Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nejprodávanější značky v Evropě v říjnu: Škoda před Peugeotem

55 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a Citroën, Peugeot v bizarkabátě neletí ani při nižších cenách. Dobře to ta nána feministická vede.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Teda ale taky neperspektivny fiat by som pred citronom fakt necakal... sice len o p... chlp ale dal ho... ale o rok ich stejne oba uz sunda daleko perspektivnejsie MG ... :yes:

Pezotu pomaly dochadza dych... tie nove loga a facelifty su priserne ... ozruta 308 k tomu draha skoro jak passat.. no nekup leva... a dizajn taky ze po 2 rokoch sa na ich vytvory uz neda pozerat... pritom taka 406tka je dodnes pekna... ale to uz nema zmysel rozpytvavat
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Njn, myslí si, že stačí hezký design a zákazníci jim pak sežerou všechno. Tak to holt nefunguje.
Arese
Co je proboha na současných Peugeotech "hezkého"?! 😲 😲 😲 :no: :no: Totálně přeplácená a přezdobené nic, uvnitř se šíleným i-Cocpitem a katastrofální nabídkou motorů. 😲 :no:
Avatar - Emel
Emel
Tak to pardon... ale taková 208 třeba je jeden z nejhezčích subkompaktů, 508 nejhezčích aut střední třídy... a i 2008 a 3008 jsou fajn. Moc nemusím kombíkovou 308, to je fakt.
Avatar - Ham.
Ham.
Zajímavé je, jak se pořadím nahoru v Evropě prodírá Audi, BMW a Mercedes, prémie je prodávanější než většina mainstreamu a low-costu.
Avatar - skejpa
skejpa
Asi proto, že na střední třídu doléhá inflace daleko víc než na majetné...
webpaja
Nejen... U spousty ekonomicky silnějších zemí jsou očekávání spojené s budoucím vývojem spíše v šedých tónech než v růžovém vnímání.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že typický kupec D3 třeba v Německu nebo v UK je člověk ze střední třídy.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Drviva vacsina tych premiantov su vsetko firemne vozy v dizli... ono ked si pozries tabulku sukromnych predajov tak razom je vsetko inak... a to aj v nemecku... razom je potom aj tam v bohatom nemecku v prvej 20tke najpredavanejsich aut aj nejaky lacny duster ci space star... sranda 😉 ... ono nebyt firiem premianti nepreziju...
Avatar - Emel
Emel
Soukromé prodeje jsou statistika dost o ničem... kdo může, koupí i soukromé auto na firmu... a v Německu je to deformované úplně stejně jako u nás.
Nebýt firem - můžeš tu úvahu rozvést? 😄 Nebýt firem, neměl by nikdo peníze a nikdo by nekupoval auta...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A když už nějaké auto koupí, tak pořádné -> s motorem TDI :yes:
Avatar - Emel
Emel
Ne, to je obráceně... soukromé prodeje jsou víc benzínové a méně naftové.
ericn
No a v benzinu v mainstreamu toho moc na výběr mimo koncernu není, tak D3 😉
Avatar - Emel
Emel
Jak to že není? Pokud je těžiště prodejů B segment, tak tam je zatím na výběr všude... v kompaktech je to pro běžné uživatele taky ok, jen ty silnější motorizace začínají být problém... ale pořád je kam sáhnout (i za rozumné peníze, H&K a jejich 1.5T například).
webpaja
To je jen důkazem toho, že se trh nevrací do normálu, ale naopak zapadne do další krize. Určitě to není obrazem zlepšení ekonomického stavu EU.
ptr078
Tak pri d3 sa este stale da vybrat aj benzin/dizel a pri starsich modeloch je cena relativne priazniva
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A4 2,0 TDI 1,1 mil na skladě. 308 je za 830t. To jsou auta dvě patra od sebe.
ptr078
Napriklad
Rezna
Fakt jsou tak od sebe? Ciste z ucelneho hlediska je 308 uvnitr prostornejsi. Za to 2.0 diesel peugeout uz nenabizi, coz velke minus.
Z neucelneho hlediska je samozrejme audi lepe zpracovana, lepsi podvozek a asi i vybava.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kdo by si koupil froancouzský krumpl bez dieselu...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale kdepak. Dobře se neprodávají zejména elektrovehikly ;-\
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
MG 4 je paradne... tento elektromobil co citam a kukam tak chvali kazdy automobilovy novinar...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Elektroauta jsou technický nesmysl a výplod chorých zelených

Ty baterie nelze z rozměrových a váhových důvodů konstruovat tak, aby dlouhodobě a bez
úhony vydržely vibrace a dynamické namáhání, kterému jsou při jízdě vystaveny. Sebemenší závada pak způsobí zkrat a skrz celou baterii začne procházet proud který zničí ji i nejbližší okolí. Ty stovky ampér okamžitě roztaví vše kovové a deformací desek v ostatních článcích vyvolají totální destrukci celé baterie. Elektrolyt je navíc silně žíravý a jedovatý a materiál elektrod při styku s vodou, použitou k hašení, e😜loduje. Takže elektromobil je v podstatě pojízdná bomba, naplněná bojovými chemickými látkami, o které nikdo neví, kdy mu vybouchne pod zadkem! A to už vůbec nemluvím o tom, že ta baterie dává napětí v řádu několika set voltů, (o čemž se cudně mlčí), které, pokud se dostane tam, kam nemá, čili při jakémkoli větším poškození karoserie, posádku vozidla okamžitě zabije!*

*Jsou to opravdu strašné záběry a měly by se šířit. Jedno je jisté: elektroauta do parkovacích podzemních garáží nepatří a požár těch autobusů vyžene během pár hodin co hoří (uhasit to nejde) do atmosféry víc jedů, než všechna neelektrická auta ve státě za rok !
Avatar - Fernando Martínez
Fernando Martínez
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tady si o tom muzes neco nastudovat, kdybys mel zajem. Jakoze nemas, protoze sirit nesmysly je mnohem jednodusi, nez patrat po tom, jak veci opravdu funguji...

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Ado a jak me zabije proud z baterie?
Nejaky priklad nemas?
Opravdu me to zajima.

PS: necekam odpoved.😀 Snad kazdemu kdo neco pochopil o elektřině aspon na zakladni skole je jasne, ze Ada nemluví pravdu.
Arese
A ty otřesné záběry neuhasitelných elektroverglů jsou podle tebe taky lživé? 😒] 😒] 😒]
Hendly
Chces Adovi nejak pomoc s tim vysvětlením jak te EV hned zabije jak pise Ada?
Veris tomu taky?
Arese
Nějsk jsi mi neodpověděl na otázku. Proč asi? 😄
Hendly
Ja se ptal prvni.
Ty veris tomu co pise Ada o úrazu elektrickým proudem?

Az odpovís rad ti odpovím na tvou otazku.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zkus si šáhnout někdy jednou rukou na kladný pól 400V akumulátoru a druhou rukou na záporný... 😒]
Hendly
A jak se ti to u EV povede?
Jako ze opatrně odstraníš všechnu izolaci a pak to schválně chytis?
Avatar - Markus1
Markus1
este si tu nezmienil uplne ,,brutalne peckove gecko,, 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Emel
Emel
A neměli byste čísla 1-10? Přece jen, jeden měsíc je v turbulentní době dost krátká doba...
ptr078
Do oktobra v eu predaje +14%, teslay, sandero, troc, 208, clio, corsa, golf, yaris cross, fiat 500, duster
Avatar - Emel
Emel
To jsou modely, já myslel značky... viděl jsem H1 https😐/www.jato.com/…ands-H1-2023.jpg
Avatar - Ham.
Ham.
pořadí značek za 1-10 je skoro stejné jako za říjen
1. VW 1,128 mio. +15,8%
2. Toyota 0,692 mio. +9,4%
3. Audi 0,615 mio. +24,7%
4. BMW 0,586 mio. +12,9%
5. Škoda 0,562 mio. +26,2%

https😐/www.acea.aut👋files/Press_release_car_registrations_October_2023.pdf
Avatar - Emel
Emel
Čísla za 10/23 nesouhlasí úplně s tím co je v článku... tak by mě zajímal zdroj 😊
Avatar - Ham.
Ham.
Rozdíl je tam minimální a může spočívat v tom, že ACEA udává registrace kdežto jiný zdroj může udávat prodeje.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že k prodejům nikdo žádný zdroj nemá...
53850 dle Acea vs. 55189 dle JATO u Škody není úplně kosmetický rozdíl třeba...
Avantime
Zdroj je JATO Dynamics, neviem prečo je taký problém to uviesť v článku.
https😐/www.jato.com/…ope-by-year-end/?…
Avatar - Emel
Emel
Jj, jasně, máš pravdu... a tady holt ta čísla 1-10 nejsou.
Avatar - Stejsn
Stejsn
resp. Peugeot, tvrdošíjně jde proti tomu, co chtějí zákazníci a snaží se dlouhodobě prorazit kontroverzní věci (icockpit) a zákazníkům je vnutit. Takhle se mainstream dělat nedá. Za chvíli ho přeskočí i oba korejci.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
I-cockpit je ten nejmenší problém.
ericn
Souhlas 😉
Arese
Jo, souhlas. Katastrofální nabídka motorů je ještě větší průser. Ale dohromady to vytváří naprosto nekoupitelná auta... 😲 😲 😲 :no:
Avantime
Išiel som mávnuť rukou, že čísla za jeden mesiac nemajú žiadnu výpovednú hodnotu. Ale keď si pozriete na ACEA štatistiky za 10 mesiacov, tak to ozaj vyzerá podobne. Pre mňa je prekvapením hlavne to Audi. Viem, na Slovensku si žijeme v bubline a nové autá od štyroch krúžkov na ceste takmer nevidno. Ale aj tak sa čudujem. Čím to podľa vás je? Len tým, že ťahúňom je Nemecko, ktoré v rámci EÚ tvorí takmer 27-percentný podiel? Veď ani nemalo nejaké nové modely teraz. Ale niekto tu dobre poznamenal, že prémia rastie a mainstream padá. To by celkom nahrávalo aj tomu, čo som tu minule spomínal, že v rámci VW Group začína mať VW posunom ceny problém lebo:
a) Kto zrazu nemá na VW, v pohode sa uspokojí so Škodou (alebo ide úplne inde) a
b) Kto stále má na VW, uvedomí si, že už je cenovkou na prahu prémie a môže si dovoliť Audi (alebo ide úplne inde).
ericn
b) je správně 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Proč by mělo mít VW problém? Letos roste o 16%, což je sice menší růst než u Audi, Škody, Cupry nebo Porsche, ale pořád je to růst o kterém se jiným velkým mainstreamovým značkám může jenom zdát (Peugeot, Opel, Fiat, Citroen, Kia, Hyundai, Toyota, Ford mají růst daleko menší nebo dokonce záporný, jediná větší mainstreamová značka, která letos roste víc než VW je Renault). A navíc jako VW group rostou daleko víc než trh a zvyšují tržní podíl (proti říjnu 2022 z 24,8% na 25,8%, což je největší navýšení tržního podílu mezi velkými hráči), takže jim může být celkem putička jestli si pár klientů místo VW vybere Audi, právě naopak, Audi má daleko vyšší marže než VW, takže si akcionáři jenom víc namastí kapsu. Pro akcionáře je zcela irelevantní jestli jedna značka roste méně a druhá více, podstatné pro ně je, že zvyšování tržního podílu skupiny znamená, že klienti utíkají k VW group nikoliv od VW group a jestli si z toho koláče víc ukousne letos Škoda, who cares?
Avatar - Emel
Emel
Byly nějaké velmi slušné výprodejové akce na A4 a A5 třeba...
https😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/nejsilnejsi-diesel-tucna-vybava-a-cena-lehce-pres-milion-audi-a4-ma-unikatni-vyhodnou-edici
Když můžeš mít za 1,1 slušně vybavenou Audinu se 150kW naftou...
PowerHouse
prudce klesá, meziročně přes 20%.

Nyní se budou dít divy, kvůli prodeji EV v Německu.