Technika
...když se silnějšími motory už automobilky manuální převodovky trestuhodně přestávají nabízet! 😲 😒 :no: :no: :no:
No, a v tom je ta blbost.
Je to slozite, poruchove... at to klidne prodavaji, ale at nabizeji i jednoducha, mechanicka auta.
Tvrdit, ze kupujici preferuji automat, kdyz jim nenabizim orimereny manual je proste oodvod.
Navic spousta tech aut nema automat, ale robotizovanou mechanickou prevodovku.
Vetsinou se dvema spojkama.
Dalsi podvod.
Je to slozite, poruchove... at to klidne prodavaji, ale at nabizeji i jednoducha, mechanicka auta.
Tvrdit, ze kupujici preferuji automat, kdyz jim nenabizim orimereny manual je proste oodvod.
Navic spousta tech aut nema automat, ale robotizovanou mechanickou prevodovku.
Vetsinou se dvema spojkama.
Dalsi podvod.
Bohužel pohodlnost/lenost, řizeni jako nutne zlo a emise, kdy kolikrat papirovy rozdil ve prospěch automatu vuči manualu jsou 1 či 2g znamenaji, že už přišla doba, kdy jsou třeti pedal a fofrklacek pro některe sproste slovo a pro vyrobce okrajova zaležitost.
Moje sice mala. ale zkušenost s tou hruzou bez třetiho pedalu mi nahani automobilovou hruzu do budoucna.
Moje sice mala. ale zkušenost s tou hruzou bez třetiho pedalu mi nahani automobilovou hruzu do budoucna.
V poslední větě je šotek..... 😉
"..která v Evropě byla dostupná pouze s manuálem".... asi bylo myšleno s automtem... 😉
"..která v Evropě byla dostupná pouze s manuálem".... asi bylo myšleno s automtem... 😉
.... kromě aut čistě pro zábavu nedává dnes manuální řazení žádný smysl.... logický vývoj.... Navíc je to i problém technologický, všechno je hybridní, motory chtějí zhasínat a rekuperovat když dám nohu z plynu - manuální převodovka se k tomu prostě nehodí. Pokrok nezastavíš....
většina lidí se automatu bojí pro jeho servisní náklady, které jsou neoddiskutovatelně vyšší.
Jsme národ "ojetinek" kdy je ten výše zmíněný důvod ještě markantnější. Do melounu, ženské, ale ani automatu nevidíš. Kdo ví jak se o to kdy staral. Nechceš být ten, co tu zanedbanou údržbu bude platit ...
Jsme národ "ojetinek" kdy je ten výše zmíněný důvod ještě markantnější. Do melounu, ženské, ale ani automatu nevidíš. Kdo ví jak se o to kdy staral. Nechceš být ten, co tu zanedbanou údržbu bude platit ...
Je to naprosto jednoduché, ještě před 20 lety byly automaty ještě tragické, teď tam automaty sází rychlosti za zlomek sekundy bez cukání. Ta pauza pri řazení klackem je dnes jak mobil s tlačítkama.
Důchodce co chce frajeřit se silným autem prostě manuál nezvládá. Chce automat.
A pak ještě green deal.
A pak ještě green deal.
řazení mi nevadí, až budou auta jen s automatem, budu jezdit s automatem a nebude mi to vadit taky.
Automaty mají vyšší spotřebu.
Nižší spotřeba jim vycházela u staré normy NEDC, kde si automaty mohly řadit podle sebe, zatímco pro manuální převodovky test předepisoval přeřazování dle jednotného schématu, který byl takový, aby to zvládly i ty nejslabší motory a turbodiesely, což ve výsledku diskriminovalo výkonnější motory. Největším paradoxem tohoto bylo, že se tím diskriminovaly i šestistupňové manuály vůči pětistupňovým.
Dle metodiky WLTP, která má k realitě blíže, jsou úspornější manuální převodovky. Bohužel pro účely pokut za CO2 se tyto reálné hodnoty přepočítávají zpětně na nereálné NEDC, takže automat s vyšší spotřebou může pro automobilku znamenat paradoxně úsporu za CO2 pokuty.
Nižší spotřeba jim vycházela u staré normy NEDC, kde si automaty mohly řadit podle sebe, zatímco pro manuální převodovky test předepisoval přeřazování dle jednotného schématu, který byl takový, aby to zvládly i ty nejslabší motory a turbodiesely, což ve výsledku diskriminovalo výkonnější motory. Největším paradoxem tohoto bylo, že se tím diskriminovaly i šestistupňové manuály vůči pětistupňovým.
Dle metodiky WLTP, která má k realitě blíže, jsou úspornější manuální převodovky. Bohužel pro účely pokut za CO2 se tyto reálné hodnoty přepočítávají zpětně na nereálné NEDC, takže automat s vyšší spotřebou může pro automobilku znamenat paradoxně úsporu za CO2 pokuty.
přesto bych si do P911, Boxsteru, Caymana vzal spíše manuál, než automat. I když ty automaty u Porsche jsou excelentní. Manuál bych vzal i u Miaty, Mustanga a dalších.
Proč? Nepotřebuji být nejrychlejší, chci si hrát. Chci mít auto pod kontrolou, posouvat svoje řidičské limity.
Vlastně, sáhl bych po manuálu i u mých oblíbených Volvo, pokud by tam byly - ovšem u daily auta je to zase o jiném - o celkových nákladech na provoz, kdy ten automat generuje určité servisní náklady, které se mi nelíbí.
Proč? Nepotřebuji být nejrychlejší, chci si hrát. Chci mít auto pod kontrolou, posouvat svoje řidičské limity.
Vlastně, sáhl bych po manuálu i u mých oblíbených Volvo, pokud by tam byly - ovšem u daily auta je to zase o jiném - o celkových nákladech na provoz, kdy ten automat generuje určité servisní náklady, které se mi nelíbí.
No tak to úplně nevím. Starší CVT a HDM bývaly tragické, to asi netřeba zmiňovat. Ani dnes ale tabulková spotřeba automatů u shodné motorizace často není významně nižší, nebo je i vyšší. Koncern třeba musí montovat k DSG MHEV, aby ji aspoň vyrovnal.
Přesně tak. Nic lepšího jak HDM automat není, ale nesmí k tomu být litrový turbo motor nebo zdechlá 1,5 atmosféra 😄
To pak jaksi nejede.
A taky to chce umět s tím zacházet a měnit v tom pravidelně olej a filtr 😄
To pak jaksi nejede.
A taky to chce umět s tím zacházet a měnit v tom pravidelně olej a filtr 😄
Nizsia spotreba s automatom? to je skor ihla v kope sena, nez pravidlo.
Teda, ked je dakto lemra alebo magor, ako moj stary kolega, ktory na okte pouzival len
1-2-3-4 a 5ku sa mu uz nechcelo radit, lebo nevadi, nech huci... tak ma potrebu s manualom nizsiu.
Teda, ked je dakto lemra alebo magor, ako moj stary kolega, ktory na okte pouzival len
1-2-3-4 a 5ku sa mu uz nechcelo radit, lebo nevadi, nech huci... tak ma potrebu s manualom nizsiu.
Tak tak, naprostá řidičská degenerace a degradace - na úroveňchytřejšího orangutana ... :😉 😒 :no: :no: :no:
Tříválcový litr sem měl akorát ve Smartu, na ježdění do města a jezdila s ním e😜řítelkyně, jinak motory ze sekaček jak známo neprovozuju. A Smart měl robota.
3st automat GM Hydramatic THM-400 má Rolls s objemem 6,75, tomu bohatě stačí a 4st automaty sem měl v autech R4 2,4 s 140 HP, 2,5 V6 se 160 HP a 3,8 V6 s 200 HP.
A 5st ZF u 3,2 V8 240 HP a 5st. Mercedes 2x 5,7 V8 350-390 Hp
Kde je motor a krouták, není potřeba 15 stupnů. Kde není, tak je to blbý aneb OBJEM NICIM NENAHRADIS 😄 😄 😄
3st automat GM Hydramatic THM-400 má Rolls s objemem 6,75, tomu bohatě stačí a 4st automaty sem měl v autech R4 2,4 s 140 HP, 2,5 V6 se 160 HP a 3,8 V6 s 200 HP.
A 5st ZF u 3,2 V8 240 HP a 5st. Mercedes 2x 5,7 V8 350-390 Hp
Kde je motor a krouták, není potřeba 15 stupnů. Kde není, tak je to blbý aneb OBJEM NICIM NENAHRADIS 😄 😄 😄
Záleží, na jaké tabulky se kdo dívá.
Dle reálnější metodiky WLTP mají automaty spotřebu vyšší. Nižší vychází, pokud se díváte na spotřebu dle staré NEDC metodiky. Na tu se bohužel dívá EU při výpočtu pokut za CO2.
Dle reálnější metodiky WLTP mají automaty spotřebu vyšší. Nižší vychází, pokud se díváte na spotřebu dle staré NEDC metodiky. Na tu se bohužel dívá EU při výpočtu pokut za CO2.
HDM je nejlepší druh automatu. Všechny ty dvojspojky a variátory stojí za starou bačkoru - z pohledu životnosti.
Právě ze nema stejnou spotřebu....dle tabulek je spotřeba automatu nižší a proto mene emisii....to je cele. I kdyz realita bývá uplne opačná.
Tedka jezdím už 7 dnů Jaguarem na benzín,neb u Chargeru se čeká na nový hadice topení, takže můžeš být spokojený. Akorát je to teda jenom Euro 3, takže ekoaktivisté jdoucí okolo už všichni vymřeli za ten týden 😄 😄 😄 😄
Ne asi, budu jako daily platit Stanjuremu 41 Kč na za litr benzínu. Nas*************at!!!
(btw ONO včera zlevnilo na 36,50, srdnatí karteláci dál v prace mají 40,50 až 40,90, takže 4 resp. 4,40 na litru, slušný) 😄 😄 😄 😄 😄
Ne asi, budu jako daily platit Stanjuremu 41 Kč na za litr benzínu. Nas*************at!!!
(btw ONO včera zlevnilo na 36,50, srdnatí karteláci dál v prace mají 40,50 až 40,90, takže 4 resp. 4,40 na litru, slušný) 😄 😄 😄 😄 😄
orangutana, co si dokázal spočítat, že náklady na udržení moderního motoru a automatu v kombinaci s drahým palivem jsou mnohonásobně vyšší jak udržení elektrického auta? S tím se asi dokáži smířit.
Navíc i s elektrem se dá jezdit "řidičsky", ne jen pasivně kroutit volantem
Navíc i s elektrem se dá jezdit "řidičsky", ne jen pasivně kroutit volantem
a tady se z toho dělá kovbojka v roce 2023 😄 😄 😄 😄
Z 16 aut sem neměl ani jedno v manuálu a z těch 16 se v dané motorizace hned 11 aut vůbec ani v manuálu nedělalo a další s většinou slabšimi motory.
Měl sem/mam😒br /> 5x automat GM
4x ZF
2x Mercedes
2x Chrysler
1x variátor JATCO
1x robot
1x Aisin
A na základě zkušeností co mam řadily nejlepší automaty ZF (měl sm 5st, 6st a 8st) a GM (3,4, a 6 st).
Z 16 aut sem neměl ani jedno v manuálu a z těch 16 se v dané motorizace hned 11 aut vůbec ani v manuálu nedělalo a další s většinou slabšimi motory.
Měl sem/mam😒br /> 5x automat GM
4x ZF
2x Mercedes
2x Chrysler
1x variátor JATCO
1x robot
1x Aisin
A na základě zkušeností co mam řadily nejlepší automaty ZF (měl sm 5st, 6st a 8st) a GM (3,4, a 6 st).
😄 😄 😄 😄 😄 😄
Kolika těmi zrůdnosti si jezdil, kolik si jich vlatnich a kolik si na nich najel? Já cca 5 tis na 3st automatu, cca 41 tis na 4st. automatech a cca 61 tis na 5st automatech 😄
Řadily všechny úplně v pohodě a rozhodně lepší jak náká ovce v s fofrkládou a bubnama vzadu 😄
Kolika těmi zrůdnosti si jezdil, kolik si jich vlatnich a kolik si na nich najel? Já cca 5 tis na 3st automatu, cca 41 tis na 4st. automatech a cca 61 tis na 5st automatech 😄
Řadily všechny úplně v pohodě a rozhodně lepší jak náká ovce v s fofrkládou a bubnama vzadu 😄
Ty s těmi názory budeš asi staršího data výroby zaseklý v čase, co?
Poruchové. Na základě jakých dat tvrdíš, že automat je poruchový? Mimochodem, automat nerovná se hydroměnič 😉
Poruchové. Na základě jakých dat tvrdíš, že automat je poruchový? Mimochodem, automat nerovná se hydroměnič 😉
4st. automaty sou úplně v pohodě, měl sem je ve Stratusu, Sebringu, Aleru, Camaru IV. generace. Řadily v pohodě a určitě je to lepší nevž v kolonách kvedlat 1-2-3-2-1 stále dokola 😄 😄 😄
Jasne.
Ija jsem sel pro Fiat Tipo s 1.6 a automatem.
1.4 atmosferou jsem odjel jen proto, ze automat prestali prodavat.
Dobrej, tradicni automat.
6 rychlosti a hydromenic.
Nastvane jsem odesel pro Citroena, s 1.6 s automatem. I kdyz se mi moc nelibil. Hlavne uvnitr.
Nastesti bo ve stejne dobe prestaly prodavat taky.
Ija jsem sel pro Fiat Tipo s 1.6 a automatem.
1.4 atmosferou jsem odjel jen proto, ze automat prestali prodavat.
Dobrej, tradicni automat.
6 rychlosti a hydromenic.
Nastvane jsem odesel pro Citroena, s 1.6 s automatem. I kdyz se mi moc nelibil. Hlavne uvnitr.
Nastesti bo ve stejne dobe prestaly prodavat taky.
Dřív měl automat 4 rychlosti a vysokou spotřebu. Dnes 7+ rychlosti a spotřeba srovnatelná s manuálem.
souhlas, čím horší motor, tím lepší převodovka k tomu musí být. Proto mám elektromotory a je to 1 kvalt.
ono i záleží na tom, co je tam za motor. Čím horší průběh krouťáku, tím je větší potřeba více kvaltů.
Takže ano, dávné V8 s 4L+ si vystačí s 3 stupni, ale dej to k tříválcovému litru, bude to otřes.
Takže ano, dávné V8 s 4L+ si vystačí s 3 stupni, ale dej to k tříválcovému litru, bude to otřes.
Před 20 lety byly 5st automaty ZF, Mercedes atd a ty řadí úplně v pohodě, pokud ti cukaly, měl si převodovku v háji a měl si jí odvést na repas 😄
A i stará 3st převodovka řadí krásně plynule bez cukání 😄
A i stará 3st převodovka řadí krásně plynule bez cukání 😄
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Protože kvedlat forkladou v GT kupé nebo limuzíně vyšší střední a luxusní třídy je přežitek už posledních 50 let 😄
Akorát čecháči do všeho chtěli fofrkladu 😄
A auta co měli měchy předělávali zpět na pružiny, taková Sklada na pružinách nebo Linec Towncar, to je panečku žrádlo 😄 😄 😄
Akorát čecháči do všeho chtěli fofrkladu 😄
A auta co měli měchy předělávali zpět na pružiny, taková Sklada na pružinách nebo Linec Towncar, to je panečku žrádlo 😄 😄 😄
Já ho neoslavuju, ale vůbec mi nevadí, je to pořád lepší než ve městě jezdit s klackem, nevýhody ty staré automaty mají, řadí pomalu mají veliký prokluz měniče, díky tomu velkou spotřebu a v dálničních rychlostech zase točí dost otáček. A řídit umím 😄
Realita opačná? Při stejném stylu má automat skutečně nižší spotřebu. Problém je v tom, ze s automatem víc lidí šlapou na plyn, protoze můžou.
Většina lidí má manuál jen proto, že se ho bojí řídit, nebo protože se cítí vic mačo s manuálem, kdyby to takovým lidem někdo donutil tak budou ještě rádi za automat. A pro důchodce to když vidím někdy, boha jeho automat je pro ně zlo ale když se mají rozjet tak to to je vzzzzzzzzz max otáčky a spálená spojka 😒] Takovým lidem by ten automat bodnul.
proto jsem rovnou přeskočil do elektro. Žádné cukání, náklady na výplach převodovky, repasi HDM měniče, výměnu spojek (DSG) atp.
A jde to řídit jedním pedálem
A jde to řídit jedním pedálem
pár let bude auto s fofrklackem v bazarech trčet a trčet a bude skoro neprodejné, tak jak to je nyní v USA , Kanadě
B) VW Golf Ecomatic uměl vypnout motor za jízdy už před 30 lety. A měl manuální převodovku.