Dunlop Wintersport. Nevím v jakým testu končí podprůměrně, protože v tomto testu pro jistotu úplně chybí.
Na mokru a sněhu se to testuje, ale kde je test na ledu? Vždyť na zledovatělé vozovce to je nejvíce potřeba aby fungovaly, a to tenhle test úplně ignoruje ...
To je ten důvod proč tyhle testy neberu vážně. Takový parametry jako chování na suchým asfaltu a hlučnost mě například u zimáku vůbec nezajímají, takže pro mě je nejlepší zimní guma ta, která má nejlepší výsledky na sněhu, ledu a břečce. Uvidíme jaká bude letos zima. Minulá šla v zásadě přejezdit skoro na letních. Nicméně za mě můžu konstatovat, že pneu Rikken už mi na auto nikdy nesmí. To jsem se zase nechal nachytat.
Za mě je ny zimu nejdůležitější chování na mokru. Protože většinu času je posmrkáno, nebo břečka, nebo vysoleno.
Na horách nebo vysočině bych kladl větší důraz i na sníh Ale nejdůležitější je mokro a přesně to je za mě důvod, proč bych se vyhnul značce Kléber. Podle mě to dělají snad záměrně, ale vesměs mají fakt výborné vlastnosti na sněhu, ale na mokru stoji za starou bačkoru. A z vlastní zkušenosti mohu říct, že to tak opravdu i bylo.
Dnes už se i Klébery na mokru zlepšily, ale ve mně už ta nedůvěra prostě je. A mohu opravdu napsat, že taková kombinace vlastností (,skvělý sníh, mizerné mokro) je na zimu fakt nepříjemný mix vlastností :-!
Pro mě chování na mokru důležité není. Gumy nesmí moc klouzat, to je pravda, ale důležité u zimní gumy je chování na sněhu, ledu a břečce. Tam se totiž láme chleba jestli vyjedu do kopce nebo nevyjedu, jestli v zatáčce na sněhu zatočím nebo se budu klouzat. Na mokré vozovce prostě zpomalím a přizpůsobím jízdu schopnostem pneumatik, ale když se nevyhrabu ani na silnici nebo zůstanu viset v kopci a ostatní mě objíždějí, protože mají LEPŠÍ ZIMÁKY, tak to mě dokáže naštvat a takový pneu už znovu na autě nechci, ale chápu, že pro každého je ideál dobré zimní gumy jinde, podle toho kde s autem jezdí. Bydlet v nížině, kde sníh vidím pár týdnů v roce a navíc jezdím po rovině, takže něco jako "nevyjedu do kopce" není téma k hovoru, tak si taky pořizuju zimák podle jiných kritérií.