Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanější značky v Evropě v říjnu: Škoda před Peugeotem

Evropský trh se evidentně oklepal z problémů po covidu a ruské invazi na Ukrajinu a roste. V říjnu se ze značek nejlépe dařilo Volkswagenu, skvěle si ovšem vede Toyota.
Zpět na článek
5. 12. 2023 11:17
5. 12. 2023 11:34
5. 12. 2023 12:14
5. 12. 2023 12:25
5. 12. 2023 13:23
5. 12. 2023 16:35
6. 12. 2023 11:26
5. 12. 2023 18:28
6. 12. 2023 11:26
5. 12. 2023 18:09
5. 12. 2023 20:45
5. 12. 2023 21:30
6. 12. 2023 14:22
5. 12. 2023 18:46
5. 12. 2023 21:31
5. 12. 2023 22:49
6. 12. 2023 11:30
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2023 10:09
Naprostá německá dominance
a Citroën, Peugeot v bizarkabátě neletí ani při nižších cenách. Dobře to ta nána feministická vede.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2023 10:37
Re: Naprostá německá dominance
Teda ale taky neperspektivny fiat by som pred citronom fakt necakal... sice len o p... chlp ale dal ho... ale o rok ich stejne oba uz sunda daleko perspektivnejsie MG ... :yes:

Pezotu pomaly dochadza dych... tie nove loga a facelifty su priserne ... ozruta 308 k tomu draha skoro jak passat.. no nekup leva... a dizajn taky ze po 2 rokoch sa na ich vytvory uz neda pozerat... pritom taka 406tka je dodnes pekna... ale to uz nema zmysel rozpytvavat
Avatar - twistedTSD
5. 12. 2023 12:02
Re: Naprostá německá dominance
Njn, myslí si, že stačí hezký design a zákazníci jim pak sežerou všechno. Tak to holt nefunguje.
6. 12. 2023 14:19
Re: Naprostá německá dominance
Co je proboha na současných Peugeotech "hezkého"?! :-O :-O :-O :no: :no: Totálně přeplácená a přezdobené nic, uvnitř se šíleným i-Cocpitem a katastrofální nabídkou motorů. :-O :no:
Avatar - Emel
6. 12. 2023 16:56
Re: Naprostá německá dominance
Tak to pardon... ale taková 208 třeba je jeden z nejhezčích subkompaktů, 508 nejhezčích aut střední třídy... a i 2008 a 3008 jsou fajn. Moc nemusím kombíkovou 308, to je fakt.
Avatar - Ham.
5. 12. 2023 10:37
Prémie válcuje mainstream
Zajímavé je, jak se pořadím nahoru v Evropě prodírá Audi, BMW a Mercedes, prémie je prodávanější než většina mainstreamu a low-costu.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - skejpa
5. 12. 2023 10:42
Re: Prémie válcuje mainstream
Asi proto, že na střední třídu doléhá inflace daleko víc než na majetné...
5. 12. 2023 10:45
Re: Prémie válcuje mainstream
Nejen... U spousty ekonomicky silnějších zemí jsou očekávání spojené s budoucím vývojem spíše v šedých tónech než v růžovém vnímání.
Avatar - Ham.
5. 12. 2023 10:45
Re: Prémie válcuje mainstream
Myslím, že typický kupec D3 třeba v Německu nebo v UK je člověk ze střední třídy.
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2023 10:56
Re: Prémie válcuje mainstream
Drviva vacsina tych premiantov su vsetko firemne vozy v dizli... ono ked si pozries tabulku sukromnych predajov tak razom je vsetko inak... a to aj v nemecku... razom je potom aj tam v bohatom nemecku v prvej 20tke najpredavanejsich aut aj nejaky lacny duster ci space star... sranda ;-) ... ono nebyt firiem premianti nepreziju...
Avatar - Emel
5. 12. 2023 11:19
Re: Prémie válcuje mainstream
Soukromé prodeje jsou statistika dost o ničem... kdo může, koupí i soukromé auto na firmu... a v Německu je to deformované úplně stejně jako u nás.
Nebýt firem - můžeš tu úvahu rozvést? :-) Nebýt firem, neměl by nikdo peníze a nikdo by nekupoval auta...
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2023 16:08
Re: Prémie válcuje mainstream
A když už nějaké auto koupí, tak pořádné -> s motorem TDI :yes:
Avatar - Emel
5. 12. 2023 16:28
Re: Prémie válcuje mainstream
Ne, to je obráceně... soukromé prodeje jsou víc benzínové a méně naftové.
5. 12. 2023 18:24
Re: Prémie válcuje mainstream
No a v benzinu v mainstreamu toho moc na výběr mimo koncernu není, tak D3 ;-)
Avatar - Emel
6. 12. 2023 11:12
Re: Prémie válcuje mainstream
Jak to že není? Pokud je těžiště prodejů B segment, tak tam je zatím na výběr všude... v kompaktech je to pro běžné uživatele taky ok, jen ty silnější motorizace začínají být problém... ale pořád je kam sáhnout (i za rozumné peníze, H&K a jejich 1.5T například).
5. 12. 2023 10:43
Re: Prémie válcuje mainstream
To je jen důkazem toho, že se trh nevrací do normálu, ale naopak zapadne do další krize. Určitě to není obrazem zlepšení ekonomického stavu EU.
5. 12. 2023 11:18
Re: Prémie válcuje mainstream
Tak pri d3 sa este stale da vybrat aj benzin/dizel a pri starsich modeloch je cena relativne priazniva
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2023 11:30
Re: Prémie válcuje mainstream
A4 2,0 TDI 1,1 mil na skladě. 308 je za 830t. To jsou auta dvě patra od sebe.
5. 12. 2023 11:34
Re: Re: Prémie válcuje mainstream
Napriklad
5. 12. 2023 13:22
Re: Prémie válcuje mainstream
Fakt jsou tak od sebe? Ciste z ucelneho hlediska je 308 uvnitr prostornejsi. Za to 2.0 diesel peugeout uz nenabizi, coz velke minus.
Z neucelneho hlediska je samozrejme audi lepe zpracovana, lepsi podvozek a asi i vybava.
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2023 16:05
Re: Prémie válcuje mainstream
Kdo by si koupil froancouzský krumpl bez dieselu...
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2023 12:18
Re: Prémie válcuje mainstream
Ale kdepak. Dobře se neprodávají zejména elektrovehikly ;-\
Avatar - Franta Dobro
5. 12. 2023 10:44
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
5. 12. 2023 10:49
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
MG 4 je paradne... tento elektromobil co citam a kukam tak chvali kazdy automobilovy novinar...
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2023 12:20
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Elektroauta jsou technický nesmysl a výplod chorých zelených

Ty baterie nelze z rozměrových a váhových důvodů konstruovat tak, aby dlouhodobě a bez
úhony vydržely vibrace a dynamické namáhání, kterému jsou při jízdě vystaveny. Sebemenší závada pak způsobí zkrat a skrz celou baterii začne procházet proud který zničí ji i nejbližší okolí. Ty stovky ampér okamžitě roztaví vše kovové a deformací desek v ostatních článcích vyvolají totální destrukci celé baterie. Elektrolyt je navíc silně žíravý a jedovatý a materiál elektrod při styku s vodou, použitou k hašení, exploduje. Takže elektromobil je v podstatě pojízdná bomba, naplněná bojovými chemickými látkami, o které nikdo neví, kdy mu vybouchne pod zadkem! A to už vůbec nemluvím o tom, že ta baterie dává napětí v řádu několika set voltů, (o čemž se cudně mlčí), které, pokud se dostane tam, kam nemá, čili při jakémkoli větším poškození karoserie, posádku vozidla okamžitě zabije!*

*Jsou to opravdu strašné záběry a měly by se šířit. Jedno je jisté: elektroauta do parkovacích podzemních garáží nepatří a požár těch autobusů vyžene během pár hodin co hoří (uhasit to nejde) do atmosféry víc jedů, než všechna neelektrická auta ve státě za rok !
Avatar - JirkaVejrazka
5. 12. 2023 12:34
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Tady si o tom muzes neco nastudovat, kdybys mel zajem. Jakoze nemas, protoze sirit nesmysly je mnohem jednodusi, nez patrat po tom, jak veci opravdu funguji...

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Franta Dobro
5. 12. 2023 13:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2023 13:19
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Ado a jak me zabije proud z baterie?
Nejaky priklad nemas?
Opravdu me to zajima.

PS: necekam odpoved.😀 Snad kazdemu kdo neco pochopil o elektřině aspon na zakladni skole je jasne, ze Ada nemluví pravdu.
5. 12. 2023 13:49
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
A ty otřesné záběry neuhasitelných elektroverglů jsou podle tebe taky lživé? :-[] :-[] :-[]
5. 12. 2023 13:58
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Chces Adovi nejak pomoc s tim vysvětlením jak te EV hned zabije jak pise Ada?
Veris tomu taky?
5. 12. 2023 14:23
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Nějsk jsi mi neodpověděl na otázku. Proč asi? :-)
5. 12. 2023 14:42
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Ja se ptal prvni.
Ty veris tomu co pise Ada o úrazu elektrickým proudem?

Az odpovís rad ti odpovím na tvou otazku.
Avatar - Ada je zase tady
5. 12. 2023 15:58
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
Zkus si šáhnout někdy jednou rukou na kladný pól 400V akumulátoru a druhou rukou na záporný... :-[]
5. 12. 2023 16:02
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
A jak se ti to u EV povede?
Jako ze opatrně odstraníš všechnu izolaci a pak to schválně chytis?
Avatar - Markus1
5. 12. 2023 16:36
Re: Anketa Elektromobil Roku 2023
este si tu nezmienil uplne ,,brutalne peckove gecko,, :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Emel
5. 12. 2023 11:17
1-10
A neměli byste čísla 1-10? Přece jen, jeden měsíc je v turbulentní době dost krátká doba...
Rozbalit vlákno
8
5. 12. 2023 11:34
Re: 1-10
Do oktobra v eu predaje +14%, teslay, sandero, troc, 208, clio, corsa, golf, yaris cross, fiat 500, duster
Avatar - Emel
5. 12. 2023 12:14
Re: 1-10
To jsou modely, já myslel značky... viděl jsem H1 https://www.jato.com/…ands-H1-2023.jpg
Avatar - Ham.
5. 12. 2023 12:25
Re: 1-10
pořadí značek za 1-10 je skoro stejné jako za říjen
1. VW 1,128 mio. +15,8%
2. Toyota 0,692 mio. +9,4%
3. Audi 0,615 mio. +24,7%
4. BMW 0,586 mio. +12,9%
5. Škoda 0,562 mio. +26,2%

https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_October_2023.pdf
Avatar - Emel
5. 12. 2023 13:23
Re: 1-10
Čísla za 10/23 nesouhlasí úplně s tím co je v článku... tak by mě zajímal zdroj :)
Avatar - Ham.
5. 12. 2023 16:35
Re: 1-10
Rozdíl je tam minimální a může spočívat v tom, že ACEA udává registrace kdežto jiný zdroj může udávat prodeje.
Avatar - Emel
6. 12. 2023 11:26
Re: 1-10
Myslím, že k prodejům nikdo žádný zdroj nemá...
53850 dle Acea vs. 55189 dle JATO u Škody není úplně kosmetický rozdíl třeba...
5. 12. 2023 18:28
Re: 1-10
Zdroj je JATO Dynamics, neviem prečo je taký problém to uviesť v článku.
https://www.jato.com/…ope-by-year-end/?…
Avatar - Emel
6. 12. 2023 11:26
Re: 1-10
Jj, jasně, máš pravdu... a tady holt ta čísla 1-10 nejsou.
Avatar - Stejsn
5. 12. 2023 18:09
PSA
resp. Peugeot, tvrdošíjně jde proti tomu, co chtějí zákazníci a snaží se dlouhodobě prorazit kontroverzní věci (icockpit) a zákazníkům je vnutit. Takhle se mainstream dělat nedá. Za chvíli ho přeskočí i oba korejci.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
5. 12. 2023 20:45
Re: PSA
I-cockpit je ten nejmenší problém.
6. 12. 2023 14:22
Re: PSA
Jo, souhlas. Katastrofální nabídka motorů je ještě větší průser. Ale dohromady to vytváří naprosto nekoupitelná auta... :-O :-O :-O :no:
5. 12. 2023 18:46
Prekvapenie
Išiel som mávnuť rukou, že čísla za jeden mesiac nemajú žiadnu výpovednú hodnotu. Ale keď si pozriete na ACEA štatistiky za 10 mesiacov, tak to ozaj vyzerá podobne. Pre mňa je prekvapením hlavne to Audi. Viem, na Slovensku si žijeme v bubline a nové autá od štyroch krúžkov na ceste takmer nevidno. Ale aj tak sa čudujem. Čím to podľa vás je? Len tým, že ťahúňom je Nemecko, ktoré v rámci EÚ tvorí takmer 27-percentný podiel? Veď ani nemalo nejaké nové modely teraz. Ale niekto tu dobre poznamenal, že prémia rastie a mainstream padá. To by celkom nahrávalo aj tomu, čo som tu minule spomínal, že v rámci VW Group začína mať VW posunom ceny problém lebo:
a) Kto zrazu nemá na VW, v pohode sa uspokojí so Škodou (alebo ide úplne inde) a
b) Kto stále má na VW, uvedomí si, že už je cenovkou na prahu prémie a môže si dovoliť Audi (alebo ide úplne inde).
Rozbalit vlákno
3
5. 12. 2023 21:31
Re: Prekvapenie
b) je správně ;-)
Avatar - Ham.
5. 12. 2023 22:49
Re: Prekvapenie
Proč by mělo mít VW problém? Letos roste o 16%, což je sice menší růst než u Audi, Škody, Cupry nebo Porsche, ale pořád je to růst o kterém se jiným velkým mainstreamovým značkám může jenom zdát (Peugeot, Opel, Fiat, Citroen, Kia, Hyundai, Toyota, Ford mají růst daleko menší nebo dokonce záporný, jediná větší mainstreamová značka, která letos roste víc než VW je Renault). A navíc jako VW group rostou daleko víc než trh a zvyšují tržní podíl (proti říjnu 2022 z 24,8% na 25,8%, což je největší navýšení tržního podílu mezi velkými hráči), takže jim může být celkem putička jestli si pár klientů místo VW vybere Audi, právě naopak, Audi má daleko vyšší marže než VW, takže si akcionáři jenom víc namastí kapsu. Pro akcionáře je zcela irelevantní jestli jedna značka roste méně a druhá více, podstatné pro ně je, že zvyšování tržního podílu skupiny znamená, že klienti utíkají k VW group nikoliv od VW group a jestli si z toho koláče víc ukousne letos Škoda, who cares?
Avatar - Emel
6. 12. 2023 11:30
Re: Prekvapenie
Byly nějaké velmi slušné výprodejové akce na A4 a A5 třeba...
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/nejsilnejsi-diesel-tucna-vybava-a-cena-lehce-pres-milion-audi-a4-ma-unikatni-vyhodnou-edici
Když můžeš mít za 1,1 slušně vybavenou Audinu se 150kW naftou...
5. 12. 2023 22:17
Prodej BEV v Německu
prudce klesá, meziročně přes 20%.

Nyní se budou dít divy, kvůli prodeji EV v Německu.
Rozbalit vlákno
0