Proč výrobci pneumatik couvají od roky opakovaných pravidel pro přezouvání? Jak je možné, že už zimní pneumatiky nejsou nutností a gumy dobře fungují i s hloubkou pod čtyři milimetry? Stojí za tím ekologie a konkurenční boj!
... a nebo se dají takové podmínky očekávat. Takže určitě je v pohodě jet v zimě na suché silnici s menším vzorkem, ale je to občas trochu risk. Je to na každém, ať si to zváží. Asi pro jezdce, kteří nemusí jezdit za každého počasí je to OK.
Ale raději sem doplním ten zákon:
Dle § 40a zákona 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) má řidič povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března v případě, že:
je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.
Řidiči motorových vozidel tedy musí mít v tomto období na vozidle zimní pneumatiky nejen, když je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu či námrazy, ale také v případě reálné hrozby, že k tomuto jevu dojde.
Nemáte pravdu, i když bude v prosinci +20 nad nulou, absolutní suchá silnice, svítit slunce, v období od 1.11. do 31.3. MUSÍTE mít zimní pneumatiky na úsecích vyznačenou dopravní značkou povinná zimní výbava, tj. auto s vločkou sněhu na modrém pozadí, jinak porušujete zákon, např. úsek silnice za Moravskou Třebovou v úseku tunel Hřebeč!!!
Za prvé to nikdo nekontroluje a za druhý by to vyžadoval jen totální debil.
Tyhle úseky jsou známé kdekoli u nás, protože tam je riziko větší námrazy, je tam velký sklon, nadmořská výška atd... Prostě místa, kde se ze sucha, nebo jen mokra může snadno stát průšvih. Ale to se jedná o teploty těsně nad nulou a mokro a pod.
Za sucha nad 5-10℃ nic nehrozí a nikdo to řešit nebude. Zákon je postaven dost obecně.
Průser by nastal v případě vážné nehody, kde by to padlo na vrub řidiče na letních, kterej by dostal smyk a narval to prokazatelně do někoho jinýho.
A co děláte, když je před zimou a pneumatiky mají pod 4 mm? To si koupíte další celoroční, které obujete na zimu a na jaře opět nazouváte staré celoroky?
Já vám to nevyvracím, jen se ptám, protože asi ne každému musejí celoroční vyhovovat.
Ale pokud by padlo pravidlo 4 mm na zimu, tak bych s vámi vůbec nediskutoval.
Na vode 2mm uplne sprehledem. Nesmi to byt ale 1/2metrova kaluž, to by ani vzorek 10mm nestacil. A kvuli par Kč, nevim co je u vas par Kč, ale kdyz mate nejake vetsi pneu s nestandartnim rozmerem, tak pneu mohou vyjit i na 40tis, ne kazdy ma fabii na 14' kde jedna pneu stoji 700,-
Pár let?! Článek je zaplacená inzerce. V testech celoroční pneumatiky stále - a logicky - zaostávají ve svých vlastnostech za zimními (i letními :-)) pneumatikami, zejména v brzdné dráze. Článek jasně říká, že dobré celoroční pneumatiky se objevují až nyní (letos!), nikoliv ;před pár lety;. Horký, vy jste prostě ....!
Celoroční pneu není pro člověka co jezdí dynamicky 50t km ročně…
Ale pro někoho, kdo najdete 10-15t km za rok, jezdí spíše plynule, po třech letech prohodí přední a zadní a po 5 letech koupí nové to může být dobrá volba…
Z hlediska brzdění a i dalších vlastnosti je to lepší volba než mít dvě sady budgetových a starých pneumatik.
Není to žádný blud. Celoroční pneu jsou kompromis. A každý kompromis stojí za starou belu.
To, že zimní pneu člověk ocení třeba jen týden nebo 14 dní v roce když nebydlí na vysočině nebo na horách ani zdaleka neznamená, že zimní pneu nedávají smysl.
Zimni pneu jsou prevencí proti tomu, abych měl co nejbezpečnější jizdu. Poutáme se ne proto, že předpokládáme že bezpečnostní pás využijeme. Úplně stejné je to se zimními pneu. Mám je právě proto, že když opravdu přijde zima, tak vím že jsem pro bezpečnost jizdy udělal to nejlepší.
Na ledovce je jedno jestli zimni nebo celorocni. Na aute do mesta mam celorocni a pohoda. Na suchu jsou zase celorocni lepsi nez zimni. Mam Goodyear 4seasons
Ano na snih a ledovku potrebujes trochu jinou smes a taky dezen. A prave to je u me poradna zimni guma. Bohuzel takove vetsinou vychazeji spatne v testech kde se hodnoti i dalsi u zimaku nepodstatna kriteria jako jizda na suchu, hluk a zivotnost
Vlastnosti zimní jsou v přímém protikladu vlastností "nezimních". Proto jsou celoroční jen kompromis.
Já se u zimních dívám v podstatě jen na vlastnosti na mokru a sněhu a nic jiného mě v zásadě nezajímá. Jestli na suchu má jiná o pár procent lepší handling nebo o metr kratší brzdou dráhu je sice fajn, ale pro mě je zásadní výsledek na mokru a sněhu.
Souhlas, že důležitý je chování na sněhu a vodě, páč na suchu to dáš vždycky. Ale divil by ses, jak dobře na sněhu fungují moderní kvalitní celoročky. Sám jsem tomu nechtěl věřit, než jsme ženě obuli GoodYear 4Seasons.
No a tremblic napsal tohle: "Tiez mam Crossclimate2 225/55 R19, po 1 roku a 27000 km hlbka dezenu 6mm, vlani 7mm."
A pak se v tom vyznej...
To mi přijde naopak jako extrémní výdrž.
Kamarád 20 tis km a necelých 6 mm vzorku. Bohužel před zimou nic moc. Počítám, že na jaře to bude mít s bídou 4 a pak dojezdit v létě a na podzim už vyhodit. Čekal bych víc. Hamuna tu svýho času šermoval s nějakýma nafixlovanýma testama jak to najezdí 100 tkm a že má ten Cross Climate větší nájezd než kvalitní letní. No zjevně lži a bláboly.
Nevím, kolik je hloubka nových. Z příspěvku "tremblica" to vypadá, že nová má 7mm a po 27 tis. to ubylo jen 1mm.
Záleží, jak s tím kdo jezdí, kolik má auto koní atd.
6mm na zimu stačí v pohodě. Hlavní je, zda to drží hranky a zda je směs elastická a přilnavá.
Nevím, kolik kamarád najezdí. Pokud přes zimu najede přes 20 tisíc km tak jezdí extrémně hodně. A na takový km je celoročka nesmysl. Ale nevím odkud ty předpoklady máš...
Celoročka je pro lidi co najezdí 10, maximálně 15 tisíc ročně okolo komína. Ušetří na servise i gumách spoustu peněz. Ale pokud někdo lítá 40 tis. ročně a nepáře se s tím, tak pro něj jsou celoročky nesmysl.
Za další je, kde se berou ty nájezdy. Guma podle typu a stylu jízdy + výkon vozu = 15 tis. až 75 tis. km - rozdíly jsou extrémní. A kecy výrobců o nájezdech přes 100 tis. jsou nesmysly. Možná vzadu, když máš náhon na předek a necháš je bez výměny a jezdíš lážo plážo. Nejběžnější jsou hodnoty okolo 50 tisíc.
A buďme rádi, že pneumatiky nejsou tak kvalitní, jako sportovní obuv, kde dáš dnes za boty to co za 1 dobrou gumu, ale na km je "nájezd" na úrovni asi tak 500 km.
Hele má to na Kodiakovi a těch 20 tis má právě za rok. 7 mm mi přijde na nové gumy a kór zimní dost málo. Uvidíme na jaře kolik naměří. Na další zimu už to ale každopádně nebude. Jasný, že celoročka je ideální pro někoho kdo málo jezdí a když je v zimě jó velkej sajrajt, tak třeba ani nemusí vyjíždět.
Souhlas. Presne tak to delam taky. Pak se obcas hlupaci divi, proc si kupuju tak mizernou gumu, ktera vysla spatne v testech a nechapou, ze na snehu a ledu, coz me jedine zajima, vyhrala ;-)
Jenže na ledovku je vhodná jiná směs i dezén, než na sníh a to samé na vodu a pak zase na sucho. Takže to jsou velmi akademické debaty, protože každej den je jiný počasí a jedeš po něčem jiným...
Hele a jak to delas kdyz se v zime otepli na 10 stupnu? Coz je teda vcelku casto… Doufam, ze prezouvas na letni, protoze zimaky jsou pri teplote vyssi jak tech obligatnich 7 stupnu kompromis a klouzou.
Az bude na Silvestra zase 15° tak snad budou narvany pneuservisy lidma, ktery jezdej bez kompromisu a nechteji jezdit na nebezpecnych zimnich pneu. :yes:
Zimní v 15 rozhodně nekloužou. Takže přesně tak to dělám ty chytrolíne.
A když už chceš takhle, tak se doporučují zimní při poklesu PRŮMĚRNÉ denní teploty pod 7 st. C. Což znamená třeba přes den 15, přes noc 2 st.C ... Ještě něco?
Problém to určitě je. Ale rozhodně ne při 15 st. Ale při 25+ st.
V krizové situaci když je opravdu už teplo tak zimní směs opravdu klouže a nedrží. Ale samozřejmě také hraje roli stáří pneu. Když už je starší a ztvrdlá, tak se dá i v létě. Ale ztvrdlá zimní se ani zdaleka nerovná vlastnostem nové letní. Nová letní totiž rozhodně není tvrdá. Je měkká, ale méně než zimní a díky vzorku samozřejmě má na suchu výrazně lepší přilnavost.
Taky nemám v létě problém se zimákem na dojetí. Zatáčí to, brzdí to, není to hlučný, je to o fous měkčí na řízení i na zadku a spotřeba se zvýší zcela nepatrně.
Jen to pak nesmíš nechat na další zimu. To je pak průser.
Je fakt, že ač jsem jezdil často velmi svižně, tak jsem se asi nedostal do situace, že bych musel někde jít na brzdách úplně nadoraz.
A určitě bych se nehádal, že letní bude v horku na brzdách lepší, ale dokud se bude brzdit na 90-95%, tak to bude pořád plichta.
Obecně na zimní v létě jezdit jde celkem bezpečně krom toho brzdění na krev. Jen tu zimní po létě člověk může na zimu vyhodit, protože ji prostě zničí.
No a ja treba jel ted nedavno na hory a tam mi zilni i s 6mm vzorkem byl uplne k .... a to mam 4X4, taka zavej mokreho snehu, sedl jsem na bricho a uz se mi tocily vsechna 4 kola ve vzduchu na nezpevnene komunikaci a hline. Pomohlo az druhe auto ktere melo retezy. Take zase extrem. na horach kde neni vyjezden snih, napadne 1/2m mokreho jsou i kvalitni zimni uplne k nicemu, pokud nemate retezy.
Kompromis…. No ona i při nízkých teplotách je na suchu při brzdění lepší letní pneumatika než zimní…. Přesto nejedeme ráno na zimních a odpoledne, když vyleze sluníčko nepřezouváne zpět na letní… i zimní pneu je kompromis…
koukněte na skutečně naměřené brzdné vzdálenosti, rychlosti…
Proč pneumatiky nepodléhají oficiálnímu schválení?!
Auta musí být schválena jako celek (t.j. vč, světel, brzd, pneumatik....). Ale pneu nikdo neschvaluje! Zásadní bezpečnostní prvek a mohou se bez omezení prodávat jakékoliv šmejdy. Jak je to vůbec možné? Já si dobré gumy zaplatím, ale když se dívám na pneu jiných vozů na parkovišti, jde na mě hrůza z toho, jak jsem ohrožován na zdraví, na životě a na majetku (od těch, co sic musí mít auto, ale na gumy s dobrými brzdnými vlastnostmi už jim peníze nezbývají; musí si přece koupit také tři krabičky cigaret na den; bez nich by to nedali...). Je mi z toho na zvracení...
Michelin crossclimate 2, Prvy 1100km presun dialnice, okresky, 5 stupnov sucha cesta/ dazd a zatial som spokojny. Su tichsie ako som cakal, porovnatelne s letnymi, brzdna draha na vode je trochu horsia. Oproti zimnym v tychto podmienkach neporovnatelne lepsie
Díky za zdieľanie skúsenosti. :yes:
Neobávaš sa kalamity? Ja jazdím dlhé cesty, a v zásade by stačili aj väčšinu zimy letné gumy. Ale tie 1-2 prípady do roka keď sa to zosype je pre mňa dostatočnou motiváciou na zimné gumy.
V zime travim viac casu na zapade europy, takze preto skusam celorocky, skor som zvedavy na zivotnost, neverim, ze ta zmes to dlhodobo da. Ze vraj tie michelin crossclimate 2 davaju sneh porovnatelne so zimnymi, tak uvidim. Urcite ich otestujem v snehu, ked bude prilezitost.
Vůbec bych se toho nebál. Ženě jsme pořídili GoodYear 4Seasons a na sněhu zcela v pořádku. Trakce i brždění. Maličko to ztrácí v zatáčkách, když spěcháš.
Kvůli 2 dnům v roce, kdy trochu napadne bych zimáky vůbec neřešil. Je to hodně i o nájezdu.
Pokud nalítáš 30-40 tis. ročně, tak 100% měnit. Pokud 10-15 tis. Tak to ztrácí význam.
Kto citi rozdiel v pneumatikach, tak by mal prezuvat nie na kazdu sezonu, ale na kazdu jazdu podla podmienok :-) Ta brzdna draha je ako trochu horsia a ako je to merane? :-)
A? 200 mi to nejde, ale zo 160 brzdim bezne a snazim sa nejazdit tak, aby som siel na hranu. Tak od volantu neviem zodpovedne povedat, ze tato pneumatika zabrzdi na vode o trochu horsie, preto ma to prekvapilo.
Ked jazdis jednym autom dlhodobo a menis jednu premennu - pneumatiku, tak hadam vies povedat rozdiel, ako sa auto sprava v roznych podmienkach, nie? Ked vezmes premiove gumy, tak ten rozdiel v beznych rychlostiach, podmienkach na autach s beznym vykonom nie je velky, pri vyssich rychlostiach uz citis rozdiel
A presne o tom pisem, ze pri vyssich rychlostiach sa uz odporuca premiove sezonne prezutie. Skor mi trosku chyba v clanku rozobrat vhodnost celorocnych pneumatik na tento cas, kym nenapadne sneh. V lete letne, na jesen celorocne, a od prveho snehu zimne. Na jar zase celorocne a az potom letne.
Hele je zima a zima. Nemůžeš jet 200 přes Vysočinu na okresce na sněhu, ale na Autobahnu na suchým asfaltu ve vyšší střední pojedeš 200 klidně v Lednu a není v tom problém.
Je to tak, chvilu som jazdil so srubou v pneumatike a nic som nepozoroval. Nadruhom mam samozacelujuce, tam tiez ktovie co je napichane a ani som to nepozeral, nic necitim.
Nová zimní guma funguje na sněhu mnohem líp nez sjetá na 4 mm a s novou letní projedeš kaluže jak nic, ale když má 2 mm, tak plaveš. A taky v polovině sjetí letní gumy se ztratí prořezy a zůstanou jen podélné drážky.
Ale zas zimak odvadi vodu lepe, takze dost mozna je na aquaplaning lepsi 3mm zimak nez 4mm letni.
Popravde to nevim a mozna kecam, mozna jsou na to nekde data.
Ale kdyz jedes na na dobrych zimacich na vode, tak to je za autem aerosol jak v F1.
Není letní jako letní.Ty sportovnější modely fungují lépe když se trochu zahřejí a zase opačně u běžných.Když je silnice prochlazená tak zimní v zatáčce fungují o něco lépe než letní celkem tvrdá směs.
No ono chtit dneska 4mm jako minimum je docela problem.
Nevim jak zimni, ale uz jsem videl novy letni premiovy pneu co maj pod 7mm nove.
Ta technologie se posunula a sjizdi se treba 1mm za 10 tis km, nekdy u tvrdych eco smesi jeste pomaleji.
A docela bych se divil, kdyby zimni nemely stejny trend snizovani hloubky dezenu u nove pneu.
Týká se to zejména letních EKO puků, který stojí za howno vždy a všude.
Ze 7 na 1,6 je času dost, ale na vodě bych s tím jel jako z hnojem a potil bych se strachy.
Základ je přilnavá směs a přiměřená výška vzorku a stáří.
Dobrá guma, co má nová alespoň 8mm pár km do těch 4mm najede. Pak je to už hazard a dobrý jen na sucho, nebo velmi opatrnou jízdu.
Tak samozřejmě, že výrobce pneu mě spolu s automobilkou radši zavraždí nízkým a klouzavým dezénem, protože za to mastnou pokutu od EU nedostanou, zatímco za 2 gramy CO2 jo. To neznamená, že si pneu zachovává své vlastnosti i pod 3 mm, jak ostatně potvrdil Continental.
Co se stáří týče, článek vlastně nepřináší nic než známé teoretické poučky o 10leté životnosti, ale myslím, že je velký rozdíl mezi letní, zimní a celoroční pneu, což už autor neadresuje.
No a celoroční pneu... Chtěl bych je, ale nevěřím, že budou zejména v létě fungovat srovnatelně s kvalitními letními + se zbytečně připravím o vzorek + je otázka, jak budou fungovat na hranici životnosti.
Eko dezén je akorát k zlosti, pneumatiky jsou tvrdé, nesedí v zatáčkách a v mezních situacích kloužou. Např Michelin Energy - děsná guma, měl jsem ji na malém Citroenu, vyměnil jsem je za Nokian Wetproof a nastal obrovský rozdíl v chování auta - výrazně ztichlo, drželo a neklouzalo. ;-)
EKO puky jsou zločinem vždy a všude.
Tyhle umělý testy se strojně oškrabanou gumou jsou taky k smíchu. Guma orvaná na 3mm a míň reálným provozem, kde ztratí hranky a především degraduje stářím a UV zářením a střídáním teplot třeba od -20 do +70℃ je na mokru a v chladu pochopitelně mnohem horší, než nová. Mnohem horší. A taky je aquaplaning a aquaplaning. Ona trochu zkropená rovná vozovka a čerstvá guma a tempo 50-100 km/h je jinej sport, než kaluže na zvlněný dálnici při tempu 140km/h.
Posledně jsem měl hodně blbej pocit, při návratu z HR na slovinský dálnici v noci v bouři a na opravdu zalitý vozovce a přitom davy tisícovek aut valily dál bez mrknutí oka 140 tacho. Nikdo neviděl nic a co udělá auto na brzdách taky nikdo netušil a přesto se valilo dál. Hodně blbý.
Co se týče stáří, slibům nevěřím. Koupím novou pneu tak +/- do 1 roku stáří bez obav, ale 3-5 let starou ani zadarmo. A po 4 letech provozu je směs KO a začne se klouzat jako mejdlo. V teple a na suchu je to pohoda, ale jak je třeba pod 5℃ a mokro, tak to je hrůza. A nemyslím si, že je principielní rozdíl mezi letní, zimní a celoročkou. Prostě ta směs tvrdne a ztrácí přilnavost.
Celoročka je podle mne OK. V létě na suchém rozpáleném asfaltu pochopitelně v extrému ztrácí a kdo má 200+ koní a jezdí jako čuně a nalítá desítky tisíc ročně, tak to pro něj není. Rychleji se sjede. Kdo najezdí 10-15 tisíc normálním plynulým stylem a občas v krizi přidá/zabrzdí, nepozná rozdíl. Na mokru bude celoročka stejná, ne-li lepší. V chladu bude taky lepší. Na sněhu zase o fous horší, zejména v zatáčkách. Na brzdách už je velmi schopná. Jak bude schopná na sněhu po 4 letech nemám zatím vyzkoušeno. Nové zabírají a brzdí na sněhu velmi hezky.
O celoročních michelinech jsem uvažoval. Jsou prezentovány jako letní guma se zimní směsí. Byly ale dražší než zimní michelin a tak jezdím už roky celoročně na zimních.
Odjel jsem jednou z lenosti celou sezónu na Conti TS850 a na dálnicích klidně 160 a prudké brzdy a bylo to naopak velmi fajn. Neměl jsem problémy s hlukem, spotřebou, trakcí ani s brzděním. Byly necelé 4 roky staré a přiměřeně sjeté někde okolo 5,5 mm. Letní Dunlop SP sport, co jsem měl na druhých discích byly proti tomu hlučné, nepohodlné a příšerně klouzaly na mokru, zejména v chladu. Ty Contíky, ale po tom letním přehřátí přestaly 4. zimu fungovat a staly se doslova životu nebezpečné. Musely okamžitě pryč.
... ale:
1. Jen zimní gumy.
- Vůbec nejsem proti celoročním pneumatikám, má to ale háček. Co dělat, před zimou, když mají celoroční pneumatiky pod 4 mm, to si koupím další celoroční a na jaře opět obuju ty staré? To už můžu rovnou mít letní a zimní.
- Mě by celoroční pneumatiky dávaly větší smysl, kdyby zmizela povinnost 4 mm.
2. Stáří.
- tady asi souhlas, ale opravdu bych se držel těch pěti let a to i z vlastní zkušenosti obzvláště se zimáky na mokru.
3. 4 mm.
- Tady bych jen podotknul, že ne vždy je v zimě na silnici pouze trocha vody. Co taková sněhová břečka? Tam už je každý milimetr dezénu k dobru hodně znát!
4. EKO pneumatiky a snižování hloubky dezénu.
- Snad podle všech testů si EKO pneumatiky moc dobře nevedou, prostě mají tvrdší směs a menší vzorek. Tak nevím, jestli ten rozdíl v brzdné dráze a ovladatelnosti stojí za pár ušetřených deci.
Nicméně je stále na výběr a tak ať si každý koupí co mu vyhovuje.
Ke stáří - ten práh použitelnosti je celkem jednoduchý. Až zimní ztvrdne a mj. začne být i hlučná, taj ji vyhodím. A je mi jedno jestli to je po pěti nebo 7 nebo 10 letech.
Obávám se, že 7 a 10 let je z říše Sci-fi. Po 4-5 letech provozu (ne ležení v regále) je každá guma na 2 věci. A hlučnost je ten nejmenší problém. Problém je totální ztráta adheze.
Ano. Mě šlo o to že jde o režim použití. Když guma bude 5 let v regálech a pak ji dá důchodce na auto a jede 5x za zimu k lékaři, tak i 10 let může být vpohodě. I když je to víc akademická možnost. Realita a běžný stav samozřejmě je těch cca 5 let.
Tak to potom ano. Ale když dá guma 10 tisíc za zimu svižně, tak prostě po 4 letech už nebude ve formě a čím víc rychlých km zažije na jaře při velkém oteplení a nebo nedej bože v létě, tím je to horší.
Co se týče těch obav ze 4mm, sám si odpovídáš. V zimě, na sněhu, vodě a břečce nechceš jezdit s ničím pod 4 mm, pokud máš všech 5 pohromadě. Takže dobrá celoročka s 8 + mm dezénem a životností +/- 60 tis. km je ideální volbou pro klidnější typy řidičů s nájezdem do cca 15 tis. ročně.
Kdo jezdí jako pako a nalítá 30-40 ročně, tak samozřejmě nemá smysl uvažovat nad celoročkou.
... že se zde na auto.cz najednou objeví několik mínusů a to rychle po sobě skoro u všech příspěvků?
Podle mě trolling jako vyšitý.
Tak si z toho nic nedělejte, vyšinutí jedinci se evidentně najdou všude. ;-)
OK to určitě není. Ten automat nebo co to je sype mínusy i zcela pravdivým a rozumným příspěvkům, což pak zbytečně nabourává jejich serióznost a vyvolává pochybnosti u ostatních diskutujících.
Nevím jestli to má snad nějaký hlubší účel ale doporučoval bych ten hloupý systém zrušit.
Jde spíš o to, jestli je to automat na auto.cz (o čemž pochybuju), nebo nějaký jednotlivec, či dokonce trollí farma. Na to totiž stačí jeden script, který to automaticky nakliká.
Honza Mička
16. 11. 2023 11:4811Reagovat
Re: Re: reklamyTak to je drsné a smutné zároveň. Když si uvědomím, kolik lidí na webu dělá a čtenář je schopen ztrácet chuť kvůli pár noname mínusářům.
Byl tady jeden takový, do diskuse už nepíše, teď občas žaluje po mailech, že mu někdo dal minus u příspěvku. To je to tak důležité? A kdybychom palečky nahoru a dolů zrušili, tak to bude snesitelnější?
Ja napríklad :no: zásadne nedávam.
Myslím, že by výhradne :yes: webu prospeli, alebo aspoň transparentnosť kto dal :yes::no: , nech je troll viditeľný.
Ale ok, redakcia musí sama najlepšie vedieť ako sa im vyvíja obľúbenosť webu a aké majú ciele. A či je spokojnosť čitateľov na vysokej úrovni.
Lebo web s priemerne spokojnými návštevníkmi nemotivuje ani k obľúbenosti webu, a už vôbec nie k Premium prístupu. Prípadne k zrazom ako boli v minulosti apod.
Můj závěr že jakákoliv reakce na toho diskusního mrzáka je jen ztrátou času, se jen potvrdil.
Ale mělo to pro mě i přínos. Uvědomil jsem si, že i tady v diskusi se má smysl bavit (diskutovat) právě s tim, s kým by se člověk bavil přímo při osobním setkání.
Ztrácet čas s různými Don Vito, Hendy a dalšími eurohujery kteří jen šíří zelené náboženství, nedává smysl. A o Hamunovi nemá smysl se bavit ani zlomek vteřiny ;-)
Souhlas. Potkat Hamunu osobne, tak mu zarazim nos do ksichtu misto pozdravu. Ona by ho ta jeho arogance a povysenost hnedle presla :D Don Vito i Hendly jsou lidi s kteryma se da bavit, byt maji na neco rozdilny nazory.
Za mě palcování vůbec nedává smysl a divím se, že tu ještě je. Zatěžuje servery a kapacitu, přínos nula.
Kdyby udělali přehlednější grafiku diskuse a ne tenhle paskvil, tak by udělali 1000x líp. Resp. ono by se stačilo vrátit v čase, kdy každý nový vzhled na ACZ byl v podstatě změnou k horšímu při nárůstu reklamní plochy.
1) V zimě vždy zimní
2) Celoroční stejně na zimu přezouvám na zimní, které prostě jsou výrazně lepší v zimě (a až celoroční dojedu tak nové budou rozhodně opět letní)
3) EKO řady stojí vždy za houby s ideálně se jich co nejdřív zbavit (eko=vždy mizerné na vodě)
Když člověk vynechá TOP prémiové značky a zvolí něco rozumného (Hankook, Vredestein, Nokian, Nexen...) tak navýšení ceny proti nejlevnějším značkám je minimalní, stejně tak rozdíl ve vlastnostech proti TOP prémii je také minimální.
Navíc moje subjektivní zkušenost s TOP celoroční pneu je prostě taková, že časem se její zimní vlastnosti zhoršují výrazně rychleji než u zimní. Dost možná je to i letními teplotami a UV, kdy zimní by byla v garáži ve tmě, zatímco celoroční trpí a degraduje.
Jinými slovy příplácet za Continental, Bridgestone, Pirelli, Goodyear pro běžné vozy za mě nedává smysl. Připlácet za zimní proti celoročnímu řešení naopak smysl za mě dává. Minimálně pro ty, kteří prostě potřebuji jet vždy. A ne jen když to počasí dovolí.
Hele tohle (chování celoroček po 3-4 letech pravidelného provozu) je jediný co ještě nevím a musel bych si to vyzkoušet v praxi sám na sobě a po 4 letech říct.
Faktem je, že guma dostává nejvíc na *** v létě díky EV a extrémním teplotám a jak už jsem tu psal, když jsem jedno léto drtil zimáky a pak je zkusil další zimu, tak to byla katastrofa.
3. zimu držely jako přibitý a po jednom létě se pak nedaly použít ani při podzimním oslizlu. Jak to šlo pod cca 5℃ a bylo mokro, vlhko atd. Tak se to klouzalo jako na mejdle a na sněhu už chyběla nejen adheze směsi, ale taky hranky byly všechny kulatý a to byl konec. A přitom vzorek byl furt přes 5 mm.
Mám zkušenosti jen s novou celoročkou GoodYear 4Seasons a na sněhu úplně v pořádku.
Mám Michelin Cross Climate, vzorek stále ještě cca 5 mm. Minulou zimu jsem koupil nové zimní a chování výrazně lepší. Tuhle zimu už bych si Cross Climate netrofnul. Ať mi tady kdo chce co chce říká a povídá pohádky o moderních celoročních :-! Za mě prostě ne.
A kolik let měly za sebou? Ona prostě nová guma drží vždycky víc a počasí je pokaždý jiný a to ovlivní i pocit z adheze. Jeden sníh lepí a jinej klouže jako prase. Já zažil nouzovou jízdu na sněhu na novejch letních Bridgestone (typ už jsem zapomněl) a trakci i brzdy jsem nechápal. Prostě to fungovalo. A pořád jsem na to dupal, abych se ujistil, že mi to nezdá a že se nezabiju. Asi ten sníh dobře lepil.
Znám je od nova ty pneu (auto je pořád jeden vlastník) a nelíbily se mi ani jako nové. A časem se podle mě vlastnosti hlavně ty zimní zhoršily elmi rychle.
Ty Cross Climate totiž mají hrubý vzorek aby se dobře čistily od sněhu, ale jsou tvrdé aby se vzorek nedeformoval a aby pneu fungovala i v létě. A ten tvrdý běhoun je špatný výchozí bod. Prostě nové Cross Climate byly výrazně tvrdší než letní pneu.
To je poněkud zvláštní. Celoročka by z logiky věci měla být naopak měkčí, než letní.
Naše GoodYear 4Season byly hezky měkké a pohodlné a tiché a přilnavé. Je ale pravda, že jsem je už dlouho nesrovnával se zimákama a možná už taky krapet ztvrdly. Asi si to na pár km půjčím až napadne pořádná vrstva sněhu.
Hele, zkus si nové letní pneu. Pokud to nejsou výkonnostní Pilot Sport, P Zero atp. tak si zkus jak je nová letni měkká. Nezdá se to.
Ty CC byly od počátku tvrdé a je to logické. Protože to vyžaduje ten vzorek s hrubým drážkami. A nešlo jen o jedny pneu. CC máme v rodině na dalších 2 autech (mladší a ještě mladší) a je to stejný příběh.
Hele já gumy tak nějak v principu znám a vím, že čím výkonnější, tím lepivější, ale v extrému je zase směs dělaná tak, že se nejdřív musí zahřát.
U letních jsou nejtvrdší ty EKO puky a naopak ty UHP bývají nejměkčí.
Zimáky jsou taky hodně měkký. Ale jinak.
Ono je měkká a měkká... Dalo by se to přirovnat k molitanu vs líná pěna.
Jedno snadno zmáčkneš a hned se to vrátí a druhý je jak žvejkačka, pomaleji se to mačká, ale taky se to pomaleji vrací. Ty pomalejší potřebují teplo. Hlavně na okruhový motorce to byla věda.
Ke stáří - ten práh použitelnosti je celkem jednoduchý. Až zimní ztvrdne a mj. začne být i hlučná, taj ji vyhodím. A je mi jedno jestli to je po pěti nebo 7 nebo 10 letech.
teda jestli klasicka 8mm guma zastavi na aquaplaningove vode z padesatky na 26metrech, 8mm na 30metrech a 1.6mm na 40 metrech, ale 8mm chinsky kopyto nezastavi ani na 40metrech, tak to je masakr a pojistovny by to mely v pripade nehody zohlednovat
No, dát si Čínu na Porsche to už je skutečně na pováženou.
Na druhou stranu majitelé si chválí ticho a grip na vodě za směšnou cenu a pokud to slouží pro paničku na nákupy v obchodních galeriích, tak to asi nebude zásadní problém pro majitele. Blbec na gumy nekouká, ale znalec zvedne obočí...
Zajímalo by mě, jestli je problém pokud používám pneumatiky s vyšším hmotnostní indexem než je předepsaný. Mám Hyundai Santa Fe II a dle technického průkazu mám používat 103H ale používám 107V. Prostě mě vyšly mnohem levněji
ChatGPT (hádam pomôže):
Pokud pneumatiky mají vyšší hmotnostní a/nebo rychlostní index, než je uvedeno v technickém průkazu vozidla, obvykle to není problém. Je to považováno za bezpečné, protože pneumatiky jsou schopné zvládnout větší zatížení a vyšší rychlosti, než je minimum, které je pro vozidlo požadováno.
Vyšší hmotnostní a rychlostní indexy nejsou zakázány, pokud jsou ostatní rozměry pneumatik v souladu s homologací vozidla.
Je doporučeno ověřit si podmínky vaší pojišťovny, zda mají specifické požadavky na používání pneumatik, které mohou ovlivnit pojistné krytí v případě nehody.
Na jedné straně mene práce s pneu a také kompromis v oblasti bezpečnosti. Pochopitelně Břeclav a Jihlava jsou rozdílné lokality z hlediska vývoje teplot.
Na jihu bych se na celorockach nebál. Na Vysočině je jejich použití otázkou. Vždy je to na uvážení řidiče, kam jede a jak tam bude.
měl jsem na autě doteď zimní Continentaly z roku 2008, sjeté tak na 3mm. Teď jsem koupil nejeté zimní barumky Polaris 3, které jsou z roku 2015. Podle recenzí mají Polaris 3 příšernou pověst. Pomohl jsem si? ;-)
jedine na priemerne výkonné rodinné auto. Ak si radi jadzu aj užívate na nejakom výkonnejšom aute, tak by som určite nešiel do celoročných pneumatík. V lete určite kvalitné letné pneumatiky. Pre mňa to prezúvanie (prehodenie sady kolies) nie je problém, aspoň mám istotu že sú vyvážené aspoň raz ročne a skontrolované. Ale na ďalšie auto (MPV) nad tým možno budem uvažovať.
Bohužel i páni redaktoři a drtivá většina diskutujících nemá pravdu, když cituje odstavec zákona, kde je psáno, že musí být souvislá vrstva sněhu atd a proto nemusí mít od 1.11. do 31.3. zimní pneumatiky. Vyvedu vás z omylu ! Existuje značka povinná zimní výbava, tj. bílé auto se sněhovou vločkou, kde i když v prosinci bude + 20 nad nulou, bude naprosto suchá silnice a svítit slunce, v těchto úsecích MUSÍTE mít zimní pneumatiky, jinak porušujete zákon, např. úsek silnice 35 z Moravské Třebové do Litomyšle v úseku tunel Hřebeč, tam ty zimní gumy prostě dle zákona mít musíte!
To každý neví.
Nicméně je to tak. Pro usek vymezeny onou značkou jsou zimní pneu povinne od 1.11. do 31.3. ať je tam jakkoli.
A je třeba dodat, že takto vyznačené úseky jsou v zimě rizikové.
Je v nom viacej objektivnych informacii. Z pohladu vodica mozem povedat, ze “vykon” zimnej pneu sa citelne znizil pocas siestej sezony. Takze 5 sezon bolo ok. Ta siesta sa dala v pohode odjazdit, ale na snehu to uz nebolo ono, dost vyrazne. Inak tych 5,6 mm je masaker. Tolko mam teraz na pneu po tretej sezone. Inak tie zavery testov su peknym dokazom, ako velmi zalezi na metodologii a interpretacii.
Je v nom viacej objektivnych informacii. Z pohladu vodica mozem povedat, ze “vykon” zimnej pneu sa citelne znizil pocas siestej sezony. Takze 5 sezon bolo ok. Ta siesta sa dala v pohode odjazdit, ale na snehu to uz nebolo ono, dost vyrazne. Inak tych 5,6 mm je masaker. Tolko mam teraz na pneu po tretej sezone. Inak tie zavery testov su peknym dokazom, ako velmi zalezi na metodologii a interpretacii.
Se svou Fabii jsem si kdysi měřil brzdnou dráhu a na suchu mám z 50km/h 18 metrů a na mokré vozovce 23 metrů. Měřeno na letišti v Hradci Králové s 3 letními celoročními pneu Barum Qurtaris 5, což jsou jedny z nejlevnějších celoročních certifikovaných pneu.
Pokud někdo brzdí na mokré vozovce z 50 do niky 30m tak je dle mého něco špatně.
Osobní zkušenost je, že zimní pneumatika oproti té letní váže více kamení není li přítomen na vozovce sníh. Jednoduchý test si může provést každý poslechem. To se týká ve zvýšené míře i celoroční pneumatiky oproti letní pneu. Kam tím mířím. Ten, kdo v období bez sněhu jezdí na celoročníxh nebo zimním pneu více námaha podběhy a především lemy a prahy svého vozu, které dříve kamením otluče od laku a dříve dojde ke korozi této části vozidla. A to nemluvě o nepovinnosti zástěrek kvůli ekologii.
Každý má svůj názor, to nikomu neberu, ale zamyslete se nad tímto, pokud vezmeme pneu 4mm, tak parametr je splněn, ale jak? Nejdražší pneu versus nejlevnější, všichni splnili povinnost, ale proč se prodává nebezpečná guma poslední v testech.... Jak to, že pojišťovny toto nezohledňuji a nezakáže se prodej...... Vždyť je to obecně ohrožení.....
To jen taková úvaha jest.
Sám jsem na ojetem autě měl originál letní gumy z výroby. Až 11. rok to začalo klouzat, i když vzorek byl stále ok. A to na nich bylo najeto okolo 80 000 km.
Jako sorry ale každých 5 m brzdné dráhy je délka jednoho auta. A i v aktuálních testech ztrácí celorocky při brzdění hodně přes deset metrů. Na celorockach nic neusetrim kromě par stovek za prezuti. Ale poradny grip dokáže zachránit desítky tisíc korun.
A v zimním provedení mi i mrzký Barum polaris (ke kterému jsem se dostal omylem) fungoval po 7 letech na 4 mm velmi slušně. I gumari říkali ať si to ještě nechám ze je ok. Paradoxně mi teď nový ,zdá se , na osobaku s tsi prohrabne stejně často nebo víc než ten starý a ojetý na tdi.
To je přesně ono. Lidi, kteří naříkají na to jak TDI má těžký čumák a špatně zatáčí si neuvědomují jakou obrovskou výhodu má takové auto v zimě. Zatížení přední nápravy a lehký zadek poskytuje auto vynikající schopnost vyhrabat se do kopce ve sněhu a na ledu, což ideálně vyvážený auto paradoxně nemá a je v zimě naprosto marný.
Souhlas. S mým současným autem se mi v zimě jezdí naprosto parádně.
Předokolka top zimní gumy, 2.0 TDI nad nápravou a do kopce to zabírá na sněhu luxusně.
Na experimentálních trasách v Alpách, kdy jsem zkoušel kam to na sněhu dojede v lese na kopec jsem nechápal. Počítal jsem s fiaskem a couváním, nebo lanem a místo toho to jelo, jakoby tam žádnej sníh nebyl.
Ano tak to ty vysmívané TDI s těžkým předkem mají. Taky mám podobnou zkušenost. Navíc to za mě mělo v zimě jednu krásnou vlastnost a to že předek držel a auto šlo tudíž řídit a zadek se dal hezky pouštět bokem ;-)