Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Navigace od Googlu poslala lidi na objížďku pouští. Internetový gigant se omluvil

11 komentářů

Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Mě se hrozně "líbí", jak dnes můžou lidi ze své hlouposti jednoduše obvinit někoho jiného. Ať už jde o tupce s kamionem, co zajede do úzké uličky, moulu, co vjede do řeky, nánu, co si poškodí auto o kamení, atd. Prostě za to může Google, TomTom, apod. ... A když se toho chytí šikovný právník, tak z toho možná půjdou i vysoudit penize ...
Avatar - iudex
iudex
Teraz nejdem riešiť zodpovednosť spoločnosti vyrábajúcej navigáciu, ale o tej hlúposti ľudí používajúcich navigáciu by som sa tak jednoznačne nevyjadroval. Ono v praxi to nie je tak, že je to odbočka zo super diaľnice do nespevnenej púštnej cesty. V reále je to väčšinou tak, že tá kvalita ciest sa postupne zhoršuje. Človek síce začne mať podozrenie, či je to dobrá cesta, ale väčšinou dúfa, že to je len zlý úsek a že sa o chvíľu dostane na lepší. Mňa tak nedávno vo Fínsku poslala navigácia na nejakú miestnu komunikáciu, najprv mala slušnú kvalitu, postupne ale asfalt ubúdal, až sa to zmenilo na šotolinu a postupne na lesnú cestu vhodnú tak pre offroady. Jasne, že som rozmýšľal, či pokračovať, alebo to celé vycúvať (otočiť sa tam nedalo). Pokračoval som a cesta sa zase zlepšlla a napojila na normálnu asfaltku.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
No to je sice hezké, že se to zhoršuje postupně, ale to nijak neomlouvá hloupost těch lidí, že jedou pořád dál a dál. Prostě navigace ukázala, tak jedu. A je jedno, že je to úzké, nízké, nedostatečná nosnost, jednosměrka, šotolina, polní cesta, atd. Pak je moje rozhodnutí, že jsem jel dál s předpokladem, že se to zlepší, a když poškodím auto, uvíznu na cyklostezce, nebo nabourám do baráku, můžu si za to sám a nebudu to svádět na Google.
ptr078
Tak ja pri pochybnostiach zvyknem zastavit a pozriet sa poriadne do mapy kde som a kam ma navigacia vedie
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Tak asi nepatříte mezi ty "chudé duchem", o kterých mluvím. :😉 Za mě je prostě člověk, který jede po stále se horšící cestě dál a dál až do bodu, kdy se něco stane nebo poškodí/zničí auto, protože přece navigace ukázala, že tam má jet, jednoduše hloupý. A místo, aby Ti lidé uznali, že udělali hloupost, obviňují dodavatele aplikace/mapových podkladů.
webpaja
Souhlasím, s podobným problémem jsem se obecně potýkal na severu Skandinávie. Nebýt tam autem se vzduchovým podvozkem s možností zvýšit světlou výšku, tak jsem některé cesty neprojel.
A to mi to ukazovalo v zásadě hlavní cesty. Asi největší překvapení mě čekalo za Altou v Norsku, kde na úseku cca 200m byly dvě značky oznamující nerovnosti na cestě a následně jsem sjel do šotolinového oraniště, v něm pak pokračoval několik km.

Takže chápu, že to může být matoucí, obecně jsem vyměnil používání Google maps za Mapy.cz, pokud se pohybuji po ČR. Jsou tam čerstvější informace a rychleji reagují na změny a stavební práce na cestách, uzavírky atp.
vencelín
Navigace ma obcas takove hezke zkratky, taky jsem to zazil. Letos v Portugalsku mne treba privedla do mista kde uz to fakt osobakem neslo, max tak na nejake 4kolce ci pesky. Jako na potvoru to bylo za tmy v miste kde se nedalo otocit a dost v krpalu. No nasran jsem byl docela dost, takze couvat. Chudak spojka, dostala zahul. A povrch se ruzne stridal, od asfaltu na zacatlu, pres sotolinu, po asfalt, sotolinu az do tohoto mista se zamkovkou ci podobnou dlazbou.
Prujezdnost cest je treba brat s rezervou. Zaznamenal jsem i jeden pripad, kde to byl asfalt, navigace to hlasila jako prujezdne, ale cestou tam byla znacka slepe. No riskl jsem to. Zkuncil jsem ve vesnicce, kde pak cesta pokracovala schody 😁. Opet to bylo v kopci, jel jsem jako na potvoru s vozikem (nastesti relativne prazdnym), takze jsem jej musel odpojit, rucne otocit a pak otocit auto, zapojit a jet zpet. Proste takova sranda Tomtom zkratka. Je treba byt leckdy byt na pozoru pri prujezdu, kdyz jsou to malickate okresky ci polni cesty.
Makovnik
ma v oblube posielat na divne cesty.
Mna uz poslal na obchadzku k colnici, kde cesta koncila zavretou branou a bolo sa treba vratit cez colne pasmo, alebo nasiel skvelu cestu, skratku medzi dedinami, ktora koncila polnackou pre traktory s 20-30cm hlbokymi kolajami.
Pripadne najde skratku, urcite dobru, aj napriek zmene parametrov trasy, ktora namiesto 8km ma len 7km, akurat ze to dlhsie je hlavna cesta 2.triedy a ten magor smeruje na kratsiu, 3. alebo skor 4 a nizsej .triedy, kde sa dalo ist tak 30kmh, lebo to bolo derave a preplatane.
Tie prusery s kvalitou cesty ma skor asi posledne 3roky, nejak zmenili logiku vah urovne cesty voci dlzke a posiela to do tramtarie.

Tiez daktori ludia fandia gugle mapam v predpokladanych casoch jazdy, len akosi im nedochadza, ze najma trajekty si idealizuje a trajekt neodchadza presne, ked si google mysli, tak hodina cakania navyse, namiesto obchadzky po ceste, velmi potesi.
Kocour Pohodář
Jo navigace od googlu je tak úžasná že vás dokáže navigovat autem i na cyklostezku .do jednosměrný v protisměru a udělat velký oblouk i když na místo určení stačí jen projet 1 ulici.Takže ji beru jen jako berličku a ne jako 100% spolehlivou
Buffalo007
A kdyby se řidiči na základě třeba informací o nesjízdnosti hlavní komunikace z rádia rozhodli pro tuto objížďku podle papírových map, taky by z toho byl článek?

Navigace je pouze pomůcka. Vždy se musí brát z rezervou a pouze jako pomocník, nikoliv jako, že mi navigace vždy stoprocentně navede přesně.

Nakonec kdyby ta cesta možná nebyla poškozena vodou, tak by třeba dorazili v pořádku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Len s tym vesmirom som si nie celkom isty....

A. Einstein