Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Woombat
V poslední větě je šotek..... 😉
"..která v Evropě byla dostupná pouze s manuálem".... asi bylo myšleno s automtem... 😉
"..která v Evropě byla dostupná pouze s manuálem".... asi bylo myšleno s automtem... 😉
Stejsn
řazení mi nevadí, až budou auta jen s automatem, budu jezdit s automatem a nebude mi to vadit taky.
Dřív měl automat 4 rychlosti a vysokou spotřebu. Dnes 7+ rychlosti a spotřeba srovnatelná s manuálem.
Právě ze nema stejnou spotřebu....dle tabulek je spotřeba automatu nižší a proto mene emisii....to je cele. I kdyz realita bývá uplne opačná.
Realita opačná? Při stejném stylu má automat skutečně nižší spotřebu. Problém je v tom, ze s automatem víc lidí šlapou na plyn, protoze můžou.
Automaty mají vyšší spotřebu.
Nižší spotřeba jim vycházela u staré normy NEDC, kde si automaty mohly řadit podle sebe, zatímco pro manuální převodovky test předepisoval přeřazování dle jednotného schématu, který byl takový, aby to zvládly i ty nejslabší motory a turbodiesely, což ve výsledku diskriminovalo výkonnější motory. Největším paradoxem tohoto bylo, že se tím diskriminovaly i šestistupňové manuály vůči pětistupňovým.
Dle metodiky WLTP, která má k realitě blíže, jsou úspornější manuální převodovky. Bohužel pro účely pokut za CO2 se tyto reálné hodnoty přepočítávají zpětně na nereálné NEDC, takže automat s vyšší spotřebou může pro automobilku znamenat paradoxně úsporu za CO2 pokuty.
Nižší spotřeba jim vycházela u staré normy NEDC, kde si automaty mohly řadit podle sebe, zatímco pro manuální převodovky test předepisoval přeřazování dle jednotného schématu, který byl takový, aby to zvládly i ty nejslabší motory a turbodiesely, což ve výsledku diskriminovalo výkonnější motory. Největším paradoxem tohoto bylo, že se tím diskriminovaly i šestistupňové manuály vůči pětistupňovým.
Dle metodiky WLTP, která má k realitě blíže, jsou úspornější manuální převodovky. Bohužel pro účely pokut za CO2 se tyto reálné hodnoty přepočítávají zpětně na nereálné NEDC, takže automat s vyšší spotřebou může pro automobilku znamenat paradoxně úsporu za CO2 pokuty.
No tak to úplně nevím. Starší CVT a HDM bývaly tragické, to asi netřeba zmiňovat. Ani dnes ale tabulková spotřeba automatů u shodné motorizace často není významně nižší, nebo je i vyšší. Koncern třeba musí montovat k DSG MHEV, aby ji aspoň vyrovnal.
Záleží, na jaké tabulky se kdo dívá.
Dle reálnější metodiky WLTP mají automaty spotřebu vyšší. Nižší vychází, pokud se díváte na spotřebu dle staré NEDC metodiky. Na tu se bohužel dívá EU při výpočtu pokut za CO2.
Dle reálnější metodiky WLTP mají automaty spotřebu vyšší. Nižší vychází, pokud se díváte na spotřebu dle staré NEDC metodiky. Na tu se bohužel dívá EU při výpočtu pokut za CO2.
Jasne.
Ija jsem sel pro Fiat Tipo s 1.6 a automatem.
1.4 atmosferou jsem odjel jen proto, ze automat prestali prodavat.
Dobrej, tradicni automat.
6 rychlosti a hydromenic.
Nastvane jsem odesel pro Citroena, s 1.6 s automatem. I kdyz se mi moc nelibil. Hlavne uvnitr.
Nastesti bo ve stejne dobe prestaly prodavat taky.
Ija jsem sel pro Fiat Tipo s 1.6 a automatem.
1.4 atmosferou jsem odjel jen proto, ze automat prestali prodavat.
Dobrej, tradicni automat.
6 rychlosti a hydromenic.
Nastvane jsem odesel pro Citroena, s 1.6 s automatem. I kdyz se mi moc nelibil. Hlavne uvnitr.
Nastesti bo ve stejne dobe prestaly prodavat taky.
Mr.Murphy
.... kromě aut čistě pro zábavu nedává dnes manuální řazení žádný smysl.... logický vývoj.... Navíc je to i problém technologický, všechno je hybridní, motory chtějí zhasínat a rekuperovat když dám nohu z plynu - manuální převodovka se k tomu prostě nehodí. Pokrok nezastavíš....
A) Kdo chce nízké pořizovací, provozní a servisní náklady, proč by neměl volit manuál?
B) VW Golf Ecomatic uměl vypnout motor za jízdy už před 30 lety. A měl manuální převodovku.
B) VW Golf Ecomatic uměl vypnout motor za jízdy už před 30 lety. A měl manuální převodovku.
No, a v tom je ta blbost.
Je to slozite, poruchove... at to klidne prodavaji, ale at nabizeji i jednoducha, mechanicka auta.
Tvrdit, ze kupujici preferuji automat, kdyz jim nenabizim orimereny manual je proste oodvod.
Navic spousta tech aut nema automat, ale robotizovanou mechanickou prevodovku.
Vetsinou se dvema spojkama.
Dalsi podvod.
Je to slozite, poruchove... at to klidne prodavaji, ale at nabizeji i jednoducha, mechanicka auta.
Tvrdit, ze kupujici preferuji automat, kdyz jim nenabizim orimereny manual je proste oodvod.
Navic spousta tech aut nema automat, ale robotizovanou mechanickou prevodovku.
Vetsinou se dvema spojkama.
Dalsi podvod.
Ty s těmi názory budeš asi staršího data výroby zaseklý v čase, co?
Poruchové. Na základě jakých dat tvrdíš, že automat je poruchový? Mimochodem, automat nerovná se hydroměnič 😉
Poruchové. Na základě jakých dat tvrdíš, že automat je poruchový? Mimochodem, automat nerovná se hydroměnič 😉
HDM je nejlepší druh automatu. Všechny ty dvojspojky a variátory stojí za starou bačkoru - z pohledu životnosti.
Přesně tak. Nic lepšího jak HDM automat není, ale nesmí k tomu být litrový turbo motor nebo zdechlá 1,5 atmosféra 😄
To pak jaksi nejede.
A taky to chce umět s tím zacházet a měnit v tom pravidelně olej a filtr 😄
To pak jaksi nejede.
A taky to chce umět s tím zacházet a měnit v tom pravidelně olej a filtr 😄
zaplosak
pár let bude auto s fofrklackem v bazarech trčet a trčet a bude skoro neprodejné, tak jak to je nyní v USA , Kanadě
miromen
Bohužel pohodlnost/lenost, řizeni jako nutne zlo a emise, kdy kolikrat papirovy rozdil ve prospěch automatu vuči manualu jsou 1 či 2g znamenaji, že už přišla doba, kdy jsou třeti pedal a fofrklacek pro některe sproste slovo a pro vyrobce okrajova zaležitost.
Moje sice mala. ale zkušenost s tou hruzou bez třetiho pedalu mi nahani automobilovou hruzu do budoucna.
Moje sice mala. ale zkušenost s tou hruzou bez třetiho pedalu mi nahani automobilovou hruzu do budoucna.
Je to tak no, jsou lidi co nezvládají řídit ani auto s dvěma pedály.
proto jsem rovnou přeskočil do elektro. Žádné cukání, náklady na výplach převodovky, repasi HDM měniče, výměnu spojek (DSG) atp.
A jde to řídit jedním pedálem
A jde to řídit jedním pedálem
Tak tak, naprostá řidičská degenerace a degradace - na úroveňchytřejšího orangutana ... :😉 😒 :no: :no: :no:
orangutana, co si dokázal spočítat, že náklady na udržení moderního motoru a automatu v kombinaci s drahým palivem jsou mnohonásobně vyšší jak udržení elektrického auta? S tím se asi dokáži smířit.
Navíc i s elektrem se dá jezdit "řidičsky", ne jen pasivně kroutit volantem
Navíc i s elektrem se dá jezdit "řidičsky", ne jen pasivně kroutit volantem
Allo
Většina lidí má manuál jen proto, že se ho bojí řídit, nebo protože se cítí vic mačo s manuálem, kdyby to takovým lidem někdo donutil tak budou ještě rádi za automat. A pro důchodce to když vidím někdy, boha jeho automat je pro ně zlo ale když se mají rozjet tak to to je vzzzzzzzzz max otáčky a spálená spojka 😒] Takovým lidem by ten automat bodnul.
většina lidí se automatu bojí pro jeho servisní náklady, které jsou neoddiskutovatelně vyšší.
Jsme národ "ojetinek" kdy je ten výše zmíněný důvod ještě markantnější. Do melounu, ženské, ale ani automatu nevidíš. Kdo ví jak se o to kdy staral. Nechceš být ten, co tu zanedbanou údržbu bude platit ...
Jsme národ "ojetinek" kdy je ten výše zmíněný důvod ještě markantnější. Do melounu, ženské, ale ani automatu nevidíš. Kdo ví jak se o to kdy staral. Nechceš být ten, co tu zanedbanou údržbu bude platit ...
Anonym
a tady se z toho dělá kovbojka v roce 2023 😄 😄 😄 😄
Z 16 aut sem neměl ani jedno v manuálu a z těch 16 se v dané motorizace hned 11 aut vůbec ani v manuálu nedělalo a další s většinou slabšimi motory.
Měl sem/mam😒br /> 5x automat GM
4x ZF
2x Mercedes
2x Chrysler
1x variátor JATCO
1x robot
1x Aisin
A na základě zkušeností co mam řadily nejlepší automaty ZF (měl sm 5st, 6st a 8st) a GM (3,4, a 6 st).
Z 16 aut sem neměl ani jedno v manuálu a z těch 16 se v dané motorizace hned 11 aut vůbec ani v manuálu nedělalo a další s většinou slabšimi motory.
Měl sem/mam😒br /> 5x automat GM
4x ZF
2x Mercedes
2x Chrysler
1x variátor JATCO
1x robot
1x Aisin
A na základě zkušeností co mam řadily nejlepší automaty ZF (měl sm 5st, 6st a 8st) a GM (3,4, a 6 st).
Makovnik
Nizsia spotreba s automatom? to je skor ihla v kope sena, nez pravidlo.
Teda, ked je dakto lemra alebo magor, ako moj stary kolega, ktory na okte pouzival len
1-2-3-4 a 5ku sa mu uz nechcelo radit, lebo nevadi, nech huci... tak ma potrebu s manualom nizsiu.
Teda, ked je dakto lemra alebo magor, ako moj stary kolega, ktory na okte pouzival len
1-2-3-4 a 5ku sa mu uz nechcelo radit, lebo nevadi, nech huci... tak ma potrebu s manualom nizsiu.
Kolika těmi zrůdnosti si jezdil, kolik si jich vlatnich a kolik si na nich najel? Já cca 5 tis na 3st automatu, cca 41 tis na 4st. automatech a cca 61 tis na 5st automatech 😄
Řadily všechny úplně v pohodě a rozhodně lepší jak náká ovce v s fofrkládou a bubnama vzadu 😄
Akorát čecháči do všeho chtěli fofrkladu 😄
A auta co měli měchy předělávali zpět na pružiny, taková Sklada na pružinách nebo Linec Towncar, to je panečku žrádlo 😄 😄 😄
Ne asi, budu jako daily platit Stanjuremu 41 Kč na za litr benzínu. Nas*************at!!!
(btw ONO včera zlevnilo na 36,50, srdnatí karteláci dál v prace mají 40,50 až 40,90, takže 4 resp. 4,40 na litru, slušný) 😄 😄 😄 😄 😄
Proč? Nepotřebuji být nejrychlejší, chci si hrát. Chci mít auto pod kontrolou, posouvat svoje řidičské limity.
Vlastně, sáhl bych po manuálu i u mých oblíbených Volvo, pokud by tam byly - ovšem u daily auta je to zase o jiném - o celkových nákladech na provoz, kdy ten automat generuje určité servisní náklady, které se mi nelíbí.
A i stará 3st převodovka řadí krásně plynule bez cukání 😄
Takže ano, dávné V8 s 4L+ si vystačí s 3 stupni, ale dej to k tříválcovému litru, bude to otřes.
3st automat GM Hydramatic THM-400 má Rolls s objemem 6,75, tomu bohatě stačí a 4st automaty sem měl v autech R4 2,4 s 140 HP, 2,5 V6 se 160 HP a 3,8 V6 s 200 HP.
A 5st ZF u 3,2 V8 240 HP a 5st. Mercedes 2x 5,7 V8 350-390 Hp
Kde je motor a krouták, není potřeba 15 stupnů. Kde není, tak je to blbý aneb OBJEM NICIM NENAHRADIS 😄 😄 😄
A pak ještě green deal.
P.S. Důchodců, kteří v ČR kupují nadupaná auta, je jako šafránu! 😄