Dominantní pozici Tesly na domácím trhu žádný z konkurentů ani zdaleka neohrožuje. Rozdíl mezi ní a druhým nejúspěšnějším je jen těžko uvěřitelný. A v nejbližší době se evidentně příliš nezmenší.
USA, Kanada a Mexiko mají zónu volného obchodu. Kdekoliv tam bude elektromobil vyroben, splní tuto podmínku dotace. Problém bude s podmínkami týkajícího se původu baterie a kritických prvků.
Tam kde platí IRA. Čili i to Mexiko. Na to Mexiko Tesla nějak nespěchá, kdoví jak to dopadne. Osobně si myslím že dřív bude nějaká další továrna v Asii než v Mexiku.
jen k nim chybí dodat, kolik se na US trhu prodá všech aut a kolik procent činí podíl EV. Jen tak přes prsty si pamatují, že celkový trh v US za 10 měsíců je něco přes 15 mio. aut a tady vidím cca 0,8 mio. prodaných EV, takže podíl 5-6%? Bída.
od nuly vypadají všechny nárusty užasně ;-) , jinak je to jen věštění z kávové sedliny, nikdo neví jaký bude následující vývoj, v Evropě naopak nastává útlum a pokles poptávky protože automobilky zjistily, že to s přechodem na elektromobiltu nebude tak horké a zákaznící prostě nejsou ochotni platit navíc náklady na vývoj a v USA může být následující vývoj dost podobný, ostatně zrušené projekty Fordu a GM/Honda tomu nasvědčují
Typickým znakem bylo, že nekonečný růst naplánovaný byl. Dnes už jsme dávno měli žít v komunismu ... Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb. Už mému dědovi v mládí říkali, že on má to štěstí, že je součástí generace, která se dožije komunismu.
Typickým znakem bylo, že nekonečný růst naplánovaný byl. Dnes už jsme dávno měli žít v komunismu ... Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb. Už mému dědovi v mládí říkali, že on má to štěstí, že je součástí generace, která se dožije komunismu.
Některý ty hesla máš fakt vtipný, to musím uznat. Nicméně kdyby nám, jako Evropě, umožnila osobní elektromobilita zbavit se závislosti na alespoň ruské ropě, to by bylo fajn. Obávám se však, že evropské automobilky, navzdory oficiálním proklamacím, neberou elektromobilitu dost vážně. Kromě toho nechápu, proč se nestaví elektromobily jednoduše. Přivítal bych prostý, spolehlivý elektromobil s důrazem na přijatelný dojezd, bez zbytečných elektronických pomůcek, asistentů a kurvítek. Kdo potřebuje aby auto bylo online, černou skříňku, natáčecí světlomety, hlasové ovládání elektrického ovládání, skleněnou střechu, ventilovaná sedadla a kamery sledující zda se řidič nešťourá v nose?! Bez těchto nesmyslů, pro jejichž vymýšlení ještě politikům evidentně nedošla fantazie, by nejspíš i elektromobily, byly cenově přijatelněnjší.
No protože z článku by jeden mohl nabýt dojmu, že se v USA neprodává nic jiného než Tesla zatímco realita je taková, že EV "koláč" není "koláč", ale jen takový malý drobek na okraji stolu (5%) zatímco hlavní "koláč" je úplně jinde.
Aj v tejto diskusi mas napisane ze to nie je 5%, ale 7,3% a nie je to problem dopytu/oblubenosti BEV v US, ale nedostatocnej produkcie BEV tovarni, co sa riesi vystavbou novych novarni na baterie a miliony BEV rocne, takze to na co sa stazujes je len pomala adaptacia priemyslu a je to ako odbavovat sa na tom, ze v roku 1908 bolo na svete viac elektromobilov ako spalovakov :)
7,3 je to v Q3, od začátku roku do konce září se prodalo 853 000 EV a celkem 15 500 000 všech aut. Takže podíl EV je 5,5%, ale jestli se chceš, "odbavovat" na desetinkách, tak příště to budu uvádět na tisíciny procenta.
Neviem preco sa odbavujes na kombinovani starych udajov, to je ako odbavovat sa na tom ze v roku 1908 bol podiel BEV 90% kvoli flotile taxikov. Diskusia je o aktualnom podiele a o jeho raste z 5 na 7% od zaciatku roka a o meniacom sa trende, ktory pomaly dobieha EU, kde je vacsina predanych aut EV, 25% PEV a BEV sa tu predava viac ako dieslov, vyse 14%. Amerika je specificka, aj kvoli najpredavanejsim nezmyselnym pickupom, ale clanok v kombinacii s marzou na BEV, ktora je u Fordu -$30 000, GM -$3000 a Tesly $5000-7000 ukazuje priepastny rozdiel v zmysluplnosti tych predajov pre dane spolocnosti a neudrzatelnost starych automobiliek dlhodobo dotovat vyrobu s predaja ICE.
Tak to je teda riadny masaker, ked start up pozbijany na kolene s portfoliom jeden a pol modelu predava skoro dva krat tolko co premiove audi. A ukazuje sa, ze stavka v riviane na suv sa oplatila, som zvedavy ci lucid nove suv nakopne a rivian v predajoch dobehne
Že vás to baví s tím pošukem diskutovat. Mě se jen zobrazí "Tento uživatel je na vašem hate-listu, jeho příspěvky jsou skryté." a je to báječné. S blaznem nelze vést diskuzi...
To neni zadna firmicka postavena v garazi, od zacatku meli a maji miliardy na rozvoj. A je trochu predcasne rict, ze se sazka na suv vyplatila. Zatim je to obrovske zklamani investoru. Prodelavaji spoustu penez na kazdem aute. Asi spolehaji, ze se to casem zmeni, ale kazdy neni Tesla a trh uz je jinde. A s Audi bych je vubec nesrovnaval. Kdyz pominu ten pickup, tak jejich SUV je drazsi a vetsi nez nejvetsi elektricke Audi, v delce je rozdil 20 cm. Navic je sedmimistne, coz v Americe hraje roli, a e-tron je 5 seater. Urcite je skupina lidi, co zvazuje oba, ale Rivian je proste jina trida. Lidi, co chteji opravdu prostorne elektricke SUV, zatim moc jinych moznosti nemaji. Ale uzivi tak uzka skupina zakazniku celou firmu?
293.398 ks modelu Tesla Y, pecka.
Fosilní Chevrolet Silverado má 411 758 ks....Jo jasně, to je vlastně pikap.
Takže nějaké SUV? Čtveřice SUV od GM, Equinox, Bllazer, Tahoe a Traverse má 385 000 ks.
Ano není to jeden model, ale sou to 4. Ale v tom je výhoda zákazníka že místo jedné bezpohlavní obludné eloktroplečky si může vybrat hned ze 4 modelů :-)
A kde sou Fordy, Lincolny, Dodge, japonci, korejci, evropy....
Nějak ta pořážka splováků na US trhu Tesle nejde, HAHAHAHA
A co osobáčky?
165 000 ks modelu Tesla 3 je pecka, obyčejného Malibu se prodalo za stejnou dobu 111 500.
Náskok jak svina.
A kolik má Toyota Camry? A další konkurence?
Nemáte šanci :-):-):-)
A další pecka, prodejní trhák Tesla Xmá 19 025 ks, tak Cadillac Escalade má skoro 32 000 ks.
At to srovnáváme s prémiovou konkurencí. Takže mrzeníčko - PROHRA :-)
A kde je Tesla S? Porazila aspon výprodejový Chrysler 300? O Chargeru vůbec nemluvě. :-)
Ty buď nevieš čítať, alebo nerozumieš písanému textu...kde sa v tom článku tvrdí že EV valcujú predajmi ICE? Celý článok je o tom, že v segmente EV v severnej Amerike vládne predajmi Tesla a bodka. Preložím aj tebe menej chápavému, zo všetkých predaných EV v NA je 57% Tesla a ten zvyšok si podelili ostatní.
Zajímavé je POUZE to, že VETSINA lidí stále dává PREDNOST autům se SPALOVACIM MOTOREM!!!! A že tesla nedokáže porazit ani GM se svými modely, natož aby porazila všechny ostatní a získala majoritní podíl na US trhu :-):-):-)
Opat si si poplietol vyrobne kapacity zavodov s tym comu davaju prednost kupujuci :) Len tak si sem odlozim fakt, ze Tesla Model Y je najlepsie predavane auto sveta ;-)
Tie fabriky zastaralych a krachujucich automobiliek su tak primitivne a lacne ze Tesla kupila jednu od Toyoty za 42 milionov, takze o miliardach mozes len snivat. Radsej si v rekordne kratkom case postavia jednu novu modernu fabriku v Mexiku a budu vyrabat viac aut rocne ako cely koncern GM ;-)
:D Hej, je to zabavna premena antiEV trollov, len neviem ci im to dochadza, alebo je to len reakcia na meniace sa nadpisy na autoforum :-)
Bojim sa ako zvladne fakt, ze v EU uz vacsinu predajov novych auta tvoria EV :-!
A kral trollov sa ozval :D Fakty ta biju z kazdej strany, EV tvorili v oktobri 51,2% vsetkych predajov aut v EU. No ukaz sa ktorej casti vety si zase nepochopil, alebo ake konspiracne alternativne statistiky ma pre nas tvoje oblubene autoforum? :D
https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-14-6-in-october-battery-electric-14-2-market-share/#:~:text=In%20October%202023%2C%20EU%20registrations,and%20Denmark%20(%2B100.7%25).
V jednom měsíci dokázal být v USA Totoyta číslo 2, jeden měsíc v roce v čr, když to vezmem v historii prodal Cadillac 58 aut a Chevrolet 36 a Jeep 715 v čr :-)
:D Chytas sa kazdej slamky ale marne, 1-10/2023 ukazuje rovnake cisla samozrejme so stupajucim trendom: EV 47,1%, Benzin 35,9% a Nafta 13,9%..
Kazdy rok sa to hrouti akurat tebe a podobnym spiatocnicky zmyslajucim odporcom pokroku a ako vidis, kazdy rok viac a viac. Je na case uvedomit si neodvratitelnost transformacie dopravy a energetiky na nasobne efektivnejsiu a udrzatelnu, po tej fosilnej utopii poslednych 200 rokov.
Utopie propagujete bohužel jen Vy se svým vodíkem, OZE A EV. To jsou neostalinistické utopie a jste následníci Lysenka, MIČURINCŮ , Borisova atd
Do těch EV počítáš hybridy vid, jinak čisté baterkáče bez spalováků nemaj tyhle čísla ani omylem, Lojzíku. Tak nám tu nelži, hybrid není elektrické vozidlo, nebot má stále spalovací motor. Většina benzínový.
Takže znovu statistika POUZE s BEV :)
14% vid. Smutný co. V ČR navíc asi 4% :-):-):-):-)
Máš to přímo v URL toho odkazu... EV, tj. bateriová auta jsou 14%. Jestli je to málo nebo hodně těžko říct...
Hybridy přece nemůžeš počítat jako EV :-)
aby taky nedávali, při cenách benzinu v Americe a existenci stále pořádných motorizacích. Navíc to mají všude sakra daleko.
Ale v Evropě je to jiná pohádka. Spalovací auta mizerná, dvoulitr je už dneska skoro top motorizace, vše zbytečně přetechnizované, složitě udržovatelné. A ceny paliv? Dvojnásobné. Vzdálenosti? Daleko menší.
Takže tady bude ten rozvoj elektromobility rychlejší, loni to bylo myslím kolem 12% z celkového koláče.
co to plácáš? Proč mě házíš do pytle "EV maniak a niak inak"?
Však já mám spalováky rád, jen ty evropské vyjma supersportů již nic nenabízí. Zvuk? Plebejský čtyřválec. Spolehlivost? :D:D:D Ekonomický provoz? :D:D:D:D:D
Udržovat ojetiny bohužel nelze do nekonečna. Resp. nedává to leckdy ekonomický smysl, pokud člověk něco najezdí.
A že lidi v Evropě kupují ameriky? Jsem si vyjma Tesly nevšiml. Fakt na silnicích vídám více Tesel jak spalovacích amerik. Což mi přijde docela škoda.
Že Vás to baví s baričelem diskutovat, vždyť je totálně mimo realitu. Já jsem si ho zablokoval, protože číst ty jeho dlouhé a smutné zprávy, které navíc plní nesmyslnými čísly, které si cucá z prstu je opravdu bolestivé. Buď je mu patnáct a nebo má vážný psychický problém.
já jen dneska viděl 2 Ramky, jedno Escalade, Wranglera a Pacificu.
Někdo ty ojetiny udržuj i když to nemá ekonomicky smysl a do auto co koupil za 150 dal během 7 let třeba 240.
Udržují to protože ty auta mají rádi. Já mam auta 11, 26 a 38 let starý, vlastně za pár měsíců 12, 27 a 39. A všechny pořád jezdí.
jo, já mám také taková auta. Jenže je nemám na denní ježdění. Víš jaké jsou problémy sehnat díly i na jen 20 let stará auta? Ne ty spotřební, jako filtry, čepy atp.. Ale třeba kardany s integrovanými ložisky, různá gufera, ložiska do diferáků, převodovek, nebo třeba i originální světla.
Proto je mám jen pro zábavu a na spotřebování mám Teslu - provozně levnější, výkonnější, spolehlivější a bez předepsaného servisu (s Volvem jsem dělal olej 3x ročně, což je opruz, když si na to musíš vzít celodenní dovolenou, nebo si pod to lehnout o víkend sám)
Ted sem kupoval na Jaguara klouby, tyčky stabilizátorů, silentbloky ramen. Vše skladem v ČR nebo PL. Auto z roku 1997, skladem sou i tlumiče, ložiska kol, filtry, klínáky atd.
Co nemaj tady maj v Británii nebo na ebay po celém světě.
Čidlo klepání (knock senzor) jsem kupoval přes ebay ze SAE (Emiráty), bylo tu DHL za 4 dny.
Na Charger je to tu z rockauta za 3 dny DHL nebo Fedex, spotřebák ala náplně a filtry opět koupím i tady bo převodovka je mercedes a i zbylé filtry běžně k mání v čr. Kupodivu byl v čr k mání i chladič, normálně skladem v Ostravě.
Jediný na to tu nic krom olejového filtru, svíček a ramínek stěračů nic není je Rolls, ale to je asi logické když v republice je dohromady 40 aut, kdo by to držel skladem :-)
Opět bez problémů k dodání z Holandska nebo Británie.
Lehnout si pod to o víkendu mi nedělá problém.
Kardan sem ještě nikdy do ničeho nekupoval, světel se válí tuna na ebay.
přesně vypisuješ díly, které nejsou problém nikde. Ale zkus nějaké vnitřnosti převodovky. Nebo třeba různé plastové cuplíky, příchytky, plastové obložení sedačky (občas vídám na autem rozpraskané), nebo třeba ozdobné lišty kolem oken. Nejsou, nebudou.
Nepotřebuju, nemam auta co maj najeto 400 tis km.
A v chargeru mam vyměněný sedačky vyndaný z auta co mělo najeto 50 tis km, takže maj ted vlastně najeto cca 90 tis i když auto má samo o sobě 199. Ty původní co měly cca 160 tis už sem dávno prodal :)
Vnitřností převodovek je všude tuna, nebot W5A580 (NAG1) se dávala asi do 60 modelů aut, to samý ZF5HP24 nebo THM400 od GM. Nebo sou k mání i celé převodovky. V PL stojí kompletní repase výměnným způsobem cca 50 tis kč, dáš jim svojí starou a oni ti daj novu, repasovanou. Plastové cuplíky např. podběhů jdou použít univerzální ze sad, ted sme dávali asi 5 ks na Chargera
Souhlas že problém sou ty těsnění dveří, různé lišty atd. To už moc k sehnání nebývá na starší auta.