Pod pojmem „velký americký pick-up“ každého automaticky napadne rykot osmiválce. Ford ale už myslí i na budoucnost a přestavěl svůj nejprodávanější model na elektromobil. První kusy se už pohybují i na českých cestách.
Tak to jo .,... To je výhra. Auto, které vypadá jako by ho nakreslilo dítě po lobotomii ... Je to jen pro Tesla sektu ... Normální člověk si tu zrůdu nekoupi
Co to meleš, to jako podle tebe je koupě pořádného amerického pickapu s V8 "šipkou do suchého potoka"? :-[] Neskočil jsi tam náhodou ty? :-[]:-[]:-[]:no:
Délka 6m je v US standardní fullsize SUV / pick up a je to tam nejprodávanější kategorie aut. Když na to mají silnice a parkoviště, tak není důvod se omezovat. A s V6/V8 stojí asi polovinu co tenhle lightning, tj cena Superbu…
Naše děti jako malé pickup milovaly. Lezly po střeše, hrály si na nakládací ploše (a spaly na ní na výletech do pouště), skákaly z nakládací plochy do dun - pickup berete trošku jinak než normální auto, je to zároveň i prolézačka a skákací hrad. :-) Pro rodinu absolutně ideální, obrovský prostor uvnitř, víc místa pro nohy než v S-Class, před zadní sedačky dám i celé jízdní kolo, k tomu samozřejmě nákladový prostor, se kterým odvezete půlku Ikey... lézt do vozidla nikdy nebyl problém, je tam robustní a pohodlný schod. Naše auto mělo i vysouvací schůdek na nákladovou plochu. A jízdních vlastnostech ve srovnání s přivěsným vozíkem snad není třeba mluvit.
Pickup je pro rodinu opravdu překvapivě dobrý. Problém je spíš v tom, že do Evropy se moc nehodí kvůli úzkým silnicím a stísněným městům. Ale kde prostor není problém, tam pickup jako rodinný vůz máloco překoná. Pro mě rozhodně lepší než SUV.
Deti už pomaly nechcú jazdiť v ničom inom ako full size pikape, ten priestor, pohodlie a bezpečnosť je úplne o niečom inom.
Jazdím s tým v EU ale zväčša len dialnice, terén s vlekom a v tomto to ťažko hľadá konkurenciu. Keď tu čítam tie komedialne príspevky o nakladacej hrane, ťažkom nastupovaní či 180 koňových HB tak sa len pousmejem a ide sa ďalej v tichú a pohodlí.
PS: parkovanie v meste není ťip-ťop ale aj to sa dá pokial nie je vodič úplné poleno.
Somariny táráš, nikam se s tím nevlezeš, nákup na korbu ani nedočiahněš a eště naň prší. :-! Navíc má nezakrytá korba aerodynamický odpor, takže se s tím nedá jazdit a stejně se ***š 120 po dálnici s nádražní ještěrkou...
No, po meste by som s tým naozaj jazdiť nechcel. A tiež by som to nechcel živiť. Jak poistka, tak ďalšie prevádzkové náklady budú vyššie ako pri autách štandardnej veľkosti, takže aj rodín, ktoré si také auto dovolia, bude asi pomenej. A popravde maminu, čo s týmto príde po deti do škôlky a cestou domov sa zastaví v hypermarkete, si tiež veľmi predstaviť neviem. Česť výnimkám.
Ale áno, to rozporovať nebudem. Také auto určite aj u nás využitie má, ale nie primárne ako rodinné auto. U nás ho má jeden sused v ulici. Chodí s ním na nákup a pre deti do školy a ksichtí sa, aký je z neho čávo. Samozrejme že ho nepotrebuje, lebo je poisťovák, ale imidž je imidž.
Frantíku, o omezování výroby tohoto auta a rušení předchozích objednávek (protože bylo původně slibováno za úplně jinou cenu) byly v motoristických magazínech popsány desítky stránek. Jestli se chceš něco dozvědět, tak hledej, šmudlo.
Nikolivěk, v USA se v drtivé většině domácností používají dvoufázové rozvody 2x120V, v zásuvce pro lampičku u postele je 120V (jedna fáze proti nule), v zásuvce pro sporák, pračku nebo sušičku je 240V (dvě fáze, které mají proti sobě 240V).
Já bych F150 Lightning kupoval hned, ale tady, kde žiju, se oficiálně neprodává. Zároveň ale chápu, proč tenhle pickup není v Americe tak úspěšný, jak Ford doufal. Za prvé vozidlo hned na začátku zdražilo o 10 000 dolarů proti původním slibům. V nejvyšších konfiguracích (Platinum Extended Range) jde přes 100 000 dolarů, a to je na Ameriku fakt hodně. Zvlášť když fordí interiéry opravdu nikdy nevypadají na 100 000 USD, a to ani vzdáleně. V takové cenové úrovni (spíš níž teda) se pohybuje akorát Raptor, ale to je specifické vozidlo pro hrstku lidí - a přesně to se taky děje s elektrickým truckem. Dále je tu pořád bídný dojezd, který se při tažení nákladu mění na úplně směšný - asi sto mil. V Americe se s pickupy tahá hodně, takže tohle je pro uživatele naprosto zásadní problém.
Já konkrétně tahat nepotřebuju a při mých denních jízdách by mi baterie nedošla - stačilo by mi nabíjet doma přes noc. Ale takových uživatelů je málo. Pro klasického pickupistu v USA tohle vozidlo prostě zatím není - moc drahé, moc omezené na jízdy kolem komína. Takže typické problémy EV... Uvidíme, co přinese budoucnost.
Ja je vidam na dalnici casto. Plouzi se v pravem pruhu mezi kamiony, a to rikam naprosto vazne. Cetl jsem clanek v Motortrendu, kde podrobne rozebrali dojezd pri ruznych rychlostech. Jeste v 65 milich ma vyborny dojezd, ale pak to jde strme dolu. Ceska rodina by v tomto idealnim rodinnem voze ve stotricitce nedojela ani z Prahy do Brna. A to vubec nemusi mit prives.
Ten vůz se úplně míjí s Evropou, což je vidět i na těch příspěvcích tady. Pickupy například obecně nejezděj moc rychle. Nejsou to auta na dálnice. A když už, tak na americký dálnice, kde jsou rychlosti obecně nižší. Např. první Raptor měl maximálku 160 kmh. Já mám teď TRX, které má 700 koní, ale taky jezdím na dálnici pomalu. Hlavně proto, že je tu povoleno max 120 a to jedou všichni. Ale vím, že v Evropě se jezdí šíleně rychle. Na to prostě pickupy nejsou.
Pickup opravdu JE skvělý rodinný vůz, ale v jiném prostředí, než nabízí Evropa. Tady z diskuse je vidět, že lidi se na všechno dívají čistě evropskýma očima - pak jim to samozřejmě nefunguje a asi jim nedává smysl, proč je F150 v Americe jednička prodejů už celé dekády.
Tady jich potkáš na dálnicích spousty, ale nikdo v těch RAMkách, F150 a GMC Sierra nemá Ev ale V8. A tak nemá jezdit po dálnici 90 ale může jet 150 s prstem v nose :-)
K cemu si kupovat auto se 700 konmi, aby se pak po dalnici sral 120.
Notabene s aerodynamickou brzdou otevrene korby, kterou vyuziju jednou do roka a s jizdnimi vkastnostmi nadrazni jesterky.
Na jezdeni 120 po dalnici bohate postacuje litrovy trivalec, i tech 160 da.
Manzelka ve svem SUV i ja v normalnim hatchbacku mame 180 koni a bohate to postacuje na prijemnou dalnicni jizdu 160km/h s obcasnym zeychlenim ke 180.
A ten muj maly hatchback na pracovni pojizdky je Focus od Fordu, americke auto, ktere nikdo v americe nechce. Zajimave.
Tady velitel asi jezdí jen na klid. Jinak tahle auta jsou na dálnici 100x pohodlnější než nějaký Focus nebo Kuga…prostor, výkon a překvapivě i odhlučnění. Neměl jsem problém jezdit Ram 1500 s V8 v el. omezovači tj asi nějak 170 km/h.
Ty brdo, znacka ideal. Naprosto idealni rodinne auto.
Integrovana aerodynamicka brzda ve forme korby, to bezna oktavka nema.
Otevrenou korbu vyuzije bezna rodina asi stejne casto, jako ja svuj privesny vozik Agados za 10klacku, cca jednou za rok, kdy vezu bordel do sberneho dvora.
Taky parkovani vyhoda, do podelne diry po Fabii se tohle nevejde ani omylem, tak se pri cestě s deckama do skolky pekne projdem.
Redakce auto.cz by se nemela držet pri zemi, taková V3S nebo Zetor 25 je mozna este lepxi rodinne auto.
Nevíš o čem píšeš. Hodnotíš podle vlastní garáže a toho co znáš. Já byl taky překvapený jak jsou aktuální generace trucků kultivované a pohodlné. Jediná nevýhoda je, že potřebují velké silnice a parkoviště, které v evropě nemáme.
GM všechny EV co vyrobil, tak stály za to. Bolt hořel, do EV Hummereu zatéká + další problémy a Blazer je evidentně další pecka https://www.autoforum.cz/…-vazne-nadeleni/
Tvl už vidím jak po tý korbě honí paňmáma rozkutálené tašky s nákupem. Ideálně v dešti.
A místo otevření pátých dveří musí rozkládat tu volovinu co je tam aby nepršelo na korbu a pak tam lézt po schodech.
V této třídě, špička. To se Fordu povedlo. Jen kdyby občas sledovali co zákazníci chtějí, možná by Ford byl pořád někde na výsluní. Pokud s něčím rozumným nepřijdou, za pět let budou někde na 50 místě v prodejnosti.