Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Manuálním převodovkám zvoní umíráček. Ztrácejí už i v Evropě

60 komentářů

Arese
...když se silnějšími motory už automobilky manuální převodovky trestuhodně přestávají nabízet! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to naprosto jednoduché, ještě před 20 lety byly automaty ještě tragické, teď tam automaty sází rychlosti za zlomek sekundy bez cukání. Ta pauza pri řazení klackem je dnes jak mobil s tlačítkama.
Avatar - Allo
Allo
Mě se dobře řídí i starý 4stupňový automat, raději něž pošahaný manuál
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak se nauč řídit 😉
Arese
Ta sedla! 😄 :yes:
Miorolo
Jaaaj, zas jeden z těch, co si myslí, že když má manuál, tak je lepší řidič 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Samozřejmě.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud oslavuje 4st automat, tak asi nebude všechno v pořádku.
Avatar - Allo
Allo
Já ho neoslavuju, ale vůbec mi nevadí, je to pořád lepší než ve městě jezdit s klackem, nevýhody ty staré automaty mají, řadí pomalu mají veliký prokluz měniče, díky tomu velkou spotřebu a v dálničních rychlostech zase točí dost otáček. A řídit umím 😄
Avatar - Anonym
Anonym
4st. automaty sou úplně v pohodě, měl sem je ve Stratusu, Sebringu, Aleru, Camaru IV. generace. Řadily v pohodě a určitě je to lepší nevž v kolonách kvedlat 1-2-3-2-1 stále dokola 😄 😄 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To už je skoro lepší šalina než nějaká čtyřstupňová zrůdnost z přelomu tisíciletí.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄

Kolika těmi zrůdnosti si jezdil, kolik si jich vlatnich a kolik si na nich najel? Já cca 5 tis na 3st automatu, cca 41 tis na 4st. automatech a cca 61 tis na 5st automatech 😄

Řadily všechny úplně v pohodě a rozhodně lepší jak náká ovce v s fofrkládou a bubnama vzadu 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč bych tu výkon žeroucí šílenost vlastnil? Stačilo mi s tím jezdit služebně.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože kvedlat forkladou v GT kupé nebo limuzíně vyšší střední a luxusní třídy je přežitek už posledních 50 let 😄

Akorát čecháči do všeho chtěli fofrkladu 😄

A auta co měli měchy předělávali zpět na pružiny, taková Sklada na pružinách nebo Linec Towncar, to je panečku žrádlo 😄 😄 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A ta největší zvířata si koupí V8 a předělají ho na LPG. :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Neviem aký je v tom problém? Palivo ako palivo, máš možnosť výberu.
Avatar - Anonym
Anonym
Tedka jezdím už 7 dnů Jaguarem na benzín,neb u Chargeru se čeká na nový hadice topení, takže můžeš být spokojený. Akorát je to teda jenom Euro 3, takže ekoaktivisté jdoucí okolo už všichni vymřeli za ten týden 😄 😄 😄 😄

Ne asi, budu jako daily platit Stanjuremu 41 Kč na za litr benzínu. Nas*************at!!!
(btw ONO včera zlevnilo na 36,50, srdnatí karteláci dál v prace mají 40,50 až 40,90, takže 4 resp. 4,40 na litru, slušný) 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
přesto bych si do P911, Boxsteru, Caymana vzal spíše manuál, než automat. I když ty automaty u Porsche jsou excelentní. Manuál bych vzal i u Miaty, Mustanga a dalších.
Proč? Nepotřebuji být nejrychlejší, chci si hrát. Chci mít auto pod kontrolou, posouvat svoje řidičské limity.
Vlastně, sáhl bych po manuálu i u mých oblíbených Volvo, pokud by tam byly - ovšem u daily auta je to zase o jiném - o celkových nákladech na provoz, kdy ten automat generuje určité servisní náklady, které se mi nelíbí.
Avatar - Anonym
Anonym
Před 20 lety byly 5st automaty ZF, Mercedes atd a ty řadí úplně v pohodě, pokud ti cukaly, měl si převodovku v háji a měl si jí odvést na repas 😄

A i stará 3st převodovka řadí krásně plynule bez cukání 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
ono i záleží na tom, co je tam za motor. Čím horší průběh krouťáku, tím je větší potřeba více kvaltů.
Takže ano, dávné V8 s 4L+ si vystačí s 3 stupni, ale dej to k tříválcovému litru, bude to otřes.
Avatar - Anonym
Anonym
Tříválcový litr sem měl akorát ve Smartu, na ježdění do města a jezdila s ním e😜řítelkyně, jinak motory ze sekaček jak známo neprovozuju. A Smart měl robota.

3st automat GM Hydramatic THM-400 má Rolls s objemem 6,75, tomu bohatě stačí a 4st automaty sem měl v autech R4 2,4 s 140 HP, 2,5 V6 se 160 HP a 3,8 V6 s 200 HP.

A 5st ZF u 3,2 V8 240 HP a 5st. Mercedes 2x 5,7 V8 350-390 Hp

Kde je motor a krouták, není potřeba 15 stupnů. Kde není, tak je to blbý aneb OBJEM NICIM NENAHRADIS 😄 😄 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
souhlas, čím horší motor, tím lepší převodovka k tomu musí být. Proto mám elektromotory a je to 1 kvalt.
Pepa__007
Důchodce co chce frajeřit se silným autem prostě manuál nezvládá. Chce automat.
A pak ještě green deal.
Arese
Co je mi do důchodců?
P.S. Důchodců, kteří v ČR kupují nadupaná auta, je jako šafránu! 😄
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Nač ta agrese, je vidět, že trefil do černého! :no:
Avatar - Woombat
Woombat
V poslední větě je šotek..... 😉
"..která v Evropě byla dostupná pouze s manuálem".... asi bylo myšleno s automtem... 😉
admin badge
Ondřej Šámal
Opraveno, díky 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
řazení mi nevadí, až budou auta jen s automatem, budu jezdit s automatem a nebude mi to vadit taky.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Dřív měl automat 4 rychlosti a vysokou spotřebu. Dnes 7+ rychlosti a spotřeba srovnatelná s manuálem.
Rezna
Právě ze nema stejnou spotřebu....dle tabulek je spotřeba automatu nižší a proto mene emisii....to je cele. I kdyz realita bývá uplne opačná.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Realita opačná? Při stejném stylu má automat skutečně nižší spotřebu. Problém je v tom, ze s automatem víc lidí šlapou na plyn, protoze můžou.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jako že s manuálem nemůžu šlapat na plyn?
Avatar - Anonym
Anonym
Automaty mají vyšší spotřebu.
Nižší spotřeba jim vycházela u staré normy NEDC, kde si automaty mohly řadit podle sebe, zatímco pro manuální převodovky test předepisoval přeřazování dle jednotného schématu, který byl takový, aby to zvládly i ty nejslabší motory a turbodiesely, což ve výsledku diskriminovalo výkonnější motory. Největším paradoxem tohoto bylo, že se tím diskriminovaly i šestistupňové manuály vůči pětistupňovým.
Dle metodiky WLTP, která má k realitě blíže, jsou úspornější manuální převodovky. Bohužel pro účely pokut za CO2 se tyto reálné hodnoty přepočítávají zpětně na nereálné NEDC, takže automat s vyšší spotřebou může pro automobilku znamenat paradoxně úsporu za CO2 pokuty.
Avatar - speedfred
speedfred
No do pr..le to je saškáreň len aby všetko sedelo na papiery.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No tak to úplně nevím. Starší CVT a HDM bývaly tragické, to asi netřeba zmiňovat. Ani dnes ale tabulková spotřeba automatů u shodné motorizace často není významně nižší, nebo je i vyšší. Koncern třeba musí montovat k DSG MHEV, aby ji aspoň vyrovnal.
Avatar - Anonym
Anonym
Záleží, na jaké tabulky se kdo dívá.
Dle reálnější metodiky WLTP mají automaty spotřebu vyšší. Nižší vychází, pokud se díváte na spotřebu dle staré NEDC metodiky. Na tu se bohužel dívá EU při výpočtu pokut za CO2.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jasne.
Ija jsem sel pro Fiat Tipo s 1.6 a automatem.
1.4 atmosferou jsem odjel jen proto, ze automat prestali prodavat.
Dobrej, tradicni automat.
6 rychlosti a hydromenic.

Nastvane jsem odesel pro Citroena, s 1.6 s automatem. I kdyz se mi moc nelibil. Hlavne uvnitr.
Nastesti bo ve stejne dobe prestaly prodavat taky.
Mr.Murphy
.... kromě aut čistě pro zábavu nedává dnes manuální řazení žádný smysl.... logický vývoj.... Navíc je to i problém technologický, všechno je hybridní, motory chtějí zhasínat a rekuperovat když dám nohu z plynu - manuální převodovka se k tomu prostě nehodí. Pokrok nezastavíš....
Avatar - Anonym
Anonym
A) Kdo chce nízké pořizovací, provozní a servisní náklady, proč by neměl volit manuál?
B) VW Golf Ecomatic uměl vypnout motor za jízdy už před 30 lety. A měl manuální převodovku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a v tom je ta blbost.

Je to slozite, poruchove... at to klidne prodavaji, ale at nabizeji i jednoducha, mechanicka auta.

Tvrdit, ze kupujici preferuji automat, kdyz jim nenabizim orimereny manual je proste oodvod.

Navic spousta tech aut nema automat, ale robotizovanou mechanickou prevodovku.
Vetsinou se dvema spojkama.

Dalsi podvod.
Miorolo
Ty s těmi názory budeš asi staršího data výroby zaseklý v čase, co?

Poruchové. Na základě jakých dat tvrdíš, že automat je poruchový? Mimochodem, automat nerovná se hydroměnič 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
HDM je nejlepší druh automatu. Všechny ty dvojspojky a variátory stojí za starou bačkoru - z pohledu životnosti.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Nic lepšího jak HDM automat není, ale nesmí k tomu být litrový turbo motor nebo zdechlá 1,5 atmosféra 😄
To pak jaksi nejede.

A taky to chce umět s tím zacházet a měnit v tom pravidelně olej a filtr 😄
Arese
Přesně tak!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pokrok nezastavíš, proto umí korejský manuál spoupracovat i s MHEV.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ve Swiftu taky
Avatar - Anonym
Anonym
Co je na tom pokrokového?
Honda vyráběla hybrid s manuálem už v roce 1999 (Honda Insight).
Avatar - zaplosak
zaplosak
pár let bude auto s fofrklackem v bazarech trčet a trčet a bude skoro neprodejné, tak jak to je nyní v USA , Kanadě
Avatar - miromen
miromen
Bohužel pohodlnost/lenost, řizeni jako nutne zlo a emise, kdy kolikrat papirovy rozdil ve prospěch automatu vuči manualu jsou 1 či 2g znamenaji, že už přišla doba, kdy jsou třeti pedal a fofrklacek pro některe sproste slovo a pro vyrobce okrajova zaležitost.
Moje sice mala. ale zkušenost s tou hruzou bez třetiho pedalu mi nahani automobilovou hruzu do budoucna.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to tak no, jsou lidi co nezvládají řídit ani auto s dvěma pedály.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Mohl by jsi vyprávět, co? 😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
proto jsem rovnou přeskočil do elektro. Žádné cukání, náklady na výplach převodovky, repasi HDM měniče, výměnu spojek (DSG) atp.
A jde to řídit jedním pedálem
Arese
Tak tak, naprostá řidičská degenerace a degradace - na úroveňchytřejšího orangutana ... :😉 😒 :no: :no: :no:
Avatar - eLzyx
eLzyx
orangutana, co si dokázal spočítat, že náklady na udržení moderního motoru a automatu v kombinaci s drahým palivem jsou mnohonásobně vyšší jak udržení elektrického auta? S tím se asi dokáži smířit.
Navíc i s elektrem se dá jezdit "řidičsky", ne jen pasivně kroutit volantem
Avatar - Allo
Allo
Většina lidí má manuál jen proto, že se ho bojí řídit, nebo protože se cítí vic mačo s manuálem, kdyby to takovým lidem někdo donutil tak budou ještě rádi za automat. A pro důchodce to když vidím někdy, boha jeho automat je pro ně zlo ale když se mají rozjet tak to to je vzzzzzzzzz max otáčky a spálená spojka 😒] Takovým lidem by ten automat bodnul.
Avatar - eLzyx
eLzyx
většina lidí se automatu bojí pro jeho servisní náklady, které jsou neoddiskutovatelně vyšší.
Jsme národ "ojetinek" kdy je ten výše zmíněný důvod ještě markantnější. Do melounu, ženské, ale ani automatu nevidíš. Kdo ví jak se o to kdy staral. Nechceš být ten, co tu zanedbanou údržbu bude platit ...
Avatar - Anonym
Anonym
a tady se z toho dělá kovbojka v roce 2023 😄 😄 😄 😄

Z 16 aut sem neměl ani jedno v manuálu a z těch 16 se v dané motorizace hned 11 aut vůbec ani v manuálu nedělalo a další s většinou slabšimi motory.

Měl sem/mam😒br /> 5x automat GM
4x ZF
2x Mercedes
2x Chrysler
1x variátor JATCO
1x robot
1x Aisin

A na základě zkušeností co mam řadily nejlepší automaty ZF (měl sm 5st, 6st a 8st) a GM (3,4, a 6 st).
Makovnik
Nizsia spotreba s automatom? to je skor ihla v kope sena, nez pravidlo.
Teda, ked je dakto lemra alebo magor, ako moj stary kolega, ktory na okte pouzival len
1-2-3-4 a 5ku sa mu uz nechcelo radit, lebo nevadi, nech huci... tak ma potrebu s manualom nizsiu.