Technika
Nevýhoda neodpružené hmoty je podstatná i když homokineťák je z určitých % také neodpružená hmota. Mazání a utěsnění je popsáno v textu a je to další negativum. To neuvažuji o servisních potřebách a jejich náročnosti. A nakonec jaksi pomíjejí - alespoň na fotografiích - nutnost včlenit do toho bigbítu někam nějaký klasický brzdný elemet, nemyslím, že se dá všechno odbrzdit elektricky.
Moc šancí tomuto řešení pro základní běžnou sérovou výrobu já osobně moc nedávám. Ani nechci spekulovat o ceně takového kompletu v porovnání se současným stavem konstrukcí.
Moc šancí tomuto řešení pro základní běžnou sérovou výrobu já osobně moc nedávám. Ani nechci spekulovat o ceně takového kompletu v porovnání se současným stavem konstrukcí.
Homokinetický kloub u kola je neodpružená hmota ze 100%
...skoro ze 100%...převodovka je odpružená, kolo neodpružené, to, co je mezi tím je potřeba posuzovat podle vzdálenosti mezi těmito dvěma body, když budu hnidopich.
Když bych napsal, pro zjednodušení, 100%, tak mě bude zase někdo školit, že to je jen u kloubu 98,653% a u polosy průměrně 62,311%, to si člověk nevybere. A při tom v kontextu toho komentáře zrovna na tom prdlajs záleží. 😄
Když bych napsal, pro zjednodušení, 100%, tak mě bude zase někdo školit, že to je jen u kloubu 98,653% a u polosy průměrně 62,311%, to si člověk nevybere. A při tom v kontextu toho komentáře zrovna na tom prdlajs záleží. 😄
Nebyla řeč o tom co je mezi, ale o homokinetickém kloubu. Homokinetický kloub na straně kola je zcela neodpružený a na straně převodovky je naopak zcela odpružený. Jo souhlas trochu záleží na konkrétním provedení. To mezi nimi není kloub ale hnací hřídel. A ten je odpružený jen částečně, po jeho délce se to mění od nuly do 100%
Ale asi to nemusíme tolik pitvat
Ale asi to nemusíme tolik pitvat
elektromotoru?
nejspíše kvůli hmotnosti. Ty konstrukce ale taky už existují, minimálně jako prototypy
Vím, že in-wheel motory se i sériové vyrábějí. Ta otáčivá vnější obruč ve funkci rotoru by mela jít udělat se současnými materiály pro permanentní magnety poměrně lehká ne?
I kdyby ano, furt tam zůstává těžký stator
Ano, ale protože ten se netočí tak jeho hmotnost by neměla nijak vadit, nebo se pletu? Jaký je rozdíl jestli ten motor vezu uprostřed nápravy a nebo po obou stranách auta?
Za druhé nejsem přesvědčený o lepší mechanické účinnosti. Klasický elektropohon využívá ozubený převod dvěma páry kol,ovšem toto řešení Hyundaye má těch párů v podstatě pět, navíc velmi malými koly. Podle mě tam ztráty budou oproti klasice naopak větší
A samozřejmě dva menší, slabší elektromotory místo jednoho velkého a silného lze použít i s klasickým elektropohonem. Taková auta i reálně existují
Tj ty výhody tam nevidím ani na papíře.