Evropský trh se evidentně oklepal z problémů po covidu a ruské invazi na Ukrajinu a roste. V říjnu se ze značek nejlépe dařilo Volkswagenu, skvěle si ovšem vede Toyota.
Teda ale taky neperspektivny fiat by som pred citronom fakt necakal... sice len o p... chlp ale dal ho... ale o rok ich stejne oba uz sunda daleko perspektivnejsie MG ... :yes:
Pezotu pomaly dochadza dych... tie nove loga a facelifty su priserne ... ozruta 308 k tomu draha skoro jak passat.. no nekup leva... a dizajn taky ze po 2 rokoch sa na ich vytvory uz neda pozerat... pritom taka 406tka je dodnes pekna... ale to uz nema zmysel rozpytvavat
Co je proboha na současných Peugeotech "hezkého"?! :-O:-O:-O:no::no: Totálně přeplácená a přezdobené nic, uvnitř se šíleným i-Cocpitem a katastrofální nabídkou motorů. :-O:no:
Tak to pardon... ale taková 208 třeba je jeden z nejhezčích subkompaktů, 508 nejhezčích aut střední třídy... a i 2008 a 3008 jsou fajn. Moc nemusím kombíkovou 308, to je fakt.
Drviva vacsina tych premiantov su vsetko firemne vozy v dizli... ono ked si pozries tabulku sukromnych predajov tak razom je vsetko inak... a to aj v nemecku... razom je potom aj tam v bohatom nemecku v prvej 20tke najpredavanejsich aut aj nejaky lacny duster ci space star... sranda ;-) ... ono nebyt firiem premianti nepreziju...
Soukromé prodeje jsou statistika dost o ničem... kdo může, koupí i soukromé auto na firmu... a v Německu je to deformované úplně stejně jako u nás.
Nebýt firem - můžeš tu úvahu rozvést? :-) Nebýt firem, neměl by nikdo peníze a nikdo by nekupoval auta...
Jak to že není? Pokud je těžiště prodejů B segment, tak tam je zatím na výběr všude... v kompaktech je to pro běžné uživatele taky ok, jen ty silnější motorizace začínají být problém... ale pořád je kam sáhnout (i za rozumné peníze, H&K a jejich 1.5T například).
Fakt jsou tak od sebe? Ciste z ucelneho hlediska je 308 uvnitr prostornejsi. Za to 2.0 diesel peugeout uz nenabizi, coz velke minus.
Z neucelneho hlediska je samozrejme audi lepe zpracovana, lepsi podvozek a asi i vybava.
Elektroauta jsou technický nesmysl a výplod chorých zelených
Ty baterie nelze z rozměrových a váhových důvodů konstruovat tak, aby dlouhodobě a bez
úhony vydržely vibrace a dynamické namáhání, kterému jsou při jízdě vystaveny. Sebemenší závada pak způsobí zkrat a skrz celou baterii začne procházet proud který zničí ji i nejbližší okolí. Ty stovky ampér okamžitě roztaví vše kovové a deformací desek v ostatních článcích vyvolají totální destrukci celé baterie. Elektrolyt je navíc silně žíravý a jedovatý a materiál elektrod při styku s vodou, použitou k hašení, exploduje. Takže elektromobil je v podstatě pojízdná bomba, naplněná bojovými chemickými látkami, o které nikdo neví, kdy mu vybouchne pod zadkem! A to už vůbec nemluvím o tom, že ta baterie dává napětí v řádu několika set voltů, (o čemž se cudně mlčí), které, pokud se dostane tam, kam nemá, čili při jakémkoli větším poškození karoserie, posádku vozidla okamžitě zabije!*
*Jsou to opravdu strašné záběry a měly by se šířit. Jedno je jisté: elektroauta do parkovacích podzemních garáží nepatří a požár těch autobusů vyžene během pár hodin co hoří (uhasit to nejde) do atmosféry víc jedů, než všechna neelektrická auta ve státě za rok !
Tady si o tom muzes neco nastudovat, kdybys mel zajem. Jakoze nemas, protoze sirit nesmysly je mnohem jednodusi, nez patrat po tom, jak veci opravdu funguji...
pořadí značek za 1-10 je skoro stejné jako za říjen
1. VW 1,128 mio. +15,8%
2. Toyota 0,692 mio. +9,4%
3. Audi 0,615 mio. +24,7%
4. BMW 0,586 mio. +12,9%
5. Škoda 0,562 mio. +26,2%
resp. Peugeot, tvrdošíjně jde proti tomu, co chtějí zákazníci a snaží se dlouhodobě prorazit kontroverzní věci (icockpit) a zákazníkům je vnutit. Takhle se mainstream dělat nedá. Za chvíli ho přeskočí i oba korejci.
Išiel som mávnuť rukou, že čísla za jeden mesiac nemajú žiadnu výpovednú hodnotu. Ale keď si pozriete na ACEA štatistiky za 10 mesiacov, tak to ozaj vyzerá podobne. Pre mňa je prekvapením hlavne to Audi. Viem, na Slovensku si žijeme v bubline a nové autá od štyroch krúžkov na ceste takmer nevidno. Ale aj tak sa čudujem. Čím to podľa vás je? Len tým, že ťahúňom je Nemecko, ktoré v rámci EÚ tvorí takmer 27-percentný podiel? Veď ani nemalo nejaké nové modely teraz. Ale niekto tu dobre poznamenal, že prémia rastie a mainstream padá. To by celkom nahrávalo aj tomu, čo som tu minule spomínal, že v rámci VW Group začína mať VW posunom ceny problém lebo:
a) Kto zrazu nemá na VW, v pohode sa uspokojí so Škodou (alebo ide úplne inde) a
b) Kto stále má na VW, uvedomí si, že už je cenovkou na prahu prémie a môže si dovoliť Audi (alebo ide úplne inde).
Proč by mělo mít VW problém? Letos roste o 16%, což je sice menší růst než u Audi, Škody, Cupry nebo Porsche, ale pořád je to růst o kterém se jiným velkým mainstreamovým značkám může jenom zdát (Peugeot, Opel, Fiat, Citroen, Kia, Hyundai, Toyota, Ford mají růst daleko menší nebo dokonce záporný, jediná větší mainstreamová značka, která letos roste víc než VW je Renault). A navíc jako VW group rostou daleko víc než trh a zvyšují tržní podíl (proti říjnu 2022 z 24,8% na 25,8%, což je největší navýšení tržního podílu mezi velkými hráči), takže jim může být celkem putička jestli si pár klientů místo VW vybere Audi, právě naopak, Audi má daleko vyšší marže než VW, takže si akcionáři jenom víc namastí kapsu. Pro akcionáře je zcela irelevantní jestli jedna značka roste méně a druhá více, podstatné pro ně je, že zvyšování tržního podílu skupiny znamená, že klienti utíkají k VW group nikoliv od VW group a jestli si z toho koláče víc ukousne letos Škoda, who cares?
Byly nějaké velmi slušné výprodejové akce na A4 a A5 třeba...
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/nejsilnejsi-diesel-tucna-vybava-a-cena-lehce-pres-milion-audi-a4-ma-unikatni-vyhodnou-edici
Když můžeš mít za 1,1 slušně vybavenou Audinu se 150kW naftou...